~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Rusakkonen mulla oli lääkkeellinen PAS ja lugeja menee 2*400mg, niin varmaan jostain muusta johtui vuoto. Onkos sulla minkälaisia oireita tässä vaiheessa?

@-dino- varmasti on hankalaa, kun ei voi sylitellä pikkuista. En voi oikein edes kuvitella mille tuollainen tuntuu, etenkin hormonien keskellä. Tarvitseekohan hän vielä monta leikkausta ennen kuin maha on kiinni?
Paallimmaisena oireena on vasymys, joka iskee joka paiva alkuillasta. Siis yleensa olen ollut iltaihminen ja kukun ties minne asti ilman lepoa. Nyt iltaisin kuolemanvasymys ja pakko levata, enka voi ajaa pitkia automatkoja yhdeksan aikoihin/jalkeen. Huimausta on ollut, nyt viime aikoinaan vahemman. Rinnat ovat kipeat. Pahoinvointi ei ole iskenyt (no voi se toki viela tulla!). :) Onko Sinulla samanlaista tai erilaista?

6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Hyvää iltaa! Yritänpä minäkin aktivoitua ja nousta täältä epävarmuuden aallokosta :unsure:
Kommentointi täällä jäänyt edelleen sen takia etten edelleenkään ihan usko tätä tilannetta, minäkö muka raskaana?
Käytiin juuri otattaa se nipt-verikoe omalla klinikalla ja lääkäri ultrasi ensin. Siellä tyyppi köllötteli ja teki jo potkuliikkeitä ja kädetkin viuhtoi:barefoot:
Kuulemma kaikki näyttää hyvältä ja vastaa viikkoja (tänään 11+2). Lääkäri katsoi niskaturvotustakin ja sanoi ettei sitä ole, lukemaa ei kertonut. Meillähän parin viikon päästä nt-ultra, voikohan se niskaturvotus tuosta vielä muuttua..?:confused:

Onpa kivaa kun täällä nyt muitakin lähes samoilla viikoilla olevia!
Tsemppiä loppuajalle niille ketkä jo loppusuoralla ovat (y)

Erityistsempit @-dino- sinulle! Voin vain kuvitella miten lohduttomalta tuntuu. Onneksi jokainen päivä vie parempaan päin!

Ps. Tietääkö joku mistä voisi ostaa mukavia (ja hienoja) äitiys-jumppatrikoita..? Turvottaa turvottaa :D
 
@-dino- kovasti voimia ja hermoja jaksaa tätä ikävää alkutaivalta pienen kanssa. Toivottavasti saatte pian vauva-arjesta kiinni ja rutistaa toista tämänkin ajan edestä:love:

Mitä lähemmäs rakenneultra tulee, sen jännittävämmäksi tämä näköjään menee. Ihana kyllä kun elonmerkit näkyy ja tuntuu ilman tietokoneruutuakin, mutta sitten se kaikki muu, mitä eteen voi tulla... Mulla on alkanut ahdistaa henkeä ihan tosissaan välillä. Jos johtuu raskudesta, niin en todennäköisesti hengitä ollenkaan enää loppuvaiheessa. Pitänee lähteä tutkituttamaan.

Tänään käytiin tyttären kanssa tutustumassa kouluun. Käsittämätöntä, mihin vuodet ovat menneet. Ihana tosin jäädä kotiin, kun ekaluokkalainen aloittaa koulutien:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Anemonee Kiva kuulla sinustakin ja varmaan kaikki on hyvin kahden viikon päästä jos nyt ei näkynyt turvotusta (tai enhän tiedä mutta luulisi).. minäkin oo jostain nettikaupoista vähän kattonut noita treenitrikoita.. mutta niin kalliita ollut tai rumia mihin törmännyt.. ja kun mulle se materiaali on niissä tärkeä (en tykkää lötköistä, vaikka nyt ne ehkä vois olla mukavammatkin), niin vähän hankala tilata.. ja on parit sellaset mitkä on nyt viellä mennyt ilman et kiristää liikaa.. vähän ärsyttävä vaan kun vaikka on melko korkea vyötärö normisti niin nyt meinaa sit rullaantua alas kummun päältä :) En vaan jotenkin kauheesti tahtos mihinkään mammavaatteisiin sijoittaa kun kuitenkin niin lyhyt tämä käyttöaika. Muuten mulla on kyllä just jumppatrikoot vähän "pahe".. :D
@Rusakkonen alkaa siellä siis oireita puskemaan :love:
19+4
 
