~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Mandala juu, mulla on Multivita Omegalive raskaus -kapselit käytössä ja niiden syömistä nimenomaan suositellaan viimeistään rv 20 alkaen, mutta toisella kolmanneksella just voi aloittaa. Noin kuukausi ennen suunniteltua sektiota tai synnytystä on hyvä lopettaa ton verihiutaleisiin vaikuttamisen takia. Joten aion käyttää rv 34 saakka. :D Ehkäisee kuulemma synnytyksen jälkeistä masennusta kaikkien muiden hyötyjen lisäksi.

Meidän ystäväpariskunnalle syntyi just vauva rv 35, nii siinä ny ei paljo ehtiny suunnitella, äiti oli ekaa päivää äitiyslomalla ja mitään ei ollu vielä valmiiksi tehty, eli kannattaa hoitaa kaikki ajoissa kuntoon. :D

Mä jään helmikuun jälkeen pois töistä, kun meillä alkaa se remontti ja sitten oon muutaman viikon omaan piikkiin kotona, ennen ku ä-loma alkaa varhennettuna.

Hienoa, et kaikki alkaa olla valmiina @Toiveikas81! Ja hyvää äitiyslomaa!

Onnea plussasta @kiia-s, toivottavasti on hyvin kiinni! :love:

@Haaveilija91 ei oireista tai oireettomuudesta voi mitään päätellä, itsellä ainakin oli niin herkkää kuulostelua, että kaikki tuntu sopivan ja sit toisaalta negasiirroissa sama homma, nii yritin vaan ummistaa silmäni kaikilta oireilta ennen testiä. Pidetään peukkuja! (y)

23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@kiia-s Tervetuloa :):)

@Mandala Tsemppiä suonenvetoihin, mulla ei ole oikein antaa mitään vinkkiä kun mua on vetänyt suonesta ehkä kerran elämässäni.

@atvk87 Mua kaduttaa esikoisen odotuksessa, etten uskaltanut laittaa asioita tarpeeksi valmiiksi. Mutta kyllä se onnistui sitten vauvankin kanssa :) Eli suosittelen kanssa laittelee kuntoon ennemmin vähän ajoissa kun myöhässä.

Täällä on taas riittänyt vauhtia. Torstaina alkoi aivan yllättäen vasemmanpuoleinen alavatsakipu. Aika kovana ja paheni hurjasti muutamassa tunnissa. Ei tuntunut mitenkään gynekologiselta kivulta vaan enemmänkin siltä kuin olisi vähän ilmavaivoja. Paitsi että paljon!! Pelkäsin umpparia, suolitukosta tai jotain muuta kauheutta. Puolilta öin lähdin päivystykseen kun en pystynyt enää missään asennossa olemaan hetkeäkään. Aamulla siirryin yleispäivystyksestä gynen päivystykseen. Pissassa oli kaikkea; valkosoluja, punasoluja, proteiinia ja bakteerikasvua. Crp oli 48 eli jotain jossain oli tulehtunut. Uusintanäytteessä pissa näytti kuitenkin paremmalta, mutta silti tuli epäilys munuaisaltaisiin levinneestä oireettomasta virtsatietulehduksesta. Miettivät olisiko kohdussa/emättimessä jotain pientä tulehdusta kun on ollut niin sinnikkäitä vuotoja. Sain antibioottia heti, nestettä ja kipupiikin. Olo alkoi heti kohentua ja pääsin vuorokauden päästä kotiin. Nyt on neljä päivää antibioottia takana ja kas kummaa, oudot alavatsakivut, yltiöpäinen palelu ja vuoto ovat kaikki loppuneet :):) Ilman tätäkin olisi tietysti selvitty, perjantaina oli 8+1 ja ultrassa päivystyksessä vauvalla kaikki hyvin.

Tänään 8+4 ja aikalailla jännittää vielä kun näitä riskiviikkoja tässä elellään. Ajattelin kuitenkin rv 10+0 käydä vielä ylimääräisessä ultrassa klinikalla. Mielenrauhan vuoksi.

