~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Oon lypsäny sillon jos tissit on jo häiritsevän kipeet ettei pysty enää oleen ja niin pingottunu että lapsi tuskin sais nännistä edes kunnolla kiinni. Mutta vain sen verran mikä on pakko että olo on taas siedettävä ja voi taas odotella sitä oikeen lypsäjän nälkää.. näin juuri siks ettei sitten alkais pakkautuun vaan entistäkin enemmän.
Yöt menee vaihtelevasti, joskus ihania 3 - jopa yli 4 tunnin pätkiä, sitten taas ne levottomat kun heräilee 1-2 tunnin välein ja sattaa jäädä kitiseen syömisenkin jälkeen,..mitä lie mahavaivaa. Johtuisko d-tipoista..
On sitä täälläkin ihmetelty miten joku voi elää mun pikku a-kupin ruppanapussukoiden varassa jopa useemman kuukauden :confused::LOL:
 
Lullaby, eikö olenkin mahtavaa, että kerrankin voi olla YLPEÄ rupupussukoista, niin ihmeellinen on naisen keho, ensin kohtu pystyy kehittämään pienen ihmisen ja sen jälkeen vielä nuo onnettomat pussukat ruokkimaan samaisen pikkuihmisen! Mutta mun kaveri sanoi kun odotusaikana tuskailin ja mietin, että miten näillä tisseillä ketään ruokkii, että pienet rinnat tuottaa tehokkaammin maitoa ku isot!? Ja olihan se ihana imetyksen aikana, kerrankin saada laittaa kunnon rintsikat, ja niissä oli ihan aidot täytteet, eikä mitään toppauksin feikattuja :D A-kupit mullakin on, jos ei oo yhtään liikakiloja. Nyt on n.3-5 kg ylimääräistä, niin b koko.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Juuri näin Siida :D oon kans kuullu että imetyksen kannalta pienet tissit ois paremmat kun isot..no kai niistä sit pysty imeen helpommin nesteet ulos kun ei sitä muuta rasvakudosta niissä juuri ookaan "tiellä"..?
Kauhulla sitä vaan odottaa kun imetys loppuu ja ne tyhjenee normaaleiks, kuinka hyvin unohtunu taas miten "lauta" sitä oikeesti onkaan ja minkä verran enempi ne taas on alkanu painovoiman armottoman lain mukaan muistuttaa kansallispuvun tasku ja lapanen -mallia :p
 
Kiitos kommenteista! Tuo tissien opettaminen kuulostaa vähän hifistelystä mutta hyvä pitää mielessä!
Kyllähän tämä kuuluu taas vaan näihin 'pitää kehitellä jotain murheita' - osastoon, just pelottaa rintatulehdukset yms. Ja tosiaan on kyllä aika hurjan tuntuiset nämä tissit! tietty vaavi just myös niin paljon helpommin tyytyväinen syömisiin niin ei hyvä yhdistelmä :D (viime yönä roikkui kaksikin eri reilu 2h sessiota.) Ei tainnut edes toinen tissi täysin tyhjentyä äsken mutta ehkä silti odottelen yötä jos jatkaisi tyhjennystä. Sanoin pikku kaverille äsken, että nyt sitten myös autetaan äitiä kun ite on näin paljon tilattu :D hän tuhahti ja kävi nukkumaan :D

Odotan myös sitä aikaa että voisi öisin ite nukahtaa syötölle, mutta tämä herra heittelee välillä päätään taaksepäin maatessa syöttäessä, nänni suussa niin tekee tosi kipeetä. Istuessa paras syöttää.
 
