~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@vipe1986 Onneks pääset ultraan tarkistaan että kaikki ok :) aika paljo on toi hb-pikamittari valehdellu! Mut onneks noinpäin että näyttäny liika vähän.

@love- voi ihana äitis :love: :D tädin kommentti kyllä outo. Mitä se kellekkään kuuluu oliko vahinko vai ei..? Ihan mielenkiintosta kyllä millon joku kehtaa multa tulla kysyyn että ootko vain hyvin syöny vai raskaana :D Sunkaan kohdalla mä en kyllä ihan usko että kaikki ois muka huomannu, kunhan sanovat. :rolleyes:

@Mandala kahet ihan rehelliset mammafarkut, yhet isommat normihousut, parit leggarit, parit isommat tissiliivit, talvikengät jotka saa vaan painettua jalkaan ja pari tavallista puseroa joita voi sit käyttää raskauden jälkeenki :) jospa näillä sais helpotettua aamuisia vaatekriisejä. Nastakenkiä ois vielä pitäny käyä katteleen mutta ei enää jaksanu. Onko joku muu suunnitellu hankkivansa vai onko jo?
 
Hyviä ostoksia @-dino-! Mulla on jo viime talvelta nastakengät.
Eilen taas kalaravintolassa vähä arvalla tilailtiin ja mies söi suurimman osan ruoista, kun mä en uskaltanut :D
Tuntuis et iltasin turvottaa pohkeita vähä enemmän ku ennen. Pitäis yrittää juoda enemmän.
 
@-dino- en kyl yhtään osannu oottaa tädiltä tota, mut toisaalta hällä on noonanin syndroomaa niin en toisaalta ihmettele. Ja ikävä kyllä sen turpoomisen huomaa :confused: nyt jo semmoset +6kg :oops:
Ootpas kyl kaikkee kivaa löytäny! :)

@atvk87 mulla ois tommosissa paikoissa syöminen niin arpapeliä, niin "paljon" ruoka-aine allergioita :LOL: mun pitäis myös juoda enempi, tosi huono oon ollu siinä. Ihan välillä tuntuu et huulet kuivaa kun ei oo muiatanu juoda :confused:
 
@-dino- minulla on ollu jo useamman talven mielessä se nasta kengät kun koirien kans lenkkeilee. joten todennäkösesti ne tulee tänä talvena hankittua.

Täällä on pahoinvointi nostanut päätään, muutamana päivänä pitäny oksentaa. Jogurtilla ja leivällä on tullu eleltyä. Farkut ei meinaa mahtua jalkaan, vissiin turvotusta melko paljon.
Ens viikolla eka neuvola. :)

@vipe1986 me ollaan samalla viikolla :)

Minutkin voi lisätä listaan
Ihanapa 2 ICSI/ 4 PAS / ensimmäinen / 20.7.2019

Tänään 8+1
 
Uuh tätä närästystä ja turvotusta. Selkeästi kohtu kasvanut ja vanha refluksivaiva puskee sen vuoksi pahana. Toivottavasti hampaat ei sula kokonaan kun hapot nousee suuhun.

Nastakengistä vinkkinä myös semmonen vaihtoehto, että kaupoista saa sellaisia kengän kärkeen sujautettavia rinkuloita, jonka toisella puolella on muutama nasta. On tyylikäs ja nopea laittaa/ottaa pois (paitsi jos on näin kankea). Mukana tulee pieni rasia missä niitä voi käsilaukussa säilyttää. Maksaa alle kympin. Toki nastakengät hyvät, mutta tuo hyvä esim parempiin kaupunkikenkiin, niin ei tartte niilläkään luistella.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. ivf/icsi 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
@atvk87 Mä varsinki työpäivinä juon paljo mutta silti tulee kauhee jano illalla ja hirveesti ei viittis juua ku sit joutuu käydä monesti vessassa yöllä.. :sleep: Nyt on päässy vaan yhellä vessareissulla toistaseks :X3:

@love- no höh, ei siitä silti tarttis huomautella :rolleyes:

@Ihanapa Tsemppiä sinne pahoinvointiin! :sick:

@kettuperhe voi tuo närästys on kyllä kurja vaiva :( Nuo irrotettavat nastat on varmaan ihan kätevät jos ei oo raskaana :LOL: mut täytyy katella semmosiaki et oisko kuitenki (y)

Lääkärin kaa juteltu ja nää lisätutkimukset liitty juurikin siihen syndroomaan jonka riski meillä oli jo tiedossa. Vastauksissa kestäis 1-2kk. Ei nyt ainakaan vielä tutkita, katotaan jos rakenneultrassa tai myöhemmissä ultrissa näkyy viitteitä niin sitte. Näyte kuulemma säilyy.

18+2
 
@-dino- jepp :confused: tää kaikki "pamahti" kerrasta jo ennen ekaa neuvolaa, sen jälkeen on paino pysnytkin samassa. Mistä lie johtuu :oops:

@Ihanapa toivottavasti et pitkään kärsi pahoinvoinnista! Se osaa olla aika karseeta :sick:

@kettuperhe tsemppiä närästyksen kanssa! Mua ei oo ennen närästäny, mut nyt raskauden myötä on sekin kovin tutuksi jo nyt tullut.. Ja mä oon kans noita irtonastoja miettiny, kun kuitenkin kävelen aina töihin.. En oo vaan saanu aikaseks vielä ostettua :D

Nyt painitaan puolestaan migreenin kanssa :( jäätävä pääkipu kesken päivän. Ei auta vaikka kuinka jois vettä tai muuta. :cautious: eikun töiden jälkeen suihkuun ja parin tunnin päikkärit ja edelleen jomottelee :unsure: yritän ilman särkylääkkeitä mahollisimman pitkään.
Viikon päästä ois neuvola, saas nähä kuunnellaanko sydänääniä sillo :geek:

14+0
 
Voiko vitutukseen kuolla?

Tänään aamulla mentiin siis käynnistykseen ja otettiin käyrää ja priimaa pukkasi. No sitten jäätiin odottaa lääkäriä, että miten lähetään käynnistämään. No sehän homma pääty sit siihen, että mut potkastiin pihalle synnäriltä. Ruuhkaa käynnistyksessä ja kun mulla vaan tää koon takia käynnistys niin meikäläinen sitten oli taas listan kärjessä. Lääkäri siis vaan ultrasi ja kun kaikki oli hyvin niin kotiin.
Meikäläinen tirautti itkut, kätilö oli kyllä kovin pahoillaan. Huomiseksi sitten uusi yritys, saa nähdä potkivatko uudelleen pihalle.
Ihan mahtava homma, kun synnytyspelkoisena ja nimenomaan siksi, että on luottamuspula koko hommaan ja tunnet itsesi siellä aina vaan heittopussiksi/saat pärjätä omillasi ja olet aina listan pohjimmainen tärkeysjärjestyksessä. Psyykkaat itsesi sinne, että nyt jos kaikki menisi hyvin ja sit käy taas näin. Että ei muuta kuin psyykkaat taas itsesi uudelleen huomiseksi ja katotaan sitten jos edetään jotenkin. Eivät siis tehneet sisätutkimusta eli ei edes tiedetä miten voidaan lähteä käynnistämään sitten joskus kun sen ehkä aloittavat.
Joo ja mä ymmärrän kyllä sen, että en ole kiireellinen, mutta ei poista yhtään näitä pettymyksen tunteita. Mun luottamuspula vaan tuntuu pahenevan koko ajan kääntelenpä asiaa, miten vain päässäni.

Jos synnytys vois käynnistyä vitutuksella, niin tää lapsi tulis kohta syöksysynnytyksellä ulos!

Kiitos ja anteeksi.

38+6
 
Moi! Minäkin nyt uskaltaudun tänne puolelle, kun eilisessä alkuraskauden ultrassa oli kaikki hyvin. :love: Täällä on paljon tuttuja tuolta IVF-ketjusta, mutta niille joiden kanssa ei vielä olla tuttuja, tässä lyhyt esittäytyminen: olen 43-vuotias, minulla on ennestään 1,5-vuotias tyttö joka tuli ekan IVF:n tuoresiirrosta. Syynä lapsen saamisen haasteisiin lienee ennen kaikkea ikä. Viime keväänä aloitettiin toisen yritys, ensin siirrettiin pakastettu alkio josta todettiin kkm viikolla 7+0, tämän jälkeen kaksi IVF-kierrosta joista toisesta nyt siirrettiin pakastuksen kautta 6-päiväinen blasto, siitä plussasin noin 3 viikkoa sitten mutta en ole ihan uskaltanut luottaa raskauteen ennen kuin näen sen ultrassa - viime kevään kkm tuli ihan puskista, kun ei ollut mitään vuotoja ja oli selvä raskauspahoinvointi, joten en voinut mistään merkeistä päätellä sitä. Eilen oli sitten suuresti jännittämäni eka ultra, ja siellä näkyi päivälleen viikkoja vastaava pieni, jolla oli hyvä voimakas syke! Oon kyllä menossa vielä juuri ennen joulua vielä ultraan tarkistamaan että kaikki on edelleen hyvin.

Mut voi lisätä listalle:
Katti75 ... 3. IVF 1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Ah, kotona! Kyllä reissussa on kivaa, mutta kotiin on ihana tulla. :love:
Kuunneltiin heti sykkeet, että pieni on varmasti vielä mukana.

Jee, onnea ja tervetuloa mukaan @Katti75 (y)

Millon sulla @Mandala oli rakenneultra? Meillä 9.1. Tästä ehkä puhuttiin jo, mut en jaksa ettiä, enkä muista enää. :LOL:

16+6
 
@atvk87 tervetuloa takaisin kotomaahan! reissusta palatessa mun mielestä kaikkein parasta on oma sänky. Vaikkei useinkaan reissun aikaiset sängyt mitään huonoja ole, mutta oma sänky on silti vaan niiiiiin ihana paikka sen jälkeen! Niin ja pienen lapsen kanssa varsinkin osaa arvostaa oman kodin hyväksi havaittuja rutiineja mitkä on reissussa ollut kuitenkin ihan levällään.

Meillä oli ultra 8.1. puolilta päivin. Siitä asti kun sen varasin, niin edelleen tuntuu, että sehän on ihan just kohta. Alkanut sitten vissiin aika menemään taas vähän nopeammin eteenpäin. Tosin onhan tässä ollut kaikkea puuhaa ja kotona sairastupaa (oksennustauti pojalla jeejee...) yms niin ei ole raskautta tullut kauheasti ajateltua kun ei sekään itsestään mitään oikeasti ilmoittele.

Oletteko te muut saaneet kunnalliselta raskauden aikaista hammastarkastusta/hoitoa? Mulle neuvolassa vaan sanottiin, että kannattaa nyt käydä tarkistuttamassa. Olen jostain ekan raskauden aikana kuullut, ettei sekään ilmaista ole ja jonot pitkät niin varasin sitten yksityiselle kun edellinen hammaslääkäri ollut äitiysloman aikana.

16+3
 
@Katti75 Paljon onnea raskaudesta ja tervetuloa :)

@atvk87 Tervetuloa takas suomeen :D

@Mandala mullekki neuvolassa sanottii että kannattaa varata, muilta lapsiperheiltä kuullu että sais ilmaseks tarkastuksen äiti sekä isä. On jääny varaamatta, pitäis oikeesti koittaa soittaa ja kuulostella millaset jonot. Täälä ainaki on purettu jonoja viikonloppusin ja iltasin että vois olla mahollista päästä ennen synnytystä :)

Kauhee ku teilläki rakenneultrat ihan pian :D

@mmmoi mikäköhän sielä mahtaa olla tilanne..?

Täälä painitaan kans ankaran flunssan kourissa :( nessupaketti ei kauaa vanhene..

18+4
 
@-dino- joo jos meinaat saada kunnallisen kautta ilmatteeks hampilekurin raskaana niin kannattaa piakkoin ottaa yhteyttä. Tämä 2nd trimester varmasti paras aika siihen, kun maha ei ole ihan hurjan iso vielä.
Mä en ainakaan mahan kasvaessa viime raskaudessa ois voinu kuvitellakaan makaavani selällään pitkää aikaa. Neuvolassa sydänäänien kuuntelun jälkeenkin sattui alaselkään kun piti kammeta siitä sängyltä ylös. Nyt sairastuvalla lojuessa alkanut huomaamaan taas alaselän kipeytyvän vähän helpommin.

Milloin sun rakenneultra muuten on? Pikaista paranemista flunssaan, ei oo kivaa!

Ai niin onkohan se @mmmoi päässyt jo tositoimiin?? täällä jännäillään!
 
Onnea @Katti75 ! :love:

Täällä menee kaikki hyvin. Viimeinen kolmannes starttaa muutaman päivän päästä! (y) Ei kyllä uskoisi. Maha on hyvin sopusuhtainen, eikä esim. huppari päällä edes näy. Tyköistuvimmissa vaatteissa toki. Mutta kiva näin, että ei ole vielä niin iso maha, joka tulisi tielle. :) Vointi on hyvä ja treenitkin sujuu vielä hyvin. Toki hieman kevyemmin otan.

Muutama pieni vaiva kuitenkin on, unettomuus ja alaselkäkivut. Illalla ei vaan tule uni. Olen aina ollut huono nukkuja, mutta nyt se kyllä korostuu entisestään. Toki tässä on paljon mielessäkin asioita, jotka valvottaa. Ostettiin uusi koti ja muutetaan vielä tammikuussa, ja muuttoa ja uuden kodin sisustusta tietysti valvon suunnittelemassa. o_O

Toinen vaiva on tällä viikolla ilmestyneet alaselkäkivut. Kerran nukahdin sohvalle päikkäreille ja sen jälkeen oli lihasjumikipua, mutta on tullut päivittäin myös menkkakipumaisia kipuja. Eilen sen verran kova, että piti hetki kävellä ympyrää. Vatsan puolella en oikeastaan tunne mitään. Onko nuo sitten jotain pieniä supistuksia vai mitä? Mitään vatsan kovettumista en ole tuntenut.

Aika ajoin huolta aiheuttaa myös, jos ei ole hetkeen tuntenut liikkeitä. Alkuviikosta oli taas semmoinen päivän jakso, että liikkeitä en tuntenut. Kun niitä aloin seuraavana päivänä kuulostelemaan, niin kyllä pientä hipsutusta sitten tunsin, eikä tarvinnut lähteä neuvolaan tarkistukseen, mutta kyllä tämän takia taas yhden unettoman yön vietin. :sleep:

Nyt odotan kovasti joululomaa ja sitten tietysti muuttoa ja että pääsisi laittamaan uuden kodin kuntoon ennen pikkuisen tuloa. :rolleyes:

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Ismundo rv 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Onnea uudesta kodista @Ismundo! Toivottavasti muutto sujuu sitten hyvin :) ihanaa, 2/3 takana sulla. Onko sulla joku vartalotyyny, millä sais parempaa asentoa sängyssä?

Hammaslääkäristä, kävin kesällä ja sillon lääkäri sanoi, että on yks pieni reikä, joka kannattais pian hoitaa. No sitten soittelin hammaslääkäriin tossa kuukaus sitten ja kerroin tilanteen. Puhelimeen vastaaja tosi tyly ja sanoi että ensimmäinen vapaa aika on maaliskuun lopussa. Sanoin, että mä en voi enää silloin tulla. Niin tämä vaan että voi voi, soita sit särkypäivystykseen kun tilanne pahenee. Mies sai tässä syksyn aikana pari palveluseteliä yksityiselle, kun julkisella ei ollut aikoja. Luulin, että mullekin heltiäis mutta ei. Eli edes tarkastukseen ei pääse täällä meillä päin!
Eli yksityiselle mentävä.

Hah, tulipas äsken hassu tilanne, kun kävin vessassa ja ihmettelin että miten mulle on ilmestynyt linea negra parissa tunnissa, mut sitten tajusin, että se on sukkahousujen keskisauman painauma. :ROFLMAO:
Aamulla kuunneltiin taas sykkeitä, se on niin söpöä. :love:

Aikooko kukaan mennä 3/4D-ultraan? Meilöäpäin ei niitä oo, että täytyis käydä vähintään Tampereella, ehkä Helsingissä asti kurkkaamassa, jos sitä haluaa. Oon kyllä miettinyt, mut katsotaan toi rakenneultra ensin.

Täällä tai jossain muussa ketjussa oli listassa sellanen että mitä tapahtumia tulossa kellekin seuraavaks, niin mitä mieltä oisitte sellasesta? Vois helposti tarkistaa lähestyviä ultria ja mutta, kun tää yhessä jännittäminen on niin kivaa. :)

Jossain vau.fi ohjeissa oli muuten juttu graavikalasta, että jos se on tuoretta ja sen suolaa itse, niin ois turvallista syödä! Vitsi että alko himottamaan. Uskaltaisko? :whistle:

17+0 (kyllä se aika vaan kuluu!)
 
@Ismundo Onnea uudesta kodista! :barefoot: Tsemppiä muuttoon, ihana päästä laittamaan kotia vielä ennen vauvan syntymää :love: kuulostaa muutenki mukavalta sun raskaus vaikka pikkuvikoja sinnekki ilmaantunu :unsure: Ihan oon kade teille treenaajille, omasta itsestähän se on kiinni ku on jääny kaikki.. (n)

@atvk87 En oo ees miettiny tuota 3/4d ultraa, tuskin mennään ku muutenki tulee varmasti ultrattua tarpeeks :whistle: Vaikka oishan se ihana :love: Harmi ku et päässy julkiselle hammaslääkäriin :unsure: graavikalasta, yksi ystäväni on raskaana ja aikoi syödä jouluna itse graavattua kalaa. Mulla ei mitään erityisiä himoja oo niin jätän välistä vaikka ois ite tehty. Voispa ite tehä salmiakkia jota sais syödä rajattomasti :ROFLMAO::ROFLMAO:

Mulla muuten on tollanen iso u-mallinen vartalotyyny mutta en oo vielä ottanu käyttöön, mies uhannu muuttaa eri kamariin jos tuon sen taas sänkyyn :LOL: sen verran tilaa vie..

Nyt täytyy antaa pisteet meidän hammashuollolle (y) sain soitettua ajanvaraukseen ja heti tammukuun loppuun sai ajan molemmille o_O

18+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Taustalta täällä seuraan edelleen... Ainakaan täällä Tampereella päin ei tosiaan pääse mitenkään jonon ohi, edullisemmin tms. kaupungin hammaslääkäriin raskaanakaan. Ite joutuu varaan aikaa ja kiireettömään hoitoon ei oo kun yks ainoa puh.nro mikä on aina tukossa ja pitäs jonottaa ilmeisesti tuntikausia. Kellä on aikaa roikkua jollain linjalla tuntitolkulla kuuntelemassa plimplom musiikkia ja pienitulosella varaakaan?!
Kesällä kävin suuhygienistillä (tämäkin maksoi), kun sinne pysty varaan ajan netinkin kautta, ja se laitto jonoon hammaslääkäriin. Nyt puoli vuotta myöhemmin sitten vihdoin tarjottiin aikaa mutta toisesta kaupungista! Peruin ajan kun en tosiaan lähde seikkaileen busseilla lapsen kans mihkään kauemmas tän takia.. Nyt oon varmaan tippunu jo jonosta kun tänkin takia ois pitäny soittaa siihen samaan ruuhkaseen numeroon, eikä kuulema onnistus edes vaikka menisin jonnekin hammashoitolaan käymään. Uutta aikaa suuhygienistille ei voi varata koska edellisestä käynnistä on pitäny kulua vähintään 30kk! Terveysneuvonnan yleisnumero ei tietenkään hoida hammasasioita. Että näin "hienosti" täällä on kaupungin taholta järjestetty kansalaisille hammashoito :mad: Kakskin kertaa oon jo laittanu palautetta etteikö nyt saa sitä takasinsoittopalvelua tai nettivarausta toimiin, mitään ei tapahdu. Eli "raskauden aikanen" hammaslääkäri on edelleen käymättä, niin vaikeeks on menny. On kai pakko odotella että hampaat alkaa mätäneen suuhun niin voi hyvällä syyllä varata sen kiireisen ajan... Mietin että marssinko pokalla kaupungintalolle ja vaadin puhelinta lainaks jotta voin soittaa sen h**vetin ajan >: ) Samalla ne ehkä huomais miten niiden systeemit pelaa kun joku jumittaa siinä pari tuntia varaamassa yhtä aikaa/jonopaikkaa..

Joo, mut tässä tää valivali, sori.. pääsi purkaan jonnekin :D ja ainakin jos joku asuu Tre seudulla, tietää varautua tähän.

Ihanaa joulun ja muutenkin odotusta kaikille!

lullaby ja tyttö tänään tasan 3kk <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä