~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@An1z81 näkyy kyllä, ihana masu sielläkin! :love: muistuttaa kovasti mun masua noilla viikoilla.
Tsemppiä lopun kärvistelyihin ja erityisesti uniongelmiin. Mä muistan lopussakin nukkuneeni aika sikeästi vielä, mutta heräillyt välillä kun sormet puutui inhottavasti ja piti käsien asentoa vaihdella.
 
@atvk87 Tuskimpa näillä taustoilla oikeesti voi pettyä sukupuoleen :) Mulla oli itellä nii varma olo pojasta että kun tuliki tieto että tyttö mahassa majailee nii kesti hetken tavallaan sopeutua siihen tietoon. Nyt tuntuu vaan ihanalta ajatus pikkutytöstä :love: toiveitahan kaikilla varmasti on mutta kyllä se terveys menee kaiken edelle (y)

@Ismundo Sulla on vielä noin sievä masu! Mä oon kohta jo isompi :ROFLMAO:

@love- Ei mustakan tunnu että neuvoloita ois mitenkään useesti :rolleyes: Tietysti ku me hypätty muutenki ylimääräsissä ultrissa nii aina on joku käynti johonki parin-kolmen viikon välein. Seuraavaa neuvolaa kyllä ootan kovasti ku sit sais hakee sitä äitiyspakkausta.. :barefoot: mitään ku ei tohi ostaa nii ois kiva jotain vauvajuttuja hypistellä :love:

@Mandala Ihan kohtuullinen maha ollut sulla viimeks vaikka poika reilun kokonen ollutki (y) Sunnuntain mahakuvaa odotellessa :giggle: Hyvin sä listaa päivittelet, ja jos jotain unohtuu nii raskausaivojahan on hyvä syyttää :D

@Pimpula76 Tervetuloa! Tää on nimenomaan alkionsiirroista plussanneille, ei sillä taustalla väliä ole. Keitäpä me sitäpaitsi ollaan ketään kieltämään tulemasta mukaan lähes avoimelle keskutelupalstalle.:) Hienoa että lahjasoluilla viimein saitte raskauden alulle. Onnea!

@An1z81 Ihana masu sieläki!:love: Tsemppiä loppumetreille ja kumpa uniongelmat ois ohimeneviä. Ei oo varmasti kiva lähtee rättiväsyneenä synnyttämään..(n)

Mies tunsi eilen illalla ekan potkun käteen :love: Oli kuulemma pelottavaa :ROFLMAO:

19+4
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista:love: lämmittää mieltä kovasti ei ole montaa ihmistä jotka meitä enään onnittelee vaan lähinnä kauhistelevat,mutta tämän osasimmekin jo arvata ja emme anna sen masentaa meitä.

Onko teillä muilla ollut melkeinpä jatkuvaa vatsakipua/särkyä?
Minulla on,pissa on puhdas ja tuhruakaan ei ole tullut sitten rv 9jälkeen
Voi toki johtua ihan kohdun kasvusta mutta vähän kummastuttaa silti.
Ensimmäinen neuvola lääkäri on kolmenviikonpäästä toivottavasti paikat on pysyneet tiukasti kiinnio_O

Toinen murheen kryyni on nukkuminen,nukun todella huonosti aivan mielipuolisia unia joka yö... Unta saa odottaa tosi pitkään vaikka on kuinka väsynyt ja syy siihen on että olen aina nukkunut vatsallaan jopa muissa raskauksissa se on onnistunut loppuun asti mutta nyt ei onnistu vasta tulee tosi kipeäksi jos yritänkin olla vatsallani.. Olen kokeillut tyynyjä jalkovälissä yms yms... Miten te vatsallanne nukkujat olette onnistuneet nukkumaan kyljellänne?:eek:

Pimpula76 15+2
 
Vitsi että on @Mandala kaunis maha tuo, mistä laitoit kuvan. Just sellanen mainosmallimaha!

@An1z81 mahalla kans alkaa olla kokoa kunnolla!

