Alhainen ruumiinlämpö :(

  • Viestiketjun aloittaja ilman nikkiä
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
mulla on yleensä 36,5 mutta nyt kun mittasin oli 35,4.. palelee ihan kauheesti ja kädet on ihan kylmät.. ei voi johtua siitä että en olis syöny kun justi söin ja olen nukkunut ihan hyvin ja harrastan paljon liikuntaa. mistä vois johtua?
 
Joku mies
Itselläni on yleensä kuumeen jälkeen aika alhainen ruumiinlämpö. Nytkin juuri kuume on laskenut ja lämpö on 34.6 ja normaalilämpö on 35.8. Ei tässä kyllä kovin ihmeellinen olo ole.
 
Mulla oli nuorempana normilämpö 35.0-35.5 ja jos lämpöä oli 37.0 olin ihan kuollut ja sängynpohjalla, nyt kun ikää tullut on tuo normi noussut 36.0-36.2, enkä juurikaan reagoi vaikka lämpöä olis 38.4, pikkasen huomaan, että onkohan meillä himassa lämmöt vähän laskeneet, kunnes kävelen kaapille ja mittaan lämmön, mutta ihan normisti pystyn toimimaan jne.
Viime talvenakin oli 6 viikon jakso, missä oli muutama päivä välissä jolloin lämpö laski tuonne mun normilukemiin, muuten kokoajan tuossa päälle 38 asteen.

Paljonkohan mulla pitää nykyään ollla sitä lämpöä, että olen sänkypotilas.

Ja ei löytynyt mitään selitystä tälle.
Kuumia aaltojakaan ne eivät olleet ;)
 
Pitäähän tuollaisen takia lääkäriin päästä! Jos ei kiireaikaa samalle päivälle, niin sitten myöhemmin.
Itsellä on "normaali normilämpö" mutta kuumetta ei ole juuri koskaan, vaan tulee alilämpöä n. 35. Jotenkin aina joutuu sitä puolustelemaan, ihmeen vähän tiedetään tuosta alilämmöstä..:/
 
"Minävaan"
Itselläni myös normaali lämpö jtn 35,4 luokkaa. Jos on 36.7:än, nii siitä jo osaa arvata, että kuumetta tulee olemaan. Kädet on normaalisti todella kylmät (ainakin kaverit aina ihmettelee/puistattelee ku koittaa). Syytä en tiedä..
 
anuska76
Heipsis!
Samanlaisten pulmien kanssa painiskelen. Antibioottikuurilla ollessani lämpö laski jopa 33.1:n, muuten ollut viime aikoina 34,5- 35,9. Pari vuotta sitten hyvinkin tasaseen oli siinä 36,6. Jotain on tapahtunut, sillä saman ajan sairastellut enemmän ja olo on jatkuvasti huono, vähintään epämiellyttävä.

Tutkiskellessani oireistoa netistä, olen törmännyt toistuvasti kilpirauhas- ja sydän- ja verenkierto, jopa maksasairauksiin ja uusimpana hometoksiineihin.

Kaikenlaisia konsteja on tullut kokeiltua, mutta tuloksetta. Taidan testata seuraavaksi noita maitohappobakteereja oikein tehokuurina. :)
 
merja hellsten
mm. aivokalvontulehdus oireilee alilämpönä. Mutta on myös päänsärkyä tms. ohella
Aivokalvontulehdus alkaa kovalla kuumeella, niskojen jäykkyydellä ja pahoinvoinnilla.
Päänsärky on niin kova, että se jo ajaa lääkäriin.

Että tämä on tosi väärää joskin jo vanhaa tietoa.

Paremmin oireet sopivat kilpirauhasen vaajatoimintaan tai lisamunuaisen vajaatoim.

T. Lääk- kandi
 
Olisikos..
Sinulla voi olla tavallista heikompi / huonompi ääreisverenkierto jonka takia sydän ei saa tarpeeksi verta pumpattavakseen raajoihin ja koko kehoon ja näin ollen vartalon lämpö on normaalia 2- 6 astetta matalampi. Tämä on yleensä synnynnäistä eikä sitä voida parantaa kokonaan.

Onko teillä suvussa jännetuppitulehdusta ( = mediamos hermopinne ), sepelvaltimotautia tai ynnä muuta verisuonitautia mikä voisi aiheuttaa alhaisen ruumiinlämmön?
Mikäli syytä ei löydy, suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriisi. Onko tuo 35 siis sinulla NORMAALi lämpö, vai vain tällä hetkellä? Jos on tällä hetkellä vain, niin se on vain alilämpöä mutta jos on jatkuvasti voi olla kyse jostain vakavasta.
 
"Viiri"
Jos kuumeen mittaa kainalosta, lukema on aina alhaisempi kuin suusta tai peräsuolesta. Myös mittari voi olla viallinen. Eri vuorokaudenaikaan lukemat ovat erilaisia. Vaihtakaa mittari kainalosta suuhun, niin alilämpönne katoaa! Jos ns. normaalilämpö mahdollisimman oikein mitattuna on alle 35, pitää mennä lääkäriin, ei se ole aivan normaalia.
 
Kova alilämpö on vaarallisempi kuin kova kuume! Normaali ruumiinlämpö on 36-37 astetta. Sulla pitäs olla hypotermia jo tuossa vaiheessa!

**"Kun ihmisen ruumiinlämpö laskee alle 35 °C, puhutaan hypotermiasta.

**Hypotermian eli alilämpöisyyden ensioireet ovat lihasvärinä, vilunpuistatukset ja palelu."
Ap:llä taitaa olla vika kuumemittarissa.
 
36 rl
37 asteen lämpö on mulle pahin; täysin voimaton olo. Kerran lääkäriin mennessä ( jalkaan tuli ruusu) lääkäri kysyi,onko kuumetta.Sanoin,että ei. Mittasi kuitenkin niin oli 38,2,jota en siis tuntenut. Mutta kuten sanottua; 37 saa sängyn pohjalle. Normaali lämpö mulle on 36. Kuumehan toimii kehon puolustusmekanismina nostaen lämpötilan pöpöille epäedullisiin lukemiin. Selitys löytynee siitä että pöpöt viihtyvät hyvin 37 asteen lämmössä.
 

Yhteistyössä