40 + so what, wol 14 (2019)

@Hulbertiina kyl se on ollut lääkeainelistalla, mut ilmeisesti saanut tilata Suomeen jonkin aikaa (3-4v). Mut ihan sama; nyt saa tilata ja toivottavasti mun tulee ens viikolla. Toki toivon etten niitä enää tarvi munasolujen paranteluun, mut muuten jatkan niiden käyttöä joka tapauksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Noniin, täällä piinailu loppui ja vuoto alkoi viimeinkin. Pitkäksi venyi kierto, mutta nyt on vähän huojentunut olo. Letroja on vielä jäljellä, mutta mietin, että kannattaisiko pitää vähän taukoa, niin saisi kroppa vähän levätä välillä.
 
Eipä tarvinnutkaan loppuviikosta testata, kuukautiset alkoi eilen. Masentaahan tuo:unsure:Enpä olisi arvannut, ei ollut mitään selkäsärkyjä yms. normi ennakkomerkkejä. Uskaltaisikohan kokeilla tämän kierron ilman Terolutteja...
Aiemmista vuoto alkanut kp27 ja terojen läpikin, mutta nyt meni 3pvää Terojen lopetuksesta ja sitten vuoto.
 
Ihanat ystavat taalla - kiitos kannustuksesta! :love:

Ei vielakaan tuloksia tullut - taalla on toki kello 2h Suomea jaljessa - mutta ei viela mitaan uutisia.

Olo on kylla yha hyvin raskautunut. Ensimmaista kertaa ei siis tippaakaan tullut vuotoa + rinnat yha kipeat tassa vaiheessa. Huimausta ollut, eilen oikein kunnon “kohtaus”, etta piti pistaa paa alaspain (eli jos en ole raskaana, toivottavasti olen muuten OK). Kiitos kaikesta tuesta, toivon ja uskon yha. Ja jos sitten ei olekaan, niin vaikka siina tilanteessa sattuu, niin varmasti on viela mahdollisuuksia myohemmin. Eilen naytteen ottanut sairaanhoitaja kertoi samalla klinikalla kayvasta 52-vuotiaasta, joka raskautui hiljattain lahjasoluilla. Han kay siella nyt ultrassa ja raskaus etenee hyvin. Tuokin nainen yritti kauan, ennen kuin sopiva lahjoittaja loytyi. Periksi ei kannata antaa! :)
 
Tulokset tulivat! HCG 1472 !!! Koska laskurin mukaan olisi 4 wk 5 paivaa, niin eiko tuo olekin hyva?!?!?! Yritettiin googlata miehen kanssa!!!!! Tietysti testi otettiin Englannissa mutta luulisin etta samat numerot? Alle 3 ei raskaana, 3-25 tee uusi testi, yli 25 raskaana...
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Rusakkonen! Onnea!

Nyt ottaa päähän.
Tilasin ovulaatiotestejä vähän aikaa sitten 60 kappaletta. Vanhoja oli muutama samanlainen jäljellä.
Näissä uudemmissa se pissa etenee tosi hitaasti. Ikään, kun ei imisi sitä pissaa tarpeeksi tai jotain sinne päin.
Sitten siihen jää värikertymiä ja se kontrolliviivakin jää haaleaksi ja epäselväksi värikertymän alle.
Tein samalla kaksi testiä. Aikaisemmin tilattu toimii nopeammin ja on selkeämpi.
Kyseessä on liuskatestit.
Aikaisemmin tilattut on nyt loppunut.
 
Kiitos ihanaiset viela kerran kaikista ihanista onnitteluista ja kannustuksesta. Tama matka kohti plussaa on ollut huikea, vaikea, monipolvinen, kasvattava ja kehittava matka. Enka ole niin naiivi, etta luulisin, etta nyt tama jotenkin ‘helpoksi’ muuttuu. Mita tahansa voi toki tapahtua, mutta periaatteeni on, etta taysilla eteenpain kussakin tilanteessa, ja vaikka pelottaisi, niin pyrin keskittymaan siihen, etta uskon ja luotan, etta asiat menevat hyvin. Uskon, etta se on tarkeaa.
Eli taman takia haluan myos heti siirtya kaikilla listoilla plussanneisiin. Eli, kun joku niita paivittaa, niin ihanaa, jos laitatte... listaa ajatellen, alkio oli kolmipaivainen ja ivf-laskurin mukaan laskettu aika olisi 30.12.2019. Tama varmaan sitten ajan myota muokkautuu, kun paasen laakarien kanssa puheisiin jne. En myoskaan usko, etta taman ikaisella raskautta jatketaan minnekaan 42 viikkoon - lukemani mukaan vanhemmilla aideilla on parasta saada vauva maailmaan muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa. Mutta tassahan on aikaa ottaa selvaa.

