~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Peppermint! No just mietin tuota samaa, että onkohan varmaa että yksityiselläkään olis automaattisesti ultraa, mutta tuo lääkäri oli naistentautien gyne, niin luulis olevan ultralaite. Mutta jos tosiaan pääsisin omalle polille, niin paras olis se.
 
kyllä mää taian poistun tästä ryhmästä. Kivut on jo kovat ja oksennus kurkussa. Vuotoa tulee ja edelleenkään en pääse tayssiin, soitin kyllä. Huomenna pitää soittaa polille, mutta taitaa olla homma ohi jo ennen sitä. Sen verran kipeä olen. Voimia teille raskauksiin ja paljon onnea! Te jokainen tarvitsette sitä! Kiitos tuesta, jota oon saanut paljon! Kivut kovenee koko ajan tässä samalla ku kirjoitan. :cry: Uskaltaako sitä enää edes yrittää uudelleen.
 
Kiitos Mandala, mutta ei taida nyt kenenkään toivo auttaa. Kivut vähän hellittänyt, mutta vuotoa ja klönttejä tullu nyt niin paljon, että ei oo epäilystäkään, mitä tää on....ite en vielä tajua, suru tulee joskus.
 
Siida, on todella surullista ja ikävää, että näin kävi. Mä toivon että oot täällä takas kun jaksatte taas yrittää. Hirmuisesti teille voimia, jaksamista, halauksia ja toivoa. Voisitpa jakaa niitä tunteita meille, mitä sulla ja sun miehellä nyt varmasti on, kannattais ne yhdessä. Nyt vaan aikaa ja lepoa, sairauslomaa. Ja surra saa niin kauan kuin surettaa, on se niin iso asia. *halaus*
 
Eikä Siida... :cry: Luja rutistus sinne ja hurjasti jaksamista, mikäli tää nyt tarkoittaa sitä pahinta. Mä en voi vaan ymmärtää, miksi tällaista skeidaa pitää ihmisen niskaan kaataa ja jo toistamiseen. Ja jotenkin tuntuu niin raadolliselta, että olet jo niin lähellä ns. turvallisia viikkoja ja sitten tulee tällaista. Mäkin pidän vielä toivoa yllä huomiseen <3
 
Komppaan Tupsulia ja sanon saman eli muista surra ja itkeä niin kauan kuin siltä vaan tuntuu ja älä epäröi hakeutua ammatti-ihmisen pakeille purkamaan niitä möykkyjä ja tapahtunutta. Sen avulla saat voimavaroja jatkaa sitten, kun on sen aika. Itselle se in ollut äärimmäisen tärkeää. Vaikka kyllä omassakin mielessä silloin 3 viikkoa sitten vuodon alkaessa kävi, että en tähän leikkiin enää lähde, jos huonosti käy. Mutta aika kyllä tekee tehtävänsä. Voimia sinulle ja miehellesi <3
 
Nyt se itku sitten tuli, kun teiän viestejä luen. Ootte kyllä niin tärkeä tuki. Kasvottomia ja nimimerkin takana, mutta tiedätte tasan tarkkaan miltä tää tuntuu ja mitä tässä käy läpi. Noita hyytymiä tullu jo niin paljon, että tuolla EI todellakaan voi olla enää mitään. Käyn silti huomenna polilla niin tietää, kuinka hyvin on tyhjentynyt. Oikeesti pelottaa jatko, ja niin uskomattomalta tuntuu, että nyt vasta meni kesken. Kyllä tässä itekki ehti jo vähän hellittää ja rentoutua ja sitte vaan tulee se päivä, kun se hyvä otetaankin pois. Kysyin just mieheltä, että mistä meitä toistamiseen rangaistaan. Onneksi on tuo kullannuppu ruususuu, joka vaan on entistäkin tärkeämpi rakas!
 
Voi Siida :( Toivottavasti pääset huomenna mahd. pian polille näytille, niin pääsevät katsomaan kohdun tilanteen. Tässä kohtaa ei voi toivoa kuin nyt sitä, että tyhjenisi kertaheitolla ettei tarvisi mitään lääkkeitä enää ja että saisit asian ainakin fyysisesti pois päiväjärjestyksestä. Henkiselle toipumiselle pitää vaan sitten antaa oma aikansa. Tässä kohtaa on onni, että teillä on ihana esikoisenne, pieni aurinko, joka pitää arjessa ja elämässä kiinni ja kantaa raskaan ajan yli. Voimia ja jaksamista hurjasti <3
 
Heip.
Täällä taas pitkästä aikaa. Tapahtumia on taas ollut..näköjään myös niitä ei toivottuja Siidalle paljon voimia! Pieni toivo täältä sinne suuntaan vielä lähtee. Ei luovuteta kokonaan ennen kuin se on täysin varmaa. Eikös noita voimakkaitakin vuotoja ole ollut vaikka kaikki on pienellä silti hyvin. Tosin ehkä myös siihen pahimpaan on hyvä myös hieman varautua. Tää on niin epäreilua!!

