~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kävin torstaina hakemassa tuoreen lohifileen kalastajakylästä "lähistöltä" ja isäntä sen suolas ja viikonloppuna herkuteltiin graavilla! :)
Kaupan kalat ei välttämättä oo tuoreita, voi olla pakastettuja, niin niitä pitäis kans välttää vakuumipakattujen lisäks. Mä luin niin jostain. Meiän neuvolatäti oli ehdoton ja sanoi, ettei mitään raakaa kalaa.

Seuraava neuvola on jo ens viikon pe. Kauheen usein niitä onkin. Voisko tääl olla joku tarkempi seuranta sen takia, ku on maan ylipainoisimmat synnyttäjät? Itel oli viimeks tullu painoa jotain reilu kilo yhteensä tässä lisää, ens viikolla sit uus mittaus. Kotona vaan viisarivaaka, niin en oo käyny.
Muistaako joku mitä siitä pissanäytteestä tutkittiin, joka ei oo sp-tautien näyte? Ku neuvolatäti laitto tekstarin, että oli ihan puhdas, mut en tiedä mikä oli. :D

Nyt pari päivää aamusin selällään maaten näkyny jo kumpu, erityisen isolta se tuntuu, jos on rakko täynnä.
Seistessä ei näy mitään.
Pitäiskö ottaa mahakuvia kaikilta, jotka haluu laittaa? :)

Dopplerilla ollaan kuunneltu joka aamu, valitettavasti lukemat pomppii ihan miten sattuu, joten niihin ei nyt voikaan sit luottaa. Vaikka olis ihan tasanen jumpsutus, niin näyttää 134-000-146-138-000-152, et voi olla kyl ihan mitä vaan noista tai sit jotain niiden välistä. Hauska kyl huomata, ku välillä kuuluu tarkemmin ja selkeesti ja välillä ääni sukeltaa jonnekin.
Ootan jo kauheesti ultraa, että pääsis näkemään toisen pyörimässä siellä :love:
Ollaan yritetty pohtia, et haluttaisko tietää sukupuoli, jos se on nähtävissä. Toisaalta joo, mut toisaalta ei. En tiedä mitä päättää. Toisaalta oon niin kärsimätön ihminen, et varmaan sekoisin sit lopussa, jos en oliskaan ottanu tietoa. :LOL::whistle:

Hyvä @Mandala ku tutkitutat asian ja onneks ei tarvinnu ite lääkärille.
Mullakin on ollu runsaampaa valkovuoto nyt vajaa kaks viikkoa, ekan kerran kun oikein lorahti jotain lämmintä housuihin Tokion metrossa, niin pelästyin kauheesti, et varmaan tuli verta. Onneks ei sit kuitenkaan.

17+5
 
@Mandala ompa harmi että taas tuhruttelee :( toivottavasti löytyis syy tai loppuis ainaki. Tsemppiä sairastuvalle!

@vipe1986 voi pieni sielä :love:

@mmmoi Paljon onnea tytöstä! Ihana että nyt tuli parempi synnytyskokemus, varmasti iso asia :love: oon nii onnellinen teidän puolesta :love:

@love- Jes, sielä noi pienet riskiluvut :) ja voi ihana ku vauva saa jo joululahjanki :D

@Katti75 joo valitettavasti ei oo mitää turvallista annosta :( jätskejä voi sillon tällöin syyä mutta mä en taas tykkää salmiakki/lakujätskistä. :D no kyllä tän loppuajan kestää :)

@Ihanapa ompa kiva jos pahoinvointi helpottanu! Teilläki ultra ihan pian :love:

@atvk87 Oisko tarkottanu ettei oo tulehusta :D Oishan se aika kiva jos malttais olla loppuun asti ettei kysele sukupuolta mutta ite en siihen kyllä ois pystyny :)
 
@atvk87 jännityksellä ootan millon joku kehtaa töissä kysyä :D löysiin paitoihin vielä vähän katoaa mutta aika hankalaa alkaa peittely oleen. Mulla taitaa tossa olla kuitenki vähä enemmän tota rasvakudostaki ku sulla :D äkkiä se sitte kasvaa ku alkuun pääsee.. Sulla vielä ihana pieni masu :love:
 
En sitten saanut lähetettä. Varmaan sen takia kun ei ole kipuja, kirvelyjä tai hajumuutoksia tms. Omakannassa luki, että seurataan tämä viikko ja sitten lääkäriä tapaamaan jos jatkuu. Noh näillä mennään.

