~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kylläpä aika rientää, kun Lottainen menossa jo np-ultraan! Onnea matkaan. :) Ja toivottavasti pahoinvointi alkaa pian helpottaa, ei ole kivaa tuo voimattomuus.

Mandala - Minkä tyynyn sä siis tilasit? Oon tota buddya miettinyt, mutta en ole vielä ostanut. Nukkuessa tarvii kyllä tollasen paksumman tyynyn jalkojen väliin, muuten kierähdän helposti nojaamaan vatsaan. Tuollaisesta imetystyynystä voisi olla pidempäänkin iloa, mies selkävaivaisena innostui heti ( =taistelu, kumpi sitä saa käyttää :D ).

Tervetuloa Misericordia! Hassusti näkyi liite puhelimella, mutta ei koneella. Pääasia kuitenkin, että plussa siellä näkyi olevan. :)
http://kaksplus.fi/members/misericordia.133468/
frankie - Noilla viikoilla taisin minäkin hylätä viimeiset omat farkkuni. Ei edes nappi auki oleminen enää auttanut. Kovasti sinnittelin, mutta ikävältä tuntui vatsassa, eli näin paremmaksi siirtyä äitiyshousuihin.

Äitiysukkahousuja en ole vielä joutunut ostamaan, Prismasta ostin paksut House-merkkiset thermosukkikset kokoa isompana ja niissä on kivan löysä vyötärö.

kop kop - Haha, "kiva" kuulla että muillakin on turkkeja suojaamassa talven kylmältä. :D Voi noita sun tulehduksia, toivottavasti nyt lääke auttaisi.

Käsittämätöntä tämä väsymys, heräsin kahdeksan aikaan pitkiltä päikkäreiltä ja nyt olen taas valmista kauraa. Iltatoimille ja nukkumaan siis, mitä sitä suotta taistelee vastaan jos väsyttää..

18+6
 
Misericordian tervetuloa joukkoon!

Lottainen minä olen ylipainoinen odottaja ja kyselinkin lääkäriltä neuvolassa painoasiasta. Hän oli sitä mieltä että 10-15 kg max voisi tulla josta olin ihan ihmeissäni, koska olen reilusti ylipainoinen. Itse olin ajatellut max 8 kg mutta saapa nähdä miten käy. Tällä hetkellä paino ei ole noussut juurikaan, noin puoli kiloa mutta tarkkana saa olla. Oon yrittänyt karsia herkkuja (joskus toki pakko saada) ja rasvaiset ruuat. Ihan maalaisjärjellä ja kotiruualla mennään :) Sitten olen melkein joka päivä käynyt tunnin lenkillä. Näillä konsteilla ajattelin edetä ja katsotaan sitten miten tämä paino lähtee kehittymään. Onko sulla tulossa joku tietynlainen ruokavalio?
 
Toiveikas ja lottainen Mä en ole ylipainoinen, mutta tiedän, että paljolla ylipainolla saa jopa paino tippua raskaana ollessa eli vauva saa syödä äidin eväät. Ja lievemmällä ylipainolla muutaman kilon-max10kg nousu ok. Mä ollu yleensä ennemminkin alipainon rajoissa, mutta silti raskausaikana äitipoli suositellu raskausdiabetesruokavaliota eli n.1800kcal/vrk.
 
Kop kop tsemppiä rasitukseen ja toivottavasti saat tulehdukset kondikseen!! Alkaa täälläkin olemaan jo vähän raihnainen olo, pientä ähkimistä aina kun pitää isompia liikkeitä tehdä ja nivuset vaivaa kävellessä, niin ja se häntäluu.
Ja joo, oon Ruoholahdessa duunissa niin pitänyt monta kertaa mennä sinne Vaunuaittaan. Harmittaa kyllä jos ei missään kaupassa niitä meidän vaunuja ole, en tiiä uskaltaako ostaa kuin sikaa säkissä.

