~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä muuten myös huomaan usein aamusin kun herään ja tunnustelen olotilaa, että just kun maha ei tunnu yhtään miltään kuin ihan normaalilta (ei turvota eikä tunnu muutakaan) niin joskus unenpöpperöisenä käynyt hetken verran päässä ajatus, että kaikki tää onkin ollut vaan unta! sitten tulee heti kokeiltua, että onko maha tallella vielä.

Tuota painetta mulla on ollut mahalla eri kohdissa ajoittain. Usein tuntuu siltä, että jospa se onkin vauva mikä myllertää siellä istukan takana ja aiheuttaa painetta. En muista, että juuri munasarjoissa olisi suoranaisesti tuntunut.
 
Iltaa! Ihan piti alkaa täältä flunssan kourista kirjoittamaan, kun niin riipaisi itseäkin tuo sekundäärisen lapsettomuuden taakka. Sitä kannan minäkin, vaikka lapsi on. Ja mikä kauheinta, tunsin hyvin ristiriitaisia tunteita, kun meidän kaveripariskunta pitkän lapsettomuuden jälkeen alkoi odottaa vauvaa! Olin vilpittömän onnellinen todellakin, mutta silti mua ahdistaa se orastava pieni kateus!?!?! Miksi!?!?! Mulla on maailman rakkain lapsukainen tuossa nukkumassa!!! Tää vaan on järjetön juttu, että se lapsettomuus on porautunut niin syvälle! Toisaalta helpottavaa, että näin tuntee teistä joku muukin. En siis ole ehkä kuitenkaan täysin häiriintynyt. Olisi varmasti tehnyt hyvää käydä odotusaikana näistä tunteista jossain juttelemassa. Ja lieneekömyöhästä vieläkään.

Joka päivä sitä on niin kiitollinen tuosta pikkuihmisestä. Lapsettomuuden jälkeen osaa ainakin nauttia joka hetkestä, mutta tuntee helposti myös turhaa syyllisyyttä. Opetettiin esim.lasta nukahtamaan illalla ilman nukuttamista ja se ilta, kun annettiin vuorotellen vain tuttia ja lapsi ei rauhoittunut, otin hänet kainaloon ja itkin vuolaasti kuinka huono äiti oon. Hei, haloooo, lapsi ei ollu hetkeäkään yksin ja näki kun me makoiltiin itse sängyssä. Ei siis ollu mitään hätää.

No, sen jälkeen hän kuitenkin on nukahtanut itseksekseen iltaisin :)

Eli monenlaista tunnekirjoa sitä käy läpi. Ja jos yhtään jossain tilanteessa tulee turhautunut olo, niin hetken päästä tulee itku, että en minä saa ajatella niin hetkeäkään. Tosin, nämä asiat on tässä kuukausien kuluessa löytänyt tasapainon, mutta joskus edelleen itken miehelle, että oonko kuitenkaan hyvä äiti.
Niin helposti vaatii itseltään liikaa. Monestihan synnytyksen jälkeinen masennus löytää juuri lapsettomuudesta kärsivän äidin ja juurikin niiden mahdottomien itselle asetettujen odotusten myötä. Jos se todellisuus onkin eri, mitä on kuvitellut, se voi olla liikaa. Itse onneksi vältyin tältä, mutta jouduin tosin työstämään näitä asioita aika paljon.

Tulikohan tästä nyt väärä mielikuva mun äitiyden tuntemisesta. Ihan vilpittömästi olen ikionnellinen! Onnellisempi kuin koskaan aiemmin. Elämällä on ihan uusi suunta ja toivottavasti saan mieheni kanssa täydentää elämämme ainakin vielä yhdellä rakkauspakkauksella.
Nämä edellä mainitut tunteet vaan on olemassa ja niiden kanssa on pitänyt käydä välillä palaveria:D
 
