Äiti kuritti vierasta kakaraa

Nimenomaan, kolme vuotiaista, jotka saavat todella pahaa jälkeä henkisesti ja fyysisesti jos haluavat tehdä pahaa eikä ASIAAN PUUTUTA MILLÄÄN TAPAA .
Kyllä, sulla on todellakin sinisilmäinen käsitys kiusaamisesta ja tätien lässyttämisestä.
Ja jos oma ipanasi on tollanen lässyttäjä, nii se ei tarkoita etteikö suurimman osan muiden lapsista osaiskin kertoa mitä oikeasti on tapahtunut. Osaahan tuo kiusaajalapsikin kotona kertoa mitä hänelle oli tehty, nii luulis sitä nyt olevan sen verta käsityskykyä että ymmärtää ettei toista kiusata, Mutta se kuuluisa kasvatus,tai sen puute........kotona ja päiväkodissa.
No mutta... sähän kuulostat varsin supliikille. Onnistuu varmasti lasten asoiden hoitaminen oikein hienosti:ROFLMAO:
Onnea jatkossa.
 
Itseäni ärsytti tuossa asioiden hoitamisessa juuri se, että henkilökunnan kanssa asioista jutellessa, puhuivat aina kuin yksittäistapahtumista. Että pikku ”petterillä” tuli nyt jostain paha mieli tai suuttui jostain, mutta onneksi näitä ei usein satu. Ja pelkästään meidän lapselle sattui parin viikon välein, ja muiden äitien kanssa jutellessa monella muulla sama tilanne.
Poika siis oikeasti olisi kuulunut johonkin erityisryhmään, mutta asialle ei tehty mitään. Ensimmäisen vuoden jälkeen selvisi, että eivät edes tuon pojan äidille todellista tilannetta kertoneet. Olivat vain sanoneet vilkkaaksi ja että välillä ”kommunikointivaikeiksia” muiden lasten kanssa :confused:
No justiinsa. Ongelma tässäkin tilanteessa on aikuisissa, jotka eivät oikeasti vaan osaa...
 
Sen äidin käytös menee sarjaan "oikein ymmärrettävää, mutta ei hyväksyttävää."
Kiusaamisasioita hoidetaan ihan muilla tavoin.

Olisi ollut kiva kuulla kuinka päiväkoti on kitkenyt tuon kiusaajatenavan käytöstä, vai onko mitään tehty.
 
Sen äidin käytös menee sarjaan "ymmärrettävää, mutta ei hyväksyttävää."

Mieluusti olisin kuullut kuinka päiväkoti on kitkenyt tuon kiusaaja-tenavan käytöstä, vai onko mitään tehty.
Sanotaanko näin, että aikuisen pitää osata olla kolmevuotiaiden kahinoiden yläpuolella.
Noin toimiessa hiekkalaatikolla on vaan yks kolmevuotias lisää joka ny vaan sattuu painamaan viiskyt kiloa enemmän kuin muut.
 
vierailija
Ohoh! Johan täällä jengi flippaa, kun pientä lasta kohtaan kohdistuvaa väkivaltaa ”ymmärretään”, vaikkei hyväksyttäisikään. Mun mielestä tuossa ei ole mitään ymmärrettävää. Kiusaamista ei pidä sotkea tuohon väkivaltaan. Kiusaaminen pitää käsitellä kiusaamisena. Se jos niin ei ole tehty on toki väärin, mutta ei se tähän väkivaltaiseen tekoon liity.
 
Ohoh! Johan täällä jengi flippaa, kun pientä lasta kohtaan kohdistuvaa väkivaltaa ”ymmärretään”, vaikkei hyväksyttäisikään. Mun mielestä tuossa ei ole mitään ymmärrettävää. Kiusaamista ei pidä sotkea tuohon väkivaltaan. Kiusaaminen pitää käsitellä kiusaamisena. Se jos niin ei ole tehty on toki väärin, mutta ei se tähän väkivaltaiseen tekoon liity.
Jotenkin jos asiaa alkaa miettiä lapsen silmin... tilanne olisi se, että täysin ventovieras aikuinen ryntää kippuusi yllätten, voi olla aika hemmetin pelottavaa.

Vaikka jos minä sanoisin miestäni kusipääksi, ja jostain sivusta hyökkäisi minua tuplasti pidempi ja viisi kertaa painavampi anoppi paiskaten lattiaan... niin voi olla... että mahdollisesti... pelästyisin melkoisesti. Sitten kun se vielä huutaisi kovaan ääneen, että anna olla VIIMEINEN kerta, kun haukut minun poikaani kusipääksi...
 
Pessimisti
Nyt oli kylmä... :whistle:

mutta totta tuo siitä huolimatta on...
No joo kieltämättä. Välillä tulee tänne kirjoiteltua ilman suodatinta, joka tosielämässä olisi, ja olisi varmaan suotavaa olla täälläkin. En ole kiusaamisen kannalla ja jos minä saisin päättää, niin kouluissa (ja päiväkodeissa) puututtaisiin tapauksiin paljon hanakammin. Esimerkiksi KiVa-koulut on kaunis ajatus, mutta käsittääkseni siihen se sitten jääkin - kivaan ajatukseen.

