~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mukavaa loppu odotusta @An1z81 :love: se on mukavaa aikaa jos ei ole kauheasti vaivoja!

Nyt voidaan jännällä missä järjestyksessä vauvoja tänne syntyy :love:

Musta tuntuu, että taisin tuntea liikettä mahassa äsken! Oon aiemminkin sitä miettinyt mutta useimmiten tuntutunut kuitenkin liian ylhäältä tai tuntunut että kaasua myös suolessa samaan aikaan. Mutta nyt tuntui alhaalta ja kaasuakaan ei ollut! Eihän se mikään ihme olisi jos tuntuisikin kun istukka takana ja toinen raskaus kyseessä. Jään odottelemaan josko lisää tuntuisi jossain vaiheessa :love:
Muuten täällä edelleen tosi mainio olo, välillä vielä unohtaa olevansa raskaana.

Mites siellä muilla? :)

15+1
 
@-dino- onnea aivan mahtavista uutisista :love: hienoa että kaikki onkin hyvin! ❤

@An1z81 tsemppiä loppu odotteluun, onneksi se neljä vkoakin menee nopsaan (y)

Me ollaan nyt päätetty ruveta kertoilee pikkuhiljaa lähipiirille. :) Mun veljet ja isännän sisko tietää ja nyt sit kerrottiin anopille ja appiukolla. Anoppi flippas hiukan ja mielenkiinnolla odotan millaisen sirkuksen mun äiti saa torstaina pystyyn kun kerrotaan hällekkin :giggle::ROFLMAO: töissä ajattelin kertoilla vasta ens vuoden puolella..

13+0
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. ivf/icsi 3.pas ... kolmas ... 14.7.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Muokkaa @Mandala vielä @-dino- lle vaaleenpunasella laskettu :love:
Ja mites toi @Iiris80 ja @Mamido vielä ekalla listalla. :D

Onkin ollut taukoa, ettei kukaan oo synnyttänyt, mutta kohta taas alkaa! :)

Samaa vikaa, välillä unohtaa koko raskauden, kun ei ole oireita, ei liikkeitä, eikä mahaa. Iltasin on kyllä aika turvoksissa maha, ja no muutenkin enemmän kuin ennen.
Ollaan nyt reissussa kävelty joka päivä tosi paljon ja huomaa kans, että väsähtää ehkä hiukan nopeemmin.
Flunssa on väistymään päin, vielä vähän saa niistää, mutta huomattavasti helpompi olo.
Mies tosin on nyt ollut kipeä koko matkan. :unsure:

Kiva @love- kun ootte päässeet kertomaan!
Mäkään en aio töissä kertoa vielä pitkään aikaan. Silleen hyvä, kun esimies on toisella paikkakunnalla, niin ei ainakaan törmätä, mut joku kollega saattaa huomata jossain vaiheessa jotain.
Tai ei välttämättä mitään vielä aikoihin! :LOL:
 
Eilen päivittelin listaa kännykällä ja en saanut sitten maalattua -dinon- laskettuaikaa iphonella että olisin värjännyt niin jäi sitten koko homma odottelemaan, että pääsen koneelle töihin :D
Yritin mä eilen kovasti miettiä että oliko raskautuneita, mutta pregnancy brain vaan löi tyhjää :ROFLMAO:

@Mamido ja @Iiris80 jos viitsitte kertoa millä viikoilla synnytitte niin päivitän listaan :)

Ihanan monta hoitoalkuista vauvaa tähänkin ryhmään syntynyt tänä vuonna eikä varmasti vielä olla tältä vuodelta valmiita :love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@An1z81 Voi siellä ei kans oo enää pitkästi jäljellä, vaikka sitte kuitenki on :X3::love:

@Mandala Voi ihanuus kun sielläki potkutellaan jo masussa :barefoot: Täällä ei kans mitään isompia ongelmia, mutta ehkä enää ei voi sanoo unohtavansa raskautta ku kokoajan saa olla paitaa nykimässä ja asettelemassa ettei vielä näkyis muille. :cautious:

@love- Tulevat mummot on kyllä hellyyttäviä :giggle: Oma äitini oli jo melkein ostanut ulkohaalarin kirpparilta :LOL: Oon tiukasti vielä kieltäny ostamasta mitään mutta onhan se kiva että toinen on innoissan :barefoot: vauvalankaa on kyllä jo hamstrannu.