Pitääkin kysyä neuvolassa, et saako vielä nojailla mahaan ja maata mahallaan ja muuta, kun ei tuu mitään kipua tai epämiellyttävää tunnetta mistään, niin en osaa varoa yhtään. :unsure:
En vieläkään oikein edes usko koko raskauteen ja tänään jo 45% siitä takana! :eek: :LOL:

@-dino- voi että kun ihanaa, että liikkeet alkaa olee jo noin voimakkaat! :love:
Piti sanoa, että ystävä sanoi vauvalehdessä olleen pitempi juttu omfaloseelestä tässä syksyllä, jos saisit hankittua käsiisi?

En osaa valitettavasti auttaa @Pimpula76, toivottavasti löydät toimivan asennon!

En oo vieläkään kertonu mun perheelle ja suunnittelin niille jotain joululahjoja aiheesta, mut en saanu niitä aikaseks. Onko edes pakko kertoa. :oops:
En ymmärrä, miks tää tuntuu niin yksityiseltä ja tuun heti tosi ärtyneeksi, kun ees mietin koko kertomisasiaa. Paljon helpompi sanoa puolitutuille.
En oo kyllä niillekään sanonu, ellei oo ollu jotain ns syytä. Esim tarjottiin koiranpentua sijoitukseen, niin sanoin, ettei tuu olemaan tarpeeks aikaa, koska...
Oon jotenkin henkisesti lukossa koko asiasta ja en osaa purkaa sitä.

18+0
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Voimia uniongelmiin @Pimpula76! Mahtaa olla inhottavaa :unsure: itse olen selällään nukkuja mutta viime raskaudessa opetellut kyljellään nukkumaan. Vaikka kävisin nyt kyljelleen unille niin herään selällään useimmiten. Toivotaan että ei sitten enää kun alkaa maha olla paljon isompi. Selkä tulee inhottavan kipeäksi muuten eikä varmaan tee hyvää muutenkaan.

@-dino- vau voimakas tyttö kun jo nyt tuntuu mahan läpi potkut :love: meillä kesti ihan älyttömän kauan ekassa raskaudessa että mies tunsi kun JOKA kerta kun sanoin ett kokeile nyt niin potkut ja liikkeet loppu samantien :ROFLMAO: jostain luin, että sikiö osaisi huomata jos joku muu kuin äiti koskee mahaan o_O että vaikka kaikki yleensä sanoo ett isä osaa rauhoittaa lapsen kun liikkeet loppuu ison koskessa niin taitaa olla enemmänkin niin, ett sikiö ”säikähtää” :D

Onneksi tänään oli neuvola. Koska siinä pissaliuskassa oli proteiinit yhdellä plussalla joten joudun marssimaan vielä tänään labraan antamaan pissanäyte, että ehtii ennen joulua. Uskoisin tämän liittyvän siihen pieneen tuhruun mihin en saanut lähetettä aiemmin viikolla (koska julkinen sairaanhoito huoh). Tuhru onneksi loppunut mutta hyvähän se on tutkia tarkemmin mistä se ja liuskatestin tulos voi johtua. Nyt pitäis sitten pystyä olemaan 4h pissaamatta :cautious: ja juosta pissaputkien kanssa kesken kiireistä päivää labraan :rolleyes:

17+4
 
Mä nukun kyljelläni ja semisti mahallaan sillain, että jalkojen välissä on tyyny ja tissien kohdalla toinen tyyny. Alempi jalka on suorana ja ylempi koukussa ja kallistan siitä mahalleni. Välillä vaan toi pää on toisen kyljen alla ja sillon ei pysty sillä puolella nukkuun. Lapsi siis perätilassa edelleen.
 
Pitihän se sit innostua itsekin :X3: https://aijaa.com/5wfpAZ toisessa kuvassa "housut tukemassa" alamahan pömppöö :LOL:
Nyt siis rv15+4 menossa.

@-dino- itse ootan kyl kanssa sitä aikaa että pääsee äitiyspakkausta hypistelee :love:
Siellä potkitaan jo kunnolla! Miekin kärsimättömästi ootan milloin jotain alkais tuntumaan.. :rolleyes:

@Pimpula76 ite oon kyljellään nukkuja, nin en oikein osaa auttaa :unsure: mulla on kans ajoittaista särkyä tai vähän sellaista venymisen tyyppistä kipua ollut. Oon aatellu et johtuu just kasvusta..

