~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Lia_ - ultra 5.11.
annila - ultra 6.11.
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
Henrietta- - neuvola 9.11.
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4


Maaliin päässeet :love:
 
Googlailun tuossa vähäsen noista Wondfoista. Joku nainen jolla oli liuskoja monta kymmentä, oli testaillut niillä kuultuaan, että alkavat näyttämään vaaleampaa viivaa. Tää nainen oli siis raskaana ja kun teki ko. liuskan aamupissasta, testiviova oli vaaleampi kuin päiväpissasta tehtynä. Hitto kun ne loppui just nyt, olisin tehnyt vielä päiväpissasta ja sitten antanut olla. Pääasia kuitenkin on että apteekin testissä testiviiva helotti punaisempana kuin aikaisemmin ja oli siis myös tummempi kuin kontrolliviiva.
 
Kiitos ihanat edellissivun tsemppaajat, kyllä tää ketju on vaan niin korvaamaton. :love: Hassua tosiaan, miten toisilla kroppa reagoi eri tavalla kuin toisilla.

Huomenna ultra, kysyn samalla kirjoittavatko saikkua. Työpäivän jotenkin sinnittelin (käsi suun edessä..), mutta kotona juoksin suoraan vessaan oksentelemaan. Tätä se on koko illan ja välillä yölläkin, jos en syö, laatta lentää, jos syön niin sama homma. Ainakin hormonit jyllää, kun näin reagoin.

Hannuliini kysyi liikunnasta, mulle sanoi ultralääkäri ettei liikunnalla voi tässä vaiheessa aiheuttaa keskenmenoa. Jos sellainen tulee, niin alkiossa on todennäköisesti jotain vikaa. En nyt mitään hikitreeniä ole tehnyt, mutta olen kevyesti liikkunut ja hevosen selässäkin vielä olin ennen pahoinvointia (nyt olen turhan merisairas siihen touhuun).

Hipsunpöpsy - En hirveästi luottaisi testien viivoihin. Jos tulee ahdistus, niin verikokeisiin vaan. :) tuo odotus tuntuu ihan hirveän pitkältä, mutta todistettavasti ne päivät kyllä menevät eteenpäin.

7+0, taas yksi viikko täynnä ja toivottavasti vielä monta edessä! Aika luottavaisin mielin huomiseen ultraan, toivottavasti ei tule pudotusta...
 
Tää asia tuli vaa eilen mieleen kun olin jumpalla. Mulla myös yhtenä harrastuksena ratsastus käyn kerran viikossa tunneilla tarkotus olisi jos pystyis jouluun asti käymään tunneilla sit vois pitää kevät taukoa ja syksyllä taas palata hevosen selkään. Työpäivä oli aika tuskaa kun ei meinannut silmät millään pysyä auki.
 
Huoh, uusi lääketieteellinen kanta saatu tilanteeseen. Ultrattu sisäisesti ja ulkoisesti. Eilinen hematooma oli ihan oikea, mutta ei yhtään niin vaarallinen kuin antoivat ymmärtää. Julkinen puoli taitaa saada jotain nautintoa pelottelusta..
Hematooma on pieni ja ei ole varmaa onko se istukan alla, mutta uutta vuotoa ei näy eikä ainakaan johdu istukan irtoamisesta. Istukka on meinaan tiukasti kiinni.
Tunti meni ja jatkossa käyn säännöllisesti kattomassa tilanteen, ni eipä tartte murehtia ainakaan turhasta. Kävin mandala sun lekurilla, ku oma olo reissussa :) Nyt mä rupeen hengittää, nukkumaan ja voimaan pahoin hormonaalisista syistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Lia_ - ultra 5.11.
annila - ultra 6.11.
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
Henrietta- - neuvola 9.11.
Kop kop - ultra 12.11 -rv 13+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
Kop kop - rakenneuä 31.12
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4

Maaliin päässeet :love:

 
Lialle jaksamisia! Mullaki taitaa pian taas olla edessä että saikkua on pyydettävä ja mä en sentään edes oksenna. Itkua pitäny töissä pidätellä kun tuntuu ettei vaan pysty. Tänään ehdin pitää taas ruhtinaalliset 10min ruoka tauon. Toisekseen mulla vaihtu työpari musta riippumattomista syistä, ihan epäreilu tilanne oikeestaan, ja nykynen pari ei pysy aikataulussa sitä vähääkään..

kop kop, tosi inhottava tilanne kun pitää pelätä vaikka sikiöllä kaikki hyvin, onneksi sait kuitenkin parempia uutisia :)

hipsunpöpsy, kyllä se yllätävän nopeesti sieltä tulee :) vaikka tuntuu pikältä. Mulla seuraava neuvola 16 päivä ja tuntuu ikuisuudelta että saa kuulla sydänäänet ja että kaikki on hyvin. Jännä miten ne ultrat vaan vähän aikaa helpottaa oloa, sit taas stressaa seuraavaan asti.

