40+ so what wol.13

@Pähkinä-76 Ei täällä ole muuta piinaa kuin oviksen odottelu! :) Kp14 ja viime kierrossakin oli vasta kp16. Taisi muuten ottaa viime yritykset koville miehellä kun eilen oli ekaa kertaa kiinnostunut petipuuhista viime oviksen jälkeen. :D No, ihan hyvään aikaan kyllä!

Ubikinonia oon nyt syönyt muutaman päivän ja tilasin gelee royaleakin, toivon vaan etten ole allerginen mehiläisille. Taitaa kyllä sen käyttö jäädä yhteen pakkaukseen kun en löytänyt mitään tieteellistä tutkimusta, jossa siitä olisi todettu olevan hyötyä. Ubikinoniin uskon vähän enemmän kun sitä ilmeisesti lapsettomuuslääkäritkin suosittelee.

Tsemppiä ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
@kirsillevauva kiitos :) En vielä tiedä, kauanko jatkan hoidoissa. Alkuun oli muka "helppo" määritellä tuollaisia aikoja ja budjetteja, mutta nyt en tiedä yhtään. Toki kukkaro määrittelee paljon, mutta annan nyt mennä yhden hoidon ja mahdollisen siirron kerrallaan. Paljon voimia työhön! Kyllä se niin on, että kokopäivätyö vie ihan hirveästi aikaa ja voimia, valitettavasti. Harmi, kun ei oikein ole vaihtoehtoja. Ihanaa viikonloppua :)

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille :)
 
@Silmu75 minäkin harkitsin tuota gelee royalea mutta skippasin sitten sen, kun näytti ettei siitä ole oikein tutkimusnäyttöä. Ubikinonia syön kyllä, jos siitä jotain lisäpotkua tulisi. Tosin sitäkin kai pitäisi käyttää 3 kk ennen kuin voi tuloksia näkyä.

@Pähkinä-76 , harmi kun menkat alkoi. Toivottavasti flunssa alkaa jo helpottamaan.

@miumiu_82 , kurjaa että miehellä terveyshuolia. Hyvä että hoito on kuitenkin päästy aloittamaan ja tiedetään mistä on kyse.

@Hulbertiina , onnea ensi tiistain siirtoon! :love:

@kirsillevauva , nauti rennosta viikonlopusta! Olen myös sitä mieltä että varsinkin pienten lasten kanssa on hyvä vähän keventää työviikkoa jos se mitenkään on mahdollista. Mulla on nyt tämän syksyn hieman lyhennetty työaika, joka toteutuu niin että mulla on joka viikko 1-2 vapaapäivää. Tulee vähän pehmeämpi lasku päiväkotielämään 1-vuotiaallemme, ja on tämä tarpeen minullekin, aika intensiivistä tehdä täysi työpäivä ja siihen kaikki koti- ja lapsenhoitohommat päälle. Vuodenvaihteen jälkeen sitten todennäköisesti olen 100% työajalla.

@Aamuska , mullakin luultavasti alkaa parin-kolmen viikon päästä uusi hoitokierros. Nyt on ERA-kierto meneillään, näyte on tarkoitus ottaa tiistaina ja samalla laatia lääkityssuunnitelmat uudelle kierrokselle. Sitten odotellaan vuodon alkua, jotta saadaan hoito käyntiin.
 
Heippa! No, nyt lopulta pääsen tänne taas kirjoittamaan. Paljon on tapahtunut palstoilla, ja niin täälläkin päin.

Juu, ei sitten onnistunut viime kierrossa. Päätin yrittää heti uudestaan, koska heinäkuussahan oli minulla se ERA-testi, joka vastaa myös kohdun rapsutusta, ja jostakin luin, että sen vaikutus voi kestää jopa kolme kiertoa. Niin ajattelin, että laitetaan heti perään.

