Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

vierailija
Pelokas;

Aloitan huomenna gonal f 900iu/1,5ml 200iu ens maanantaihin asti. Minulla on nyt aivan kauheat menkkakivut ja vuodan kuin seula! Sanoivat että buranaa ei saisi ottaa. Olen ottanut klo 13 jälkeen 500mg, 750mg, 1g panadolia ja pitää maata sikiöasennossa kuumavesipullon kanssa 😌 En kestäisi enää, epäilen että minulla endo tai sitten nämä lääkkeet pahentavat kipuja.

Onnea uudelle kierrokselle pääsystä ❤

Paljonko sinulla näkyi ensimmäisessä ivf kierroksessa afc? Montako oli punktion aikaan? Pitäisikö kaikkien lähteä kasvuun jotka näkyvät 0 ultrassa vai mitenkä, voiko niitä olla enempi/vähempi keräysvaiheessa?
 
Pelokas;

Aloitan huomenna gonal f 900iu/1,5ml 200iu ens maanantaihin asti. Minulla on nyt aivan kauheat menkkakivut ja vuodan kuin seula! Sanoivat että buranaa ei saisi ottaa. Olen ottanut klo 13 jälkeen 500mg, 750mg, 1g panadolia ja pitää maata sikiöasennossa kuumavesipullon kanssa En kestäisi enää, epäilen että minulla endo tai sitten nämä lääkkeet pahentavat kipuja.

Onnea uudelle kierrokselle pääsystä

Paljonko sinulla näkyi ensimmäisessä ivf kierroksessa afc? Montako oli punktion aikaan? Pitäisikö kaikkien lähteä kasvuun jotka näkyvät 0 ultrassa vai mitenkä, voiko niitä olla enempi/vähempi keräysvaiheessa?
Mulla taisi olla afc 8 suunnittelukäynnillä, mutta minulla ei ole tietoa kuinka monta oli kuin aloitin pistokset. Pitkässä kaavassa kun munasarjat laitetaan ensin lepotilaan.

Mun tietääkseni munasoluja voi lähteä kasvuun enemmän tai vähemmän verrattuna alku-ultraan. Mulla näkyi vissiinkin 8 kasvuun lähtenyttä follikkelia ultrassa, jossa määritettiin punktion ajankohta. Kuitenkin punktiossa oletettiin löytyvän 6 solua ja lopulta niitä oli 7. Valitettavasti minulla ei ole tietoa, mistä tuo oletettu vähennys tuli.

Näyttävät aloittavan sinun kohdallasi ainakin alhaisemmalla lääkemäärällä kuin minun kohdalla. Toki minulla oli myös eri lääke (Pergoveris) ja heti annoksella 300.
 
vierailija
Minkähänlaisilla annostuksilla matalissa amh tapauksissa yleensä mennään? Mietin, myös että mikä vaikuttaa siihen, mitä lääkettä käytetään..... Tänään ensimmäinen pistos, pelottaa. Vieläkun nämä menkkakivut on jotain järkyttävää, niin vielä pistos lisäksi....
 
vierailija
Toinen pistos laitettu, ei koskenut yhtään.... Mies löysäs sen pään gonal f kynässä eli sen mistä lääke annostellaan, kun oli laittanut lääkkeen, sitten painoi uudelleen pohjaan ja anto olla sen 5 sekuntia piti pohjassa ja veti neulan pois..... Taas päässä oli pieni tippa, haittaakohan se? Pelottaa, että lääkettä menee hukkaan, kun niin pieniä annoksia kuitenkin kyseessä. Mietin, jos mies pistäisi neulan ja minä hoitaisin homman loppuun muuten, hmm.....
 
Mullakin jäi aina yleensä pisara sitä hormonia neulan päähän, joten en usko sen haittaavaan. Oletan, että se on huomioitu niissä annoksissa.

