~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Huh, ompas jännät vaiheet ollu haunooralla! Mut mitä mä sanoin, kyllä siellä nyt vaan joku on sitkeesti mukana tässä elämässä (y) nyt kun vielä saatas Rusina80 pidettyä mukana tällä puolen...uutisia odotellessa!
Henriettalle jaksamisia kipujen kanssa, toivottavasti niitä ei oo nyt enää ollu?..hyvä merkki kuitenkin ettei mitään punasta näy! Mullakin kyllä varhaisviikoilla oli enempi sellasia repäseviä hetkittäisiä kipuja munasarjojen seuduilla. Saatto tulla varsinkin kun nousi ylös makuulta tai muuten muutti asentoo yhtäkkiä. Kuten Mandalakin sanoo, hyvin monenlaisia outojakin tuntemuksia voi liittyä mahaan raskauden takia, mitkä on ihan normaaleja ja vaarattomia.

Tänään pääsin läpi neuvolan soittoajassa, ja seerumiarvot PAPP-A 852 ja hcg-beeta 86, mitkä on kuulema normaalit eikä anna riskihälytystä \0/
 
Viimeksi muokattu:
Meikä siirtyy nyt täältä pois, hcg oli lähtenyt laskuun ja oli vähän päälle 700 enää. Kivut yltyvät ja vuoto on ollut eilisestä poissa. Kai se sieltä jossain kohden sitten tulee. Onneksi tällä kertaa ei edes uskallettu iloita asiasta, joten tipahdus ei ole liian suuri. Hetken aikaa kuitenkin taas kasataan päätä ja pohditaan miten lähdetään uuteen yritykseen. Pakkasukkoja on vielä muutama, onneksi.

Voimahaleja teille ihanat, olette tosiaan upeita naisia ja tämä kanava on korvaamaton! ❤
 
RUSINA: voi ei :'( Tulethan takaisin?

On: eilen alkoi juilia oikealta puolelta. Ajattelin, että kysta kipuilee. Tänään tuli parit viiltävät kivut oikealle kohtuun. Ei repäisykipuja vaan erilaisia. Päivällä alkoi myös oikeanpuolinen selkäkipu. Ja äsken vaaleanpunainen limainen vuoto :O Aamulla ultraan, en jaksa epätietosuutta. Voi ku olis nyt vaan sitä luvattua istukanpäällisruskeaatulevaavuotoa, mutta väärän värisenä.. Tai samaa mitä esikoisen aikana sen 10vkoa. En haluu menettää tätä!!!!
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
haunoora ... 3.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 4.6.2016
Henrietta ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...

Maaliin päässeet :love:
 
Kylläpä nämä vuodot on nyt meidän porukan riesana :( toivotaan kuitenkin sormet js varpaat ristissä harmitonta vuotoa!!
Ja todellakin heti kertomaan sitten ultran tulokset!! Kyllä nämä tilanteet pistää itseäkin jännittämään tosi kovasti :unsure:

Kaikkea mitä täälläkin nyt on ollut meneillään on saanut kyllä itsekin sellaisen tappio mielialan vähän päälle. Tietää kuitenkin miten pienestä se voi olla kiinni että se nähty syke vaan sammuu eikä sille mitään voi.

Kysyin viimeksi ultrassa että onko mahdollisista että tämä toinen kaksosista voi kuolla myös pois niin kuulemma on mahdollista että toisen kuolemasta johtuen näin kävisi mutta kuulemma erittäin pieni riski.
Tullut mietittyä sitä kun lääkäri sanoi, että identtiset ei välttämättä aina olekaan geneettisesti täysin identtisiä että jotain mosaiikki-jotain-jotain hässäkkää voi geeneissä kai olla toisella että ei ole elinkelpoinen vaikka toinen olisikin. Tai sitten voi olla jokin verenkierron juttu ollut että vain toinen selvinnyt. Noh sitten aivot väkisin tietty kelaa että jos molemmissa alkioissa olikin vikaa ja toinen vain hiipui pois toista aiemmin. Ilmeisesti oli kuollut vain päivää paria ennen ultraa joten mistä sitä tietää vaikka se toinenkin olisi nyt kuollut myös.
Onneksi enää muutama päivä tätä epätietoisuutta :unsure:
 
Kopkop pidän peukkuja että ei oo mitään vaarallista vuotoa mutta ymmärrän täysin mitä päässä käy läpi. <3

Mulla on sama kun Mandalalla, että on aivan tappio mieliala tällä hetkellä.
Siis vaikka en todellakaan missään vaiheessa pitäny raskautta itsestäänselvänä, että lapsi tästä syntyy niin kyllä eilinen verilöyly sai tajuamaan että mistään ei voi olla varma, että kaikki menis hyvin. Niin vain muutamaa päivää aikasemmin ultralöydös hyvä ja veriarvot täydelliset ja silmän räpäyksessä kaikki muuttui.

