90-luku tulee taas muotiin. Mitä muistat siitä? :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Juu, muotijutut tulee aina 20 vuotta myöhemmin muotiin. Kuten 80-lukua näkyi aika paljon esim. 2000-luvun loppupuolella.

Lueskelin tuossa Vogue:ta ja Marie Clairea, ja tosiaan siellä näkyy vaikutteita ysäristä.

 
ouh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ouh:
muistan kyllä, BALL-paidat, leviksen 501:set, juppikukkula (hiukset ), purkkarit WOW
ei voi olla et tulee muotiin taas :D kauheen äkkiä, just se vast menikin
hei mullakin oli BALL-paita taisi olla 1992 luvulla. Napamallin pilottitakki
jep, oli -92
ollaan ruvettu miehen kanssa sillon seurustelemaan, muistan siitä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ouh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ouh:
muistan kyllä, BALL-paidat, leviksen 501:set, juppikukkula (hiukset ), purkkarit WOW
ei voi olla et tulee muotiin taas :D kauheen äkkiä, just se vast menikin
hei mullakin oli BALL-paita taisi olla 1992 luvulla. Napamallin pilottitakki
jep, oli -92
ollaan ruvettu miehen kanssa sillon seurustelemaan, muistan siitä :D
mulla se on vielä yhessä luokkakuvassa :) ja sit oli very nicen paitoja, henry choicen, noissa siis luki isolla tuo kyseinen merkki.
 
vieras
Meilläpäin käytettiin sellaistakin tyyliä, että oli poolopaita alla ja siinä päällä joku t-paita. Mieluusti tietysti joku markkinoilta ostettu mukahauska tai sitten joku Suomi on uusi maailmanmestari tms. :D
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Pyöreälinssiset metallisankaiset lasit, isoruutuiset flanellipaidat, sit ne baseball-takit?? vai mitä ne olikaan, joissa hihat eriväriset kuin takki yl. valkoiset hihat.
Me muuten kutsuttiin noita takkeja Y-takeiksi :D . Ei silloin vielä tajuttu, että se Y tarkoitti Yalea....

Tuo tukka oli meilläpäin voogi tai sivuletti :D .
Aika paljon käytettiin myös liiviä, esim. poolon kanssa.
 
:D
Ihan samoja ku edelliset, mulla oli myös "juppikukkula" :D kiiltonahkakengät jois vähän samettia ja Lacosten pikeepaidat. Punaiset ja vihreät sukkahousut juhlaan kuin juhlaan ja leopardikuvioinen minihame.
 
olkatoppaukset, ne kamalat nilkkurit mitä jo nyt näkee katukuvassa, ylipolven saappaat, ylipöyheeks tupeeratut hiukset tai se otsatöyhtö, nahkarotsit jossa kuminauha vyötäröllä...

90-luvulla kävin yläasteen, lukion ja vieläpä yliopistoakin...kylläpä sitä kaikenlaista on päällä pitänyt...
 
ouh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ouh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ouh:
muistan kyllä, BALL-paidat, leviksen 501:set, juppikukkula (hiukset ), purkkarit WOW
ei voi olla et tulee muotiin taas :D kauheen äkkiä, just se vast menikin
hei mullakin oli BALL-paita taisi olla 1992 luvulla. Napamallin pilottitakki
jep, oli -92
ollaan ruvettu miehen kanssa sillon seurustelemaan, muistan siitä :D
mulla se on vielä yhessä luokkakuvassa :) ja sit oli very nicen paitoja, henry choicen, noissa siis luki isolla tuo kyseinen merkki.

heh, mullakin oli VERY NICE college pusero, oranssi jossa oli eriväriset ne kirjaimet :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
olkatoppaukset, ne kamalat nilkkurit mitä jo nyt näkee katukuvassa, ylipolven saappaat, ylipöyheeks tupeeratut hiukset tai se otsatöyhtö, nahkarotsit jossa kuminauha vyötäröllä...

90-luvulla kävin yläasteen, lukion ja vieläpä yliopistoakin...kylläpä sitä kaikenlaista on päällä pitänyt...
Mitkä kamalat nilkkurit..?

 
No semmoset vähän teräväkärkiset nilkkurit jossa nilkassa rypytystä/ei rypytystä ja sit semmonen vähän terävä korko...semmoset vähän "pulleat" nilkkurit verrattuna pari talvea sitten käytettyihin siroihin teräväkärkisiin.

Esim. http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal/60-57/60-5767.jpg
Tossa on vaan vielä soljet...

Mulla oli just tommoset nilkkurit silloin 90-luvun alussa kun olin yläasteella ja en kyllä enää jalkaani pistäis...yöks:)
 
Fleur de la Cour
Vyötärön! Meinaan sen, että vaatteet kuten housut ja puolihameet vedettiin vyötärölle asti. Myöhemminhän 2000-luvulla vyötäröä ei enää ollut kun housut valahti lantiolle asti ja tuli muotiin pitää vatsaa esillä. Näin tein minäkin ja hankin myös napakorun kuten muutkin teki ja nyt kun vyötärö on taas muotia niin se sopii kyllä mulle siks, että vyötäröni on kapea eikä tartte koko ajan olla miettimässä vatsan pömpötystä, mutta napakoru hankaa useimmissa vaatteissa ikävästi.. Sit se rajaus tummempi kuin huulipuna sen muistan ja olen huomannut tosiaan, että sekin on taas tulossa muotiin. Ns. 'juppikukkulan' käyttöön en kyllä enää aio sortua, vaikka kuinka tulis muotiin, enkä enää ikinä leikkauta hiuksiani lyhyiksi kuten tein ehkä noin kolmeen otteeseen 90-luvulla. 10 vuoden aikana mulla ehti olla ehkä noin 8 erilaista hiuslookia. Värejä olen silti kaivannut pukeutumiseen, josko ne palais taas, tosin ne kukkakuosit oli kyllä aika karseita..
 
Juonut tarpeeksi?
Alkuperäinen kirjoittaja **:
En muista juuri mitään, olin suurimman osan 90-lukua päissään.
mulla on ihan samoja muisti kuvia, kännättiin joka käänteessä ainakin ke, pe ja la. Tarvittaessa useemminkin. Enemmän varmaan kännissä kuin selvänä mentiin 90-luku.
Ja 2000 luku menty melko pitkälti aina selvinpäin.
 

Yhteistyössä