~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Aislinn83 juu normaaleja tuntemuksia ovat! :) tietty itellä tommoset tuntemukset johtuu helposti ihan suolistostakin, jos siellä joku ilmakupla sattuu menemään just sillä hetkellä kun riuhdon jotakin:D

Joo on kyllä kivaa huomata et tänne tätä porukkaa tulee lisää:love: saisinpa pysyä nyt matkassa täällä ettei tätä palstaa tarviis taas jättää!

Nyuu 5+1
 
@Domi wau säkin jo huikentelet lähellä rv30 :eek::love: onpa tosiaan yliherkkä terkka :rolleyes: mulla oli yhdellä plussalla melkein joka pikatesti neuvolassa ja kävin muutaman kerran antakaa näytteen muttei ikinä mitään ollut. Pissatulehdusta ne varmaan haluaa pois sulkea kans, voi olla oireeton pitkäänkin raskaana kai.
Mulla oli ekassa sokerirasituksessa kaikki arvot tyyliin ihan rajalla niin terkka vaan sanoi ett hyvät arvot :D

@Aislinn83 on ihan normaalia noi. Mulla molemmissa raskauksissa tullut alusta asti sellasta kipua kans, sellanen kiristävä venyvä repivä tunne mikä pahenee hetkeksi ennenku helpottaa. Pistäny oikein puuskuttamaan. Useimmiten just yöllä tai sängyssä ollessa tuli.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
MaiMei ... 4. IVF / 1. PAS ... toinen... 26.7.2019

Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... la 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ... la 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... la 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... la 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... la 27.2.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... la 2.3.2020



Tulevat tapahtumat :love:
shelterme ... neuvola 4.7
Rusakkonen ... kätilön sekä lääkärin vastaanotto 15.7
Domi ... neuvola lääkäri 15.7
Aislinn83 ... varhaisultra 17.7
Domi ... neuvola 1.8
BlackCat ... rakenneultra 12.8
Rusakkonen ... rakenneultra 13.8


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
@Mandala se pissitulehdus arvo oli - että vaan siitä raskausmyrkytyksestä hössötti.. ja se kyllä aistii varmaan et miusta ihan huuhaata, vaikka yritä esittää ett juujuu hyvähän se on tarkistaa, etten vaikuttas "välinpitämättömältä".. vikaks vielä sanoi et kun kuitenkin on sinun ja lapsen hyvinvoinnista kyse.. mielessä mietin et se just kärsii tästä kun hermookiristää tällänen turha :LOL: Ja joo en kyllä mihinkään toiseen sokerirasitukseen oo menossa jos ei tosiaan jotain muuta syytä tuu epäillä sitä..
 
Kiitos kaikille vastauksista, huojensi mieltä kun aloin jo pelätä että nytkö se repesi pois.:eek::D

@Domi kiitos että päivitit minutkin listaan, laitan ensi kerralla muutokset paremmin näkyville! Aika fiilis oli lukea oma nimi tuolla. Ja eka lapsi tulossa kyllä. LA yritin laskea jollain laskurilla että jos punktio oli 10.6 ja silloin hedelmöittynyt niin se antoi 2.3.20.(n)

Olipas tarkka noiden arvojensa kanssa tuo terkkatäti. Tietää sitte mitä voi olla edessä. Erilaisia käytäntöjä varmasti on..



Aislinn 4+5
 
Onnea kaikille uusille ja toivotaan että pysytte täällä loppuun asti (y)

Olin eilen äitiyspolin, tai oikeastaan synnytyspolin päivystyksessä kovien kipujen vuoksi. Ultrattiin alakautta ja mahan päältä. Alakautta katsottiin paikkojen olevan kiinni (huh!), ja mahan päältä nähtiin ihana nykerönenä prinsessamme. Hän painaa nyt 1100g ja menee kaikelta kooltaan yläkäyrillä, vastaa tasan viikkoa isompaa (äitin sokerivauva :D). Siellä hän imeskeli sormiaan :love: @Domi Meillä myös vauva pääalaspäin, käsillä huitoo alamahaa ja potkii ylämahaa. Lääkärikin huomautti hänen olevan vilkas vauva, jatkuvaa liikettä ❤
Piti olla muutaman päivän päästä kasvukontrolli, mutta nyt sitä siirrettiin 2 vkoa eteenpäin kun eilen mitattiin.

