~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiva kun pääset ylimääräiseen tsekkaukseen ihan loppumetreillä vielä! (y) itse meinaan varata johonkin rv32-34 hujakoille omalle klinikalle ajan kun viimeksi ei ollut myöskään mitään lopun tsekkauksia muuten.

Suosittelisin kyllä, että jos vaan sulla ja vauvalla on kaikki oikein mallikkaasti niin ei kannata käynnistää ennen kuin on oikeasti yliaikainen eli 42+1 eteenpäin. Se on aina niin paljon parempi jos itsekseen lähtee käynnistymään, vähentää sitä kautta todennäköisyyttä eri toimenpiteille myös. Mutta tuskin lääkäritkään suosittelee käynnistystä jos paikat on epäkypsät ja kaikki muutenkin hyvin. Lääkäri kuitenkin luulisi huomenna tutkivan istukan virtaukset ja yleiskunto.

Tulehan kertomaan mitä lääkäri sanoi ja tietty erityisesti jos tulee lähtö synnärille :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Saanko liittyä tännekin keskusteluun, vaikka lahjasoluhoidoissa olen, en omasoluhoidoissa? :) Meillä kävi niin onnellisesti että eka alkionsiirto toi plussan <3 Takana siis 3x ivf omilla soluilla ja kolme vuotta yritystä. Tuntuu ihan mielettömän hyvälle, ja jos raskaus tästä etenee en usko että mihinkään odottajaryhmiin osaisin sopeutua rankan taipaleen takia, niin ois mukavaa keskustella muiden hoidoista raskaana olevien kanssa :)

Tätä raskautta varjostaa se, että itsellä taustalla kaksi varhaista keskenmenoa (rv 6+2 2016, 6+2 2016 ja 4+1 2018, jälkimmäinen ekan ivfn eka ja ainoa siirto joka alkoi heti plussatestin jälkeen vuotamaan pois...). Nyt tässä raskaudessa sain vahvan plussan ja viikkonäyttötestiin 2-3vkoa, et selkeästi varmemmilla vesillä kuin aikaisemmissa joista oon lähinnä testannut haamuja. Kuitenkin pelottaa, kun ruskehtavaa valkovuotoa on nyt kolmena päivänä peräkkäin tullut :( Ei tosiaan voi veren vuotamiseksi varsin kutsua, kun on selkeästi muihin limoihin sekoittunutta ja tulee vaan pyyhkiessä, ei valu että pikkareihin asti kunnolla edes tarttuisi, paitsi tänään oli tullu pieni läntti. Kipuja ei oo yhtään. Toivon todella et tää ois normaalia vuotoa joka tähän hommaan kuuluu :(

Ainiin, ja rv 4+4 menossa.
 
Oikein sydämellisesti tervetuloa @nyuu :love: kuulostaa tosiaan ylämäeltä mitä olette joutuneet kiipeämään tähän mennessä, mutta oikein hyvältä vaikuttaa tilanne nyt! (y) Oletko jo varhaisultraa varannut?

Mulla ekassa raskaudessa tuhrusi pikkuhousunsuojaan asti rv4-9 ja nyt tästä toisesta pp4- ööö johonkin rv10-11 asti kai. Ihan päivittäin ja kaikkia eri tuhrun sävyjä ruskeasta oranssiin ja pinkkiin. Verta tuli ekassa ekan varhaisultran jälkeen vähän enemmän mutta tummeni sekin punainen sitten. Mulla lääkäri molemmissa nähnyt ultrissa pienen pläntin kohdunseinässä missä kudosnesteitä ja verta mikä tuhrusi, ei millään tavalla vaarallista mutta aaahhh niin stressaavaa :confused: joten vertaistukea voin tarjota tässä aiheessa ja toivoa että sulla loppuu pian - ei alkuviikoilla todellakaan näiden kaikkien hoitojen jälkeen tarvittais yhtään ylimääräisiä sydämentykytyksiä.
 
Tervetuloa @nyuu, vihdoinkin oot täällä :) :love: Peukut on pystyssä, että saat olla täällä marraskuuhun saakka! :D
Toivotaan, että saadaan tänne joku alkutaipaleen onnistuja sun lisäks, on ollut niin kivaa kun on muutama hyvin samoissa vaiheissa oleva kirjottelija.

Viime yönä ei puutunu käsi muuten!
Alkanu nenäverenvuoto, aina punasta tullu niistäessä aamusin, mutta nyt eilen ruokapöydässä rupes oikein valuu ja nyt tulee taas.