Iloisia uutisiakin onneksi on. Onnea Lullaby ja kopkop!!

Omaa napaa sen verran että huomenna olisi se väliin jäänyt niskaturvotusultra. Katsotaan näkeekö sieltä enää näillä viikoilla mitään, mutta kuulemas ne muut testit kertoo ainakin jotain suuntaa.
Rv 13+5
Ps. Onko muilla ollut selkee raskausmaha jo näillä viikoilla? Omaa ei enää millään voi peittää, joten kenellekkään ei jää epäselväksi onko raskaana vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja lullaby
Niagaran putouksena 8 viikkoa vuotaneena (edell. raskaud. 10vkoa) pidän sormet ristissä ja peukut pystyssä SIIDALLE!!!!! Raastava tilanne, tiedän! Halauksia!!!

ELIKA Mulla näkyi maha jo varmaan ennen 10-vkoa. Puolessa välissä olin sen näköinen, että kohta poksahtaa. Loppua kohden maha pieneni, mutta pieni oli vauvakin.
 
Tulen äkkiä kysymään neuvoa kun en jaksa kauan pitää puhelinta kädessä. Miten pitkään uskaltaa olla kotona vatsataudissa? Eilen klo 23 lähtien koko yön tunnin välein oksentanut ja nyt aamulla mukaan myös ripuli. Pienikin määrä mitä juon tulee heti ylös, edes vesi ei pysy minuuttia kauemmin sisällä. Aika heikko olo ja janottaa! Yöllä myös oli kovat poltot ylävatsassa aina oksennuksen jälkeen. Oon iha loppu nyt jo! :( rv 15+0
 
Jasmina eiköhän ne vatsapöpöt yleensä mene pois vuorokauden sisällä (ymmärtääkseni myös noro virus), mutta jos yhtään epäilyttää oma tai/ja vauvan olotila niin laita puhelin kaiuttimelle niin ei tarvi pitää puhelinta korvalla ja soita äitiyspolille? Toivottavasti helpottaa pian!
 
Jasmina20 itselle tuli noro, juuri, kun sain tietää positiivisesta raskaustestistä. 3 päivään ei pysynyt sisällä edes vesi ja soitin naistenklinikalle paniikissa. Sanoivat vain, että pöpö on suolistossa ja ei täten haittaa alkion kehittymistä, kunhan vain muistaa ja yrittää juoda.

Siidalle voimia ja jaksamista! <3

Itse kävin tänään varhaisultrassa, jossa todettiin viikkoja 7+3 ja laskettu aika 30.12.2016. Itkuhan siinä tuli, kun oikeaan paikkaan oli kiinnittynyt ja sydämen läpätyksen näki kuvaruudulta. Pelkäsin niin paljon, että jotain olisi vialla, kun viimeksi ei löytynyt kuin tyhjä ruskuaispussi. Nyt on huojentunut mieli (hetken :p), vielä muutama riskiviikko kuitenkin edessä. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Caro87 ja Mandala
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... ensimmäinen yhteinen ...27.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 10.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - neuvola-lääkäri? 12.5.
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5.
cerezah - varhaisultra 16.5.
Elika - ultra ä-polilla 16.5.
Lottainen - neuvola 18.5. - rv27+5
JONPA77 - nauvolalääkäri 18.5.
Tupsuli - np-ultra 23.5.
mar80 - np-ultra 25.5.
Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Nenna81 - lääkärineuvola 22.6 - rv 17+3
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä/muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Mullakin maha kasvoi alkuun nopeasti, mutta ehkä viimeisen kahden viikon aikana, ei juurikaan...liekkö sitten sikiön kasvu hidastunut jo aiemmin tai turvotus väheni, en tiedä. Onpa tässä tukku syitä metittyä ja itkettyä, pyöräilinkö yhtäkkiä liikaa, kun oli kavereita viikko sitten kylässä ja vedettiin kylmiltään yhteensä 40km, vai teinkö liikaa pihahommia ja heiluin lapion varressa, siirtelin painavia kiviä, eikä oo hampaatkaan ihan kunnossa, reikiä...liekkö sieltä tullut jokin infektio sikiöön. Tänään soitin polille ja sain lämpöisen vastaanoton. Pääsen puolenpäivän jälkeen ultraan. En usko että kaikki eilen tuli ulos. Nyt kun lukenut myöhäisemmillä viikolla tapahtuneita keskenmenoja ja vuotomääriä, niinvarmasti tuonne jotakin vielä jäi. Kivut onneksi loppu jo illalla ja vuotokin lähes täysin. Sain yön nukuttua ja jostain syystä olinkin äärimmäisen väsynyt. Nyt tullu enää tihuuttamalla ja en oo yhtään kipeä. Polilta sanoivat heti, että tilanne seurataan täällä loppuun saakka ja sitten vaan uuteen siirtoon kun hyvältä näyttää. Tuli niin hyvä mieli, jossain välitetään sittenkin!

