~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

CARO87 Joo, valvominen etenkin loppuraskaudessa on hyvä juttu tulevan vauvanhoidon kannalta, mutta 9kk kestävä unottomuus ei oo oikeesti normaalia/tervettä. Mä tässä pähkäilen kuka hoitais, avo vai neuvola...

MANDALA Mun hyvä ystävä alotti valvomisen alkuraskaudessa ja on nyt valvonut 3,5v. Kokeillu kaikki unilääkkeet, nukahtamislääkkeet, osan psyykelääkkeistä, uniklinikan ja sairaudet tutkittu. Edelleen valvoo... Siks tajusin, että ööö, tarttis varmaan tehä jotain :O

TOIVEIKAS Tsemppiä ja ajatuksia!!!! Mikä tilanne nyt?

HANNULIINI Oon ostanu henkkamaukasta paitoja, farkkuja ja leggarit. Huutonetistä ja torista löytänyt takkeja ja vaatepaketteja.

PEPPERMINT Itsekin selkävaivasena hommasin esikoiselle sängyn (jlittle foorprint lilly) jossa laita jonka saa laskettua ja laidan saa myöhemmin pois, mutta pitää olla taaperolaita tilalle, että pysyy kasassa. Pohjan saa 3 eri korkeuteen mikä hyvä. Oon tykännyt, mutta huomasin oman selän kanssa, että ei kannata pitää sänkyä sivuvaununa oman sängyn kanssa. Pehmeällä alustalla polvillaan vauvaa nostaessa saa selän entistä kipeemmäksi. Ja huomasin myös, että vauva on helpompi nostaa ja laskea sänkyyn silloin kun laita on ylhäällä, koska saa omista käsivarsista vipuvoimaa. Mulla oli pahimmillaan selkä niin kipee, että esikoinen vietti pari päivää keittiön pöydällä, kantoliinassa ja hoitopöydällä. En uskaltanut laskea sänkyyn, sohvalle tai lattialle, kun en ois saanut häntä ylös. Oli siis parin kk ikänen silloin enkä siis jättänyt hetkeksikään yksin, ettei tipu. Laskettavan laidan ainoa ärsyttävä puoli on, että naruilla sidottavat reunapehmusteet on hankalat. Lyhensin pehmusteesta toisen laidn verran pois. Isomman lapsen kanssa laskettava laita oli hyvä etenkin, kun pohja ihan alimmalla tasolla ja lapsi seisoo ite ja nostaa kädetkin ylös.

Rv25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
hannuliini - On tosiaan sama päivä, kaksoset varmaan halutaan täällä tarkastaa aiemmin. :) Kun mulle eivät tota aiemmin antaneet aikaa, olivat sitä mieltä ettei tarvitse niin aikaisin. Vaatteita olen ostanut Lindexiltä, Helsingin Aleksanterinkadulta löytyy liikkeestä + tietty verkkokauppa. H&M:llä pitäisi käväistä ostamassa jotain peruspaitoja ja meinasin jostain tilata sellaset mahatuubit pidentämään omia paitoja.

Lottainen - Voi kun voisin virtuaalisesti lähettää jotain oloa helpottavaa. Varsin tuttua toi voimattomuus syksyltä, tuntuu että pahoinvointikuukaudet meni itseltä ihan ohi.

Peppermint - Kiva kuulla hyviä kokemuksia tukivyöstä, täytyy tosiaan turkailla tarkemmin!

Oma napa: 20+0!! Kyllä se aika siis todistetusti menee eteenpäin. :) Tänään on selvästi parempi olo, ei niin kivuliasta kuin edelliset päivät.

