~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Noniin, täällä tuli ruskeaa vuotoa aamulla. :( Saas nähdä mihin tämä kehittyy. Huomenna teen digitestin, ja jos se näyttää jotakin muuta kuin 3+ niin pitää varmaan sitten olla klinikkaan yhteydessä ja ehkä käydä verikokeissa tai jotain.

Jos tämä menisi kesken, voiko vuoto alkaa lääkkeiden(lugesteron, zumenon ja terolut) läpi?
 
  • Tykkää
Reactions: Isäpuoli
Kiia-s: lämpimät pahoittelut, elämä ei ole reilua kyllä! Jaksamista sinne!

Kiuski: onnea pienestä <3 hyvä, että kaikki on kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin. Tsemppiä toipumiseen teille kummallekin <3

Zoona: Miten voit? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Marrasmai: josko vihdoin olisi teidän vuoro <3 olette mielessä!

Ismundo: onnea plussasta! Itse en hirveästi laittaisi arvoa digitestien viikoille...tosi suuntaa antavia. mulla näytti toisessa raskaudessa vielä 6+2 viikoilla 2-3vkoa ja olin tietty maani myynyt mut kaikki oli pienellä hyvin varhaisultrassa ja loppuun asti päästiin.

Ihana Siida kuulla kuulumisia myös!

Täällä viikko 23. Alkanut supistella aika paljon, tympeetä kun rajoittaa niin tekemisiä ja menemisiä. Joka raskaudessa ollut näin, enkä nyt sinänsä hirveesti pelkää kun ei oo aiemminkaan mitään tehnyt kohdunsuulle, mutta pitänee jossain välissä käydä tarkistamassa tilannetta lääkärillä. Turhauttavaa kumminkin!

Ihania kesäpäiviä kaikki!
 
Kiia-s: lämpimät pahoittelut, elämä ei ole reilua kyllä! Jaksamista sinne!

Kiuski: onnea pienestä <3 hyvä, että kaikki on kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin. Tsemppiä toipumiseen teille kummallekin <3

Zoona: Miten voit? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Marrasmai: josko vihdoin olisi teidän vuoro <3 olette mielessä!

Ismundo: onnea plussasta! Itse en hirveästi laittaisi arvoa digitestien viikoille...tosi suuntaa antavia. mulla näytti toisessa raskaudessa vielä 6+2 viikoilla 2-3vkoa ja olin tietty maani myynyt mut kaikki oli pienellä hyvin varhaisultrassa ja loppuun asti päästiin.

Ihana Siida kuulla kuulumisia myös!

Täällä viikko 23. Alkanut supistella aika paljon, tympeetä kun rajoittaa niin tekemisiä ja menemisiä. Joka raskaudessa ollut näin, enkä nyt sinänsä hirveesti pelkää kun ei oo aiemminkaan mitään tehnyt kohdunsuulle, mutta pitänee jossain välissä käydä tarkistamassa tilannetta lääkärillä. Turhauttavaa kumminkin!

Ihania kesäpäiviä kaikki!
Kiitos! Koitan malttaa mieleni. Toivottavasti ei olisi ainakaan viikot laskeneet. :(
 
Heii, hurjasti taas tullut tekstiä, ja vauvoja jälleen syntynyt!! <3

@kiuski Paljon paljon onnea pienestä pojasta :love: Tsemppiä toimumiseen, ja ihanaa vauva- arkea sitten vaan <3 <3

@Zoona Siellä tuli jännät paikat! Toivottavasti kaikki mennyt hyvin, ja voitte kummatkin hyvin, sinä sekä vauva <3 Tulehan kirjoittelemaan kun pystyt!:love:
Virtuaalihalit sinne :)

@kiia-s Pahoittelut :( Tiedän tunteen. Itsellä tuulimuna tuomio edellisestä raskaudesta alkuvuodesta. Kyllä se aina pudottaa korkealta, kun ehtinyt jo toivoa parasta ja innostua. Toivottavasti nähdään taas pian. Voimia teille <3 Ja ihanaa kesää kaikesta huolimatta.

@Ismundo Kovasti tsemppiä sinulle! <3 Täytyy toivoa että vuoto olis ihan harmitonta. Noista kun ei oikein ikinä tiedä alkuraskaudessa....saattaa olla ihan normaalia, tai sitten ei, mutta jos ei ole kipuja ja vuoto runsasta, niin se ei yleensä vakavaa. Mutta joo soita ihmeessä klinikalle huomenna, jos sitten tarkistaisivat tilanteen. Mä en oikein tiedä tosta, että voiko lugejen yms. muiden läpi alkaa keskenmenovuoto, kertokaa viisaammat. Mulla ekassa tuoressiirrossa alkoi vuoto lugelen läpi, mutta se kyllä alkoikin jo ennen testipäivää, joka oli nega, että entiiä sit miten plussatun raskauden aikana. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä!(y)

@marrasmai Kovasti tsemppiä ja paljon sydämiä:love::love::love: Jospa pian kuullaan ihanat uutiset :) Ikäviä juttuja nuo kun ei ole tilaa klinikoilla. Ensin valmistautuu että kohta mennään, ja sitten käännytetään ovelta...turhauttavaa. Mun kaverilla siirrettiin muutama kuukausi sitten melkein viikolla sektioaikaa, koska oli ruuhkaa ja muita kiireellisempiä hoidettavia.

