-92 odottajat

Heipsan kukkuu. Miten on mammojen viikonloppu sujunut? Meillä onneks rauhallinen viikonloppu vaikka täs meilläki ramppas porukkaa koko viikonlopun mut .. :D

autokoulusta meillä ei kumpikaan meistä omista korttia, joten sitä ei tarvii onneks nyt miettii et mistä repii rahat kakkosvaiheeseen.. :) Jalat ja bussit onneks kulkee pk-seudulla tosi hyvin. :)

Pinnasänky ollaan hommaamassa pikkuiselle, joka itseasiassa onkin tossa meijän naapurissa.. :) Pyörät mukavasti alla siinä ja valkoinen söpö sänky.. Mun kummipojalla ollut viimeks käytössä..
Huomenna poksuu 16 viikkoa täyteen <3 aika on mennyt hurjan nopeesti :O vastahan mä sain tietää olevani paksuja ja nyt puoliväli jo lähestyy :O

jos sitä rupeis sulkee konetta ja laittamaan itteeni valmiiks ja kömpis duuniin :)
 
:) Eilen muru tuns illalla ekaa kertaa poppelin potkut, se oli ihan innoissaan:heart:

Tänään meillä oli neuvola, poppelin sydän pompotti jumppatuokion aikana 140 :) kehu kovasti plussilla sen liikkeitä yms.
Sitten se järkyttävin osa, meikäläisellä oli paino ennen raskautta 50kg ja nyt se on 54.3 :ashamed: Kai se on vaan hyväksyttävä! :)

KYSYMYS: Otetaanko tein miehiltä myös hemoglobini neuvolakäynneillä?
Oon ihmetelly kun joka kerta murultakin on otettu.... Ja nyt voin kyllä hieman iloitakki ku ottavat, selvis et murul on tosi paksu veri ja nyt sit passittavat sen verenluovutukseen. Ei muuta tällä kertaa :)

Jassu ja poppelikaverinyyttikultatyyppi 17+3 vai 4 :wave:
 
Vieläkö saa liittyä joukkoon ? Täällä on yksi 18 vuotias ensiodottaja viikkoja tänään 20+1.
Löysin tän keskustelupalstan vasta ja ajattelin että olisi kiva jakaa tuntemuksia ja kokemuksia,
tää raskaus kun tuo niin paljon uutta tullessaan. =)
Meillä siis laskettu aika 4.3.2012, eikä vielä tietoa kumpi tulossa, minun äitini veikkaa vahvasti
tyttöä itse en osaa sanoa miltä tuntuu.
 
Tottahan toki saa liittyy :)
Onnea vauvasta :heart: !
ei meillä oo avokilta otettu neuvolassa mitään verikokeit yms... o_O
Mä oon ihan liian vainoharhainen oikeesti nyt tän raskauden takia, millo pääsen eroo tästä vainoharhaisuudesta? :stick: ??
Parin viikon päästä pitäis saada tietää, että kumpi on tulossa.
Vihdoin päästiin avokinkaa, yheteis ymmärrykseen nimi asiassa ;) :LOL:
Heeii nyt KYSYMYS TAAS TEILLE :)

:attn:
Ootteko käyny siinä 3d (vaiko onko se 4d) ultrassa? Tai onko joku menossa? =)

ps. 16+6, kylläpä tää aika menee nopeesti o_O
 
Viimeksi muokattu:
Timbu93 tervetuloa joukkoomme iloiseen.. Ja hei teillä on samana päivänä LA kun meillä :)

Maalismasu veikkaan et tää vainoharhailu kestää koko raskauden ajan :D ja se meinaa välillä tehä hullukskin :D

Huomenna ois toinen neuvola.. pikkasen jänskättää.. ja heti siitä mutsi tulee hakee mut ja mennää kattoo koiranpentuja :> jonka jälkee joutuu menee illaks istuu duuniin :>
 
