~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@kirsillevauva en löytäny sun laskettua mistään ja en kykene itse nyt sitä laskemaan. :D
Toivottavasti ei jäänyt mitään uutisia tai päivityksiä huomaamatta. Täälläkin on ollut vilkasta keskustelu koko viikon ja vaikka oon lukenu kaiken, niin en osaa sillain keskittyä.

Muistakaa kuitata viestin loppuun viikot, nii pysyy hyvin kärryillä kaikkien vaiheesta. :)
 
Haluuko joku nyt ottaa kopin tosta listan päivityksestä? :) taitaa aiemmat päivittäjät olla jo pois täältä..

@-dino- lle sairaan isot tsempit ja halit, ei ole helppoa teidän taival. Toivottavasti pian tyttöä pääsette sylittelemään ❤

Onpas todella outoo nähdä ihtensä tuolla listan kärjessä :censored: tässähän alkaa ihan jännittämään. :whistle:

Mieliala on nyt paro pv heitelly ihan huolella. Jotenkin ankea fiilis vaikkei mitään oo tässä nyt ollutkaan. Jospa menis nopeeta ohi. Vauva möyryy aika kipeestikkin välillä, kylkiluut tuntuu olevan oikein lempparipaikka potkia ja nujuta. Maha selkeesti laskeutunut jo. Maanantaina neuvola ja siitä sit viikon päästä se kasvukontrolli.

Rv 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea ja Domi
Soitin päivystykseen kohdun kasvukupujen vuoksi ja sanoi kipuja ihan normaaliksi. En vaan muista tällaista kokeneeni, ja raskauksia kuitenkin jo 6 takana... Maanantaina on vasta 4+4, jolloin ei kuulemma erota, onko kaksoisraskaus, joten peruin varaamani ultran. On omalle lääkäriasemalle aika 14.6, jolloin 7+1, yritän nyt rauhoittua ja osottaa siihen. Mutta on tää vaan melkoista!!! Siirrettiin yksi alkio, mutta ymmärsin, että voi jakaantua?

Kirsi ja pallero 4+2
 
Joo alkio voi jakaantua, mulla ekassa raskaudessa tapahtui niin. Kaiketi sitten ovat yksimunaisia eli identtisiä aina kun yksi alkio jakaantuu.
Monikkoraskaudet ei läheskään aina tarkoita enemmän oireita. Mulla ainakin oli yhtä vähä oireinen alussa molemmista. Toinen alkio toki hiipui pois jo rv6. Taulukkoa löytyy netistä tyypillisistä hCG määristä yksittäis- ja monikkoraskauksissa eikä ainakaan hormonimäärät ole keskimäärin kauhean paljoa isommat monikoisssa.
 
@kirsillevauva Mulla on ollut onnistuneissa raskauksissa tosi kovia kasvukipuja. Siinä mikä sitten meni kesken ja oli jakautunut kahtia, niin ei ollut kovinkaan kovia kipuja eikä myöskään samoin pahoinvointia. En tiedä, raskaudet voi olla niin kovin erilaisia kuitenkin.

Mun päivän sana on väsymys. Kukaan ei huomannut mun mahaa perhejuhlassa.

25+3
 
Mullakin oli se yks jakautunu, joka sitten myöhemmin kkm. Hcg oli hiukan alakantissa mutta kuitenkin nousukin normaalin rajoissa. En tiedä enteilikö jo siinä vaiheessa että oli jotain vikaa. Varhaisultrassa kasvu oli 4pv jäljessä. Oireet ei ollu mitenkään poikkeuksellisesti viomakkaampia kun muissakaan.
Näissä hoidoissa etenkin blastovaiheeseen kasvatetut voi jakautua tavallista hiukan useemmin, kun siinä viljelyliemessä on jotain sellasta, mikä herkistää sille.. tällasta oon lukenu.
 
Mä ottaisin niin mielelläni kaikki kivut ja oireet jotta voisin varmistua et tuol kasvaa joku. Ei mulla aikasemmassakaan raskaudessa kovin suuria oireita ollut alkuraskaudesta. Varsinainen pahoinvointikin oli vain viikoil 8-12. Kahvi yökötti silloin. Ja tuli poika. Kun tuntuu ettei nyt o tarpeeks oireita. Ja sit lukee esim tuulimunaraskauksista joita hoidois tulee helposti. Nyt rintoja aristaa ja mahallaan ei voi olla, housut tuntuu inhottavilta. Välillä huippaa ja väsyttää. Oikealla tuntuu kipua, tuntunut eriasteisena jo punktiosta lähtien - > pelkään sit kohdunulkoista. Ääääää. 12päivää niin pääsee varhaisultraan. Ihmettelen kyl et miksei sitä tarjota automaattisesti myös kunnallisella? Olis aivan kamalaa tajuta joskus viikolla 12+ et eituol ookaan mitään kun nt-ultraan menee.

