äitiyspakkaus

Ellu07
Sain itse eilen vuoden 2006 pakkauksen. Toivottiin tietysti kovasti tuota uutta, 2007 vuoden pakkausta, koska meille on tulossa tyttö kesäkuussa. Onko täällä joukossa joku ihana sielu joka haluaisi vaihtaa pakkauksen kanssani? Olen ainoastaan avannut pakkauksen tarkistaakseni kumpaa vuosimallia se on! Minulla ei ole mikään kiire asian kanssa, riittäisi jos vaihto tehtäisiin kesäkuun puolessavälissäkin... Jos joukosta löytyy joku vaihtoon halukas, minuun saa yhteyden tällä palstalla tai lähettämällä minulle suoraan sähköpostia: elinahamalainen(AT)luukku.com
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:11 Uskomatonta kirjoitti:
Käsittämätöntä keskustelua monessa paikassa, saako 2006 vai 2007 vuoden äitiyspakkauksen!!! Asioiden tärkeysjärjestys on toisilla ihmisillä TODELLA hukassa.
Pittääköstä aenae keskustella syntyjä syviä? Ei se tarkota, että jos keskustelee äitiyspakkauksesta, että se on maailman tärkeintä meille.
 
en todellakaan usko että kukaan olisi saanut vielä -07 vuojen pakkausta.. olen töissä eräässä firmassa joka tekee äitiyspakkaukseen vaatteita ja meiltä lähti vkolla 17 ENSIMMÄISET "kelat" menemään reimalle että....
suuremalla todennäköisyydellä ensimmäiset -07 pakkaukset saadaan jakoon vasta vkl 18-19 niin kuin joku oli jo maininnut. itsellä vielä siinä saranassa kumman saan, ennemmin juuri tuon -07..
 
Jos joku tätä palstaa lukeva haluaa päästä vuoden 2006 pakkauksen vaateista eroon mä voisin niistä osan ostaa, jos hinnasta sovitaan. Itse kun en tälle kakkoselle ollenkaan pakkausta ottanut, mut muutama uusi vaatekin olis kiva saada. Tuossa 2006 vuoden pakkauksessa oli muutama mihin oikein ihastuin :)

Otahan yhteyttä yy:llä niin sovitaan kaupoista.
 
Musta on tyhmää tapella jostain äitiyspakkauksesta... oisiva ihmiset tyytyväisiä siihen, että edes semmosia on saatavana... itellä on la kesäkuun alussa ja hain pakkaukseni ajoissa, kun en viittiny kitkuttaa ja kuitenkin tiesin ettei 07 pakkaus tule keväällä vielä jakoon...

innolla ootan kyllä, et minkänäkösiä vaatteita nyt mahtaa tulla mutta olen itse tosi tyytyväinen tuohon 06 malliinkin... ne jotka hinkuu 07 mallia voi sen sitten vaikka ostaa reimalta ja myydä 06 mallin pois....

eikä se äidin elämä siihen pakkaukseen kaadu... ihan oikeesti... luulisi että ois isompiakin murheita, kun kerran vauvaa ootetaan.... esim vaunut tai joku muu... oma terveys tms...

mutta hyviä vointeja kaikille ja malttamista niiden pakkausten kanssa=)
 
Musta on tyhmää tapella jostain äitiyspakkauksesta... oisiva ihmiset tyytyväisiä siihen, että edes semmosia on saatavana... itellä on la kesäkuun alussa ja hain pakkaukseni ajoissa, kun en viittiny kitkuttaa ja kuitenkin tiesin ettei 07 pakkaus tule keväällä vielä jakoon...

innolla ootan kyllä, et minkänäkösiä vaatteita nyt mahtaa tulla mutta olen itse tosi tyytyväinen tuohon 06 malliinkin... ne jotka hinkuu 07 mallia voi sen sitten vaikka ostaa reimalta ja myydä 06 mallin pois....

eikä se äidin elämä siihen pakkaukseen kaadu... ihan oikeesti... luulisi että ois isompiakin murheita, kun kerran vauvaa ootetaan.... esim vaunut tai joku muu... oma terveys tms...

mutta hyviä vointeja kaikille ja malttamista niiden pakkausten kanssa=)
 