Lullaby, voin lohduttaa, että imetyksen jälkeen.....ne on todellakin kaks kuivaa rusinaa :D mutta kyllä ne vähän palautuu ajan myötä, tai sitten niihin vaikutti tuo lyhyenläntä raskaus ku ei ihan niin tyhjät pussit oo, mutta eipä noissa silti kehumista ;)

Se tissien opettaminen oli munkin mielestä ensin vähä hassu ajatus, mutta helpotti elämää ja sitä maidon jatkuvaa valumista. Mulla varmaaan noissa joku valuvika :D tullu liian isot reiät nänneihin, mutta meni niin hermot siihen ku koko ajan valui maito ja lisäongelman siihen teki mun ihottuma, en voinut pitää liivinsuojia ja olihan se aika toivotonta maitorallia. Tuo vuorottelu oli ihan pelastus!!!
Minäkin opin makuultaan imettämisen vasta kun lapsi oli isompi. Muutenkin arasti otin viereen nukkumaan, kun pelkäsin jommankumman meistä kääntyvän toisen päälle....en osannut itse nukkua kunnolla jos oli vieressä. Isompana sitten kyllä ollut ja varsinkin kipeenä otan aina viereen.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hirveen hyviä imetysneuvoja täällä tullut! Oon unohtanut jo vaikka mitä imetykseen liittyvää. Itsekin imetin niin pitkään, että ehti jo kokeilla ja keksiä kaikkia kikkakolmosia, varsinkin kun lapsi hylkäsi toisen rinnan 4 kk iässä ja imetin 1,5 v asti toisesta sitten... Mut sekin onnistu ja voin lohduttaa, että rinnat palautu entiselleen sen jälkeen vaikka toki tuon useamman kuukauden rinnoissa oli aika merkittävä kokoero. Mutta ei se haitannut kun laitoin imetysrintaliivien mukana tulleita toppauksia 2 kpl "hylätyn" tissin kuppiin ja toinen ei sitten tarvinnutkaan, siten niistä sai ulkoisesti samankokoiset :ROFLMAO:

Tuo on hyvä, että imettää rauhassa toisesta rinnasta niin, että takamaito alkaa herua ja lapsi saa sitä myös. Etumaidossa on paljon hiilareita ja takamaidossa rasvaa, pelkkä etumaito tekee mahanpuruja kun suoleen tulee paljon nopeasti pilkkoutuvia hiilareita kerralla, takamaito hidastaa suolen tyhjenemistä rasvapitoisuudellaan.

Mä en kouluttanut rintoja erityisesti, mutta imetin aina yhden rinnan kerrallaan eli varmaan tiedostamattomasti ne sitten sopeutuivat rytmiin. Kyllä se rytmi löytyy onneksi pikkuhiljaa. Mullakin tuli ihan älyttömästi maitoa ja muistin just tuosta Lottaisen kommentista tuon, kun kerran ajattelin lasta kaupungilla ja yhtäkkiä tunsin miten maito alkaa virtaamaan! Suihkussa monesti illalla tissestä ruiskusi niinku letkusta maitoa, puolisoa nauratti kovasti... Imetys on ihanaa sitten kun se alkaa sujua, se on jotenkin rentouttavaa ja mukavaa. Se on ihanaa katsella sitä pientä tuhisijaa ja ja myöhemmin taaperoa, joka rauhoittuu touhuistaan rinnalle. Olen niin onnellinen, että oon sen kerran saanut kokea ja jos toisenkin kerran vielä niin uskomaton onni sitten on potkaissut.

(.) Tänään ylimääräinen neuvola, jossa tutkitaan onko suppareiden takana streptokokki tms. Eli 14+ alkoi tuntua supistukset napakoina ja niitä tulee useita (levossa) päivässä. Myöskin lapsen liikkeet tuntuu, ei kovin selkeinä, mutta illalla kun rauhoittuu istumaan esim. sohvalle. Toivottavasti tässä ei käy kuten viimeksi, että joutuu suppareiden takia saikulle.