Meillä mies pakotti mut vuodelepoon maanantain ultraan asti. Todenäkösesti siis toinen alkio on vuotanut eilen pois ja nyt mies pelkää hysteerisesti, että vuoto vie toisen mukana sieltä :/
No kiltisti oon maannu koko päivän sohvalla ja kattonu leffoja ja rauhotellu miestä joka kysyy joka viides minuutti, että onko vielä kipuja tai supisteluita.. :'D olipas se helpottuneen näköinen kun viime vessa reissun jälkeen sain sanoa, ettei tullu tippaakaan verta :')
 
Huh huh Haunoora! Ei voi muuta sanoa teijän tilanteesta! Mutta ihana että nyt näytti siltä miltä pitääkin, toivotaan parasta! Millon sulla seuraava ultra? Jos sitten jo sykekkin näkyis (y)


Ei oo sen torstai illan jälkeen ollu kipuja, en vaan jotenkin usko että enää mitään elävää sisällä tai kun se kipu oli hyvin samanlaista ja supistavaa kuin silloin kun jouduin ottaa cytotecit keskeytyneeseen keskenemenoon. Mitään vuotoja ei oo ollu. Entäs jos oon ihminen jolla ne alkiot ei tuu itsestään ulos? Onko teillä muuten tietoa että jos alkio kuolee sisälle mutta ei tuu ulos niin miten käyttäytyy hcg arvo? Ei varmaan ainakaan enää nouse mutta jääkö sinne tasolle mikä tapahtuessa ja lähtee laskuun vasta sit kun vuotokin alkaa?
Eilen olin töissä koko päivän niin en ehtiny klinikalle soittamaan ja kyselemään näistä asioista :unsure:
 
Rusinalle isot halit! On tää epäreilua, koittakaa jaksaa :cry:

Kopkop tsemppiä ultraan, pidän peukkuja hyvienuutisten puolesta!

Tuntuu että monella epävarmuutta ja kaikkea ikävää tässä heti alkuraskauksissa. Ollaan kuitenkin jo pitkät tiet kuljettu vaikeuksineen niin tuntuu pahalta ettei voi ees raskaudesta nauttia..
 
Henrietta mulla on jo maanantaina omalla klinikalla taas ultra. Nyt sit panikoin jo sitä että jos sykettä ei näy ja jos tää onki vaa tuulimuna :/
Maanantaina olis siis 6+2.

Ollu niiin kiirettä, etten oo kunnolla ehtiny tätä ketjua edes lukemaan mutta onko kukaan käyny ultrassa jo näin aikasin mitä mä tässä oon tällä viikolla käyny?? :'D siis eilen oli 5+6 ja kuvissakin näkyy ruskuaispussi joka on tyhjä. Lääkäri sano että ihan normaali tilanne mutta ite oon nyt tosta tuulimunasta aivan varma :/
Olisko siellä kuitenkin pitäny joku pienen pieni näkyä jo tässä vaiheessa sisällä?
Ähh. Taitaa olla liikaa aikaa miettiä kun joutuu makoilemaan ! :D
 
Haunooran mies on kyllä liikuttava voih :)

Kop kop jännään ihan kuollaksenikaan sun ultran tulosta!!! :unsure:

Henrietta oliko se sinun ultra koska? Meinaatko tässä ennen tehdä mitään toimenpiteitä? Toivotaan että kaikki on hyvin!!
 
Henrietta- En tiedä hcg:stä kun sitä ei missään vaiheessa enää kkm jälkeen tarkastettu, mutta mulla selkeesti väheni oireet yhtäkkiä niihin aikoihin mihin koon mukaan täsmäs kuolleen. Edellisenä aamuna oli joutunu (ekan kerran koko raskaudessa) meneen kakoon pöntölle, mutta sen jälkeen helpotti eikä oikeestaan iltaetomistakaan ollu enää. Seuraavana aamuna kävi paha aavistus mielessä kun ei sitä etomista ollu oikein minkäänlaista edes sillonkaan. Joitain satunnaisia lieviä tuli hetkittäin toki senkin jälkeen minkä varassa jotain toivoo piti yllä. Tissien kipu ei lakannu niin yhtäkkiä, vaan ne hiljalleen löysty ja öisin tuntunu kihelmöivä kipu katos kokonaan seuraavan reilun viikon kuluessa. Kuitenkin turvotus lähti ja nännit normalisoitu vasta joskus tyhjennyksen jälkeen.
Tietysti se on hankala noistakaan mitään päätellä jos oireita ei oo tai ne on alunalkaenkin tosi lieviä, ja niinkun täältä on lukenu, joillain ne on km:sta huolimatta jatkunu yhtä vahvoina..
Tulihan mulla tässäkin raskaudessa joskus alkuviikoilla se oireiden lievittyminen ja olin jo ihan varma ettei mitään oo enää.. mut sitä ei oikeesti voi tietää muuten kun ultralla. Kaikki voi kuitenkin sullakin olla ihan hyvin! (y)
Millonka pääset ultraan tarkastaan tilannetta?

haunoora, mulla ei sillon viime vuotisessa näkyny edes alkiookaan vielä 6+0.. mutta sehän (tai ne) olikin sitten 4 päivää jäljessä.
Tässä raskaudessa kävin ekan kerran vasta 7+0.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanat tsempeistä! ❤❤
Olen täällä jotenkin niin paniikissa, etten oikein tajua nyt yhtään mitään. Pelottaa että oliko sittenkin kohdunulkopuolinen, kun mitään ei torstaina ultrassa näkynyt ja silti kivut on kovat (tosi kovien menkkojen kaltaiset) ja siis mitään ei vuoda sen torstain tunnin hulahduksen jälkeen! Päivystyksestä vaan käskevät seurata tilannetta. Mut mä en muutenkaan luota enään kenenkään ammattitaitoon, koska niin vääriä ohjeita olen saanut näissä kahdessa raskaudessa muutenkin.

Kopkop tsemppiä ultraan!

Mandalalle voimia olla ajattelematta liikoja, tiedän on vaikeaa, mutta varmasti menee hyvin!

Haunooralle kanssa voimia tilanteeseen ja lepoa! Sen olen huomannut, että meillä Suomessa käsketään heti siirtojen jälkeen elää normaalisti kuin muualla maailmassa suositaan rauhallista olemista ja lepoa yms. Eli nyt nautit sohvalla olosta ja miehen huolehtimisesta.

Henrietta, kipujen osalta koulukuntia on monia, toisten mielestä raskauden ei missään nimessä kuulu sattua (lankakakipuja lukuunottamatta) ja toisten mielestä kuuluu kaikki kivut. Kipu vielä kun on suhteellinen käsite, niin on vaikea arvioida mikä on sitä normaalia ja mikä ei. Esim. Cytotecista varoiteltiin liian vähän, koen sen edelleen niin epäreiluksi varsinkin kun kohtu oli kiinni ja repi itseään auki. Ja mulla on mielestäni korkea kipukynnys. Nyt kuitenkin seuraa kaikkia vatsakipuja täysin eri tavalla kuin aiemmin, en enää edes muista miltä "normaalit" menkat tuntuu
 
Mulla sama kokemus cytotecistä että oletin että sattuu mutta se oli jotain todella todella kivuliasta, aivan järkyttävää! En haluis enää kokea (n)

Tää epävarmuus ja odottaminen kamalaa, aattelin maanantaina jos sais ultra ajan jo, sillon mulla tasan 6. En sit tiiä että jos olis menny torstain kesken niin näkyykö se kun ei väkttämättä muutenkaan näy sykettä sun muuta että onko hyötyä.. Oikea varhaisultra olis viikon päästä maanantaina.

Minkälaisia ohjeita sulle rusina annettiin? Millon sanottiin että vuodon pitäis alkaa?
 
Henrietta, sanoivat että ota lisää Buranaa ja seuraa tilannetta. Tiedän ettei tässä voida muuta tehdä, mutta liian monta tarinaa olen kuullut, joissa vähätellään ja sitten mennäänkin henkihieverissä ambulanssilla. Toivotaan ettei siihen tarvitse mennä.
 
Elossa ja vastaa viikkoja. Syke tallessa ja nyt se liikkuu <3 Hematooma vuotelee. Sain ohjeeksi alottaa uudestaan progynovan ja nostaa lutinusannosta takas alkuun. Kallista oli, mutta helpotti tieto, ainakin hetkeksi. Kylläpä pelottaa. Täytyy ens vkolla ottaa yhteys omaan klinikkaan ja kysellä noista lääkityksistä, että ketä uskon. Ja aivan varmasti ramppaan ultrissa vielä.
 

Yhteistyössä