Ahdistaa! Pissasta löytyi kaksi plussaa sokeria neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
gtgt
Mulla oli +1 pari kertaa, th ei ollut huolissaan mut pyysin itse päästä rasitukseen. Raskausdiabetes paljastui. Älä ole huolissasi, jos vaikka se sinulla todettaisiinkiin, niin se on hoidettavissa. Suurimmalla osalla ruokavaliolla, viimeistään sitten insuliinilla. Jos pysyy hoito-ohjelmassa, todennäköistä on, ettei vauvallekaan tule mitään ongelmia.

Meille syntyi 3525g tyttö, verensokeri normaali.

Älä tosiaan huolehdi, katso rasitus ja jos jotain ilmenee voit vaan olla tyytyväinen että pääset hyvään hoitoon. Mulla todettiin suurinpiirtein samoilla viikoilla ja edellinen kuukausi oli tosiaan tullut painoa 4 kg lisää...

Sokeria vaan joudut sitten mittailemaan jos on rd, ensin katsotaan tehoaako ruokavalio. Ja sitä ruokavaliotakin on helppo noudattaa kun sen oppii, opit tuntemaan mikä nostaa sulla verensokeria helposti ja löydät korvaavia herkkuja. Jotkuthan on muutenkin koko ajan vh-dietillä, ajattele että sulla olisi mahdollisuus aloittaa terveellisempi elämä! Sehän on tosiaan vaan sitä, että syö terveellisesti, niinhän sitä pitäisi muutenkin.

Ylimääräisiä ultria tulisi, kun arvioivat vauvan kokoa ja synnytystapaa.

Olen itse osallistumassa tutkimukseen jossa tutkitaan rd:tä toisi/essa raskaudessa, koska sen todennäköisyys on suuri että jos on ollut kerran on uudestaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja gtgt:
Mulla oli +1 pari kertaa, th ei ollut huolissaan mut pyysin itse päästä rasitukseen. Raskausdiabetes paljastui. Älä ole huolissasi, jos vaikka se sinulla todettaisiinkiin, niin se on hoidettavissa. Suurimmalla osalla ruokavaliolla, viimeistään sitten insuliinilla. Jos pysyy hoito-ohjelmassa, todennäköistä on, ettei vauvallekaan tule mitään ongelmia.

Meille syntyi 3525g tyttö, verensokeri normaali.

Älä tosiaan huolehdi, katso rasitus ja jos jotain ilmenee voit vaan olla tyytyväinen että pääset hyvään hoitoon. Mulla todettiin suurinpiirtein samoilla viikoilla ja edellinen kuukausi oli tosiaan tullut painoa 4 kg lisää...

Sokeria vaan joudut sitten mittailemaan jos on rd, ensin katsotaan tehoaako ruokavalio. Ja sitä ruokavaliotakin on helppo noudattaa kun sen oppii, opit tuntemaan mikä nostaa sulla verensokeria helposti ja löydät korvaavia herkkuja. Jotkuthan on muutenkin koko ajan vh-dietillä, ajattele että sulla olisi mahdollisuus aloittaa terveellisempi elämä! Sehän on tosiaan vaan sitä, että syö terveellisesti, niinhän sitä pitäisi muutenkin.

Ylimääräisiä ultria tulisi, kun arvioivat vauvan kokoa ja synnytystapaa.