Neuvola takana. Eipä mitään erityistä, mittaukset ok, paino on nyt puolen kilon päässä lähtöpainosta. Juteltiin myös pikkulapsipsykiatrian palveluista kun hiukan erilainen tilanne tulee olemaan. Jäin vielä miettimään haluanko mennä jollekki juttelemaan. Ammatti-minäni sanoo että ei ihan oo tervettä että ahistaa "kaapista tulo" tän raskauden kans muille kuin lähipiirille. Sitte oma-minäni aattelee että mitä se auttaa mennä höpiseen jollekki ventovieraalle joka ei kuitenkaan voi oikeesti tietää miltä tuntuu lapsettomuus ja lapsen vakava sairaus. Tuntuu että teille kirjottelu on parempaa terapiaa :ROFLMAO: No täytyy tätä pohtia, viiden viikon päästä seuraava neuvola joka onki sit jo kela-neuvola :eek:

Lääkärillä käytiin myös pikaisesti, ultras senverran että nähtiin ku pieni sielä potkutteli :love: Viikonlopusta asti tuntunu nyt selviä liikkeitä päivittäin. Pari viikkoa sitte oli ekat sellaset olot että oisko voinu olla jotain muuta ku ilmavaivoja mutta en sitte jaksanu alkaa tarkemmin kuulosteleen ku varma ei voi olla. Mut nyt ei voi enää erehtyy :love:

17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Kävin tänään äippäpolilla lääkärissä ja kuten pelkäsinkin niin vauvan kokoarvio oli nyt jo 4kg. Joten käynnistys ensi viikon tiistaina 11.12. Ei siis tarvinnut kinata käynnistysaikaa, teki kyllä mieli sanoa, että mitä mä sanoin..mitä jos oltaisiin vasta ens viikon lopulla ruvettu miettimään käynnistystä..
Parasta ehkä oli, kun tänään illalla klo 19, mun neuvolaterkka soitti mulle ja kysyi miten lääkärissä meni tänään. Oli kuulemma seurannut päivällä, että tuleeko jotain infoja mun tietoihin. Siis onko tämmösiä ihmisiä vielä olemassa? Ihan uskomatonta, oon kyllä niin onnellinen, että mulla on noin mahtava terkka.
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@atvk87 ois huippuu jos itekki sais oltuu kertomatta töissä "ennen kuin on pakko", mut tätä ilmapalloo alkaa olla jo hankala nyt olla huomaamatta :cautious: tilannetta parantaa se et isäntä asioidessaan asiakkaana vielä usein mainihtee asiasta (n) mut jospa kaikki vaan aattelis et johan on ruoka ja herkut maistunu :rolleyes:

@-dino- meillä onneks meidän äiti ei oo käsityöihmisiä :p mummoni ja minä hoidetaan sitä sarkaa. Yhet tumput on jo pitäny värkätä :giggle:

@mmmoi toivottavasti kaikki menee oikein hyvin vauvan koosta huolimatta ❤ ihanan terkkatädin oot saanu kyllä!

Tällä viikolla on aamupahoinvointi taas jyrännyt kyl huolella.. Ihan järkyttävää oloa taas aamut ollu. Ja voisin vaan nukkua.. Iltaisin ei mitään mut aamuisin ei tekis mieli kyl nousta ollenkaan. :rolleyes: päivä kerrallaan eteenpäin.. Tammikuussa ois sit rakenneultra, sitä ootellessa.