Ensisynnyttäjillä vissiin vaan on tiheämmin noita neuvoloita. Mullakin on tulossa toinen ylihuomenna jo, ja välissä oli jopa neuvolalääkäri. Odotin, että uudelleensynnyttäjille olisi vielä harvemmin. Varsinkin kun se eka neuvolalääkäri oli aivan yhtä turha kuin ekalla kerrallakin.

Mitä siihen jumpsutukseen tulee niin sen pitääkin heitellä sikiöllä kunnolla. Siitä tietää, että se asiat on hyvin. Mutta tosiaan en mäkään kotidopplerin lukemiin luota. Varsinkin kun edelleen sykkeet kuuluu tulevan tosi syvältä mahan uumenista. Johtunee ehkä ylimääräisestä rasvakerroksesta alamahalla mitä viimeksi ei ollut näin paljoa. Mutta mulla lukemat ollut lähinnä jotain 110-128 mikä on kyllä liian matala, joten en luota siihen.

Me ehdottomasti taas kysytään sukupuolta. Jotenkin se konkretisoi sitä vauvaa eri tavalla ja tietty vaikka kuinka yritän välttää mitään sukupuolta vahvasti leimaavia vaatteita (tyyliin kaikki pinkkiä) yms niin jos meille olisi nyt tyttö tulossa niin todellakin marssisin samantien hamekaupoille :ROFLMAO: Ja pääseepäähän sitten nimiasiaa miettimään tarkemmin. Mua jo nyt ärsyttää ettei tiedä kumpaa nimeä pitää enemmän pohtia :D Mä en ainakaan henk koht itse tarvi yhtään enempää yllätyksiä tai jännittämistä raskauteen, että pitäisi sukupuoltakin vielä jännätä.

@-dino- ihana mahakuva! :love: Mä otan tuossa kun viikko vaihtuu sunnuntaina ja voin laittaa kuvan omasta mahasta. Viimeksi otin viikottain aamumahasta kuvan, nyt olen ottanut yhden kuvan vasta pari viikkoa sitten. Tuntuu ettei pelkkää läskiä viitsi kuvailla :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja ihana mahan alku sielläkin @atvk87 :love::love:

17+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mäki otin aluks joka viikko kuvan ja suunnittelin sellasta timelapse-videota niistä, mut sit ku ei mitään muutoksia alkanu tapahtumaan, niin luovutin siinä projektissa ja nyt oon ottanu muutaman viikon välein. Kyllä niissä vähän eroa näkyy ekan ja viimeisen välillä, toi rasvamakkara siirtyny ylemmäs.
Sun mahaa odotellessa @Mandala :)

Kyl se sukupuoli ois periaatteessa kiva tietää, mutta toisaalta jos se onkin "pettymys", kun on toive enemmän toisesta. En mä kyl usko että tässä voi pettyä, ihana vauva kumminkin. :D Onko ees korrektia toivoa mitään muuta ku terveyttä.
 
Se on ihan yleistä ja täysin fine, jos 'pettyy' sukupuoliasioissa. Meillä naisilla varsinkin on saattanut koko elämä olla jotain kuvitelmia lapsista (ei kaikilla, mutta ehkä joillain) ja mitä sukupuolta ne on yms. Mitä lie ajatuksia asian ympärillä voikaan olla. Niin kyllä siinä voi pettymyksen tunteita tulla jos lopputulos onkin sitten toinen.
Mä oisin esimerkiksi varmaan ollut vähän pettynyt jos esikoinen olisikin ollut tyttö. Mun kavereistakin moni sanoi, että "sehän meni sitte niinku pitikin, kuin tilattu" kun kerroin odottavani poikaa :D Nyt kun on jo yksi niin ei oikeasti tunnu olevan mitään väliä asialla.
 