Joo meillä taitaa olla se sellanen kuuluisa pesänrakennusmeininki nyt meneillään, hauskaa että se tarttui mieheenkin :D Meinattiin aluksi, ettei jaksa stressaa kunhan ostaa huonekaluista pinniksen ja hoitopöydän: rakentaa sitten lastenhuoneen tietokonehuoneesta jossain vaiheessa. Mutta nyt sitten tulikin vimma suunnitella kaikki kuntoon tässä alkukeväästä. Eilinen ikea reissu oli kyllä ihan hauska, tosin alaselkä huusi hoosiannaa sen jälkeen eikä pystynyt oikein kamojen kantamisessa auttaa.
Hauskaa oli myös kun käveltiin kynttilähyllyjen ohi niin nuuskuttelin miten hyvältä tuoksuu. Mies siinä nauroi, että kun viimeksi alkuraskaudessa käytiin niin olin juossut osaston ohi kun kuulemma yökötti hajut :D en edes muistanut itse hehe.

Mä sain varattua Tapio Kurjelle ajan Mehiläiseen, toivottavasti on asiansa osaava kaveri.

Jostain mä luin, että tämän oman rv23 jälkeen vauvalla olisi 50% selviytysmisprosentti. Eihän se vielä täydellinen ole, mutta jotain lohtua se itsellekin luo vaikka ainakaan vielä ei tunnu pikkuherralla olevan kiire ulkomaailmaan. Tosin just sieltä odottajien puolelta luin, että jos silloin syntyisi, niin vauva laitettaisiin äitin rinnalle ja katsotaan onko edes yritystäkään alkaa hengittämään itse. Jos ei niin luultavasti ei sitten edes koetettaisi tehdä mitään. Mutta näillä viikoillahan ne keuhkorakkulat pitäisi kehkeytyä, joten mahdollisuuksia ainakin luulisi olevan.

Lia tilasin tämän http://www.jollyroom.fi/produkter/doomoo-raskaustyyny-suuri-valkoinen-taupe
Meillä mies vaikkei selkävaivainen olekaan, on alkanut myös hinkumaan mun tyynyä kun näkee miten hyvin sillä saa hyvän asennon :D Tuo on sellainen U-mallinen myös, jotta saa helposti imetystyynyksi kropan ympärille.

Mulla on tullut takaisin alkuraskaudesta tuttu karmea iltapäiväväsymys ja se klo 20 väsymys. Sitten kun kuitenkin sinnittelen johonkin klo 21 jälkeen niin ei sitten ihan älyttömästi väsytä, onneksi saan kuitenkin unta vielä.

Mä oon jotenkin vakuuttunut, että pikkumies on poikittain mun mahassa. Eilenkin tökki ja monotti mahan sivuun pitkin työpäivää, ja usein samanaikaisesti tuntui toisella puolella mahaa jotain tökkimistä. Ja nyt uusin kiva juttu on rakkoon potkiminen :whistle::LOL: tai ainakin tuntuu siltä. Tossa aamulla ratikassakin mietin, että jos jatkaa tuota pitkään niin pakko juosta jonnekin vessaan kesken työmatkan :D

23+3
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja kop kop
Lottainen täällä kans yksi ylipainoinen odottaja. Toistaiseksi paino ei ole noussut, itseasiassa laski ekan neuvolan jälkeen 2 kg, mutta nyt tullut 1 kg takaisin. :) Oon syöny ihan normaalisti, ihan alkuaikaa lukuunottamatta, kun suunnilleen kaikki teki huonoa. Yllätyin painon pudotessa, kun en mie oo oksennellutkaan... Viimisen pari vuotta oon painoo yrittäny tiputtaa enemmän ja vähemmän menestyneesti, eli ruokatottumukset on aika terveelliset. Eikä ainakaan vielä neuvolassa ole sanottu painosta mitään, saa nähdä muuttuuko asia huomenna...
Masukaan ei ole viel pullahtanut, iltaisin lähinnä turvottaa vain...

rv 15+1 :love:
 
Kiisuli, Lottainen ja Toiveikas Olin eskarin aikana ylipainoinen, mutta ei neuvolasta sanottu mitään rajoja painonnousuun. Ennemminkin tivasi, että laihdutanko, kun paino lähti raskausaikana laskuun. Pari päivää ennen la:ta lopputulos oli +400 g.

Nyt tällä kertaa painoa on 10 kg vähemmän, mutta pari viikkoa plussan jälkeen pötkähti +3 kg :whistle: Olo on nyt jotenkin "täysinäinen" koko ajan, en tiedä onko toi sit turvotusta vai sitä painonnousua.

Apteekista nappasin mukaan Acon Extra Sensitive dödön, ja on toiminut hyvin.