Viimeksi muokattu:
Hei minäkin nyt vielä kerron tosta Acon extra sensitive dödöstä käyttökokemusta. Itsellä nimittäin yksi negatiivisempi juttu tullut vastaan sen kanssa. Nimittäin märät kainalot! En ole koskaan mikään "hikoilija" ollut, mutta nyt tuntuu välillä inhan märiltä kainalot, en tarkota mitään hiki plänttejä paidassa, mutta inhottava tunne. Hajut on kyllä hyvin pitänyt. Mutta koska ei oo ennen tollasta ollut, uskon sen johtuvan siitä, joten itse ehkä kokeilen seuraavaksi jotain muuta. Ja kun lähdemme aurinkoon viikon päästä otan kyllä entisen dödön jämät mukaan oli alumiinia tai ei, kai sekin pitää pois käyttää..
Ja Mandala (toivottavasti muistin oikein että sinä sitä sanoit) mulla kyllä saattaa paino päivien välillä heitellä yli kilolla ihan ilman raskauttakin.. ;)
 
Kiitos kommenteista Domi! Mä olen vielä niin mietintäasteella sen dödön kanssa niin kiva kuulla kokemuksia. Oikein hauskaa reissua! :)

Olipas paljon kaikkea kivaa siellä At-turvassa Vantaalla. Tuli hoitopöytään se alusta ostettua vaikkei itse pöytää ees ole vielä mutta tällänen vähän kerrallaan ostaminen sopii hyvin. Varmaan tulee sitten lähikuukausina ostettua paljon isojakin ostoksia ettei jäisi äitiyslomalle niin paljon.

Ja tänään vihdoin mies oli vieressä käsi mahalla sopivaan aikaan, että hänkin tunsi kädelle potkuja :love:

23+6
 
Jaa tänne taisi sitten rantautua jotain alkavaa flunssan tapaista, keuhkoputkessa tuntuu painetta ja kutinaa kurkussa :censored: ja niin tarkka kun olen ollut käsihygieniasta yms just nyt sen rokotuksen jälkeen :rolleyes: noh sen siitä saa kun flunssakaudella juoksee harvase ilta kaupoissa kaiken maailman pisaratartuntojen seassa pöh :coffee:

Onko teille mitä ohjeistuksia annettu mitä lääkkeitä voisi käyttää raskaana? Netistä keskustelupalstoista löytyy tosi paljon erilaista tietoa; joidenkin lääkärit/farmaseutit jopa sanoneet että resilaria voi vähän ottaa pahimpaan että saa nukuttua. Mä yritän aluksi hunajan supervoimia hyödyntää ja käyttää tea tree öljyä höyryhengittämiseen mutta varaudun jo siihen, että mitä voin tehdä jos menee pahemmaksi.

Rentoa sunnuntaita kaikille!

24+0
 
MANDALA Varmasti sallittu yskänlääke on mucomyst. Mutta se siis limaa irrottava eikä ärsytystä hillitsevä. Kipuun buranaa toisen trimesterin aikana ja panadolia voi käyttää aina. Teratologinen tietopalvelu auttaa myös, jos tietää lääkkeen nimen mitä tahtois ostaa. Apteekkihenkilökunta näkee koneelta samat tiedot terveysportista, mutta niiltä ei aina saa sitä tietoa.. Kerran taistelin yskänlääkkeitä etsiessä enkä enää muista mikä oli mucomystin lisäksi sallittua. Eivät vaan meinanneet siltikään myydä, kun kävi ilmi, että itselleni tulee :/

Mä tein vauvanvaateinventoinnin jo toistamiseen ;) Nyt ne on kaapissa <3 ja onneks kävin läpi, tiiän mitä tarttee oikeesti hommata. Olisi auton vaihtokin edessä, että saadaan mahtumaan koko perhe mukavasti istuimen ja kaukalon kanssa ilman, että tarttee änkeä itteensä taakse keskelle tai istua edessä polvet suussa. Huoh!

Muoks: resilarin lääkeohjeessa:
Resilarin tilapäinen käyttö raskauden tai imetyksen aikana on sallittua pahan yskänkohtauksen hillitsemiseen.