Eli ti 28.8. oli testeissä, ke 29.8. tuli negatulos tietooni ja lopetin heti lääkkeet. Olin heti lääkäriin yhteydessä ja päätettiin yrittää uudestaan siis heti. Lääkäri on itse asiassa hyvin toiveikas pakastettujen alkioidemme suhteen, kun sellaiset sitten kuulemma toimivat parhaiten ERA:n ohjeajoitusten kanssa. Tämä viimekertainen yritys oli kuulemma vain "puolipakastettu", koska mieheni näyte oli tuore ja munasolut pakastettuja. Eli ihan kivaa tietää tuo. Aloitin sitten uudestaan estrogeenit perjantaina 31.8. ja kuukautisten loputtua (olikin tosi kivuliaat, yleensä ei tarvitse mitään Panadolia, mutta nyt otin useasti) myös Klexanen.

Aloitin uudestaan myös ne lisäravinteet ja DHEA:n, ja Metformiini plus melatoniini jatkuvat; ubikinolia menee taas 600mg päivässä (kun alkio on sisällä, en ota yhtään ubikinolia/ubikinonia raskaustestiin asti, mutta jos plussaan, saatan alkaa ottaa taas 100mg päivässä, koska Metformiini "syö" elimistön ubikinonia). Uutena lisäravinteena minulla on nyt myös kurkuma (turmeric), koska se voi vähentää tulehdusta. Epäilen nimittäin, että minulla voi mahdollisesti olla koko ajan jatkuva matalatasoinen omenalihavuuteen liittyvä tulehdus, joka siis voisi ehkä estää kiinnittymistä. Eli yritän yhä syödä terveellisesti, lisätä liikuntaa (liikunta voi vähentää tulehdusta) ja ottaa Omega 3:sta ja kurkumaa. CLA voisi myös olla hyvä lisä jossain vaiheessa.

Tässä kierrossa taidetaan muuten koettaa taas jotain uutta. Ainakin Prednisolone otetaan käyttöön, ja sitten taidetaan kokeilla myös antibioottia tuon kortisonin rinnalla. Ajatuksena on, että kortisonilla alennetaan elimistön puolustusmekanismia ja antibiootilla vähennetään vaginan/kohdunalueen bakteerikantaa, jottei esimerkiksi katetrin mukana kulkeudu mitään. Prednisolone tutkimusten mukaan saattaa auttaa jonkin verran, eikä lyhytaikaisesta käytöstä pitäisi olla haittaa. Antibiootti voi aiheuttaa hiivaa, eli aion kysellä, josko esimerkiksi probioottitabletteja voisi ottaa jne. Mitään Diflucania kun ei raskaana voi ottaa.

Olen myös aloittanut uuden harrastuksen tällä viikolla, eli liikunnan! Siis sen jo suorittamani kävelyn lisäksi. Olen jo käynyt kerran pilatesissä ja joogassa. Kuntosalilla minulle suunniteltiin henkilökohtainen ohjelma torstaina, ja nyt perjantaina kävin salilla sen suorittamassa. Tuntui rankalta, mutta myös hyvältä. :) Aion harrastaa näitä aina, kun alkio ei ole sisällä. Koska en ole näin suureen liikuntaan tottunut (taukoa on liikunnassa ollut sellaiset 27 vuotta :) ), en uskalla kyllä tehdä näitä juttuja, kun alkio on sisällä; sen verran ne kaikki käyvät vatsan yms. päälle. Mutta jos saan painon lopulta näillä putoamaan vähän nopeammin! Ja jos/kun raskaus sitten alkaa, niin ainakin tiedän nyt, mitä tehdä, kun vauva on syntynyt. En enää aio jättää liikuntaa vallan, kun sain näin mukavasti alkamaan, ja kun kerran olen vielä ihan terve. Että jos saan autettua tätä prosessia, ja sairaudet pysymään loitolla! :)

