äitiysneuvolassa annettava virtsanäyte

  • Viestiketjun aloittaja tyhmäkö?
  • Ensimmäinen viesti
tyhmäkö?
Olen varmaankin todella tyhmä kun kyselen tämmöisiä, mutta terkkari ei antanut sen kummoisempia ohjeita... (olin siis eilen ekaa kertaa neuvolassa ja aloin miettiä asiaa jälkikäteen)
Eli kun annatte neuvolassa näytteen joka vain stiksataan ni teettekö sitä ennen alapesun?
Kauanko olette pissaamatta ennen näytteenantoa?
Annatteko näytteen keskisuihkusta?
 
no
keskisuihkusta näyte.
ohjeessa lukee,että alapesu ennen näytteen ottoa,mutta koskaan en ole kyllä neuvolassa alapessyt vaan jo kotona lähtiissä,mä en ole aikaa ottanut,kauanko olen ollut pissaamatta,vaan kun ennen neuvolaa on kotona pissattanut,en ole käynyt vaan sitten vasta neuvolassa
 
Alapesu ennen näytteen ottoa siksi, että mahdollinen (raskaudessa yleensä jopa todennäköinen!) valkovuoto saattaa sotkea näytteen valkuaisarvot. Näin mulle on sanottu. Valkuaista ja sokruahan noista näytteistä mitataan.
 
hablopablo
ei minunkaan mielestä tarvitse tehdä alapesua ja ottaa keskivirtsasta sitä näytettä jos vaan katotaan proteiinit ja sokerit. Siis toi on se mikä joka kerta äitiysneuvolassa annetaan.

Sitten se näyte joka (ainakin täällä meillä) annetaan terveyskeskuksessa on eri juttu. Siihen tarvitsi olla syömättä ja pissaamatta, oliko se nyt 4h...laho pää kun ei enää muista vaikka vasta oli ajankohtainen :)
 
Ja toisaan ei mitään pissaamattomuus aikaa. kyl sitä piisasi muutenkin. Mietin tuota kun osastollakaan ei pitäny pestä ennen keruupissan ottoa ja kokosatsi talteen. Kai ne neuvolassakin samallalailla kattoo proteiinit ja sokerit kun sairaalassa.
 
vieras
Kolme lasta ja joka raskaudessa olen tehnyt sen alapesun kotona ennen lähtöä ja pissannut purkkiin "miten sattuu". Eli joskus keskipissa ja joskus ei. Ikinä ei ole ollut mitään siinä näytteessä.

Entäs tämä, joka ei käytä mitään yleistä suihkua.... Miten sujunut synnärillä sen jälkivuodon kanssa, jos ei voi alapäätään pestä julkisella pideellä? :D
 
hablopablo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolme lasta ja joka raskaudessa olen tehnyt sen alapesun kotona ennen lähtöä ja pissannut purkkiin "miten sattuu". Eli joskus keskipissa ja joskus ei. Ikinä ei ole ollut mitään siinä näytteessä.

Entäs tämä, joka ei käytä mitään yleistä suihkua.... Miten sujunut synnärillä sen jälkivuodon kanssa, jos ei voi alapäätään pestä julkisella pideellä? :D
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja döö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja döö:
No hyi helv.... en kyllä neuvolassa tekisi yleisellä bideellä mitään alapesuja :x
no ei kai sitä bideellä tehdä, vaan vedellä :D mihin se suihku siinä likaantuu?
Mistäs tiedät missä pillussa sitä on uitettu?
no joo, tolla periaatteella ei kannata käydä yleisessä vessassa ollenkaan. ties mitä siellä on roiskittu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hablopablo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolme lasta ja joka raskaudessa olen tehnyt sen alapesun kotona ennen lähtöä ja pissannut purkkiin "miten sattuu". Eli joskus keskipissa ja joskus ei. Ikinä ei ole ollut mitään siinä näytteessä.

Entäs tämä, joka ei käytä mitään yleistä suihkua.... Miten sujunut synnärillä sen jälkivuodon kanssa, jos ei voi alapäätään pestä julkisella pideellä? :D
:D
Tietysti oma suihkukappale mukaan jonka ruuvaa letkuun :D
 
ja loppuaikana se alapesu ois kuitenkin ollu sinnepäin tehty kun ei enää mahan takaa kunnolla saanu mitää tehtyä.Ei mulla ollu kun kerran valkov seassa vähän josta tuli +. Muuten aina puhas kunnes tuli myrkytys.
 
vieras
Mulla oli kahdellakin kerralla vähän verta pissassa, kun neuvolan tikuilla testattiin. Neuvolan tikut ovat kuulemmat tosi herkkiä. Noiden kertojen jälkeen kävin aina viemässä labraan näytteen ja se oli ok. Selvisi, että kun tekee kunnon alapesun, tuloksista tulee puhtaita.
 
mää
Ei kai se niin tarkkaa voi olla. Meidän neuvolassa ei ainakaan saanut mitään ohjetta, enkä koskaan suorittanu neuvolassa mitään alapesuja ym. Ja heti kun aloin pissaamaan niin pissasin suoraan siihen purkkiin, en edes tajunnu mitään keskipissaa odotella:) Aina oli näytteet ihan hyvät.

Pissa-näytteen sai otettua ihan helposti, raskaana ollessa tuppasi muutenkin aina pissattamaan.
 

Yhteistyössä