aika noloa..

mutta haluaisin nyt kysyä semmoista kun tässä kovasti jännitän synytystä ja olen ottamassa mieheni mukaan niin olen miettinyt sitä,että alkaako siinä sit kakattaan kun alkaa se ponnistus??oon kuullu monien sanovan että niiltä on saattanu jopa tulla tarpeet siinä samalla..miltä se tuntuu kertokaa te joilla on kokemusta..tuleeko siinä kakkahätä jossakin vaihees?olen muutenkin tosi herkkä vatsainen aina vatsa sekaisin ja varsinkin nyt loppu raskaudessa saan istuu usein öisin vessassa :ashamed: voiko tuon jotenkin välttää jos pyytää vaikka suolen tyhjennyksen??apuvaaaaaaaaaaa!!!muuten en varmaan kehtaa päästää miestäni sinne saliin..
 
Mulle kätilö sanoi yksoikoisesti, että synnytyksen aikana suoli tyhjenee, piste. Naistenklinikalla ei tarjottu erikseen peräruisketta, mutta sen saa kun pyytää. Ehkä jos asia mietityttää, niin ottaa vaan sen. Onpa yksi asia vähemmän, mitä miettiä :) Varsinkin kun siitä ei taida olla mitään haittaakaan?!
 
Se on ihan normaalia jos tulee ulostetta ponnistaessa ( kun vauvan pää alkaa tulla ). Toisilla suoli ja maha tyhjenee jo synnytyksen alkuvaiheessa,toisilla ei. Kannattaa tietysti pyytää apua suolen tyhjennykseen jos se ei ole itekseen tyhjentyny :D
 
naistenklinikalla eivät tarjonneet peräruisketta ennen synnytystä kun mulla oli suoli tyhjentynyt jo kotona.
nyt kun käytiin kättärillä tutustumassa niin sanoivat että suosittelevat peräruisketta jos maha ei ole toiminut kunnolla koska se tulee sit ponnistusvaiheessa kyllä ulos kun ei sitä voi kontrolloida.
mä itse olen ajatellut toisessa synnytyksessä ottaa sen ruiskeen.
 
Meilläpäin mullekkin tarjottiin peräruisketta ja sillähän sit saatiin suoli tyhjäks jo ennen ponnistamista.
Kuopuksen kanssa oli toisin, vaikka samassa sairaalassa syntyikin reilua vuotta myöhemmin...
En saanut (enkä muistanut pyytää) synnytyssalissa peräruisketta, mutta tyhjennys tapahtu kyllä ihan omia-aikojaan jo ennen ponnistamista.
Just ennen kun sain luvan ponnistaa, tuli kyllä semmonen olo, että nyt tulee p***a tähän pöydälle, mutta eipä tullukkaan, tuli vaan vauva.

Se on kuitenkin ihan normaalia, jos se kakka pöydälle pötkähtää, eikä ne kätilöt ja lääkärit sitä kauhistele, ne näkee sitä päivittäin...
Ja mieskin istuu sun pään vieressä, eikä nää sinne jalkoväliin, joten jos se p***a on tullakseen, ni sit se tulee :D
 
Eiköhän ne kakat ole siinä elämäntilanteessa murheista pienin. Synnytyssalissa nähdään usein kaikki mahdolliset kehon eritteet. Ihan normaalia. Mulla kahdessa ekassa annettin peräruiske, joten suoli oli tyhjä. kolmannessa ei ehditty ja eväät tuli pöydälle. Eipä juuri hävettänyt, kätilö vaan pyyhkäisi ne niillä kankailla syrjään.
 
Kysyin ruisketta, kun maha ei ollu toiminu muutamaan päivään. Kätilö sanoi että ennemmin korjaa kiinteät kasat kun vesiripulin, joten ruisketta en saanu. Ja kyllä suoli tyhjenikin kun pää alkoi puskemaan ulos. Mies oli mukana mutta eipä tuota haitannut, yhdessä kumminkin ollaan elelty ja oltu..
 