@atvk87 oot pitkään pystynyt olemaan kertomatta, tuo pelko kertomisesta on aivan hirveetä. En oo uskaltanu meidän isälle vielä kertoa, enkä ehkä edes haluaisi. :rolleyes: kerrot sitten kun itsetäs hyvältä tuntuu (y)


@Mandala toivottavasti selviää tuhruilun syy!

Hihii, oon ollu tän päivää yls tonttu ja paketoinu vaan lahjoja joululauluja vihellellen :whistle: isäntä makaa kipeänä sägyssä niin saa rauhassa joulufiilistellä :D
 
@Pimpula76 tervetuloa mukaan, ei täällä mitään ihmeempiä kriteerejä ole! Meitä yhdistää se, että alkionsiirrosta on raskaus saanut alkunsa. Mitä ikääsi tulee, niin minä olen vuotta edellä. Esikoisenkin sain 42-vuotiaana. Varmaan olisi ollut ihanteellista olla tässä tilanteessa jo kymmenisen vuotta sitten, mutta elämä kulki sellaisia polkuja ettei se ollut mahdollista. Onneksi nyt. :love:

Ihania masukuvia teillä! :):love:

Sukupuolesta: kyllä mä halusin tietää ekan kohdalla, ja myös tämän toisen, mua se auttaa luomaan "suhdetta" tulokkaaseen, ja on kivempi miettiä nimeä, hairahtua ostamaan ihania pikku vaatteita (vaikka värien suhteen mun mielestä ei ookaan niin väliä, mutta mekot jättäisin pojalle ostamatta)... Mitään toivetta mulla ei ole suuntaan tai toiseen. No, tässä vaiheessa koko sukupuoliasia tuntuu vielä aika kaukaiselta, kun edelleen päivittäin ihmettelen sitä että tosiaan ylipäänsä olen raskaana, enkä ihan osaa vieläkään relata. Huomenna on varmistelu-ultra, silloin viikkoja 8+5.

@Mandala mulla oli viime raskaudessa vähän väliä proteiini yhdellä plussalla siinä liuskassa (ne liuskat on tosi herkkiä) mutta labrassa tsekattuna ei mitään kuitenkaan. Sain liuskapurkin kotiinkin että voin kotioloissa kaikessa rauhassa yrittää saada mahdollisimman puhtaan näytteen, kun musta tuntui että se neuvolan vessassa sählääminen ei aina sujunut hyvin.

@atvk87 mäkin olen aika varovainen kertomisen suhteen. Mun vanhemmat on kyllä tienneet koko ajan (ovat välillä olleet esikoisen kanssa kun olen ollut klinikalla) ja mies kertoi varhaisultran jälkeen äidilleen. Nyt ollaan menossa joulua viettämään miehen ison perheen kanssa (paljon sisaruksia puolisoineen) ja vähän veikkaan että tämä saattaa paljastua kun en otakaan yhtään viiniä ruoalla, en saunaolutta (paitsi 0%), suhtaudun varovaisesti joihinkin ruokiin jne. Jos joku tämän hoksaa ja kysyy, niin en osaa kieltääkään. :D :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Pimpula 76 tervetuloa palstalle ja paljon onnea raskaudesta! Onpa harmillista että saatte enemmän osaksenne kauhistelua mitä onnitteluja. Ihmiset eivät aina tajua mitä suustaan päästävät. Itsellä on naapurista vähän huono kokemus...oltiin epäonnistuttu hoidoissa ja tuntui että ei tuu mitään niin postilaatikolla naapuri sitten kysyy odotatko sinä...en tajunnut kysymystä ja kysyin mitä odotan. No hän sitten sanoi että tuleeko teille vauvoja ja vielä monikossa! Menin niin hämilleni ja tokaisin vain että ei tule ja lähdin pois. Ei oo naapuri kehdannut sen jälkeen mitään puhua. Tästä nyt pari vuotta aikaa.

Ihania masukuvia teillä. Minä en vielä tohi omaani julkaista. Itseasiassa en oo yhtään mahakuvaa itsestä ottanut. Mietin että jos sitten ihan viimeisillään ottaisi.