En ole täällä paljoa ollut, kun nyt on viikon ollut "kuukautiskipuja", joihin pitänyt Panadolia gramma ottaa, jotka eilen yltyivät tosi koviksi ja siksi otin yhteyttä sairaalaan jonne käskettiinkin heti tarkistamaan tilanne. Kivut on ilmeisesti yhdistelmä endometrioosikipuja ja suppareita.
Olen ollut endometrioosi ja pco leikkauksessa vuosia sitten. Ennen tätä siirtoa ultrassa näkyi vasemmassa munasarjassa isohko endopesäke, en halunnut viivästyttää siirtoa joten en leikkauttanut sitä pois ensin. Menen sitten joskus ensi vuonna.

26+6 :love:
 
@Domi mua kanssa ärsyttä terkassa käynti vaikka vasta yks takana :D mut hällä oli kauhee huoli mun ruokavaliosta ja sokereista. joudun siis kahdesti sokerirasitukseen! nyt parin viikon pääst ja sit myöhemmin uudestaan. Sit otettiin paino jota inhoan myös. käyn kotona aamuisin lähes joka toinen päivä puntarilla joten iltapäivällä lounaan jälkeen mittari oli 1.5kg enemmän kuin aamulla. Lisäks edelleen munasarjojen takia paljon turvotusta vatsan seudulla. Huomenna pitäis mennä juhliin enkä tiedä miten tän viel piilottais!

Tässä nyt pari päivää tullut luettua paljon kaksosraskaudesta ja synnytyksestä ja imetyksestä. Toivon vain kovasti et saisin alakautta synnyttää eikä vauvat tarttis tehohoitoo alkuun paljoakaan jotta imetys onnistuis myös. Pakko kai harkita pulloruokintaa rinnalle myös vaikka se pullojen pesu ja lämmitys ei paljoa innosta. Vanhempainvapaa on 3kk pidempi kaksoslapsilla joten mieskin pääsee siitä nauttimaan pidemmästi.

Mulla esikoinen oli ihan alkumetreiltä jo pääalaspäin ja aina se korttiin merkattiin. toiset varmaan pyörii enemmän koska itsestä taas tuntu et oli aina pää alaspäin koska hikka osu suoraan virtsarakkoon :(

Pitkiä hermoja alkutaipaleella oleville. Itseä aika paljon rauhotti tää väliultra. Viikkoja jo niin 'paljon' et km riski pienenee kovaa vauhtia. toisaalta edessä taas paljon riskejä johtuen kaksosista.

Millionnea ja noi 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Aislinn83 mulla oli viime raskaudessa juuri samanlaisia repäiseviä, aika teräviä kipuja. Useimmiten makuulla, ja kun esim yöllä käänsi kylkeä niin sattui niin että melkein piti mykkyrälle mennä. Ja mäkin olin muuten Lapin vaelluksella, samalla viikolla kun oltiin ekassa ultrassa käyty :D muuten meni tosi hyvin mutta päikkärit oli pakko nukkua joka päivä laavulla, siinä alle rv 10 oli niin jäätävä väsy.

Sori syrjähyppy tänne palstalle;)
 
Heh, onkohan mulla just eka "mahahikka".. miltä se tuntuu? Kun siis yllättävän selkeästi tuntuu, mutta en kyllä keksi mitä muutakaan olisi. Aika alhaalla, mutta kuitenkin jonkun verran häpyluun päällä, keskellä (toki paikkahan ihan riippuu asennosta varmaan) tasainen sykintä, vähän niinkun pulssin tuntisin.. ite makaan selälleen ylävartalo koholla sohvalla.. hassua! Hik! :D

27+1
 
Jännä toi hikka, @Domi! :)

Mulla sen verran jännä juttu, että kävin kuin kävinkin nyt sitten ottamassa sen NIPT:in Harley Streetin klinikalla, ja laajemman kaavan kautta mennään. Tulokset siinä kahden viikon kuluttua. Samana iltana saapui myös tuloskirje NT-ultrasta verikokeineen, jossa onneksi siis todettiin riskin niihin syndroomeihin olevan “lower” eikä siis “higher”, mistä syystä mitään lisätutkimuksia ei NHS:ällä tehtäisikään. Riskiluku Downin syndroomaan oli jotain yli 1:17000 ja riski Edwardsin ja Pataun syndroomeihin jotain 1:100000, joten ihania uutisia. No, NIPT:istä saa tietää myös sukupuolen... mutta itse asiassa... Me tiedetään se jo!