Viimeksi muokattu:
@hillan_kukka mee ehdottomasti puhumaan tosta hengenahdistuksesta! Täällä ketjussa oli talvella tapaus, oli molemmissa keuhkoissa veritulppa ja pitkä hoito ja lääkitys siitä. Kehotti muitakin tarkkailemaan hengitystä, raskaus ilmeisesti joillakin voi altistaa sille. Nyt heti otat asiaksesi!
Rakenneultrakin ihan pian ja onneksi tunnet jo liikkeitä, niin ei ole sitä niin raskas odotella. :)

@Anemonee hienoa, että kaikki näytti hyvältä! Tuskinpa se siitä huonommaksi muuttuis. (y) Oliko toi sun nt-ultrapäivä jo listalla?
Ainakin 2XU-treenihousuja on kehuttu, hintavat on, mutta kauniit ja toimivat.

Voi @-dino- ❤ On varmasti kurjaa kun ei voi tehdä mitään. Onneksi tää on vaan vaihe ja typy saadaan hyvään kuntoon ja pääsee teidän kanssa kotiin. :love: Hormonit varmasti vaikeuttaa tota prosessia. Olet ajatuksissa.
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
Mietin tassa, etta kannattaisikohan kokeilla hemoglobiinitaso, kun olen klinikalla. Olen nimittain niin vasyneen/kalpean nakoinen (iltaisin vasynyt), ja kun on huimannutkin. Ruokahalukin vahan huono, vaikka lihaa aina mielellani soisin kylla. Kuulemma hemoglobiini voi laskea alkuvaiheessa, kun ne jotkin jutut muodostuvat... ei silti tassa kai mitaan kiiretta rautatabletteihin varmaan ole, kun aloitin tasolta Hb jotain 135 (siis ennen raskautta). Osaisiko kukaan kokemuksesta neuvoa?

6+3
 
@atvk87 sulla ihan nurkantakana hoo hetki ihanaa:love: ei tää super syöksy synnyttäjä sun edelle mee:LOL::LOL:

@-dino- voimia odotukseen että pikkunen siinä kunnossa että syliin ja kotiin saatte rankkaa varmasti on:unsure:

@Domi sullakin jo mukavat viikot ja ne pikku potkut:love: onnea niistä

@hillan_kukka ja muut alku taipaleella olevat kovasti hyviä hermoja teille pikkuhiljaa(y)

@Rusakkonen kuulostaa ihan klassisilta raskaus oireita noi kuvailemasi väsymys heikotusta/pyörrtystä yms joten tuskin vielä rauta tankkausta vaatii;)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Rusakkonen
Mäkin sanoisin, että jos hemppa on ollut hyvä just ennen raskautta ja olet kaiketi niistä rautavarastoistakin pitänyt hyvää huolta, niin tuskin väsymys niistä johtuu. Suomessa yksi monista kontrolloitavista raskauden aikaisista arvoista on myös hemppa jja sitä ainakin täällä HUS alueella tsekataan puoli välin paikkeilla kun silloin se on kuulemma alhaisimmillaan. Kuulemma sitten rv34 jälkeen vauva ei enää käy äidin rautavarastoille niin pahasti, joten viimeistään sitten (ja mahdollisen rautalisän kanssa) tilanne varmasti paranee.
Multa tänään tytön ekassa neuvolassa otettiin pikahemppa ja oli noussut jo normaaliin 120 tulokseen. Rautavarastot kun tippui niin alas niin tuskin nousee ihan heti ylös vielä, mutta niitä ei kontrolloida enää synnytyksen jälkeen.