Mä sit eilen kävin kontrollissa ja tilanne oli kanavan suhteen vähän parempi kuin viikko sitten. Vuodelepo jatkuu vielä 32 viikolle asti ja sen jälkeen saa voinnin mukaan olla ylhäälläkin. Mut ei mitään rehkimisiä. Tuli hyvä fiilis ja jaksaa nyt makoilla kun se näköjään tepsii. Ainut miinus on mun verenpaineet ja nyt sit alkoi lääkitys. Onko täällä kellään muulla verenpainelääkitystä? Mulla ei oo aiemmin ollut.

Jes 30 viikkoa nyt rikki!
Rv 30+1
 
Tosi hienoa, että tilanne vähän parantunut @Toiveikas81 ja onnea uudesta kymmenluvusta (y)

@Katti75 tulepa kertomaan hyviä ultrauutisia sitten kun olet käynyt :)

@love- ihana masu sielläkin! :love:

Aamuisin selällään maatessa huomaa oman kummun kasvaneen selvästi. Se alkaa sulautumaan alamahaläskipömppöön sopivasti :ROFLMAO: Ei ollut vielä omakantaan tullut tietoja virtsanäytteestä, mutta eiköhän ne tänään vielä ehdi.

17+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihania masu kuvia teillä tänne laitettuna.

Tervetuloa @Pimpula76 höpisemään meidän kanssa ja ennenkaikkea onnittelut raskaudesta.

Kuuntelin 10+2 ekaa kertaa doplerilla kuulusko äänet ja ne löytyi heti. :love: niin ja taas ois se aika ku kävin verikokeissa ja sain tulokset käsiini ja en löydä entisiä mistään. Eli miltä nää kuulostaa s-pappa 1359 ja hcg-s 81.32
Kävin siis rv 10+2 näissä.
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja Mandala
Kävin uudessa ultrassa ja kaikki on edelleen hyvin, vaikka eilen ehdin jo kehitellä huolia (sitkeä flunssa vaivaa ja olen yskinyt paljon, ja kerran yskäistessä tuntui hetkellinen alavatsavihlaisu). Lääkäri rauhoitteli että yskimisellä ei voi saada mitään pahaan aikaan, kun kohdunkaulakanava on kiinni, eikä se myöskään yskimisellä lähde aukeamaan. :LOL: Pikkuinen oli nyt 2,2 cm pitkä (pää-peppu) ja oli jo selvää ihmishahmoa nähtävissä, ainakin pää ja vartalo. Lääkäri jopa rukkasi mun laskettua aikaa päivällä aiemmas, vaikka olin luullut että se on tasan ovulaatiosta (tää tosin oli 6-päiväinen kun siirrettiin) eli mulla oiskin tänään 8+6.

@vipe1986 en valitettavasti osaa sanoa noista kokeista yhtään mitään, ei ole enää muistikuvia, mutta olikos se niin että noita arvoja ei voi oikein tulkita irrallaan, vaan ne laitetaan parametreiksi johonkin riskilaskukaavaan (johon tulee ainakin niskapoimu ja äidin ikä) ja siitä pullahtaa sitten se riskisuhde ulos.

Mulla oli muuten puhetta lääkärin kanssa, että teetän joka tapauksessa NIPTin, sellaisen version joka kattaa kaikki kromosomit. En edes tiedä mitä tekisin jos sieltä löytyisi jokin sellainen poikkeavuus joka kuitenkin mahdollistaa elämän (esim. Down ei olisi automaattisesti abortti), mutta oli ratkaisu mikä tahansa, ajattelen että on hyvä tietää ihan joka tapauksessa.

Hyvä juttu @Toiveikas81 että parempaan suuntaan on menty! Nousiko siis sulla raskauden aikana verenpaine? Ainoa jakso jolloin mulla on ollut verenpaine koholla oli viime synnytyksen jälkeen, siihen tarvittiin huima lääkitys joka ei meinannut tehota, ilmeisesti oli vähän raskausmyrkytykselle sukua mutta puhkesi vasta synnytyksen jälkeen. Kesti vajaat pari kk ja sitten korjaantui. Nyt mulla on Primaspan 100 mg raskausmyrkytystä ehkäisemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Toiveikas81 meillä tosiaan poika syntyi rv29+1 ja näin jälkikäteen suurin sanomani on että kaikesta selviää! <3 Sulla onneksi tilanne parantunut sitkeän levon ansiosta!