Nyt on tullut ensimmäinen selvä ruokahimotus. En ole koskaan tykännyt valkosipulista, mutta viikko sitten erehdyin syömään yhden sellaisen öljyssä marinoidun valkosipulinkynnen.. Ja nyt voisin vetää niitä lusikalla suoraan purkista. Kanssaihmisiä säästellen tyydyn kuitenkin pieneen määrään. :D

Ja uuden etapin kunniaksi vielä loppuun mahakuva:
http://aijaa.com/kSMsVB

Kamala kännykkäkuva, ja vielä hyvillä kuvanmuokkaustaidoillani suttasin yläreunasta mun kasvojen varjon (näkyi sivuprofiili niin selkeästi). :D

20+0
 
Hei. Anteeks mut palaan vielä siihen dödö asiaan, jos vaikka jollekkin hyötyä. Mulle yksi tuttava osasi sanoa että ainakin dermosilillä varoittavat, että kun vaihtaa alumiinittomaan niin aluksi saattaa ilmetä just tota "märkä kainaloisuutta". Että keholla ottaa vähän aikaa tottua ja ns. entiset "myrkyt" puskee pois. Ja nyt itseasiassa kun olen käyttänyt sen mitä lie pari viikkoa? niin enää ei ole läheskään niin paljoa enää sitä vaivaa, ei itseasiassa juuri ollenkaan. Mulla siis se Acon ekstra sensitive, mut varmaan pätee muihinkin et kannattaa testata vähän pidempää, eikä heti heivata menemään. :)
 
Kiitos kaikille toivotuksista ja omien alkutarinoiden jakamisesta.
Tsempit muillekin epävarmuudessa vaeltaville.
Itsenikin säikäytti tiistaina verinen vuoto ja kivut. Loppuili kumminki lyhyeen ja eilen kurkattin polilla ultra varmuuden vuoksi. Siellä oli viikkoihin sopivat löydökset. Eilen 5+3 ja näkyi raskauspussi oikeassa paikassa ja ruskuaisrengas. Lisäksi mitattiin hgc:ksi 6900.
Viikon päästä uusi mittaus vertaukseen. Varhais uä liikkui 17.2 aamuun. Pienet pireet nosteli päätään eilen nimittäin pahoinvointi. Lievää, mutta hyvin huomaa ja nälkä muuttu siksi jos ei napsi jotain sopivin väliajoin.

Onko kellään tietoa löytyisikö jostain noihin hgc arvoihin viitearvoja joissa saa huomioitua siirretyn alkion iän? mulla se oli 5 päiväinen. Hoitaja sanoi arvon olevan hyvä, mutta vielä olisin mieluusti itsekin tutkinut noita.. Ilmeisesti se viiteväli näille viikoille on eri kun taulukoissa, koska niissä laskettu 2 päiväisen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toiveikas saitko jo ajan, tai oletko käynyt lisätutkimuksissa? toivottavasti kaikki on siellä hyvin!

Misericordia
mulle klinikalla ainakin osattiin sanoa suoraan mitkä viitearvot millekin päivälle pitäisi olla. Esim itse kun kävin 4+2 ekassa niin sen päivän viitearvot piti olla 128-550 muistaakseni. Eli kyllä ne on olemassa, mutta olen kyllä huomannut monissa asioissa että jotkut tietyt tahot ei tahallaan halua liian yksityiskohtaista tietoa antaa asioista - ihan kun ne ajattelis että ei sitten kelaile liikoja tms :rolleyes:

Toisaalta kun sulla on tulossa toinen hCG mittaus niin siitähän sen todellisen tilanteen saa selville hyvin. Ja kuten Frankie linkkas sen laskurin, se on kätevä jos eivät sun klinikalta sano taas muuta kuin, että "ihan hyvä".

