Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Moikka!
Täällä yksi alhaisen amh:n ja korkean fsh:n omaava. Ikää minulla on 24 vuotta, mies 31. Arvot mitattiin kierron kolmas päivä, amh 0.5 ja fsh 16. Aikamoinen shokki, vaikka olen tiennyt pidempään jo että häikkää on.
Kai tänne saan kirjoitella, vaikka emme vielä ivf hoidoissa ole?

Nyt ensimmäinen kierto Letrozol apuna ja vielä kolme kiertoa kokeillaan ilman tujumpia hoitoja. Syksyllä lääkäri sanoi kirjoittavansa lähetteen ivf:ään Naistenklinikalle(?). Lääkäri tosin vähän lupaili inssin mahdollisuutta syksyllä. Kysyi myös heti että ollaanko mietitty lahjasoluhoitoja tai adoptioita. Molemmat tuntuu tosi kaukaisilta ajatuksilta ja rahatilanne näin nuorena työttömänä ei hyvää lupaile. En tiedä onko meillä edes varaa lähteä yksityiselle hoitoihin, jos ei julkisen kautta ivf nappaa...
 
Tervetuloa uusille, vaikkei tänne kenenkään soisi päätyvän :(

Äiti seiskanelonen, sama homma täällä, taidan käyttää jääneet Letrot :p

Kesäheinälle pahoittelut negasta, onneksi sulla on pakkasessa ne blastot!

Pötkylä, olipa harmi kun sairastuit reissussa, toivottavasti oot jo parantunut. Ne taudit tuntuu olevan aika sitkeää laatua.

Aurinkoista ja lämmintä kesää teille ihanaiset, kerätkää voimia hoitoihin! Tarpeeksi pitkään kun yrittää, niin siitä tulee jollainlailla "elämäntapa", joten siksi mäkään en osaa olla täältä poissa kurkkimasta teidän kuulumisia, vaikkei mitään hoitoja enää olekaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
:)
Wawwi
tervetuloa
Hiskias kiva kuulla susta

(.) jännä ja ikimuistoinen päivä takana. Meillä oli alkionsiirto. Nyt on sitten pieni matkalainen kyydissä, täytyy toivoa, että kunnon tarrasukilla varustettuna.:love: Siirto sujui hyvin. Limakalvo oli kuulemma tosi hyvä. Pikkanen oli menettänyt yhden solun sulatuksesta, mutta lääkäri vakuutteli ettei haittaa. Gonapeptylin pistän kiinnittymisen tueksi perjantaina.Nyt sitten piinaillaan...virallinen testipäivä 23.6. Aion kyllä jo aiemmin himassa testailla. :rolleyes:
Aurinkoa päiviin kaikille
 
Viimeksi muokattu:
Pötkylää odotellen, nyt pidän sitten todellakin peukkua sulle (olen kuullut, että kahta peukkua ei saa pitää, se tietää huonoa, joten yksi sitten vaan). :love:

Joo, Hiskias, eihän täältä osaa olla poiskaan, vaikka mitään syytä ei täällä olis ollakaan. Ja aika harvoin kirjoittelen kun kännyllä seuraan palstaa. Mutta sen verran on täällä olevat kanssasisaret mielessä, että aina silloin tällöin haluaa lukea kuulumisia. :geek:

Mulla on uusi kierto taas ihan ovella. Terolutia jouduin ottamaan kun oli välivuotoja jo dpo7 alkaen :mad:. Siinäkin hyvä kun apteekista kävin uutta pakettia ostamassa (olin just vetänyt viimeisen vanhasta rasiasta) niin sanottiin, että ei ole meillä eikä koko kaupungissa (ja vastaavaa ei muka ollut --> vaikka lugethan varmaan olis kelvannu). Mutta juhlaa oli kun löysin täpötäyden paketin kuitenkin jostakin mun lääkekätköstä. Olispa kivaa jos olis joku hoito just menossa ja joku lääke olis totaalisen loppu. No mutta, tsemppiä kaikille meille :cool:

ps. ja wawwi, käyttäkää nyt kaikki julkisen hoitomahdollisuudet, kun niihin kerran nyt pääsette. Kaikki täällä eivät ole päässeet, tsemppiä(y)
 
Ööö, voiko Terolut tuottaa hcg:tä? :barefoot:o_O

Mä en tiedä mitä tapahtui, mutta PC näyttää kahta viivaa (voin sen nyt sanoa kun joku muukin sen nähnyt). Nyt pitää keräillä itseään.

Ei kyllä voi olla muuta kuin että Terolut aiheuttaa tuon toisen viivan. Ei ole mitään oireitakaan (ei mitään siis). Keräilen taas lisää itseäni :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Äiti seiskanelonen, ei ole miulla ainakaan testiviiva näyttänyt plussaa Terojen aikana tai niiden jälkeen. Eikä se sisällä hcg:tä. Syötkö niitä edelleen? Kannattanee käydä pissanäyte antamassa, uskoisin että se on ihan oikea plussa, vaikkei oireita vielä olekkaan. :)

Ehdottomasti käytetään kaikki hoidot mitä vaan saadaan. Selailin tuossa viestejä, mut ei sattunut silmään, miksi julkisen hoitoja on toisilta evätty? :eek:
 
Äiti seiskanelonen, ei ole miulla ainakaan testiviiva näyttänyt plussaa Terojen aikana tai niiden jälkeen. Eikä se sisällä hcg:tä. Syötkö niitä edelleen? Kannattanee käydä pissanäyte antamassa, uskoisin että se on ihan oikea plussa, vaikkei oireita vielä olekkaan. :)

Ehdottomasti käytetään kaikki hoidot mitä vaan saadaan. Selailin tuossa viestejä, mut ei sattunut silmään, miksi julkisen hoitoja on toisilta evätty? :eek:
Kiitos kommentista, vielä kyllä epäilyttää. Amh arvoni kun oli se 0.2. Eikä hoidoista ikinä mitään. Tarkoitin juuri näitä kahta tekijää, alhainen amh ja ikä, joidenka takia ei välttis pääse julkiselle hoitoon. Hyvä että te pääsitte.
 
Kyllä nyt jännittää. Digikin väitti että "Raskaana 2-3". Meni hermesetakset väärään kurkkuun kun tajusin että tässähän pitää nyt elää vähän toisin hetken aikaa. Tai sitten tää on vain jotain kummaa unta.

Älkää nyt sitten vain luovuttako te muutkaan, KUULITTEKO, EI luovuteta.

Mitä tässä olis voinut tapahtua...? Olen VHH ruokavaliolla ollut 2 kk (ja olin muuten esikoisen plussauksen aikana myös) Pieni extra määrä E-vitamiinia naamalle tai 4 tabua B-complexia auttoi?? En tiedä enää mistään mitään. Mutta voi vitsit, kumpa tämä nyt kestäisi.
 
Paljon onnea Äiti seiskanelonen !! :)

Sitä tarvitsee vain yhden hyvän munasolun, ovulaation, oikean ajoituksen ja hyppysellisen onnea. Niinkuin Äiti seiskanelonen sanoit, kaikki me huonoista arvoista kärsivät, ei luovuteta ! Vaikka meitä kaikkia hoidetaan ketä milläkin tavalla ja välillä tuntuu toivottomalta, tärkeintä on usko siihen että kaikki on mahdollista, jos ei hoidoilla tärppää, niin luomustikkin se voi onnistua. Toivon meille kaikille plussaista kesää, varsinkin teille, jotka ootte hoidoissa jo pitkään olleet ja monenlaisia konsteja kokeilleet.
Myöhän ei luovuteta! :)
 
Äiti seiskanelonen :) Ihanaa, onnea. Mahtava juttu, toivottavasti saadaan molemmat nauttia raskaana olosta vielä pitkään ja saadaan molemmat vauvat kainaloon Helmikuussa :love:

(.) Sanat meinaa loppua, 5 ivf ja ensimmäinen siirto koko hoitohistoriassa tämä 1 pas ja mun sisällä kasvaa pieni ihme :love:
Tosi aikaista vielä, mitä vain voi sattua, mutta nyt nautin joka sekunnista. Mulla alkoi oireet ( röyhtäily ja pissalla juokseminen ) pari päivää siirrosta viimeviikolla. Nyt oireena, että röyhtäilen, juoksen vessassa, kuvottaa, suuta kuivaa, jotkut hajut tekee pahaa, rinnat aristaa ja kohdunapukka todella turvonnut, on ihan erilainen kuin viimeviikolla ja lisäksi on alkanut etenkin oikealla puolella alavatsassa vihlomaan ja välillä kun on aivastanut ollut sellaista repäisykipua. Uusinta testit teen ehkä lauantaina. Kunpa pieni ihme nyt saisi kasvaa ja kehittyä normaalisti. Meille tämä kaksivaiheinen hoito oli siis todellakin käänteentekevä hoito ja lisäksi uskon, että dhea ja muut lisäravinteet toivat oman apunsa. Rukouksia unohtamatta...
Yhdyn todella äiti 74 sanoihin, älkää luovuttako kanssasisaret. Uskokaa ihmeisiin, uskokaa haaveisiin, uskokaa unelmiin ! Plussatuulia toivon kaikille !!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Kyllä mää tiädän Hiskias, että sääkin lopulta plussaat. Koitappa tätä kaavaa: Rentoudut, otat ne letrot kp3-7 (1tabu/päivä), oviksen aikoihin käyt rentoutumassa kasvohoidossa ja pyydät ison ampullin E-vitamiinia pläsiin (kotiin vielä toinen), hierontaa. Just ovista ennen lempeä ja ovispäivänä lisää. Sitte odotat ihan coolina mitä tuleman pitää. Jos dpo6-8 tulee outoa vuotoa, äkkiä terolut kehiin (tai joku muu krh -tuki). Sä et ehkä vielä tuonne 40+ odottajiin kuulu (kuulut nuorempiin muistaakseni), mut ilmottele tänne sitten kun viivat on siinä! I'm waiting! hugs!
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mahtavia uutisia Äiti seiskanelonen ja Pötkylä!!! Isosti onnea kummallekin ja julmetusti peukkuja, että molempien ihmeet pysyisivät mukana loppuun asti! Tällaiset uutiset lämmittää kovasti, ja antaa kyllä toivoa itsellekin.

Täällä on kesätauko päällä. Viime siirrossa oli hCG itse asiassa ihan hienoisessa nousussa (en muista olenko käynyt tästä raportoimassa, mutta verikokeesa kävin lopulta, kun jotain haamun haamua joku testeistä näytti), joten joku pieni kiinnittymisyritys siellä on ollut. Pidän tätä lupaavana asiana. Neljästä siirrosta kaksi biokemiallista, yksi alkanut raskaus ja vain yksi puhdas nega. Ehkä sinne joku jää vielä kunnolla kiinni.

Me päätettiin yritellä luomusti nyt kesä, enkä aloittanut tällä kertaa negasta e-pillereitä endon hillitsemiseen. Testi näytti ovista reilu viikko sitten, ja niihin aikoihin yriteltiin kovasti useampana päivänä. Nyt kuukautisten alkuun pitäisi olla vielä lähes viikko (riippuu laskenko kp1:stä vai ovisplussasta joka tuli vasta kp16), mutta maha on kipuillut menkkamaisesti jo eilisestä, ja lievemmin jo toissapäivänä. Pelkään vähän tätä taukoa, että mitä se saa endolle aikaiseksi, mulla kun on aika ärhäkkä versio. Mutta katsotaan nyt.

Taidan aloitella tässä vielä kunnon B-vitamiinikuurin, ja DHEAakin lääkäri kirjoitti mulle pyynnöstäni. Meinasin hakea ihan apteekista, kun en jaksa ruveta kikkailemaan minkään ulkomaantilausten kanssa. Noi Äiti seiskanelosen vinkit kuulostaa hyviltä, kelpais kyllä sekä kasvohoito että hieronta kerran kuussa :whistle:.

Niin tai siis meillähän on kaksi alkiota vielä pakkasessa. Ne siirretään tietty ensin, mutta ajattelin noita kikkoja kokeilla ihan siltä varalta jo hyvissä ajoin, jos vaikka joudutaan vielä uuteen IVF-hoitoon.

Onnea vielä plussanneille ja tsemppiä meille kaikille muille, ei menetetä toivoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Kesäheinä, kiitos! Tsemppiä luomuiluun (ja tällä kertaa tarkoitan sitä ihan eri lailla kuin ennen, kun en niin uskonut luomutuloksiin)

Juurikin tuo B vitamiini, en siis hokannut aiemmin että foolihappo on B vitskua. Sitä mäkin nappailin ylimääräistä tässä kierrossa. Ja myös tuo ylimärinen E-vitsku (kai se sieltä naamaltakin imeytyy), sekään ei varmaan huonoa tehnyt.
 