Täälläkin olis yks 19v ensiodottaja joka haluais liittyä joukkoon. (= 9+? ja laskettu aika 16.5.12.
oon lueskellut tätä palstaa jo monia kertoja ja nyt rohkenin liittyy mukaan :) sain täältä jopa innostuksen tilata sen dopplerin ja tänään se tuli ja koitettiin kuunnella ja kyllä sieltä jotakin kuului x) Ja miehen äiti ennusti jollakin ihme lankasysteemillä kumpaa sukupuolta eka lapsi on ja molemmilla näytti poikaa. :) sitä odotellessa :p
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
Onnea ellaaa vauva uutisista :heart: !
Joko ensimmäinen neuvola käynti on takana? Millo eka ultra? :)
MÄ NIIN TAHDON TON DOPPLERIN, MUTTA EMMÄ USKALLA OSTAA SITÄ :LOL:

POKS 17+0 :kiss:

Jassukka ootko sä ite kuinka kauan tuntenu jo liikkeet? Oliko ne liikkeet mitkä miehes tuns ni jo ihan kunnon potkuja? :) Meilläki odotellaa kovasti, että kulta tuntis jo mutta eiköhä ne kohta ala sillekki tuntumaa :)
 
Hip hei neuvolatäti antoi kovasti kehuja pikkuselle hyvät sykkeet oli ja pikkunen oli
virkeällä tuulella. :) Maltto sentään pikkusen paikalla pysyä, niin sai sykkeeks mitattuu 148 :) Nyt seuraavaa ultraa odotellessa..

Oon muuten tässä kahtena iltana tuntenut semmosta kuplimista ja liikehdintää masussa.. Neuvola täti vahvistikin epäilyt aidoiksi :) <3 eikä kuulemma yhtään epäillytkään, että liikkeet tuntuu kun pikkunen on niin edessä ja istukka on ilmeisesti takana :)

Lalle ja pikkukaveri Poks 16+0 <3
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea ja jaksamista odotukseen :)

Eiköhän tuo vainoharhailu vaivaa ihan meitä kaikkia aina silloin tällöin ;) Täällä pieni mies on pitänyt huolen, että äiti tietää kyllä olemassaolosta, ainakin öisin... Oon heräillyt nyt jo muutaman yön moneen kertaan kun pieni päättää alkaa keskellä yötä jumppailemaan :)

Me oltiin tänään kattelemassa Kodin Anttilassa ja Ekotorilla hoitopöytiä ja lipastoja.. Mua ärsyttää, kun en saa keksittyä miten mahduttaisin meidän makkariin hoitopöydän ja vauvansängyn ja sitten aikanaan vielä ison pinniksenkin :headwall: Ärripurri, no tänään oli onneksi miekkonenkin mukana jutussa ja yhdessä ihmeteltiin, mikä olis järkevin ratkaisu.

maalismasu kyseli 4D-ultrasta. Me ei oltu, olishan se kiva ollut, mutta kun ei sponsoroijaa löytynyt niin eipä ollut varaaa mennä :)

Jassukka kyseli hemoglobiineista.. Täällähän ollut sellainen ongelma, etteivät ole multakaan ottaneet ennen kuin itse väkisin pyytää (oli tosiaan silloin sitten 109 arvot...), joten eivät ole ottaneet mieheltä, vähän jäin ihmettelemään miksi ottaisivatkaan? :D

Jaahas, tätä tyttöä työt kutsuis taas täksi illaks.. Eli iltavuoroon suuntaan tänään ja huomenna vaikkei millään jaksais, plaah. No rahaa on tehtävä edes jonkun, kun miehen tulot jää siihen opintotukeen ja hän meni tuossa sitten tekaisemaan vielä sakot.. Ja bussikortti pitäis ladata. Ja puhelinlasku maksaa. Ja hoitopöytä/lipasto sun muut ostaa. Ja autokoulun II-vaihe käydä. Eli rahan tuloa eiku menoa ei voi estää :p

jjuuli 27+6
huomenna poksahtaa taas uus viikko käyntiin! :)
 
