Ärsyttävä anoppi

  • Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"hoitsu"
Näin hoitajana voisin sanoa, että kotia ei todellakaan tarvitse desinfioida. Normaali viikkosiivous riittää kyllä pitämään pahimmat pöpöt poissa ja on hyvä jos vauva saa vähän pöpöjä, jotka auttavat kehittämään vastustuskykyä.

Lemmikit ovat hyvä juttu vauvaperheessä. Tottakai täytyy olla tarkkana niiden kanssa, koska ovat kuitenkin eläimiä ja eläin on aina arvaamaton. Sitä en ymmärrä, että lemmikeistä pitäisi luopua, kun perheeseen syntyy vauva. Eri asia sitten, jos on vaikka koira, joka ei voi sietää lapsia ja käyttäytyy aggressiivisesti.

Vielä kymmenisen vuotta takaperin suositeltiin, että vesi, jolla esim. vauvan napatynkä pyyhitään, keitetään, mutta tuo suositus on muuttunut. Tavallinen raanavesi kelpaa vallan hyvin. Tuttipullot ja tutit keittäisin kyllä edelleen ennen käyttöönottoa ja muutaman kerran sen jälkeenkin tietyin väliajoin.

En todellakaan suosittele rasvaamaan vauvan taipeita ja peppua jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä. Kaikista paras olisi, kun ei tarvitsisi käyttää mitään rasvoja ellei sitten ole vaippaihottumaa tai todella kuiva iho. Vaippaihottumaan parasta taitaa olla Bepanthen tai sinkkivoide ja joillakin riittää pelkkä talkki. Perunajauhoa en suosittelisi, koska se voi laukaista hiivatulehduksen. Päivittäiset ilmakylvyt ovat kyllä erittäin tärkeitä.

Nan ja muut äidinmaidonkorvikkeet eivät ole myrkkyä. Pääsääntöisesti noin pienen vauvan ruoaksi suositellaan tietenkin äidinmaitoa, mutta jos syystä tai toisesta imetys ei onnistu, ovat äidinmaidonkorvikkeet kyllä turvallisia. Mahanpuruja niistä voi tulla, mutta täällä jo neuvottiinkin antamaan Cuplatonia. Voi myös kokeilla eri korvikemerkkejä.

Suosittelen päästämään anoppisi sanat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tiedän, että se on vaikeaa. Itsellä kokemusta miehen mummosta, joka antoi esikoisemme ollessa vauva aina erittäin vanhanaikaisia neuvojaan. Osa oli kyllä ihan hyviä vinkkejä, mutta kun sitten alkoi tulla näitä tyypillisiä "Sillä on kylmä, kun se hikkaa" -kommentteja, kävin etsimässä netistä ja kirjallisuudesta tietoa, kopioin todistusaineistoa ja nakkasin mummon nenän eteen. Hikkahan ei ole suoraa yhteydessä siihen, että vauvalla olisi kylmä vaan hikka johtuu siitä, että vauva nielaisee väärin. Epäsuorastihan voisi ajatella, että jos on oikein kylmä, leukaluu jännittyy ja voi nielaista väärin. Tästä syystä taas voi tulla hikka.

Tsemppiä sinulle! Tehkää asiat hyvällä omallatunnolla omalla tavallanne :) .
 
Tosi
Maitoa EI TULE KAIKILTA KOSKA ESIM STRESSI, VÄSYMYS, ja lukuisat muut asiat voivat pilata hormonitoiminnan ja näin ollen maidontulon tyystin. Jos lapsi joutuu teholle tms äiti ei voi olla lähellä vauvaansa, voivst kehon hormonit todeta ettei olekaan tarvetta maidon tuotantoon.
 
Ihanku mun äiti
Mun äiti on sitä mieltä, että meidän kissa pitäis tuhota, jotta se ei tappaisi vauvaa. Lisäksi vieraissa paikoissa ei saisi antaa vieraiden antamaa ruokaa tai antaa lapsen syödä vieraiden lautasilta, vaan kaikki pitäisi tuoda kotoa mukana kun menee vieraille. Lisäksi tuo desinfiointiaineen kanssa läträys.

Onneksi voin omalle äidille sanoa vastaa.
 
bbierass
Ole, anopin linjoilla. Puhtaus, hygieenisyys on ihanaa (vaikkei edes olisi vauvaa) ja pian siitä tulee huomaamaton rutiini. Hyvät rutiinit,omaksuu ihan samalla tavalla kuin epäsiistit. Puhtaudesta on vain hyötyä ja iloa.

kissat haisee pahalle ja on varsinaisia basillipesiä. Kai sitä ihminen kaikkeen tottuu, vaikka viemärissä elämiseen, mutta itse ainakin haluan vauvalleni parasta ja turvallisinta.
 
bbierass
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanku mun äiti;30506020:
Mun äiti on sitä mieltä, että meidän kissa pitäis tuhota, jotta se ei tappaisi vauvaa. Lisäksi vieraissa paikoissa ei saisi antaa vieraiden antamaa ruokaa tai antaa lapsen syödä vieraiden lautasilta, vaan kaikki pitäisi tuoda kotoa mukana kun menee vieraille. Lisäksi tuo desinfiointiaineen kanssa läträys.

Onneksi voin omalle äidille sanoa vastaa.
okei, eli,pointti on sanoa vastaan äideille, anopeille,,mummeille,,kaikille kokeneimmille? Ei tosiaan kannata syödä muiden lautasilta, jollei halua vauvalle suuhun kariesta aiheuttavaa bakteeria tai muita pöpöjä. Olet sä outo/teini, tärkeämpää kapinointi kukn lapsen terveys ja hyvinvointi!
 
Ihanku mun äiti
okei, eli,pointti on sanoa vastaan äideille, anopeille,,mummeille,,kaikille kokeneimmille? Ei tosiaan kannata syödä muiden lautasilta, jollei halua vauvalle suuhun kariesta aiheuttavaa bakteeria tai muita pöpöjä. Olet sä outo/teini, tärkeämpää kapinointi kukn lapsen terveys ja hyvinvointi!
Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että meidän pitäisi raahata mukana omat kattilat, haarukat ja lautaset, kun ollaan johonkin menossa lapsen kanssa kylään? Selitä mulle, että miten se lapsi saa karieksen muiden puhtaista astioista? Sä se tässä outo olet.
 
bbierass
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanku mun äiti;30506068:
Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että meidän pitäisi raahata mukana omat kattilat, haarukat ja lautaset, kun ollaan johonkin menossa lapsen kanssa kylään? Selitä mulle, että miten se lapsi saa karieksen muiden puhtaista astioista? Sä se tässä outo olet.
Haluat vaan periaatteessa laittaa hanttiin. Ihan,sama mitä vanhemmat ihmiset neuvoo, keksit syyn olla eri mieltä.
 
vierailija
Minun anoppini löytää kaikesta negatiivisen puolen, ei pääse elämässä koskaan olemaan asiat liian hyvin. Muistaa aina marista joka asiasta ja aina on kaikki huonosti. Kun tulee kylään, pesee koko keittiön jääkaapista lähtien mutta sehän on mahtavaa palvelua (onneksi käy harvoin). Toisaalta ärsyttää kun on eläkeläinen eikä tajua että arkena on töitä ja omat kiireet, sitten kun ei omista ajokorttia niin joutuu kyyditsemään edes takaisin pitkiä matkoja. Lapsen kanssa kaikki menee aina yli hilseen, ei pientä räkä tai ruoka pisaraa voi olla naamassa kun tulee jo paperin kanssa pyyhkimään lapsen kasvoja. Lapsen kakkaan ei voi koskea koska hänellä on bakteerikammo, osti meille oman pyyhkeen että voi sitä aina käyttää kun tulee harvoin kylään ja omat shampoot kaappiin odottamaan. Sitten huomauttelee ruoan laittamisesta monenlaisia kommentteja eikä koskaan muista että talossa on vehnä- ja maitoallergisia vaan samaan vanhaan tyyliin kyselee samat asiat aina uudelleen. Valittaa vaivoistaan vaikka suurin osa hänen terveysongelmista johtuu ylipainosta ja epäterveellisestä ruoasta (rasva, suola ja sokeri). Voi näitä anoppeja on moneen lähtöön! :DD Ja näin kun kirjoittaa omasta anopista niin sinun anoppisi tuntuu ihan "iisiltä" tähän verrattuna... Nimimerkillä: yritetään kestää anoppeja
 
Sano anopille,, että teillä tehdään niin kuin sinä ja miehesi haluatte, ei niin kuin anoppi haluaa ja että se jatkuva desinfiointi vaan lisää sellaisten bakteerien määrää, joihin. Se ei kohta enää tehokkaan. Jaettu teillä saa olla eläimiä ja piste. Ja sen jälkeen et kommentoi noita asioita, niin eiköhän asetu.
 
vierailija
Sano anopille,, että teillä tehdään niin kuin sinä ja miehesi haluatte, ei niin kuin anoppi haluaa ja että se jatkuva desinfiointi vaan lisää sellaisten bakteerien määrää, joihin. Se ei kohta enää tehokkaan. Jaettu teillä saa olla eläimiä ja piste. Ja sen jälkeen et kommentoi noita asioita, niin eiköhän asetu.
On niin sekava postaus, että on kysyttävä oletko humalassa?
 
vierailija
Meillä kuukauden ikäinen vauva ja nyt on ruvennut jo ihan v*tuttamaan noi anopin hössötykset! muutama esimerkki:
1: Anoppi on sitä mieltä, että kotieläimistä täytyy päästä eroon. Kissanhiekkalaatikossa on kakkaa ja sinne tulee kakkakärpäsiä, jotka lentävät vauvan nenänreikiin!!!
2: Vesi jolla pyyhitään vauvan pyömyt esim kaula,nivuset yms pitää keittää!
3: Äidinmaidonkorvikkeissa, kuten nannissa ja tuttelissa on myrkkyä, koska jotain juttua oli ollut joskus lehdessä?
4: Sen jälkeen kun on pitänyt puhelinta kädessä, on välttämättä pestävä kädet ennen vauvaan koskemista.
5: Nivuset pitää rasvata joka vaipanvaihdon jälkeen, muuten sinne kasvaa sieniä!
6: Joka kerta kun kissa on lähellä, se suunnittelee aivan taatusti vauvan kimppuun hyökkäämistä!

Nää mua ensin lähinnä nauratti, mutta nyt on oikeesti ruvennut jo ärsyttämään! Kaiken lisäksi anoppi on ylisiisti ja nalkuttaa aina miehelleni kuinka meidän pitää desinfiointi aineella jynssätä ovenkahvat koska niissä on niin paljon pöpöjä ja että vauva saa ovenkahvoissa olevat pöpöt itseensä kun koskemme ensin kahvaan ja sit vauvaan. Hohhoh sanon minä, mun mielestä tollanen ylisiisteys just aiheuttaa kaikennäköstä sairautta ja allergioita! esim miehellä on ollut pienenä vaikka mitä allergioista astmaan jne! Mulla ja neljällä muulla sisaruksella ei mitään, vaikka meillä ei mitenkään ihmeen siistiä ollut ikinä! Ja eläimiäkin ties kuinka paljon!

Kaikenlisäks anoppi on aivan varma että lapsi saa isän (eli heidän) sukunimen. Ei kuulemma ole normaalia jos annetaan äidin sukunimi! ärrrrrrrrrrrrrrrghhh!!!!!!
Meillä saatanan anoppi loisi pääsiäisen,joulut,kesät. Ruma on ja ällöttävä luonne. Miestä ei löydä niin meille punkee.
 

Yhteistyössä