Joten @Rusakkonen valitettavasti ei taida auttaa muu kuin vaan kärvistellä väsymyksen kanssa. Mutta toisaalta eikö olekin ihanaa silti? mulle ekassa raskaudessa se väsymys oli jotenkin kivaa kun sai sitten levätä oikein syyn kanssa nautinnollisesti :)

@-dino- on kyllä ollut täälläkin ajatuksissa, varsinkin kun on niin erilaiset alut meillä ollut, että tuntee vähän huonoa omaatuntoa oikein (nii mitkä hormonit..) kun meillä mennyt tyylillä 'perussettiä' ja te joudutte ramppaamaan sairaalassa :unsure: toivon kyllä todellakin sydämeni pohjasta, että pian koittaa päivä kun pääsette kotiin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hyvä @Mandala että kaikki sujuu teillä! :) Mut mulla on kans jotenki huono omatunto ja mieli siitä, et @-dino- n perheellä on kurjaa ja stressiä ollu muutenkin tosta.
Onneks kaikki tuntuu menevän nyt niin hyvin ku mahdollista ja toi on loppujen lopuksi pieni osa ja aika elämästä, eikä sit pitäis aiheuttaa ongelmia myöhemminkään. Ei se nyt tietty lohduta.

@Pimpula76 mistäs sitä tietää, jos sulla tulee vähä ajoissa ja mulla menee yli ;)

Oltiin tänään neuvolassa. Nyt on pää kuulemma kiinnittyny, eli perätilasynnytys jää haaveeksi :D
Sf-mitta oli kasvanu ja päässy takas keskikäyrälle! Mun paino sen sijaan oli tippunu edelliskerrasta, mut noi vaakailut nyt on mitä on ja turvotus vaikuttaa. Miks luulin, ett tässä lopussa ois kun pullataikina. :D
Oli taas opiskelija, jo kolmas eri, tällä käynnillä ja hoiti melkein koko käynnin, se oikee terkka seuras sivusta.

Ei taas mitään mainittavaa muuten, hiukan kutisee ja askel alkaa lenkeillä painaa, tulee semmonen ärsyttävä väsymys nopee, vaikken oikein tiedä miten sitä kuvailisi.

Otin viel viikon vaihtumisen kunniaksi mahakuvan, jos seuraava sit ku lähtö tulee! :barefoot:

38+1
 

Attachments

@Anemonee Meille lääkäri sanoi rv10 ultrassa, että koskaan minkäänlaista niskaturvotusta ei näy, niin ei sen pitäisi mihinkään kovinkaan riskisiin lukuihin kasvaa. Eli sikäli olisin ainakin rauhallisin mielin.

@hillan_kukka Mulla oli myös kovaa hengenahdistusta siinä rv 14-16 aikoihin. En muista millä viikoilla olet, mutta siis hengästyin ihan kirjaa ääneen lukiessa niin, että jouduin pitämään taukoja. Heti pelästyin myös veritulppaa, mutta ei sellaiseen sitten ollut mitään viitteitä. Eli voi kuulua myös ihan normaaliin raskauteen.

@Rusakkonen Kuulostaa kyllä aikalailla aivan alkuraskauden oireelta, siis tolkuton väsymys ja huimaus. Mutta voihan sen hemoglobiinin tietysti tarkistaa jos siltä yhtään tuntuu. Musta alkuraskauden väsymyksessä oli se hyvä puoli, että aika meni nopeammin eteenpäin kun nukkui niin paljon :D

@Domi Anteeksi kun mainitsin hoitorajaviikoista yms. Mä oon elänyt niillä tiedoilla eteenpäin itse :ROFLMAO:

Itsellä tänään rv23+1. Jotenkin nämäkin viikot matelevat hiiiiiitaaaaasti. Haluisi jo olla jossain rv28. Neuvolassa kävin eilen, sf-mitta oli 15,5 cm eli ei sillä kyllä päässyt edes viikkojen mukaiselle alakäyrälle. Mutta minkäs minä sille voin, ettei se vatsa yhtään pömpötä selällään maaten o_O

Olen nyt käynyt kaksi kertaa juttelemassa pelkopolilla synnytyksestä, seuraava aika on sitten rv27 ja siinä myös lääkäri. Ei tämä kyllä taas mitään herkkua ole, miten voi näin paljon pelottaa. Saan kyllä (taas) apua/etuoikeuksia tähän ja hyvin on asioita otettu huomioon.