Mutta hyvä, että ultrassa kaikki näytti nyt jo siltä miltä pitää! (y)

Lia ihana masu taas :love: on kyllä söpösti pyöristynyt! :love: ja onnea puolivälistä, niin se aika rientää ettei oikein tajuakaan!! (y)

hannuliini mä tilasin legginsit ja ne bravadon rintaliivit bellabambiina.fi nettisivustolta. Farkkuja oon ostanut henkkamaukalta sekä yhden paidan tähän mennessä. Kohta kyllä pitää ostaa lisää paitoja...

kop kop tosi hyviä ajatuksia taas, kiitos! mullakin tuo selkä vaivaa ajoittain muutenkin niin täytyy miettiä sitten sitä pinniksen asettelua, että onko kylki auki siinä sängyn vieressä kiinni vai miten. Ollaan tähän mennessä kyllä katsottu sellaista pinnistä missä laidan saa joko pois tai pidettyä ylhäällä kun en ole ollut varma miten tarpeellinen se laskettava laita olisi ollut.

Eilen hain äitiyspakkauksen lähi Siwasta, sepäs tuli tosi nopeasti o_O mun mielestä ei mennyt kuin ehkä viikkoa hakemuksen laitosta. Ja just oli se kirje kelaltakin ehtinyt tulla tällä viikolla että hakemus hyväksytty ja samantien pakkaus oli noudettavissa. Vaikka sitä listaa on tullut netissä katseltua useampaan otteeseen niin kyllä se silti aika hurja määrä tavaraa on livenä tarkastellessa :eek: oli aivan ihana hypistellä niitä :love: toisaalta ne pienimmätkin vaatteet näyttää paljon isoimmilta kuin mitä itse olen kaupasta ostanut niitä 50cm vaatteita. Kuosit oli tosi raikkaita ja söpöjä, joten (y)

Meinaatteko te muut nukuttaa vauvaa äitiyspakkauksessa aluksi? Mun mutsi siitä kysellyt, koska haluaisi teettää sitten reunukset siihen laatikkoon jos käytän sitä. Mutta mä mietin, että olisi ehkä helpompaa saada välitön katsekontakti pinnikseen jos ei ole laatikon reunaa välissä, ja saisi oman käden pinnojen välistä helposti vauvaa rauhoittamaan.

24+4
 
Ai niin frankie jos tarkoitat jotain mainosta täällä kaksplussan sivuilla, niin kannattaa hankkia nettiselaimeen Ad Block. En tiedä mitä selainta käytät, mutta ainakin esim Google Chrome selaimessa tosi helposti asennettava. Eipä vaivaa typerät mainokset koko ajan kun niitä ei näe ;)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Ihana masu sulla Lia :love:

Täällä Turussa tuntuu äitiysvaatteet olevan kiven alla... tai sitten oon etsiny täysin vääristä paikoista :whistle: En oo löytäny mammavaatteita H&M:ltä, Lidexilta, Kapphalista enkä Seppälästä. Kysyttäessäkin sanotaan vaan että kato netistä jos sieltä löytyis :( Kahdet farkut oon saanu hankittua, toiset OzBabystä ja toiset Fiilinki-kaupasta. H&M:ltä tilasin netistä pari paitaa ja sukkahousuja... muuten oon ostellu vaan isompia vaatteita, mutta eipä nekään kauaa kestä :unsure: Tarttis varmaan lähtee käymään Stadissa tai Tampereella joku viikonloppu, kun sokkona netistä tilaaminen ei oikein houkuttele...
Jos jollain on antaa vinkkejä mistä Turusta löytyis vaatteita, niin vinkkejä vastaanotetaan ;)

ON: soittelin eilen neuvolaan napakivuistani. Hoitaja rauhotteli ja sanoi että vaikuttaa ihan normaaleilta kasvukivuilta (y) vaikka kohtu ei olekaan vielä navassa asti :) Tutkin asiaa vielä tänään vähän lisää ja löysin tälläisen artikkelin http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00274 häpyliitoksen kivuista. Täsmää oireisiin aikas täydellisesti, ja laitan linkin että jos joku muu kärsii samasta, niin voi käydä lukemassa. Jos tuo vielä paljon pahenee niin tarvii varmaan pyytää lepolomaa, kun ei meinaa kärsiä istua ja kävellä töissä :unsure::(
 
Kiisuli täällä stadissakin tuntuu, että ne äitiysosastot on aika pieniä tai olemattomia esim henkkamaukoissa ja valikoima todella suppea verrattuna nettiin. Mutta toisaalta löytyypähän edes jotain, koska housut ois melkein mahdottomuus itselle tilata netistä.
Hyvä muuten, että napakivuille löytyy selitys!