Kun sanoin, että vahvat pärjää, niin en tarkoittanut, että kiusaaminen tai sen seuraukset olisivat kannustettavia. Se on vaan valitettava tosiasia, että useimmiten siitä kiusaamisesta selviäminen on kiusatun itsensä vastuulla. Joko siitä selviää tai sitten ei.
 
Aikuinen paiskomassa kolmevuotiasta.
Ei siinä ole mitään puolusteltavaa.
Kyllä se itseasiassa on aika luontainen reaktio: näet, että joku on hakkaamassa lastasi, niin refleksinomaisesti sitä vetäisee lyöjän kauemmaksi.
Vaikea sitten tästä sanoa, kun ei ole tuota tilannetta itse nähnyt, että minkä verran ylimitoitettu tuo tapauksen äidin riuhtaisu oli.
 
Jotenkin jos asiaa alkaa miettiä lapsen silmin... tilanne olisi se, että täysin ventovieras aikuinen ryntää kippuusi yllätten, voi olla aika hemmetin pelottavaa.

Vaikka jos minä sanoisin miestäni kusipääksi, ja jostain sivusta hyökkäisi minua tuplasti pidempi ja viisi kertaa painavampi anoppi paiskaten lattiaan... niin voi olla... että mahdollisesti... pelästyisin melkoisesti. Sitten kun se vielä huutaisi kovaan ääneen, että anna olla VIIMEINEN kerta, kun haukut minun poikaani kusipääksi...
Olisi varmasti pelottavaa.
Ehkä jopa niin pelottavaa, että anopin kullanmussukka saisi olla jatkossa rauhassa kusipääksi haukkumisilta :p
 
Se ongelma on usein siinä, että aina löytyy niitä, jotka eivät pelaa yhteisillä säännöillä. Tällöin on vaikea olla turvautumatta viidakonlakiin.
Meistä kahdesta...
... sanoisin, että se olen minä joka pärjää perkeleen hyvin viidakon lakien maailmassa.
Silti mä en niitä kannata ja teen siten vahinkoa itselleni.
Se olet sinä ja moni muu joka hyötyy siitä, että ei mennä ihan viidakon lakien mukaan.
Itteäni ajatellen viidakon lait olis erittäin kivat!
Sinulla tosin voisi olla vastaansanomista mutta en mä sinua kuuntelis vaan vahvemman oikeudella paiskaisin sinut päin puuta.
 
vierailija
Vaikea sitten tästä sanoa, kun ei ole tuota tilannetta itse nähnyt, että minkä verran ylimitoitettu tuo tapauksen äidin riuhtaisu oli.
Oikeus on useita silminnäkijöitä kuultuaan todennut että nainen paiskasi kolmevuotiaan aikuisen vyötärökorkeudelta maahan, ja tekijä itsekin myöntää käyneensä käsiksi lapseen, mitta koska SINÄ et nähnyt niin vaikea sanoa oliko nyt ylimitoitettua.

Sen sijaan syyllisen puolustuksekseen kertoman tarinan mukaan uskot, että lapsen naamassa ollut hiekka tai naarmu on seurausta kolmevuotiaan harrastamasta järjestelmällisestä kiusaamisesta ja että koska nainen puolusteli tekoaan sillä että näytti että lapsi oli lyömässä liukurilla se on todistetusti HAKKAAMISTA ja tekee naisen väkivaölasta YMMÄRRETTÄVÄÄ.

Tuo nainen todennäköisesti turvautuu väkivaltaan silloinkin kun oman lapsen kanssa flippaa, muuten ei ensimmäisenä kurinpitokeinona tule mieleen raaka väkivalta kolmevuotiaaseen kohdistettuna. Onko sekin sinusta ihan ymmärrettävää, jos vähän napsahtaa?
 
Oikeus on useita silminnäkijöitä kuultuaan todennut että nainen paiskasi kolmevuotiaan aikuisen vyötärökorkeudelta maahan, ja tekijä itsekin myöntää käyneensä käsiksi lapseen, mitta koska SINÄ et nähnyt niin vaikea sanoa oliko nyt ylimitoitettua.

Sen sijaan syyllisen puolustuksekseen kertoman tarinan mukaan uskot, että lapsen naamassa ollut hiekka tai naarmu on seurausta kolmevuotiaan harrastamasta järjestelmällisestä kiusaamisesta ja että koska nainen puolusteli tekoaan sillä että näytti että lapsi oli lyömässä liukurilla se on todistetusti HAKKAAMISTA ja tekee naisen väkivaölasta YMMÄRRETTÄVÄÄ.

Tuo nainen todennäköisesti turvautuu väkivaltaan silloinkin kun oman lapsen kanssa flippaa, muuten ei ensimmäisenä kurinpitokeinona tule mieleen raaka väkivalta kolmevuotiaaseen kohdistettuna. Onko sekin sinusta ihan ymmärrettävää, jos vähän napsahtaa?
Rauhoitu ja hengitä syvään...
Sitten kun olet rauhoittunut, lue viestini uudelleen. En kirjoittanut, että olisi vaikea sanoa, onko ylimitoitettua. Kirjoitin, että vaikea sanoa, kuinka ylimitoitettua.
 

Yhteistyössä