Rv 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitti tiedoista! Ja joo sen takia kyselin mielummin täältä kun apteekin porukka on vaihtelevan laatuista näissä asioissa.... :rolleyes:

Vielä toistaiseksi pysynyt yskiminen inhimillisenä ett pystyin nukkumaan aika hyvin pätkissä ja kuumekin alle 38. Mies raukka tuli ihan samoilla oireilla eilen kipeäksi mutta sillä kuume buranasta huolimatta 38-39. Kaikin puolin vaikuttais hänen oireistaan influenssalta, mulla sama vaan pienemmät oireet - ehkä se viikon takainen rokote jeesaa vähän mulla?

Me vaihdettii auto viime vuoden lopulla jo mutta lähinnä sen takia että rahoituksen kuukausierät ja vakuutusmaksut tippui kun vaihtoi bränikkään kolme vuotta vanhan edellisen :D Samalla otettiin farkku versio siitä mikä oli henkilöauto aiemmin, ei lopu tila kesken.

24+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Täällä viikonloppu mennyt ankeissa tunnelmissa kun alkoi verinen vuoto lauantaina ja jatkui eilen. Keskiviikosta asti on ollut ruskeaa vuotoa ja sitä nyt tulee verenvuotojen välissä. Kaikki skenaariot mielessä jo ehti käydä ja itkut tihersin eilen. Illalla vielä alkoi alavatsakivut...Tänään aamulla heti kahdeksalta soitin neuvolaan ja sain samantien ajan. Lääkärille en päässyt mutta kätiö ultrasi ja konsultoi lääkäriä. Vauva liikkui vilkkaasti ja sydän löi joten siltä osin ainakin tänään kaikki ok. Lääkäri ei katsonut aiheelliseksi tehdä sisätutkimusta vaikka itse kyllä sen olisin halunnut. Verivuoto jatkuu edelleen...ei nyt tullut selvyyttä että mistä johtuu. Pitää vaan seurailla ja jos muuttuu runsaaksi tai tulee kipuja niin sitten uudestaan yhteyttä neuvolaan. Eihän tämä yhtään kivalta tunnut ja tuntuu ettei oikein missään vaiheessa pääse nauttimaan raskaana olemisesta kun koko ajan on huolta. Oliko teistä joillakin jotka olette jo pidemmällä verivuotoa näillä viikoin? Mulla nyt siis rv 13+4.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

hannuliini - neuvola 2.2.
flow^ - lääkärineuvola 4.2. rv 17+1
Lottainen - kontrollineuvola 8.2. - rv13+3
frankie - nt-ultra 9.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
Mandala - 3D/4D ultra 11.2. - 25+4
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Lottainen - neuvola 2.3. - rv 16+5
Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
Toiveikas81 - rakenneultra 23.3. - rv 20+6
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv 20+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)


Maaliin päässeet :love:


******
Poistin listalta nyt Aaniksen ja epplun, joista ei ole kuulunut aikoihin mitään, eivät ole ilmoittaneet LA, tms. tietojen päivitystä. Takasin tottakai lisäillään jos vielä innostuu palaamaan mukaan! =)
 
Voi mitä piinaa Toiveikas81 :( mutta toivotaan että tyrehtyy pian ja on vaan jotakin harmitonta.. onneks lapsi näyttäs voivan kaikesta huolimatta hyvin! (y)
Mullahan tuli joku pikku vuoto 20+0 mutta se jäi kyllä tosi niukaks.

Tänään suht nopee rutiinikäynti neuvolassa, paino ei ollu noussu niin paljoo suhteellisesti kun aiempina viikkoina, ehkä turvotus on hiukan laskenu ja ylimääräset nesteet kadonnu? Tosin nilkoissa näkyvää turvotusta jo parinkin kilometrin kävelyn jälkeen. Nyt mittas mahankin, 23cm ja ihan keskikäyrällä menee. Syke 140 paikkeilla.
Niitä jalkapöytien kutinakohtauksia ei oo nyt ollu, vaan sellasta lievää kutinaa välillä jossain kohtaa jalkapohjia, mutta varmaankaan ei oo vielä riittävä oire että ois tutkittava tarkemmin. Pitäs kai olla jatkuva kutina ja myös kämmenissä ja mahassa, mihin sappinesteet kertyy.
Kysyin myös kananmunankeltuaisjauheesta, jota näyttäny olevan jossain mm. hampurilaiskastikkeissa raa'an kananmunan sijaan, niin se on kuulema ihan ok syödä.. ei oo oikein löytyny netistä tietoo tästä kun yrittäny hakee. Tosin ei kyllä suomalaisissa kananmunissa muutenkaan pitäs olla listeriaa.
Sain mukaan jonkun odotusaika-haastattelun (6 paperia) joka palautetaan ens käynnillä (3.3.), lähinnä siinä näyttäs olevan kyselyä henkisen puolen voinnista, niin ja parisuhteen tilasta.. jota ei siis nyt ole :sleep: eli moni kohta jää tyhjäks.

