~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hei, laita tänne arvot, täytyy tietää mikä on dpo (days past ovulation) eli pp + alkion ikä ja sit mittausten välinen tuntimäärä. Joskö kävit suunnilleen 3 päivän välein se on 72 t. Sit se antaa tuplaantumisnopeuden ja kertoo onko se normaali, piirtää käppyrän onko tasainen nousu jne. Kaksosilla käyrä menee siellä normaalin yläpuolella.

http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator
Kiitos tein sen, meni yli maksimin, mutta kuitenkin antoi tulokseksi normaali. Soitin Dextraan ja se piti tilannetta hyvänä. Kuulemma ensimmäinen mittaus olennaisempi, sen jälkeen paljon yksilöllistä vaihtelua.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Salmiakin ja lakritsin glysyrritsiini myös ilmeisesti alentaa istukan kykyä suodattaa stressihormonien siirtymistä vauvaan. Näin luki meidän neuvolan paperissa. Mullakin on mielessä vaan turkinpippurit mitä ajattelin sitten synnärille ottaa mukaan :LOL::LOL::LOL:

@kirsillevauva Mulla ainakin on tuplaantunut esikoisen raskaudessa ja tässä raskaudessa paljon nopeammin alussa toi hcg kuin mikä on se sellainen "ohjeellinen nousutahti".

Mulla on nyt perjantaina sitten kasvukontrolli. Siis vauvan kasvukontrolli. Sen pään jutun kasvukontrolli on sitten 17.6. Mä en muuta toivo kuin, että ne kasvut menisi oikein. Jos pään juttu kasvaa ja vauva ei, niin voi olla että minunkin mielenterveyteni alkaa hiukan rakoilla. Jos molemmat kasvaa, siitäkin sitten selvitään tai jos kumpikaan ei kasva, niin kai siitäkin sitten selvitään ilman mielenterveyden liiallista rakoilua.

Nyt munkin mahani tuntuu yhtäkkiä ihan valtavalta. Se on ihan viikossa tuntunut kasvavan aivan valtavasti (hei oisko hyvä merkki, oisko vauva kasvanut ja lapsivettäkin tullut) ja tuntuu yhtäkkiä jopa tukalalta. Se siis näkyy. Ei nyt mitenkään niin, että kukaan uskaltaisi yhtään mitään kommentoida. :D Mutta silti. Ei sitä kuitenkaan ehkä myöskään piilotella niin helposti, varsinkin kun lämpimämmät kesäsäät tulee. Takin kanssa kyllä ei yhtään näy. Liikkeitä tuntuu joka päivä, mutta on tosi hiljaisiakin päiviä.

Hankintoja pitäisi alkaa kohta puoliin miettimään. :love: Vaunut, turvakaukalo ja sen semmoiset. Melkein jännittää :ROFLMAO::ROFLMAO:

26+3
 
@gemmy toivotaan että saat hyviä uutisia! (y) ja kiva et mahakin kasvanut, luo enempi uskoa että kaikki om varmasti hyvin :)

Tänään oli se kasvukontrolli, painoarvion sain ja aukiolo tutkimus tehtiin. Vastaa painoltaan viikkoja, 3,8kg oli. Ei mikään pienen pieni hän enää ole :love: ja varmistus vielä sille et tyttöä todella odotetaan. Kohdunsuu oli sormelle auki, tiukasti mut hyvin sai päätä koseteltua lääkäri. Kohdunkaula vielä 3cm. Nyt sit vaan odotellaan :love:
nivuset veti aivan juntturaan käynnin jälkeen, en meinaa autoonkaan päästä kun ei jalka nouse. Ja joku ihme kramppi iski vasemmalle mahalle/kyljelle tossa 1,5h tuntia sit ja nyt alkaa jomotus vasta helpottamaan. Sain imetysliivit käytyä ostamassa tänään (y)

39+0
 
No niin torstai päivällä kotiuduttiin nyytin kanssa Pää ollu onnesta pyörällä joten toivottavasti osaan mitään järkevää kirjoittaa elikkäs ma aloittivat käynnistyksen korkeiden verenpaineiden takia... Moneen tuntiin ei tapahtunut mitään oli vaan odottelua, ti aamu yöstä puhkaistiin kalvot ja siirryttiin saliin ja oletuksena oli että syntyy nopeesti niinkun kaikki muutkin.. Mutta yllätys yllätys ei menny niinkun ennen supistukset oli aivan järkkyä ja ilokaasulla menin monta tuntia mutta kun vauva ei vaan laskeutunut kanavaan sitten millään ja oli jo ihan puhki..rikki..poikki halusin epiduraalin "virhe" supistukset tyssäsi siihen ja taas odoteltiin lopulta sain luvan alkaa ponnistaa ja siinä vaiheessa meni kätilöt hiljaiseksi typy oli tulossa kasvotarjonnassa eli 99% tässä tarjonnassa syntyy sektiolla koska on kaikista huonoin asento syntyä... Sitä ei siinä vaiheessa toki meille kerrottu vaan annettiin ponnistaa.. Ja voin sanoo että oli elämäni hirvein kokemus luulin että henki lähtee ja vauva on ainakin joku 6kg.... No sain kun sainkin 13minuutin ponnistuksen jälkeen vauvan ulos Tyttö täysin terve ja hyvin voiva nyt kotona harjoitellaan vauva arkea