Rv 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja mmmoi
Meilläkin mun mutsi kyseli esikoisesta että voiko ostella, kielsin ettei saa ennen rakenneultraa ainakaan. Sittenhän se lähti käsistä koko homma. Nytkin siellä jo odottelee vaan vihreää valoa, että pääsee uudestaan pikkuvaateostoksille :rolleyes: Siis mahtavaahan se on kun jatkuvasti pojalle kaikkea ostelee, en silleen valita. Mutta on myös aikamoinen hössöttäjä kaikessa muutenkin ja se rassaa hermoja usein.

@mmmoi mahtavaa, että nyt on tiedossa päivä jolloin alkaa toiminta! (y) mä olen kuullut yhdeltä tutulta kellä useampi synnytys takana, että hänen 5kg vauva tuli helpommin ulos kun ensimmäiset kolmekiloiset :cautious: johtuu tosiaan varmaan siitä kun oli kolmas vai neljäs eli muutenkin todennäköisyys että tulee helpommin. Ei se koko itsessään varmasti olekaan se synnytykseen isoiten vaikuttava tekijä vaan kaikki muu, kuten mitä oman pään sisällä liikkuu ja erityisesti kuten sanoit, että koit ettei sua huomioitu, se on tosi inhottavaa ja varmaan jättää huonon maun suuhun :unsure: toivon sulle korjaavaa ja voimaannuttavaa toista synnytystä :love:

@love- tsemppiä ja jaksamista sinne aamupahoinvoinnin kanssa, toivottavasti jää kokonaan historiaan pian!

@-dino- ihanaa, että siellä tuntuu potkuja :love: Kyllä mä olen sitä mieltä ollut, että tämä palstailu on ollut hyvää terapiaa esim silloin kun esikoista tehtiin pidempään ja fiilikset alkoi olemaan aika tympeät. Just sen takia, että ellei terapeutti olisi saman kokenut niin mun mielestä ihan turhaa mun mennä sinne kun sitten apu mitä sieltä voisi saada olisi vain ns. koulukirjasta opiskeltua. Tai siis onhan sekin arvokasta varmasti, mutta ei se silloin kyllä edes ajatuksena tuntunut itelle mitenkään hyvältä koska vertaistuki mitä täältä sai auttoi tosi hyvin kun tiesi, että jos avautui täällä niin joku varmasti kokenut saman. Usein itelle riitti pelkästään jo kirjoittaa ulos ajatuksia.

15+3
 
@mmmoi Voi kurjuus että vauva on päässy jo isoks :( toivottavasti arvio ois vähän yläkanttiin.. Tsemppiä käynnistykseen ja synnytykseen! :barefoot:(y) Sun terkka ansaitsis kyllä mailman paras hoitaja-palkinnon! :love:

@love- Me ollaan äitin kaa kumpiki kovia käsityöihmisiä, mutta vielä en oo ite tehny mitään raskauden aikana. Sinä kesänä ku alotettiin yritys nii alotin heti vauvapeiton teon, no sehän on ollu valmis jo melko kauan :Dvaunulelu myös odottaa ja tusina pehmoleluja.. :whistle: Yhen neuletakin tehny harjotusmielessä, mutta se on nii iso että menee jollekki 2-3 vuotiaalle. Nyt kun pahoinvointi ja pahin väsymys väistyny nii on taas alkanu käsityöt kiinnostaan :) Tsemppiä sinne oloihin, oli se vaan niin kamalaa.. :sick:

@Mandala Joo munki mielestä vertaistuki on parasta terapiaa. Enpä ois uskonu ku liki kolme vuotta sitte alotin kirjotteleen että miten tärkeäks tää palsta muodostuu :love: ja vaikka kukaan ei juttuja lukiskaan mutta saa kirjotettua omia ajatuksia ja sitä kautta purettua niitä päästä. (y)

Huh, eilinen työpäivä otti melko lujille.. ja just ku kehuin lääkärille että hyvin oon töissä jaksellu :LOL::LOL: no onneks tänään on huomattavasti helpompi päivä töissä :sleep: huomena taas joutuu tekee töitä urakalla mut sit helpottaa loppuvuodeks (y) Joulusta ko pääsis yli nii sitte vois vaikka jäädäkki saikulle, mutta nyt tuntuis tosi kurjalta jäädä pois ku muutenki työntekijöitä vaikee saada. :unsure:

17+5
 
Voi mummot :D Ihan pelottaa mun äidin sekoaminen tämän asian kanssa, jos päästään ultran jälkeen kertomaan hyvät uutiset. Hän tietää yrityksestä ja on tosi pahoillaan meidän puolesta, joten sekoaminen on varma.. :whistle:
Mulla on etova olo koko ajan. Aamulla hetki, ettei oo, mutta viimeistään klo 10 se alkaa ja sit onkin yöhön asti. Eilen istuin vessan lattialla yökkimässä, mutta varsinaisesti ei tuu mitään... Ja väsymys. Voi luoja o_O
 
Täällä vastoinkäymiset vaan jatkuu. Juuri kun nt-ultran jälkeen uskalsi henkäistä ja kertoa parille ystävälle.
Maanantaina kun nousin makuuasennosta seisomaan alkoi valtava verinen vuoto. Housut kastuivat polvien alapuolelle asti verestä. Ei muuta kuin soitto äitiyspolille ja sinne näytille.
Kohdussa valtava hematooma ja jäin osastolle yöksi tarkkailuun keskenmenon varalta. Vuoto saatiin hallintaan lääkityksellä ja tulehdusten varalta kahdet laajat antibiootit myös.
Sikiö on onneksi kasvanut ja hengissä kun vielä ultrasivat ennen kotiutumista.
Ottivat vielä nipt-testin varmistamaan kromosomit.
Nyt hissutellaan kotona loppuviikko ja odotellaan testi tulosta. Saikkua sain loppuviikon mutta kotiuttava kätilö suositteli vahvasti hakemaan lisää kun kerroin ammatin.
Soitin neuvolaan ja terkka lupasi laittaa alkuviikosta päivystyslistalle. Toivotaan ettei tarvitse hirveästi alkaa saikkua ruinaamaan. Tässä tilanteessa en ole raskasta fyysistä työtä kyllä menossa tekemään.
Nyt on pää ihan tyhjä ja päässä vaan rullaa ajatus siitä että miten tää voi meille olla niin hemmetin vaikeaa?
Nyt ei vaan enää jaksais pysyä positiivisena.
 
Täällä vastoinkäymiset vaan jatkuu. Juuri kun nt-ultran jälkeen uskalsi henkäistä ja kertoa parille ystävälle.
Maanantaina kun nousin makuuasennosta seisomaan alkoi valtava verinen vuoto. Housut kastuivat polvien alapuolelle asti verestä. Ei muuta kuin soitto äitiyspolille ja sinne näytille.
Kohdussa valtava hematooma ja jäin osastolle yöksi tarkkailuun keskenmenon varalta. Vuoto saatiin hallintaan lääkityksellä ja tulehdusten varalta kahdet laajat antibiootit myös.
Sikiö on onneksi kasvanut ja hengissä kun vielä ultrasivat ennen kotiutumista.
Ottivat vielä nipt-testin varmistamaan kromosomit.
Nyt hissutellaan kotona loppuviikko ja odotellaan testi tulosta. Saikkua sain loppuviikon mutta kotiuttava kätilö suositteli vahvasti hakemaan lisää kun kerroin ammatin.
Soitin neuvolaan ja terkka lupasi laittaa alkuviikosta päivystyslistalle. Toivotaan ettei tarvitse hirveästi alkaa saikkua ruinaamaan. Tässä tilanteessa en ole raskasta fyysistä työtä kyllä menossa tekemään.
Nyt on pää ihan tyhjä ja päässä vaan rullaa ajatus siitä että miten tää voi meille olla niin hemmetin vaikeaa?
Nyt ei vaan enää jaksais pysyä positiivisena.

kylläpä koetellaan siellä nyt! Onneksi kumminkin sikiö voi hyvin! Uskon, että saikkua saat melkein pyytämättä tuossa tilanteessa, tuskin ainakaan tarvitsee muuta kuin mainita asiasta.

Tsemppiä!
 
Voi ei @Lapanen87 mikä tilanne. Nyt vaan lepäät ihan suosilla. Kyllä sitä saikkua varmasti saa tuossa tilassa helposti.

Mulla meni viime yö valvoessa, kun maha oli kipeä ja vauva muljas hulluna. Olisko yrittäny taas kääntyä. En jaksanut yöllä lähteä sairaalaan, mutta ens kerralla täytyy varmaan mennä, kun ei tällaista kipua viimeksi ole ollut. Kipu helpotti aamupäivällä. Huomenna on onneks neuvola ja katotaan miten päin lapsi on. Liikkuu kyllä, että sikäli en ole huolissani.

36+2
 
Oho @Lapanen87, onpa ollut säikäytys! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.
Pysy ihmeessä kotona lepäämässä, tuskinpa tarttee edes pyytää saikkua. Tsemppiä <3

Ja @-dino- ymmärrän ettei huvittais jäädä saikulle ja jättää muita pulaan. Mut kuuntele omaa vointia ja jaksamista!
Ihanaa kun siellä jo liikkeet tuntuu. :love:

Tää ryhmä ja palsta on kyllä ollut ihan korvaamaton tuki ja on edelleen. En ole liittynyt mihinkään odotusryhmiin tmv.

Oon nyt ihan kateellinen, välillä tuntuu, että en varmaan edes oo raskaana, kun ei oo mitään tuntemuksia :D eikä sitä mahaa. Farkut menee edelleen kiinni nappia myöten.
Ja @Mandala llakin jo tuntuu liikkeet! En kyllä toisaalta osaa niitä kuulostellakaan, kun on kovin toiminnallinen maha (ibs) ollut vuosia, niin siellä aina tapahtuu kaikenlaista, mihin en enää edes kiinnitä huomiota.
@Josia mulla oli kans alkuun jatkuva etova olo, pysyi kurissa kun söi ja naposteli jatkuvasti pieniä määriä. Toivottavasti menee pian ohi!

Jee, hienoa että on päivä sovittu @mmmoi, onnea matkaan! Ihana hoitaja kyllä.:)
Ja @kettuperhe taitaa kans olla synnäri pian ajankohtainen.

Ollaan siis Japanissa lomalla ja välillä iskee sellanen kauhu, kun en esim tiedä onko hotellin aamupalan jugurtti tehty pastöroituun maitoon. Susheista olen kalat jättänyt kokonaan pois ja lihoista syönyt vaan kypsiä ja sellasta, mistä voi olla varma. Hiukan kurjaa tällaselle kulinaristille vahtia syömisiä näin, mutta mitäpä sitä nyt ei tekis, jos vaan kaikki menis hyvin! Ihan kaikkea en tosin pysty toteuttamaan, kun en halua syödä aamupalalla riisiä ja sipulikeittoa. :oops::LOL:
Ostaisin täältä jonku söpön vaatteen, jos sattuu sopiva kohdalle. :X3:

16+1
 
Pitikin vielä kommentoida tota kertomista. Ite oon kertonu läheisille ystäville, miehen perheelle ja sit niille, jotka on kysyny(tienny) hoidoista. Jotenkin omalle perheelle kertomista jännitän kauheesti ja haluisin vaan lykätä sitä. Joulu on nyt mun aikomus "paljastukselle". Niin onkohan niin, ettei oo normaalia, että haluaa pantata tietoa? Emmä tiedä. Tuntuu, ettei tässä oo muutenkaan menty mitään "normaalia reittiä", niin kai kaikenlaiset erikoisetkin tunteet liittyy asiaan.
 
@Josia Joo siitä pahoinvoinnista paljo puhutaan mutta se väsymys.. yllätti kyllä kuinka totalista se voi olla..:sleep::sleep:

@Lapanen87 Voi kamala mikä vuoto! :(:( Varmasti jännittää hirveesti, nyt todellaki vaan lepoa ja saikkua saat varmasti lisää. Tsemppiä sinne myös tulosten odotteluun! <3 Kauankos tuossa nipt-testissä menee?

@kettuperhe Tuuhan kertomaan sitte oliko vauva kääntynyt (y) Toivottavasti ei enää kipeesti mulju masussa.

@atvk87 Mulla on sellanen työ että päivät vaihtelee tosi paljo miten rankkaa/helppoo on. Tää yks työpiste on nyt sellanen että ku tän iltavuoron siellä jaksan nii sitte en enää iltoja suostu sielä tekee :X3: En määkään mitään kuplintoja/kutitteluja osannu erottaa (tai en jaksanu kuulostella) mutta nää potkut on kyllä sellasia että ne erottaa selvästi vaikka suoliki murisis samalla (y) Eilen typy oliki tosi aktiivinen :love: Toivottavasti sieltä reissusta löytyy joku ihana matkamuisto pikkuselle :love:

Mulla tuo kertomisen ahdistus koskee just näitä jotka ei oo hoidoista/yrityksestä tienny eli lähinnä työkavereita ja sukulaisia. Vaikee jotenki selittää miks mutta kai sitä jotenki vieläki elää lapsettoman identiteettiä. Eihän se niiden ihmisten vika ole että ne ei voi ymmärtää ku mä en halua kertoa taustoja enkä varsinkaan tulevia vaikeuksia.Niin ja varmasti kaikenlaiset ajatukset on normaaleja tässä matkassa, mitä se normaali sitte ikinä tarkottaakaan :LOL:

17+6
 
@atvk87 kylmä kaikenlaiset tuollaiset ajatukset on ihan normaaleja. Tai just kun raskaudessa ei oikeasti ole mitään ”normia” niin voi olettaa kaiken liittyvän raskauteen ja täten oleva normaalia :ROFLMAO:
Ahh Japani on varmaan upea paikka! Ne sushit! Oon mäkin syönyt sushia jonkin verran mutta just kasvispaloja. Ajattelin että ei se merilevän jodi harvoin nautittuna varmasti niin kauhean paha ole.

Ja kuule älä huolehdi siitä mahasta, ihan varmasti se jossain vaiheessa pullahtaa sieltä ja liikkeetkin alkaa tuntumaan! Kuten itse sanoit, että olet pitkä niin se masun kasvu varsinkin ensisynnyttäjällä voi antaa odottaa, samoin liikkeetkin vielä useamman viikon kun istukka on edessä.

@-dino- wau että pikkuinen oikein kunnolla siellä antaa kuulua itsestään! :love: Mulla vaik yksittäisiä jotain silloin tällöin ollut havaitsevinani

@kettuperhe kerro sitten oliko vauva tajunnut kääntyä. Toivotaan!

Täällä viimeistä tuntia viedään sokerirasituksessa. Se litku oli kyllä paljon makeamman tuntuista tällä kertaa, ei mennyt ihan niin mielellään alas. Onneksi ei ole vielä nälkä tullut. Viimeksikin tuli ihan lopussa ei ollut enää kauaa odottaa ruokaa. Ainoa mikä inhottaa on kun mulla on käsivarret täysin tatuoitu, myös siitä näytteenottokohdasta, ainostaa toisessa kädessä muutaman millin paljas kohta suonen kohdalla. Hoitajat ei ikinä suostu ottaa tatuoinnin läpi niin sitten pistää samaan kohtaa kaikki kolme näytettä :rolleyes::X3:

15+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
No eihän se ollu kääntyny Pää oli täysin ylhäällä. Oli vähän lääkärillä ongelmia ultran käytössä, niin mies joutu auttamaan. :ROFLMAO:

Sairaalasta ne soitteli jo tänään ajan ens keskiviikoks, kun lääkäri pisti kiireisenä. Mies vähän pelotteli että onko niitä kaksi, kun se oli vähän kokematon ultrankäyttäjä. Että oisko siks... Pääsen opetuspuolelle, kun se oli mulle ihan ok. Pari kandia ainakin syynää lääkärin lisäks.

Verenpaine oli koholla siellä, niin sain mittarin kotio.
 
@Mandala Joo ihan kunnon möyrintää tuntuu välillä, vaikka eihän sitäkään kerrallaan kauaa kestä :love: Eilen oli taas hiljasempaa ku ite aktiivisempi. Yllättyny kyllä oon siitä kuinka nopeesti liikkeet voimistunu kun niitä alko viikko sitte tuntemaan :geek: Toivottavasti läpäset rasituksen (y)

@kettuperhe No voi kurjuus kun ei oltukkaan käännytty :unsure: Hauska kyllä toi mies ultraamassa :ROFLMAO:

Oulusta hoitaja vihdoin soitteli rakenneultraan aikaa, se on nyt 2.1. Sano kyllä että jos haluaa tulla aikasemmin niin järjestyy, mutta eiköhän me sinne odotella :) Helpompi töiden puolesta järjestää jos sattuu sille päivälle työvuoro. Tarjosivat myös vielä lisätutkimuksia lapsivedestä kun sitä näytettä on kuulemma jäljellä. Ulkomaille pitäis lähettää.. o_O Perinnöllisyyslääkärille otin soittoajan maanantaille että saan kysellä vähän tarkemmin. Kuulemma voisivat koittaa vielä tutkia mistä tää omfaloseele johtuu. Meille tuli kyllä kummallekki heti sellanen olo että ei kiitos. Olo alkaa olla jo ku koe-eläimellä. :cautious: Juttelen kuiteki lääkärille kun muutama kysymys askarruttaa.

Jej. Tänään shoppaileen :sneaky:

18+0
 
@love- kuinka sekaisin äitisi meni kun kuuli uutisen :love: mulla tammikuussa vasta np ultra eli sie meet 5 viikkoo eellä miusta nii ei taida meillä synnäri rehvit vieläkään onnistua mitä sillon joskus suunniteltiin ku domikin vielä piinaili meiän kaa samaan aikaan.. mitähän hänelle mahtaa muuten kuulua (n)

Ihanaa ku moni alkaa jo tuntemaan liikkeitä.

@Lapanen87 hui ku kuullostaa pelottavalta tuommonen kokemus mutta onneksi pikkukaveri voi hyvin nyt vaan lepoa.

Täällä vähän outo olo raskausen suhteen kyllä ku tuntuu et turvotus on hävinnyt ja ainoa oire on väsymys. Maanantaina oli nla niin oman mielenrauhan vuoksi antoi ens torstaille ajan ultraan vielä et nähdään onko kaveri nyt oikean kokoinen. Hemoglobiini oli nlassa 103 niin piti käydä antaa verinäyte siinä kuitenkin 139 nii ei tää väsymys ainakaan siitä johtunut.
Tänään 8+6
 
Mulla kanssa istukka etuseinässä niin saan varmaan tovin ootella liikkeitä :unsure: nyt ollut enempi tuikkasuja siellä täällä vasemmalle selkää juilinut. Selkäkivun kyl luulen saavani töistä.

@Mandala toivottavasti läpäiset rasituksen! (y) en muista onko aiemminkin tullut ilmi, mutta onko aiemmissa ollut jotain? Mä saan odotella rasitustestiä ensi vuoteen vissiin..