@Mandala haluutko ottaa listan esille? En ookaan nähny sitä varmaan kuukauteen. :D nyt päivitetään @nyuu sinne ja sit kohta @Ismundo n vauva! :)

29+5, oho 30 ihan nurkan takana!
 
Viimeksi muokattu:
@Ismundo Mulla ainakin äitipolin tsekkaus loppuvaiheessakin auttoi omaan hermoiluun siitä, että onhan kaikki varmasti kuitenkin ok. Mulla ei siis myöskään esikoisesta kohdun sf-mitta kasvanut yhtään 8 viikkoon, vauva kuitenkin kasvoi. Joka tapauksessa enää sulla ei ole pitkää taivalta :):):)

@nyuu Tervetuloa :) Eikai tätä kukaan ole rajannut sellaiseksi ryhmäksi, että pitää olla omat solut käytössä. Meilläkin on miehen kanssa puolet soluista lainattuja. Mulla oli paljon vuotoa ja tuhrua alussa. Kun oli lääkkeellinen PAS niin lääkäri sanoi, että lähes 75 % tuhruilee sellaisissa raskauksissa. Eli käytännössä iso osa. Mulla tuli pari sellaista kunnon veret nilkoille hulahdusta myös.

@atvk87 Nenäverenvuoto on kyllä tympeä vaiva eikä se käden puutuminen yölläkään kyllä varmasti hauskaa ole. Toivottavasti kuitenkin saisit olla mahdollisimman vaivavapaa.

Aivokasvainta täytyy seurata nyt raskausaikanakin hyvin tiiviisti, muuten olen vielä hyvin epätietoinen jatkosta. Joskus raskaudenaikainen hormonitilakin voi buustata tämmöisiä (n) Kunhan ei nyt vain syöpää olisi.

Täällä ei ole avointa neuvolaa. Varmaan voisin soittaa kyllä neuvolaan ja kysyä sydänäänteen kuuntelua kun niin kovasti epäilyttää onko kukaan hengissä (pahoinvointi helpottanut, ei oireita, vatsa ei kasva, liikkeitä ei tunnu jne.), mutta jotenkin en kuitenkaan kehtaa. Seuraava varattu neuvola-aika on 1.4 joten toisaalta aika äkkiä sekin sitten tulee.

Tänään 14+5.
 
Hyvä @gemmy että seurataan tarkasti! Toivotaan että olis joku harmiton juttu.
Kehtaa nyt vaan pyytää tarkastusta, äänetkin kuuntelee muutamassa minuutissa, varmasti löytyy joku kolo!
Ois se kiva muuten noin stressaavassa tilanteessa saada edes siltä osin mielenrauha. Tuskin liikkeet vois edes tuntua noin aikasin!

Ja siis mähän oon ihan vaivaton ja helpolla päässy, ei varmaan pitäis näistä pikkujutuista ees kitistä, mut kunhan vaan juttelen kaikkea mitä mieleen tulee. :D
 
Joo laitetaan listaa uusiksi heti kun saan uusia tietoja esim @nyuu tai @Ismundo :)

Ne pikkujutut on just ne mitä tulee sitte huomioitua eniten kun on muuten ollut vaivaton raskaus, näin nyt huomannut :D

@gemmy toi vaihe on kyllä aika raastava kun just ei mahassa elonmerkkejä ole kun vielä ei kasva ei liikkeitä tunnu. Kyllä mäkin edes soittaisin ja kysyisin voiko jonnekin sydänäänten kuunteluun päästä ennen seuraavaa neuvolaa. mielenrauha tuon kasvaimen kanssa elämisessä ei vauvan osalta olisi yhtään huono.

Sain uusimmat rauta-arvot nyt. Ihan pientä parannusta mutta vielä kuitenkin alle suositusten (hemppa 102 ku pitäisi olla 117 vähintään ja ferritiini 6 kun pitäis olla 15 ja punasoluarvotkin alle viitteiden edelleen). Uskon, että käskevät ottamaan vaan lisää rautaa päivittäin ja uuteen kontrolliin jossain vaiheessa :rolleyes: Jos meinaa olla LA:ta lähellä vielä näin huonot arvot niin kyllä aion olla tosi kovana. Viimeksikin kun menetin vain litran verta synnytyksessä niin tosi heikko olo oli pari päivää, naama ihan harmaana. Jos siihen touhuun lähtee jo huonoilla arvoilla niin kohta sitä on sitte jo punasolutiputuksessa TODELLA heikossa hapessa.