Rv 10+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
MANDALA Toihan on just se buddy, mutta ruattalaisten suomennos vähän kökkö ;) Doomoolla kaiketi vaan kaksi mallia, iso ja pieni. Mulla niin lyhyt selkä, että buddy liian iso imetykseen, mutta pärjäsin tavallisella nukkunistyynyllä. Nyt pitäis miettiä uutta imetystuolia, kun esikoisen aikana hommattu nojatuoli olikin ihan surkea loppujen lopuks. Täytyy olla sellanen istuinsyvyys ja istuinkorkeus, että polvet pääsee suoraan kulmaan. Käsinojat ei saa olla liian korkeat eikä liian lähellä omaa vartaloa. Selkänojan tulee olla tarpeeka korkea, että saa niskan hyvin
Rasitus sujuu hyvin. Persaus puutui ja näläkä!!!! Onneks on älypuhelin keksitty :)
 
Kommentoin nyt vähä sivusta..
Mandala, mä jouduin sairaalaan rv 23+0 verenvuodon takia. Sanoivat että pitää jalat ristis 23+5 asti niin sit aletaan tekemään vauvan hyväksi. Mulla ei ollut supistuksia tms mut mulle annettiin silti silloin 23+5 kortisonipiikit kypsyttämään vauvan keuhkoja. Silloin on jo mahdollisuudet selvitä mut parempi olis rv 28 kun suolisto on kehittyneempi. No meillä kävi silti hyvin, typy syntyi lopulta 40+1(y)

Käyn täällä säännöllisesti seuraamassa teidän taivalta ja haaveilen että saisin vielä kerran liittyä seuraan muutenkin. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kop kop joo ihan sama buddy se on :D ton saitin kuvat vaan hämäsi, kun muissa se on U:n muotoisena ja tuon kohdalla just pötkylänä. Hiton ruottalaiset :D Mutta onneksi on pätevä vehje kaikin puolin, vaikka pituutta siinä tosiaan on enemmän kuin tarpeeksi :D

Minne labraan muuten eksyit rasitukseen?

Pikkuherran huoneeseen tulee ostettua kyllä nojatuoli, täytyykin yrittää katsoa että on mitoituksiltaan sitten just sopiva. Onhan tietty aina sohva mihin tuolla Doomoolla saa varmaan ihan hyvä asennon ja kaveri sanoi, että yöllä sitten vaan sängyssä maaten, saa nukahdettua samalla itse siihen :D

frankie:lle onnea kaksinumeroisista viikoista! (y)

Astrea oi kiitos tiedosta. Kyllä tuo lohduttaa tässä vaiheessa itseä! Toivottavasti tosiaan pääset tänne vielä piinailemaan ja panikoimaan joku päivä :love:
 
Minäki haluaisin nojatuolin vauvan huoneeseen mut ei taida mahtua kun meidän tietsikka on siellä.. ei oo muita huoneita ja en halua makkariin sitä laittaa. Meillä on vauvan huoneessa nyt hoitopöytä (johon mies viritti telkkarin ja pleikkarin siks aikaa kun ei tarvii sitä hoitopöytänä :D) ja seinät maalattu. Haluisin jotkut uudet verhot sinne ja jotain sisustusroipetta. Nii ja pinnis mut katellaan löytyiskö käytettynä.

Tilasin inetystyynyn, sellasen ison, just jollyroomista vaikka joutuski odottelemaan. Sitä vois raskaudenki aikana käyttää, on mulla se isohko tyyny ollu yöllä mut se ei oikein muotoidu hyvin.

Nukkumisesta tulee nähtävästi koko ajan vaikeempaa ja viime yönä jo mietin että tällästä tää sit on varmaa hamaan tulevaisuuteen asti jos nyt ei satu vauva joka nukkus hyvin. Ei löydä hyvää asentoa, nenätukossa ja aina herään kun pitäs kylkeä kääntää. Nykyää saattaa kädet ja kaikki puutua. Ihanaa :(

Mandala, mullaki rakkoon potkii usein ja sit tuntuu et jotain lirahtaa :D

Puhelimella ei tosiaan jaksa sen kummemmin kodentaa juttuja niin tsemppiä kaikille tasapuolisesti kolotuksiin ja huonoon oloon :)

25+0 <3
 
Ihanaa, kun te olette kaikki pääseet ko ihan pikkuviikoista. Sitä haaveilee itsekin, että vois mennä nukkumaan ja herätä vaikka uä aamuna vasta.
Eilen aamulla sain testiin paljon vahvemman viivan, mutta se ei enää tänään kovin lohduta. Ei nimittäin tunnu yhtään miltään :unsure:
Rintoihin ei ole vielä tullut pienintäkään muutosta ja masu tuntemuksetkin on eilisestä kadonneet jonnekin!? Vatsa kurnii vähän sekaisuutta, mutta sitä on mulla ennen menkkojakin.
Voi kun tämä visiitti tälle puolelle ei päättyisi ennen aikojaan. Pahoin kyllä pelkään.. Valitettavasti...

Muoks. Kännykällä kuvan lisäsinkin, oon täällä vallan puhelimella. Olisko täällä joku semmonen bugi, että kännykällä laitetut näkyy vain puhelimilla selatessa..
 
Misericordia, mulla oli plussan aikaan ja sitä ennen kaikista vahvimmat oireet alkuraskaudessa. Tissit kipeet ja mahassa kans tuntemuksia. Sit ne rupes hiipumaan nopeesti ja olin pitkään ihan oireeton. Tuli siinä muutama paniikkitesti tehtyä. Vasta myöhemmillä viikoilla tuli pahoinvointi ja muu kiva. Että pelkästä oireettomuudesta ei voi päätellä mitään :) joskus saattaa olla merkki ettei kaikki ole hyvin mut ei läheskään aina. Raskaus on niin jännä että kaikilla ihan erilainen.
 
Toiveikas ja Kiisuli, ketkä painoasiaa kommentoi. Mullekaan ei esikoisestakaan sanottu mitään painorajoja. Itse haluaisin vain olla tarkempi sen kanssa. Tänään kävin pahoinvoinnin vuoksi neuvolalääkärillä joka jatkoi sairaslomaa. Kyselin kun oon seurannut, et paino humahtanut viikossa hurjat 3kg alaspäin ja oon silti yhä turvoksissa niin ei oo sitä. Niin sanoi, et hyvä et tänään on np-ultra et voi katsoa miten pieni voi ja sain 2vkon päähän kontrolliajan et seurataa tota painoa. Et ei kyllä sais noin vauhdilla todellakaan pudota. Ja mähän en ees oksentele.:/

Säikähdin kyllä vähän, toivottavasti pieni nyt oikeasti tankkaa musta tarvittavat energiat.
Mut ei ihme et mulla on koko ajan niin voimaton olo..

Totta Mandala, vastahan mä plussasin ja tänään np-ultra! Hassua!

Ainiin eli kontrollineuvola 8.2. rv13+3

 
Misericordia mulla oli aivan ekat viikot ihan oireetonta myös. Pikkuisen välillä kivisti mahaa ja nippaili munasarjoista ihan vähän, mutta ei mitenkään huomattavasti eli jos en olisi tiennyt olevani raskaana niin ei olisi siitä huomannut mitään. Ja mulla siirretty alkio oli jakaantunut kahdeksi, eli tämä alkoi kaksosraskautena, mikä näkyi verikokeissa paljon raja-arvoja korkeampana hCG:nä. Toinen alkioista oli hiipunut juuri ennen ekaa varhaisultran (6+4) jonka jälkeen sitten tuli rinnat kipeäksi ja suurenivat vähän, mutta niidenkin kipeys vaihteli päivittäin. Ja muita pieniä oireita tuli sen jälkeen, ei edes päivittäin.
Ei auta kuin toivoa, että sun visiitti ei jää lyhkäiseksi tällä kertaa. Täältä ainakin peukutukset sille! (y)

Lottaisen ultratietoja odotellaan täällä! Toivottavasti myös Jezebel:n rakenneultra on mennyt hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Espoossa kävin puolarmetsän sairaalan labrassa. Kulahtanut paikka, mutta ei ruuhkainen. Nopeasti meni aika, onneksi.