@Mamido Hei sinullekin :) Ikäviä tollaset supistukset, kun rajoittaa menemisiä yms. Toivottavasti olis ohimenevää, ja pian helpottais! Turhauttavaa todellakin varmaan, kun muuten pahoinvoiteja ja muita ei yleensä ole enää noilla viikoilla, niin sitten tulee muita rajottavia vaivoja :(Sulla on varmaan ollut rakenneultra jo? Miltäs siellä näytti?;) Oot saattanut asiasta jo kirjoitellakkin, mutta minulta ainakin mennyt ohi, kun oli palstataukoa tossa jokunen aika sitten.

Itselläni täällä kaikki ihan hyvin raskauden suhteen. Vointi on paljon pirteempi, eikä huonoa oloa ole ollut enää niin paljoa. Migreeniä ei ole ollut vähään aikaan ollenkaan (y) Suuri helpotus!
Mutta, juhannuksena kävin pari kertaa uimassa altaassa, niin hemmetti vieläkin vettä korvissa! Pitää huomen aamusta soittaa lääkäriaikaa, kun tosiaan semmoset 3 viikkoa nyt jumittanut korvissa vesi, ja alkaa jo suoraan sanottuna vituttaan :mad: Kaikki konstit kokeiltu, eikä vaan tule ulos, ja oikeella korvalla en kuule juuri mitään. Kaikkee sitä pitääkin tulla :LOL: Ei sais näin pienestä valittaa, mutta ärsyttävä tunne. Ehkä tän saan huomenna hoidettua.
Viikko sitten kävin neuvolassa, ja kuunneltiin vauvan sydänääniä :love: Onse kyllä aina rauhottavaa kuulla, kun liikkeitä ei kuitenkaan vielä tunne. Sain kaverilta sellasen koti dobblerin, mutta en saanut sillä kuulumaan kun omat sykkeet :ROFLMAO: Täytyy kokeilla joku päivä uudelleen. Eihän noi niin hyviä laitteita ole...tuo joku ihan halpa versio. Mulla seuraava neuvolalääkärikin vasta 15.8, niin ois kiva jos kuuluis jotain, mutta empä mä ala huolestuun jos en mitään saa tolla halpiksella kuulumaan. Onko teillä muilla ollut noita kotilaitteita käytössä, ja onko mitään kuulunut? :) Mulla huomenna sitten taas vaihtuu rv! Enää kuutisen viikkoa rakenneultraan :love::love: Niin se aika rientää, vaikka aluksi tuntui ettei millään...toisaalta mä jo eilen miehelle höpötin, että tulis jo se vauva niin pääsis nuuhkuttaan ja hoivaamaan :LOL: Ihan mahoton hoivavietti! Kaikki koirat ja ystävien lapset saa lässytystä ja pusuja kerrakseen :p

Anzu ja murunen 14+6
 
Vieläkö muuten @Choco coco täällä palstalla pyörii? Miten menee? :) Sullakaan ei olis enää montaa kuukautta synnytykseen!

@kettuperhe Olitko se sinä kun kirjotit siitä sokerirasitustestistä? Tuliko siinä paha olo tms. ku pitää se paasto olla jne. Mä ite meen siihen kans ens viikon Ma, ja jännittää että jos iskee jonku migreenin päälle, kun seuraavana päivänä ois pitkästä aikaa töitä. Mullakin viikot sitten 15+4 kun se tehdään, mutta eine kyllä neuvolassa sanoneet että pitää odottaa pidemmille viikoille (n) sanoi vaan että voit heti mennä kun ehdit. Mikäs sulla muuten vointi?:)
 
Elossa ollaan ja vihdoinkin kotona! Meillä synnytys ei tosiaan ollut ”ihana tai voimaannuttava”, lähinnä kipeä ja kamala. Jos imukuppisynnytys sekä repeytimisen pelko tekee pahaa niin älä lue eteenpäin.

Poika syntyi tosiaan käynistyksellä. Ensinäkin oli ihan hirveetä jäädä yksin osastolle kauheissa supistuskivuissa kun mies passitettiin yöksi kotiin. En ehtinyt onneksi kuin sen 5h kärvistellä kun sain soittaa ukon takaisin päästessäni saliin. Ponnistusvaihe pitkittyi ja pitkittyi. Kätilö huutaa että ”ponnista nyt edes” mutta ei vaan mitään tapahtunut. Viimein lääkäri tulee ultraamaan ja toteaa että ”hups, eihän se sieltä edes mahdu tulemaan kun pää on ihan vinossa”. No ei kun imukuppia vaan. Kaksi kertaa koska ensimmäinen laitto epäonnistui. Vihdoin poika syntyi ja pääsin huokaisemaan helpotuksesta! Tyyppi pääsi heti rinnalle. Itse hajosin aivan totaalisesti ja kätilö alkoikin mua siinä paikkaamaan. Mitkää puudutusaineet ei tehonnut ja sanoinkin että laittakaa sellaset aineet että en tunne enää kipua, olen kuitenkin jo sen 20h kärvistellyt tuskissani siinä vaiheessa. Kätilö totetaa että joo parempi näin, että olihan se lääkärinkin moka joten korjatkoo omat virheensä. Lääkäri siitä pistikin mut nukutuksen kautta tikattavaksi.

Pääsin illalla heräämöstä perhehuoneeseen jossa mies ja poika mua odotti. Ensimmäinen yö oli aivan kamala kun jätkä vaan huutaa ja huutaa. Mä en pysty liikkumaan sängystä mihinkään ja mies siinä yrittää selviytyä parhaansa mukaan. Tulee aamu ja kätilö tulee kysymään vointia. Siinä vaiheessa oltiin valvottu 2vrk putkeen ja purskahdan täyteen itkuu että nyt tarvitaan apua. Kätilö oli maailman ihanin ja ymmärsin tilanteen täysin. Hän otti pojan itselleen että me saatiin nukuttua. Pojan tulehdusarvot alkoi nousemaan ja selkeästi aristeli päätä. Imukuppi tosiaan veti nahkaa pois aikalailla. Lääkäri toteaa että parempi kun poika viedään lastenosastolle saamaan kipulääkettä ja antibiotteja.

Me oltiin sairaalassa yhteensä 6päivää koska mun olo oli niin huono. Nyt pystyn onneksi jo kävelemään pieniä matkoja eikä mua enää pyörrytä jatkuvasti. Pojan vointi koheni silmissä ja onneksi noi pikkuihmiset on niin ihmeellisiä olentoja ettei ne ota näitä juttuja niin rankasti kun me vanhemmat. Poika on edelleen tarkkailussa osastolla mutta nyt vaan keltaisuuden vuoksi. Päästään hakemaan se kotiin varmaan jo tällä viikolla!

Mutta olihan tää omanlaisensa kokemus. Jos alkuun saaminen oli hankalaa niin oli se loppukin ihan yhtä uuvuttava. Olen kyllä kiitollinen että pojallakin on kaikki oikein hyvin vaikka lastenosastolle joutuikin. Mulla nyt meni alakerta uusiksi ja toipuminen vie todella kauan. Vaikka nyt tuntuukin todella pahalta niin onhan ne pieniä juttuja monen muun rinnalla.

Kiuski ja poju 5vrk :love:
 
Hän on nyt täällä ❤

Syntyi eilen viikolla 41+6. Oli kyllä todella rankka synnytys joka ei mennyt yhtään oppikirjojen mukaisesti. Pojalla kaikki suht ok, mitä nyt imukupista otti kunnon osumaa ja nyt on iso haava päässä joka märkii. Mun haavoista vois sitten varmaan kirjottaakin romaanin.. Laittelen synnytyksestä enempi sitten joku toinen kerta, nyt me keräillään voimia koko poppoo:love:

Kiuski ja poju :love:
onnea olen iloinen puolestasi
 
@kiuski Huh, olipa koetus! Onneksi kaikki hyvin ja pian saatte pojan kotiin. :love:

Mielenkiintoista lukea synnytyskertomuksia. Jospa itsekin sinne asti joskus pääsisi.

Digitesti näytti tänään aamulla 3+. Ruskeaa vuotoa, valkovuotoa tai jotakin sellaista tuli eilen pieniä määriä. Nyt aamulla en havainnut. Toivottavasti vuodot pysyy jatkossa poissa. Seuraava etappi on kahden viikon päästä, silloin on ultra. :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Kiuskille onnea ja olipa rankan kuuloinen synnytys, onneksi vauvalla kaikki hyvin vaikka oma toipumisesi kestää pidempään. Meillä esikoiselle tuli myös sen epäonnistuneen imukuppiyrityksen myötä kunnon haava päähän ja näytti tosi ilkeeltä. Nopeasti parani kuitenkin eikä mitään pysyvää jälkeä jäänyt.