29+2
 
@Ismundo eiköhän sielä oo kaikki hyvin mutta toki hyvä että tarkistavat (y)

@nyuu Tervetuloa ja onnea plussasta :love: eihän tätä todellakaan oo rajattu vaan omia soluja käyttäville, alkionsiirto sullekki on tehty. :) harmi että vähän tuhruttelee, vaikka taitaa olla enemmän sääntö ku poikkeus hoitoalkuisissa nuo vuodot nii kyllä ne säikäyttää :unsure: toivottavasti saisit jonku kaveriks tänne piinaileen noita alkuviikkoja, on tosiaan ollu kiva kun muutama menee lähes samoilla viikoilla itsensä kanssa :)

@atvk87 hyvä vaan että oot ollu vaivaton, vielähän sitä kerkee kaikenlaista tulla :X3: kohta sieläki pyörähtää taas pyöreitä :barefoot:

@gemmy soita vaan ja kysy kuunteluaikaa, kyllä varmasti ymmärtävät. Itestäki tuntu ku yhteen väliin piti soitella melkee joka viikko jotain että pitävät ihan pimeenä :whistle:

@Mandala no eipä juurikaan ole arvot noussu :confused: pidät vaan puoles ettet ihan puolikuolleena oo synnytyksen jälkeen!

Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Sf-mitta oli nyt sen 27cm. Painoa on tullut sen vajaa kolme kiloa lähtöpainoon. Hb oli 135. Otettiin enskuun alkuun vielä yks aika, se jääki viimikseks ennen synnytystä :eek: Neuvolalääkärille ei otettu enää aikaa kun en kokenyt tarpeelliseksi.

31+3
 
Ihana olla tervetullut:love: Mietin tosiaan hetken et liittyisin johonkin ”marraskuiset2019”-ryhmään, mut luulen et menis vaan hermo jos ja kun muut plussanneet ois luomuplussaajia ja helpolla raskautuneita kun oma tie ollut pitkä ja kivinen:p

@Mandala hui! Aika karua!! Mä tulisin hulluksi jos tää vuotelu meinaa jatkua noin pitkälle! Miten pärjäsit henkisesti? Vai helpottiko tieto siitä kun se vuotokohta osattiin paikantaa? Ihana juttu et kaikki kuitenkin hyvin <3 ja älä muuta sano! Kaiken tän jälkeen ois ihana istahtaa alas ja nauttia raskaudesta!

@atvk87 joo ois hauskaa! Tää vuosi kyllä taitaa olla aikamoinen vauvavuosi ni jospa jollakulla muullakin pian tärppäilisi:love:

@-dino- kiitos <3 ois mukavaa kyllä joo! :) kuten sanottua ni en viitti mihinkään perusryhmiin liittyä missä on ihan ”tavallisia” raskautujia. Kuitenkin perspektiivi on vähän eri, mutta ois ihana jutella näitä raskausjuttuja pelkoineen ja ihanuuksineen:love:

@gemmy ihana juttu <3 oliko teillä siis mitkä solut lahjasoluina? Meillä on munasolu luovuttajalta, miehen tavaraa pystyttiin käyttämään :D ja onhan nää vuodot enemmän ku yleisiä, mutta kyllä vaan säikäyttää! Klinikaltakin sanottiin et melkein enemmän ihmeteltäis jos onnistuis olemaan vuotamatta alkuraskauden :D

Omaa: mä kävin eilen ottamassa hcg:n huslabissa. Sain lähetteen siis klinikalta (yksityiseltä), ja aattelin muka viisaana ja säästeliäänä mennä kunnalliselle. No verikoe otettiin, ja sain kuulla et tulokset tulee vasta ensi viikolla!!! Lisäksi sain melkein yhtä ison laskun kuin mitä yksityisessä labrassa ois maksanut :devil: soitin tänään asiakaspalveluun ja kysyin että miten voi kestää näin kauan, kun huslabin sivuilla lukee että hcg-mittauksia tehdään päivittäin. Tosi ilkeän kuuloinen ämmä vastas puhelimeen ja alkoi suorastaan syyttämään mua siitä, että miksi menin niin myöhään labraan (klo 11), etten voi oletaakkaan että saisin saman päivän aikana tuloksia. Sit sain tilitystä siitä, kun hän avas mun tiedot, että yksityisellä lähetteellä kun menen niin ne ei oo kiireellisiä alkuunkaan. Että jos on ollut varaa mennä yksityiselle ni voi sit asiaoida siellä jatkossakin, että ens viikkoon menee tulokset. Olin kyl tosi loukkaantunut, ja laitettiin miehen kans palautetta menemään et miten voi olla noin tylyä. Harmittaa etten saa tuloksia, mut ei oikein huvita maksaa uudestaan samasta verikokeesta yksityiselle :( :/ tein nyt kuitenkin omaksi mielenrauhaksi taas raskaustestin ja onneksi hcg on noussut koska testiviiva pärähti heti tummempana kuin vakkariviiva siihen näytölle :love: teen loppuviikosta vielä digitestin siinä toivossa et saan 3+ siihen!