Kävinpä nyt sitten siellä ihotautilääkärissä sen mun hanurin leviävän punertavan läiskän takia. Lääkäri sanoi, että otetaan borrelia vasta-aineet ja lähdetään siitä eteenpäin. Kyllä vähän säikähdin kun edes ajattelin, että jos olisikin oikeasti borrelioosi vaikka ei mua ole tiettävästi koskaan punkki purrut :O Koepalakin kuulemma otetaan sitten jos ei ole borrelioosi. Noh hyvä, että tutkivat asiaa, mutta alkoi vähän jännittämään sittenkin.

Muoks: jaa taitaa tarvita käydä taas vaihteeks apteekissa, eilen ostin ratiopharmin naso nenäsumutetta, mutta eihän se auta tukkoisuuteen yhtään. Onneksi just sen verran toinen sierain ollu auki yöllä että saanut vähän nukuttua. Nyt koko päivä hengitelty suun kautta, joten jotain on keksittävä. Resilaria olen muutaman kerran ottanut, onneksi jeesasi siihen karseaan yskään, niin en vaan edes pysty soimaamaan itseäni lääkkeen ottamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään olikin taas mahanesteet kurkussa -aamu.. aina sillon tällön vieläkin pahoinvointi muistuttaa itestään.

Hienoa Misericordia, että nyt on saatu selvyyttä asiaan ja hyvään suuntaan (y) vuodot on kyllä tosi tavallisia alkuviikoilla, jaksamisia seuraavaan hcg mittaukseen! Ja tosiaan, oleellisempaa taitaa olla se miten arvo nousee, ei niinkään eka arvo..
Hassun kuulosia noi napakivut, vaik ei tietenkään mikään naurun asia, mitkään kivut...mut varmaankin tosiaan ihan normaalia ja vaaratonta, mikä liittyy just kohdun kasvuun :)
Mandalalle pikaista paranemista!

Kivoja täällä noi mahakuvat :) oma näyttäs jo siltä niinkun ois rv40 lähempänäkin :eek: siis joltain melkein yhtä isolta kun loppuaikoina 1. raskaudessa. Ehkä ne mahakudokset ym. on jo venähtäny ekalla kertaa että näyttää toisella aiemmin isommalta? Se ei myöskään tuntus kasvavan niinkään ylöspäin kylkiluita kohti vaan yltää kokoajan pidemmälle eteenpäin.
Mä kyllä yleensä syön valkosipulia ja tykkään esim. pizzaan pyytää reilustikin mut nyt jättäny kokonaan pois kun sekin on eräänlainen yrtti.. mut kai sekin on vähän ylivarovaisuutta, pitäs varmaan yrttejäkin aika isot määrät ja ihan tuoreeltaan vetästä että vois olla haittaa...

Mulla on myös toi Ad Block Plus (Firefoxissa) eli ei näy mitään mainoksia ;)
Onhan tota jo miettiny missä ois sitten lapsen nukkumapaikka.. täällä ahtaudessa ei vaan oo paljoo vaihtoehtoja kun ei uutta kämppää oo onnistunu saamaan :/ joko siinä pakkauslaatikossa mun sängyn vieressä tai sitten mun (pari)sängyssä vieressä/keskellä. Kokemuksen mukaan vaan se saaattaa mennä kuitenkin tohon jälkimmäiseen kun joskus öisin oli kertakaikkiaan niin uupunu että lapsen nosto takasin omaan vieressä olevaan petiinkin tuntu ylivoimaselta...ja usein siinä itekin nukahti sen aikana kun lapsi söi. Tuskin siinä kuitenkaan kovin isoo tukehtumisriskiä on kun ei oo vesisänkyä ja oon hoikka/pienirintanen. Parempi tietty kuitenkin jos sitä nostais hiukan erilleen viereensä tai kääntäis kyljelleen pois päin itestä.
Pinnasängylle on sit raivattava erikseen tilaa jos niin pitkään joudutaan tähän jäämään.