Miehen suhteen sellaisia uutisia, että hapettumistesti siis tuli takaisin tuloksella, että pientä hapettumista on. Sitten sperman defragmentaatiotesti osoitti suhteellisen suurta defragmentaatiota. Tehtiin miehelle lisää testejä - hormonit kuten prolaktiini ja testosteroni hyvät, ja kilpirauhanen kunnossa, mutta löytyi lievä anemia ja suurentuneet punasolut. Lisätestit osoittivat, että syynä ei ollut B-vitamiinin puute (mikä olisi ollut mahdollinen syy), vaan mitä todennäköisimmin keliakia, josta emme olleet tietoisia. Mies on nyt sitten mennyt lisätesteihin koskien keliakiaa. Kun se todetaan (mikä on todennäköistä verikokeiden perusteella), hän voi aloittaa gluteenittoman ruokavalion, mikä voi osaltaan auttaa huomattavasti ravintoaineiden imeytymistä. Hän on nyt joka tapauksessa jo aloittanut lisäravinteiden oton, eli ottaa monivitamiinia, B- ja D-vitamiinia, rautaa, Omega 3:sta, lykopeenia ja - mikä lapsensaannin kannalta ehkä tärkeintä - Sermatropia; ostin hänelle kuuden kuukauden annoksen. Sermatrop voi auttaa hapettumis- ja luulisin, että myös defragmentaatioasioihin. Muut defragmentaatioon liittyvät asiat kun ovat jo hanskassa: mies jo käyttääkin boksereita, ei pidä puhelinta taskussa, ei pidä läppäriä suoraan sylissä, ei juo alkoholia juuri lainkaan eikä ole koskaan tupakoinut. Vielä kun saisin hänet aina pesemään hedelmät ennen syöntiä. :) Mainitsen nämä kaikki, jos tämä vaikka auttaa jotakuta - eli tutkituttakaa myös miehenne! :) HUOM: Mieheltähän oli alun perin otettu sperman motiliteetti- ja määrätesti, eli ne perusjutut, ja ne olivat kaikki kunnossa, ja sanottiin, että täysin kunnossa on mies. Eli perusspermatestit eivät siis tosiaan kerro kaikkea!

Koska miehen kannattaa nyt hoidatuttaa itsensä ensin kuntoon, ennen kuin teemme mitään uutta ICSI:ä, niin nyt sitten tässä vaiheessa aion yrittää tosiaan laittaa sisään pakastettuja alkioita. Jos tärppää heti sen toisen lahjasolualkion kanssa, hienoa; jos ei, niin sitten on vielä yksi lahjasoluun perustuva alkio jäljellä - ja sitten on vielä myös 8 tai 9 'bonusalkiota' eli omiin munasoluihini perustuvaa alkiota pakkasessa, niin niitä voi sitten vähitellen koetella eri tekniikoilla samalla kun itse yritän pudottaa painoa ja mies parantelee ravintoaine- ja spermatasoaan. Sitten tehdään toinen ICSI, jos tarvitaan (toivottavasti saadaan rahat kasaan, jos niin käy! :). Tässähän on aikaa 54-vuotiaaksi (!), eli vielä kahdeksan vuotta … eli pakko alkaa yrittää ottaa prosessi tietyllä tavalla rennommin, että jaksaa juosta tuon maratoonin, jos todella maratooni lapsen saantiin tarvitaan! :)

Olen nyt siis tullut siihen tulokseen, että tämä vauvan hankinta ei nyt sitten ehkä ollutkaan sadan metrin sprinttijuoksu (mikä oli alun perin pakko juosta ikäni vuoksi, kun haluttiin kokeilla omilla soluilla) ... mutta onhan niitä siis menestyksekkäitä maratoonareitakin. :) :) Jos tämä projekti on pidemmän ajan juttu, niin sitten on vaan. Voihan tämä sitten ihan hyvin sillä pidemmälläkin aikataululla onnistua; ei ainakaan ole mitään erityistä syytä, miksei onnistuisi, kun käyttää luovutettuja soluja. Ja jos tämän prosessin aikana saan painoa putoamaan, niin aina parempi terveydelle - ja aina vaan sitten onnistuminen voi olla raskaudenkin suhteen lähempänä.

Eli periksi ei anneta. :) :) :) Rusakkonen + aviomies jatkavat!
 