Tätä ketjua ei ole tullut seurattua kyllä enää kun omat ajatukset raskaudesta ovat vielä aika ”ei todellakaan koskaan ikinä enää” -tyyppisiä. Nyt vain huomasin että joku oli mut täällä (viikko sitten kyllä jo) maininnut. Meillä tosiaan raskaus päättyi aivan liian aikaisin ja edessä oli pitkä sairaalajakso, mutta nyt kaikki on ihan hyvin. Keuhkoissa on pientä rakennepoikkeamaa, jota pitää korjata, mutta sekään ei liity tuohon keskosuuteen.

Tsemppiä kaikille ja yrittäkäähän uskaltaa nauttia raskaudesta! :)
 
Käytiin eilen sairaalassa tarkistamassa tarjonta ja koska se oli edelleen perätila, niin sovittiin synnytys (sektio) heti joulun jälkeen ensimmäisenä arkipäivänä. Vauva oli myös kerännyt hyvin painoarviota ja oli jo 4,1 kg. Hyvää oli se, että kaikki näytti olevan hyvin ja hän tekee keuhkoillaan hengitysharhoituksia (vettä vettä keuhkoon ja puhaltaa ulos), lapsivettä on hyvin ja liikkuikin reippaasti. Kun vaan pysyisi lopuun asti noin. Itse kuorsaan kun korsteeni ja nenä menee öisin tukkoon. Päässä pyörii kaikki asiat niin unet on katkonaisia. Mutta kohta ollaan maalissa!!!

38+4
 
@atvk87 Mä oon kans pelänny että rusennan vauvan ku kyykin ja koukin ja istun mutkalla. Koittanu vähän kattoa ettei maha ois oikeen puristuksissa pitkään. Kai se naisen kroppaki on suunniteltu siten että se suojaa vauvaa.
Selasin vauva-digilehdet mutta niissä ei ainakaan ollut syksylle juttua, keväällä kyllä ollut, oisko muistanu väärin tai ollut joku muu lehti?

Tuo kertomisen tuska on kyllä hirveetä :unsure: Kerrot sitteku susta siltä tuntuu. <3

@Mandala Varmasti oli melkosta tuuria mukana että tuntu nii selvästi, kerran aikasemmin koitettu :geek: ja mää uskon kans tohon että sikiö tunnistaa jos joku muu koskee ku äiti :X3: Sieläki saadaan niistä potkuista jo nauttia :love: tuliko pissanäytteesta vastaukset?

@love- Sielä kans ihan selvä vauvamasu jo! :barefoot: Kumpa sullaki liikkeet kohta tuntuis, on ne vaan nii mukavia :rolleyes:

@Toiveikas81 Kiva että vuodelepo auttanut! Tsemppiä vielä parin viikon makoiluun ja sitte pääseeki jo vähän liikkeelle (y)

@vipe1986 Verikokeista en osaa sanoo muutako sen että niitä ei kai voi oikeesti tulkita muuten ku muiden tietojen kanssa yhdessä. (n) Mahtavaa että dopplerillla kuulu jo äänet! :barefoot:

@Katti75 Onnea hyvistä ultrakuulumisista (y)

@kettuperhe Voi sielä ihan viimiset päivät edessä! :geek: Koitahan nauttia vaikka varmasti jo tukalaa on!

Hiphei! Puoliväli saavutettu! :whistle: Vaikka todellisuudessa se tais mennä jo kun sektio tulossa mutta.. :D Mulla on nyt jotku itkuhormooni aktioitunu oikeen todenteolla. Ei tarvi olla kummonenkaan asia nii itku tulee. :unsure:

Oikeen hyvää joulunaikaa kaikille<3 Syökää hyvin ja levätkää :love: Itsellä joulu menee töissä mut sen jälkeen pitkät vapaat (y)

20+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Mandala
Joo omakannassa oli tulokset:

U-pH: 7.5
U-Gluk-O: negat
U-Keto-O: negat
U-Prot-O: +
U-Hb-O: negat
U-Leuk-O: ei onnistu
U-Nitr-O: negat

Ettei tuosta osaa itse mitään erityistä päätellä, eikä tietty varmasti joulun yli kukaan ota kantaa tuohon proteiiniinkaan. Noh onneksi tuhru on pysynyt pois niin tuskin siellä kauhean paha tilanne on.