Liikkeitä tuntuu joka päivä, mutta ne tuntuu lähinnä emättimessä, häpyluussa,välilihan ja peräaukon alueella. Missä se vauva oikein hengaa o_O Heti alkoi pelottaa, että eikai se sieltä yritä ulos, mutta ehkä ne liikkeet nyt vaan tuntuu sitten siellä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Lapsettomien lauantaita..
Nytkö siis olisi puoliväli?!!! Hämmentävää, toisaalta jo, toisaalta vasta :) enemmän ehkä että jo. Vaikka ne @gemmy n viikkoluvut tästäkin vähän hohdon vei.. Niin koitan nyt edes tänään vähän iloita tätä etappia! Vaikka viellä matkaa vaikka kuin siihen että edes pieni mahis murulla selvitä. Samalla myös yritän saada ajateltua positiiviesti että miksi mitään nyt tapahtuisi kun raskaus niin hyvin on tähänkin asti mennyt. Mutta sitten se pessimistipirulainen huutelee samalla taustalla.. Mutta päätin eestäksi päiväksi tukkia en suun!!! Nyt välillä niiden muksausten lisäksi tuntuu möyrintää :love: ja jo päivittäin taitaa olla. Eilen olevinaan tunsin ihan kädellä muksauksen kun se oli mahan päällä, voiko olla? Ja ehkä kuvittelin myös näkeväni pullistuman..:) laitan nyt puoliväli mahan kuvan, vaikka se on vähän tyhmää kun edelleen kuva syö puolet mahan koosta.. Näytän suorastaan solakalta siinä :D Toissapäivänä muuten eka asiakas (mies puoleinen vielä) onnitteli että on vauva näköjään teille tulossa.. Hämmentävä hetki :LOL:. Oli siis eka ylipäätään kuka "huomasi" /uskalsi sanoa!
https://aijaa.com/iWrbwS

20+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Teilla on kaikilla niin pienet sopot raskausmasut etten osaa lainkaan kuvitella, jopa ihan loppuvaiheissa raskautta! Minullahan kylla taalla oma masu nayttaa mielestani jo tassa vaiheessa isommalta! Kun kerran lahtopainoakin oli ja omenanmallinen vartalonmuoto. Mutta taytyy sanoa, etta ITSE kylla huomaan, etta maha on nyt paljon turvonneempi kuin normaalisti, eli olin kylla laihduttamisen jalkeen saanut sen pienemmaksi. Mutta naureskelenkin tassa, etta jos ja kun kaikki on hyvin ultra-aanessa ja raskaus jatkuu ja maha vahitellen kasvaa, niin mahtaakohan itse asiassa kukaan lainkaan jotenkin ikina huomata mitaan. Maha peittyy hyvin vaatteisiin, kun kerran laihdutin 20kg, mutta en pahemmin ostanut uusia vaatteita, vaan olen vain antanut olla, kun eivat ne alun perinkaan olleet suunniteltu tykoistuviksi vaatteiksi. Ehka muut sitten vaan ajattelevat, etta niinhan tuo Rusakkonen on vahan lihava... vai mahtaako jossain vaiheessa sitten rajahtaa meloniksi, kun olen kylla netissa (Facebook, USA:laisia isokokoisia tulevia aiteja) nahnyt sellaisia jattipalloja, etta jos sellainen tulee, niin sen kanssa ei sitten varmaan enaa minun autoani ajeta lainkaan... :)

6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala Voi ihana, älä nyt suotta pode huonoa omatuntoa :love: Jokainen täällä on menny läpi kivisen tien että päästy siihen pisteeseen missä ollaan! Saa ja pitää nauttia normaalista arjesta :love:

@atvk87 samat sanat sulle :love: Vaikka tähän sairaalarumbaan ei kai voi ikään kunnolla varautua niin kyllä me silti aika hyvin on tiedetty mihin ryhdyttiin. Niinku sanoit niin lopulta tosi lyhyt aika elämästä tää lopulta tulee olemaan, lapsettomuuden kokeminen on kasvattanu kyllä kärsivällisyyttä ja siitä on nyt apua.