Onpas tänne tullu paljon tekstiä kun ei ole vähään aikaan käyny lukemassa mitään :D
Kyllä multa on hemoglobiinit otettu mutamaan kertaan samalla kun olen labroissa käyny :D Mutta niissä ei ole mitään vikaa ollut. Neuvolassa niitä ei kyllä olla otettu, onkohan niillä edes sitä laitetta siellä? :eek:
On kyllä ollu tylsää äippälomalla ei sitten mitään tekemistä. Nyt on kiva kun avomiehel on syysloma niin on saanu siitä päiviksikin seuraa :)
Mutta ihan kauheita supistuksia alkanu tulemaan, jos näää supistukset on jo näin kamalia niin mitäköhän ne synnytys supistukset sitten on, ihan kauhistuttaa ajatellakkin niitä :DD
Meillä täällä viikkoja 36+6 odotusta ei enään kauaa :)
 
Joo eka neuvola oli viime viikolla. Ja ens viikon tiistaina olis ultra :) tosi kiva toi doppleri kyllä, varsinkin kun ei oo viel ultrassakaan käyny niin kiva kuunnella että siellä oikeesti on jotakin ! aattelin että sen voi sit myydä jossakin kirppiksellä kun sitä ei enään tarvii :)
 
Voooi kamala kuinka paljon tekstiä tullu!:popcorn: en ole koneella paljoo kerenny istumaan vähään aikaan ni jääny tää keskustelukii :whistle:
en jaksa ees kaikkiin juttuihin alkaa kirjottelee mitään joten otan vaa tältä sivulta bongaamani asiat ;)
Tosta 3D:stä tuli mieleen et sillo ku käytiin ekassa rakenne ultrassa ni siel se näytti 3D:nä vauvaa.. näytti kyllä niin kauheelta et oli paree ku pysy vaan normiultrassa. en sit tiiä tarkotettiinko tos kysymykses just tuota ultratoimintoa (vai mikä lie):p
Hemoglobiinista taas sen verran et mulla on mitattu joka kerta se.. ja ihan hyvänä pysyny kun oikeestaa aina ollukki, pikkusen raskauden edetes tippunu et nyt oli 132.
Ajokortista
perjantaina haen oman pysyvän ajokortin poliisiasemalta.. tai sehän on ollu elokuusta asti haettavissa mut nyt sain tilattua sen tänne nykyiselle asuinpaikkakunnalle. :)

Ja tänää oli siis 3 neuvola, paino noussu itellää ensimmäisestä neuvolakäynnistä 1,5kg. sellanen reilu 200g viikos. :D et mulle hyvä ku lähtöpainooki on ennestää ollu pikkuse liikaa. Kuulin tänään myös ensimmäistä kertaa pikkupullan(nimitys tullu siitä ku mies sanoo mahaani pullamahaks, ni sanon aina et pulla ku kasvaaa ni mahaki kasvaa :D ) sydänäänet. Sai kauan etsiä ku oli päivän jumppatuokio menossa ja liikkeellä koko ajan.. et sitten ku kuulu ni saman tien katos ku vaihto asentoo, monoa tuli sitäkin enemmän et enemmän saatiin potkun ääniä ku sydän ääniä mut lopulta sykkeeksi saatiin 145. :heart: vieläkö tuntisin/tunnistaisin liikkeet myös ite ni hyvä!

piituska & pikkupulla 18+3
 
Tekstiä tullu kyllä tosi paljon taas tänne ! huh ! milläs kerkee edes kaikkeen vastaileen/ kirjottelemaan :D ja tosiaan tervetuloa kaikki uudet odottajat tänne :)

vainoharhaisuudesta mulla oli sitä alkuvaiheessa ainakin suht paljon, mutta sitte ko alko liikkeet tuntee niin siinä samassa alko vainoharhaisuuskin lähteä. Eli luulen sen lähtevän/ vähenevän ainakin siinä vaiheessa kun tuntee liikkeitä kunnolla.. koska silloin voi olla varma, että siellä kaikki hyvin, kun liikkuu samalla tavalla kun aina. :)

Tiditiditidiii, en millään enää jaksais oottaa, että meijän pieni tulis maailmaan, tunne lisäänty vielä, kun eilen näin kaverini pikku käärön (ikää n. 3vko). Haluan jo sen pikkusen tänne maailmaan :heart:

Joku mainitsi ongelmasta pinnasängyn sun muiden kanssa tilanpuutteesta makuuhuoneesta, niin yksihän ratkaisu olisi, että hankkisitte pinnasängyn päälle sille tarkoitetun levyn, joka sitten toimisi hoitopöytänä :) Olen siis kuullut tälläisiä olevan, ja uskoisin että ihan kätevä kyllä on.. eipähän ainakaan vie niin paljon tilaa kun hoitopöytä :p

miiamo+ Eetu 33+2
 
maalismasu`12 Oon tuntenu liikkeet jonkun parin viikon ajan, Muru sai kyllä ihan kirjaimellisesti potkun itselleen :)
Ne potkut ja muut liikkeet kyllä voimistuu tosi nopsaa! Välillä meinaa olla Kohtu vähän hellänä tai se tuntuu et olis puutunu kun toi ilmeisesti aika vilkas tapaus.. Ekassa ultrassa jo sanovat että ihmeen paljon liikkuu viikkoja nähden...
Saas nähä mitä siitä tulee ku vauva kasvaa et minkälaisii kipupotkuja sielt on tulossa!

Me ollaan menossa sinne 3/4d ultraan. Kuulema monissa paikoissa saa levylle sitä kuvaa :) ... anoppi niin kovasti haluaa nähä sen pikkusen. (uhkaili myös maksavansa sen)

lelluskiini Onnea paljon hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ite odottelen kovasti rakenneultraa, se on vasta 3.11 :|

Itekkin oon vähän ihmetellyt miks ottavat mieheltäkin sen hempan, mut tulin sellaseen tulokseen että jos ne vaan haluaa että mies kokee olevansa osa tätä kaikkea... tai siis et molemmat syylliset otetaan huomioon :eek: ... vaikka..?
 
Päivittelen tänne vielä eilisen masukuvaa, koska olen niin ihastunut tuohon pieneen masuuni :heart: Se on nyt just sopivan ja vielä kätevänkin kokoinen, alan pikkuhiljaa olemaan onnellinen, etten ole turvonnu ku pullataikina, vaikka ärsyttääkin kun ihmiset kommentoi "kun se on niin pieni".
Sori omanapailu :D

jjuuli 28+0!
 
jjuuli ompas sulla tosi söpö masu ! :)
Meillä taas tänään ollut aika omituinen päivä pienen kanssa, meille on tullut suht paljon tänään suppareita ja aika tiheeseen tahtiin.. :eek: onneks välillä ollu myös pidempiä aikoja ettei ole ollenkaan tullut, niin ei oo viel tarvinnu kättärille soittaa.. Toivotaan nyt et pikkunen ainakin muutaman viikon lisää pysyis vielä masussa kasvamassa :) kun mulle ainakin sanottiin viime neuvolassa, että jos pikkunen alkaa syntyy viikon 34 jälkeen, se saa syntyä..

miiamo+Eetu 33+3
 
Huh olipas tullut tekstiä :D en oo oikein ehtinyt pikkuneidin hoitamiselta tänne kirjottelemaan. Ehkä joku jaksais tehdä uuden ketjun ja jatkossa siihen päivitellä noita tietoja kun mulla ei oikein riitä enää niin paljon aika käydä täällä? :)

mulle vois siihen sit päivittää syntyneisiin tytön 12.10. 2885 g ja 49 cm :)

Jjjuulilla ihana masu, mulla on ikävä mun mahaa :( nyt tä on vaa tämmöne löysä turvonnu kasa :(

Ääh mun piti nyt kirjottaa enemmänkin mut neiti heräs, myöhemmin siis!
 
liitoskipuja vai avautumisen merkkejä?!?
Mulla on nyt KOKO päivän, sattunu alapäähän. Kipu tuntuu sisällä, ja se on vihlovaa, ja terävää (kun veittellä löis ja viiltelis). Nouseminen, liikkuminen, jos avaa jalkoja tai esim kunnon jalkojen avaaminen käy tosi kipeetä! Maha välilllä aivan kivikova ja välillä taas ihanihan löysä pallura. What is going on? :eek: :(
 

Yhteistyössä