Sekin jo hiukan ahdistanu jos terveydenhoitaja haluis välttämättä tulla kotikäynnille synnytyksen jälkeen (niinkun ainakin esikoisen kohdalla), et mitä aattelee tästä ahtaasta "kaaoksesta" :oops: esikoinenkin nyt tilapäisesti oleilee täällä ja välillä muiden sukulaisten nurkissa, että saa raha- ym. asiansa järjestykseen, eli senkin tavaroita on täällä nyt varastoituna. Omatkin tavarat on monet pahvilaatikoissa ja säkeissä jo valmiina muuttoon. Ja sit vielä kun on noi eläimet sotkemassa kämppää, mikä lisää epäsiistin vaikutelmaa.. No kai se vapaaehtosta on, ja ehkä nähny kauheempiakin lääviä...mut menisin kyl mieluummin ite käymään siellä neuvolassa kun tänne jotain vieraita päästäisin ja joutusin synnytyksen jälkeen imuroimaan ym. suursiivoo ressaan.
Varmaan tässä käytännöt vaihtelee eri paikoissa, tehdäänkö rutiinisti kotikäyntejä, ja jossain kai vaan jos on esikoinen syntyny.

Muualta just luin että ivf-alkuiset raskaudet kestäis usein pari viikkoo vähemmän kun keskiverto normaalit.. eli syntyis rv38...siis 10 viikon päästä,..?! huhhuh :confused:

28+1
 
lullaby eiköhän ne katso kotitarkistuksissa lähinnä että on tarvittavat asiat lasta varten (oma sänky yms) eikä tuollaisiin luoviin kaaoksiin puutu, uskoisin näin! En kyllä edes tiennyt tuollaisesta itse ollenkaan.

Mulle naikkarilla hoitoja aloittaessa sanottiin, että tuoresiirroista syntyisi tutkimusten mukaan keskimäärin 5 päivää aiemmin ja vauvelit olisi (sen takia?) pienempi kokoisia. Kun taas sitten PAS siirroista kuulemma tutkimusten mukaan menisi vähän yliajalle helpommin ja lapset (tällöin) isompi kokoisia. Taisi olla ainoa tutkimus mihin siellä ikinä viitattiin niin jäi päähän :D

24+4
 
^Ihanko totta, Mandala ja lullaby? En ole kuullut tuosta. Muistaisitko lullaby mistä luit, haluaisin kans tutustua aiheeseen.
Ihan siis toiselta palstalta luin, http://www.simpukka.info/forums/aihe/ivf-plussanneet-kesasyksy-2015/
siellä näyttäs viime aikasten perusteella syntyvän keskimäärin aiemmin.. ja mainittiin näin "luin jostain että hedelmöityshoidoilla odotusaika olisi noin 38 viikkoa.", virallista tietoo en oikein itekään löytäny tästä kun nyt yritin hakee...enkä tienny tarkemmin noista, että pakastesiirretyt voi mennä yliajallekin. Neuvolan laskurihan on laskenu tän LA:n tarkalleen rv38+5.
Tää voi hyvinkin mennä yli, aiempien merkkien mukaan mun kohtu ei "ymmärrä" alkaa tyhjeneen ittekseen raskaudesta vaikka pitäis, eka synnytys oli käynnistetty (muistaakseni 40+2 ja syntyi 40+4), ja km oli keskeytyny ja jouduttiin tyhjentään, kun 4 viikkoon ei tapahtunu mitään vaikka alkiot oli jo kuolleita.
 