15+0
 
lullaby, meilläkin on maha vaivannut vähän. Ei itke tai kitise ruuan jälkeen hirveesti mutta on rauhaton, huitoo käsillä ja venkoilee. Kakka on viimeks tullu toissayönä mutta yks hoitaja teholta soitti muissa asioissa niin kysästiin siitä niin sano että voi olla pari kolmekin päivää kakkimatta. Jos ei hirveen kipeeltä vaikuta. Cuplatonia ollaan annettu kanssa nyt joka ruualla.

Caro ja poju 2vk
 
Mulla esikoisen imetyksessä jostain syystä toiseen tissiin kerty aina enemmän maitoo ja siitä jäi sit enempi sellanen littana pussi, kun toinen säily lähes vaurioitta, tyttömäisen terhakkaana. Nyt oon yrittäny antaa tasapuolisesti molemmista tai jopa hiukan enemmän siitä vähemmän tuottavasta, littaantu tai ei, josko ne ei sit ainakaan enää ois eripariset ku molemmat ois tasasen mummotyyliset :unsure::D
Caro, kai se kuitenkin on oloonsa tyytyväinen jos ei itke..? Meillä pojan kakkaamisrytmi on tasottumassa kahteen isompaan lastiin aamuyöstä..eli tietty just sillon kun oon unisimmillani :sleep:
Tänään soitti pastori ja päästiin sopiin ristiäisjutuista.. pojan eka juhla on sitten ens viikolla 0 : ) :coffee:

lullaby ja jäbikkä 5vk
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Lullaby! Jo viisi viikkoinen pikku-ukko sulla siellä!! Aika rientää! Mua harmittaa kun olin niin heikossa kunnossa vielä ristiäisten aikoihin, että jaksoin tehdä vain sen pakollisen leipomiset yms. Olin ajatuksissani miettinyt kaikenlaista ihanaa kukkajuttuja sun muuta, mutta voimavarat ei riittäny värkkäilyihin. Oon siis floristi, mutta en oo koskaan noita työkseni tehny. Harmittaa toisaalta, kun tiedän olevani siinä ihan hyvä, mutta elämä vei muihin juttuihin enemmän. Nyt ei enää luota omaan osaamiseen, että lähtis uudelleen, mutta omaksi iloksi kiva värkkäillä. Eli kukkakaupasta tilasin valmiit kimput ja olin ihan tyytyväinen. Nauti siis ristiäisten valmistelusta, se on ihana juhla :)

Tupsuli mainitsi juurikin sen takamaidon. Se nimenomaan on vauvalle sitä ravitsevaa ruokaa ja sen vuoksi olis hyvä imettää tissi ihan tyhjäksi. Alkuun ku en osannut, niin tein tosi tyhmästi, että ku toisesta alko imettään ja maito nousi, niin toinenhan ruutasi valtoimenaan, sitte vaihdoin lennossa toiseen....näin ei kannata tehdä. Vauva saa juurikin sen syöksymaidon ja vähemmän ravitsevan ja kiemurtelee vatsavaivoissa, tosin meillä ei suurempia vstsavaivoja enää ollut, kun opin imettämään järkevämmin. Työ tekijäänsä neuvoo, niin se vaan on tässäkin hommassa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja lullaby
Moi pitkästä aikaa! Tänne on syntynyt vauvoja, onnittelut!

Ja sitten syvimmät pahoitteluni Siida ja Nenna... sen verran luin, että joku pahan karman hetki tänne taas oli osunut kerralla. Niin kerta kaikkiaan väärin... voimia ❤

Täällä häät juhlittu ja häämatka meni ihanasti. Onnistuin juhlimaan ilman haikeita hetkiä. Pappi siunasi meidän pienet edellisenä päivänä ennen vihkimistä, kun käytiin avioliittokeskustelussa, se oli puhdistavaa. Arkeen palaaminen tuntuu vaan ottavan koville, miehen lasten tulevat kesälomaviikot meillä ovat mulle painajaista. Psykologin lisäksi joku pariterapia taitais olla paikallaan. Mutta onneksi on kesä, oon puolen vuoden tauon jälkeen päässyt taas ratsastamaan hevosellani välillä ja meinasin jatkaa kesälomaa viiteen viikkoon.