Esikoisen aikana ostettiin ikean jennylund, mutta mulla ei toiminut. Sain vaan niskat ja selän kipeeks. Ostettiin sillä ajatuksella, että sopii imetyksen jälkeen muuhun sisustukseen ja on halpa. Siinä vaan liian syvä istuinsyvyys. Jotain samaa kokoluokkaa saa maks olla, koska meillä kamalan ahtaat makuuhuoneet. Ja sai kyllä sisustaa uusiksi, kun pinnasängyn ja nojatuolin toi oman sängyn viereen. Ja ahdasta tuli lapsenkin huoneessa, kun siirtyi sinne sängyn ja imetystuolin kanssa. Ikean se musta korkeaselkäinen rottinkituoli on melkein hyvä. Poäng-nojatuoli vai mikä se oli, on muuten hyvä, mutta liian matala. Tulee vauvan kanssa istahtaessa/noustessa selkä kipeeksi. Tai sitten mä oon vain niin rapakunnosaa :D

Vaunuja kannattaa pyöritellä ja käsitellä paljon erilaisia, jotta selviää minkätyyppistä haluaisi ;) Mulla oli joku emmaljunga-/brio-fiksaatio.. En edes halunnu nähdä muita.. Jos oisin tiennyt bugaboot niin varmaan donkeyhin päätynyt :D
 
Mulla on jotenkin siihen itse vaunukoppaan ja kuomuun liittyvä fiksaatio :D Useat (eli melkein kaikki muut paitsi ne mitkä just haluan :ROFLMAO:) näyttää jotenkin lörpsähtäneiltä esim kuomusta tai joku muu mättää siinä itse kopan ulkonäössä ja/tai värissä. Tai sitten ovat mun silmään liian yksinkertaiset (just Bugaboot). Tykkään tuosta Expander vaunujen muotoilusta, myös sen ratasistuimen kanssa, jotenkin tosi tosi paljon.
Mulla on se paha puoli, että jos joku fiksaatio on niin se ei sitten helpota muuten kuin toteuttamalla asia :X3: Mutta joo kyllä vaunukaupoilla vielä tulee pyörittyä viikkoja ennen ostamista.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Heipä hei pitkästä aikaa :) jospa nyt jotain itsekin kirjoittelisi eikä aina vaan kävisi pikaisesti katsomassa mitä muille kuuluu. Tänään oli siis rakenneultra ja kaikki oli hyvin (poikalupaus) :love: sen jälkeen varattu lääkäriaika kesti sitten max 5 min, kun kerran kaikki oli kunnossa (olivat varanneet ajan sen takia, jos asiat eivät olisi kunnossa...) Seuraava kontrolli (kasvu) ultra raskausviikoilla 28+ eli 23.3.

Kun kuitenkin lukemassa olen käynyt niin jos tähän jotain sitten myös kommentoisin. Itse olen värjännyt hiuksia ihan normaalisti kuin myös laitattanut ripsienpidennykset. Edellisessä raskaudessa varoin siis kaikkea, mutta silti lopputulos oli mikä oli eikä syytä löydetty. Salmiakki kielto on minusta ihan järkyttävä o_O mutta pyrin sitä nyt toteuttamaan kuitenkin...

Meillähän on siis kaikki tavarat uusina valmiina varastoissa, kun mitään emme viime kerran jälkeen myyneet, myös äitiyspakkaus. Sitä olen pohtinut, että ottaisinko silti sen tälläkin kertaa, kun tuo 140€ korvaus ei mielestäni vastaa lähellekään pakkauksen arvoa.

Minulla myös on jonkin verran ylipainoa. Viime raskaudessa siitä joku lääkäri huomautti, että pitäisi enemmän tarkkailla, mutta nyt olen saanut kerätä massaa ihan rauhassa :LOL: myöskään ylipainoni ei ollut syynä siihen mitä viime raskaudessa kävi. Sokerirasituksessa ei ollut mitään huomautettavaa silloin ja toivon, että samoin tilanne jatkuu nyt (sokerirasitus siis vasta edessä 3.3)

Muuten voin loistavasti, mutta närästys on lähes joka päiväinen ystäväni :mad: kärsiikö joku muukin tästä?

ehkäpä pitäisi hieman useammin kirjoitella, niin ei tulisi romaania kerralla ;)
 
Aivan mahtavia uutisia Jezebel ja Lottainen :love::love:
Ja hihih lisää poikia :D ihanaa kaikin puolin!

Täällä ei onneksi närästys vaivaa, eipä tosin muutoinkaan kun mua ei oo kaiketi koskaan närästänyt. En kyllä kadehdi tuota vaivaa, miehellä on refluksitauti niin tiedän kyllä miten inhaa se on. Toivottavasti helpottaa!
 

Yhteistyössä