Pistämisen osalta kannattaa tehdä siten, mikä tuntuu parhaalta. Itse koin helpoimmaksi hoitaa asian kokonaan itse.
 
vierailija
Vain 4 samankokoista rakkulaa näkyi ultrassa, joku pienempi. Olen niin pettynyt, että tekisi mieli itkeä täyttä huutoa ja nyt vielä pitäisi töihin mennä. Ärsyttävä opiskelija vielä siellä meikit naamassa pönötti eikä edes esitellyt itseään ja kysynyt saako olla paikalla! Suututtaa. Ens kerralla sanon että opiskelijat ulos. En jaksa uskoa, että tästä hoidosta mitään tulosta tulisi. 😪
 
Ja ymmärrän epätoivon ja turhautumisen. Ne kulkevat valitettavasti koko ajan rinnalla välillä nostaen päänsä esiin ja välillä pysyen visusti piilossa.

Ja jos tämä hoito ei tunnu tuovan tulosta, niin sitten vaadit erilaista kaavaa tai suurempia lääkeannoksia seuraavaan yritykseen. Ja lisäksi olen ymmärtänyt, että lääkkeiden muutoksilla voidaan saada isoja eroja aikaan,
 
Eikös teillä olekin siis punktio jo mahdollisesti ensi viikolla?

Minulla alkaa ensi viikon torstaina Synarela pitkään kaavaan liittyen ja siitä sitten 4 viikon rutistus kohti punktiota. Käytän Synarelaa 2 viikkoa ja piikkitykset alkavat näillä näkymin 3 viikon päästä. Meillä kaava, lääkkeet ja annokset kaikki ennallaan, joten aika tarkalleen tiedän mitä odottaa😇

Me ollaan käyty parisuhteessa aika syväluotaavaa lapsikeskustelua ja todettu että meidän toive saada lapsi on niin suuri, että olemme valmiita ottamaan kaikki keinot käyttöön. Joten jos omista ei onnistu, niin sitten lahjamunasoluilla eteenpäin. Vaikka tilanne ei ole vielä niin pitkällä, että tämänkaltaisia päätöksiä joutuisimme tekemään niin minua itseäni on helpottanut tieto siitä, että vaihtoehtoja on ja olemme molemmat niille avoimia🙏🏻
 
vierailija
Ensi viikolla todennäköisesti alkuviikosta on punktio. Minä myös olen miettinyt lahjasoluhoitoja, mutta en usko että lähden niihin.. Olisin halunnut oman lapsen. Harmikun ei ole siskoa, Keneltä olisi voinut saada munasoluja, siihen olisin lähtenyt.. Mutta katsotaan nämä hoidot nyt loppuun, jospa onnistaisi, mutta en suuria elättele..
 
vierailija
8.4 on punktio. Uässä näkyi 5 isoa follia, yksi tosin oli suurempi kuin 4 muuta eli taitaa keretä mennä vanhaksi.. sekä ainakin kolme liian pientä.. Olen ihan hyvillä mielin, kun päästään punktioon saakka 🙂
 
vierailija
Heippa! Bongasin ketjun, ja ajattelin kokeilla, jos tämä rauhoittaisi mieltä. Oon lukenut teidän tarinat täältä. Se jo on tuonut lohtua ja rohkeutta. Täällä alkaa pitkän kaavan kautta pistokset tässä kuussa, ja eka kerta ikinä. Aloin epäillä itseäni, kun farmaseutti lääkettä hakiessa sanoi epäilevästi, että "täällä kyl lukee lääkkeen ohjeissa, että vain terveydenhuollon ammattilainen saa pistää". Sanoin, että kyllä mulle hoitaja ja lääkäri sanoivat, että kotona itse pistämme. Mutta tuli tuosta vähän ahdistunut olo, että ääk, osaanko. Onneksi mies voi pistää, jos en itse kykene. Luulen, että jäädyn piikki kourassa paikalleni, ja joudun lopulta antamaan sen miehelle jotta pistää, ja mää pidän silmät visusti kiinni. :D

Toivon todella, että yksi kierros tätä riittää, mutta saa nähdä. Ei ole luomusti tullut plussan plussaa, mutta lääkäri sanoi kyllä, että hoidoilla mahikset on varsin hyvät. No, uskon, kun näen... Punktio menisi tällä tietoa toukokuun puolelle.

t. Iltavirkku
 
vierailija
Heippa iltavirkku.