JOKO UUSI
Joko uusi pakkaus on jaossa? Kuvia ei ainakaan vielä netissä ole, mutta eikös sen toukokuussa pitänyt tulla jakoon...? Missä vaiheessa toukokuuta sitten tulee... Jätin juuri hakemuksen kelaan ja parin viikon päästä saan kuulemma pakkauksen. Saa nähdä kumpi tulee, uusi vai vanha...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 14:29 Maariana83 kirjoitti:
Musta on tyhmää tapella jostain äitiyspakkauksesta... oisiva ihmiset tyytyväisiä siihen, että edes semmosia on saatavana... itellä on la kesäkuun alussa ja hain pakkaukseni ajoissa, kun en viittiny kitkuttaa ja kuitenkin tiesin ettei 07 pakkaus tule keväällä vielä jakoon...

innolla ootan kyllä, et minkänäkösiä vaatteita nyt mahtaa tulla mutta olen itse tosi tyytyväinen tuohon 06 malliinkin... ne jotka hinkuu 07 mallia voi sen sitten vaikka ostaa reimalta ja myydä 06 mallin pois....

eikä se äidin elämä siihen pakkaukseen kaadu... ihan oikeesti... luulisi että ois isompiakin murheita, kun kerran vauvaa ootetaan.... esim vaunut tai joku muu... oma terveys tms...

mutta hyviä vointeja kaikille ja malttamista niiden pakkausten kanssa=)
Ei me tapella. Ainakaan suurin osa meistä odottajista on fiksua porukkaa, saahan sitä keskustella. :)

Joo ja on tosiaan tärkeämpiäkin juttuja. Esim meillä hajos just auto äsken että nyt on käytännössä ihan yks vidun sama vaikka tulis vuoden 1999 ä-pakkaus, pääasia että ees jotain tulee ilmaiseksi. :kieh:
 
Hantta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 14:54 JOKO UUSI kirjoitti:
Joko uusi pakkaus on jaossa? Kuvia ei ainakaan vielä netissä ole, mutta eikös sen toukokuussa pitänyt tulla jakoon...? Missä vaiheessa toukokuuta sitten tulee... Jätin juuri hakemuksen kelaan ja parin viikon päästä saan kuulemma pakkauksen. Saa nähdä kumpi tulee, uusi vai vanha...
Viikolla 21 rupeavat jakamaan uutta pakkausta, eli viimeinen kokonainen toukokuun viikko.
 
Kysymys Hantalle
Mistä tuo tieto, että aletaankin jakaa vasta 21 viikolla, on peräisin? Kun mä kyselin pari viikkoa sitten siltä Kelan ihmiseltä, joka pakkauskysymyksiin vastaa, niin silloin hän vastasi, että viikolla 18 tai 19 aletaan jakaa uutta pakkausta. Onkohan hakemuksia sitten tullutkin niin vähän, että viivästyi entisestään? :kieh:
Muuten ihan sama kumpi paketti tulee, mutta ehdin ostaa lähes kaikki viime vuoden pakkauksen vaatteet "käytettynä", tosin suurimman osan ihan upouutena. Ja sitten sain niitä tuttavilta, jotka sai viime vuonna vauvan. Harmittaa hieman, jos nyt tuleekin sitten toiseen kertaan samat vaatteet :)
Noh, makuupussi ja toppapuku ainakin ovat tosi kivat viime vuoden pakkauksessa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 16:06 Kysymys Hantalle kirjoitti:
Mistä tuo tieto, että aletaankin jakaa vasta 21 viikolla, on peräisin? Kun mä kyselin pari viikkoa sitten siltä Kelan ihmiseltä, joka pakkauskysymyksiin vastaa, niin silloin hän vastasi, että viikolla 18 tai 19 aletaan jakaa uutta pakkausta. Onkohan hakemuksia sitten tullutkin niin vähän, että viivästyi entisestään? :kieh:
Muuten ihan sama kumpi paketti tulee, mutta ehdin ostaa lähes kaikki viime vuoden pakkauksen vaatteet "käytettynä", tosin suurimman osan ihan upouutena. Ja sitten sain niitä tuttavilta, jotka sai viime vuonna vauvan. Harmittaa hieman, jos nyt tuleekin sitten toiseen kertaan samat vaatteet :)
Noh, makuupussi ja toppapuku ainakin ovat tosi kivat viime vuoden pakkauksessa...
Työkaveri joka tekee äitiyspäivärahoja soitti kyseiseen laitokseen, sieltä sanottiin että viikolla 21. Vanhoja vielä jonkun verran jakamatta. Mullakin on ihan sama kumpi pakkaus tulee, ajattelin vaan infota kun oli lisätietoa asiasta :D
 
miska
on ihan turhaa jaella VARMAA TIETOA

kukaan ei pysty sanomaan ei edes kelassa. Itse asiaa kyselin tältä joka vastaa äp pakkauksista. Yhteystiedot löytyy kelan sivuilta siellä missä kerrotaan kyseisestä pakkauksesta.

Sain itse tiedon että maaliskuun vikalle viikolle mutta jos hakemuksia pantataan niin toukokuun vikalle viikolle.

Eli ei ne kelas voi tietää kuinka moni haluaa pakkauksen ja kuinka moni rahanaja kuinka viimetippaan hakemuksia pantataan.

eli ne viikot on noin tietoja!

Järkiki sen sanoo ettei ne kelasta voi sanoo tarkkaan koska jaetaan kun ei he voi ennustaa otetaanko paketti vai raha!

itsekin toivon 2007 pakkausta kun suuri osa 2006 on jo mutta luulen että vanhan kuitenkin saan =/

ja ne jotka morkkaa tätä keskustelua.

ensinnäkin pakkaus ei ole ilmainen! mikään ei ole ilmaista! Veroja tässä jokainen maksetaan, mutta eihän valtion pakko olisi meille pakkettia antaa.

Ja vaikka ilmaiseksi saisi niin kait nyt hyvänen aika saa toivoa että kummanpakkauksen saa.
Jos tuon sulle rumia vaatteita ilmaisekis joista et tykkää niin pitäisitkö niitä sen takia että saat ilmaiseksi.

Kyllä tästä asiasta voi keskustella ja tuoda mielipiteen julki ilman että se olisi maailmantärkein aisa.

Te voisitte mennä hiekkalaatikolle pätemään ja leikkimän super äitejä joille ei ole väliä miltä lapsi näyttää ja mitä hänellä on päällä
 
Hantta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:49 miska kirjoitti:
on ihan turhaa jaella VARMAA TIETOA

kukaan ei pysty sanomaan ei edes kelassa. Itse asiaa kyselin tältä joka vastaa äp pakkauksista. Yhteystiedot löytyy kelan sivuilta siellä missä kerrotaan kyseisestä pakkauksesta.

Sain itse tiedon että maaliskuun vikalle viikolle mutta jos hakemuksia pantataan niin toukokuun vikalle viikolle.

Eli ei ne kelas voi tietää kuinka moni haluaa pakkauksen ja kuinka moni rahanaja kuinka viimetippaan hakemuksia pantataan.

eli ne viikot on noin tietoja!
Halusin vaan jakaa tietoni, anteeksi jos loukkasin....Toi eilinen tieto on suoraan sieltä mistä pakkaukset lähtee jakoon :ashamed:
 
Kypsä
Suoraan sanoen v.ituttaa että sitä saamarin historian ruminta 06 pakkausta pitää jakaa 2 vuotta ennenkö uusi tulee jakoon. Mikä arviointi virhe niille on sattunut että sitä noin paljon pyörii vielä kesään asti varaston nurkissa, onko nyt niin että ne on väenvängällä jaettava vaikka koiperhosen syömät kuteet ennen kuin raaskitaan alkaa jakaa tämän vuoden oikeaa pakkausta, joka kuuluu tämän vuoden lapsille. Onhan tuo jo väärin että samaa pakkausta 2 vuotta melkeen jaetaan. Ja aikaisempina vuonna on ihmiset saaneet lapsen syntymävuoden mukaisen. \|O Kohta taidan ottaa rahana, saanpahan ainakin nättejä vaatteita lapselleni enkä ota yhtään niitä rumia ällöttävän sinisiä ja keltaisia rytkyjä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:43 Kypsä kirjoitti:
Kohta taidan ottaa rahana, saanpahan ainakin nättejä vaatteita lapselleni enkä ota yhtään niitä rumia ällöttävän sinisiä ja keltaisia rytkyjä.
Niin, ota ihmeessä rahana, niin saat mieluisia vaatteita. Eihän sitä kukaan pakota ottamaan ilmaisia ällöttäviä rytkyjä jos ei kelpaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:43 Kypsä kirjoitti:
Suoraan sanoen v.ituttaa että sitä saamarin historian ruminta 06 pakkausta pitää jakaa 2 vuotta ennenkö uusi tulee jakoon. Mikä arviointi virhe niille on sattunut että sitä noin paljon pyörii vielä kesään asti varaston nurkissa, onko nyt niin että ne on väenvängällä jaettava vaikka koiperhosen syömät kuteet ennen kuin raaskitaan alkaa jakaa tämän vuoden oikeaa pakkausta, joka kuuluu tämän vuoden lapsille. Onhan tuo jo väärin että samaa pakkausta 2 vuotta melkeen jaetaan. Ja aikaisempina vuonna on ihmiset saaneet lapsen syntymävuoden mukaisen. \|O Kohta taidan ottaa rahana, saanpahan ainakin nättejä vaatteita lapselleni enkä ota yhtään niitä rumia ällöttävän sinisiä ja keltaisia rytkyjä.
Kyllä sitä viime vuonnakin jaettiin melkein näihin päiviin asti sitä edellisen vuoden pakkausta. Ja tuntuu se aina olevan se historian rumin pakkaus se edellisen vuoden pakkaus. Vihaksi kyllä tuo sun tekstisi laittaa. Mitäs tänne tulet määkymään, että rumat vaatteet ja historian rumin paketti. Miksi et sitten vaan ota avustusta rahana, niin kaikilla olisi hyvä mieli!! Halolla päähän!!
 