Mulla poksu viikot :) tänää rv 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
Hipsunpöpsy, minäkin oon testannut ja saanut hailuja viivoja. Kokeilin tuota laimennostakin, ei tullut parempaa. Enää en uskalla testata. Mullakin ens viikon pe lääkäri ja toivottavasti ultra. Täällä en tiedä, mikä on normaali protokolla, ultraavatko vai ei. Oon samoissa päivissä kuin sinä, jos hedelmöityksestä lasketaan niin tänään 6+1.
Panikoin täällä, kun nännit ei oo enää niin arat. Googlailin jo kkm:sta. Ei muuten kannata, kerran panikoi vielä enemmän. Rinnat kyllä edelleen paisuneet ja maha turvonnut. Jospa se riittäisi oireiksi?! Pahoinvointia ei ole edelleenkään. Väsymystä on, muttei hirveän kovaa. Jotenkin oireet lieventyneet tai sitten ylitarkastelen jokaista asiaa.
Mietin sitä dopleria jo. Jos kaikki ok ens viikolla, niin voisin hankkia sellaisen. Milloin sillä pitäisi äänet kuulua?
 
Bridge kyllä jotkut ihmiset on rv8 jo saaneet kotona dopplerilla äänet kuuluviin mutta ei varmasti läheskään kaikki. Mä aloitin 10+2 eli suht turvallisilla viikoilla että voisi jo kuulua. Täällä stadissa ei neuvolassa edes suostuta kuuntelee ennen rv12. Jos oikein kovasti panikoittaa niin ehkä uusinta verikoe? Se kertoo onko hormoni jatkanut nousuaan normaalisti. Toisaalta kyllähän ne sydänäänet voisi mahdollisesti nähdä ultrassakin tällä viikolla jos sitä haluat aikaistaa. Mulla näkyi 6+4.

Jee Caro jo 13!! :love:

Kop kop noniin parempia uutisia siis, mahtavaa! Herra E on myös kyllä ihanan tarkka noissa hommissa, hyvä että tutki pitkään ja hartaasti. Ja ei voi kun TAAS vaan ihmetellä ja kauhistella sitä julkista.... :mad: Mutt paskat niistä nyt!

Liakin uusilla lukemilla, hieno juttu (y) ja tosiaan hyvä että haet saikkua, turha sitä on kärvistellä tajuttomasti. Saat levätä masu-asukin kanssa rauhassa :love:

Hipsu juuri näin, unohda vaan testit ja odottele ultraa. Kuten muutkin sanonut, niin vaikka tuntuu muulta niin kyllä se jokainen päivä vaihtuu yöksi ja siten ne vie eteenpäin sitä ultraa kohti ja kohta huomaatkin sen olevan jo edessä :)

11+4
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Bridge, on tosiaan mahdollista saada ne kuuluviin jo rv8 mutta hyvin epävarmaa se lienee ennen rv10. Ei mullakaan kuulunu vielä neuvolan laitteella rv9+5kään vaikka oon hoikka ja istukka takaseinämässä. Riippuu monesta seikasta, kuten alkion sijainnista ja miten päin se on siellä, onko istukka edessä, onko mahassa ylimäärästä minkä verran jne. Rv11+0 kuulu jo ihan selkeesti.

kop kop Huh, ettei tilanne ookaan ollenkaan niin vaarallinen!! Ehkä ne julkisella aattelee että ihan varmuuden vuoks kaikki pitää valmistella aina pahimpaan..? :eek:

Viime yönä näin unta vauvasta että oli jo syntyny.. oltiin siinä mun porukoilla ja eteisessä just lähössä kotiin. Katoin peilistä mua ja sitä ja mietin että uskomatonta että se nyt on oikeesti tässä sylissä ja hyvin kävi.....jotenki pelottavia tollaset unet ettei nyt vielä liikaa kiintyis tollasiin ajatuksiin.

