40+ so what wol.13

@yöeläjä Huimaa!! :love: peukut pystyyn että viiva vahvistuu.

@yöeläjä @Hulbertiina Outoa onkin kun en yhtään tyypillistä pco oiretta tunnista itselläni vain tuo ultralöydös. Ehkä en hukkaa energiaa asian pohtimiseen. Nyt olen jo muutenkin tuosta ultra järkytyksestä selvinnyto_O


@kirsillevauva kolmessa menkat ollut n viikon myöhässä. Neljännessä vuoto tuli kun olisi ollut 7 raskausviikko mutta siinäkin kehitys oli jäänyt 5 viikolla (satuin käymään pari päivää ennen vuotoa ultrassa).

On kyllä ihana lukea plussista täällä. Saisi toki olla enemmän mutta jokaisesta plussaa tulee niin hyvälle mielelle :love:
 
Tais loppua tämä ilo ennen kuin kunnolla alkoikaan.:(
Yöllä töissä alkoi pistämään selkärangan sisälle, joka oli aiemmin merkki km:sta. Sitten kramppasi alamahasta ja tulikin pyyhittäessä vähän verta.
Nyt aamulla 2h pidätyksellä ei tullut tikkuun toista viivaa.
Eli joko se oli vain yritystä tai aiempi tikku oli viallinen.
Kyllä vetää mielen matalaksi, mutta onnex ei tapahtunut myöhemmin.
 
Voi @yöeläjä ! :(

Mulle on tullut ihan kummallinen vasymys tahan juttuun. En ole hoitoja lopettamassa, ja olen kiinnostunut siita, miten kavereilla taalla menee. Mutta varsinkin tuolla IVF-palstalla, jossa porukka vaihtuu tiuhempaan, niin samat asiat toistuvat, samat kysymykset ja ongelmat ja aina uudet ihmiset. Hyvanen aika. :) Yhta hyvin voisin sielta ainakin jaada pois, eika kukaan oikeastaan edes huomaisi. :) Mulla on ollut niin paljon ajateltavaa tyopaikoista ja talon myynnista (kumpikin siis viela kesken), etta tama juttu jaanyt ihan taustalle. Kummallinen tunne. :)

Kohta piipahdan Suomessa; matkan perimmainen tarkoitus on kohdun rapsutus, mutta olen onnistunut yhdistamaan miljoona muitakin juttua matkaan. Joten pitaisi tulla ihan hyva. :) Harmittaa, kun en ole jaksanut kummemmin laihduttaa, but it is what it is. Ainakin uusia vitamiineja/tabletteja olen ottanut, mm.asetyylikysteiini, arginiini, tonaliini ja spiruliina niiden entisten lisaksi, ja olo on hyva ja vahva.

Joka tapauksessa tammikuun siirto tulee. Mutta ihmeen “rauhallisen kyllastynyt” olen jollain tavalla ja haluan tassa sortteerata elaman (tyo, asunto, velat) kuntoon. Vaikka noidenkin suhteen olen jotenkin rauhallinen - on niin paljon tullut negatiivista tarjottimelle kuten kieltavia vastauksia tyohakemuksiin ihan tuutista ja ihan tavallaan turhaan (mulla on koulutukset, kokemukset ja taidot, mutta aina loytynyt joko sisainen kandidaatti taikka pidempaan juuri kyseinentyyppisessa hommassa ollut, kumma juttu, koko vuoden ihme vaihe), eika stressaaminenkaan mitaan auta. Uskon nyt vaan, etta se kaanne kaikessa tapahtuu pian ja ennen kuin rahat loppuvat. :) Asunnolle on tullut potentiaalinen ostaja, kunhan he vain nyt saavat omansa pian myytya; jos se nyt lahtisi menemaan tasta eteenpain.:)
 
@Rusakkonen Mulla on ihan samoja väsymyksen tunteita. Sulla kuulostaa kyllä olevan paljon isoja asioita "kesken" niin on varmasti ihan ymmärrettävää.
Väsymys tuo mulla ainakin kaivattua rauhaa tähän eloon. Olen vuoden elänyt niin ettei juuri muuhun riitä energiaa ja ajatukset on vain tässä. Ja sitten kun on tullut pettymys niin kaikki on romahtanut. Raskasta.
Nyt on tullut välinpitämättömämpi asenne ja elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä. Olen ehkä osittain pystynyt hyväksymään sen ettemme välttämättä saa vauvaa. Aiemmin ajatus aiheutti suuren ahdistuksen.
 
Yöeläjä, kurja kuulla! Mistähän tossa oli kyse...? Mutta kuten totesit, parempi, että meni heti kesken, eikä myöhemmin.

Momon, teillä on varmaan hyvät mahdollisuuden vauvaan, kun raskaudut helposti ja olet vielä "nuori".

Rusakkonen, olenkin ihmetellyt sinnikkyyttäsi! Vuosi jo hoitoja takana ja monta negatestiä :( Voin vain yrittää kuvitella, kuinka turhauttavaa.

Vaikea kuvitella, minkälainen romahdus on, jos meillä ei hoidot onnistu :( Olen kyllä jo puhunut miehelle, että aletaan sit tukiperheeksi pienelle taaperolle, jos ei onnaa <3. Olin retriitissä viikonloppuna ja puhuin papin kanssa, sillä oli lapsettomuusongelma, oli käynyt jopa luovutetut munasolut läpi, ja silti ei lasta. Kyllä tuntui pahalta. Ja samaan aikaan mun asiakas sai lapsen, ja lauma edellisiä on otettu huostaan!
 
Olen kylla yha sinnikas, muuten ei parjaa. :) Enka aio sinansa lopettaa tai luovuttaa. Aion jatkaa vaikka 55-vuotiaaksi aina, jos pakko ja aina kun rahaa on. Kyse ei siis ole siita. Jotenkin vaan tuntuu erilaiselta. En ainakaan enaa jaksa ketaan neuvoa ivf-palstalla. Niin paljon kirjoitin ja kaikki jossain tuolla palstan sivujen uumenissa, kaikki samat kysymykset kysytaan uudestaan. Hyva, jos ja kun muut vastaavat. :) Jotenkin vaan nyt kovasti haluaisin saada tyon ja asuntoasian jarjestykseen. Vauvajuttu on hiukan taaempana.
 
Viimeksi muokattu:
No voi kurjuus, yöeläjä, ehdin jo iloita puolestasi. :( Kyllä siellä varmasti jotain yritystä oli, kun kerran sait viivaa tikkuun ja menkat oli myöhässä, mutta tosi ikävää ettei se sitten kantanut pidemmälle. Halaus ja voimia! <3

Katille vielä lämpimät onnittelut plussasta, jos en ole aiemmin muistanut sanoa. :):love: Ihanaa, että tänne tulee välillä onnistumisiakin! Kunpa kaikki menisi nyt tällä kertaa hienosti loppuun saakka. Milloin sulla on varhaisultra?

Miumiu, tosi hienoa että teillä siittiöiden laatu on parantunut noin paljon! (y) Nyt mahikset raskautumiseen on varmasti hyvät!

Momon, onpas ikävää että teillä on ollut noin monta kesken mennyttä raskautta. (n) Toisaalta se antanee toivoa, että kunhan se oikea ja elinvoimainen alkio vain osuu kohdalle niin kaikki on mahdollista.

Rusakkoselle kovasti tsemppiä, ymmärrän hyvin nuo väsymyksen tunteet! Tosi kurjaahan se on, kun asiat junnaavat paikoillaan ja tulevaisuus on epävarma. Mutta useinhan käy niin, että kun elämässä alkaa tapahtua niin sitten asiat etenevätkin rytinällä. Mä olen ihan varma siitä, että teilläkin käy vielä niin ja palaset loksahtelevat yksi kerrallaan kohdalleen. :)

Tänne ei edelleenkään kuulu ihmeempiä. Ehkä päädyn sittenkin lykkäämään PAS-siirtoa ensi vuoden puolelle, jotta saisin viettää joulun stressaamatta ja murehtimatta näitä asioita... :unsure: Josko sitten ensi vuoden alussa pistäisi täyden höyryn päälle? Olen pohtinut, että ehkä yhteen omilla soluilla tehtävään hoitoon voisin vielä lähteä, tietenkin sillä oletuksella että lääkäri näkee siinä jotain järkeä.

Tsemppiä kaikille, ja tietenkin plussaonnea! (y)
 
Voi ei @yöeläjä :( Olin jo niin innoissani puolestasi. En usko että tikku olisi ollut viallinen, eiköhän tuo ollut kiinnittymisyritys. Se kuitenkin viittaa siihen että mahdollisuudet on. Jatkatteko yritystä?

@Roxanne , varhaisultra on 10.12. eli parin viikon päästä. Varmaan olen ihan hermona sinne mennessäni, kun pelkään että käy niin kuin puoli vuotta sitten, mutta pitää nyt yrittää ottaa rennosti. Kovasti tsemppiä teidän projektiinne sitten kun sen aika on, toivottavasti saatte heti PASista plussan!

@kirsillevauva , mahdollisuudet ovat kyllä hyvät luovutetuilla soluilla, kun siinä ei äidin iällä ole merkitystä, ja sinulla lisäksi on onnistuneita raskauksia takana. (y)

@Momon , kuulostaa siltä että useimmiten kuitenkin ovuloit, kun raskauksia on lähtenyt alkuun. Oliko tämä ultra nyt Dextrassa vai jossain muualla?

@Rusakkonen , ihan ymmärrettävää että välillä väsyttää, kun samat asiat toistuu. Ja että se vaihtelee, mitkä asiat elämässä milloinkin ovat enemmän pinnalla. Uskon että sinnikkyytesi palkitaan, ja että elämänasenteesi vie sinua eteenpäin muillakin saroilla. :love:

Lämpimät kiitokset onnitteluista ihan jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Roxanne @kirsillevauva Tavallaan noinkin. Itselle nämä km on raskaita enkä oikein osaa ajatella positiivisesti. En jotenkin usko että olisi vain huonoa tuuria vaan ennemmin että on jtn vikaa mikä tekee tästä mahdottoman. Mutta toivottavasti asia selviää kun pääsemme tutkimuksiin.

@Katti75 Niin. Siksi olenkin ihmeissäni o_O mutta kai sitä voi olla eriasteisia. Täytyy kysyä kun käy lääkärissä. Häkellyin niin tuosta etten edes tajunnut kysellä enempää:( Ultra oli terveystalolla.
 
Mahtavia uutisia! Meille löytyi luovuttaja. Ainoa "ongelma" on, että on minua 12 cm lyhyempi, eli nysä. Lyhyt tyttö ei haittaisi, mutta voikohan poikakin jäädä lyhyeksi vai periikö isänsä pituuden. Olen 166 ja mies 181. Onko turhamaista miettiä tällaista? Ensi viikolla selviää aikataulu. Olen niin onnellinen <3
 
@kirsillevauva Ihania uutisia! En tiedä, onko tuollaiset mietteet turhamaisia. Kyllä itsekin mietin noita ulkonäköasioita, vaikka ei niillä sinällään mitään väliä olekaan. Minä en kammoa lyhyyttä johtuen omasta pituudestani ;) (Oikeastaan toivon, että omalla kohdalla luovuttaja ei olisi kovin paljon pidempi.)

@Rusakkonen Mahtavia uutisia myös sinulla! Tosi hienoa, että asiat etenevät (y)
 
@kirsillevauva ihana kuulla, että ihan pian pääsette aloittamaan! Toki on ymmärrettävää että luovuttajan ulkoiset seikat mietityttää. Periytymistä on vaikea ennustaa, mutta en usko että tuosta mitään ongelmaa silti tulee. Saatteko tietää luovuttajasta muita tietoja kuin pituuden?

@Rusakkonen mahtavaa että asuntokaupat lähtivät rullaamaan! Ehkäpä muutkin palaset pian loksahtavat paikoilleen.
 
Heippa kaikille! No nyt tanaan oli kohdun rapsutus ja tankattiin myos ferritiinia. Otettiin myos DHEA-tasoihin ja testosteroniin liittyvat kokeet, jotta nakee, kannattaako DHEA:a syoda vai ei. Otettiin jalkeen kerran kilpirauhaskoe. Muuta ei keksitty ottaa. :) Uutta siirtoa suunnitellaan tammikuun toiselle viikolle. Tama on sitten viimeinen alkio, jossa se luovuttaja on “ihan minun nakoinen vaikkakin lyhyempi”, etta olisi hienoa, jos onnistuisi. Muutenhan sitten joskus suunnilleen helmikuun tienoilla uutta luovutushoitoa (ja minkahannakoinen sitten mahtaisi luovuttaja olla?!). Yritan myos taas varailla akupunktiohoitoja yms.

Pahoittelut kaikille negan saaneille viela kerran - voi, kunpa osaisin ja jaksaisin paremmin tukea ja kirjoitella teille. Nyt on kylla sen verran takki tyhja, etta en taida osata, mutta on ihanaa lukea, kuinka muut ovat osanneet tukea. Minulla pyorii kaikki nyt vain oman navan ymparilla, kun on ollut niin paljon stressia ihan naistakin asioista mutta aivan erityisesti tyorintamalla, mutta yritan uida sinne positiivisuuden kierteeseen taas. :) Eikohan se tasta, kun nyt ihan oikeasti silta nayttaa, etta asunto on siis todellakin myymassa. Kauppoja suunnitellaan parin viikon paahan. Kyllä on helpotus. Ei ollut kivaa katsella online-pankissa sellaista, etta valtavat siltalainat yms. pamahtaisivat maksuun maalis-huhtikuussa, kun ei viela ollut ostajaa. Jos vaikka saisin tassa vahitellen uuden tyopaikan ja stressia alas ja vahennettya vasymysta. :)

Uutena asiana minulla myos aminohapot ja uudet antioksidantit! Eli olen alkanut ottaa mm. asetyylikysteiinia, arginiinia, karnitiinia, glutationia, ja ylimaaraista E-vitamiinia. Yrteista ja erikoiskasveista mm. Macaa ja spiruliinaa. Muitakin ostin nyt Lifesta, kuten vihreiden kasvien yhdistelmajauheita ja kanelijauhetta, ja glutamiiinia miehelle ja/tai itselle.
 
Meillä oli hoidon suunnittelu tiistaina. Luovuttajan solut kerätään viikolla 3, ja miehen siittiöt hedelmöittää ne käsittääkseni samana päivänä. 5-päiväinen alkio siirretään mun kiertoon ja loput pakastetaan. Syön kierron ajan estrogeenia. Olen niin onnellinen <3 Mieskin on ihanasti lämmennyt asialle :)
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Katti75, milloin teillä on ultra? Luovuttajasta saatiin tietää kansalaisuus (suomalainen), silmien väri (miehen silmien väri), pituus (lyhyt), hiusten väri (miehen hiusten väri).

Rusakkonen, toivotaan, että onni tulee teille kolmena kappaleena: talo, työ ja vauva :) Hyvä alku nyt ainakin putkelle.
 
Rusakkonen, kuulostaa hyvältä alulta tuo asuntokauppa. Kyllä ne muutkin asiat sieltä järjestyy. On ihan luonnollista että väsyy näihin hoitoihin varsinkin kun tuntuu ettei mikään onnistu niin kuin haluaisi. Toivottavasti tuo rapsuttelu ja ferritiinitankkaus olisivat tällä kertaa se ratkaisu ja pikkuinen sitten tarraa kiinni, kun siirron aika on.

Kirsillevauva, kaikki ajatukset on sallittuja. Kyllä sitä mieluusti haluaisi lapsensa olevan itsensä näköinen/kokoinen vaikka olisikin lahjasoluista kyse. Ja tuleehan toki puolet alkion (tulevan vauvan) soluista mieheltäsi. Teillä hoitoajankohta kovaa vauhtia lähenee ja varmasti se suunnittelu toi sitä todellisemmaksi. Itselläni ei ole ollut pituudesta hirveästi haittaa vaikka olenkin vain 151 cm. Tytöt 12v. alkavat olla jo pian pidempiä kuin minä, mutta käytän yhtä lyhyen tätini esimerkkiä ja nousen emännänjatkokselle kun haluan saada täyden huomion sanoilleni.

On: Ovis alkaa limoista päätellen olla pian käsillä. Testejä en ole hankkinut vieläkään, koska niillä ei ole koskaan tullut luotettavaa tulosta. Kierto näyttäisi päättyvän joulun aikoihin, joten toivon kovasti että saamme onnellisen yhteisen joululahjan plussan muodossa.
 