Ihania mahakuvia teillä :love: katsotaan jos jossaki välin itekin innostuis :D neukkatätikin kun kehui että hyvin on maha kasvanu kun ääniä etittiin.

Mua nyt vähän "säpsäytti" tuo et kun ensisynnyttäjiä useemmin neuvolaan otetaan, nii musta kyl tuntuu et käyn suht harvoin. Nii, nyt ku laskin niin noin 5vkn välein, et ei se kyl kovin harvoin ehkä ookaan :rolleyes:

Eilen sain kerrottua työtoverille, oli vähän niinku mulle "testityyppi" ennen pomolle kertomista. Vaikka essut meillä onkin käytössä, niin ei tätä enää pitkään piilottele, mielummin kerron jo hyvissä ajoin ennenkuin on jo liiankin itsestään selvää.

Sukupuoliasiaan kanssa sen verran että meille oli molemmille isännän kanssa heti selvää että halutaan tietää sukupuoli. Sitä ei olla vielä päätetty täysin et pidetäänkö omana tietonamme vai kerrotaanko kaikille. Ihan nimiasioidenkin vuoksi.

Oi, ois enää tämä ja huominen ilta töitä ja pääsisi jouluvapaille :love:

15+2
 
Onpas muhkea masu @kettuperhe ihana :love:

Tässä mun maha 41+4 tunti sen jälkeen kun oli mennyt vedet. Vaikka tottakai oli muhkea olo normaaliin verrattuna mutta silti jotenkin pidin omaa mahaa aika sopusuhtaisena. Tasan 4kg vauva sieltä kyllä tuli. Turvotus pahimpana oli lähinnä sormissa ja varpaissa. https://imgur.com/a/qx53vLx
Salee tulee isompi maha tällä kertaa kun viitisen kiloa enemmän aloituspainoa ja jo nyt rv17 tosi paljon isompi maha kuin viimeksi.
 
Hei kaikki! Olen jo vuosia lukenut IVF hoito palstaa sekä tätä plussaneiden palstaa ja olen aika kärryillä mitä kukin on läpikäynyt vuosien varrella... Olisin niin halunnut kirjoitella ja elää kansanne noita isoja hetkiä surusta iloon,mutta en kehdannut:unsure: mutta nyt rohkaitun kysymään edes huolitteko minua joukkoonne? Eli taustani: edellisessä elämässä on tullut raskaaksi erittäin helposti ja minulla on jo kuusi lasta ja ikää 42:eek:.. Kuudennen lapsen jälkeen minulle tehtiin pyynnöstäni sterilisaatio koska oli aivan varma että en lapsia enään tee,mutta kuinkas kävikään tuli miehestä ero ja uusi mies jolla itsellään on jo viisi lasta:eek: molemmat oltiin sitämieltä että ei lapsia enään.vuosi meni olin tuolloin 39 vuotias kun alettiinkin haaveilemaan yhteisestä vauvasta:love:sterilisaationi takia vaihtoehdot oli vähissä niimpä suuntasimme hoitoihin felicitakseen ja siitä alkoi pitkä ja kivinen tie 1 IVF hoito 6 solua ei yhtään siirtoon 2. Ivf hoito 9solua ei yhtään siirrettävää... 3ivf hoito 5solua ei yhtään siirrettävää... 4ivf hoito 3solua kaikki tyhjiä eikä siis taaskaan siirtoon mitään... Aika annettiin toivoa koska punktion jälkeen hedelmöitys tapahtui mutta mikään ei kestänyt siirtoon asti ei edes kolmanteen päivään:(.. Kaikki mun munikset oli täyttä kuraa.miehellä priima simpat joten niissä ei vikaa..vaihdettiin klinikkaa ja siirryttiin ovumiaan lahjasolu hoitoihin ja siellä alkoi tapahtumaan mutta ei suinkaan heti ensi yrittämällä ensin kokeiltiin lahja alkiota siitä nega ja sitten saatiin ensimmäinen luovuttaja jolta 6solua joista 4hedelmöittyi ja kahteen siirtoon päästiin joista kumpikin negaa... Kesä tauko väliin ja sitten saatiin toinen(kolmas)luovuttaja ja häneltä 8solua ja kaikki hedelmöittyi joista nyt yksi siirrettiin syyskuussa ja siitä plussa neljä saatiin vielä pakkaseen
Tämä koko prosessi on kestänyt yli kolmevuotta.siispä kysyisinkin saanko tulla tänne teidän kanssanne höpöttelemääm vaikka minulla niitä luomu lapsia onkin? Mutta voin taata että olen kokenut kantapään kautta hoitojen tuoman surun toivon ja pettymyksen sekä nyt myös ilon.

Pimpula 76 rv 15+2
 
Viimeksi muokattu:
@Pimpula76 tänne pääsyä varten ei keltään mitata raskauden yrittämisessä koettua pettymyksen määrää eikä lapsienkaan lukumäärää, meitä yhdistää se, että raskaus on alkunsa saanut alkionsiirrolla. Itse asiassa on täällä ollut luomuna tai OI:na raskautuneitakin ketkä ovat tuolta hoitoketjusta tänne siirtymisen kokeneet itselleen miellyttävämpänä ratkaisuna, harva meistä taitaa kokea nuo perus odottajien ketjut omakseen... Me ei syrjitä (y)
Joten siis sydämellisesti tervetuloa! :) niin ja onnea alkaneesta raskaudesta :love:

Meillä on tuommoinen nimilistakin jollain aiemmalla sivulla, jos haluat nimesi sellaiseen niin anna ihmeessä tiedot niin päivitetään. Pakko ei tietenkään mihinkään listoille tulla!
 
@Pimpula76 tänne pääsyä varten ei keltään mitata raskauden yrittämisessä koettua pettymyksen määrää eikä lapsienkaan lukumäärää, meitä yhdistää se, että raskaus on alkunsa saanut alkionsiirrolla. Itse asiassa on täällä ollut luomuna tai OI:na raskautuneitakin ketkä ovat tuolta hoitoketjusta tänne siirtymisen kokeneet itselleen miellyttävämpänä ratkaisuna, harva meistä taitaa kokea nuo perus odottajien ketjut omakseen... Me ei syrjitä (y)
Joten siis sydämellisesti tervetuloa! :) niin ja onnea alkaneesta raskaudesta :love:

Meillä on tuommoinen nimilistakin jollain aiemmalla sivulla, jos haluat nimesi sellaiseen niin anna ihmeessä tiedot niin päivitetään. Pakko ei tietenkään mihinkään listoille tulla!
Jibiiii ihanaa kiitos <3 juu listoille vaan eli :ppimpula76 4IVF+lahja alkio+lahjasolu 3pas seitsemäs la 10.6.2019
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja -alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019


Tulevat tapahtumat :love:
-dino-
... rakenneultra 2.1.
vipe1986 ... nt-ultra 4.1.
Mandala ... rakenneultra 8.1.
Ihanapa ... nt-ultra 8.1.
atvk87 ... rakenneultra 9.1.
Pimpula76 ... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)


Maaliin päässeet (y)
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018

Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.

***
Joo en oo mikään maailman paras listan päivittäjä kun unohdan puolet päivityksistä :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
:devil::love::love::love:Kiitos mukaan pääsystä:love:

Ja sitten kuulumiset raskauden suhteen.olo on ollut ihan järkyttävä 24/7 ja edelleen jatkuu:sick: np ultrassa kaikki oli hyvin ja oli päivälleen sen kokoinen mitä viikot oli.kotiin hommasin doplerin ja niillä äänet sain kuulumaan 11+ vaikka "makkaroita"löytyy mahasta:D kyllä se laite vaan tuo tälläselle hysteerikoille lohtua(y) joitakin pikku muljauksia olen ehkä tuntenut? Mutta voi hyvin olla vielä toooooosi laiskasti toimiva suolikin:D:p.. Maha on ihan järkyttävän iso:confused: vaikka mulla on isoin vauva ollu 3150g niin maha on ollu aina ihan mielettömän iso "lapsivettä ollu paljon" 24.1. On rakenne ultra ja halutaan tietää sukupuoli:love:
Vaivoja on vaikka muille jakaa mahaan koskee,närästää.oksettaa,väsyttää ja vielä ei oo ees puoliväli käsillä:LOL:
No saas nähdä mitä eteen tulee? Edellisestä raskaudesta on kuitenkin jo 9vuotta niin se vaan unohtuu.. Mutta en valita olen onnellinen:love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
SInullapa pahoinvointi se jaksaa vaan jatkua, toivotaan pikaista loppumista! Mulla meni muistaakseni ihan parissa viikossa melkein kokonaan ohi, kuten myös se jatkuva, järkyttävä, väsymyskin. Oli karmea yhdistelmä olla pahoinvoiva, väsynyt ja flunssassa siinä alussa. Olin täysin sohva/sänkypotilas muutaman päivän ja katselin vaan peiton alta meidän perhe-elämää :oops:

Doppleri oli mulla päivittäisessä käytössä ekassa raskaudessa, mutta nyt tulee kuunneltua ehkä kerta viikkoon suurinpiirtein.

Se on jännä kun tajuaa oman raskauden eteenpäin menemisen lähinnä siitä, että tänne meidän ketjuun tulee lisää porukkaa kellä LA mua myöhemmin :ROFLMAO:

17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pimpula76
(Ruokatauon pikakirjoitus)

@Pimpula76 tervetuloa! :) sullakin putkä taival takana, toivottavasti pahoinvointi alkaa pian helpottamaan! Sun kanssa mennäänkin täysin samoissa (y)

Huhuh, pomolle kerrottu. Otti sen niinkuin mies voi ottaakin. Ei juuri ilmekään värähtänyt ja tuumasi vain "jaa, pitäisi kai onnitella" :D nyt vain sormet ja varpaat ristissä että loppuun asti päästään. Osaavatpahan ainakin saikutteluun varautua jos jotain matkalla sattuukin. Nyt voi miehen siskon lapsillekkin jo kertoa, pienimmäinen kun on niin kova suustaan että kaikki varmasti tulevat kuulemaan tästä uudesta serkusta :love:
 
Tervetuloa @Pimpula76 . Itselläkin on eka ihan luomu. Pahoinvointi on syvältä ja mulla oli sitä myös eka kolmannes. Suosittelen B6 vitamiinia ja sellaisia akupunktiorannekkeita. Niillä sain sitä omaa oloa hieman helpotettua.

38+1
Minäkin niin odotin maagista rv12 että olo helpottus mutta ei helpottunut ei B6 on ollut käytössä mutta kohdallani ei tehoo.. Jos vielä jatkuu niin pitää kokeilla noita rannekkeita:)... Ihanan pitkällä sinun raskaus tsemppiä loppu metreille:love:
 

MOi! Emmä taida saada taaskaan kuvaa tähän..käytän vaan läppärillä tätä palstaa, kun en muista mun salasanaa jos kännyllä koittais :D Pitääkö tonne aijaa.comiin kirjautua jos haluaa jakaa kuvia sitä kautta? Sain siis sinne ladattua, mutta emmä osannu sitä tänne siirtää! Mutta aikas iso kova pallomasu täälläkin :D Alkanut kaikenlaista vaivaa, ja ei enää pysty nukkuu öisin kunnolla, ja sen takia sitten hermot ihan kireellä. Jospa poika syntyis pian! Toivoisin että heti joulun jälkeen sais tulla :whistle:

@kettuperhe täälläkin otettu painoo ihan kivasti :D Mun lähtöpaino oli jotain 76kg, niin nyt 90kg. Hauskaa painaa enemmän kun oma mies :LOL::LOL: Tsempit sinne, kyllä me kohta päästään tositoimiin :love:(y)

@mmmoi Valtavasti onnea pienestä tytöstä :love: ja ihana kuulla että synnytyts meni hyvin!

Tervetuloa @Pimpula76 , ja onnea alkaneesta raskaudesta :love:

Anzu ja huomenna rv38 :)
 

Yhteistyössä