Missäs vaiheessa muuten raskauspahoinvointi yms oireet on odotettavissa? Aiemmat raskaudet on menny kesken niin aikasin ja hcg ei oo noussu pariasataa korkeammalle ni mistään oireista en oo päässyt kärsimään. Nyt on tissit kipeytynyt tän päivän aikana, mut muuta ei oo:p
 
Rakenneultra takana. :barefoot:
Kaikki rakenteet olivat kunnossa, pienokainen vastasi melkein viikkoa isompaa mitä on. Painokäyrä hieman keskikäyrän yläpuolella. Toki sanoikin heti että kun ite olen näin pitkä (päälle 180) niin on todennäköstä etten synnytäkkään mitään kovin pientä kaveria

Mulla on ollu joku tunne että tämä olisi poika. Ja asiaa kysyinkin ultrassa :)
Poika näyttäisi olevan meille tulossa

Joku huuteli aikaisemmin mahakuvaa, katon jos saan sen tähän laitettua. Toki se on jo melkein kaksi viikkoa vanha kuva minkä olen ottanu :barefoot:
 

Attachments

Oi, onnea @Ihanapa ! Ja onnea plussasta @nyuu ! Täälläkin ilmoittautuu yksi vuotelija ja tuhruttelija, syytä vuodoille ei ikinä löytynyt.

Käytiin siellä äippäpolilla, ja meidät nyt laitetaankin huomenna käynnistykseen. Vauva on kasvanut niin vähän, nyt paino arvio oli 2900g. Viimeksi lääkärillä se oli 2700g, ja silloinhan syntymäpainoksi arvioitiin 3200g.


Nyt iski hirveä huoli ja pelko, miksi vauva ei kasva, onko sillä jokin vamma. Lääkärikin kysyi onko seuloissa ollut kaikki ok. Ei siellä muuten siis näkynyt mitään normaalista poikkeavaa, mutta silti.

Ja huolestuttaa ja pelottaa se käynnistäminen ja mitä se aiheuttaa. Kohdunkaula ei ollut kypsynyt yhtään. Eikä oikein vastauksia saatu, että miten tätä lähdetään käynnistämään, kun huomenna uusi lääkäri katsoo tilanteen mukaan.
 
@Ismundo katsoiko lääkäri istukkaa ultralla, näyttikö kalkkeutuneelta esim? Ilmeisesti kuitenkin useimmiten kasvun hidastuma johtuu useimmiten just istukan toiminnasta. Onneksi kuitenkin tämä asia tuli nyt esille ja näkeehän sen istukan sitten syntymän jälkeenkin.

Ei sitä käynnistystä kannata pelätä etukäteen, olet hyvässä valvonnassa siellä, varmaan aloitetaan lempeämmin eli jollain ballongilla kun epäkypsä tilanne eikä taida olla ihan tulipalokiire kuitenkaan. Mulla aloitettiin korkean vesien menon ja siitä aiheutuvan tulehdusriskin vuoksi suoraan kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla mikä on aika stydiä kamaa ja se vahvin käynnistystapa.

Nyt yritä saada vielä tankattua luonnon omaa oksitosiinia niin paljon kuin mahdollista tekemällä ihania asioita; pyydä puolisoa hieromaan, halailkaa ja pussailkaa, syö suklaata jos siitä tykkäät, kuuntele ihanaa musaa jne jne mitä tahansa. Ja ennen kaikkea yritä rentoutua niin hyvin kuin mahdollista :love:

Onnea poikalupauksesta @Ihanapa ja erityisesti siitä että kaikki hyvin :love: ihana masukin sulla! :love:

@nyuu no olipas törkeää käytöstä puhelimessa :cautious: mutta jotenkaan ei kyllä yhtään ihmetytä valitettavasti kun julkisesta puolesta kysymys. Oon menettänyt toivoni siihen jo vuosia sitten monessakin asiassa.
Mä kävin omalla klinikalla (Dextra) ottamassa molemmissa raskauksissa hcg:t niin maksoi jonkun 44eur/kpl muistaakseni. Kun menin sinne antamaan verinäytteen ennen klo 11 vai 10.30 kun heiltä lähetti hakee näytteet niin ehti samaksi päiväksi saamaan tulokset. Kävin siis ekan jälkeen tarkistuttamassa tuplaantumisvauhtia kun ei hermot kestänyt odotella varhaisultraa muuten.