27+5
 
Pikainen omanapainen ihmettely..
On se kumma kun ei tuu mitään oireita, vaikea uskoa olevansa raskaana. Ei mitään tuhrua, ei vuotoa, ei kipuja. Outoa.
LA:n laskin jollai nettisivulla, mutten uskaltais listoillekaan kun joku taikausko on, että sit tää loppuu jos sinne asti jo ajattelee..
Kolme piiiitkää viikkoa edessä odotellessa varhaisultraa 19.2. Huoh..
 
TOIVEIKAS Aika lamauttavia nuo vuodot, mutta hyvä, että sikiö hyvinvoiva!! Mä vuosin kuin niagaran putous rv8-15 (muistaakseni noi viikot) ja esikoisen aikana rv5-15 kirkasta verta paljon ja isoja hyytymiä välillä. Koko aika pelotti kyllä!!!

MISERICORDIA Ihanaa, kun oot selvinny toistaseks ilman pahoinvointia :) Nauti!

MANDALALLE Paranemisia!!!

Kävin kangaskaupassa hakemassa mieluisia kankaita ja anoppi saa laittaa saumurin laulamaan ;) Taas katoin vauvanvaatekaapin :D ja rupes ärsyttää sillisalaatti mitä kuoseihin tulee. Jos tää on meidän viimenen lapsi ja tekemiseen käytetty säästöt ni kai hänen vaatteisiinsakin voi panostaa. En vaan kestä lasten vaatteiden hintoja, ku ns. oikeen väriset kietasubodyt maksaa 17-25€ :O Seesteinen keskiraskaus, kun ehtii murehtia tämmösiä ;)

Tää unettomuus vie mut kohta lääkäriin. 4-6h unta joka yö ja sekin pätkissä :O Saas nähdä herääkö vauva samaan aikaan myös kohdun ulkopuolella. Toivottavasti ei ainakaan valvo 30-60min silloin niinkuin nyt.

Rv 24+6
 
Domi, nyt kun sanoit, niin mä taisin aikoinaan lopettaa Acon käytön just kosteiden kainaloiden takia. Nyt tämä extra sensitive on pelittänyt kyllä ihan hyvin.

Toiveikas, vaikka ei ollutkaan samalla viikolla, niin ekassa raskaudessa vuodin ihan hirveästi rv 9+6-7 muistaakseni, niin paljon, että mulle diagnosoitiin jo keskenmeno. Polilla ultrassa kaikki oli kuitenkin ok ja loppuraskaus meni hyvin. Toivoisin kyllä ettei tämmöisiä vuotoja olisi ollenkaan, sitä on niin tottunut, että vuoto=ei vauvaa. o_O

Misericordia, mitkä viikot menossa? Oireita tullee siinä rv 6 tienoilla. Esim. itsellä oli nyt tässä tokassa raskaudessa eka oire oli pahoinvointia rv 5+5 - 7+0. Se helpotti heti kun vaihdoin väljemmät vaatteet päälle. Samojen viikkojen aikana rinnat tulivat täyteläisimmäksi, tuli ummetusta, mahassa turvotusta...
Ekassa raskaudessa pahoinvointia oli rv 6 - 14. mutta silloin ei kyllä väljempiä vaatteita tarvinnut vaihtaa kuin vasta loppuraskaudessa, koska maha oli niin pieni ;) Tsemppiä sulle Pahempiin Piinapäiviin!