@atvk87 meillä poika herutti maitoa sillain et heilutti päätään ja jodlas. Nauratti ain ku laulo tissille

Jotenkin viel kaiken lisäks olo ettei täs ns oikeesti raskaana olekaan kun viikkojakin noin vähän. Ärsyttää syödä vitamiineja ja tunkee lutinusta aamuin illoin. Ihan kypsä odottamaan kun koko ajan ajatus etei täst kuitenkaan mitään tule.

Millionnea ja Milli rv5+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Huomenta kaikki! Tää lähtee käymään naikkarilla korkeiden verenpaineiden takia pe sain jo lääkkeet mutta tänään on kontrolli ja lääkkeillä ei oo ollu mitään vastetta:unsure: paineet pyörineet nyt lääkkeistä huolimatta 150/100 160/107 hujakoilla... Katsotaan nyt miten jatko etenee pienellä on ollu kaikki hyvin ja painoa saanut jo 3kg kasaan:love: oma vointi ei vaan ole niin järin hyvä... Infoon kun jotain infottavaa on

Mitens @love- onko tuntemuksia että siellä jotain kohta tapahtuisi?:love:

Pimpula & pimu rv 38+0
 
@millionnea, painit saman tuskan kanssa kuin minä! Kävin perjantaina HCG-mittauksessa, mutta tulos tulee kirjeellä, eikä ilmeisesti Kantaan. Hermostuttaa niin paljon, että menen tänään yksityiselle uudestaan. Eihän tuo eka sit turhaan tuu, kun voi verrata mahdollista nousua. Mä joudun jäämään saikulle, kun unettomuutta ja itkuisuutta niin paljon.

Kiitos kommenteista kaikille!

@gemmy, siis eikö sulla ole mahaa ollenkaan?

@Pimpula76, kurja kuulla paineista!
 
@Pimpula76 Tsemppiä käynnistykseen ja synnytykseen. Kohta hän on täällä.

@kirsillevauva Ei mulla ole oikein näkyvää mahaa, kyllä mä sen jo itse näen kun peilistä esimerkiksi katson. Rakenneultrassa en vielä tunnustelemalla itse löytänyt kohtua. Ja mieskin huomaa kotosalla. Toivon, että olen vaan siromahainen eikä niin, että siellä on kovasti kasvuhäiriöinen pieni.

@millionnea Mulla oli tuollainen samanlainen olo alussa, ettei ole oikeastaan raskaana. Jotenkin sitä on niin vaikea sisäistää niiden ensimmäisten viikkojen aikana. Ja jotenkin myös suojelin itseäni pettymykseltä, etten uskaltanut juurikaan ajatella, että olisin vielä raskaana. Enemmän ajattelin, että olen ehkä raskaana.
 
@Pimpula76 enkös mie sanoni että karkaat! :whistle: onnea ja tsemppiä hurjasti! :love:

@millionnea tsemppiä odotteluun! Niin raastavaa tuo alku. Mä kanssa havahduin tohon et jos normaalisti ois alkunsa saanut niin ekan kerranhan ois saanu varmuuden vasta silloin rv10-13 :eek: hurjaa kyllä. Ja en itsekään tuntenut itseäni mitenkään raskaana olevaksi aluks.

@kirsillevauva tsemppiä tulosten odotteluun! Toivottavasti unettomuus ja itkuisuus menee nopsaa ohi ja mieli alkaa kirlastumaan

@gemmy eihän se kaikille maha kasvakaan, mut toivotaan et pienellä kaikki hyvin ja kasvaa normaalisti! Ja eiköhän se näin oo. Olikos sulla jotain kontrolleja ton kasvun suhteen?

Tänään oli neuvola, kaikki ok. Vähän on laskeutunut mut vielä ei oo kiinnittyny. Ens maanantaina se kasvukontrolli ja seuraava neuvola sit laskettuna päivänä. Sain neuvolasta ihan luvan puuhailla ja reippailla jos vaikka haluaisi alkaa jo tulemaan pikkuhiljaa. :LOL: Meinasin kyl ottaa viel suht rauhassa sinne kontrolliin asti. Jos sit selviikiin jotain huomioon otettavaa.
Nyt loppuilta menee lepäillessä, ei viime yönä kovin montaa tuntia tullut nukuttua :oops:
pitihän se käydä vielä kaupungissa pyörähtää pelin jälkeen :rolleyes:

38+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Eli nyt on 4+4 ja kävin HCG-arvon mittauksessa. Oli 1770. Eikö se oli oudon korkea. Viitearvoissa lukee 5-426 näillä viikoilla.

Olen käyttänyt melatoniinia vuosia ja nyt se on kielletty, jonka seurauksena unettomuutta. Ystävän suosituksesta varasin huomiselle rentoutuskelluntaa. Melkoinen homma: suljetussa tilassa lillutaan 45 minuuttia! Sain saikkua kolme päivää, kun pinna niin kireellä ja unettomuutta. Toivottavasti tuo auttaa.
 
