Alhainen ruumiinlämpö :(

  • Viestiketjun aloittaja ilman nikkiä
  • Ensimmäinen viesti
ilman nikkiä
Mistä vois johtua mun alhainen ruumiinlämpö. Nykyään normaalisti 34-35 astetta :( ja vilu on lähes koko ajan. Lääkäriin yritin aikaa, mutta en saanu ja vaivaa..
ajattelin täältä kysyä. Kai toi jonkinlainen verenkiertohäikkä on?
 
En tiä mistä johtuu, mutta ittellä oli joskus vuosia sitten useamman vuoden alhanen lämpö n.35 astetta ja tää oli seurausta todella kovasta kuumeesta, nykyään on kyllä jo ihan normaali reilut 36.

Onko sulla ollu jotain kuumetautia tai jotain?
 
matruusi
Kova alilämpö on vaarallisempi kuin kova kuume! Normaali ruumiinlämpö on 36-37 astetta. Sulla pitäs olla hypotermia jo tuossa vaiheessa!

**"Kun ihmisen ruumiinlämpö laskee alle 35 °C, puhutaan hypotermiasta.

**Hypotermian eli alilämpöisyyden ensioireet ovat lihasvärinä, vilunpuistatukset ja palelu."
 
vieras
mulla lämpö kans 35C-36C riippuu mittaako illalla vai aamulla! Ja usein palelee vaikka olis kuinka päällä vaatetta ja sukkia, mulla on aina ollu aika alhainen lämpö! poikkeus raskausaikana aamulämpö oli jopa 36.3 ja illalla 36.7...
 
mun 8v likalla on normaali ruuminlämpö 35,4 sitä on tutkittu ja mietitty mistä johtuu,ilman selvyyttä.ohjeet on aika helpot.kun mittari näyttää 37 niin kuumeessa ja jos 40 niin hengelle erittäin vaarillinen.se niinkun mene vaan pykälän alempana normaalia lämpöä ajatellen
 
ilman nikkiä
Kyllä mua nykyään palelee tosi usein. ja paljon pitää olla vaatetta päällä.sisällä villasukatkin.

Mä en tiedä onko nää oireita, mutta päänsärkyä, palelu, muutenkin sellainen huono olo, ihan kun olisin kuumeessa, mutta aina jos mittaan lämmön se näyttää alimmillaan 34.8 ja taas korkeimmillaan 35.9 astetta. sitten vielä jalat sellaset tosi voimattomat, ei tahdo jaksaa paljon kävellä..
Niin ja ennen kun kukaan ehtii sanoa niin mittari on kunnossa. Olen kahdella mittarilla testannu, kun en uskonu ensimmäisen lukemaa itsekään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilman nikkiä:
Kyllä mua nykyään palelee tosi usein. ja paljon pitää olla vaatetta päällä.sisällä villasukatkin.

Mä en tiedä onko nää oireita, mutta päänsärkyä, palelu, muutenkin sellainen huono olo, ihan kun olisin kuumeessa, mutta aina jos mittaan lämmön se näyttää alimmillaan 34.8 ja taas korkeimmillaan 35.9 astetta. sitten vielä jalat sellaset tosi voimattomat, ei tahdo jaksaa paljon kävellä..
Niin ja ennen kun kukaan ehtii sanoa niin mittari on kunnossa. Olen kahdella mittarilla testannu, kun en uskonu ensimmäisen lukemaa itsekään..
Tuli vielä mieleen että harrastatko liikuntaa? Mulla ainakin niinä päivinä kun en liiku, on tosi kylmät jalat jne... Eli ääreisverenkierto heikkenee ihan selvästi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
Alkuperäinen kirjoittaja ilman nikkiä:
Kyllä mua nykyään palelee tosi usein. ja paljon pitää olla vaatetta päällä.sisällä villasukatkin.

Mä en tiedä onko nää oireita, mutta päänsärkyä, palelu, muutenkin sellainen huono olo, ihan kun olisin kuumeessa, mutta aina jos mittaan lämmön se näyttää alimmillaan 34.8 ja taas korkeimmillaan 35.9 astetta. sitten vielä jalat sellaset tosi voimattomat, ei tahdo jaksaa paljon kävellä..
Niin ja ennen kun kukaan ehtii sanoa niin mittari on kunnossa. Olen kahdella mittarilla testannu, kun en uskonu ensimmäisen lukemaa itsekään..
Tuli vielä mieleen että harrastatko liikuntaa? Mulla ainakin niinä päivinä kun en liiku, on tosi kylmät jalat jne... Eli ääreisverenkierto heikkenee ihan selvästi.
kävellen kuljen vaunuja työnnellen useinkin.Mulla kävely tahti nopeaa, että menee ihan mielestäni liikunnasta :)
 
RB
Itselläni on normaali lämpö 35. Ollut tosi kauan, harvoin se nouseekaan 36:teen. Vilu ja väsy on koko ajan. On kyllä sanottu että on huono verenkierto ja huono hemoglobiini.
 
Sama täälläkin
Itsellänikin ruumiinlämpötila 35 astetta ja itseäni ei palele yhtään. Hemoglobiini arvot ovat olleet hyvät, samoin muutkin. Ei ole mitään erikoista, se nyt vain sattuu olemaan noin alhaalla.
 
"piiu"
minulla eillen lämpö 33.1 repikää siitä... mistähän johtuu.. oli aika kylmän kankea olo :/ mittasin kahdella eri digimittarilla ja lopuks viell elohopealla. ravistin sen ihan pohjaan, eikä sesieltä noussut. Muutkin kokeilivat ja aivat kunnon lukemia...
 
"Touhukas"
Olen myös alalämmön eläjä ja normali lämpöni 35,2 ja sen alle esim. sairastuessani talvella 34.7, jolloin olin väsynyt. Normaalsiti tuo 35.2 ei aiheuta muta kuin virtaa riittää ja teen raskaita fyysisäkin töitä. Se ei ole haitannut minua koskaan ja muut ihmettelevät miten jaksan tehdä niin paljon ja pitkiä päiviä. Likekö siunaus ? Tiedä häntä?
 

Yhteistyössä