10+6
 
Viimeksi muokattu:
Toiveikas harmi nuo vuodot kun ei pysty kunnolla rauhoittumaan edes toisen kolmanneksen puolella :unsure: mutta tosiaan hyvä juttu on että masuasukki voi hyvin, koeta siihen tuudittautua!

Misericordia mun omien havaintojen perusteella se tuntuu olevan aivan yhtä yleistä että on oireeton raskaus kuin että on oireita vaikka kuinka paljon. Itsekin omaa alkuviikkojen oireettomuutta pelkäsin ja ihmettelin, mutta näin jälkikäteen ollut vain todella tyytyväinen ettei tarvinnut esim oksentaa aamusta iltaan. Kylmiä hermoja sinulle noihin todellisiin piinaviikkoihin!

Kop kop tosi harmi toi unettomuus :( kannattaa pian käydä puhumassa siitä, että saisitko mitään apuja. Mulla joku tutun tuttu söi ihan unilääkkeitä loppuun asti, että selvisi raskaudesta.

Vitsi mä käyn vähän väliä aina hipelöimässä niitä pikku vaatteita kaapissa ja odotan, että saisin pestä ja järjestellä ne laatikkoon :love:kunhan tuo huone saadaan pikku hiljaa valmiiksi jossain vaiheessa.

Täällä sairastuvalla jo vähän parempi päivä, influenssaksi tämä todettiin testillä. Ja lääkäri sanoi että se mun ottama rokote just on se mikä helpottaa mulla näitä oireita. Voi herranen aika ONNEKSI. Jos olisin samassa kunnossa ollut kun mies niin olisin alkanut jo varmaan pelkäämään pikkumiehen puolestakin! Vaikka eipä tämä jatkuva yskiminenkään kivaa ole kun tulee kovia repäisykipuja :unsure: varmaan taidan sen resilarin korkata sen takia kun tää yskänärsytys on aivan järkyttävää.

24+2
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Anteeksi jo etukäteen, mutta täältä tulisi nyt omaa napaa, ihan kirjaimellisestikin osaksi...:D

Mulla on nimittäin napa kipeä :confused: Onko kellään muulla ollut? Tuo masu on nyt alkanut oikeasti kasvamaan, ja pullahti oikeastaan tuossa viikonlopun aikaan esiinkin jo.:love: ihmettelen edelleen ettei töissä kukaan ole kysynyt mitään... :rolleyes: Mutta siis tuo napa.. jotenkin olen liittänyt sen tähän masun kasvamiseen, mutta kun eihän tuo vielä ylty moneen viikkoon napaan asti, puolessa välissä vasta pitäisi olla napaa kohti matkalla... Voisiko ylipaino siten vaikutta asiaan, että sen takia napa ärtyy? Inhottava tunne kun napa on kipeä :(

Täällä ei ole vielä juurikaan uskallettu tehdä hankintoja vauvalle, kun ei tiedetä vielä sukupuoltakaan... Ja ajateltiin, että kun muutetaan huhtikuussa niin katsotaan sitten että mitä tarvitsee hankkia ym. Ainoa hankinta toistaiseksi on eilen postissa tullut vauvanpeitto kirjontatyö :love: Sormet syyhyää jo päästä tekemään sitä, että saisi valmiiksi sitten kesään mennessä kun vauveli saapuu :love::love::love:

16+0
 
Kiitos tsempeistä! Täällä taas aamu vietetty lääkärissä kun eilen illalla holahti kunnolla ja aamulla tuli iso verinen hyytymä veren kera. Aivan kuin ois runsaat menkat. Sisätutkimuksen perusteella sain alkavan keskenmenodiagnoosin...kunnes ultrasta löytyi liikkuva sikiö ja syke. Lääkärin sanojen mukaisesti vielä on mahiksia mutta ei voi tietää...Sain kiireellisen lähetteen naistentautien poliklinikalle jatkotutkimuksiin. Nyt tässä odottelen soittoa ja aikaa lähipäivinä. Ei ole häävit fiilikset ja takeita että hyvin käy. Ankeeta, ei voi muuta kuin edetä hetki kerrallaan!
 