Mandala, varmasti tuo borrelioosi säikäytti, luulisin että tuskin mikään todennäköisin vaihtoehto, mutta hyvä että tutkivat senkin. Oliko teillä kotieläimiä? Mulla oli toissa kesänä ekaa kertaa punkki, sellanen ihan mini mini löyty jalasta. Onneks ei tullu mitään ja huomasin heti.

Misericordia, onneksi vuodoista huolimatta kaikki hyvin :) tosiaan se seuraava hcg mittaus varmaan kertoo enemmän.

lulaby, en oo minäkää kuullu tosta, ei kyllä haittaa jos vähän aikasemmin pullahtaa pihalle :D mut tosiaan, pelottavan lähellä se jo on :eek:

En tiiä vielä missä vauva sitten nukkuu, makkarissa saattaa olla vähän liian rauhatonta niin ehkä vois laittaa pinniksen suoraan vauvan huoneeseen. En kuitenkaan viiti antaa nukkua vieressä, kun nuo koirat saattaa pomppia sänkyyn. Lähekkäin on makkarit niin ei tartte kovin kauas lähtee.

Kävin tänää toisen kerran sokerirasituksessa, ei ollu niin kamalaa kun ekalla kerralla mutta vähän vielä tuli ällö olo. Sen kahen tunnun jälkeen tuntu, että tarvii nopeesti ruokaa.

26+1
 
Misericordia hienoa että kaikki näytti siltä miltä piti :)

Mites Toiveikkaan vuoto? Ootko saanu jo ajan naikkarille?

Mä oon kuullu kanssa tosta samasta että hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneet vauvat syntyvät aikaisemmin ja hieman pienipainoisimpina kuin ns. Normivauvat :)

Täällä selkeästi eilen ja tänään tuntunut liikkeitä enemmän, kädelle tuntuu vatsan päälle. On se vaan ihana tunne :love:
 
Sohvanpohjalta taas kirjottelen.
Huomenna vaihtuis niin kuin keskiraskauden puolelle, eli 13vkoa täynnä. Vois kroppakin alkaa uskoa.
Tänään sain lisävinkkejä heikotuksen parantamiseen, ottanut extrana beroccaa ja magnesiumia, yrittänyt juoda vichyä ja saanut vähän syötyä muutakin kuin energiaköyhiä välipaloja. Huomenna käyn päivällä tiputuksessa että lähtis kunnolla voimat palautumaan apuvoimien avulla. Aikamoista!

Äitiyspakkausta me käytettiin esikoisen kohdalla päivän unten aikaan. Pieni nukkui paljon ja jos piti esim tehdä ruokaa, käydä suihkussa jne, niin nukkui laatikossa. Se oli musta söpö, on yhä tallessa sillon ostettu reunakangas. Ei näytä miltään laatikolta vaan sen kanssa.<3

Onnea etapin saavuttaneille ja tsemiä jännittäjille.

Mielenkiintoista tuo aiemmin syntyminen, en ollut kuullutkaan.

Tsemiä Mandalalle ihottuman ja sen tutkimisen kanssa.

Mulla ollut ajottain jotain vähän kuin paineentunteita alavatsalla, olisikohan ihan vaan kasvuun liittyviä..?
 
Kävin stadissa forumin henkkamaukassa kyselemässä mammavaatteita, olivat luopuneet kokonaan. Sain sen käsityksen, että lopettavat mammavaatteet kaikista :O toivottavasti ei, koska niissä on kyllä hinta-laatu kohdillaan. En koe järkevänä maksaa jostain paidasta 50€ jota voi käyttää muutaman kuukauden. Tai no, samaan kategoriaan menee normi juhlavaatteet, mutta niitä voi käyttää vuosi ;)