Ja siis kyllähän se tietty helpotti tosi paljon saada kuulla syy miksi itsellä tuhruaa, vaikka silti välillä antoi omien ajatusten vaeltaa kaikkiin negatiivisuuksiin.

Mulla sellasta pientä kuvotusta on alkanut vasta joskus ehkä rv6 hujakoilla. Ja sekin vain jos edellisestä syömisestä kestänyt muka liian pitkään. Tosi vähän ylipäätään pahoinvointia tai öklötystä mulla ylipäätään kummassakaan. Tosi tosi helpolla alun viikot päässyt kun tyyliin rv9 mennessä tais olla väsymyksetkin jo poissa kuvioista.

Mitä tulee noihin tavallisiin odottajien ketjuihin, ei niihin tunnu itsellä olevan mitään asiaa. Ei vaan ole mitään yhteistä suurimman osan niiden ihmisten kanssa, eikä useissakaan niissä tunnuta olevan kauhean empaattisia toisten asioita kohtaan. Ja sitten monet siirtyy pian facebookkiin (tai whatsappiin mikä kuulostaa tosi kummalliselta tavalta kommunikoida isossa ryhmässä o_O) ja siellä sitten kaikkia ihme sääntöjä ja rajoituksia ja pakkoja.
Meillä on täällä ollut aina hyvä meininki, kaikki aidosti tukee ja elää toistensa eri vaiheissa, voi avautua ja vaikka valittaa jos siltä tuntuu. Onhan meillä mukana ollut hoitojen välissä luomusti tai OI:nakin raskauden alkuun saaneita koska tuntevat hoitomaailman kautta tämän ryhmän enemmän omakseen.

@-dino- ne neuvolalääkärit onkin ihan turhia mun mielestä, turha sinne mennä vaa paineita mittauttaa tyyliin. Mutta kääk vimppo neuvola tulossa jo pian o_O Oliko sulla siis jo päätetty mille viikolle se sektio sijoittuu?
Sun painokertymä on kyllä kadehdittava vaikka tosiaan ne alun pahoinvoinnit ei niinkään :D
 
@nyuu Moikka tässäkin ryhmässä, en ole aiemmin tänne kirjoittanut, lukenut kuitenkin. Älä huolestu vuodosta. Mullahan on vähän väliä ollut vaaleanpunaista tai ruskeaa "vuotoa" pyyhittäessä. Nyt 2 vkoa joka päivä eri sävyistä ruskeaa. Ei tule housuun asti, vain pyyhkiessä. Ja kaikki ollut kunnossa, 4 ultraa takana :love:

Ja moikka kaikille muillekin! Olen myös lahjamuniksilla nyt onnistunut, tai siis me mieheni kanssa ;) Taustalla yli 10 keskenmenoa, ivf omilla muniksilla jossa todettiin muniksissani olevan jotain vikaa, tämä oli luovutetuilla muniksilla 1 ivf 1 pas. En ole uskaltanut taustani takia tulla keskustelemaan mihinkään, keskenmenoa peläten. Nyt on rv 11+2. Vointi on todella huono, pahaa oloa 24/7 ja 2 viikkoa nyt raju vesiripuli johon ei löydy syytä. Mikään ei pysy sisällä ja mikään ei maistu, koko ajan oksettaa (en oksenna koska "pelkään" oksentamista, meinasin nuorena tukehtua oksennukseen sairaana). Eilen tiputettiin nesteitä kun olen niin aliravittu ja kuiva.
Olen aina halunnut monta lasta, mutta tämän jälkeen en enää ikinä halua olla raskaana :confused: Niin ja lääkäri määräsi lääkkeitä joita ei saa syödä raskaana ollessa tai jos epäilee olevansa raskaana. No en uskalla syödä.. Kohta tosin pakko jos ei helpota :eek:

Ihana nähdä monen olevan niin pitkällä jo :love: Anteeksi etten yksitellen kirjoita kaikille, on vaan niin paha olo etten pysty keskittymään :sick:
 
@nyuu ompa taas ollu vuoden asiakaspalvelija.. :cautious: hyvä että laitoitte palautetta! Mulla oireina tissikipu alko jo ennen plussaa, plussan jälkeen jomotteli mahaa aika kovinki välillä. Pahoinvointi alko joskus 5+4 ja rv 6 ja 7 oli kaikista pahimmat olot vaikka oksentelinki liki päivittäin jonnekki rv 16 asti. :sick:

@Ihanapa Paljon onnea poikalupauksesta ja siitä että kaikki oli hyvin :love: sulonen maha <3

@Ismundo ohhoh. No toisaalta hyvä että tekevät nyt jotain jos ei kerran kasvua tunnu tulevan. Varmasti huolettaa :unsure: Toivottavasti käynnistys sujuu kuitenki hyvin vaikka paikat vielä epäkypsät onki. Tsemppiä kovasti, pian hän on täällä :love:

@Mandala En kans ymmärrä mikä kiire noilla tavisodottajilla on sinne face-ryhmiin :rolleyes: ei oo vielä sektiopäivää saati viikkoa päätetty. Ens viikolla taas kontrolliin, ehkäpä sielä selviää jo tarkemmin. Huhtikuun puolella kuitenki, en tiiä miten toi pääsiäinen sitte vaikuttaa. Mut joo tuli vähän paniikki että "hä, miten nii viiminen!" o_O Mä oon aina pelänny että raskausaikana paisun ku pullataikina, siis tyyliin +30kg kun normaalitilassa kroppa oikeen imee kiloja jos ruokavalio yhtään lipsuu. Toki lihasmassan kato vähän selittää tota maltillista nousua :cautious:

@Ramiina Onnea plussasta:love: hirvittävän monta menetystä teillä takana! :( Ja ei tarvi jaksaa kirjotella kaikille erikseen, tsemppiä pahoinvointiin, toivottavasti jossain kohti helpottaa! :(:sick:

Kiva kun facessa pyörii maxikarkin mainos 2,2kg turkinpippurilaatikosta 6 eurolla. Ei yhtää himottais tai mitää :devil:
 
Oo, ihanan paljon tekstiä! :LOL::love:

Onnea @Ihanapa poikalupauksesta! :love: Ja toihan kuulostaa ihan meiän pojalta, oli sillon rakenneultrassa viikon edellä ja painoi keskimääräistä enemmän, mutta sit neljän viikon päästä olikin jo ihan keskiverto! :LOL: Kyllä se siitä voi tasaantua siis. Mäkin oon pitkä, nii tuskin meille silti minivauvoja tulee.

Tsemppiä @Ismundo huomiseen ja noudata nyt noita @Mandala n vinkkejä! (y)
Toivotaan että ne on vaan liian tarkkoja ja painoarvio heittää alakanttiin, ei ne ikinä oo ollu tarkkoja, mitä oon kuullu.

En jaksa nyt kirjoitella muuta, mut olipas kivaa lukea. :X3:

Tervetuloa @Ramiina ja kamalalta kuulostaa noi sun olot, käy tankkaamassa nesteitä osastolla tarvittaessa. Ootko jo liittynyt johonkin hyperemeesi-vertaisryhmään?
 
Minäkin olen taustalla lueskellut teidän kirjoituksia, mutta oma olotila on myös ollut sen verran kaamea, ettei tunnu olevan yhtään ylimääräistä energiaa yhtään mihinkään. Meninkin toivomaan niitä raskausoireita... Toisaalta te muut olette jo sen verta pitkällä, että voitte pitää katsetta tulevaisuudessa. Meillä vielä ihan selviytymistä päivästä toiseen:D

Nyt oli pakko kirjoittaa, kun @Ramiina sattuu olemaan tasan samalla viivalla kuin me eli 11+2. Ihan nousi häpeä omasta valituksestani olojen suhteen, kun paha olo iskee vasta iltapäivästä ja tavallisesti selviän yhdellä oksennuksella hampaiden pesun yhteydessä. Teillä tilanne ihan kaamea. Kovasti tsemppiä sinne!!

Onnea kovasti plussasta @nyuu :love:
 
Hirrrveeesti tullu tekstiä tänne! :)

@nyuu tervetuloa ja onnea! :love: onpas kyl ollu sulla tosi törkee asiakaspalvelija puhelimessa o_O:mad: mut jotkut on tommosia idiootteja.