Toiveikas, kuulostaa just samalta mitä mulla oli, materiat ja kaikki. Naistentautienpoliklinikalla ovat nähneet tällaisia tapauksia varmasti paljon, joten osannevat sanoa jotain muutakin kuin ettei tiedä miten käy. Mulla naistentautien poliklinikalla ei tosin löytynyt syytä, diagnoosi oli muistaakseni diagnosoimaton verenvuoto emättimestä tms. Hoitaja epäili ohimennen, josko kaksonen olisi tullut pois. Tsemppiä, toivottavasti syy löytyy, niin ei jäisi loppuraskaudeksi huolta!
 
Voi Toiveikas kylläpä siellä riepottelee :( toivottavasti pääset pian tarkistuksiin ja tämä episodi päättyy hyvin. Olet ajatuksissa!

Kiisuli mä olen kuullut jotain navan kipuilusta ainakin loppu puolella raskautta erityisesti jos napa pomppaa ulos. Kyllähän se sulla kuulostaisi sopivalta tuohon mahan pullahtamiseen. Tietty aina kannattaa kysyä neuvolasta jos kovasti mietityttää.
 
Toiveikas, kovasti jaksamisia epävarmaan tilanteeseen, toivottavasti pääset naikkarille pian!

kopkop, mulle neuvolassa vaan sano että mun on helpompi vauvan kanssa heräillä kun nukun nyt jo niin huonosti. Mä kans nukun pätkissä ja oon monesti yöllä hereillä sen parikin tuntia ennenku saan jonkun verran unenpäästä kiinni. Saa nähä millon pää sekoaa kokonaan.

Kiisuli, mulla on napa ollu vähä herkkä kun se on iha venyny ja pullahtanu ympäri. Mulla on sellanen pallonapa muutenki jos tajuat mitä tarkotan, josko vaatteet hiertää tms.

Mandalalle paranemisia, onneksi tauti ei tullu kovasti päälle. Oon kyl tyytyväinen että rokotteen otin jo aikaa sitten, ainaki toistaseks välttyny taudeilta.

Oli aika väsyttävä viikonloppu harrastuksen parissa nii ei oo jaksanu mitää kirjotella. Vieläki iha naatti :D lisäks nyt on tullu taas joku uus ja tosi outo kipu homma. Alkaa aika yht äkkiä ja tuntuu monesti kurkussa ja rinnan alueella ja sit siirtyy yläselkään. En yhtää tiiä mitä toi vois olla. Tulee kans vähän aaltoina.

25+6
 
Toiveikkaalle tsemppiä ja voimia epävarmaan tilanteseen!! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin!!

Hyvä että otit Mandala rokotteen!! Tuo influenssa on kamala tauti, ei voi erehtyä. Sitä on silloin oikeesti kipeenä :unsure:

Jee, täällä isoin hankinta eli vaunut käyty ostamassa!! Tuli heti sellainen olo että ei kai nyt liian aikaisin hankittu ja tietääkö pahaa onnea mutta hyvä tarjous löytyi ja mieleiset niin miksi odotella!?! Päädyttiin brion smileihin :)

22+2
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja Mandala
Mandala - Huh, onneksi otit sen rokotteen jos helpottaa kerta oireita! Toi yskiminen on varmasti kamalaa, vihoviimeinen tauti mitä tähän toivoisi. Täälläkin flunssa tuloillaan, toivottavasti pääsen helpolla (rokotus on).

Toiveikas - Tsemppiä, niin kauan on toivoa kun syke näkyy ja sikiö liikkuu. Kenellekään tämän ketjun kirjoittajalle ei kyllä toivo yhtään huonoa uutista.

kop kop - Mä täällä sormet syyhyten odotan, että saan kotiin asti käytetyt vauvanvaatteet joita meille on tulossa iso pino. Meinaan värjätä niitä, varsinkin sellaiset valkoiset pesussa harmaantuneet saa uuden värin päälle.
Ommella en hirveästi jaksa, tuntuu että vaatteiden käyttöikä on niin lyhyt. Villasukat, tumput, myssyt ja tilkkupeitto saa toistaiseksi riittää. Ja ehkä joku pehmolelu.