Ei taida pk-seudulla resurssit riittää kotikäyntiin uudelleensynnyttäjille, jos ensisynnyttäjillekään. Eikä terkkari kyllä kotia tuu kattomaan vaan perhettä ja etenkin vauvaa. Ei tartte olla heti pientä viemässä pöpöpaikkoihin. Ja saa rauhassa omassa kodissa katsoa imetyksen jne. Nythän on tullut uutena thl-suosituksena kotikäynti jo raskausaikana. Ei kaiketi viel toteudu kaikkialla. Siinä vissiin tarkotus kattoa just vauvalle turvallinen koti.

http://m.humrep.oxfordjournals.org/content/28/3/828.abstract

Eli väestöliiton tutkimuksen mukaan ivf/icsi-lapset syntyessään keskimääräistä pienempiä, mutta blastokystiin asti viljelleet isompia viikkoihin nähden. Meidän poitsu ollu 1-2vkoa isompi melkeen joka mittauksessa. Esikoinen oli kyllä kans keskimäärästä isompi ultrissa, vaikkei koeputkimukelo olekaan ;)

Me kokeillaan josko tälle tapaukselle pakkaus kelpais nukkumapaikaksi. Esikoiselle ei oikein kelpaa vieläkään mikään paikka :O Ompelin netin simppeleillä ohjeilla siistin ja yksinkertaisen "reunalakanan" pakettiin. En innostunut röyhelöversioista. Oli muuten helppo homma! Kuulun niihin jotka osaa nippa nappa laittaa edes lankoja koneeseen :D Laitan varmaan laatikon pinnasänkyyn yöksi niin on "turvallinen pesä" :) Muutenhan se tyyppi hukkuu sinne pinnikseen :O

Nyt alkaa pienet vauvat saamaan sydämen läpätystä täällä <3 Olin ennen lapsettomuutta kaikkien lapsien perään, sitten iski kateus, vitutus jne. Esikoisen jälkeen tuli evvk toisten lapsia kohtaan, mutta kaiketi hormonit alkaa nyt tekee tehtävänsä ;)

rv 25+2
 
Mitä hittoa, lopettavat äitiysvaatteet :O toivottavasti edes netissä sitten myy... aika hanurista. Muutenkin niin vähän löytyy muualta kuin netistä äitiysvaatteita. Ja Zalando ja Bellabambiinakin tuntuu olevan hinnakkaampia. Mä en myöskään jaksa edes kuvitella hakevani jostain pienistä erikoisliikkeistä kalliita paitoja ja housuja näin lyhyttä aikaa varten :rolleyes:

Se äitiyspakkauksen koko on kyllä sen puolesta puhuva asia, ne pinnikset kun on niin kauhean isoja, että tosiaan se vauva on yksi kirpun pieru siellä sitten :D Ehkä pyydän ne reunukset mutsilta sittenkin, on sitten edes liikuteltava pikkusänky siinä kätevästi käsillä.

Mulla on edelleen sellanen vähän vaivaantunut fiilis vauvoja kohtaan. Tai siis onhan niitä söpöjä joitain vauvoja ym. En vaan ennen mun ekaa kummilasta (muutama vuosi sitten) ollut edes pitänyt vauvaa sylissä saatika ollut kiinnostunut niistä mitenkään. Nykyäänkin jos esim tuoreempaakin kummityttöä syliin tarjotaan niin menen jotenkin ihan vaikeaksi ja jäykäksi etten osaa juurikaan nauttia siitä, varsinkin jos se alkaa huutamaan :D :oops: en siis osaa käsitellä vauvoja ollenkaan, ja sitten kun on vielä toisen lapsi niin se lisää jäykkyyttä. Uskon ja toivon kovasti, että oman lapsen kanssa se sitten erilaista :whistle::D

Caro on meillä se kissa, mutta se ei koskaan tule mökille mukaan kun mennään yhdeksi yöksi silloin tällöin. Siellä mökillähän niitä punekkja viime kesänäkin oli vaikka kuinka paljo, mutta mä en tullut lähikontaktiin kertaakaan todistetusti. Olisi aika vaikea kuvitella, että borrelioosia tämä olisi kun ei mitään oiretta muuten, mutta mistäs sitä tietää.