Kela teki lopulta sen ainoan oikean ratkaisun (mielestäni) ja korvasi odotetusta kaikki lapsettomuushoitomme niinkuin olimme ajatelleet.:) Rahat ovat huomenna tilillä ja kuukauden kituutus loppuu.
 
@gemmy no kyllä siellä on ollut jännittäviä hetkiä, mutta ihan mahtavaa että antibiootit on vienyt pois jopa vuodotkin. Ja tietysti hienointa, että mahassa kaikki hyvin (y)

@kiia-s upeaa, onnea uudesta plussasta :love: ei voi muuta kuin lähetellä paljon kylmiä hermoja sinne, nuo alkuviikot on varmaan viime kerran jälkeen vielä stressaavammat! Nyt sitten jäät tänne loppuun asti, sovitaan niin ;)

@atvk87 ooh siellä alkaakin kohta sitte jo mammalomailu! (y) sulle jää hyvin aikaa sitten laitella paikkoja. Suosittelen myös kyllä laittamaan. Mä olin järjestellyt jopa kaikki mahdolliset pienet rasvat sun muut purnukat hoitopöydän päälle niin oli sitten oikeasti helpottavaa kun kotiin tullessa samantien pääsi vaan ottamaan kaiken käyttöön. Se on niin intensiivistä aikaa ne alkupäivät, että mitä helpommaksi voit asiat itsellesi tehdä, sen parempi.
Jotkut jopa kokkaa ruokaa pakkaseen, mistä voi lämmittää. Onhan siinä usein sitten puolisokin vierellä kuka voi ruokinnasta huolia, mutta mikä kellekin sopii.

Mulla oli kaapissa vielä edellisestä raskaudesta magnesiumsitraatti+B6 pillereitä niin syön ne nyt loppuun ja yritän tankata nesteitä, jospa auttaisi.

Täällä tämä tylsähkö keskivaihe meneillään. Vielä pystyy juoksemaan taaperon perässä hoplopissa, mutta siitä kyllä sitten seuraa järkyttävä väsymys ja selkäkipu :ROFLMAO: mietin osteopaatille menoa, mutta ehkä sinne sitten myöhemmin jos alkaa olemaan enemmän kremppaa. Mutta joka tapauksessa siellä täytyy kerran käydä tällä kertaa ihan synnytystä silmällä pitäen.

Niin se virtsanäytekin oli tällä kertaa ihan puhdas labran tulostenkin mukaan. Jospa sitten vain olin tehnyt alapesun huonosti ennen edellisiä näytteenottoja, kun tuota valkovuotoakin on ollut niin reilusti viimeiset kuukaudet.

23+1
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Toiveikas81 mukavaa äippälomaa! Nyt jännäillään että milloin tulet ilmoittamaan että Hän on saapunut maailmaan, tulee kun on valmis siihen :love: onnea loppumatkaan!

@Haaveilija91 mulla kanssa oli tosi oireetonta. Ilman hoitoja ja testailuja en varmaan olisi edes osannut kuvitellakaan olevani raskaana. Jokaisen kroppa ja jokainen reagoi eri tavalla. Jotkuthan oirehtivat heti kiinnittymisestä, jotkut eivät missään välin sen enempää. Anopin työkaveri sai tietää rv33 odottavansa, ei ollut aiemmi huomannut.. :rolleyes: tsemppiä! (y)

@kiia-s onnea plussasta! :love: pysyhän nyt mukana loppuun asti! :) piinaavat viikot edessä, mutta niistäkin selviää. Tsemppiä sulle! (y)

@Ismundo mulla kans eilen eikaa kertaa ikinä veti suonta just tosta sääriluun vierestä o_O ja kun mikään venytys ei auta siihen.. Mulla tulee nää aina samaan jalkaan ja semmosina aaltoilevina. Nyt pitää yrittää pitää nestetasapainosta todellakin huolta että sais kuriin tän..

