7kg ämpäri puolukkasurvosta ja päällä hometta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
voi hitto... pitääkö mun nyt viskata koko ämpärillinen pois kun päällä hometta vai oisko pienintäkään toivetta et uskaltais käyttää edes osan jos ottaa päältä useemman sentin kerroksen pois ja käyttäs sieltä pohjalta.
 
Ennenvanhaan ainakin juuri puolukkasurvoksesta vaan kuorittiin home päältä pois, ja käytettiin loput. Puolukassahan on sitä bentsoehappoa, jonka pitäisi estää pilaantuminen, estääköhän se myös homerihmastojen etenemisen? En ole varma.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
pallero
meillä anoppi käytti kyllä, kuori reilusti sitä puolukkaa pois. Eikä tullut mitään oireita kenelläkään. puolukka syötiin ruuan lisukkeena. En kyllä antaisi lapsille.
 
Varma asiasta
Olen aikanani käynyt hygieniaosaamis-koulutuksen ja siellä sanottiin et oli kyse sit mistä tahansa tuotteesta (hillot, leivät ym. suuhun laitettava) jossa on hometta niin se on pilalla KOKO tuote!! Niinku tuolla jo aikasemmin mainittiin, se homerihmasto on jo levinnyt koko survokseen, eikä auta että ottaa siitä osan pois...

Eli heitä pois....
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Varma asiasta:
Olen aikanani käynyt hygieniaosaamis-koulutuksen ja siellä sanottiin et oli kyse sit mistä tahansa tuotteesta (hillot, leivät ym. suuhun laitettava) jossa on hometta niin se on pilalla KOKO tuote!! Niinku tuolla jo aikasemmin mainittiin, se homerihmasto on jo levinnyt koko survokseen, eikä auta että ottaa siitä osan pois...

Eli heitä pois....
jep tätä peesaan,sanoit ajatukseni.
Eli koko tuote pois.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Varma asiasta:
Olen aikanani käynyt hygieniaosaamis-koulutuksen ja siellä sanottiin et oli kyse sit mistä tahansa tuotteesta (hillot, leivät ym. suuhun laitettava) jossa on hometta niin se on pilalla KOKO tuote!! Niinku tuolla jo aikasemmin mainittiin, se homerihmasto on jo levinnyt koko survokseen, eikä auta että ottaa siitä osan pois...

Eli heitä pois....
tähän on yksi poikkeus, nimittäin juusto. juusto on ainoa elintarvike, jota voi syödä turvallisesti, kun näkyvä home on poisleikattu.
 
vierailija
Homesolut viihtyvät parhaiten +20–+45 celsiusasteen lämpötilassa. Sekä homeet että niiden itiöt tuhoutuvat +70–+80 celsiusasteen lämpötilassa.
Näin ollen kun poistaa kaiken homeen, reilusti vielä sen alta ja siirtää loput kattilaan, jossa keittää hilloksi. Näin olen tehnyt, eikä mitään oireita ole tullut.
 
Ennenvanhaan ainakin juuri puolukkasurvoksesta vaan kuorittiin home päältä pois, ja käytettiin loput. Puolukassahan on sitä bentsoehappoa, jonka pitäisi estää pilaantuminen, estääköhän se myös homerihmastojen etenemisen? En ole varma.
Juu, mehupulloistakin kuorittiin vaan home pois ja jo oli taas juotavaa. En kyllä heittäs puolukoita menemään, kun piirakkaakin tekee ni kyllä ne pahat pöpöt siellä uunissa kuolee.
 
vierailija
vierailija
Pitää säilyttää viileämmässä ensimmäinen kerta kun kuulen puolukka survoksen homehtuneen. Ei ole kyllä ikinä homehtuneet. Onko joukossa muutakin kuin puolukkaa.
 

Yhteistyössä