Meillä mies on pistänyt kaikki pistokset, itse en pysty. Alkuun sattui vähemmän, mutta nyt joka kerta, kun mies pistää niin olen kiljahtanut 😅 Mutta, pistot todellakin kestää ja mies oppi ne hyvin pistämään meillä 🙂 Ja farmaseutti on ollut väärässä! Itse nämä pistetään. Eilen pistettiin viimeinen piikki, irrotus, huomenna punktioon mikä jännittää reilusti piikkejä enemmän... Paljonko sinulla ollut amh?
 
vierailija
Heippa iltavirkku.

Meillä mies on pistänyt kaikki pistokset, itse en pysty. Alkuun sattui vähemmän, mutta nyt joka kerta, kun mies pistää niin olen kiljahtanut Mutta, pistot todellakin kestää ja mies oppi ne hyvin pistämään meillä Ja farmaseutti on ollut väärässä! Itse nämä pistetään. Eilen pistettiin viimeinen piikki, irrotus, huomenna punktioon mikä jännittää reilusti piikkejä enemmän... Paljonko sinulla ollut amh?
Ehkä tuossa on sulla psykologinen reaktiokin mukana, mulla joskus kävi vähän vastaavasti kun piti ravata verikokeissa suht tiheään. 🤭 Mutta hienoa että sujuu! Tsemppiä punktioon, toivottavasti sujuu vikkelästi ja mahdollisimman mukavasti. 🥰

Mulla AMH 1.6 ja endometrioosi löytyy. Siks mennään pitkän kaavan kautta.

-Iltavirkku
 
Heippa! Bongasin ketjun, ja ajattelin kokeilla, jos tämä rauhoittaisi mieltä. Oon lukenut teidän tarinat täältä. Se jo on tuonut lohtua ja rohkeutta. Täällä alkaa pitkän kaavan kautta pistokset tässä kuussa, ja eka kerta ikinä. Aloin epäillä itseäni, kun farmaseutti lääkettä hakiessa sanoi epäilevästi, että "täällä kyl lukee lääkkeen ohjeissa, että vain terveydenhuollon ammattilainen saa pistää". Sanoin, että kyllä mulle hoitaja ja lääkäri sanoivat, että kotona itse pistämme. Mutta tuli tuosta vähän ahdistunut olo, että ääk, osaanko. Onneksi mies voi pistää, jos en itse kykene. Luulen, että jäädyn piikki kourassa paikalleni, ja joudun lopulta antamaan sen miehelle jotta pistää, ja mää pidän silmät visusti kiinni. :D

Toivon todella, että yksi kierros tätä riittää, mutta saa nähdä. Ei ole luomusti tullut plussan plussaa, mutta lääkäri sanoi kyllä, että hoidoilla mahikset on varsin hyvät. No, uskon, kun näen... Punktio menisi tällä tietoa toukokuun puolelle.

t. Iltavirkku
Hei, eikö teille tarjottu mahdollisuutta pistos opetukseen? Meille tarjottiin ja kävimme molemmat opettelemassa, itse en ole ensimmäistäkään pistosta pistänyt vaan kaikki on puoliso laittanut. Alusta asti katselin kyllä toimituksen ja annostelin kynän yms. mutta piikittämään itseäni en suostu ja kykene.

Taidan palata seuraamaan teidän keskustelua. Itselläni amh arvo oli vain 0.15. Kahdesti on jo tarjottu lahjasoluja, emme ole vielä valmiita niihin vaan haluttaisiin vielä yrittää omilla.
 

Yhteistyössä