@Rusakkonen Kamalasti tsemppiä maratoniin! (y) Mä en tajua mitään noista hoidoista kun en ole niihin perehtynyt, mutta saa siinä kaikenlaista ottaa huomioon! Ja samalla olisi kuitenkin osattava elää tätäkin hetkeä - mulla pyörii koko elämä vauvaprojektin ympärillä jo ovistestien myötä...
Mäkin käyn salilla ja ainakin mulla se tekee tosi hyvää niin mielelle kuin lihaksille. Nyt on ollut melkein pari viikkoa viime käynnistä ja alan jo henkisesti kiipeillä seinille. :ROFLMAO: Jooga on myös ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (46).....1
Silmu75 (43)...1
Pähkinä-76 (42)....2
 
Mäkin olen joskun kokeillut tota Royal Geleetä, muttei se mulle ainakaan plussaa tuoonut. Tän Fitlinen kuurin pitäisi "resetoida" solut, kaiikea on näköjään epätoivoisena kokeiltava.

Huvitti eilen, kun oli seksiä (ja pieni menkkavuoto vielä), niin mies oli, että haluatko vauvasiemenet sisään :) Koskaan ei ole tollaista sanonut, päinvastoin ahdistunut "vauva"seksistä. Taitaa ola sekin lämmennyt.

Katti75, milloin ERA-testi tehdään? Ja voimia työhönpaluuseen. Hienoa, että saat tehdä lyhennettyä työviikkoa. Meillä töissä tekee kans tosi moni pienen lapsen äiti lyhennettyä viikkoa. Isompien lasten kans ei ole tuota tarha-rumbaa, mutta harrastuksia ja vanhempainiltoja. Oon superkyllästynyt vanhempainiltoihin, yksin hoitanut 15 vuotta kolmen lapsen vanhempainillat! Sanoin miehellekin, että jos vauva saadaan, se saa juosta noissa.

Rusakkonen, ihanaa ettette ole lannistuneet. Kauanko saatte olla Suomessa vielä hoidossa? Kaikki nuo alkot varmaan loppuun? Milloin on seuraava siirto?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva - en aio suunnitella jatkoa tassa vaiheessa sen kummemmin kuin etta niin kauan jatketaan kuin tarvitsee. Alkio kerrallaan. Totta kai siirramme (tarpeen yms mukaan) nuo kaikki alkiot. Suomessa voi siirtaa alkioita ainakin 50-vuotiaaksi asti. Joskus 47 ikavuoden jalkeen uudet ICSI-hoidot, jos sellaisia tarvitaan, voi tehda tarvittaessa muualla, joko suomalaisten klinikoiden sisarklinikoilla ulkomailla taikka sitten ihan itsenaisesti ulkomailla. Voihan olla, etta meille tehdaan Suomessa sita ennen viela toinen lahjasolu-ICSI, vaikka toivottavasti ei tietenkaan tarvitse. :) Seuraava alkionsiirto siis todennakoisesti 20. paivan tienoilla tata kuuta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Babygreen, tervetuloa mukaan!

Katti75, kiitos. Onnea tässä kyllä tarvitaankin.

Mirumarumoru, Kyllä minäkin oon syönyt foolihappoa heti siitä ensimmäisestä hoitokäynnistä lähtien.

Rusakkosella on kyllä asenne kohdillaan. Toivottavasti pian tärppää.

On: tänään ei ainakaan siirtoa peruvaa puhelua ole tullut, että kai siellä jotain siirrettävää huomenna odottaa. Toivo on taas korkealla varsinkin kun omassa elämässä on parit asiat loksahtaneet paikoilleen ja huoli tulevasta hieman vähentynyt. Lisäksi rakkaani aloittaa keskiviikkona uudessa työpaikassa. Ollaankin tässä pari vuotta kituuteltu mun tuloilla. Alkaa taloudellinen tilannekin vähän helpottaa.
 
Otan foolihappoa noin 1200 paivassa, ennen jopa enemman! Ja mittautin tasoni heinakuussa ja oli hyvaa keskitasoa, ei sen enempaa... ei ainakaan yliannostusta siis ollut tullut. Alkion ollessa sisalla otan vain raskausajan monivitamiinin, jossa on 400 paivassa.
 
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (46).....1
Silmu75 (43)...1
Pähkinä-76 (42)....2
babygreen (39)...3

PLUSSANNEET:
 
babygreen, tervetuloa mukaan! Toivottavasti plussaat pian :) Meistä osa onkin notkunut täällä jo hemskatin kauan, ja plussia ei ole tullut pitkään aikaan :(

Hulbertiina, miten kävi?

Itsellä pitäisi olla ovis viikonloppuna laskurin mukaan. Odotukset eivät ole korkeat, mutta toivottavasti tulee hyödynnettyä silti.
 
@kirsillevauva - en aio suunnitella jatkoa tassa vaiheessa sen kummemmin kuin etta niin kauan jatketaan kuin tarvitsee. Alkio kerrallaan. Totta kai siirramme (tarpeen yms mukaan) nuo kaikki alkiot. Suomessa voi siirtaa alkioita ainakin 50-vuotiaaksi asti. Joskus 47 ikavuoden jalkeen uudet ICSI-hoidot, jos sellaisia tarvitaan, voi tehda tarvittaessa muualla, joko suomalaisten klinikoiden sisarklinikoilla ulkomailla taikka sitten ihan itsenaisesti ulkomailla. Voihan olla, etta meille tehdaan Suomessa sita ennen viela toinen lahjasolu-ICSI, vaikka toivottavasti ei tietenkaan tarvitse. :) Seuraava alkionsiirto siis todennakoisesti 20. paivan tienoilla tata kuuta. :)
Tuletko taas Suomeen siirtoon? Nyt ei vissiin miehen tarvitse tulla? Nyt olisi aika jo onnata!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tanaan oli ultra, limakalvossa se oikea triple lining, munasarjat kummatkin hyvin levossa Progynovan avulla. Nyt paksuus oli 6.7mm. Laakarin kanssa paatettiin, etta alan ottaa neljannen Progynova-tabletin paivassa eli estrogeeni nostettiin 6mg:sta paivassa 8mg:aan. Suunnittelemme yha siirtoa ensi viikon loppupuolelle, paiva tulee hiukan riippumaan myos lennoista, jotka yritan selvittaa huomiseksi. ERA:n mukaan siirron on tapahduttava 121 tuntia Terolutien aloittamisesta, joten sekin tassa pitaisi ottaa huomioon; limakalvo ei enaa paksune Terolutien aloittamisen jalkeen. Lisaksi tassa pitaisi pian aloittaa Prednisolone. Onko kukaan kayttanyt Prednisonea? En viela tieda, miten sita kaytetaan. Olen kuitenkin jo hakenut laakkeet eli Prednisolonen ja Augmentin-antibiootin (olikin jannaa, kun hain suomalaisen laakarin kirjoittaman eurooppalaisen reseptin apteekista ... ja oli muuten tosi halpaa! :) ). Onko kukaan kayttanyt antibioottia osana alkionsiirtoa? Sentaan kaytosta en viela tieda enempia kuin etta Terolutin kanssa tulee.
 
Hulbertiina, hienoja uutisia sinulla :) Toivottavasti pallero nyt kiinnittyy ja raskaus alkaa! Mones päivä testaus? Tuleeko siirtopäivästä saikku, vai menitkö töihin sen jälkeen?

Rusakkonen, hienoja ultrakuulumisia sinullakin! Toivottavasti saat lennot ja työt soviteltua hyvin :) Jospa tämä olisi viimein teidän kierto <3

Tänne ei ihmeempää. Eilen olin töissä niin väsynyt, että lähdin liukumaan jo 15.30. Oli niin karsee lastensuojelutapaus... Kyllä sitä ihmettelee välillä, millaiset ihmiset saa lapsia ja kuinka hukassa vanhemmuus on. 10 prosenttia nuorista Vantaalla on jo erityissairaanhoidon piirissä (siis psyk. asiakkaita!)! Ihan sairasta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Rusakkonen, hyvältä kuulostaa suunnitelmat. Tsemppiä matka-ym-järjestelyjen setvimiseen ja tulevaan siirtoon.

Kirsillevauva, siirtopäivästä ei tule saikkua, jos ei ole tuoresiirto kyseessä, jolloin yleensä saikkua annetaan 3 pv punktiopäivästä lähtien. Mulla oli hyvä tilanne, kun on lääkkeellisestä kierrosta kyse, niin siirron ajankohta ei ole niin tarkka kuin luonnollisessa kierrossa. Niinpä saimme sovittua siirron mun vapaapäivälle. Testipäivä olis 25.9.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei Tytöt, kuulkaas tätä! Mä plussasin! Dpo 9 tänään, just äskön! Mä en voi uskoa tätä! Siinä on kaksi viivaa, testiviiva hentoisen hento, mutta selvä! Kääk!

Kävin tiistaina gynellä hakemassa hormonikierukan reseptin ja tarkistuksessa. Puheltiin, että jos marras-joulukuulla sitten asenneltaisiin, mutta toivottavasti nyt sitten ei tarvikaan. Nautin nyt tästä niin monta päivää kuin tätä kestää ja kasvattelen kultareunaisia pilvilinnoja :love:.

Mä olen nyt ihan sekaisin! Apua! :ROFLMAO: Onnesta solmussa. Voisko tää jatkua...

Tästä nyt KESTÄVÄÄ plussa-aaltoa tänne! Kirjottelen, kun järkiinnyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Oli pakko kirjautua sisään ja onnitella!!!! Hienoa Pegonia!! Paljon onnea ja toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä, että plussa on ja pysyy loppuun saakka! Laita nyt kuva siitä testistä. Varsin varhain jo plussa näkyy.

Arvatkaa mitä? Myös minulla oli raskaustestissä plussa. Tätä ei voi vielä juhlia, kun otetaan huomioon, että keskenmenoja on lukuisia! En usko tähänkään yhtään, vaikka viiva sekä halpistestissä että clearbluessa oli ihan selkeä. Menen jo parin viikon päästä ensimmäiseen ultraan, jos ylipäätään sinne päästään. Sormet ja varpaat ristissä.

Onnea kaikkiin yrityksiin ja siirtoihin. Jospa jollain onnais loppuun saakka.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@Pegonia ja @Virkki hurjasti onnea plussasta! :love: Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin!

Mä yritän miettiä miten nämä vauvajutut saisi jotenkin sopivaan mittasuhteeseen muun elämän kanssa. Ettei koko elämä pyöris yrittämisen ympärillä - tälläkin viikolla kamala univaje kun roikun illat netissä etsimässä jotain ihmelääkettä tai raskautumisvinkkiä... Luultavasti riittävistä yöunista olisi enemmän hyötyä! :) Jos jotenkin voisi vaan etsiä ovikset ja jäädä sen jälkeen rauhassa odottelemaan menkkoja, tai siis mieluummin tietty plussaa. :whistle:
 
@Pegonia ja @Virkki olipa ihania uutisia! :love: Hurjasti onnea ja tarrasukkia teille molemmille!

@Hulbertiina onneksi olkoon kyytiläisestä, kuulostaa lupaavalta!

@Silmu75 kyllä se vauvahaave aika tehokkaasti täyttää ajatukset, ei sille mitään voi! Nukkuminen olisi todella tärkeää, mutta mullakin usein lipsuu myöhäisiltaan. Kumma kun iltapäivällä kyllä nukuttaisi, mutta sitten iltaa kohden taas virkistyy. :rolleyes:

@Rusakkonen ihanaa että sinäkin pääset pian taas piinailemaan! Käytkö siis ulkomailla ultrakontrolleissa ja välität tiedot sinua Suomessa hoitavalle lääkärille ja sen perusteella suunnitelmat, vai miten toimitte?

@Mirumarumoru joo syön foolihappoa, yritys on ollut päällä keväästä saakka ja koko ajan ollut käytössä monivitamiini+D-vitamiini+foolihappo. Monivitamiinissa on 200 ug ja itse foolihappovalmisteessa 400 ug (se suositusmäärä), joten 600 ug tulee yhteensä.

@babygreen lämpimästi tervetuloa mukaan!

@kirsillevauva ERA-näyte otettiin tiistaina, se kävi tosi nopeasti ja näppärästi, tuntui suunnilleen samalta kuin olisi papa otettu. Menee pari viikkoa että vastaukset tulee, eli ehtii kyllä seuraavaan siirtoon (jos saadaan loihdittua siirtokelpoisia alkioita seuraavassa hoidossa). Nyt siis odottelen menkkoja alkavaksi, luultavasti joskus ensi viikolla, ja sitten alkaa uusi stimulaatio.
 

Yhteistyössä