Nyt vaan jännätään millon sulle tulee lähtö :geek: Ihana masu, nauti siitä :love: Kohta se on hyllyvä löllyvä kasa nahkaa :whistle: (ai miten nii ootan treenikauden avausta :D)

@Domi voi tuntua kädelle liikkeet noilla viikoilla (y) Meillä ainaki mies tunsi ekan kerran rv 20 potkun :) Onnea puolivälistä :love:

@Rusakkonen Joo se väsymys tuskin helpottaa vaikka söis rekkalastin rautatabletteja :rolleyes: Ite olin niin väsyny siihen asti ku jäin töistä pois että en iltasin jaksanu seisten käydä suihkussa.. ja hb kokoajan tosi hyvä.

@Anemonee @Pimpula76 @love- @hillan_kukka kiitos tsemppauksista :love:

@rouvaNiisku Perjantaina eivät saaneet kokonaan suljettua mahaa, pienen pätkän kuitenki jo (y) Huomenna katotaan taas tilannetta, toivottavasti sitte menis jo kokonaan. Ennalta ei osaa sanoo montako kiristystä vielä tarvii, täytyy aina katsoa päivä kerrallaan.

Äitienpäivä. Monta vuotta tämä päivä on ahdistanut. Nyt suru omalta kohdalta on helpottanut, mutta en voi olla miettimättä kuinka monta naista vielä odottaa sitä omaa onneaan tai ei voi sitä koskaan saavuttaa. :cry: Eilen myös mietin pitäiskö sosiaalisessa mediassa julkaista jotain lapsettomien lauantaihin liittyvää, mutta sitte alko tuntumaan tyhmältä jos kuitenki piakkoin ilmottaaki että hei, tyttö syntynyt. :unsure:

Näistä ristiriitaisista mietteistä huolimatta olen onnellinen että olen äiti <3
 
Ihan kuten @-dino- totesi, tuskin mikään määrä rautatabletteja auttaa tähän alkuraskauden väsymykseen @Rusakkonen :sleep:
Ei sitä pysty edes ajattelemaan millaista se on ennenkuin sen itse kokee.. Se kun et vaan pysy hereillä vaikka olis tulitikut silmäluomissa :ROFLMAO: Minäkin nukun esikoisen kanssa päiväunet n. 1h joka päivä ja silti menen hänen kanssaan jo klo 20 nukkumaan ja nukutaan sellainen 11h :whistle:

Toivottavasti vatsa olisi pian jo kiinni ja pääsisitte sylittelemään tyttöä :love: @-dino-
Toi on totta, että lapsettomuus on kyllä opettanut kärsivällisyyttä..

Ihania masukuvia kaikilla :)

Uskoisin ettei turvotusta enää voi tulla jos sitä ei tuossa vaiheessa ole näkynyt @Anemonee

Onko sinulla @gemmy huonosti mennyt synnytys taustalla vai muutenko vain synnytys pelottaa?

Hyvä, että sf-mitta oli noussut @atvk87 ettei ainakaan siitä tarvitse murehtia (y)

Ihanaa @Domi että liikkeet tuntuu jo näin hyvin ja onnittelut puolivälin saavuttamisesta (y)

Tänne ei kuulu kummempia, pahaolo on nyt toista päivää hieman lievempänä ja pystyn jopa tekemään jotain (y) Tänään tuli kyllä oksennus, mutta yleinen oksuolo on ollut huomattavasti lievempi.. Tiistaina olis sitten eka neuvola ja torstaina pelätty 8+5 jolloin viimeksi tuli keskenmeno. Siinä ne ensi viikon "etapit".