Perjantain ultrassa käytiin läpi kaikki elimet hyvin tarkkaan, nähtiin aivojen kaksipuolinen rakenne ja sydämen nelirakenne, vatsa, silmät, korvat ja suu (joka oli yhdessä vaiheessa auki!) ja todettiin, ettei ole huulihalkiota. Selkärankakin nähtiin. Nähtiin vauvaa kaikista kulmista ja jopa sisäisesti “halkileikkauksina”. Olipa kyllä tarkat laitteet! Nyt siis mieskin mukana ja näki kaiken.

Lasketusta ajasta tämä klinikka ja NHS eivät ole yhtä mieltä: NHS sanoo 28.12 ja Harley Street 30.12. (NHS ultraa vatsan päältä ja HS vaginaalisesti). Ajattelen tehdä niin, että jätetään listalle 28.12., mutta itse lasken 30.12. mukaan... Best of both worlds?!?

Vauvan koko oli lähes 9cm ja nyt niska viime viikkoa pienempi, 1.8mm.

Ja yhdessä vaiheessa ultraava lääkäri sitten sanoi: “No mikäs se täällä on?” Ja tosiaan selkeääkin selkeämmin kuvasta näkyi, että kyseessä oli poika!!! :)

Eli tuon voisi joku listoille joku kerta laittaa? Kiitos! :)

Ostin tänään vauvalle jo vähän poikamaisempia vaatteita! :)

Muuten, nimistä. Miten olette päässeet puolisoidenne kanssa nimistä yhteismärrykseen? Mies tykkää suunnilleen vain kahdesta nimestä ja on kovin käytännöllinen! Kun minä taas haluaisin antaa hiukan pidemmän ja erikoisemman etunimen! :)

13+6
 
Ihanaa @Rusakkonen todella upeaa noi riskiluvut! Voitte hyvillä mielin odotella tulevaa, onneksi olkoon :love:
Aika jännä että saitte sukupuolesta tietoa jo. Kun mulle ekassa raskaudessa ihan np ultrassa kätilö sanoi että sitä ei voi siinä vaiheessa vielä sanoa kun ne näkymät voi muuttua tms, en muista tarkalleen.
Mutta silti onhan se ihanaa saada joku sukupuoli mieleen kun tekee maha-asukista niin paljon konkreettisempaa. Pieni ihana poika :love:

Meillä mä oon törmännyt molempien nimiin ja ehdottanut. Pojan nimi oli selvästi miehelle tärkeämpi asia :ROFLMAO: oli eka sitä vastaan, että vanha nimi tms mutta sanoinkin että sopivalla tavalla vanha, eikä se ole kellään tutulla, tutun lapsella tai oikeasti kellään julkisuuden henkilöllä. Sitten rakenneultrassa kun selvisi sukupuoli niin ovesta ulos päästyä vain huudahdin sen nimen ääneen ja se oli sitten siinä :D tytön nimi on ihan samanlainen vanha eikä kellään ketä tunnetaan. Kesti about 5min päättää se rakenneultran jälkeen.
 
Onnea plussanneille :love: Ihanaa että tuttuja nimiä hoitoketjusta pääsee tälle puolelle :love:

Ja @millionnea tuplasti onnea :love::love: Vau mikä tuuri, etteI toista nähty varhaisultrassa!

@Domi No onpa sulla herkkä terkka :eek: Ymmärrän kyllä ärsytyksesi...

Olenkohan edes onnittelut @love- a Onnea kuitenkin hurjasti tytön syntymän johdosta :love::love:

Hienot riskiluvut @Rusakkonen (y) Jännä, että jo tuossa vaiheessa uskalsi sanoa sukupuolen, olen kuullut vaan samaa kuin @Mandala ettei välttämättä noin aikaisin vielä näe ihan varmaksi...

Itsellä pahoinvointi alkaa todella nyt hellittää, aivan ihanaa! Mulla oli myös hyvät riskiluvut 1: 6000 ja 1:100000. Ne toki oli laskettu mun iän mukaan, eikä munasolun iän, joka on 2,5v nuorempi. Huomasin vaan kun vertasin esikoisen riskilukuja näihin, että ikäriski oli eri vaikka pitäisi olla pas alkion kanssa sama. No se oikealla iällä laskeminen vaan vielä parantaisi tuloksia, joten ei se sinällään mitenkään haittaa :)
Harkkasupistuksia tulee jonkin vertaa jo ja kävin keskiviikkona päivystyksessä kun maha ja alaselkä oli olleet 5 päivää kipeet ja sitten niitä alkoi jo polttaa tosi kovin, kuin oikein äärimmäisen pahat kuukautiset ois ollu.. Kohdun suu oli käsikopelolla kiinni ja kaikki muutenkin virtsatestiä myöden ok. Nyt kivutkin on helpottaneet loppuviikosta. Säikäytti kyllä, mutta onneksi näyttää kuitenkin menevän parempaan suuntaan..
Pieniä liikkeitäkin tuntuu jo välillä :love::love::love:

15+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Rusakkonen Meillehän sanottiin että olisi poika, mutta tyttöhän tuo onkin. Joten ei kannata ihan kaikkia vaatteita poika mielessä ostaa vielä ;)

@Domi Se hikka tuntuu hauskalta, vähän kutittelevalta jopa :D Oletko laittanut/tehnyt vauvaa varten jo jotain?
Me vaihdettiin isompaan makuuhuoneeseen eilen ja tänään tilasin yhdistelmävaunut, turvakaukalon & isofixin, sekä pesin pari koneellista vauvanvaatteita. Huomenna jatkuu vaatteiden pesu ja saan viikata lipastoon puhtaat kuivat vaatteet. Ihan epätodellinen olo kun laittoi vaatteita kuivumaan, oman vauvan vaatteita :love: En olisi ikinä uskonut tämän päivän koittavan ❤

Ihanaa iltaa kaikille ❤

27+0
 
@Ramiina ne vaunut ostettiin sillon ennen juhannusta, eipä oikeestaa muuta edelleenkään, yhen paidan eilen kirpparilta, sekin oli vähän isompi oliko 74/80 et ei ihan heti käyttöön.. Ja sisko toi pinnasängyn meidän varastoon, sitä vielä pitää vähän tutkia tuleeko käyttöön, tai pitääkö/haluanko ainakin maalata tai jotain, kun on siis retro missä me jo ollaan nukuttu vauvana.. Eilen kylläkin iski oikeen kunnon talontyhjennys vimma, kun vaan pysys päälllä, kolmeen asti yöllä tyhjensin vaatehuonetta jne. Ja tänään kävin varaa kirppari paikaan (on siis iät ajan jo muutenkin pitänyt, mutta en saa ikinä aikaseksi) ens kuun loppuun.. Miestä ahdistaa tavaranpaljous ja tottahan se on et on kaikkee ylimäärästä jo nyt ihan tarpeeksi ja sit kun kuitenkin sitä vauvan kamaa varmaan kertyy, niin olis hyvä saaha kaappeihin eka tilaa.. kaukaloita netistä tutkinut kyllä, tahtosin vaan nyt varmuuden mitä sais adapterilla kiinni tuohon vaunun runkoon.. pitäs siis ihan liikkeeseen joskus keritä vaan se on aika haastavaa mun työ ajoilla.. ehkä ens la, nyt oli muuta hässäkkää eilenkin niin en kerennyt.. Saa heitellä kaukalosuosituksia jos kuka haluaa, tai toki myös voi kertoa jos jossain on jotain ongelmia ollut..

27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
@Domi Mulle oli tärkeää vaunuja valitessa just että saa turvakaukalon kiinni niihin, kätevää esim. kauppareissulla. Noissa jotka tilasin, ei tarvitse edes adaptereita, vaan siinä on joku travel system että saa suoraan kiinni.
Kiva kun sait sängyn, siitä voi saada ihan kivan maalaamalla. Ja kuulostaa mahtavalta että sait tyhjennettyä vaatehuonetta. Olen yrittänyt saada mieheni jo kauan vaatehuoneeseen valitsemaan mitä saa myydä/antaa pois, mutta ei.. Niin paljon sellaisia vaatteita joita ei kumpikaan käytä! Pitäisi säkittää kovalla kädellä vaan..
 
:) :) :) Joo, ei tuollaisia yksityiskohtia millaan sellaisella ultrauskoneella viela nakisikaan, mita esim. NHS:alla on, jonka kanssa nakee vauvan vain suunnilleen profiilista; sita laitattehan kaytettaessa minun piti liikutella itseani, jotta nahtaisiin vauvaa eri kulmista. Mutta tama HS:n laite katseli vauvaa joka puolelta ja myos sisalta. Meilla on mm. kuva, joka on otettu suoraan pehvan alta, ja siellahan se jalkovalissa on. :) Ei vaikuta silta, etta kyseessa olisi napanuoran tynka, koska kyseinen on ihan jalkojen valissa. Nakyy myos toisessa, ylhaalta pain otetussa kuvassa. Kaikkihan on toki mahdollista, mutta tytoksi “muuttuminen” kylla vaikuttaa hyvin epatodennakoiselta. :) Kyseessa oli myos kokenut sonografi, ei mikaan aloittelija. No mutta NIPT sitten antaa parin viikon sisaan vastauksen sukupuolikysymykseen lahes sadan prosentin varmuudella.
 
Ihanat kuulumiset @Rusakkonen :love::love::love: pieni poika!

Mä tein uuden digitestin joka näytti taas vaan 2-3! Eikö sen nyt pitäisi jo näyttää 3+...:unsure::unsure: alkoi huolettamaan että mitä tää meinaa. Alkion ikä pitäisi olla 21pvää nyt. :sick::sick:
Mä murehdin ihan samaa muutama viesti ylöspäin :D eli ei siihen digiin kannata uskoa. Mitkä viikot sulla on? Kun mun matikan mukaan toi 2-3 ois oikein, kun mulla on menossa nyt 5+3 ni sulla ois vko4 menossa? :)
 
Ihanaa @nyuu vertaistukea ja sullahan hcg oli täysin huippulukema kun kävit mittaamassa?

Laskin jollain laskurilla että jos hedelmöitys on ollu punktiopäivä eli 10.6 niin antoi rv5. Mutta oothan sä edellä mua kyllä vähäsen. On nää niin vaikeita nää laskut sun muut. Eli toi näyttää väärin tai sit jotain on pielessä koska jos oisin jo rv5 sen pitäs näyttää 3+.:cry::cry::cry:
 
@Aislinn83 no joo haastavaa on kyl laskea näitä päiviä ja viikkoja... noh, mulla oli hcg reippaasti yli sen mitä siihen +3:n ois tarvittu ja ei se silti sitä näyttäny. :’)

Suosittelen et menet verikokeeseen jos tuntuu et vaivaa! Kaikki on varmasti ihan hyvin! :)
 
@Ramiina meillä taas jos mieheltä kysyy niin varmaan sais vähintään puolet kaikesta mitä talossa on niin pois heittää.. hänen vaatteista olikin kyllä jo katottu pari kk sitten, ei lähtenyt kun joku 20 t-paitaa mm, nyt vielä löysin lisää :) Ja ei oo todellakaan mikään shoppilija tyyppi, mistä lie kertynyt, toisaalta kun ostaa ni ostaa yleensä sit kerralla enemmän ja nyt on treenannut aika paljon niin ei ne mahdu mitkään päälle :LOL: Meillä kun nyt tuli ostettua ne käytetyt vaunut niin pitää vähän varmistella et miten sen turvakaukalon kaa (kun en nyt ihan ees oo varma mikä emmaljungan runko se on ja et onko sit muuttunut miten kun kuitenkin 8 vuotta vanhat).. vai ostaako sit jotkut sellaset "matkaratastyyppiset" johon sen saa sit suoraan ni lisäks (ja taas miehen mielipide varmasti et ei lisää "romua"! :D) Ainiin siis ostettiinhan me auto :D Eikä ees oo vielä entistä saatu myytyä, niin kun oli tarkoitus.. noh jos se joskus menis. Ja toki oon parit pikku sukat neulonut.. mut ne on ollut vähän sellasia kokeilu/harjoittelu kappaleita, niin en jotenkin ees ajattele niitä "hankinnaksi" vaikka saattaa käyttöön päästäkkin.. koska tiiä tässä nyt mitä ehtii sit enää neuloa..

27+2
 

Yhteistyössä