Minulta kysyttiin, etta tehtiinko nyt jotain eri tavalla tms. Tamahan oli kuitenkin 9. alkionsiirto enka ole ikina elamassani ennen plussannut (tosin joka tapauksessa lapsiahan olen paassyt ‘yrittamaan’ vasta 44-vuotiaana). Vastaisin asiaan seuraavasti.

Mita kauemmin tassa naita hoitoja olen tehdyt, niin olen entista syvemmin ymmartanyt, ettei naita vauvoja ‘tehda’. Lapset ovat Luojan lahja ja tulevat sitten juuri oikeaan aikaan niille, jotka lapsia saavat; eivat liian aikaisin eivatka liian myohaan. Viimeiset pari vuotta ovat olleet minulle hyvin vaikeaa aikaa myos mm. tyohon liittyvista ja rahallisista syista, ja osittain pystyn ymmartamaan, miten ja miksi aikaisemmin ei ehka ollut minulle oikea aika plussata. Tietenkaan en voi kaikkea ymmartaa. Mutta olen ehka hiukan enemman oppinut jattamaan asioita Herran huomaan; ettei kaikkea tarvitse/pida yrittaa ‘ihan itse tehda’; sellainen ei onnistu kuitenkaan. Taman lapsen puolesta on myos rukoiltu paljon. Mutta katson siis, etta plussaaminen on suuri siunaus, josta olen erittain kiitollinen, ja suhtaudun luottavaisesti myos tulevaisuuteen; etta kylla kaikki jarjestyy!

Mita me sitten itse teimme (eri tavalla) tassa yhdeksannessa alkionsiirrossa? Muutama asia tulee mieleen:

- Viime elokuussa saatiin selville, etta vaikka miehen sperman motiliteettitestit olivat aina hyvia, siittiot kuitenkin karsivat oksidaatiosta ja defragmentaatiosta. Nyt sitten, kun piti tehda uusi luovutushoito, niin sita ennen mies soi puolisen vuotta runsaammin (mutta kuitenkin sopivassa maarin) vitamiineja, hiven- ja ravintoaineita ja Sermatropia. Myos yksi pakkaus Inomania meni, kun hoito alkoi lahestya. Han myos siirtyi gluteenittomaan ravintoon. Eli tama mahdollisesti auttoi alkioiden laatua.
- Ennen ei ole siirretty kolmipaivaista. En tieda, oliko se hyodyllinen tekija.
- Jokaisessa siirrossa on tata ennen kaytetty Klexanea verenohentajana. Nyt ei kaytetty.
- Oma laakitykseni laitettiin aika lailla minimiin. Tukilaakityksena 2 x 2 Progynova, joilla kohdun limakalvo kasvoi hyvin, ja 3 x Terolut (aloitus ERA-testin mukaan) seka ylimaaraisena progesteronina Lutinus alkionsiirrosta lahtien. Taustalaakityksena minulla on Metforem 3 x 500mg (sokeritautia ei ole todettu, mutta yli nelikymppisilla naisilla sokerit saattavat heitella, varmaan varsinkin, kun on tuota ylipainoa ja sukurasitetta) ja tyroksiini 50 mikrog (vaikka tyroksiinitaso oli ‘normaali’, tabletin avulla saatiin taso lahemmaksi ykkosta, mika on ideaalimpi arvo raskautumista ajatellen).
- Alkioliimaa kaytettiin siirrossa.
- Kaytin toki paljon vitamiineja ennen alkionsiirtoa (soin myos uusia juttuja kuten resveratrol/Japanese knotweed + red wine extract; vihrea tee -tabletit, glutationi, asetyylikysteiini jne.). Vahensin vahitellen vitamiinitabletteja hoitojen alkaessa, ja alkion ollessa kohdussa olen ottanut ainoastaan raskausajan monivitamiinia ja Folirenia (elavamuotoinen folaatti). Kaytin myos aikaisemmin ostamaani I Inofolicia alkionsiirtoon asti.
- Kavin akupunktiossa parisen kertaa viikossa muutaman viikon ennen alkionsiirtoa seka alkionsiirtopaivana ennen siirtoa; siirtoa seuraavan paivan aamuna; ja viela kerran nelja paivaa siirron jalkeen; sitten ei enaa. Kavin myos hieronnassa muutaman kerran ennen siirtopaivaa.
- Olen tassa 1.5-2 vuoden aikana laihduttanut 23 kiloa. Olen yha noin 25kg ylipainoinen ja kiinnitan kovasti huomiota liian sokerin valttamiseen ja jarkevalla tavalla syomiseen. Alkionsirron jalkeen noudatan Eviran neuvoja (netista loytyy) ruoka-aineiden valttamisen suhteen. Lisaksi oman lukemiseni perusteella olen yrittanyt valttaa kaikkia maitotuotteita, happamia ruokia (ja liiallista C-vitamiinia) - jotta siis alkio kiinnittyisi - seka valtan savustettuja/mausteisia tuotteita, yrtteja, majoneesia yms. Aion ottaa laakarilta selvaa lisaa ravinnosta; tuskin koko raskautta on tarkoitus olla syomatta esim. jugurtteja...

Varnaan tarkeinta on muistaa tutkia aina myos mies (vrt. alkioiden laatu) ja myos ilman muuta kokeilla erilaisia asioita, jotta ne itselle sopivat jutut loytyvat. Mutta ehka tosiaan joskus se yksinkertaisin hyodyllinen juttu on se, eli ettei ihminen valttamatta kayta kaikenlaisia apulaakkeita, ellei niihin ole erityista syyta.

Toivon todella, etta miten tassa nyt minulle kaykin, etta tarinani voisi antaa jollekulle rohkeutta menna eteenpain ja pysya kurssissa... jos 46-vuotias, ei koskaan plussannut/ei koskaan lapsia saanut nainen voi saada sen siunauksen, etta lopulta plussaa, niin varmasti Sinakin voit sen saada! :)
Aion tasta vahitellen siirtya enemmankin kirjoittelemaan alkionsirrosta plussanneiden palstalle, mutta aion toki jatkaa naiden muiden sivujen seuraamista ja ehka kommentoimistakin.

Muuten en viela oikein tieda, mita seuraavaksi. Yrittelin netista lukemalla ottaa selvaa, myos mm. siita, mita minulle on Englannin NHS:n kautta saatavilla. Yritan saada suomalaisen laakarini kanssa puhelinsession pian.

Plussatuulia kaikille!!!!!

Rusakkonen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@Rusakkonen olipas hienosti puhuttu.
Joo. Tässä on niin paljon mukana tuuria ja toki se tarkoitus; jokaisella meillä on se oma aikansa kaikessa. Monet sanoo että on tullut raskaaksi kun on lopettanut stressaamisen tai kun on lopettanut kaikki lisäravinteet tms poppakonstit. (tässä olen sitä mieltä että ne poppakonstit voi vaikuttaa vielä pitkän aikaa ja parantaa joka tapauksessa mahdollisuuksia)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /Letrozole
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu
Hannele80 (39v)...........2/aloitettu 3/2019/luomu
MInttu-82 (37v)..........5. lapsi/ aloitettu 12/2018/luomu
Palleroita (39v).........9. lapsi./aloitettu 6/2017/luomu
mirumarumoro (43v)........4/aloitettu 7/2018/luomu
Silmu75 (43v)................1. lapsi/ ya 2013/luomu/ Lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ya 3/2019/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru/ km 8+0 (4/2019)

Huhtikuu 2019

minttu-82
Mary18
Rusakkonen (la 30.12)
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen olipas hienosti puhuttu.
Joo. Tässä on niin paljon mukana tuuria ja toki se tarkoitus; jokaisella meillä on se oma aikansa kaikessa. Monet sanoo että on tullut raskaaksi kun on lopettanut stressaamisen tai kun on lopettanut kaikki lisäravinteet tms poppakonstit. (tässä olen sitä mieltä että ne poppakonstit voi vaikuttaa vielä pitkän aikaa ja parantaa joka tapauksessa mahdollisuuksia)
Monelle tosiaan varmaan voi noinkin kayda, etta raskautuu hoitotauolla. Itselleni ehka ei olisi tuo helppoa ikani takia, ja kun minulla ei ole lapsia entuudestaan; luulenpa, etta luovutetut munasolut ja laakityshoidot ovat minulle tarpeen.

En hetkeakaan usko, etta pystyn tietamaan, MIKSI plussa tuli nyt. Uusi laakarini on sita mielta, etta koska minulla ei ole autoimmuunisairauksia, todettua endoa tai muuta vastaavaa ‘juttua’, ei kannata kayttaa liikaa tukilaakkeita. Talla sivustolla ja varsinkin IVF-palstalla olen yksiloinyt hoitokeinojani edellisissa kahdeksassa alkionsiirrossa. Olen luonnostani maksimalisti ja kokeilin mielellani kaikenlaisia, mutta ehka minulle tama ‘back to basics’ -lahestymistapa oli hyva. :)
 
Muokkasisin @Rusakkonen sinut plusanneihin <3. Huippua, kun joku pitkään yrittänyt onnistuu!

@Hulbertiina, eikö teillä ole IVF ohi? Ja nyt pelkkä terolunit?

@miumiu_82, oliko teillä nyt hoidot? Inseminaatio?

@Mirumarumoru, miten olet toipunut keskenmenosta?

Itse olin käynyt yöllä vessassa ja unohtanut laittaa siteen. Sänky on kuin teurastuksen jäljiltä! Pää on sekaisin... No, mutta nyt alkaa estrogeeni ja hoidot :)
 
Omaa napaa. Onko yllätys ettei tunnu raskautuneelta??  :censored::whistle:
Dpo6 tänään ja toki pitäisi olla jo vaikka mitä oireita. Alkionhan olis jo pitänyt tai viimeistään tänään/huomenna kiinnittyä. :rolleyes:
Viimeksi 2016, kun raskauduin, oli jotain kovaa kipua(heräsin keskellä yötä ja kipu tuntui peräsuolessa asti) 17/29 ja plussasin 26/29. Ainakin 2 sitä edellistä kiertoa oli ollut 29. Toki voi olla että ovis olikin Kp14 mut miten tuo kova kipu silti oli jo ko17? 3 pv ovulaatiosta. Ja kuitenkin plussasin jo kp26. Oviksen kuvittelin kp16.
Turha näitä on toisaalta miettiä, mut kunhan nyt muistelen ja vertailen. :sneaky:
 
Kirsillevauva, joo ivf on ohi ja nyt käytössä ainoastaan Letrozole.

Rusakkonen, sinulla on ihana asenne elämään ja se antaa toivoa myös itselle. Kaikkea hyvää jatkoon!

Helmiina1978, se oireettomuuskin voi olla oire. Nyt niitä vain tulee seurattua tarkemmin ja odotettua samanlaisia kuin ennen. Tsemppiä piinailuihin.

Mammakatri, onpa surkean kuuloisia testejä. Itse en ole tohtinut halpatestejä tilailla, olen luottanut niihin rfsu:n liuskoihin ja nekin olen saksilla halkaissut. Hyvin toimii ja saa testailla tuplaten samaan hintaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Hulbertiina kiitos kannustuksesta, mut kyl nyt on mieli aika maassa. En tiedä miksi, mut oletin kyl et jos joku olis kiinnittynyt ni tuntisin sen, kuten viimeksikin ja kuten sitä edellisillä kerroilla. Ellei sit oo semmonen paikka ettei oo tunto niin herkillä.
Toivottavasti huomenna taas toiveet korkeammalla..
 
@Rusakkonen Ihanaa, olet onnesi ansainnut! <3

Meille tosiaan tehtiin yksi inssi, tulos oli nega. :( Olen ollut aika maassa koko homman kanssa, enkä ole kovin aktiivisesti seurannut täälläkään keskustelua. Kai ainakin yksi inssi tehdään vielä, ja sitten mietitään jatkoa. Tiedän, ettei yhden inssin jälkeen pidä vielä lannistua, mutta joskus on sellainen tunne, että tekisi mieli vain lyödä hanskat tiskiin.
 
Täällä kiertopäivä 3. Eka ultra 8.5 ja siitä noin viikon päästä siirto, jos hyvin menee :)

Kävin myös työterveydessä. lääkärin mukaan runsaat kuukautiset ja kasvissyönti selittävät alhaiset ferritiinit. Jatkuvia infuusioita ei suositellut, koska rauta on myrkkyä elimistölle. Yritän nyt syödä rautatabletteja ja ravitsemusterapautin kanssa keskustella, mistä saisin rautaa. Sain lähetteen ferritiiniin, d- ja b-vitamiinin mittaukseen. En voisi olla tyytyväisempi.
 

Yhteistyössä