@gemmy sullahan ollut vallan hurjaa menoa :censored: onneksi kaikki kuitenkin hyvin! :love: ja hienoa että antibiotit ovat purreet! Jännä että niillä vaikutus vuotonkiin ollut. Mut hyvä vaan niin! (y)

Menipäs viikko vallan nopeaan :LOL: tänään lyötiin pomojen kanssa viimein lukkoon että pidän kertyneet lomani ennen äippälomaa, joten mullahan ois semmonen 10vko töitä jäljellä :oops: äkkiä tää aika vaan loppupeleissä menee.. nyt varsinkin kun ensi viikolla on neuvola (5.2) ja sit ollaankin vknloppu reissussa. Eihän sen jälkeen jää kuin 8 vkoa töitä :whistle: ajattelin että jos loman aikana sais paljon jo tehtyä juttuja valmiiksi että äippäloman voi vaan sit odotella ja valmistautua niin hyvin kun vain voi.. Ja vauvakirjan ajattelin hommata jota voi sit täytellä jo etukäteen :love:

Rv 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Kiitos tsempeistä toivon kyllä enemmän ku mitään et loppuun asti päästäisi. Eilen tuli jo veri viiruja ja ihan maassa loppupäivä mutta onneksi ei ole sen enempää tullu, mutta menkkajuilinnat on kyllä taas pahentunu(n)
Piti ostaa viel viikkonäytöllisen testin 2-3 näytti vaikka tuokin viel ok tulla nii ois toivon et se 3+ ois tullu nii ois tienny et on hyvällä tasolla arvo tuos 2-3 se on niin laaja se mitä se voi olla, Huoh :rolleyes:
 
Pitkästä aikaa kävin kuulumisia kurkkaamassa, tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
Tuli vaan mieleen, että suosittelen pitämään rautavarastoarvot tsekissä vauvahaaveiluvaiheessa, raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen! Nimim. kantapään kautta...
 
Jee @love- ei oo sullakaan enää kauaa töitä jäljellä! :)

Ei oo oikein mitään kirjoitettavaa ja silti tuntuu, et haluis ylläpitää keskustelua täällä. :D On niin kiva vaan hölistä.

Jossain oppaassa jo luki että "tunnet suurimman osan vauvan liikkeistä" mikä ei todellakaan pidä paikkaansa tällä etuistukalla. Siis tunnen vaan ne liikkeet, mitkä osuu tonne alasivuille. Pari päivää sitten oli niin kovia potkuja(?), että ne näky läpi :D Oli hauskan näköistä. Mut se oli eka kerta noita ja ei sen jälkeen oo ollu, eli ei ollu vissiin tavanomainen asento hällä. Välillä on niin epämiellyttäviä muljahduksia, tuntuu kuin menis joku jalka kokonaan jonneki kanavaan :ROFLMAO: Päivittäin kyllä tuntuu jotain ja sykkeet ollaan kuunneltu joka aamu.
Maha näyttää vieläki siltä, että oisin vaan syöny aika reippaasti, varmaan samantyylinen rakenne jotenki ku @Ismundo lla? Iltasin on kyllä aika paljo isompi ja turvonneempi kuin aamulla, mutta esim jalat ei kerää vielä juurikaan nestettä, mitä olin luullu että mulla tulis!

Maanantaina tuli jo kelan päätökset kirjeinä, tosi nopeeta toimintaa! (y) Äp:ta odotellessa.
Vielä ku löytäis ne housut jostain. Tilasin netistä nyt kolmet, katsotaan jos jotku niistä edes natsais sen verran... Ahdistava tilanne! Kenkien pukeminen on kans hankalaa jo, jos on vaikka puhelin taskussa sopivasti.


En voi uskoa, että tää on sujunut tähän mennessä näin hyvin, hyvävointisesti ja ongelmitta. Se on kyllä tosi ihanaa :love:

Nii ja @Mandala mä aattelin just kokkailla valmiiks vähän, luulen kyllä että anoppi auttaa myös ruoissa pysymisessä. :)
Miehellä on kaikkein kiireisin työsesonki just tossa toukokuussa, niin en tiedä kuinka paljon hän ehtii olemaan kotona tai auttamaan ylipäätään, ei varmaan juuri öitä enempää. Onneks sit taas appiukko voi sillä saralla olla apuna, että tuleva isä pääsee edes synnärille mukaan. :D

Meen ultraan varmaan parin viikon päästä, kun systeri tulee matkoilta takas ja haluis mukaan.
Toinen sokerirasitus on 4.3.

Mikäs tilanne @Toiveikas81?

23+6
 
Viimeksi muokattu:
@kiia-s no voi :poop: että siellä vuodon tapainen aiheuttaa ylimääräistä stressiä :unsure: kumpa kaikki nyt vaan olisi hyvin. PIdän peukkuja todellakin!!

Onhan se kiva höpistä, ja myös lukea, näistä jutuista vaikkei mitään tähdellistä asiaa olisikaan :D

Ai siis, että kaikki liikkeet pitäisi tuntea? o_O mulla on ihan takana istukka enkä siltikään mitenkään koko päivää tunne liikkeitä. Aikalailla saman tuntuisia nämä liikkeet on ollut varmaan niistä ekoista tosi selvistä tökkimisistä joskus öö rv15 tms. Edelleen tyttö selvästi majailee tuolla lantiossa ihan alhaalla ja potkii äitiyshousujen vyötärö"nauhaan" tai rakkoon :X3:
Mutta mikä hassuinta, että oikein mojovimmat potkut on mies saanut aikaiseksi :D Esikoinen oli semmoinen, että aina kun mies laittoi käden mahalle kun oli hulabaloo mahassa meneillään niin se loppui samantien. Mutta tämä tyttönenpä alkaa oikein kunnolla monottamaan vaikka olisi ollut hiljaista sitä ennen :ROFLMAO: näinköhän äitinsä tempperamentin perinyt :censored::whistle:

Ja mä pääsin vihdoin sinne raskausjoogaan eilen jee :ROFLMAO: oli kyllä ihan kivaa ja suht rentouttavaa omaa aikaa pitkästä aikaa. Tosi iisi jooga verrattuna niihin perus joogatunteihin mitä en pysty tekemään kun ranteet ja polvet kipeytyy. Saattanut tehdä jotain vähän liian tiukasti koska hartiat kipeät. Mulla myös vähän jotenkin vaikeaa kokonaan antautua rentoutumiselle, jotenkin vaan pyörii ajatuksia ja juttuja päässä, harmi sinällään tulevaa synnytystä silmällä pitäen missä rentoutumisen löytäminen ois niin tärkeää. En esim ikinä pystyis meditoimaan onnistuneesti. Pitää yrittää kahlata sitä rento synnytys-kurssia lisää läpi kun siellä on sellaisia äänitteitä, jos auttaisi rentoutumisessa enemmän, mutta niitäkin ehtii täysin rauhassa sitten illalla vasta kuuntelemaan ilman häirintää.

Mutta joo kun kuuntelee töissäkin kun työkaverit kertoo vaimojensa raskauksista ja mitä täälläkin lukee, niin kyllä on taas niin älyttömän helpolla päässyt, että melkein hävettää. Ainoa ero on, että maha on isompi aiemmassa vaiheessa. Iltaisin aina vähän jo etukäteen pelottaa minkähän kokoinen tästä tällä kertaa tulee kun nyt jo näin iso verrattuna (n)

@atvk87 meetkö 3D/4D ultraan?? siis ultra kuin ultra on kyllä ihanaa :love: Ihanaa myös, että oot nähny mahan päällä jo liikkeitä :giggle: Loppu raskauden hyöriminen ja pyöriminen masussa näyttää kyllä ihan alien touhuilta, sitä on myös hauskaa seurata :ROFLMAO:

23+3
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala ja @love- aih. Suonenvedot on kyllä kamalia! :confused: Itellä ei onneks (ainakaan vielä..) oo ollu. Toivottavasti löydätte jonku avun, juominen illalla on kyllä ihan nounou jos meinaa nukkua yöllä. :cool:

@Toiveikas81 Hyvää äitiyslomaa :love: Hyvä että kerkesit laittaa kaikki valmiiks vauvaa varten (y) Kovasti jo jännittää millon teille tulee lähtö, jossei oo jo tullu? :barefoot:

@kiia-s Tervetuloa ja onnea plussasta :love: Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin<3

@gemmy no huh, sielläki riittäny huolta. Ompa kiva että antibiootilla loppu vuodotki (y) ja varmasti helpottavaa että kelaltaki tuli myönteinen päätös :) me vielä odotellaan kelan päätöstä matkakorvauksista, eihän niistä satasia tuu mutta jotain kuitenki (y)

@atvk87 ja @love- Eipä oo töitä enää paljo jäljellä, on se vaan kiva saada se päivä millon saa työpaikan oven sulkea pidemmäks aikaa ;)

@atvk87 Mulla kans alkanu potkut nyt näkyyn päivittäin ulospäin, ihan hassua! :LOL: ja muutama myös tonne ihan alas, tuntuu kyllä hiukka epämiellyttävältä! Onneks viihtyy suurimmaks osaks nii että potkii vasemmalle sivulle.

Tänne tuli äippäpakkaus :love: ihan itku meinas tulla sitä hakiessa. Oli kyllä vielä kivempi kuin kuvissa, ja oikeesti paljo sitä tavaraa! :geek: Vaunujaki vähän katellu taas, välillä tekis mieli hommata nyt vaan kaikki äkkiä ja sit kuitenki joku piru pääkopassa huutelee että kato nyt vielä.. :unsure: No kotona on nyt koitettu järjestellä vähän paikkoja, vähänkään enemmän ku kyykkii ja siirtelee laatikoita nii maha vetää ihan kovaks (n) Saikku jatkuu nyt taas pari viikkoa.

Mustaki on ihan kiva höpistä vaikka ei mitään asiaa aina ookkaan :giggle:

25+4
 
Hei kaikki möhö mahat:p

Anteeksi hiljais elo eilen vasta reissusta palattu ja rakenne ultra oli tänään kun matkan takia siirsin sen.. Pikainen oma napa vaan siis
Kaikki oli hyvin kasvu vastasi viikkoja sydän ym muut kunnossa JA SUKUPUOLI SITTEN VARMISTUIKIN TYTÖKSI:ROFLMAO::love: ja kuulemma on ihme jos poika syntyy sillä munasarjat näkyi pikkusella ja se kuuluisa kolme viivaa...
Palaan kommentoimaan kunhan olen lukenut teidän muiden kuulumiset:love:

Niin ja painoa pikkusella oli nyt 410g rv 21+2

Pimpula76
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mulla on etuistukka ja liikkeitä aloin tuntea vasta rv 21. Semmoista muljahtelua aluksi, ihan kuin olisi joku hiiri tehnyt kuperkeikkoja vatsassa. Hieman myöhemmin aloin tuntea potkuja, ja ne tuntui heti selvästi ja näkyi myös heti ulospäin. Mutta on mulla ollut välillä pitkiä aikoja, että ei ole tuntunut mitään! Viimeksi huolestuin ennen sitä ultraa, jossa käytiin sen mahan kasvun takia. Sielläkin lääkäri sanoi, että se etuistukka vaikuttaa edelleen, että liikkeitä ei aina tunnu.

Nyt pari, kolme päivää vauva on ollut todella aktiivinen ja potkinut paljon. Hän on ollut myös pää alaspäin jo monta viikkoa. Puolisoni googletti jostain, että vauvan aktiivisuus voi merkitä lähestyvää synnytystä. No jotkut taas sanovat, että vauva rauhoittuisi ennen synnytystä. Mistä näitä tietää. Olen myös ollut vatsa löysällä jo vaikka kuinka monta viikkoa. Joidenkin mukaan sekin kertoo lähestyvästä synnytyksestä, mutta eipä ole vielä vauvaa kulunut. Semmoinen tunne mulla on, että laskettuun aikaan asti tämä kaveri ei sisällä viihdy. Vaikka mistä näitä tietää.

Toivottavasti ei nyt ihan vielä vauva tulisi. Olisi kiva ainakin pari viikkoa levätä ja valmistautua tulevaan. Mulla on huomenna viiminen työpäivä! (y)(y)(y)

Viikonlopuksi lähdetään vielä pienelle reissulle.

Ja siitä mahan koosta vielä, niin kyllä mulla edelleen on aika sopusuhtainen ja pieni maha viikkoihin nähden, mutta kyllä se on kokoajan kasvanut, ainakin omissa silmissä. Ja kivempi tietysti tämä pieni vatsa, kuin iso. Etenkin kun kaikki oli pienestä vatsasta huolimatta kunnossa ja vauva voi hyvin!

Rv 34+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja atvk87
Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista ite täällä edelleen odottelen että ois rakenne ultra se aikaistu muuten eli on 28.2. @love- näyttikö/antoko sairaalalla kuvia 3/4deenä? Oon kuullu et joillakin näyttää ja antaa jopa kuvia ja toisille taas ei.
Ite en 2017 saanu rakenne ultrassa mut sit viikolla 24 kävin kaatumisen takia nii sain 4d kuvan matkaan :love:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista ite täällä edelleen odottelen että ois rakenne ultra se aikaistu muuten eli on nyt 28.2.
@Love näyttikö/antoko sairaalalla kuvia 3/4deenä? Oon kuullu et joillakin näyttää ja antaa jopa kuvia ja toisille taas ei.
Ite en 2017 saanu rakenne ultrassa mut sit viikolla 24 kävin kaatumisen takia nii sain 4d kuvan matkaan :love:
Ei saatu nyt kun perätilan takia ei näkynyt kunnolla ultrassa,mutta silloin rakenneultrasta (huups, siis nt-ultrassa piti olla) saatiin ne onks ne nyt 3 vai 4D kuvat. On ne vaan aika hassut :D
 
Viimeksi muokattu:
Ah hengissä selvitty hammaskivenpoisto, ei ollu ihan niin paha ku pelkäsin, huh!

Ei meillä täällä Helsingissä ole 3D ultaa ainakaan noissa seulonnoissa o_O oishan se kyllä kiva niin ei tarvis maksaa itse siitä huvista kalliisti.

@Ismundo toivottavasti vauveli vielä vähän aikaa pysyy mahassa vaikka oireita näyttäisi olevan :) Mulla meni maha löysälle päivää ennenku vedet meni eli 41+4, joten mulla se taisi olla sitä synnytystä edeltävää suolen tyhjennystä sitten. Mun esikoinen oli aika rauhallinen maha-asukki koko ajan, mutta vesien menosta oli kyllä vielä hiljasempaa. Synnytyksessäkin mietin aika monta kertaa, että eipä ole tuntunut yhtään liikkeitä vaikka käyrillä maatessa kyllä sydänkäyrää piirtyi, että elossa oli :D kai siellä vain valmistautui tulevaan hänkin.
 
Miustakin on kiva vaan höpistä, vaikkei oiskaan mitään suurempia kertomuksia :D

@Ismundo tsemppii viimesiin työpäiviin!

@Pimpula76 onnea uutisista! :love: tyttö sinnekkin!

Joo meillä äippäpolilla ainakin vilautteleevat sitä 3D ultrakuvaa jos ei kuvia saa. :) ihan mielenkiintoisen näköinen juttu on!

Se jäi vähän kaivelee nyt tästä rakenneultrasta, että lopetellessa kätilö sanoi että tämän jälkeen ei enää äippäpolilla käydäkään vaan neuvola hoitaa seuraamisen ja lähettäävät sitten tarpeen vaatiessa heille. Juu ymmärrettävää, mut meidän kylällä ei ultraa ole käytössä, joten lähettääkö ne jossai välin mut viel tsekkauttaa et missä ja miten päin pien on vai selviääkö se vasta synnärillä?? :eek: pitää varmaan kysellä seuraavalla neuvolakäynnillä.. Se vissiin nyt sit on se kela-neuvola? Jotain kelajuttuja kuulema käydään läpi ainakin..

rv 21+1
 
@Mandala en oikein tiedä kiinnostaako se 3D niin paljon, ollaan tosiaan kans nähty 3D:na jo nt- ja r-ultrissa ja saatu niitä kuviakin mukaan silloin. Mua enemmän kiinnostais sellanen yleiskuva, mikä jäi näkemättä rakenneultrassa, kun koko ajan zoomattiin vaan yksityiskohtia.

Mitä mieltä muut? Normi vai 3D? :)

@love- joo, meillekin sano kätilö r-ultrassa, että "näätte pojan sit seuraavaks synnytyksessä". :eek: Sillee et en mä ainakaan halua odottaa niin kauan! Oon ymmärtäny, et vaan joissain paikoissa ultrataan asentoa ennen synnytystä, mut kai sitä pääasiassa tunnustellaan neuvolassa?
Joo, siel kela-neuvolassa saa sen raskaustodistuksen (et kestäny 154 päivää) ja sen perusteella voi sit hakea etuuksia.

Onnea @Pimpula76 tyttölupauksesta nyt sittenkin. :LOL: Kiva että menny hyvin.

Kivaa reissua @Ismundo ja pitäkää vauvaa vielä mahassa. :D

Onnea @-dino- pakkauksesta :love:
 
Meillä Helsingissä ei ainakaan tule yhtään mitään seurantaa neuvolan lisäksi (sielläkään ei ultraa) enää rakenneultran jälkeen mikäli on havaittu kaikki olevan hyvin. Eli ei ultria, ei synnytystapa-arvioita ei mitään. Neuvolan täti kylläkin osaa vatsan päältä tunnustella miten päin vauva on, ja jos on epäilystä tarjonnasta tai jos on todettu perätila joskus reilusta päälle rv30 niin sitten lähetetään toki lisätutkimuksiin. Eli muuten sitten kaikki selviää synnytyslaitoksella täällä ainakin.
Joissain kunnissa kyllä on synnytystapa-arvio käytössä missä ultrataan yms.
 
@Pimpula76 oho sielä tuli vielä ylläri :D onnea nyt sitte tytöstä! :love:

@Ismundo jee! Hyvää viimistä työpäivää ja ihanaa äitiyslomaa. Toivottavasti kerkeet nyt levätä ainaki hetken ennen vauvan tuloa :)

@Mandala hyvä että ei ollut kovin kamalaa hammaskiven poisto :D

Mekään ei oo nähty 3/4D kuvaa vauvasta! Aika kiva että joissaki näytetään ihan perus seuloissa. Täytyypä kysyä seuraavassa kontrollissa voisivatko vilauttaa :) Sitä tavallista ultrakuvaa kun on tuijoteltu jo yhteensä useita tunteja, vaikka ihanaa seki on ❤ meillä lisäks neuvolassaki ultra ja lääkäri sillä nopeesti katto taas tiistaina, jalat ja kädet koukussa sielä pötkötteli :love:

Ja musta tuntuu kyllä tosi oudolta että rakenneultran jälkeen ei näkis vauvaa vastaku synnytyksessä. Nytki tuntuu tää kolmen viikon kontrolliväli jo pitkältä. :D ja tässäki välissä vielä ultrattu neuvolassa! :D

Lasketaanko outoihin himoihin se että tekee mieli ammeeseen lillumaan? Joutuu varmaan varaan hotelliyön jostain missä amme. Ja saunoa voisin vaikka joka päivä, vaikka ennen en mikään himolöylyttelijä ole ollut.
 
@kiia-s onnea plussasta!

@Ismundo sielläkin äippäloma ihan nurkan takana. Jospa vauveli antais sinun nauttia äippälomasta ainakin sen pari viikkoa jos ei enemmänkin.

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Tänään oli lääkäri ja taas sanoi että ei enää kauaa mene kun vauva syntyy. No saas nähdä. Harmiksi vaan mulla yrittää raskausmyrkytystä tulla niin lääkeannosta nostettiin ja nyt sit viikko seurataan paineita. Viikon päästä lääkäri päättää pitääkö käynnistää vai odotellaanko. Riippuu mun olotilasta ja paineista. Jotenkin tästä en nyt sit ollut enää moksiskaan kun onhan tässä jo kaikkea ollut. Ja jos nyt olotila radikaalisti muuttuu niin herkästi synnyttäjien vastaanotolle joten apu on lähellä.

Täälläkin normaalisti on vaan 2 ultraa mutta meikäläisellä on nyt ollut 6 ultraa näitten ongelmien takia. Synnytystapa arviota ei tehdä erikseen jos ei ole mitään ihmeellistä.

Rv 35+6
 
Kyl mä oon normi-ultrakuvan kannattaja, ainaki sen perusteella mitä siel nt-ultrassa nähtiin :) siinä silloin 3D:nä kaveri näytti aika creepyltä :ROFLMAO: siis kuvana normi, mut kiva oli kyl nähä se toinenki ultra :)

Onpas kyl tosi oelottavaa ajatella olevansa se 20vko näkemättä kaverii kertaakaan. o_O yksityiselle ultraan en kuitenkaan raaski mennä, on sen verran hinnakasta. Voisinhan kai toki yrittää jos tohon vajaa 15km päähän kunnallisen terveyskeskuksen ultralle pääsis.. En tiiä kyl käyttäävätkö sitäkään kuin varhaisultriin. Tosin voihan se olla että neuvolakäynnit rauhoittaa mielen siten ettei ees sit tee niin mieli käydä monitorilla kurkkailee. Tiheneekö muuten neuvolakäynnit loppua kohden? Vai onks ne edelleen just kerran kuukaudessa/kahdessa? Anopin kanssa höpöteltiin et hänen odotusaikaan oli alkuun just 4-6vkon välein ja loppua kohden sit kerran kk ja sit jopa kerran viikkoon o_O
 
Mä kans ymmärsin, että käynnit tihenis loppua kohden, mut ultraan ei enää pääse, ellei oo/tuu jotain ongelmia.

Kyl se vois se normaali olla ihan hyvä, kun ei voi luvata että kolmannella kerralla ei olis kädet naaman edessä, niin ku on kahdella aiemmalla kerralla ollu. :D Ja mua siis kiinnostais ihan nähä sitä, missä asennoissa tyyppi viettää aikaa, et osuuko omat oletukset yhtään oikeaan. Ja ihan vaan näkemisen ilosta :love:

@-dino- melkein vois olla kateellinen noista teidän ultrista parin viikon välein, mut totta puhuen tosi hyvä että tiiviisti seurataan ja eihän tota syytä nyt ois kenellekään toivonut. <3

@Mandala siistii, että pääsit joogaan! (y) harmi ku tääl ei oo mitään mahiksii.
 

Attachments

Heippa, minä palailen takaisin tänne puolelle ja toivottavasti nyt pidemmäksi aikaa. Täällä on viikot toisilla rymisseet eteenpäin tässä välissä:love:

Marraskuiseen olotilaan verrattuna mieli on paljon levollisempi ja varmempi. Viimeksi olin jossain paniikin rajamailla:D mulle siis siirrettiin meidän hoitojen viimeinen alkio 11.1. ja ekan plussan tein pp7. Nyt menossa rv 5+4 ja digitestin maaginen 3+ saatu testiin. La olisi syyskuun lopussa.

hillan_kukka 5+4:love:
 

Yhteistyössä