Jasminalle voimia! Soitahan äitiyspolille, jos olo ei ala helpottumaan. Siinä äkkiä kuivuu liikaa, jos mikään ei pysy sisällä. Voimia toipumiseen. Lapsi siitä ei käsittääkseni kärsi, mutta eihän se hyvää tee jos liikaa kuivuu, ei sinulle, eikä sikiölle!
 
Viimeksi muokattu:
Jasmina, mahataudista ei ole vauvalle haittaa, näin mulle sanottiin. ylävatsa tulee helposti kipeäksi oksentamisesta, kun vatsahapot polttaa ruokatorvea. Mulla oli mahatauti joskus 9 vkolla ja mua närästi viikon sen jälkeen. Yritä juoda teetä, jossa hunajaa, vaikka hörppimällä sillon tällöin ja suolakeksit autto mulla. Precosa on myös todella hyvää, rauhoitti mulla vatsan aika nopeasti. Mulla oli jo huono-olo pelkästään nälästä ja sekin laitto yökkimään..koita saada jotain alas, vaikka lusikallinen jogurttia silloin tällöin.
Siidalle halit <3 ihanaa että pääset polille, täällä on varpaat ja sormet pystyssä loppuun asti
 
Täällä on viime päivä keskitytty allergiaoireiden kanssa elämiseen, mutta tuntuu vaiva pieneltä kun lukee tätä palstaa...
Voimia Siidalle ja täällä on sormet ja varpat pystyssä ja ristissä, että tulisi kuitenkin hyviä uutisia ultrasta.
Itsellä kun ei ole ollut minkäänlaista vuotoa missään vaiheessa, niin en osaa samaistua, mutta mitä olen lukenut täältä, niin monella on ollut rajujakin vuotoja ja silti kaikki ollut kunnossa. Luotetaan siis samaan sinunkin kohdallasi (y) Paljon rakkautta ja voimia sinulle :love:
 
Kiitos kun jaksatte toivoa, jos tuo vuoto olis tullut ilman kipuja, niin toivoisin itsekkin, mutta noiden kipeiden supistusten jälkeen ei jääny toivomisen varaa. Nytkin menkkamaista jomotusta ja niukkaa vuotoa. Onneksi kohta pääsee tästä epätietoisuudesta.
 
Siidalle toivon ultraihmettä kuitenkin.

Tänään napanuoran kiinnittymiskohdan kontrollissa tilanne muistutti nyt ihan normaalia, ja tyttö jo 1500g. Pyysin silti lähetettä sektioon, pelkopolille päädyn siis minäkin;)

Tyttö tosin on edelleen perätilassa, joten sekin puoltaisi sektiota.

grey 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala
Onnea Cerezah hyvistä ultrakuulumisista! :) siitä se lähtee pikku hiljaa etenemään.

Grey mä aluksi kauhistuin ajatusta sektiosta kun vauva pysyi perätilassa pitkään. Mutta nyt kun synnytys alkaa lähestymään niin on alkanut pelottamaan miten kaikki alkaa ja milloin, kaikki kivut, komplikaatiot ja miten vauva pärjää synnytyksessä joten sektio on alkanut tuntumaan jopa paremmalta ajatukselta :D
Hyvä että siellä vauvalla kaikki hyvin ja sinäkin jo rv30, wau!

Täällä odotellaan Siidan kuulumisia kovasti!

39+1
 
Siida, ihan turhaan itseäsi syytät. Et varmasti ole tehnyt itse mitään minkä takia näin kävi, vielä pienet toivot minultakin että kaikki olisi hyvin :) hampaat kannattaa kyllä hoidattaa kuntoon raskaanakin mutta että bakteereja pääsisi verenkiertoon pitäisi reikä olla pulpaan asti joka pitkään hoitamattomana voi tehdä pesäkkeen juureen. Ja todellakin uskon että olisit päivystykseen tämmösessä tapauksessa jo mennyt. Voimia tähän päivään <3

Mulla kohta neuvola ja ei kiinnosta yhtään mennä.. Mitään merkkiä vieläkään et olis ulos tulossa.

40+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille rakkaat ystävät, teiän toiveet ei auttaneet! Täällä poraan autossa parkkipaikalla....olin saanu pisteeksi iin päälle vielä parkkisakon. Raskaus on mun kohdalta ohi. Kohtu tyhjentynyt osittain, pitäis saada jollain konstilla tyhjenemään loputkin. En ottanu vielä pillereitä. Perjantaina uusi ultra. Lääkäri oli vähän sitä mieltä, että vielä ennen kesätaukoa tehtäis siirto. Itse sanoin, että jos nyt unohdettais koko juttu ja katsotaan kesätauon jälkeen. Piti sitäkin ihan järkevänä, mutta itse en jaksa nyt aatella pidemmälle, kun että sais tuon kohdun tyhjäksi. Poistun täältä ja toivon voimia loppuraskaudessa oleville ja onnea synnytykseen! Kohta teillä on pikku tuhisija sylissä suukoteltavana. Voimia alkuraskaudessa oleville! Nyt on kyllä keskenmeno kiintiö yli täynnä. Enää niitä ei voi tulla!
 

Yhteistyössä