Olen itse osallistumassa tutkimukseen jossa tutkitaan rd:tä toisi/essa raskaudessa, koska sen todennäköisyys on suuri että jos on ollut kerran on uudestaan.
Kiitos oikein paljon kannustavasta viestistäsi!! :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Toisaalta taas ite aattelen niin et jos on sokereissä häikkää, ni itte ottaisin mieluummin piikkihoidon, mitä ruokavalion. Se kun olisi "vapaampi".
Mä taas yrittäisin viimeseen asti selvitä ruokavaliolla, jos vaan mahiksia! Mietin vaan, että oisko siitä apua, ettei sitä koko diabetestä tulis, JOS ja KUN mä jo nyt aattelin alkaa karppamaan? Onko siitä tässä vaihees hyötyä, että arvot tokenis täs vaihees, jos ne on nyt päin mäntyä?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Toisaalta taas ite aattelen niin et jos on sokereissä häikkää, ni itte ottaisin mieluummin piikkihoidon, mitä ruokavalion. Se kun olisi "vapaampi".
Minä taas päinvastoin. Ilman muuta ruokavalio ja liikkuminen ovat parempi vaihtoehto, jos riittävät. Huonot sokeriarvot ja insuliinin minulle provosoimat hypoglykemiat voivat olla haitallisia myös vauvalle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Toisaalta taas ite aattelen niin et jos on sokereissä häikkää, ni itte ottaisin mieluummin piikkihoidon, mitä ruokavalion. Se kun olisi "vapaampi".
Mä taas yrittäisin viimeseen asti selvitä ruokavaliolla, jos vaan mahiksia! Mietin vaan, että oisko siitä apua, ettei sitä koko diabetestä tulis, JOS ja KUN mä jo nyt aattelin alkaa karppamaan? Onko siitä tässä vaihees hyötyä, että arvot tokenis täs vaihees, jos ne on nyt päin mäntyä?
Haluaisin tähän kuulla jonkun "ammattilaisen" vastauksen? :)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sulla se varmaan on. Ei ole mitään väliä mitä söit aamulla. Jos kroppasi pysyisi kestämään syömiset, niin silloin ei tulis virtsaan yhtään sokeria. Millä raskausviikolla olet nyt?
Ei kyllä voi silti sanoa, että sulla daibetes ois.. Sitähän ne sokerirasituksessa tutkii.. muuten vaan hutkis ja antais sulle heti lääkityksen tai ruokavalion.. Mulla on aikasemmissa raskauksissa ollu pissassa sokeria monta kertaa eikä silti ollu rd:ta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
mulla on kaikissa kolmessa raskauksissa näkynyt sokerit kolmellakin plussalla. Vain yhdssä raskaudessa ollut rakausdiabetes
Ohoh! Kiva kuulla, ettei se tosiaankaan aina tarkoita, että asiat oisivat huonoimmalla mahdollisella tavalla! :)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
mulla on kaikissa kolmessa raskauksissa näkynyt sokerit kolmellakin plussalla. Vain yhdssä raskaudessa ollut rakausdiabetes
Ohoh! Kiva kuulla, ettei se tosiaankaan aina tarkoita, että asiat oisivat huonoimmalla mahdollisella tavalla! :)
mä olen aina ollut ihan varma,et mulla on sit se rd, mutta onneksi ei. KEskimmäisessä oli ja ihan ruokavaliolla hoidettiin. Vauva oli 3300g.

mulla näkyi sokerit ihan melkein ensimmäisestä neuvolakäynistä ja ihan loppuun asti
 
JUST
NO HUI HIRVEETÄ! TOISILLA ON YKKÖSTYYPIN DIABETES JA SE ON LUONNOLLISESTI PARANTUMATON JA ON AINA MUKANA KOKO RASKAUDEN, JOTEN OLE ILOINEN JOS SINULLA ON VAIN RASKAUSDIABETES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja JUST:
NO HUI HIRVEETÄ! TOISILLA ON YKKÖSTYYPIN DIABETES JA SE ON LUONNOLLISESTI PARANTUMATON JA ON AINA MUKANA KOKO RASKAUDEN, JOTEN OLE ILOINEN JOS SINULLA ON VAIN RASKAUSDIABETES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
no niinhän minä olenkin ollut:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JUST:
NO HUI HIRVEETÄ! TOISILLA ON YKKÖSTYYPIN DIABETES JA SE ON LUONNOLLISESTI PARANTUMATON JA ON AINA MUKANA KOKO RASKAUDEN, JOTEN OLE ILOINEN JOS SINULLA ON VAIN RASKAUSDIABETES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anteeks, jos loukkasin jotakin tällä ketjullani, mutta mä en voi itselleni oikeesti ihan mitään, että ressaan ja "pelkään" tällasia juttuja. Te ihanat ihmiset kannustatte mua ja kerrotte faktoja! :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Toisaalta taas ite aattelen niin et jos on sokereissä häikkää, ni itte ottaisin mieluummin piikkihoidon, mitä ruokavalion. Se kun olisi "vapaampi".
Mä taas yrittäisin viimeseen asti selvitä ruokavaliolla, jos vaan mahiksia! Mietin vaan, että oisko siitä apua, ettei sitä koko diabetestä tulis, JOS ja KUN mä jo nyt aattelin alkaa karppamaan? Onko siitä tässä vaihees hyötyä, että arvot tokenis täs vaihees, jos ne on nyt päin mäntyä?
Haluaisin tähän kuulla jonkun "ammattilaisen" vastauksen? :)
Tähän jos joku vastais! :D täällähän on niin paljon karppauksesta tietäviä aina, että eikö ny joku vois jotai sanoo.. ;)
 

Yhteistyössä