15+1
 
Caro, toinen kolmannes! Hieno juttu! (y)

Lia, jaksamista ja voimia! Kauheeta lukea tuollaista näissä oloissa. Toivottavasti tilanne tasottuu pian! Onneksi ilmeisesti kuitenkin olet pystynyt syömään. Tsemppiä! Ja sitten niitä sun ultrakuulumisia täällä innolla oottelen, mennään niin samoissa päivissä... :)

Lullaby, nuo unet. Ne on kyllä jänniä. Joskus niin todellisia ja joskus jo unessa naureskelee, että just joo... Mutta kyllä jotenkin ne(kin) on muuttuneet hormonien myötä selvästi. Toivotaan, että tuo oli selkeä enneuni! (y)

ON:
Tänään 7+2 (vasta!!) ja huomenna siis odotettu ultra. Jännittää ihan älyttömästi. :eek:
 
Bridge, mä kans mietin tätä oireettomuuttani. No, listasin muutama päivä sitten oireitani blogiini, onhan niitä kun oikein miettimään alkaa. Tosin voi olla että osan aiheuttaa lugetkin. Pahoinvointia mulla on, siis etomista ja ällötystä ja kun avaan roskiskaapin, meinaa aivan väkisin pukata oksennusta. Eilen yökötti ja silti en saanut oksennusta aikaiseksi. Kerran olen oksentanut. Esikoisesta jokapäiväinen, monta kertaa päivässä oksentaminen alkoi 6+3. Voihan olla että tässä on vaan niin kovissa liemissä keitetty kun takana yksi täysiaikainen raskaus, kolme keskenmenoa, piikitykset ja muut lääkitykset ettei tällainen raskaushormonin nousu vielä niin kovasti tässä vaiheessa okseta. Ja tietty jokainen raskaus on erilainen muutenkin.
Me ollaan lähdössä etelään pariksi viikoksi muutaman viikon kuluttua, toivottavasti lentämisestä ei ole pienelle mitään haittaa.
Missä vaiheessa te muut ootte luget lopettaneet? On muuten Luget kiven alla tällä hetkellä, ostin eilen tän stadin vimpat kaksi pakettia. Joku toimituskatkos kuulemma.
 
Mulla luget loppu viralliseen testipäivään. Yksi paketti niitä 100mg palleroita mulle määrättiin, yhdessä paketissa on sen 30kpl eli just 15pvän satsi. Oishan mulla ollu vielä paketin jämiä 200mg:sia himassa, mutta en sitten niitä omin päin enää käyttänyt.
Jos huolettaa niiden lopetus, niin ehkä kannattaa pikku hiljaa vähentää ne olemattomiin sitten?

Mulle lääkäri ja aiemmin kätilökin sanoi hoidoissa, että useinhan ne määrätään vaan varmuuden vuoksi tyylisesti, rauhoittamaan asiakasta. Ellei ole selvästi jotain keltiksen vajaatoimintaa esim havaittu.
 
Hittolainen toivottavasti en huonoa onnea itselleni kutsunut nyt... Huomenna tosiaan ne kemut ja kaikki mun vähänkään siistimmät housut on kyllä mallia tiukka ja tiukempi. Kävin legginsejä kattelemassa mutta mitään kivaa ei löytynyt. Piruuttani sovitin sitten yksiä mustia äitiyshousuja ja ai autuas miten mukavat jalassa!! Varsinkin kun tänään on niin turvoksissa maha, ett oikein kivistää :sick:
 
Ultrassa kaikki juuri niin kuin pitääkin, vastasi täysin viikkoja ja sydän löi. Kuulemma sen verran hyvältä näytti, että alle 5% enää keskenmenoriski, ihan en siihen uskalla tuudittautua vielä.

Sairaslomaa en saanut tältä lääkäriltä, eli töihin matkasin suoraan. Missä x-karkit hain kaupasta, ne ei tule tällä hetkellä ylös ollenkaan. Hampaat tykkää, välillä oksentaa ja sit jotain superhappamia karkkeja syön päälle..

Mandala - Äitiyshousut kehiin vaan, jos tuntuu mukavalta! Et sä niillä mitään huonoa onnea saa :D

Annila - Kiva kun joku muu on täällä niin samoilla vaiheilla! Tsemppiä ultraan, sydän voi hakata odotellessa tietoa :)

7+1
 
Täällä 11+3 tänään. Pahoinvointia ollut 6+ viikolta tähän asti joka päivä. Yhtenä päivänä enemmän ja toisena vähemmän. Tietenkin pelottaa, että mikä ahdistus iskee sit, kun se loppuu:oops: maha on ihan selkeän pyöreä alhaalta eli se alun koko vatsan turvotus on siirtynyt pelkästään alavatsalle. Eli kireä paita päällä ei voi luulla lihomisen tulokseksi. Olenkin nyt käyttänyt löysiä huppareita, joihin mahan saanut jemmattua;) äitiyshousuja en ole uskaltanut vielä laittaa, joku ihme taikausko tai muu juttu puskee esiin...:rolleyes: vaikkakin mul oli ne jalassa punktiopäivänä, mukavat kyllä :) ma ois np-ultra ja jännittää! Onneks vkl töissä, niin ei ehdi stressata niin kovasti. Tiedättekö saisiko dopplerin ostettua jostain muualta kuin netin kautta? Myykö mikään kauppa?

Kop kop onneksi sait toisen lääkärin kannan asiaan. :) lääkäreitäkin on niin moneen junaan.

Hipsunpöpsy mulla loppui luget pp12. Annostuksena oli 300mg×2. Oli kyllä epäusko lopettaa ne ja useaan kertaan klinikalta varmistelin. Kuulemma ne ei estä keskenmenoa, pahimmillaan vaan viivästyttää sitä. Sanoivat, että jos on normaali "vahva" raskaus niin elimistö itse tuottaa riittävästi keltarauhashormonia. Ja tää siis tuoresiirrossa.
 
Joo, mulla vaan niin huonoja kokemuksia.. Viimeksi lopetin varhaisultran jälkeen ja kaikki ultrassa hyvin, "95%:sti menee raskaus loppuun, kaikki on hyvin". Luget kun loppui pikkuhiljaa, eikä suinkaan seinään, muutama viikko ja raskaus "meni loppuun". Tiedossa on, etteivät estä keskenmenoa/ vuotoa, johan tässä on vuodettukin. Mutta jos ne yhtään estävät mun päätä leviämästä ja auttavat etten saa sydäriä kun niin pelottaa niin käytän mielelläni niitä, toki lääkärin ohjeiden mukaisesti.
 
Mä en löytänyt doplereita muiden kuin verkkokaupan valikoimista. Omani tuli tänään postissa, siis se korvaava kappale. Tai itse asiassa kolmas, koska Amazon mokasi ekan korvaavan lähetyksen ja pisti sen tavalliseen postiin. Meni varmaan kaksi tuntia eilen, kun tappelin chatissa asiakaspalvelun kanssa. En suosittele Amazonia. Mutta korvaava siis lopulta saapui kuitenkin. Heti piti kokeilla. Olin luovuttaa noin 30 min jälkeen ja suunnittelin päivystykseen lähtöä, mutta sitten löysin sykkeen! Kaiken viuhkinan jälkeen erottui selvänä hyöryveturimaisena jumputuksena ja sykkeet näytöllä nousi niin kuin piti. Mandalan ja Lullabyn linkkaamista videoista oli iso hyöty. Jospa nyt pystyisi olemaan vähän rauhallisemmin mielin np-ultraan asti.

Peppermint 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Peppermint ihan sama juttu mullakin ekaa kertaa; meinasin luovuttaa kunnes sitten sieltä kaiken muun äänen takaa se kuului, oi sitä onnea :D
Todennäköisyys muuten että löydät sykkeen about samasta kohtaa seuraavillakin kerroilla on varmasti aika suuri. Onneksi ainakin nyt tiedät mistä ääni löytyi (y)

Mä olen muutoin tuohon mun tilaamaan ja eBay:n ihan tyytyväinen mutta oli kyllä ärsyttävän harhaanjohtavaa se tuotteen esittely. Eli siinä sivulla luki location: Northhampton, UK. Ainoa mistä olisi saanu tietää paketin mahdollisesti tulevan jostain muualta olisi klikkaamalla myyjän profiiliin jossa luki Kiina. Aika nuijaa, että noin johdetaan harhaan ja tietty tuotteen tuleminen kestää paljon kauemmin :mad:

En mäkään tiedä mistä liikkeestä voisi laitteen löytää muuta kuin Verkkokaupasta. Ehkä jostain lasten tavaroiden liikkeistä?

Vitsi ne äitiyshousut ja äitiyssukkahousut mitkä ostin, tuntuu että ne suurentaa tuota turvotusmahaa entisestään kun ei paina mahaa mistään kohtaa :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä