ÄLLÖTTÄÄ Ahneet lapset!(vuodatus)

  • Viestiketjun aloittaja kuvotus!
  • Ensimmäinen viesti
jaaaaargh!
[QUOTE="vieras";28033555]Niin, meillä oli joskus lasten kanssa askarreltuja vanhoista kiiltävistä värikkäistä karkkipapereista askarreltuja "karkkeja" kuusenkoristeina niin eikös kyläilevän perheen kakarat nekin repineet auki namien toivossa. Vaikka oli sanottu ja painotettu että niissä ei ole kuin pelkkää paperia silsällä, koska ovat koristeita.

Ärsyttäviä myös ipanat jotka päästelevät kahvipöydän nähdessään maiskuttavia slurpsis-ääniä ja lipovat kieltään :x ihan kuin eivät olisi koskaan nähneet leivonnaisia sun muuta sellaista : /[/QUOTE]

ooh,mä niin tiedän esimerkkitapauksen molemmista vaihtoehdoista. Meidän naapurin pennut on sellaisia että ne menee ittekseen kaivelemaan herkkuja, ja sitten tulevat naaman eteen posket pullollaan mussuttamaan tyyliin katos mitä me löydettiin. Nämä samat kakarat tyhjensi meillä vuosikausia koristeena olleen purkka-automaatin salaa vaikka moneen kertaan kerroin että ne purkkapallot on kivikovia kun ne on kymmenen vuotta vanhoja.

Mun pikkusisko taas on tuollainen slurps maiskis lapsi. Hän taantuu välittömäst jonnekin kehitysvammaisen tasolle herkkuja nähtyään. Lakkaa puhumasta ja alkaa osoittelemaan herkkuja pitäen jumalattoman ärsyttävää ohhhhhh, slurps, maiskis öh-öh-öh-öh ahhhhhhh-meteliä kunnes joku antaa luvan. Mä kerran menetin hermoni ja sanoin et lopeta, sä oot ihan ku joku vammanen. Mun sisko on kumminkin jo kymmenen. Äiti ei tietenkään koskaan reagoi tuohon kuin korkeintaan antamalla kipollisen karkkia. :headwall:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28033145]Ärsyttää.[/QUOTE]

Peesi. Nimenomaisesti ärsyttää, ei ällötä. Enemmän ällöttää, kun aikuisen ihmisen pitää puhua ruuan yhteydessä oksentamisesta. ;)

Ja senkin minä vielä hyvin ymmärrän, jos lapset katselee karkkikulhoa kaihoten. Se voi olla suuri kiusaus. Mutta nämä lapest ärsyttää, joilla kylässä on tapana pyytää kaikkea syötävää mitä sattuvat näkemään tai tekmään mieli. "Mun tekis mieli omenaa." tai "Mulla on nälkä. Saisinko mä leipää. Joo, oon mä syönyt välipalan, mutta en tykännyt siitä ja nyt mulla on nälkä."

Omenan käteen saatuaan nämä lapsoset haukkaavat kerran, ja " En mä jaksakaan." "Tää maistuu jotenkin oudolta."
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28036073]Peesi. Nimenomaisesti ärsyttää, ei ällötä. Enemmän ällöttää, kun aikuisen ihmisen pitää puhua ruuan yhteydessä oksentamisesta. ;)

Ja senkin minä vielä hyvin ymmärrän, jos lapset katselee karkkikulhoa kaihoten. Se voi olla suuri kiusaus. Mutta nämä lapest ärsyttää, joilla kylässä on tapana pyytää kaikkea syötävää mitä sattuvat näkemään tai tekmään mieli. "Mun tekis mieli omenaa." tai "Mulla on nälkä. Saisinko mä leipää. Joo, oon mä syönyt välipalan, mutta en tykännyt siitä ja nyt mulla on nälkä."

Omenan käteen saatuaan nämä lapsoset haukkaavat kerran, ja " En mä jaksakaan." "Tää maistuu jotenkin oudolta."[/QUOTE]

Näinpä. Ja sekin ärsyttää, kun kylässä oleva lapsi suputtaa oman muksun korvaan koko ajan, että kysy saadaanks me limua. Kysy onks teillä jätskiä. Kysy voidaanks ottaa keksejä... jne.