@Ramiina myös sulle tervetulotoivotukset ja suuret onnittelut plussasta! :love:

@Ismundo tsemppiä kovasti! Toivottavasti (ja eiköhän olekin) pienellä silti kaikki hyvn vakkei nyt hirveitä ole kasvanutkaan

@Domi ihana kuulla sustakin :love: tositosiosi :poop::poop: ettet oo tällä puolen, kaikki mahdolliset toivot kehiin että pian liityt pysyvästi tänne! ❤

Tosiaan tuntuu omat "vaivat" pieniltä kun on nyt lukenut näistä hassteellisimmista tapauksista :oops:
Eilinen yö meni heräillessä vähän väliä kun toinen käsi puutui koko aika. Ja opettelua tekee kun yrittää nukkua tyynyt jalkojen alla, nilkoissa nykyään iltaisin kunnon pelastusrenkaat :cautious: töissä kun ei viiti heittäytyä yks kaks yllättäen asiakkaiden eteen/joukkoon ja nostaa jalkoja kattoon nii pakko sit iltaisin :LOL:
Tänään on ollut paineen tunnetta alamahalla, lähinnä jos on liian pitkään istunut/ollut etukenossa tai maha "lytyssä"..
Isännästä on kuoriutunut semmone pien höösääjä.. :rolleyes: nyt hän kai on oikeesti alkanu tajuamaan et kohta meitä on yks enempi :love: ikävää häntä kohtaan et tyty ei vielkää haluu potkia silleen et tuntuis läpi asti, saan vieläkin ihan yksin kuunnella liikkeitä.

27+1 (ja 2,5vko kesälomaan, ai miten nii malttamaton?! :barefoot::sneaky::ninja::p)
 
@nyuu Meillä on siis lahjasiittiöt käytössä. Miehellä puuttuu y-kromosomista ihan pieni pala, mutta juuri siitä siittiönmuodostusaluetta koodaavasta geenialueesta. Meidän esikoinenkin on lahjasiittiöillä, mutta eri luovuttajasta. Mulla alkoi molemmista raskauspahoinvointi (eli oksentelu, kuvotus jo aiemmin) rv 5+4 ja rv 5+6.

@Ramiina Tervetuloa ja tsempit oloihin. Mulla on nyt hiukan (rv15) alkanut helpottaa ja paino ei enää tipu. Muistan myös esikoisen raskausaikana olleeni 100% varma, etten halua enää koskaan olla raskaana. Silloin oksensin lähemmäs 20-30 kertaa päivässä. Mutta jotenkin aika kultasi kuitenkin muistot o_Oo_O(n)(n) Tässä raskaudessa kun alkoi oksentelu niin olin ihan "eiiiiiiii, tätäkö tää olikin".

@hillan_kukka Tsemppiä oloihin ja tervetuloa.

@Ihanapa Oi ihanaa, pieni poika :love::love: Onnea poikalupauksesta.

@Ismundo Kysyi varmaan seuloista sen takia kun eikä alhainen papp-a arvo voi viitata siihen, että istukka ei välttämättä jaksa ihan loppuun asti? Mulla on tällaista mielikuvaa esikoisen raskaudesta kun mulla ei tosiaan esikoinen sitten kasvanut enää loppuvaiheessa kovin nopsasti (syntymäpaino oli 2890 g) ja tällöin juuri tätä istukan toimintaa pohdittiin. Mutta toisaalta väläyteltiin myös, että IVF-vauvat ovat joskus pienempiä ja syytä ei aina tiedetä. Meillä toimi istukka hyvin, syy kasvun hidastumiselle ei selvinnyt. Tsemppiä hurjasti käynnistykseen. Pidän kaikki varpaat ja peukut pystyssä.

@-dino- Eih :cautious: Pitikö sun mennä mainitsemaan turkinpippurit, nyt en muuta himoitsekaan vaikka en ikinä edes syö niitä :D:D:D:LOL::LOL::LOL:
 
@Ismundo ihan HIRMUPALJON tsemppiä synnytykseen kohta nyytti ulkona:love:

@nyuu ja @gemmy sekä @Ramiina tervetuloa tännepuolelle höpöttelemään ja mitä huonoon oloon tulee niin itse kärsin 6+2 - 20+? Aivan järkyttävästä olosta 24/7... Luulin että kun tukilääkkeet lopetin rv12 että helpottaisi mutta itseasiassa vain paheni:sick: painoa putosi ja edelleen on-3kg lähtöpainosta mutta pikkusella on kaikki hyvin ja kasvaa:barefoot:

@Ihanapa onnea pikku prinssi lupauksesta:love:

Tuntuu että kaikki muut menee hirmupitkällä raskaudessa:eek:

Täällä narahdettiin sokruissa:poop: kaksi arvoa oli yli sallitun nyt sitten sain mittarin kotiin ja oma seuranta olkaa synnytykseen asti plääääääh ja verenpaine seuranta myös vaikkakin ne ei oo vielä yli sallitun mutta rimaa hipoen mennään,kuulemma näissä lahja alkusissa tuppaa paineet nousemaan ja raskausmyrkytyksen vaara on korkeampi mene ja tiedä sitten?
Tyyppi viihtyy perätilassa ja eilen käytiin uteliaisuus ultrassa perheartessa kurkkaamassa pikkusta 4/5d ultrassa:love: ihana pikku ruttu naama siellä oli kaikkineen tykötarpeineen painoksi saatiin 1040g ja päivälleen vastasi laskettua aikaa.