Ihanaa Äitienpäivää kaikille Äideille, myös teille joilla pikkuinen on vielä masussa :love:

Tänään 8+1
 
Selvennykseksi sanoin, etten ole ajatellut, etta rautatableteilla voisi parantaa alkuraskauden vasymysta. Ei minulla ole edes erityista tarvetta paasta siita vasymyksesta eroon. Hiukan vain huolestuttaa, kun peilikuva on muuttunut aika lailla. :) Takaisin katsoo kalpean, surkean nakoinen henkilo, jolla ihokin selvasti kuivunut ja ennen rypyttomassa ihossa paljon pintaryppyja. Siis juon vetta ainakin 3-4 litraa paivassa, joskus kohti viitta litraa. Se kalpeus ja ‘surkea nako’ yhdistyneena huimaukseen ja vasymykseen oli mielensa, ja kun jostain luin, etta tassa vaiheessa sita rautaa kuluu. Niin tietysti sitten tulee mieleen, etta mitas jos kuitenkin on terveydessa jotakin parantamisen varaa.

Niin, enka siis ole turhamainen, ihan sama, milta mina naytan, mutta onhan se kuitenkin erikoista minusta, etta niin kovin surkealta naytan ja yksikin alainen on ihan vakuuttunut, etta olen sairas, joka viikko han on niin kovin huolissaan minusta nakojaan (enka voi hanelle sanoa mitaan!).

Mielenkiintoista kylla lukea, etta muillakin on sellaisia kokemuksia, etta vasyy niin paljon, etteivat tulitikutkaan auttaisi, nain on, katsottiin samaa ohjelman loppua kolme paivaa, kun en vain jaksanut. :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei se raskaus alussa montakaan naista saa kauheasti hehkumaan :D mulle tuli vielä väsymyksen ja pahoinvoinnin lisäksi joku tuomionpäivä flunssa niin olin täysin veks pelistä ja peilistä katsoi takaisin kyllä varsinainen ihmisraunio.

Ja varmasti se masukin pyöristyy sen verran, että näyttää ’ihan oikealta’ ja söpöltä :)

Ihanaa äitienpäivää kaikille, myös teille kellä vielä vauva mahassa :love::love:
 
@Rusakkonen Mulla ei myöskään masu kyllä sillee kovasti näy, ensi alkuraskaudessa laihduin kovastikin pahoinvoinnin vuoksi ja nyt siihen on tullut vauvamasua tilalle. Ei sitä vielä ulkopuoliset huomaa kun mulla oli kuitenkin ylipainokiloja lähtötilanteessa 10. Nyt kyllä se sillee jo pömpöttelee tossa, että ehkä kuvankin voisi ottaa. Kyllä se siitä esikoisestakin pyöristyi lopulta ihan vauvamahan näköiseksi :)
Se kalpea ulkonäkö on kyllä aika jäätävä. Mulla siihen yhdistyi oksentamisesta tulleet verenpurkaumat silmien ympärille ja kuivumisesta halkeilevat huulet. Hehkeetä oli :ROFLMAO::ROFLMAO:

@BlackCat Mulla oli voimakas synnytyspelko jo esikoisen raskaudessa ja esikoisen synnytys meni paljon paremmin kuin pelkäsin. Mun tärkein toiveeni on elävä lapsi ja elävä vauva. Ja sitten kakkosena mahdollisimman vähän traumatisoitunut äiti. Mutta mulla on taustalla seksuaalisen väkivallan kokemus ja siitä tulleet vammat, joita paranneltiin pitkään. Synnytyspelko liittyy lähinnä näiden kokemusten "toistumiseen" ja kaikenlaisiin hätätilanteisiin (esim. jalkoja revitään erillee ja imukuppia asetellaan nopealla tahdilla). Mutta siis itse tapahtumasta on jo pitkä aika, se on hyvin käsitelty eikä vaikuta normaalissa elämässä/arjessa oikeastaan mihinkään. Mutta raskaus/synnytys herätti mörköjä esikoisen odotuksessa ja näemmä nyt samoin. Pelot liittyvät komplikaatioihin. Helpottaa se, että edellisen synnytyksen repeämien parantelu oli lastenleikkiä aiempaan kokemukseen verrattuna, olin kuvitellut kovin samanlaiseksi. Tosin esikoisen synnytyksessä oli vain 2. asteen repeämiä.

@Domi ja @hillan_kukka Oi teillä on tosi selkeät ja isot masut. Ihanaa :love::love::love: Mäkin pääsen ehkä kuvaamaan jotain pömpötystä.

