Äiti kuoli verenmyrkytykseen

---
Kiitos.Ja onneksi teillä parempi lopputulos.
Meillä ei annettu äidille jostain syystä antibiootteja vaikka oli kuume ja selkeät merkit tilanteesta.Saanko tietää jos äiti on itse kieltänyt atibiootit ja halunnut pois.??Mä en jaksa tätä...
En tiedä mutta joka tapauksessa olisi hyvä käydä asia läpi hoitohenkilökunnan kanssa.

Otan osaa suruunne ja kovasti voimia.

Isäni sai verenmyrkytyksen lonkkaleikkauksen jälkeen. Oli pitkään teholla ja tilanne näytti huonolta mutta hän toipui.
 
"vieras"
[QUOTE="äi";24003033]Mulla isä meni kun tuli ruusu ja sen kautta verenmyrkytys. Kuoli kun lääkäri halunnut ottaa verikokeita kuin vasta aamulla. Yökkö otatti kokeet kun tuli töihin mitään kyselemättä kyseiseltä lääkäriltä vaan haki muualta luvan. Noh se oli myöhästä.
Vituttaa tuo.[/QUOTE]

Osanotto ap:lle.

Tuossa ruusussa yksi syy, miksi meillä otettu kahdelle nuorimmalle vesirokkorokotus. Vesirokkoa ei kannata sairastaa..

Mun ystävän työkaverilla oli lähtenyt verenmyrkytys liikkeelle kipeästä sormennivelestä. Saivat ajoissa pysäytettyä ja paljastui ruusuksi tuo.
 
äp
[QUOTE="vieras";24003550]Osanotto ap:lle.

Tuossa ruusussa yksi syy, miksi meillä otettu kahdelle nuorimmalle vesirokkorokotus. Vesirokkoa ei kannata sairastaa..

Mun ystävän työkaverilla oli lähtenyt verenmyrkytys liikkeelle kipeästä sormennivelestä. Saivat ajoissa pysäytettyä ja paljastui ruusuksi tuo.[/QUOTE]
vuotta.
niin sitä en tiedä onko isäni vesirokkoa sairastanut. ikää toki jo 84vuotta silloin kuoleissaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24003550]Osanotto ap:lle.

Tuossa ruusussa yksi syy, miksi meillä otettu kahdelle nuorimmalle vesirokkorokotus. Vesirokkoa ei kannata sairastaa..

Mun ystävän työkaverilla oli lähtenyt verenmyrkytys liikkeelle kipeästä sormennivelestä. Saivat ajoissa pysäytettyä ja paljastui ruusuksi tuo.[/QUOTE]

Ruusu ja vyöruusu ovat täysin eri sairauksia. Ruusulla ja vesirokolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
 
"riiviöiden äiti"
[QUOTE="vieras";24003550]Osanotto ap:lle.

Tuossa ruusussa yksi syy, miksi meillä otettu kahdelle nuorimmalle vesirokkorokotus. Vesirokkoa ei kannata sairastaa..

Mun ystävän työkaverilla oli lähtenyt verenmyrkytys liikkeelle kipeästä sormennivelestä. Saivat ajoissa pysäytettyä ja paljastui ruusuksi tuo.[/QUOTE]

Vyöruusu on eri asia, näissä verenmyrkytyksen eli sepsiksen aiheuttaneissa tapauksissa kyse on bakteeriruususta eli erysipelaksesta.
 
"riiviöiden äiti"
Minulla myös isä kuoli 54-vuotiaana sepsikseen, lähti kehittymään jalan ruususta. Vastustuskyky tosin oli alentunut syöpähoitojen vuoksi.
illalla kaikki oli kunnossa, itse vielä autoin rasvaamaan jalat,eli ei ollut mitään merkkejä vielä, seuraavana aamuna iski kipi ja turvotus jalkaan, eteni tunneissa sepsikseksi ja hän kuoli 10 tunnin päästä ensiavussa.

Osanottoni ap:lle
 
LL
Alkuperäinen kirjoittaja äp;24003613:
vuotta.
niin sitä en tiedä onko isäni vesirokkoa sairastanut. ikää toki jo 84vuotta silloin kuoleissaan.
Ruusu, eli erysipelas, on bakteeritauti, joka voi aiheuttaa sepsiksen eli verenmyrkytyksen. Vesirokon jälkeen elimistöön voi jäädä inaktiivinen varicela zoster-VIRUS, joka voi aktivoitua ja aiheuttaa vyöruusu-nimisen ihosairauden. Muuta yhteistä näillä ei ole kuin nimessä oleva "ruusu".

T: Lääkäri
 
"Hohhoijaa"
Ei munuaistulehdus ole sama kun verenmyrkytys!
Verenmyrkytys eli sepsis seuraa, kun jossain elimistössä on niin paha infektio, että se LEVIÄÄ VEREEN. Verenmyrkytys=infektioita aiheuttavia bakteereja veressä-> leviävät uusiin elimiin->monielinvaurio->pahimassa tapauksessa kuolema. Alkupaikka eli primaari-infektio voi olla iholla (esim ap:n äidin ruusu), keuhkoissa (esim keuhkokuume eli pneumonia) tai vaikkapa munuaisissa (pyelonefriitti, virtsatieinfektio joka levinnyt munuaisiin) tai jossain muualla.

Terveisin lääkäri.

Osanotto ap:lle ja perheelle.
 
* hug *
[QUOTE="Hohhoijaa";24003957]Verenmyrkytys eli sepsis seuraa, kun jossain elimistössä on niin paha infektio, että se LEVIÄÄ VEREEN. Verenmyrkytys=infektioita aiheuttavia bakteereja veressä-> leviävät uusiin elimiin->monielinvaurio->pahimassa tapauksessa kuolema. Alkupaikka eli primaari-infektio voi olla iholla (esim ap:n äidin ruusu), keuhkoissa (esim keuhkokuume eli pneumonia) tai vaikkapa munuaisissa (pyelonefriitti, virtsatieinfektio joka levinnyt munuaisiin) tai jossain muualla.

Terveisin lääkäri.

Osanotto ap:lle ja perheelle.[/QUOTE]

Kiitos! Ketjun ainoa joka viitsi vastata Mollerin puolesta kun se ei itse osaa. Kiitos vielä kerran.

Edelleen, osanotto ap:lle ja anteeksi että jouduin inttämään, kun ei viitsitty vastata.
 
"suru"
ap:lle osanotto suureen suruun =( Käy tarkkaan läpi hoitajan kanssa, kun oma vointisi sen sallii, muuten kaikertaa pitkään... itsekin omaisen äkillisen poislähdön kokeneena =(
 

Yhteistyössä