Ja eihän tästä ole pitkäkään aika, kun joku kertoi kylässä olleensa, emännän kutsuessa kahvipöytään, talon kakaroiden rynnänneen kahvipöydän kimppuun ja tyhjentäneen sen kaikista herkuista niin, että lopulta vieraille jäi pelkkä kahvi :O Ja emäntä vaan lempeästi ja hellästi jälkikasvuaan katsoen toteaa, että kun nuo meidän pienet niin kovin rakastavat makeaa.
 
tuttua
Meidän naapurissa asuu 7v tyttö ja kotona ei saa makeaa kuin kerran viikossa pikku karkkiaskin. Ilmeisesti myös muuta ruokaa rajoitetaan kun on hirvittävän laiha. Kun tulee meille niin norkoaa jääkaapin luona ja kaivelee jopa kasseja kun tulen kaupasta että onko jotain hyvää. Katsoo kaappeihin ja jos näkee vaikka keksejä sillä niin kyselee heti että mitäs noi on yms yms. Sitten kun annan jotain hyvää niin tulee tyhjän lautasensa kanssa pyörimään jääkaapin lähettyville tai mun vierelle että saisi lisää.
 
"hmm"
Meidän naapurissa asuu 7v tyttö ja kotona ei saa makeaa kuin kerran viikossa pikku karkkiaskin. Ilmeisesti myös muuta ruokaa rajoitetaan kun on hirvittävän laiha. Kun tulee meille niin norkoaa jääkaapin luona ja kaivelee jopa kasseja kun tulen kaupasta että onko jotain hyvää. Katsoo kaappeihin ja jos näkee vaikka keksejä sillä niin kyselee heti että mitäs noi on yms yms. Sitten kun annan jotain hyvää niin tulee tyhjän lautasensa kanssa pyörimään jääkaapin lähettyville tai mun vierelle että saisi lisää.
Surullista :(
Luultavasti tässä tulee taas yksi ylipainoinen lisää aikuisten joukkoon :(
 
Ei ne ahneet lapset, mutta ne ahneet aikuiset... Ärsyttää, kun tutun mies huomaa jostain tykkäävänsä, niin hän hakee pöydästä joka palan sitä sorttia vaikkeivat kaikki ole edes vielä kaffettaan hakeneet. (Eipä hällä muutenkaan käytöstavat ole parhaasta päästä.)
 
"joooo"
[QUOTE="vieras";28033179]Mua ärsyttää lapset jotka tulee pöytään ilman lupaa! Eli jos laitan vieraille pöytään niin tullaan siihen ilman lupaa syömään ja vanhempi tai vanhemmat ei edes sano mitään, niin ällöä! suurin osa lapsista ja aikuisista on persoja herkuille, sen tiedät ITSEKKIN jos olet nainen! Käytös tapoja kannattaa opettaa lapsille pienestä pitäen, aikuisena nekin osaavat sitten käyttäytyä! Kiitos, ole hyvä, saisinko, ojentaisitko, antaisitko, pieniä kohteliaisuuksia kun opettaa pienestä pitäen niin kiitos todella seisoo sitten 20-vuoden kuluttua. ;) Rakkaus lapsiin kasvaa lapsista aikuisiin. <3[/QUOTE]

Meillä käy yksi tuollainen perhe kylässä. Otetaan jopa aikuisille tarkoitettua piirakkaa yms. ja maistetaan murunen ja sitten ei tykätä. Vanhemmat vaan, että ei se mitään, jätä siihen lautaselle. Karkkia rohmutaan taskuihin ja viedään leikkihuoneisiin yms. Mjuutenin mätetään lautaset täyteen eikä sitten syödäkään. En ymmärrä. omat lapseni tietävät kylässä käyttäytymisen säännöt. Hävettäisi, jos lapseni olisivat tuollaisia.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28035924]Usemapi kirjoitti, että teillä menee aikuiset ensin kahvipöytään, miksi? Meillä menee ensin lapset.[/QUOTE]

Kylässä ällöttävää kun omat rähmii ja kuolaa kahvipöydän ekaksi.
Ei tosiaan tee mieli ottaa itse kahvilla mitään.
 
"jada"
[QUOTE="vieras";28035924]Usemapi kirjoitti, että teillä menee aikuiset ensin kahvipöytään, miksi? Meillä menee ensin lapset.[/QUOTE]

Ellei kyseessä ole lapsen kaverisynttärit, kyllä aikuisten "kuuluu" mennä kahvipöytään ensin, ihan jo tapakoulutusoppaidenkin mukaan. Nykyään vaan hyvät tavat tuntuvat olevan katoavaa kansanperinnettä täällä Suomessa, ikävä kyllä.
 

Yhteistyössä