Oon miettinyt, että hengaileekohan tämä minun kaverini jotenkin jalat alaspäin kun juuri mitään liikettä ei tunnu häpyrajan yläpuolella. Kaikki on tuolla alhaalla, kohdun suulla ja peräsuolen tuntumassa. Vai että niinkö se edessä oleva istukka vaan vieläkin vaimentaisi muualla tuntuvia liikkeitä. Kohdun reuna oli viime viikolla neuvolassa pari senttiä navan alapuolella, ettei niitä nyt kai vielä kovin ylhäällä voisi tuntuakaan. Esikoisesta ei siis ollut ollenkaan tämän tuntuisia liikkeitä. Ihanaa on kun liikkeitä tuntuu jo päivittäin, mutta aika villeiltä nämä silti tuntuu tuolla ihan alhaalla :love::love::love:
 
Varmaan just @gemmy onkin jalat alaspäin, kuulostaa tutulta! Ja kivaa, että liikkeitä on! :)
Mulla ei tunnu vieläkään keskellä mahaa mitään, kaikki liikkeet on sivuilla ja alhaalla etuistukan takia.

Muistakaa hei laittaa raskausviikot tekstin perään, niin pysyy paremmin kartalla kaikkien vaiheista! :D mä ny himopalstailijana kyllä muistan jokaisen lähes päivälleen, mutta ehkä kaikki ei lue näin innokkaasti.

Huomennahan oli sit jonkun ultraa tiedossa, kuulumisia odotellessa!

Koittakaa pärjäillä alkuraskauden haamuolon kanssa, nukkuu vaan minkä kerkeää ja yrittää syödä hyvin! (y)

Tänään ollu paljon supisteleva maha, ei kivuliaasti, mutta kuitenkin.
Toissayönä kun lähdin pissalle ja pissahätä aina saa supistuksen aikaan, niin tuli jäätävä kipu, joka kesti reilun minuutin! Olin ihan et jahas, taidan olla suhtautunut liian kevyesti supistuksiin, noita kun tulis sarjana nii voi morjens! :D :confused:
Nyt oon taas nukkunu öisin aika hyvin. Alkaa autolla ajaminen vähän ahdistaa, kun pitää laittaa selkänojaa niin paljo taakse, ettei yllä enää rattiin ja vilkkuun parhaalla mahdollisella tavalla. Koko ajan pienet jalat kylkiluissa kiinni.
Vitsi kyllä alkaa jännittää, pian tavataan meidän pieni. :love: Taaiiii sit menee vielä monta viikkoa! :LOL:

38+4
 
Heips! Tänään oma napainen päivitys:oops:

Tänään oli äippäpolilla synnytystapa arvio ja typyn painoarvio oli 2685g istukka ja virtaukset kunnossa ja lapsivettä normaalisti sekä pää alaspäin hän siellä oli(y)

Kohdunkaulan tilanne hyvä eli kanavaa reilusti jäljellä ja sormelle auki mikä on normaalia uudelleen synnyttäjille jos ei lähde nyt tässä omia aikojaan syntymään niin käynnistys päivä on 31.5 rv 38+4 :)

Pimpula & pimu rv 36+0
 
Hirveesti kerenny tulla kirjotusta tänne! Arvatkaas muistanko enää puoliakaan mitä just luin.. :oops:

@Pimpula76 ihanaa et siellä kaikki hyvin ja typy oikein päin! Siro tapaus on hän vielä :p tsemppiä loppu metreille, ei sulla enää kauaa :) kerkeet nähtävästi helposti ennen minua synnyttämään :barefoot: toisaalta onpas pelottava ajatus et itelläkin se 4vkoa laskettuun :eek:

Tänään oli neuvola ja kaikki ok, hemppa noussu takasi normiin ja verenpaineet ok. Sf-mitta huitelee sen verran reilusti yli yläkäyrän et sain lähetteen äippäpolille. Neuvolatäti kyllä sanoi ettei itse vauva kyllä niin isolta käsiin tunnu kuin mitä maha näyttää, mutta koska eka raskaus niin katotaan nyt varmuuden vuoksi. Ihan iiva et seuraavat, vaikken itekään usko et siel mitenkään hälyttävän isoa vauvaa on kasvamassa.