Tuli jotenkin todellisempi fiilis pikkusesta kun näki sen ihan melkeen livenä:rolleyes:

Ihanaa kevään odotusta kaikille:love:

Pimpula ja pimu rv27+2
 
Kiitos kaikille ❤ Tänään olin Tyksissä, sain lääkityksen pahoinvointiin. Mutta rippeen en. Toivon että se loppuisi samassa jos pahoinvointi helppaisi edes vähän. Jos ei, niin sitten on pakko syödä sitä lääkettä jonka lääkäri määräsi, mitä ei raskaana saisi syödä, jonka neuvolalääkäri kielsi, mutta nyt tyksin lääkäri sanoi että saa syödä, ei PITÄISI vaikuttaa sikiöön. Koitan viimiseen saakka jos loppuisi itsestään. Niin ja samalla ultrattiin mahan päältä, jo viides ultra (y) Siellä pikkuinen tanssi kovasti, vaikka itsellä ei energiaa ole ollenkaan. Sain aamulla juotua vettä sen verran että sain lääkkeet alas, en syönyt mitään ennen kuin tunti sitten.

Niin ja mitä tulee siihen pirun Turkinpippuri -mainokseen facessa, mä himoitsen niitä joka kerta kun näen! Niin ärsyttävä :D En ymmärrä, kaikki tekee pahaa, jopa sähköposti oksettaa, mutta salmiakkia tekee mieli (n) Varmaan kun on kiellettyä..

@atvk87 En ole liittynyt. Oksettaa sekin ajatuksena :sick:

Onko teillä monella muuten kotidoppleri? Meillä on, nyt on tämän viikon kuulunut syke :love: Välillä on pakko kuunnella kun pelottaa ettei pikkuinen jaksa kun ei saa mitään ravintoa.
 
@Pimpula76 kivoja ultrakuulumisia sielläkin :love:

@Ramiina onneksi ne pienet osaa ottaa äidin kropasta kaiken tarvitsevan niin varmasti porskuttaa tosi hyvin siellä sinun masussa vaikka sulla olo on kaikkea muuta kuin hyvä. Kyllähän nälänhädän keskellä Afrikassakin koko ajan lapsia syntyy.
Neuvolalääkärit ainakin mun neuvolassa (terveysaseman yhteydessä) on ihan jotain perus yleislääkäreitä eikä aina ihan pätevimmän oloisiakaan. En itse ainakaan juuri näiden lääkärien arvioita tai kommentteja arvottaisi muita hoitotahoja korkeammalle missään asiassa, varsinkaan esim tuollaisen ison sairaalan lääkärin.
Useinhan äidit joutuvat syömään lääkkeitä mitkä ei ole suositeltavia raskauden aikana, mutta vaakakupissa pitää punnita hyödyt ja haitat kuitenkin. Juuri se, että jos sinä olet ihan tosi huonossa kunnossa ilman tiettyä lääkettä niin ei se voi hyvää pidemmän päälle tarkoittaa maha-asukkaallekaan. Mä olen ihan jopa perus flunssalääkkeistä soitellut teratologiseen tietopalveluun (netistä saa yhteystiedot) ja kysellyt heidän kommenttejaan, ihan kätevä palvelu.
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
@Mandala Ihan totta, mietin samaa että kyllä nälänhädän keskelläkin saadaan vauvoja. Juu, tyksin lääkäri käski soittaa teratologiseen palveluun ja kysyä heidän mielipidettään lääkkeestä. Sanoin että luotan häneen, johon hän tokaisi ettei voi sanoa varmaksi ettei mitään tapahdu (n) Olen siis aivan sekaisin ja päätin katsoa vielä hetken..

@nyuu Eikä! Soita päivystykseen tai johki, että pääsisit tarkistukseen. Oot tosin niin alussa ettei ultrassa näy mitään vielä, hmm.. Onko sulla kipuja?
 

Yhteistyössä