@Pimpula76 lle tsempit synnytykseen, ellei jo ole synnyttänyt... (y)

Meillä oli eilen se kela-neuvola, jotenkin luulin et siellä olis asioissa enemmän neuvottu kun vaan lyöty paperit käteen, eikö nuo nyt olis voinut tulla sähköisestikkin tai.. aika turhaa touhua. Toki kuunneltiin myös sydän äänet jne. mut itse toi tukien hakemiseen liittyvä juttu nyt ei kyllä yhtään auennut ja minä kun ahdistun ihan täysin kaikista paperihommista kun kun ei tiiä mitä pitää ja ketuiks menee kuitenkin (etenkin kun kysy kelan kanssa toiminasta, onneks ei oo tarvinnut varmaan viimiseen 15-vuoteen niiden kaa mistään tapellakkaan). Nyt sitten varmaan välttelen tota paperi nippua mahdollisimman kauan!
Hemoglobiini oli pysynyt samoissa. Veranpaineet oli tismalleen samat :D huikeat 71/101 :) Painoakaan ei kommentoinut vaikka sanoin et oon ite vähän ollut sen kaa jo paniikissa.. (se niiden vaaka näyttää vielä kilon enemmän, toki näytti lähtötilanteessakin). Sydänäänistä taisi sanoa että pulssi 130-140.. Se SF-mitta olikeskikäyrän ja yläkäyrän välissä, mikä sinällään yllättänyt kun tää maha tällänen kellukka on.. :LOL: Saatiin nyt samalla jo tehtyä isyyden tunnustus, ei tarvii erikseen sitä (y) Sokerirasitukseen pitäs varata aikajohonkin 2-4vkn päähän. Onko sen jälkeen ihan työkuntonen? Jos siis oletetaan et menee hyvin :) et sit kun saa vaan syyä niin ei tiiä mitään? Seuraava neuvola juhannuksen jälkeenheti ma..

Kääk @love- mulle ei tullut mieleenkään lähtee enää kaupunkiin sen pelin jälkeen!!! Toki meillä oli se neuvola klo 8.00.. :sleep:

22+3
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea.... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020
kirsillevauva... lahjamunasolut, 1.PAS... neljäs... 30.1.2020


Tulevat tapahtumat :love:
love- ... kasvukontrolli 3.6
Rusakkonen ... kätilön vastaanotto 5.6.
gemmy ... kasvukontrolliultra 7.6.
BlackCat ... nt-ultra 10.6.
Millionnea ... varhaisultra 7.6.
kirsillevauva ...varhaisultra 14.6.
Rusakkonen ... nt-ultra 21.6.
Domi ... neuvola 24.6


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
@Domi mikä kela-neuvola. En o ikin kuullukaan.

@Pimpula76 mullaverenpaineet nlus ekan kerran koko raskauden aikana juurikin ennen synnytystä. Käynnisty siis itsellään. Onnea matkaan! Toivotaan et pieni saapuu maailmaan pian.

@gemmy mulla kaverin maha oli pitkään vain sellainen hiukan hyvin syöneen näköinen. Oli siis pitkälle yli puolen välin kun ei oikein tienny ollako vai ei. Hänellä pitkä selkä niin vauva tais kadota sinne. Itsellä taas oli ongelmia piilottaa viikolta 7lähtien. Tuntu et poksahti heti tyrkylle.

Itsehän en ole verikokeessa edes käynyt. Mrillä tuolla klinikalla se ei o ollu käytäntönä. Kyl tää olo, ällötys yms, viittaa raskauteen. Eniten pelkään tuulimunaa ja sehän ei ymmärtääkseni veritestissä välttämättä näy. Voishan sitä neuvolaan laittaa viestiä et josko sais lähetteen. Epäilen. Klinikalle kun on se lähes 100km matkaa niin ei oikein kahta työpäivää voi siihenkään reissuun tuhlata.

Ja kaiken kruunaa tietysti se et mulla siirrettiin poikkeuksellisesti kaksi alkioo! Eli siel voi ihan hyvin asua kaks tyyppiä!
Millionnea 5+4
 
@millionnea siis se neuvolakäynti missä sai nuo paperit että voi hakea kelalta etuuksia, äitiyspakkaukasen jne. Meillä se oli papereissa merkattu erikseen et "kela-neuvola" mutta tosiaan ei sen kummempi kun et löi laput kouraan.. Ja ei näy tuulimuna verikokeessa, ainakin mulla kun kerran oli, niin oli tosi korkoa eka arvo, mutta sit seuraavaan olikin pikkasen puonnut.. mutta sillon jo 5+ näkkyi ultrassa ruskuaispussi joka oli jotenkin "vääränmallinen" sanoikohan että jotenkin lysähtänyt.. Se ei toki sillon viellä varmuutta tuonut..mutta itse siis olin vuotanut jo heti pari päivää + testi jälkeen jonkun verran.. tsemppiä piinaan! (y)

22+3
 

Yhteistyössä