Henrietta- - Kiva kun löytyi vaunut, ei tavaraa hankkimalla mitään pahaa onnea saa! :) Tosiaan jos tarjouksesta löytyi mieleiset, niin ehdottomasti kannatti jo ostaa. On sitten jotain, mitä hiplailla ja ihastella. ;)

ON: Kipuja on ollut riesana, liitoskipuja ja lonkkasärkyä. Maha on viikon sisään taas kasvanut reilusti, mikä niitä taitaa aiheuttaa. Ensi viikon rakenneultra jännittää koko ajan enemmän.

19+6
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Toivekkaalle paljon jaksamista epävarmaan tilanteeseen! Kaikki positiiviset ajatukset lähtevät sinne päin! <3

Lia, tässä linkki siihen SI-tukivyöhön, jonka ostin. http://auron.mycashflow.fi/category/7/tukivyot-si-vyo Liike on Helsingissä ja postissa tuli kahdessa päivässä. Tämä on suhteessa halvin, jonka löysin. Tärkeänä pidin, että vyössä on säätövaraa mahan kasvaessa. Lantion vakauttamisen vyöllä pitäisi auttaa liitoskipuihinkin. Mulla niitä on edelleen vyöstä huolimatta, mutta toisaalta en tiedä, kuinka pahoja olisivat ilman vyötä. Olen myös kokenut, että lämmin kaurapussi häpyluun päällä auttaa kipuihin jonkin verran. Mulla liikkuminen pahentaa kipuja, joten olen rajoittanut sitä, kun pelkään, että kohta en pääse kävelemään enää ollenkaan (kuten on ollut, kun olen kävellyt enemmän).

Kaikkien kipujen keskellä iloitsen suuresti siitä, että vauvan liikkeet näkyvät jo mahan päällä. Eilen kirja alkoi pomppia, kun makasin sohvalla lukemassa <3

Nyt kun tavarat alkavat olla paikoillaan muuton jälkeen, on ollut aikaa alkaa selailla sänkykä, turvakaukaloita ja vaunuja. Ollaan päädytty siihen, että ostetaan käytetyt vaunut, kunhan vain löydetään sellaiset kuin halutaan kohtuuhintaan. Osaako joku neuvoa, mitä sängyssä kannattaisi ottaa huomioon? Olen ajatellut sellaista, missä on säädettävä pohja ja laskettava reuna, koska selkävaivat. Eilen tuli ilmoitus, että äitiyspakkaus saapuu kahden viikon sisällä!

Peppermint 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja kop kop
Mistä ootte muuten hankkinut äitiysvaatteita ja varsinkin housuja? Mä mietin viime viikolla et käviskö ostamassa muutamat ihan perus legginsit vai mitä sitä tekis. Huomasin muuten lia että meillä on samana päivänä rakenneultra.
 
Oon voinut aika huonosti viime päivinä, en ole jaksanut kommentoida. Nytkin vain pikaisesti. Kokeilemassa töihinpaluuta mutta on tosi vaikeaa. Olen fyysisesti niin heikko. Puuh.

Käyn kyllä lukemassa aktiivisesti.

<3

rv12+5
 
Toiveikas paljon tsemppiä täältä! Toivotaan että vuodolle löytyy joku harmiton syy!

Hannuliini minä oon ostanu h&m äitiys legginsejä, parit "farkut", paitoja.. Ihan ok mun mielestä . Tuntuu et tuo maha on pyöristyny nyt ihan yhtäkkiä, ei sitä kyllä enää piilotella voi:LOL: ja voi, sullakin jo kohta rakenneultra :love:

Lottainen jaksamista sinne! Saikkua vaan jos siltä tuntuu!

Täällä huomenna neuvola lääkäri. Mitä siellä yleensä katsotaan ja tehdään? Jotenki taas jännittää mennä sinne:barefoot:

17+0:love:
 

Yhteistyössä