kammotuspakkaus -06
olen ihan samaa mieltä kypsän kanssa -06 pakkauksessa, eli on ihan per....tä toivon, että pian vaihtuisi jotta saisi itse -07 mallisen jossa oli tosi nättejä vaatteita
 
Kypsä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:43 Kypsä kirjoitti:
Suoraan sanoen v.ituttaa että sitä saamarin historian ruminta 06 pakkausta pitää jakaa 2 vuotta ennenkö uusi tulee jakoon. Mikä arviointi virhe niille on sattunut että sitä noin paljon pyörii vielä kesään asti varaston nurkissa, onko nyt niin että ne on väenvängällä jaettava vaikka koiperhosen syömät kuteet ennen kuin raaskitaan alkaa jakaa tämän vuoden oikeaa pakkausta, joka kuuluu tämän vuoden lapsille. Onhan tuo jo väärin että samaa pakkausta 2 vuotta melkeen jaetaan. Ja aikaisempina vuonna on ihmiset saaneet lapsen syntymävuoden mukaisen. \|O Kohta taidan ottaa rahana, saanpahan ainakin nättejä vaatteita lapselleni enkä ota yhtään niitä rumia ällöttävän sinisiä ja keltaisia rytkyjä.
Kyllä sitä viime vuonnakin jaettiin melkein näihin päiviin asti sitä edellisen vuoden pakkausta. Ja tuntuu se aina olevan se historian rumin pakkaus se edellisen vuoden pakkaus. Vihaksi kyllä tuo sun tekstisi laittaa. Mitäs tänne tulet määkymään, että rumat vaatteet ja historian rumin paketti. Miksi et sitten vaan ota avustusta rahana, niin kaikilla olisi hyvä mieli!! Halolla päähän!!
Mä valitan tasan tarkkaan sen verran kun mua huvittaa. Kai mulla saa mielipiteeni olla ja suomessa oikeus sanoa vieläpä ääneen. Mä odottelen sitä 2007 pakkausta vielä 2 viikkoa ja jos ei tunnu vaihtuvan otankin rahana. Mulla kyllä olisi aikaa odotella pidempäänkin, mutta enpä rupea yhtä pakkausta odottamaan, saan rahat nopeammin tilille ja lähden shoppailemaan. Niinhän se on että se vanha edellisvuoden pakkaus ei kiinnosta ketään siitä syystä että ihmiset sen haluaa vauvan syntymävuoden mukaan kuten muutkin ovat saaneet. Onko nyt niin että jos se pakkaus on niin ruma ettei kelpaa kellekkään niin sitä jaetaan vielä 2030 vuonnakin, kun ihmiset mieluummin ottaakin rahana. Tämä varmaan on todella hyvä käytäntö, on se kumma ettei sitä uutta pakkausta voi aloittaa sen vuoden alusta jakamaan kun vuosi vaihtuu ja jos vanhoja jää jäljelle niin keksisivät niille jotain muuta käyttöä, vaikka myyvät halvalla pois tms.
 

Yhteistyössä