Toissayönä näin muuten unta et lähin synnyttämään :D

Rv 36+0 ja uuden viikon kunniaks miunki arpinen mahani
https://aijaa.com/SCxUrI
Onko muilla miten arpia tullut? Mulla on maha alhaalta navan päälle aivan arvilla. Ei sillä, ei haittaa, ne ovat osa elämää ja saavat ollakin, mietin vaan mielenkiinnosta :)
 
Mä olin ihan vakuuttunut, että mulla tällä kertaa tulee arpia kun kiristi niin kovasti ja epäilin jo näkeväni arven alkujakin. Noh eipä ehtinyt revetä sitten lopulta. Ihan uskomatonta muuten kuvitella, että nyt mentäis vasta rv38 :D välillä tulee mietittyä miten tukala olo mahtais nyt ollakaan mahan kanssa. Just tänään pakkailin kaapista pois äitiysvaatteita, olinpas just silloin torstaina (kun lähtö tuli pe-la yönä) ostanut lisää niitä lämpimämpiä ilmoja varten :ROFLMAO: :rolleyes:
Yksi hyvä puoli ainakin ennenaikaisuudessa oli, paino ei ehtinyt karata täysin käsistä lopussa mulle helposti kerääntyvän turvotuksen myötä. Aloituspaino oli 59 ja risat, osastolla supistuksia odotellessa punnitsin muistaakseni 71 ja risat. Niistä kaikista jäi vaan noin 4kg synnärille o_O kotona ollessa tippui joka päivä vähän, takaisin 64 kiloon mutta siihen on jämähtänyt joten loput on varmaan raskausmässäilyjen tulosta :whistle:

On muuten mahan iho navan ympäriltä vieläkin aran tuntuinen. Siitä kohtaa missä iho oli tunnoton raskaana :cautious:

Vauva alkaa näyttämään jo vauvalta eikä pieneltä rääpäleeltä, just tänään kiinnitin huomiota. Kaksoisleukakin jo löytyy :love::LOL: mahaa kipristelee selvästi ja öisinkin murisee ja ähisee vähän väliä. Hurjasti tankkaa yötä päivää. Huomannut kyllä väsyvän helposti öiden tuloksena kun esikoisen takia ei pysty lojumaan sängyssä samalla tavalla torkkuen aamulla kun päiväkotihommat hoidettavana. Ja sitten kotona ei malttaisi joka päivä päikkäreitä nukkua vauvan kanssa kun olisi kiva omaakin aikaa vähän vauvan torkkuessa.
Ensi viikolla mies palaa töihin pariksi viikoksi kunnes kesälomansa alkaa. Onneksi aika rutiinilla menee hommat niin ei jännitä samalla tavalla kun ekalla kerralla kun mies palasi töihin pojan ollessa 5vko vanha.

Joka päivä luen juttuja täällä vielä!

Mandala ja pikkulikka 2vko
 
@gemmy - olet kylla urhea, olet kokenut kovia ja selviytynyt. ‘Hats off’ minulta Sinulle ja iso hali!!!

Itse noiden synnytysasioiden tiimoilta ajattelen kylla jo, etta varmaan parasta tosiaan olisi saada keisarinleikkaus. En kesta ajatusta, etta vauva jaisi jotenkin jumiin ja vahingoittuisi, kun hanta ehka kiskottaisiin ulos. Minullahan on tuota ylipainoa, eli keisarinleikkaus ei varmaankaan ole ihan taysin vaaraton ja riskiraskaushan tama on joka tapauksessa, mutta eikohan siita selvia, varsinkin, kun jalkeenpain voi varmasti kayttaa Klexanea jne. verta ohentamaan. No tallaisia mietin, mutta en ole kenellekaan laakarille tietenkaan mitaan puhunut. Asia kai kerrallaan...

Ensimmaista kertaa seiskalla alkava numero eli 7+0! :)
 

Yhteistyössä