Onnea muillekkin vauvoja saaneille!
 
Voi Kiuski, missä sää oikeen synnytit!?! Tayssissa kyllä hyvin herkästi vietiin lapsi/lapset yöksi vauvalaan jos ei pystynyt nukkumaan. Tuntuu kyllä pahalta, että oot noin toipilaana joutunut vauvaa hoitaan, ei mikään ihme että iso itku tuli:cry:
Halaus sinulle❤
Uni on niin tärkeää. Kyllähän sairaalassa aina tulee univelkaa, mutta pitäisi kätilöiden siitä huolehtia, että saisi itse toipua hetkisen aikaa rauhassa ennenkuin on valmis vauvaa turvallisesti hoitamaan.
Mieli on hurjan synnytyksen jälkeen ihan romuna....tiedän sen kyllä 100%sesti.

Mikä sun hb on? Toi heikotus kyllä viittaa siihen, että sulla on hemppa tippunut ja oot synnytyksessä vuotanut. Onko synnytyksessä ollut kätilö käynyt jälkikäteen juttelemassa tai lääkäri. Mun kanssa tuli heti lääkäri jutteleen ku osastolle kaavinnan jälkeen vietiin ja kätilö kävi kaikki mun kanssa vielä läpi ja sitten tarjottiin psykologia ja juttelin hänenkin kanssa. Helpotti kyllä ihan hirveesti omaa oloa kun tuntui että vaan veri lensi kun yritin laittaa silmiä kiinni ja nukkua. Nopeesti mieli tasaantui ja noi mielikuvat jäi pois. Luulen että suuren suuri merkitys oli sillä, että sain käydä asiaa kunnolla läpi.
Tsemppiä teille paljon ja pikku prinssille kovasti terveisiä! Kova koettelemus ollut hänellekin.
 
@An1z81 Mulla oli sokerit ihan ok, mutta sen testin jälkeen tuli kauhea väsymys. Että se päivä meni kyllä hyväntekeväisyyteen täysin.

Nyt on viikko 16. Parempi olo kun alussa. Välillä tulee huono olo tai väsymys. Tänään jäin lepään, kun muu perhe lähti huvipuistoon. Ens viikolla on neuvolalääkäri ja sormilääkäri. Eniten panikoittaa toi sormi, että kun se pitää leikata ja mitä jos joku menee pieleen. Mies lupas tulla mun kanssa lääkäriin ja kysyä lääkäriltä asiaa. En halua kyllä mitään riskiä. Mulle kelpaa mutkasormi ens vuoteen jos se on turvallisempaa niin.

Mulla on pocket fetal doppler. Olen saanut sillä kuuluun sykkeet jo pari viikkoa. Kuuntelen yleensä melkein joka päivä. Parhaiten ne kuuluu läheltä häpykarvoja, vähän keskilinjan sivulta (oikealta). Nyt pari päivää tyyppi on vaeltanut ja ne on kuulunut vasemmalta tai ylempää. Muista käydä pissalla ennen sitä ja käyttää sitä geeliä tai rasvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Siida Se kätilö joka meitä silloin ensimmäisenä yönä hoiti pyysi nyt viimeisenä päivänä anteeksi että hänen olisi pitänyt tajuta tilanteen vakavuus jo silloin yöllä. Tuntui kyllä kivalta! Kyllä meilläkin kävi gyne juttelemassa siitä synnytyksestä (en tajua miksi koska en ollut edes sitä ikinä nähnyt, varmaan tuli vaan ottamaan luodin vastaan :LOL:), sitten fyssari kävi ton repeämisen takia sekä myös se perhepsykologi jonka kanssa saatiin purkaa koko tapahtuma. Meitä osastolla hoitanut kätilö(joka beben silloin itselleen otti) oli aivan huippu tyyppi! Juteltiin pitkään kaikesta hänen kanssa. Kiittelimme kyllä vuolaasti sen toimintaa sillä muuten kaikesta olisi jäänyt vielä paskempi maku. On niitä hoitajia jotka hoitaa hommansa ja sitten on niitä hoitajia jotka aidosti ovat kiinnostuneita ja tekee parhaansa :love:

Hb on varmaan ihan pohjamudissa. Pitää taas alkaa tankkaamaan rautaa, en tajunut sairaalassa sitä pyytää. Mullahan ennen synnytystä tipahti se ihan huolella. Menetin kuitenkin vain jonkun 200g verta o_O
 
@Zoona ja @marrasmai toivottavasti teillä kaikki kunnossa ja pikkuiset ovat turvallisesti maailmassa.