@kettuperhe harmi kun ei ollut kaveri kääntynytkään. Toivotaan että saisi vielä itsensä käännettyä :) mun miehellä ois kyl varma ollu pasmat iha sekasi joa ultraamaan ois joutunu :ROFLMAO:

@atvk87 oon vähän kade tosta japanista! :love: ois huippua joskus käydä! Ite oon niinkin kova reissaaja etten oo brittejä kauempana käyny.. Sielki kerran meleki 10v sitte :LOL:

@-dino- ei oo enää kauaa rakenneultraan :) testien kanssa teette ite sen päätöksen, jos tuntuu et ei nii ei sit kannata lähtee tekemäänkään :) vihdoinkin shoppailee! :love: ostele kaikkee kivaa :whistle:

@vipe1986 kiitos kysymästä, sehän sekos kyllä täysin :love::giggle: eilen laitteli viestiä et tätäkö tää on ku ei yöllä saanu nukuttuu ku mietti vaan tulevaa vauvaa :rolleyes: oltiin mun isovanhemmilla kun kerrotiin, mummonikin hieman sekosi. Samalla sit kerrottiinki tädille ja enollekin. Tädin eka kysymys oli et oliko yllätys vai tarkotettu :cautious: meni melkein pasmat sekasi. Mut joo.. Nyt tätä höösäämistä saadaan varmaan hetki kuunnella :D Anoppi haluaa viedä meidät joulumyyjäisiin nyt sunnuntaina :geek: Niin siinä nyt taitaa käy et ei ihan yhtäaikaa synnärille päästä, ehkä, eihän sitä ikinä voi tietää ;)

En ymmärrä miks nyt kun on saanu ihmisille kerrottuu et ootetan, nii kaikkien ensimmäinen vastaus on tyyliä "niin oon kattonutkin et ootpas lihonu/pyöristyny jne jne" o_O ittesä tuntee muutenkin käveleväks ilmalaivaks nii kiva kiitos :cautious:

13+5
 
@love- joo toi kysymys tuli itsekin kuultua ku odotin neitiä useasti. Kerroinkin että niin vahinko että 5 vuotta odoteltiin. Katotaan kuulenko nyt ku ikäeroa tulisi sen vuos ja 9kk.
Mekin ollaan huomenna menossa niihin joulumyyjäisiin kahtelemaan mitä siellä tänä vuonna on. Ihan jo melekeen itkettää ku tietää että niitä ihania lakusuklaa palleroita en tänä vuonna saa syödä :cry:

Onko täällä muuten kellekään tehty sektio ja sen jälkeen käynnistetty seuraava synnytys. Mie jo kauhulla ajattelin ku edellinen synty perätilan ja kokonsa takia sektiolla ja jos haluan tämän synnyttää alakautta nii pitäs odottaa luonnollista käynnistystä. Ja mulla ku nää vauvat kasvaa vähän liian isoiksi molemmat ollu mekkee 4.5kilosia (n) kaikkee sitä alkaa miettii vaikka mikään ei oo varnaa3.
 
@kettuperhe voihan vauva kun myllää eikä kuitenkaan käänny! Uskoisin kyllä, että tähän mennessä oli jossain vaiheessa tullut ilmi, että siellä asustelee kaksi vauvaa jos näin olisi.

@-dino- no mitäs kivaa tarttui mukaan? :) Mä ostin taas kotiin H&M yhdet löysät housut ja yhden paidan. Tullut kyllä osteltua aika paljon äitiysvaatteita mutta sellaisia että menee kyllä raskauden jälkeenkin ihan hyvin. Kuitenkin haluan vain että on mukava olla eikä vaatteet purista vaikka tässä on turvotusta suurin osa.

@love- on kyllä vähän tökeröä kommentoida noin :cautious: mua ärsyttäis ainakin kun on tällänen turvonnut valas olo :mad:

@vipe1986 kyllå sitä itekin ihan alusta asti tällee tokaa kertaa kelaili jo vaikka mitä. Nyt kun tietää miten hommat menee niin ajatus lähtee kyllä helposti lentoon. Synnytys itelläkin mielessä ollut. Just että joutuuko taas käynnistämään vai suostuisikohan synnytys alkamaan itsekseen tällä kertaa, jne.

Tuntuu, että tänne on rantautunut väsymys taas. Ei niin totaalinen niinku alkuviikoilla, mutta tarpeeksi tämäkin tässä lapsiperhearjessa.

15+6
 

Yhteistyössä