Hulbertiina, plussia sinulle ja kaikille muillekin :) Minun 12-vuotias on taas jotain 162, eli tässä tapauksessa äidin geenit ovat vaikuttaneet. Mutta olen ihan sujut jo tän asian kanssa, kunhan nyt saataisi se vauva!

Mä oon niin vihainen! Ferritiini oli keväällä 27 ja kävin rautainfuusiossa. Arvo nousi 88:aan. Nyt sen typerän kuurin takia vuodin kuin seula ja ferritiini on taas 25!!! Ottaa niin paljon päähän.Kuurista ei ollut mitään hyötyö, olen melkein lihonut kaikki takas ja veret valui viemäriin. Että jurppii. ja kaiken huipuksi kuukautiset ovat myöhässä ja pelkään, että hoito siirtyy helmikuulle. Että oon pahalla tuulella :(
 
@kirsillevauva - kuule, minakin olen ottanut ferritiini-infuusion kolme kertaa tana vuonna (eli yksistaan siihen on mennyt melkein tonni!). Olin itsekin negatiivisissa tunteissa, kun ensimmaisen kerran tippui, ja olin huolissani, etta onkohan minulla jotain elimellista vikaa. Mutta vaikka tietysti on hyva tarkistaa, ettei mitaan muuta syyta ole - mutta kuulemma joillain vaan voi tipahtaa se rauta. Jokin ominaisuus... Minulla saattaa olla jotain perinnollista asiassa toisen vanhemman puolelta, jolla myos rauta helposti tippui (hanella kylla taisi tippua myos hemoglobiini). Eika se raudan tippuminen sitten valttamatta haittaa muuta elamaa - se on vaan tama vaihe nyt, kun me tarvitaan se ferritiini koholle.

Oli niin kiire aamulla, etta otin kaikki vitskut ja ravintoaineet mukaan toihin! Kylla ne nyt varmaan ajattelee, etta onpas kovin sairas ihminen, kun niin paljon laakkeita ottaa! :)
 
Onpas täällä tapahtunut!

@Rusakkonen, mahtavia juttuja tapahtunut, minäkin uskon, että nyt tuuli kääntyy myös hoidoissa! :)

@kirsillevauva, upeaa, että teillä on hoitojen aloitus jo tiedossa! Harmi, että ferritiini on laskenut. Itselläni auttoi n. 10 viikon kuuri rautatabletteja, ferritiini nousi alle kolmestakympistä yli seitsemään kymppiin. Ehdit vielä ennen hoitoja aloittaa tablettikuurinkin!

@Hulbertiina, kovasti toivon teille plussatuulia! :love:

@yöeläjä, olen niin pahoillani, että edellinen plussa kääntyi negaksi. Toivottavasti saatte uudestaan plussan!

Saimme loputkin tiedot miehen simppa-analyysistä. Ihan hurja parannus kaikissa parametreissä! Kokonaismäärä oli nyt melkein 200 miljoonaa ja normaalimuotoisia oli 3%, kun viimeksi niitä oli 0%. :) Normiarvo olisi 4% tai yli, mutta ollaan jo lähellä sitä ja aivan mahdollista on, että parannusta on edelleen luvassa, sillä mies jatkaa vitamiineja ja terveellisiä elämäntapoja. Ja onhan 3% 200 miljoonasta jo aika paljon! :LOL:

Nuo sperman normiarvot ovat aika kryptisiä; jos sperman kokonaismäärä olisi ollut vaikkapa 40 miljoonaa ja normimuotoisia 5%, olisimme saaneet ns. puhtaat paperit, sillä arvot olisivat olleet viitearvoissa. Noilla nykyisillä luvuilla miehen hedelmällisyyttä pidetään edelleen hieman alentuneena, vaikka 3% 200 miljoonasta on paljon enemmän kuin 5% 40 miljoonasta. (n)

Toiveet ovat taas korkealla ja mieli vaihteeksi iloinen. :) Kyllähän tämä koko vuoden kestänyt jyystäminen ja vastoinkäymiset ovat jo vähän alkaneet väsyttää, mutta tavallaan pitäisi kai ajatella, että nyt yritys oikeastaan vasta alkaa. Ovis oli tässä kuussa oikein mallikelpoinen, ja kovasti yritettiin se hyödyntää. Jospa saataisiin joskus ensi viikolla joululahja, olisipa hienoa! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon ja yöeläjä

Yhteistyössä