@Ismundo onnittelut plussasta. Noi vuodot on kyl niin tylsiä, mullakin oli ekasta mut nyt toisessa raskaudessa pysyneet poissa. Silti jokainen vessakäynti alkuun ahdisti kun odotti vaan, että kuitenkin jonkun väristä vuotoa tulee.

@An1z81 Kävin sokerirasituksessa rv13, silloin oli vielä muutenkin etovaa oloa raskaudesta. Mulla ei etova olo mennyt sen pahemmaksi kuin se oli muutenkin. Tämä toki tosi yksilöllistä. Kannattaa ottaa eväät varsinkin jotain suolaista mukaan, että saat heti kokeen loputtua syötyä. Ruisleipä maistui taivaalliselta sen jälkeen ja sai suusta pois sen makean vadelmalitkun.
Testihän tehdään vähän riippuen millaisia riskitekijöitä on, tietyistä joutuu jo aika alussa eli noin rv13-16 ja taas toiset joutuu vasta noin rv22. Itse jouduin molemmissa raskauksissa aikaisin, kun riskitekijöitä niin paljon ja nyt vielä aikaisemmin kun ekassa raskaudessa jo oli raskausdiabetes.

@kiuski onnittelut pojasta. Rankka synnytys ollut teillä. Itsehän torjuin sairaalassa aluksi lisäkeskustelut, mitä tarjosivat. En vain halunnut ajatella koko synnytystä, kun tuntui niin pahalta. Kävin kylläkin sitten myöhemmin juttelemassa, kun aikaa oli vähän kulunut. Ihana, että sait noin paljon keskusteluapua. Toipuminen vie varmasti paljon aikaa, mutta ihana jos saatte pojan myöskin pian jo kotiin.

Itse kävin eilen neuvolalääkärillä. Oli ihan hyvä lääkäri, kun esikoisesta olin alle 10min pihalla huoneesta ja tuntui silloin niin turhalta käynniltä. Nyt kyseli paljon ja tuli sellanen olo, että oli oikeasti kiinnostunut mun voinnista. Sykkeitä oli vähän vaikeaa kuunnella, kun kaveri touhusi ja vaihtoi paikkaa koko ajan. Lääkäri sanoi, ettei pysy anturilla sen perässä, kun yritti saada paremmin kuulumaan. Myös potki ja muksi anturia vähän väliä. Sykkeet oli sitten 135-155 välillä ja kuulemma hyvä juttu kun on näin virkeä.
Vauvan liikkeet tuntuu välillä lähinnä myllerryksenä, kun istukka on edessä niin vaimentaa liikkeitä paljon. Samoin oli esikoisesta. Onneksi tietää sen, niin ei huolestuta kun ei liikkeet tunnu vielä.
Raskausdiabeteksessä tilanne on se, että metformiinit nyt 2x2 päivässä, mutta silti ei tahdo aamupaasto arvot pysyä rajoissa. Nyt seurataan vielä 2 viikkoa ja katsotaan sitte pitääkö lääkitystä lisätä eli tod.näk. insuliini tulisi silloin lisäksi. Nyt sit yritän jaksaa syödä isoja iltapaloja, jotta arvot paranisi. Katotaan, miten käy.

mmmoi 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Hurjalta kuulostaa kiuski! Onneksi olette molemmat toipumaan päin ❤

Täällä ei myöskään mennyt niinkuin Strömsössä. Synnytys jätti aika pahat traumat eikä kyllä ole tarjottu minkäänlaista keskusteluapua tai läpikäymistä.
Käynnistys aloitettiin tosiaan klo 7 tiistaina, nukuttuamme jo parina yönä vain noin 2h ja minä sitä ennenkin huonosti. Päivällä ei paljoa tapahtunut, iltapäivästä alkoivat säännölliset mutta siedettävät supistukset jotka voimistuivat iltaa kohden. Supistuksia tuli noin 4 per 10min eli aika tiheään. Sain yöksi lääkekoktailin jonka avulla pystyin olemaan jotenkin levossa vaikkakaan en juuri nukkumaan. Aamulla supistukset kovenivat ja sain kahdennentoista annoksen cytotekia ja kalvoihin tehtiin viilto, mutta vedet eivät lähteneet tulemaan. En ollut vuorokaudessa auennut kuin reilun sentin. Sitten supisrukset yltyivät äkkiä todella voimakkaiksi ja mulle tyrkytettiin tosi pitkään vasn tensiä, ammetta ja ilokaasua (olipa muuten niin turhaa ainetta, ei auttanut pätkääkään ilokaasu) vaikka sanoin jo että haluan epiduraalin. Lopulta meni yli kaksi tuntia epiduraalin saamiseen, jona aikana aukesin seitsemään senttiin käytännössä ilman kivunlievitystä. Huusin tuskasta ja oksensin kun supistuksien välissä oli alle minuutti ja sekin tuskallista aikaa, mutta aina vain kesti ja kesti anestesialääkärillä ja mua käskettiin vain hengittelemään. Koin ettei mun tuskia otettu tosissaan. Eka epiduraali myös epäonnistui vähän ja puudutti lähinnä jalat. Seuraava yritys onnistui paremmin mutta olin jo niin uupunut ja pahoinvoiva etten jaksanut juuri liikkua. Avautuminen pysähtyi viideksi tunniksi, kunnes vedet lopulta menivät viiden aikaan keskiviikkoiltapäivänä kun pakotin itseni pilatespallolle (jonka senkin sain vasta kun olin pyytänyt varmaan viisi kertaa). Kuudelta tuli lääkäri tarkistamaan vauvan kunnon kun syke alkoi supistusten aikana jo toistamiseen tippua alas liian usein. Lääkäri totesi että vauva ei ollut edelleenkään laskeutunut vaikka olin jo täysin auki, ja eivät halunneet sydämen takia ottaa riskejä joten päättivät että tehdään akuutti sektio. Klo 18.25 syntyi helakan pinkki (eikä sininen kuten oli peloteltu) tyttö, 51cm ja 3645g Huusi tullessaan. Mulle vilautettiin vauvaa ohimennen ja isi meni vauvan mukana kun hänet vietiin tarkistettavaksi ja sai leikata napanuoran. Isi sai tuoda tytön mulle vielä nähtäväksi hetkeksi aikaa kun mua paikkailtiin. Kolmisen tuntia olin heräämössä kunnes pääsin osastolle ja lopulta mut kärrättiin tytön luo. Tyttö voi olosuhteisiin nähden onneksi hyvin, jaksoi ekana iltana olla tissilläkin reilun tunnin. Eilen ja tänään on ollut vähän väsyneempi eikä ole jaksanut oikein muuta kuin nukkua tissi suussa, mutta hoitajat lohduttelivat että kyllä se siitä lähtee kunhan tyttö on saanut kerättyä vähän voimia. Sydämen tilannetta nyt vain seuraillaan ja katsotaan mitä tapahtuu kun sikiöajan verenkierto sulkeutuu. Tyttö on vain kerran tarvinnut hieman lisähappea toistaiseksi. Jos happisaturaatiot pysyvät hyväksyttävällä tasolla, saatetaan parhaassa tapauksessa välttyä ensimmäiseltä leikkaukselta ja pystyä odottamaan pari kk isomman leikkauksen kanssa. Nyt vaan pidetään peukkuja että näin kävisi ❤ Muuten tyttö on aivan täydellinen, vähän tummahkoa silkkistä tukkaa (joka on hassua kun ollaan molemmat vaaleita, mummilta varmaan tullut :) ), suuret silmät ja suloinen nykerönenä. Jaksaa huutaa ja protestoida kun joku ei miellytä, hoitajat sanovat sen olevan oikein hyvä merkki :love:
 
Oi hänkin on täällä, paljon onnea marrasmai ja perhe <3 kurja kuulla, ettei sielläkään sujunut kovin hyvin. Tunnistan niin tuossa omia kokemuksia, mulla ollu aina kans ihan hirveät supistuskivut, avautuminen mielettömän hidasta (viimeksi sain epiduraalia 6x!!) ja avautumisen jälkeen on menny vielä aina monta tuntia et on laskeutunut vaikka miten oon pallolla heilunu ja kävellyt! Mahtavaa, että pienellä on voimia protestoida ja sydämen tilanne vaikuttaa hyvältä!

Olipa teilläkin Kiuski kokemus, hyvä että ootte saanu keskusteluapua, varmasti paikallaan! Voimia teille sinne ja hyvä, että säkin pystyt jo vähän kävelemään. Elämä voittaa ja miten ihanaa, pienen söpöläisen kera :)
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... ?.3.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen? ...


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön



*************
Onnea marrasmaillekin <3 rankan kuulonen synnytys sielläkin, mut onneks kaikki lopultakin hyvin! Itestäkin sillon viimeks tuntu että epiduraalin saamisessa kesti aivan tolkuttoman kauan, kun ensin piti olla vähintään 4cm auki ennenkun suostuttiin edes päästään saliin, sillon oli jo auennu 5cm:iin ja siellä lääkärin paikalle tuloon ja puudutteen valmisteluun meni vielä varmaan yli puoli tuntia että juuri ja juuri ehti ennen ponnistusta. Mutta kyllä sen verran iäisyydeltä tuntu nekin odottelut supistuksissa kärvistellen että on harkinnu spinaalia seuraavalle kertaa.. se kai ois ainakin nopeempi laittaa vaikkei vaikutusaika ookaan niin pitkä.
Niin ja se on ihmeellistä miten sellaset luonnon "virheet" jossain kohtaa ei lopulta ookaan niin vakavia miltä alkuun vaikutti, ja voivat jopa korjaantua näin pienillä myös ihan luonnostaan.. toivotaan että teilläkin näin ja säästyttäis ainakin yhdeltä leikkaukselta!
 
Viimeksi muokattu:
Voi @marrasmai, lämpimät onnittelut pikku prinsessasta!! Miten ihania uutisia että tyttö voi hyvin ❤ Pidetään sormet ja varpaat ristissä että välttyisitte operoinnilta heti alkuun. Nuo pienimmät on usein niitä sitkeimpiä :)(y)

Supistuksissa kärvistely sen sijaan kuulostaa karmealta. Olisko siellä ollut niin ruuhkaa ettei anestesialääkäriä saatu aiemmin paikalle?

Mullakin aukesi viimeiset 4 cm ilman kivunlievitystä ja kans yrjösin vessan roskikseen ja seinille... Saliin mennessä karjuin jo kivusta kuin luolanainen ja pyörätuolissa kun mua sinne kärrättiin, niin housujakaan ei ollut enää ja joku toinen mies siellä käveli vastaan... Taisi pelästyä :LOL:

Onko sulla oma kunto minkälainen? Ehkä olisi hyvä pyytää joku juttelemaan, jos nyt jo kaivelee mieltä. Tai ehtiihän sitä myöhemmin. Ymmärrän kyllä ettei välttämättä siltä tunnu, jos on tunne siitä ettei sun huolet kiinnosta.

Tsemppiä teille alkutaipaleelle:love:
 
Onnea @kiuski ja @marrasmai pienokaisista :love:. Rankat synnytyskertomukset, mut lopussa kiitos seisoo. Toivottavasti kummallakin teistä lähtee sujumaan hyvin hankalasta alusta huolimatta ja että @marrasmai n pienokainen välttyisi ekalta leikkaukselta.

Jollain teistä taisi olla alkuraskauden vuotelua. Mullakin oli kolmisen viikkoa päivittäin ihan pientä (ruskeaa ja vaaleanpunaista tuhrua ja pari kertaa punaista veriläikkää pikkuhousunsuojassa) ja loppui joskus rv 8+?. Oli tosi hermoja raastavaa, mut lopulta kaikki ok. Täälläkin kyselin asiasta, niin tosi monella tuntui olevan jotain sellasta alussa. Mulla oli pas luonnonkierrossa, niin lutinuksia käytin vaan 2 ekaa viikkoa.

14+5
 
Paljon onnea @marrasmai :love: Hurjalta kyllä kuullosti! Tuo väsymys, hirveät kivut sekä hoitajien vähättely ei ole kyllä mikään mielyttävä kokemus. Mulla synnytys olisi myös varmaan ollut edes asteen mukavampi jos olisi sattunut sellaiset kätilöt jotka eivät vähättele sitä tuskan määrää. Ärsytti kun sai itkua vääntää ennen kun sain suihkua enemmän kivunlievitystä. Joskus ne muutamat sanatkin on vain paikaillaan ”minä ymmärrän”. Toivotaan että vältytte leikkaukselta! Olipahan melkoinen ilouutinen että sekin vaihtoehto on myös mahdollinen :) Nyt vaan otatte koko perhe rennosti ja lepäätte hyvin, nuuhkitte pientä ihmettä ja pidätte hyvänä ❤

Me saatiin poika kotiin. On se niin ihmeellistä että vihdoin se on täällä, tommoinen pieni nyytti joka teki meidän perheestä täydellisen :love: Ajateltiin ensin että nukkukoon omassa sängyssä meidän huoneessa, mutta ensimmäisen heräämisen jälkeen herra löysikin paikkansa meidän välistä. Hups. :whistle: Kaikki poikien kommervenkit ollaan saatukkin jo kokea, pissa lentää kaaressa kun vaipan avaa. Ihme riiviö ❤

Onpas nyt muuten tyttövaltaa tulossa palstalle! Kiva myös että joka kuukausi pitäisi saada taphtumaa. Miten olin taas sanomassa että tsemppiä alkumetreille, mutta teitähän on jo monta tosi pitkällä. Mihin tää aika menee?! :eek:

Kiuski ja poju 7vrk
 
Paljon onnea @marrasmai :love: Hurjalta kyllä kuullosti! Tuo väsymys, hirveät kivut sekä hoitajien vähättely ei ole kyllä mikään mielyttävä kokemus. Mulla synnytys olisi myös varmaan ollut edes asteen mukavampi jos olisi sattunut sellaiset kätilöt jotka eivät vähättele sitä tuskan määrää. Ärsytti kun sai itkua vääntää ennen kun sain suihkua enemmän kivunlievitystä. Joskus ne muutamat sanatkin on vain paikaillaan ”minä ymmärrän”. Toivotaan että vältytte leikkaukselta! Olipahan melkoinen ilouutinen että sekin vaihtoehto on myös mahdollinen :) Nyt vaan otatte koko perhe rennosti ja lepäätte hyvin, nuuhkitte pientä ihmettä ja pidätte hyvänä ❤

Me saatiin poika kotiin. On se niin ihmeellistä että vihdoin se on täällä, tommoinen pieni nyytti joka teki meidän perheestä täydellisen :love: Ajateltiin ensin että nukkukoon omassa sängyssä meidän huoneessa, mutta ensimmäisen heräämisen jälkeen herra löysikin paikkansa meidän välistä. Hups. :whistle: Kaikki poikien kommervenkit ollaan saatukkin jo kokea, pissa lentää kaaressa kun vaipan avaa. Ihme riiviö ❤

Onpas nyt muuten tyttövaltaa tulossa palstalle! Kiva myös että joka kuukausi pitäisi saada taphtumaa. Miten olin taas sanomassa että tsemppiä alkumetreille, mutta teitähän on jo monta tosi pitkällä. Mihin tää aika menee?! :eek:

Kiuski ja poju 7vrk
Onnea sinulle
 
Kiitos tsempeistä vähän myöhässä. Kaikki hyvin. Tyttö syntyi 10.7 klo 3 maissa. Hän olikin odotettua parempi kooltaan: 2809 g ja 47 cm.

Sokerit oli ekan vuorokauden vähän matalat, mutta maito riitti korjaamaan, eikä tippaa tarvittu. Myös bilit taittui mukavasti, eikä valoa tarvittu. Syöminen on ainut syy miksi ollaan vielä osastolla. Tai oikeastaan perhehuoneessa ihan kaksin opetellaan syömistä. Hyvin edistyy. Hän on hurmaava!!!

Kurja kuulla, että @kiuski synnytys oli kurja kokemus. Minullakin oli eka ja toisen halusin hoitaa enemmän siten kuin itse haluan. Toisin kävi. Jouduin synnyttämään luomuna. En tiennyt, ettei täällä enää viime hetkellä kannata pyytää puudutetta. Mutta toisaalta kävin suihkussa heti synnytyksen jälkeen ja kävelin viemään vauvan keskolaan. Vointi oli hyvä, vaikka tuntui välillä, että kipu vei keskittymistä ja voimaa ponnistuksesta.

Palailen langoille kun pääsen jonnekin koneen ääreen.
 
Kiitos tsempeistä vähän myöhässä. Kaikki hyvin. Tyttö syntyi 10.7 klo 3 maissa. Hän olikin odotettua parempi kooltaan: 2809 g ja 47 cm.

Sokerit oli ekan vuorokauden vähän matalat, mutta maito riitti korjaamaan, eikä tippaa tarvittu. Myös bilit taittui mukavasti, eikä valoa tarvittu. Syöminen on ainut syy miksi ollaan vielä osastolla. Tai oikeastaan perhehuoneessa ihan kaksin opetellaan syömistä. Hyvin edistyy. Hän on hurmaava!!!

Kurja kuulla, että @kiuski synnytys oli kurja kokemus. Minullakin oli eka ja toisen halusin hoitaa enemmän siten kuin itse haluan. Toisin kävi. Jouduin synnyttämään luomuna. En tiennyt, ettei täällä enää viime hetkellä kannata pyytää puudutetta. Mutta toisaalta kävin suihkussa heti synnytyksen jälkeen ja kävelin viemään vauvan keskolaan. Vointi oli hyvä, vaikka tuntui välillä, että kipu vei keskittymistä ja voimaa ponnistuksesta.

Palailen langoille kun pääsen jonnekin koneen ääreen.
Onnea äidille
 
Mä oon pitäny hiljaiseloa, koittanut selviytyä tän kamalan raskauspahoinvoinnin kanssa töistä ja arjesta.

Suurimmat onnittelut synnyttäneille :love:

@Ismundo toivotaan, että on vain harmitonta verta. Mulla tuli myös viimeviikolla ruskeaa vuotoa ja oli aikamoisen koviakin toispuoleisia alavatsakipuja, ja olin ihan varma jo, että nyt on kohdunulkoinen tms. Perjantaina käytiin ultrassa ja kaikki on hyvin :love: kuulemma nätisti asettautunut kohdun takaosaan ja syke täydellinen. Laskettu aika ois nyt sitten 1.3.2019, toivottavasti sinne saakka päästään! Koska sulla on ultra?
 

Yhteistyössä