Kuulumisia tänne(kin) piiiitkästä aikaa... (ketjun puolivälissä kirjoittelin, sitten taukoa hoidoista)
AMH siis mulla 0,5. Lyhyellä kaavalla Puregon+menopur. Pregnyl irrotukseen ja Orgalutran jarruna. Lisäksi viime vuonna pistin Gonapeptylin 3 pv siirron jälkeen (alkio silloin 6 pv)
...
Tuloksena viime vuoden tuoresiirrosta (tuplat siirrettiin) loppuvuodesta syntynyt pikkumiekkonen :)
joten toivoa on aina... tää oli meillä se "kokeillaan ny vielä kerran" -hoito nimittäin. Ainoa muutos aiempiin oli tuo gonapeptyl ja vain 3 pv viljely aiempien 6 päivän sijaan. Lyhyempi viljely johtui muistaakseni pyhistä tms...
 
Eilen kävin kp 12 ultrassa ja oikealta löytyi 19 mm johtofolli ja 9 mm limakalvo. Munanjohtimista oli vasen auki ja oikeasta ei varmuutta. Viime kierrossa kasvoi myös folli, en kumminkaan ovuloinut. Nyt sain irroituspiikin tueksi ja luomuhommia tämän kierron ajan.

Ennen kuin lääkäri ultrasi, sanoi hän ettei meidän tapauksessa kannata kokeilla inseminaatiota ollenkaan, mutta mieli muuttui hänellä kun kehoni vastaa kumminkin ihan hyvin Letroihin. Inseminaatio edessä seuraavaan kiertoon, jos ei tästä kierrosta raskaudu. Lähetteen sain myös ivf:ään. Lekuri sanoi ettei ole epäilystäkään etteikö miuta sinne hyväksyttäis. Ootteko te päässy jonossa yhtään "etuilemaan" eli nopeammin hoitoihin huonoista arvoista johtuen?

Mites teillä muilla menee?
 
Hei, taidanpa liittyä joukkoon, vertaistuki on nimittäin todella tärkeää.
Amh on 1.96 mol/L, joka on noin 0.3 mikrog/L eli hyvin alhaalla. Tänään oli ensimmäinen ultra, jossa näkyi 5-6 follia, sain siis pistoksen. Muuten ajattelivat antaa vain tablettikuurin. Hyvin siis alkoi :) ens ke uusi ultra ja katsovat jatkopistokset.
Fertilisaatio tehdään ICSIlla ja jos tulee vain yksi hyvä alkio niin suoraan siirto kolmantena päivänä mutta olisi tarkoitus tsekata kromosomt NGSlla jolloin on paremmat mahdollisuudet terveen alkio kanssa. Toivon siis useampaa alkiota.
Wawwi on ainakin samassa veneessä vähän pidemmällä, onko muita?
Kp 2 Bridge
 
Tänäaamuna pistin itse, olihan jännittävää, vähän sekoiluakin. En saanut ihan 0.8 milliä vaan .55, toivottavasti se on ok. Tiukkasin niin nopeasti mahaan, etten edes tuntenut mitään. Hyvä niin, huomenna menee helpommin.
Mulla menopur ja bravelle, onko muita samalla koktaililla?
Kp3
 
Ultrassa näkyi vain kaksi follia!!? En ymmärrä. Hormoonit ei toimi?? En tiedä, lääkäri kiireinen, ei paljoa selitelly.
Su uudestaan, ei varmaan yhtään.
Kai se punktio silti tehdään vaikka vain 2 follia? Jostain syystä nuo 2 valikoitunut jatkoon vain, mutta voivat olla sitten parhaista parhaimmat. Toivotaan niin. Itselläni kasvoi aina vain 1 folli maximi lääkkeistä huolimatta. Letroilla saatiin kerran kasvamaan kolme. Tsemppiä!
 
Kiitos Ä74, tänään näkyi edelleen ne kaks ja kasvaneena! Sain piikin ja lisää samoja hormoneja. Ke uus ultra ja pe keruu. Sit odotellaan kromosomitulokset ja taas odotellaan. Kärsimättömälle ihmiselle tää on kidutusta.
 

Yhteistyössä