Alkava raskausmyrkytys ja suunniteltu synnytys?

Hei!

Osaako kukaan kertoa kokemuksistaan raskausmyrkytyksestä ja sen vuoksi käynnistetystä synnytyksestä.

Tilanne on siis tämä: Nyt rv37+2. Perjantaina neuvolassa selvisi, että minulla on tullut viikossa 4 kiloa ja olen tosiaan kauttaaltaan turvoksissa, yläkroppa pahemmin. Verenpaine on kohonnut nyt paljon ja ilmeisesti epäillään alkavaa raskausmyrkytystä. Proteiinia virtsassa ei kuitenkaan ole.

Meillä on nyt maanantaina neuvola ja tiistaina sitten ultra, jossa ilmeisesti päätetään synnytyksen käynnistämisestä. Lapsi on jo nyt painoarvioiden mukaan yli 3,5 kiloa.

Milloinkohan synnytys mahdetaan käynnistää? Vai onkohan vielä mahdollista, että jäädään odottamaan, että lapsi syntyy luonnollisesti? Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
 
Aloittaja on tainnut vauvansa jo saada :) mutta vastaan silti tähän omalta osaltani sen verran että minulla epäiltiin alkavaa myrkytystä rv37+, paineet oli koko ajan koholla, turposin kuin pullataikina jossa liikaa hiivaa ja olo oli huono. Proteiinit oli vain yhdellä plussalla ja sen vuoksi ei voitu tehdä myrkytysdiagnoosia. Kun kahdella pitäs protskujen olla. RV39 sokerit nousi pilviin (olin r-diabeetikko) ja ehdotettiin insuliinia. Kaikki nämä "vaivat" eikä käynnistyksestä puhuttu mitään, kuulemma vasta kun LA alkaa olla tosi lähellä. 40+4 asti raskaus kesti kunnes käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Eli täällä meillä ainakin tosi visusti käynnistelevät, ellei ole todella pahapaikka kyseessä tai henki lähtemässä...
Tule ap kertomaan miten teille kävi :)
 

Yhteistyössä