@vipe1986 joo tosiaan noista luvuista ei pysty sanoa yhtään mitään ainakaan ennenku ne on muutettu siihen MoM muotoon. Sittenkään ei oikeasti voi sanoa varmuudella mitään ennenku NT mitattu ja ynnätty iän, painon ja minkä tahansa kanssa yhteen. Tiedän kyllä omasta parista kokemuksesta, että tiedonjano tuon suhteen on valtava. Mullakin nyt oli molemmat tulokset mun mielestä tosi korkeita mutta jostain netin kyselypalstalta näin vastaavan tilanteen ja siinä sanottiin että useimmiten ei molemmat korkeat arvot johda lisätutkimuksiin. Ja niinhän mäkin sitten pääsin niillä tuloksilla läpi ilman että seulat hälytti.

@-dino- onnea puolivälistä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Tässä se mun maha, 18+0. Ei tuota aamumahaa vielä kyllä pysty millään raskausmahaksi sanoa, mutta päivän mittaan turpoaa aika palloksi. Pitää varmaan ottaa iltamahakuva vertailuksi niin näkee itekin mikä ero on :D selällään se pieni pallo näkyy selvästi kyllä.

Inha pääsärky rantautunut tännekin. Mutta uskon johtuvan hartioista mitkä on jumissa. Pitänee mennä työterveyden hakemaan fysiolähete. Ei tuo panadol tai iholle levitettävä kipuvoide meinaa ainakaan auttaa.

Outoa herätä yksin kotona. Isovanhemmat haki pojan hoitoon jo eilen, mies töissä. Mennään joulunviettoon vasta huomenna sitten. Mietin että mitä ihmettä ihmiset tekikään kotona yksin ollessa :ROFLMAO: noh onhan mulla tuo ”pikkuveli” seurana vaikka hän vähän hiljainen ja näkymätön viihdyttäjä onkin vielä :love:
 
Kiva maha @Mandala! Toivottavasti löytyy apua niskajumiin/hedariin. Kylmyys voi olla kans osasyynä?

Mulla tuli eilen harjoitussupistus, tai siis aloin googlaamaan, että miks maha meni ihan kovaksi ja sit löysin hetken päästä vastauksen. Luulin, että supistukset ois tuolla ihan alhaalla, eikä mahassa. Eihän täs oikeesti tiedä mistään mitään. :D
Aamusin on jo aika pallo selällään maatessa, tänään se oli ihan vinossa oikeella, oonkohan nukkunu lyttyyn.
Rakossa tuntuu välillä hassulta, pissahätä - ei ku ei ookaan - ei ku onpas - ei ookaan.
Dopplerista kuulunu muksintaa eilen ja tänään.
En tiiä mitkä mahan muljumisista on suolistoperäistä ja mitkä kohdusta, mut kai se selviää myöhemmin.

Mä kysyn perjantaina neuvolassa @-dino- niitä asentoja ja mahan varomista, nii kerron sit. :D
Kyllähän ennen vanhaan on lypsetty lehmät kyykyssä ihan viimesilleen saakka (ja sit synnytetty saunassa perään :LOL:)

18+3
 
Ihanaa jouluaattoa kaikille :love:

@atvk87 kyllä ne synnytyssupistuksetkin tuntuu joko mahassa tai selässä, tai molemmissa. Mulla ei oo harkkasuppareita tullut edellisessä raskaudessa eikä tässäkään vielä niin en tiedä edes miltä se mahan kovettuminen tuntuu. En muista synnytyksessä kovettuiko siinä supparien myötä maha vai ei, oli vähän muuta ajateltavaa :D

Se dopplerin muksinta on vauvan aikaansaamista varmasti :love: ainakin neuvolassa terkka sanoi kun kuului samaa ääntä dpplerista kuin kotona kuunnellessa.

18+1
 

Yhteistyössä