24+5
 
Mandala, mulla vähän sama. Tosi vähän vauvoja pitäny sylissä ja en tykkää jos joku niitä tyrkyttää syliin. Kummilapsi toki on ihana mut en minäkää osaa mitään tehdä jos rupeaa itkemään. Oli mulla työssäoppiminen opiskeluaikaan päiväkodissa ja se oli ihan hirveetä mulle :D Ei ole raskaus tehnyt musta yhtään lapsi rakkaampaa enkä usko että musta tuleekaan. Eiköhän siitä omasta tykkää kuitenki :)

Ompa ihanaa kun nyt on voinu koirien kanssa leikkiä ja käydä lenkillä ilman kipuja! Voi jospa jatkuskin näin. Ei tunnu kävellessä yhtää raskaana olevalta paitsi rakossa tuntuu painetta. Epäilen kyllä että viimenen kolmannes tuo omat ongelmansa :D toivottavasti ei tota koiraharrastusta tarviis lopettaa että pystys jotain edes tekeen loppuun asti.

Niin ja saako noita reunuksia mistään siihen äitiyspakkaukseen? Mulla ei oo ompelukonetta nii ei voi ite tehdä enkä varmaa osaiskaan. Ihan hyvä idea että sitä pitäs alkuun pinniksessä.

26+2
 
Caro hieno juttu, nauti nyt kun liikkuminen on helppoa! itsellä nuo kipuilevat nivuset ei täysin onneksi kävelyä estä, toivottavasti pysyy näin pitkään vielä. Kunhan nyt pääsee tän influenssan jälkeen takasin lenkkipolulle.

Mä olen huomannut, että pissalla pitää jo ravata kyllä tosi paljo useammin. Yhden Ikea reissun aikanakin kävin kaksi vai kolme kertaa :D Ja jos esim ratikalle olen juossut edes muutaman kymmenen metriä niin painaa rakkoon aika pahasti, mutta myös ihan alamahassa alkaa tuntumaan inhottavalle.

Netistä löytyy jonkun verran reunapehmusteita, ainakin täältä

http://www.babystyle.fi/index.php/sangyt-ja-vuodevaatteet/kehdon-aitiyskopan-tekstiilit.html

http://www.muksutalli.fi/Tekstiilit
 
Mandala en oo satavarma siitä, että lopettaako hm kokonaan mammavaatteet kaupoista, mutta ymmärsin myyjän puheesta, että näin on. Ei siis suoraan sanonu, että kaikki lopetetaan. Toivottavasti ei!!

Caro googleta äitiyspakkauksen reunapehmuste tai verhoilu niin löytyy sekä noi mandalan linkit. At-lastenturvasta saa myös. Mä ompelin tällä ohjeella yksvärisestä perus puuvillasta (ikean halpiskangasta) ilman vanupehmusteita http://kalliolla-kukkulalla.blogspot.fi/2012/03/diy-project-ensisanky.html?m=1.

Ai niin, tommosta pyörillä olevaa ensisänkyä sais kans vuokrata http://www.vaavi.fi
 
Viimeksi muokattu:
Täältä lääketokkurainen Toiveikas81 kirjoittelee. Nyt sitten pahin mahdollinen pelko kävi toteen ja sain keskenmenon raskausviikolla 14 eli eilen. Alkoi veri valua norona ja tuli järkyttävän kipeät supistukset. Kun päästiin sairaalaan olin pari senttiä auki ja peli oli selvä. Erittäin kivulias kokemus kaikkinensa vaikka sainkin kipulääkettä hyvin. Minut saa poistaa tältä palstalta. Toivottavasti tänne vielä uudestaan tulen. Tarkoituksena on jatkaa lapsettomuushoitoja heti kun tästä on toivottu ja uusi yritys mahdollista. Pari alkiota olisi pakkasessa odottamassa. Hyvää odotusaikaa teille!
 

Yhteistyössä