Eipä sitä synnärillä tule enää mietittyä, et mitä eritteitä tulee. Keskimmäistä synnyttäessä mullakin suoli tyhjeni siinä samalla. Kuopuksen kanssa huusin vaan et "kakattaa, kakattaa" ja kätilö vain tokaisi, et anna kakan tulla... Ei tullut kakkaa, vaan se pieni nyytti. Saas nähdä kuin täs neljännen kanssa käy...
timantti 39
 
Mulla tuli niin kakka kuin pissakin ponnistusvaiheessa ja olin siitä ihan nolona..anteeksi pyytelin kätilöltä ponnistusten välissä :LOL: Lopulta tajusin, että sehän on ihan normaalia, kukaan vaan ei ollut asiasta puhunut. Oiskohan synnytysvalmennus oikea paikka "varoittaa" ihmisiä asiasta...
 
Mulla ei tainnut isommat eritteet pöydälle tulla, mutta pissat tuli kyllä kaksi kertaa. Eka kerta hulahti vaan vahingossa ja sit rupesin ponnistuksen alussa huutamaan kätilölle, et apua, mulla tulee nyt pissat tähän pöydälle! Kätilö vaan että anna tulla ja taas tuli...
 
Mä sain molemmissa synnytyksissä peräruiskeen mutta tokassa silti tunsin et tuli kakat siihen sänkyyn. Ekassa mä pissasin... Ei se kivaa ole, mun mielestä on ihan kauheaa olla sellaisessa tilanteessa, että mä en voi pidätellä ku normaalisti käyn vain yksin vessassa ja haluankin käydä. Sit siinä tilanteessa ku muutenki on kauhean avuton olo, niin on mies ja vieras/vieraita ihmisiä katsomassa. Mutta eipä siitä auta ajatella kuin että normaalia se on. Jos lapsen haluaa ulos niin pakko on punnata kaikki paikat tyhjiks että se mahtuu.
 
Mä sain peräruiskeen mutta synnytys käynnistyikin vasta päälle vuorokauden sen jälkeen. Mulla ei ole mitään havaintoa tuliko mulla kakka ponnistaessa kun oli aika menoa. Mutta onhan se tosi yleistä ja ihan normaalia.
 
Olen saanut molemmissa synnytyksissä peräsruiskeen. Eka oli suunniteltu sektio. Tässä alatiesynnytyksessä pyysin peräruiskeen, kun maha oli ummessa. Se laitettiin jo osastolla ennen saliin siirtymistä. Synnytyksessä ei alapäästä tullut onneksi mitään ylimääräistä ;)
 
tietääkseni ei eritteitä ponnistaessa tullut mutta mulla oli suoli tyhjentynyt luonnollisewsti kun synnytys alkoi..tiedä sitten.eipä ne varmaan sitä asiaa huutele vaikka joku kikkare sängylle tulisikin.kuuluu ammattiin olla hienotunteinen näissäasioissa
 
Mä olen saanu joka kerta peräruiskeen ja se on edistänyt supistuksia kyllä. Ei mitään tietoa että olisko tullu synnytyksen yhteydessä jotain muutakin ku lapsi ulos.Ei ole koskaan mainittu.
Oksentanu olen kyllä viimeiste kuukaudet ennen synnytystä... :x
 
Synnytyksessa kaikki mahdollista, siita kannatta lahtea liikkeelle! Itse olen synnytksen tiimellyksessa pukannut kakkaa, oksentanut, itkenyt, nauranut, pelannyt, iloinnut, nauttinut, karsinyt ja kerran nousi kuumekin neljaankymmeneen... Mutta sekuntiakaan en antais niista hetkista pois! Helppoa se synnytys ei ole, mutta ah niin elamanmakuista!
 
Multa ei ees kysytty, kätilö totesi että "Nyt mennään ottamaan peräruiske". Se ei satu, tuntuu paineelta ja sitten vaan kaikki tulee ulos. Eikä ne anna sun syödä enää sitten, joten riski että kakkaat allesi on aika pieni jos olet saanut ruiskeen. Sitäpaitsi eiköhän ne kätilöt oo nähny ihan kaiken =) Ja et varmana tule mitää tuollaista edes miettimään enää siinä vaiheessa kun vauvasi syntymään on muutama ponnistus jäljellä, usko pois.
 

Yhteistyössä