Vauvantuoksuisia ihania kesäpäiviä tuoreille äideille, onnellista odotusta odottajille!
 
Tervetuloa ja onnea Janne! Ja onnea naimisiin menin johdosta SalamaT, ihana kuulla että häät meni hyvin. Näkisin sinut niin mielellään täällä pian takaisin, samoinkuin muut, joita tuntuukin tuskallisen paljon nyt viime aikoina lähteneen. Ihanaa saada uusia taas joukkoon.

Imetyksestä vielä: synttärillä oli ihania kätilöt jotka "pakotti" imettämään osastolla makuulla, istuen ja kainalosta eli siellä opettelin jo eri asennot. Se kuulemma vähentää riskiä saada rintatulehdus kun imettää aina eri asennoissa. Ja öisin mun aluksi piti siirtää vauva omaan sänkyyn aina imetyksen jälkeen, mutta olisko viikon päästä jo uni vienyt voiton suunnitelmista ja torkuin samalla kun vauva söi yöllä. Jossain vaiheessa aloin nukkua imetyksen aikana ja heräsin jossain vaiheessa kun vauvakin jo nukkui jälleen. Sitten kun lopetin yöimetyksen vauva siirtyi omaan sänkyyn sivulaivaan eli n. 7 kk iässä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Janne91
Mandalalle onnea pienestä nyytistä :love:
Täältä tullaan kaikki perässä maaliin!
Jannelle tervetuloa! :)
Eilenpä oli tuo neuvolassa lääkärintarkastus, ohhoh, olinpas kuvitellut sen käynnin hieman erillaiseksi. :D lääkäri esitti noin kaksi kysymystä ja muuten juttelin terkkarin kanssa ja hän kuunteli sykkeet yms. Ilmeisesti raskauden aikana ei paljon sisätutkimuksia tehdä vai?
Olo on oikein hyvä, jännittävää kun "muljahdukset" vahvistuu joka päivä :giggle: mies niin odottaa että tuntee ne myös.
Kahden viikon päästä rakenneultra! Miten pysyn järjissäni tuon ajan:ROFLMAO:
Rv 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91
Oikein paljon onnea Janne! On tosi hienoa kun tärppää kerralla, leppoisaa odotusta (y)

Salama onnea vielä naimisiin menosta! Syksyllä todellakin takaisin tänne sitten :) toivottavasti pystyt nauttimaan kesästä täysin siemauksin!

Jasmina joo se eka neuvolalääkärikäynti on täysin turha :rolleyes: kyllä mulla ainakin siinä toisella käynnillä joskus rv30 jälkeen katottiin kohdunsuu edes.

On kyllä hyvä imetyskeskustelu, saanut paljon mietittävää! Hain eilen rintapumpun ja pumppasin toisesta sen verran ettei ollut ihan kova joka puolelta enää. Vauva ei ollut siitä saanut otetta melkein ollenkaan. Nyt on onneksi tankannut sen parin tunnin välein (eikä nukkunut niitä tuntikausien päikkäreitä mitä silloin kun maito alkoi nousemaan) niin ei ole aivan karmeat tissit.

On se kyllä nämä hormonit. Mä oon nukkunut varmaan noin 4-5h öisin parilla kolmella herätyksellä eikä nytkään väsytä yhtään :D on tullut iltaisin vielä vedettyä parin tunnin päikkärit niin on tosi pirteä olo.

Tänään eka neuvola. Kotikäynti olisi pitänyt olla, mutta mun terkan kaikki kotikäynneille blokatut ajat oli jo varattu. No eipä haittaa. Ollaan oltu jo vaunulenkilläkin toissapäivänä ja eilen pumppu - ja ruokaostoksilla, ihan kiva käydä vähän pyörähtämässä ulkona. Epparihaava kyllä aiheuttaa painetta alapäähän ja pitää käydä rakkoa tyhjentämässä vähän väliä kun edelleenkin se on ihan tunnoton.

Ai niin synnytyskertomuksessa kerrottiin, että napanuora oli ollu 'hyvin lyhyt' ja kalvokiinnitteinen. Eipä näistä ollut mitään puhetta tai havaintoja raskauden aikana. Onhan noissakin omat riskinsä varmasti, onneksi ei mitään siitä kuitenkaan tullut. Niin ja istukka ei ollut ollut normaalin pyöreä vaan kertomukseenkin kirjattu, että 'iso-Britannian muotoinen' mitä hittoa :cautious::LOL: voisikohan se johtua siitä, että alkoi identtisraskautena.

Henriettan kuulumisia odotellaan kovasti! :)

Mandala ja pikku kaveri 5pvä
 
Viimeksi muokattu:
Janne tuo keskenmenon pelko voi olla kyllä melkoista alkuraskaudessa. Tuntuu, että paljon yleisempää hoitoalkuisissa - kun on nähnyt niin paljon vaivaa raskauden alkamisen eteen niin sen menettäminen pelottaa aivan perkeleesti. Mulla helpotti niskaturvotusultran jälkeen huomattavasti kun siihen mennessä vielä tietoisesti ainakin yritti olla etäinen, jos olisikin tullut tosi huonoja uutisia.
Niin ja kaksi varhaisultraa myös vähän kerrallaan helpotti sitä ennen keskenmenon pelkoon, rv6+ ja rv8+. Itseä pelotti myös oireettomuus monta viikkoa "ei siellä mitään voi olla kun en oksenna 24/7".

Mutta täälläkin ollaan puhuttu, että jos vain mahdollista niin kannattaa yrittää nauttia niin paljon kuin mahdollista, vaikka vähän pakottamalla. Kuitenkin jos pahin tapahtuu niin se ei ole yhtään sen helpompaa kuitenkaan, olit ollut millä fiiliksillä tahansa. Ja hoitopuolellakin tullut esille, että nekin kellä tosiaan käynyt pahin mahdollinen vielä myöhäisillä viikoilla ovat jälkikäteen miettineet että olisi vaan pitänyt yrittää nauttia enemmän siitä ajasta mitä sai.
 
Tervetuloa janne, onnea raskauteen :)

Täällä tosiaan lääkäri kuunteli sydänäänet, tunnusteli kohdun (oli napaan asti rv 17+6) ja sit se sisätutkimus.. Hirveesti se ei mitään jutellu sano et sokerirasitus kannattaa tehdä kun yli 25v. Mut sit taas pco ei aiheuttanu aikasempaa rasitusta niinku monella muulla oon kuullu et pitää tehä. Ja sit sain närästykseen ja ihottumaan reseptit..
 
Onnea Janne! Tosiaan tuo pelko on hyvin tavallista varsinkin hoitoalkuisissa raskauksissa. Koittakaa nauttia, helpommin sanottu mutta itseä ainakin kaduttaa etten osannut raskaudesta nauttia varsinkin kun meidän pojan mailmaantulo oli aika raju.

lullaby, kyllä sitä selvästi mahassa välillä vääntää. Eilen tuli onneksi kakka mutta ei tainnu helpottaa. Ei sillä maha niin kipeä ole että koliikkia olisi, terkka kävi eilen kotikäynnillä ja sano että kokiikki vauvat ei anna yhtään käsitellä. Illalla oli tosi itkuinen mutta mies sai maitoa antamalla rauhottuun, joi aika tiheesti. Oisko joku tankkaus vaihe ollu.
 
Kiia-s ei kai se rasitus oo ihan justiinsa, mä kävin rv21 sukurasitteen takia, eikä tarvinnut mennä enää uudestaan.

Toi on kyllä tosi jännä miten tuo sisätutkimusjuttukin menee. Tuntuu että täällä stadissa ainakin sitä vältellään viimeiseen asti (just myös synnytyksessä kuten kop kop mainitsikin aiemmin), mutta jossain se on vakiojuttu tavallisessa neuvolakäynnissä.

Neuvolassa meillä kaikki hyvin. Kaveri on nyt laitokselta kotiin tullessa kerännyt kaiken synnärillä menettämänsä (7,5%) painon takaisin, terkkarikin sitä oikein nauroi :D
Unohdin kysellä siitä etu-ja takamaidosta mielipidettä, että kuinka paljon rinnan pitää tyhjentyä, että ollaan takamaidossa kiinni. Nyt on jokaisen ruoan jälkeen kuitenkin vähän jäänyt kovaa rintaan johonkin kohtaan. Pitäisi olla joku semmoinen mittari mikä ilmoittaisi asiasta :D

Onko teillä epparipotilailla liikkuminen pahentanut kipuja ja/tai vuotoa? Lähdettiin neuvolasta vielä kaupungille niin paine ja kiristys paheni vähän ja siteessä oli vähän kellertävämpää vuotoa punaisen lisäksi.
Sekin mietityttää just, että mikä kaikki on normaalia sen haavan kanssa.
 
Tervetuloa mukaan, Janne!
Onnea naimisiinmenosta, Salama!
Jasminalle
tsemppiä ultran odotteluun :)

Mahanpuruista mä aina sanon kaikille oman kokemuksen pohjalta, että mahanpurujen ja ja itkuisuuden kanssa voi aivan hyvin alkaa heti miettimään, miten pikkusta vois auttaa. Ei siitä mitään haittaakaan ole.
Ite en Eskarin itkujen/koliikin kanssa kääntänyt kaikkia kortteja, kuten vyöhyketerapiaa tai muita hoitoja, ja se jäi harmittamaan. Aina vaan sanottiin, että itkut menee ohi, tai että pärjään hyvin, eikä esim. neuvolassa suositeltu mitään toimenpiteitä. Kuuntelivat vaan mitä kaikkea olin itse siihen mennessä yrittänyt (oman ruokavalion muutos, koliikkihieronta pari kertaa päivässä, paljon lähellä, imetys just takamaito/etumaito-menetelmällä, cuplaton, ruokapäiväkirja jne. Itkut jatkuivat 5 kk ja olin ihan poikki. Loppujen lopuksi keksin/todistin ruokapäiväkirjan avulla, että Eskarillahan on maitoallergia!

Meillä ikävä kyllä itkujen loputtua jatkuivat univaikeudet, ja siinä asiassa jälkeenpäin jäi harmittamaan, etten soittanut jotain unikouluammattilaista apuun. Unien lahja löytyi 1-vuotiaana, ah autuutta :D Nyt törmäsin tällaiseen kirjaan, joka varmaan pitää varmuuden vuoksi tilata: http://www.atenakustannus.fi/kirjailijat/kirja/825

Nyt siis olen ehkä piirun verran viisaampi ja soitan varmaan heti johonkin vyöhyketerapiaan ku ekat itkut tulee, heh :ROFLMAO::ROFLMAO:

Radin kuuden päivän seurantajaksossa ei ilmennyt poikkeavaa, ja jatkossa mittaan pari kertaa viikossa paastoarvon ja 1 h joka aterian jälkeen.

29+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Mulla välilihahaavassa ollu lähinnä kiristävää tunnetta ja joskus vieläkin, varsinkin jos kalsareiden reuna painaa siihen tai pyyhkii vahingos liian kovakourasesti siitä tms. Kesti melko kauan että kaikki tikit suli siitä, sisäreunan solmu tais tuntua siellä vielä kuukaudenkin päästä.. muuten välillä pidempään seistessä tuntunu sellasta painekipua reijän reunoilla/häppäreissä, niinkun mitä sillonkin kun lapsen pää alko puskee niihin ulostullessa. Tätä oli varsinkin ekojen parin viikon sisällä synytyksestä,..ei ehkä suoraa liity kuitenkaan välilihahaavaan, vaan muuhun venymiseen?

Tänään pojan kans toinen neuvola, ja pituus menee käyrän yllä, jo 60cm ja painokin normaalikäyrällä lähestyy 6 kiloo! Siis pitkä ja hoikka mies ainakin näillä mitoilla :) seuraavaks onkin sit neuvola-lääkäri parin viikon päästä.
 
Onnea Janne plussasta ja tervetuloa mukaan! Itse tällaisena supermurehtijana yhdyn muiden vinkkiin, että nauttikaa ja murehtikaa sitten, kun siihen on syytä. Onnea myös SalamaT:lle avioitumisen johdosta!

Mä pääsin eilen sairaalasta. Jouduin olemaan kolme päivää eikä kipujen syytä saatu selville. Röntgen- ja magneettikuvat olivat normaalit. Kivut ovat edelleen sellaiset, etten pysty vaippaa vaihtamaan ilman kahta lepotaukoa sängyllä maaten. Olisi ollut kiva, jos syy olisi selvinnyt. Neuvolan kotikäynti oli tänään ja vauva on ylittänyt syntymäpainonsa 200 grammalla.

Peppermint ja tyttö 1vk 6pv
 
lullaby onpa hän kasvanut! :love: mua jo valmiiksi pelottaa miten nopeasti meidän pikku-ukko kasvaa, kohta se ei oo enää tommonen vaava!! Jos synnäriltä lähtiessä kolmessa päivässä oli saanut 300g painoa kotona niin sitä nopeammin vielä kasvaa :ROFLMAO::cry:
Nyt oli toisaalta pakko käydä vielä ostamassa muutama H&M 50cm body kun kaikki muut 50cm ja erityisesti 56cm vaatteet on tälle kaverille turhan löysiä/isoja o_O

Peppermint eivätkö he yhtään mitään spekuloineet edes mistä nuo sun hurjan kuuloiset kivut voi johtua? Luulis, että edes jotain ideaa voisi olla. Onnea syntymäpainon saavuttamisesta! :)

Meillä on tänään ollut vähän enemmän kitisevä päivä. Mutta myöskin on sitten samalla pyörähtänyt aivan mahdoton shit show päälle, nim. ainakin 6 kakkavaippaa jo vaihdettu tänään :D

Paljon muuten itse kullakin jäänyt elopainoa synnärille? multa jäi vaan joku 6kg eli vielä on ylimääräistä ainakin 9kg :confused::eek: turvotus tosin ei ole laskenut sormista ainakaan vielä koska sormukset ei mene edes alimman rystysen ohi vielä. Noh eipähän ole täysimetys ainakaan mitään syömähärdelliä saanut päälle, ihan normiruokahalu vaan, joten eiköhän tämä tässä tipu jossain vaiheessa.
 
Joo, selkeesti jo turhan tiukkoja vaatteita 56cm ja 50cm tuskin enää menis päällekään. Niin ne kasvaa hirveetä vauhtia ja aika kiitää yhä nopeemmin...pian kai huomaa että sille sovitellaan jo rippipukua ja vastahan ne ristiäiset oli..! :eek: Että mihinkä ne kaikki vuodet on menny.. :confused::D

Se olikin hauska seurata sairaalassa sen viikon aikana kun joka päivä kävi vaa'assa ja aina oli puolesta kilosta kiloon lähteny..helppoo laihdutusta :) mulla hävis kaikki turvotukset sen siliän tien heti seuraavina päivinä synnytyksestä. Nyt ylimääräset 2-3 kiloo taitaa siis olla enää tisseissä. Tätä tahtia menee taas alipainon puolelle imetyksen loputtua, niinkun viimekskin..tosin sillon jo 4kk jälkeen.
 

Yhteistyössä