Pimpula ja pimu 1vko:love:
 
Hui @Pimpula76 tuota tarjontaa, kumma että kätilöt antoi puskea ulos :eek: tuliko repeämiä? Ihanaa kuitenkin että nyt Hän on täällä, onnea ihan hurjasti :love:
Kyllähän tota toosaa jouduttiin vähän kursia kasaan:confused: kyllä osastollakin ihmettelivät miten antoivat syntyä alateitse... Mutta onneksi oli kuitenkin pieni eikä esm yli nelikiloinen silloin ei ois kyllä onnistut sitten millään
 
Minulla meni tämäkin raskaus kesken. Positiivista oli, että meni varhaisessa vaiheessa (5+5) ja itsestään, ilman lääkkeitä ja kaavintaa. Kohtu todettiin tyhjäksi tänään päivystyksessä. Emme jaksa varmaan yrittää enää tämän vuoden puolella, kaksi keskenmenoa lyhyen ajan sisällä alkaa riittämään ja olen lihonutkin hormoneista pullataikinaksi. Keskityn nyt muihin asioihin, kuten juoksuun.

Onnea teille kaikile vaiheisiinne ja haaveisiin <3
 
Hei miten nopeasti olette saaneet äitiyspakkaukset? Olen lukenut paljon juttuja että kesti n. kuukausi tulla, siis hakemuksen jättämisestä. Mä sain tänään ja hakemuksen tein viime viikon maanantaina! Eli viikossa tuli. Ne vaatteet on kyllä paljon isompia kuin muut saman kokoiset. Esim. Pakkauksen 62cm vastaa H&M:n 74cm. Tosi isoja. Mutta hyvä vaan kun meillä on jo Ikean ison kassin verran uusia pieniä vaatteita :love: En ole käytettyjen vaatteiden ja tavaroiden ystävä, joten ostamme kaikki uutta. Toki myyn aina kirpparilla itse pieneksi jääneitä vaatteita ym. Haluaisin jo pestä kaikki, mutta yritän pidätellä itseäni ettei nyt vielä :LOL:

Mitäs muuta kaikille kuuluu?

Niin ja päätös äitiys- ja vanhempainrahastakin tuli jo. Kelassa taitaa olla paljon työntekijöitä nyt kun tuli nopeat päätökset (y)

Rv 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Olin tanaan siella katilon vastaanotolla. Todella ihana ihminen oli. Kaytiin lapi paksun kirjallisen verran kysymyksia, otettiin virtsanayte (onneksi olin tajunnut juoda ennen vastaanottoa!) ja useita verikokeita.

Minulle ehdotettiin, etta voisin alkaa ottaa 12. raskausviikosta lahtien miniaspiriinia 75mg paivassa, onko joku ottanut? Saan aloittaa myos myohemmin, mutta siis tarkoituksena on yrittaa vahentaa raskausmyrkytyksen riskia, joka kasvaa 20. viikolta. En halua aloittaa liian aikaisin ohentamaan verta, mutta ehka 14. viikolta uskaltaisi, silloin ollaan jo 2. kolmanneksella hyvin. Tarkoituksena varmistaa hyva verenkierto istukkaan.

Toinen juttu oli, etta voisin ottaa kuulemma jopa 5mg foolihappoa paivassa! Syyna mm. ylipaino. En ole ihan varma, onko hyva ottaa noin isoa maaraa, kun minulla on se toispuoleinen MTHR-geenimuunnos, niin foolihappo ei valttamatta imeydy taydellisesti; siksi otan itse raskausajan monivitamiinitabletin lisaksi (jossa on 400-500 mikrog foolihappoa) 400 mikrog elavamuotoista folaattia paivassa. Ehka tata olisi viisasta kysya laakarilta (mutta en kylla ole nyt menossa laakarille). Katilon mukaan saan itse kylla paattaa, ei ole pakko ottaa. Minusta maara tuntuu liialliselta, vaikka B-vitamiini onkin vesiliukoinen vitamiini.

Klexane saattaa tulla mukaan 28. raskausviikosta taikka synnytyksen jalkeen.

Kovasti korostettiin sita, etta saan itse paattaa, mita teen, esim. just se alatiesynnytys taikka keisarinleikkaus, taikka annetaanko menna yli lasketun ajan yhtaan ja jos kylla, niin kuinka paljon. Ihan hienoa - vaikkakin vaikeaahan se on kenellekaan, saati sitten maallikolle, tehda noita paatoksia...! :)

Verenpaine oli kuulemma hyva (148/85, ylempi arvo minusta vaikuttaa korkealta, mutta ehka jannitin) ja yllattaen paino ei ollut sen kummemin noussut syomisesta huolimatta! :) Ennen naiden turvottavien hedelmoityshoitolaakkeiden ottamista painoni oli 104 (eli BMI juuri alle 33). Tama siis oli otettu pikkuhousuisillaan kotona digivaa’alla. Nyt vastaanotolla kaikki vaatteet paalla ja kengat jalassa, useiden viikkojen hormonihoitojen jalkeen, paino oli 106! Tuskin niilla nyt ihan viallista vaakaa ole, niin olin tosi iloinen. Ehka se kahden edesta syominen jotenkin toteutuu, eli ehka kulutukseni on tosiaan nyt ihan aidosti isompi.

Joka tapauksessa ihanalta tuntui, etta minusta pidettiin huolta. Jatkan siis vastaanotoille menoa turvallisin mielin. :)

10+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Huutelen tuolta ivf ryhmästä. Olen plussannut, mutten uskaltautunut vielä tänne. Tänään kävin myös veritestissä ja hcg oli 95. Mielestäni oudon matala. Viime raskaudessa oli 418. Nyt on niin kova pelko, ettei kaikki ole hyvin. Viiva testissä on kyllä vahvistunut hitaasti, mutta varmasti. Onkos kokemuksia noin alhaisesta hcg arvosta? Nyt menossa pp13 ja kolmepäiväinen top pakastealkio siirrettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Rusakkonen mulla on ollut heti alkionsiirrosta lähtien käytössä aspiriini 100 mg päivässä Dextran lääkärin suosituksesta, juuri pre-eklampsiaa ehkäisemään. Syynä se, että viime sektiosynnytyksen jälkeen mulla pomppasi matalalta normaalitasoltani (luokkaa 110/70-80) ihan äkisti jonnekin 180/120 ja tarvittiin tosi kova lääkitys, ennen kuin se alkoi purra. Tämä ilmiö kesti ehkä 1,5 kuukautta ja sitten sain nopeassa tahdissa purkaa lääkityksen pois. Dextran lääkäri oli jälkikäteen sitä mieltä, että oli pre-eklampsian sukuinen ilmiö vaikka tulikin vasta lapsen syntymän jälkeen, ja sen vuoksi mulla vois olla nyt lisääntynyt riski. Varmaan jossain vaiheessa ennen laskettua aikaa ois hyvä lopettaa, pitää tästä keskustella lääkärin kanssa kuinka pitkälle jatkan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Huutelen tuolta ivf ryhmästä. Olen plussannut, mutten uskaltautunut vielä tänne. Tänään kävin myös veritestissä ja hcg oli 95. Mielestäni oudon matala. Viime raskaudessa oli 418. Nyt on niin kova pelko, ettei kaikki ole hyvin. Viiva testissä on kyllä vahvistunut hitaasti, mutta varmasti. Onkos kokemuksia noin alhaisesta hcg arvosta? Nyt menossa pp13 ja kolmepäiväinen top pakastealkio siirrettiin.
Kylla taalla taisi olla kirjoittaja, jolla oli ekassa testissa hcg jotain 17, jos muistan oikein, ja tytto syntyi.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea.... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020



Tulevat tapahtumat :love:
gemmy ... kasvukontrolliultra 7.6.
BlackCat ... nt-ultra 10.6.
Millionnea ... varhaisultra 7.6.
Domi ... sokerirasitus 20.6
Rusakkonen ... nt-ultra 21.6.
Domi ... neuvola 24.6


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva suuret pahoittelut.. voimia
@Rusakkonen kiva että jäi mukava fiilis kätilönluona käynnistä.. (y)
@Ramiina ihailtavaatehokkuutta, itse en oo siihen paperipinoon koskenutkaan sen jälkeen kun sieltä neuvolasta ne kotiin toin :rolleyes:.. Tuliko sullenyt jo tän vuoden pakkaus vai vielä viime? Kun jostain syysrä itse ehkä tän vuotisen haluaisin.. en siis oo ees silleen vertaillut et "kummassa kivempia vaatteita ym" (enkä tosiaan ymmärrä sitä kun ihmiset kehtaa valittaa ja arvostella niitä, kun sehän on hieno etuus, jota kenenkään ei ole pakko ottaa) vaan jotenkin vaan kun syntyy tänä vuonna niin.. Oletteko te jo muuten tehnyt paljon hankintoja? Vaunuja ym?
@love- :):):) jokojokojokojoko.. :D joko alkaa tuntumaan et h-hetki lähestyisi?!1
En olis uskonut et tällänen hetki koittaa,mutta mulle ei oikein ole omastanavasta oikein mitään.. kaikki hyvin, tyyppi monottelee ja möngertää.. :love: No viikko sit ti tapahtui päivässä se et kaikki asiakkaat rupesi kommentoimaan/kysymään/onnittelemaan. Sitä ennen oli varmaan jo pariviikkoa aijemmin yksi onnitellut. Ma esim.ei kukaan ja sit sillon ti kaikki!!! :LOL: Jalkoje,n tarkemmin sääret kramppailee öisin!!! Ollut tätä aijemminkin toki, viime kesänä alkoi kun tein tosi pitkiä päiviä ja öitä töissä jaloillaan plus liikuin vielä siihen päälle paljon ja en venytellyt.. Nyt varmaan kans toki jaloillaan olo ja lisääntyvä paino ja painopisteen muuttuminen saa aikaan et takareidet/pakarat/lonkankoukistajat jumissa josta johtuu.. ainut että en nyt saa sitä millään loppumaan vaikka oon koittanut kun venytellä! Tämä nyt vähän sit mietityttää kun on jo nyt noin pahana, et mihin äityy.. Pitäs kai hierojalle, mutta kun eihän voi olla mahallaa jne. uskaltaako mennä, onko kuka käynyt raskauden aikana minkäverran? Oon tän viikkoa myös ollut tosi väsynyt, mutta uskon sen vaan johtuvan siitä että oli viime vkl yötöitä ja nukuin jo edellisen yön huonosti ja sit yhden tunnin päikkäreillä 24 hereillä (siitä reilu 11h töissä) ja sit noin 3h sain nukuttua sen jäljeen.. ja sit muutenkin ehkä vähän lyhempiäunia ollut tällä viikolla kun välillä :sleep: Lisäksi ollut nyt kurkku/nielukipeenä ma illasta alkaen, aattelin että johtuu heinänsiitepölystä, kun koivunkin aikaan pärskin ja niiskutin vajaan viikon vaikka yleensä ei oo allergiaa.. mut en nyt tiiä sit onko jotain mini flunssaa vai kummin.. Nyt on sit myös pe-la yö töitä seuraavalla viikolla sit sekä pe-la että la-su! Hohhoijaa jos sinne asti tästä selviis ni sit ei enää ois kun yhtä työtä!!! Ja onneks sit juhanus viikolla en tee kun 2 päivää.. sit sais levätä viimestään. Tulihan tuota omaanapaa,vaikka ei niin pikkuiseen liittyvää..

23+5
 
Joudun huomenna kontrolliverikokeeseen. Hoitaja meinasi arvon olevan aavistuksen alakanttiin. Niin hermoja raastavaa odottelua... voi kumpa kaikki olisikin hyvin! On sitä paljon huonommillakin hcg arvoilla raskaus edennyt hyvin. Ja luomusti raskautuneilla, joilla viivat ei testissä vahvistu, on oletettavasti myös alhainen verestä mitattava hcg. He eivät vaan sitä tiedä ja näin ollen säästyvät tältä piinalta
 
@Domi Mun oli pakko laittaa paperit heti Kelaan, oisin muuten stressannut niitä koko ajan :LOL:
Juu, tuli 2019 pakkaus. Mä muistan aina myös sanoa että on tosi hienoa kun meillä Suomessa on mahdollisuus äitiyspakkaukseen. Olen lukenut joskus kun äidit valittaa kaikesta pakkauksessa olevasta, olisivat kiitollisia kun ilmaiseksi saavat. Toki itsekin voin sanoa etten pidä eläinkuvioista vaatteissa/makuupussissa, mutta samaan hengenvetoon sanon että ei saa valittaa kun ilmaiseksi saa (y)

Ei olla ostettu kuin vaipparoskis ja vaatteet. Ilmaisen babyboxin mukana tuli myös tuttipullo ja tutti. Vaunut, pinnasänky ym. ostetaan ensi kuussa. Just ajattelin että on pitkä aika niihin ostoihin, ja nyt se onkin jo ensi kuussa :love: Ihanaa kun aika kuluu nopsaa ja vauva kasvaa ja potkuttelee. Alkuviikosta sain videoitu kun prinsessa potki ylämahaa niin kovin että se oikein näkyi :rolleyes::love: Sen jälkeen ei ole ylös potkinutkaan vaan alamahaa kuten aina.

Mikä muuten sun sf -mitta oli neuvolassa? Tai oletko nyt ollut neuvolassa niin että mittasivat? Mulla oli aika suuri, menee reippaasti yli sen "ylärajan". Rv 22+1 se oli 27cm.

23+4
 

Yhteistyössä