Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

Hei,

Kokeilempa minäkin, jos saisin uutta pinoa kasaan. Tuossa toisessa pinossa näyttää aika moni jo joko synnyttänyt tai olevansa sitten ihan loppusuoralla. Onko täällä muita kaksosten odottajia, jolla odotusaikaa on vielä runsaasti edessä?

Meillä alkaa huomenna rv14 eli aika lailla alussa ollaan. Meidän kaksosraskaus alkoi IVF:n avulla. Ikää on minulla 37-vuotta ja tulevat kaksoset olisivat esikoisia.

T. Millie ja doubletrouble
 
Heippa..
Täällä ollaan viikoilla 18+0, omasta mielestä ainakin vielä tosi alussa, ja vauvojen tulo kaukana :D

Ikää on 21v, esikoinen 2½v ja tulevat kaksoset yllätti totaalisesti.. Sopeudun edelleen ajatukseen, enkä käsitä vieläkään asiaa täysin vaikka aikaa on ollut sopeutua (saimme tietää kaksosista jo rv 5+5)

On kyllä mukava kuulla että on muitakin samaan aikaan tuplia odottavia, en siis ole ainoa! :)
 
Moi!

Täällä on yksi 31v äiti viikoilla 14+2, joka odottaa luomukaksosia. Meillä on ennenstään kaksi lasta 5 ja 3 vuotiaat. Reilu kaksi viikkoa sitten saimme tietää, että perheestämme tuleekin niin iso, ettei se mahdu enää autoomme :O

Moni asia on tuplasti ihanampaa sekä tuplasti pelottavampaa. Mitä jos tapahtuukin sitä ja tätä. Ihan kuin nyt tarvisi ihan kaikkeen varautua etukäteen. Saati edes pystyisi.
 
SKE
Hei!

Kaksosia odottelen viikolla 23, tällä hetkellä ja luultavasti synnytykseen asti makoilen sairaalassa täyslevossa ennenaikaisten supistusten ja kohdunkaulan lyhentymisen vuoksi.

Tieto kaksosista oli aikamoinen järkytys ja vaikka tilanne on nyt tällä hetkellä mikä on niin siitä huolimatta tuntuu että kaksihan niitä kuuluukin olla :heart:
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan, vaikka viikkoja vasta 8 ja risat. Ajattelin nyt ensin olla vain taustalla ja mahdollisesti myöhemmin osallistua keskusteluun. Ja jos joku innostuu perustamaan suljetun kerhon tuonne "kerhot"-osioon, niin osallistun ehdottomasti.

SKE tsemppiä vuodelepoon! Se on luultavasti itsellänikin edessä jossain vaiheessa keväällä sattuneen keskenmenon vuoksi. Vaikea nauttia raskaudesta, kun huoli painaa.

Oletteko muut kokeilleet Monikko-Onnea -keskustelupalstaa? Rekisteröidyin sinne jo joitakin päiviä sitten, mutta tunnustani ei olla vielä aktivoitu. Järkytys kaksosraskaudesta on vielä niin suuri, että olisi mukava päästä sinnekin lukemaan mahdollisimman pian.
 
Heippa!

Tääkin ilmottautuu mukaan :) Viikkoja nyt 12+5 (tai 13+2 riippuen ketä uskoo ;) ja sain kanssa alkuraskauden ultrassa viikolla 6+jotain tietää kaksosista! Esikoinen on vajaan vuoden, joten aikamoista rumbaa ens keväänä tiedossa jos vaan kaikki menee hyvin..
 
ske olen ollut toista lastani odottaessa sairaalassa makailemassa vain 2 viikkoa, eikä se nyt kovin ihanaa ollut. Nyt pelottaa näiden kolmannen ja neljännen kohdalla, että kutsu tulee taas. Suurimpana mielessä on tietty huoli, ettei kaksoset selviydy loppuun asti. Nyt viikolla 15 oli kohdunsuu jo pehmeä :(

Eihän tässä pitäisi miettiä turhia vaan keskittyä siihen mitä on.

Minkäikäiset lapset sinulla on kotona?
 
Heippa taas,

Mukavaa, että löytyi muitakin kanssasisaruksia. Ja aika runsain joukoin =). Tuhannesti onnea vaan kaikille :hug:! Yritän pistää tässä jonkunnäköisen listan pystyyn. Toivottavasti tiedot meni oikein. Voin päivitellä sitä mukaa kun tiedot lisääntyy. Perässä seuraa jos onnistuu...

Millanen olo/ oireita teillä muilla on ollut? Minulla väsymys on alkanut pikkuhiljaa helpottamaan (päivätorkkuja ei tartte enään ottaa, YESSH!). Ensimmäiset 3.kk kului aika lailla lepäillessä. Muuten olo on tosi hyvä, mitä nyt joskus närästys vaivaa ja rinnat on tosi arat. Maha on kyllä kasvanut aika komiasti. Näytän semmoselta 6-kk raskaana olevalta.

Elviira Karoliina ja muut: Tunnistan tuon ihastuksen ja kauhistuksen välisen olotilan. Olen tietenkin todella onnellinen kaksosraskaudesta (itseasiassa sekä minä että tuleva isukki salaa toivottiin sitä), mutta välillä iskee pakokauhu, että miten sitä selviää. Katselin eilen kaveriani, joka imetti 3-kk. vauvaansa ja olin vaan että huh-huh... mitenköhän se onnistuu kahden kanssa samanaikaisesti. Minua etenkin jännittää se ekat 3 kk, kun odotan esikoisia ja noin pienistä lapsista ei ole itsellä kokemuksia. Mutta kaikki varmaan järjestyy ihan ok.

Tsemppiä sinulle SKE sairaalassa oloon! Hyvä, että nykyisin tarkkaillaan noin hyvin. Pluskaksi mitä se kohdunsuun pehmeys tarkoittaa? Onko siinä riski, että synnytys käynnistyy aikaisemmin?

Dalila kerro mimmosta siellä monikko-onni keskustelupalstalla on, kun pääset mukaan, jos vaikka littyisi sinnekkin itsekkin. Ja ilmoittele, kun haluat tälle listalle

Mukavaa vkonloppua kaikille. Voikaahan paksusti ;)

T: Millie+tuplat
 
Nyt kun viikkoja on 15+ niin tuntuu kuin vatsa olisi jo puolessa välissä raskautta. Mutta niihän se taitaakin olla, kun monikkoperheet ry:n sivuilla lukee seuraavaa: "Kaksosraskaudessa kohdun koko vastaa jo 26–28 viikolla täysiaikaista yksisikiöistä raskautta, tästäkin syystä lepo on tarpeen." Suomen Monikkoperheet Ry

Alku raskaus sujui ihan entiseen malliin. Kohtalaisesti huonoa oloa, oksennusta ja pirteän esittämistä :D Päiväunet otan edelleen, vaikka olo onkin jo pirteämpi.

Esikoinen/esikoiset ovat aina suuri mullistus. Ei pidä ottaa turhaa stressiä, kyllä kaikesta selviää :) vaikka itseäkin jännittää kaikki mahdollinen, mitä on tulossa!

Kun kohdunsuu on pehmentynyt niin se on merkki ns.synnytyksen etenemisestä. Ja juurikin sitä pelätään, ettei rakaus ehdi täysiaikaiseksi. Mutta lääkäri kyllä sivulauseessa totesi, että "kun ei ole kysymys ensi synnyttäjästä, on ihan normaalia." Mutta tarkkaillaan silti, ehkä lääkärinkin on hieman hysteerisempi, kun on kyse kaksosraskaudesta. Tämä ei tosin rauhoita minua yhtään, jos lääkärit alkavat hysterisoimaan!

Onko moni jo liittynyt monikkoperheet ry:hyn?

Niin ja minun LA on 14.3. :) yritän tähdätä helmikuun loppuun edes!
 
Moikka!

Kiva lukea teidän samassa tilanteessa olevien ajatuksia. Oma oloni on ollut koko raskauden suht hyvä. Väsymys on vaan melkoinen. Huonoa oloa ei ole juurikaan ollut, mitä nyt muutamana päivänä oon potenut kuvottavaa oloa. Rinnat on arat ja nyt oon huomannu mielialojen vaihtelua ja pinnan kiristymistä. Tunteetkin tuntuu olevan entistä enemmän pinnassa. Eilen tirautettiin miehen kanssa yhessä itkut, mutta sitähän ei lasketa, kun mieskin päästi muutaman kyyneleen ;)

Tämä tuplaraskaus sai jännityksen ja pelon huomattavasti suuremmaksi mitä se oli eka viikkoina, kun asiasta ei vielä tiedetty. Raskausaika jännittää ainakin mua enemmän entä tuleva vauva-arki.

Kävin tänään eka kerran neuvolalääkärin luona ja kaikki tuntui olevan jees. Joudun kylläkin ylimääräisiin laboratoriokokeisiin, mutta en usko niiden olevan mitään hälyyttävää tai ainakin toivon niin. Kuulema tämä on vaan varmistuksen varmistusta.

Laskettu aika on 1.4. eli aprillipäivänä kaksoset...kukapa sitä uskois ;) Ajatuksissa ainakin kuulostaa kovin absurdilta. Oon tosiaan esikoisia odottava ja 33-vuotias.
 
Hei!

Täällä on myös yksi tuplailouutisen saanut. Olen 35-vuotias kolmen lapsen äiti ja olen nyt rv 15+3 (LA18.3.2012). Pahoinvointi ja väsymys, jota en aikaisemmissa raskauksissa ole kokenut lainkaan, alkaa pikkuhiljaa väistyä ja ilo raskaudesta pääsee pintaan. Shokkiuutisen käsittelyyn meni muutama viikko, mutta nyt tunnen itseni lähinnä valituksi. Ei niitä kaksosia kuulkaas jokaiselle anneta :)

Viime viikolla kävin jo vakuutusyhtiössäkin kyselemässä syntymättömän vakuutuksesta kaksoisraskaudessa ja sain ilokseni kuulla, että meidän vakuutusyhtiössä sille ei ole mitään esteitä. Sen voi saada molemmille erikseen rv17-27.

Eniten minua tällä hetkellä pohdituttaa se, että olemme perheeni kanssa tilanneet ja maksaneet ulkomaanmatkan ennen raskauttani ja nyt matka sijoittuisi rv 24-25. KUinkahan valtava sitä mahtaakaan olla noilla viikoilla, kun nyt jo vatsan koko on lähes kuukautta edellä aikaisempiin raskauksiini verrattuna! Lääkärin mukaan matkalle ei ole mitään esteitä, jos kohdun suu on kiinni ja ei ole ollut ennenaikaisia supistuksia tai muita ongelmia. Toisaalta olisi ihana lähteä vielä lämpimään rentoutumaan ennen vauva-arjen aloittamista, mutta oman tai kaksosten terveyden uhalla en matkaan todellakaan lähde. Ei kai auta muuta kun odotella...
 
Onnea kaikille uusille tuplien odottajille! Toivottavasti kaikilla menee oikein mallikkaasti, pääsette hyville raskausviikoille ja toivottavasti vauva-arkikin sitten sujuisi ilman suurempia pulmia. Kahdessa vauvassa on riittävästi töitä ja tekemistä muutenkin...Oma raskausaika ja vauva-aika ovat olleet suoraan sanottuina aika kuluttavia ja tää vauva-aika suoraansanottuna kohtuuttoman hankala, mutta parempiakin kokemuksia onneksi on näilläkin palstoilla ihmisillä kerrottavana. Meidän kohdalla kyse varmaan vaan siitä kuuluista huonosta tuurista....

Sen verran tulen kuitenkin tänne kommentoimaan, että olkaa todella tarkkoja ja vaativia sen suhteen, että saatte varmasti kunnon ja tarkan seurannan äitipolilla. Kun on kyse kahdesta masuasukista ei voi olla liian "huolissaan". Ja matkustelusta sen verran, että mullakin kaiken piti olla kuin suoraan oppikirjasta hyvin ja oikein ja meillä oli myös varattuna matka kaukomaille Aasiaan. Jos olisin lähtenyt ko. reissulle (rv 22), en tiedä, miten olisi käynyt, sillä jouduin itse yllättäen kovan verenvuodon (a-vauvan etinen istukka syynä) ja lapsiveden tihkumisen vuoksi rv 23 sairaalaan ja siitä alkoikin sitten melkoinen jännitys loppuraskauden sujumisen suhteen. No, vauvat syntyivät lopulta rv 34+3 ja ovat jo kohta 6kk. Mutta siis että itse en uskaltaisi puolivälin jälkeen matkustella. Mulla kivuttomat supistukset alkoivat jo rv 16 muistaakseni ja sen jälkeen oli menoa pakko rajoittaa tosi paljon.

Mutta onnea odotukseen ja masujen kasvatteluun!
 
Heips!
Täällä yksi, joka sai eilen yllättäviä uutisia varhaisutrassa... Kaksi sykettä!!! Olen todella puulla päähän lyöty, enkä voi uskoa tätä todeksi. Meillä ei miehen kanssa kummallakaan oo kaksosia suvussa, enkä mitenkään osannut odottaa tätä. Kyllä tässä hetki menee sulatellessa asiaa... On tää hurjaa!
Meillä on yksi 3-vuotias jo kotona ja tarkoitus oli tehdä vielä pikkukakkonen, mut luonto päätti toisin ja samaan rahaan tulee sitten kolmaskin. Muuten se olis kyllä varmaan jäänyt tekemättäkin, koska olimme puhuneet aina 2 lapsesta.

Olo on järkyttävä... Kuvottaa ja oksettaa taukoamatta. Vähän helpottaa hetkeksi, jos saa syötyä jotain. Eli melkoista puputtamista tämä on nyt ppari viikkoa ollut ja turvottaaaa!!! Rankkoja alkuaikoja, mut toivotaan, että helpottaa pian. Helpottaahan??

Enya rv 6+5
 
SKE
Kotona köllitään täällä, yhtenä pakkauksena vielä onneksi. Vessa- ja suihkulupa on, mitään muuta ei saa, eikä voikaan tehdä, kiristys mahanahassa alkaa kyllä välittömästi jos erehtyy yhtään "urheilemaan" esim. jos seisoo suihkussa liian pitkään.

Mulla pahoinvointi kesti viikolle 21 asti. Enkä kyllä pystynyt edes puputtamaan mitään. Paino ehti tippua noin 10 kiloa, jos kohta tosin oli sitä lähdössä liikaakin. Nyt varmaan suht normipainossa mahankasvun huomioon ottaen. Eipä ensimmäisenä olis tullut mieleen että raskaus käy myös laihdutuskuurista :eek:
 
SKE
eilen kävimme neuvolassa, oli ihan mukava ulkoilla ja kiva huomata ettei alkanut oikeasti supistamaan vaikka jouduinkin kävelemään vähän pidemmän matkan, yhteensä noin 300 metriä :) hemppa oli ehtinyt nousemaan kotona oloaikana siitä mihin se sairaalassa romahti, ei onneksi tarvitse aloittaa rautakuuria kun noita tabletteja on ihan tarpeeksi näinkin, migreenin ja virtsatulehduksen estolääkkeet, maitohapot "molempiin päihin" hiivanestoon, kalkki ja vitamiinit, puhumattakaan siitä joka iltaisesta verenohennuspiikistä... :rolleyes:
paino oli noussut nyt edellisestä mittauksesta 240 g/vko, verenpaine oli hieman alhainen, muuten kaikki ok :)

ja huomenna onkin taas tarkastusultra sairaalassa :heart:
 
Täällä taistellaan myös hiivan kanssa. Nyt SKE tahtoisin hirmuisesti tietää, mitä maitohappotuotetta käytät. Jos se kerran tepsii... Kerrohan jooko?!?!

Miten ultrassa meni?

Mahtavaa, miten olosi on kohtuullisen ok kaikkine vastoinkäymisine ?

Mä pääsen tk:lle ensi viikolle pehmeystarkastukseen...hieman jännitää!

Täällä edetään entiseen malliin. Harjoitussupistukset ovat kyllä lisääntyneet aika tavalla, mutta se sallittakoon.
 
SKE
pluskaksi, sain ensin sairaalassa Flagyl- emätinpuikkokuurin siihen hiivaan, en tiedä onko reseptilääke vai ei. Nyt menee estona GynOcabs-maitohappokapselit. Niitä saa apteekista ihan ilman reseptiä. On toiminut ihan hyvin vaikka on se pissatulehduksen esto-antibioottikuurikin menossa samaan aikaan. Ainoa että tekee mulle ainakin sellaista vetistä valkovuotoa, mutta mieluummin sitä kuin hiiva joka voi pehmittää kohdunsuuta entisestään...

Tänään tosiaan kävimme ultrassa, painot oli noin 950 g molemmilla, nyt mennään rv 26. Eli kaverit kyllä kasvaa! Kaikki virtaukset ok ja mikä parasta kohdunsuu pysynyt ennallaan, jee! Saan tässä kotona hiiviskellä hieman vapaammin kuin pelkästään vessaan ja suihkuun!
Joten Oi Onnea, jääkaappi häämöttää! Hih! :p

Ja juu, kyllä olotila heittelee ja välillä itketäänkin, mutta noin yleisesti ottaen on tosi onnellinen olo... aivot varmaan jotenkin pehmenneet, mutta ei haittaa :heart: Sain tänään jopa tehtyä netin kautta pikkuisille vuodevaatehankintoja, ihana kun jotakin konkreettista saa aikaiseksi :heart:

Ensi viikolla jo taas uusi tarkastusultra, varmuuden vuoksi =)

Jaksamista kaikille!
 
hyvä kuulla että tilanne ennallaan. Viikkoja kuitenkin vielä sen verran vähän, että maltahan jättää jääkaappireissut kohtuullisiksi:p en haluu pelotella, mutta mulla tilanne "romahti" aika yllättäen....

Mut nauti nyt hyvästä mielestä ja ens viikolla taas ootte viikon pidemmällä!
 
Heippa!

Onpas siitä aikaa kun on tännet viimeksi kirjoitellut.. :)

Meillä oli eilen rakenneultra ja selvisi että tyttö ja poika olisi tulossa :) Kuollakseni pelkäsin kahta poikaa, ei näillä hermoilla :D

Ultrassa kumminkin selvisi että pojalla oli sydämen vasemassa kammiossa "golfpallo" eli jonkinlainen kalkkikeertymä, sanoi että ei kannata huolestua kun kaikki muu oli hyvin ja kasvoi päivälleen oikein, mutta tietääkö kukaan että onko se jonkinlainen huolenaihe kuitenkin?!
Tytöllä taas oli hieman laajentuneet munuaisaltaat ja niistäkin sanoi että ovat kumminkin aivan normaalien rajoissa ?

Tuntuu että pelottaa entistä enemmän jatko, kun ei tiedä mitä nyt odottaa kun molemmilla oli jotain häikkää :( Lisäksi A vauvan istukka on hyvin lähellä kohdunsuuta/osittain päällä ja sitä kuulemma aletaan seurailla ? Estääkö alatie synnytyksen, aiheuttaako ennenaikaisia synnytyksiä vai mikä merkitys. ?

Help.

Ihana kuulla että kaksos-uutisen saaneita on näin paljon joukossamme lisää.. Alussa tuntui että kellään ei ole kaksosia tulollaan :)

Voimia vuodelepoon SKE:lle :)
 
SKE
LA0212, kiitos toivotuksista! Ja onnea tytöstä ja pojasta! Ihmettelin tuota että miten muka voi samaan aikaan altaat olla laajentuneet ja rajojen sisällä? Miksi pitää tuollaisesta edes mainita?? Ja se toinen kommentti kalkkikertymästä ihan yhtä kummallinen jos kerran ei ole mitään syytä huoleen.... Jotenkin ärsyynnyin puolestasi että minkälainen #¤% siellä on oikein ollut, kun pitäisihän siellä tietää kuinka sitä raskaana ja varsinkin kaksosten kanssa alkaa pyörittämään kaikenlaisia kauhuskenarioita mielessään... Sinuna ehkä soittaisin äitipolille ja kysyisin vielä tarkennuksia noihin lausuntoihin.

Juu ja kiitos muistutuksesta soja, ei mitään hirveitä urheiluja voi todellakaan tehdä (lue: jääkaapilla ravaamista) :)

Kaiken muun hyvän lisäksi onnistuin tässä nimittäin reväyttämään oikean nivustaipeen kammetessani sohvalta... Puuuh! Nyt kiskotaan kaikkien muiden pillereiden lisäksi vielä siihen tulehduskipulääkettä, mutta kun kipua "ei saa kuunnella pitkään ettei ala supistamaan". Juu, juu... :headwall:

Enkä ole unohtanut sitä kestis juttua, ajattelin vain että yritän selvitellä ensin netin kautta itselleni perusasiat, sitten ehkä osaa kysyä jotakin olellista... =)
 
LA0212: Sinuna todellakin soittaisin äitipolille ja pyytäisin selittämään, mitä ultraaja on kommenteillaan mahtanut tarkoittaa! On ymmärrettävää, että sitä on ihan huolissaan, kun ei tiedä, pitäisikö pelätä vai ei.

Ja tuosta istukasta mulla oli myös A-vauvan istukka ns. etinen istukka, kuten sinullakin. Yleensä istukka nousee raskausviikkojen myötä ylemmäs ja sitä seurataan. MUTTA etiseen istukkaan sisältyy oikeasti riskejä ja siksi minäkin jouduin vuodelepoon. Mulla etinen istukka alkoi yllättäen vuotamaan ja tosi rajusti. Mulla istukka ei noussut, joten lopulta seurauksena oli sektio eli etinen istukka tarkoittaa aina sektiota, koska muuten synnytyksessä istukka tulisi ennen vauvaa. Etiseen istukkaan sisältyy tosiaan se riski, että tulee verenvuotoja - välillä tiputtelee, välillä saattaa vuotaa kunnollakin ja rajusti - niin että seisot omassa verilammikossa, kuten itselle kävi ja siitä sitten lanssilla sairaalaan ja kiireesti. Ja lisäksi se saattaa äärimmäisessä tapauksessa irrota ja näin vaarantaa sekä äidin että vauvan hengen. Siksi sitä seurataan. Mulla etinen istukka siis oireili aika satunnaisesti ja sille onkin tyypillistä, että vuoto alkaa ilman mitään ennakkovaroituksia. Mullakin taisi olla useamman viikon taukoja välissä. Lopulta istukan ja lapsiveden tihuttelu oli se syy, miksi sektioon päädyttiin rv 34+3, koska pelkäsivät rajua vuotoa tai istukan irtoamista. Ja siksi en saanut enää olla kotonakaan, vaan viimeiset pari viikkoa odottelin sektiota sairaalassa.

Toivotaan, että sulla istukka nousee! Millä viikoilla nyt olet? Mutta vaikka etinen istukka sinällään on riskitekijä, niin ainakin itsellä oli melkoisen turvallinen olo, koska raskautta seurattiin vieläkin tarkemmin kuin kaksosraskautta yleensä ja herkästi otettiin osastolle "varmuuden vuoksi". Ja jos lopulta tulee sektio, niin sekin pyritään toteuttamaan suunnitelllusti ja varataan varmuuden vuoksi lisäverta, jos istukka sattuisia vielä salissakin "yllättämään".

t. Vadelmaunelma & tyttö ja poika reilu 6kk
 
Heippa!

No se ultraaja mainitsi jostain kumman syystä ne altaat, ihan kuin olisi itselleen puhunut, sanoi että ne on hieman laajentuneet n. 4mm ja kun kysyin että mikä se raja sitten on että niitä aletaan seurata niin sanoi että 7mm ja sitten nakkasi perään että ei nuissa mitää huolehdittavaa ole, ovat vaan hieman laajentuneet. B sikiöllä ne ei sitten ilmeisesti olleet ollenkaan laajentuneet kun niistä sanoi vain että tällä vauvalla on normaalit ?! Ihan en pysyny kärryillä että montako taulukkoa sillä niille altaille on..

Sydämen kalkkikeertymästä ei olisi sanonut ensin mitään mutta huomasin itse sen pallukan ja kysyin että mikä se on, ja onneksi kysyin koska kumminkin kirjasi sen papereihin että sitä seurataan että katoaako se vaiko eikö. Jos en ois kysyny niin oisin vain ilmeisesti lukenut sen papereista että jahas mikäs siellä on ollutkaan..

Vadelmaunelma tänään viikkoja 22+0. Liittyykö tähän ns. etiseen istukkaan outoja maha kipuja? Mulla on semmoisia kohtia mahassa joihin sattuu ihan koskea, eilen myös tein pikku virheen kun kurkottelin portin yli syöttelemään lampaita ja nojasin mahalla porttiin niin tuli semmoinen tosi voimakas vihlova kipu, joka meni pian ohi. mitään vuotoja ei ole ollut. Alkuraskaudessa 5+ viikoilla oli veristä vuotoa mutta tuskin ihan samasta syystä?

Kuinka aikaisin sinulla alkoi oireilla vuotamalla tuo etinen istukka ? Kuulostaa aika hurjalta siihen nähden että maanantaina alkaisi 7vkon työharjoittelu akuuttiosastolla, ja siitä on koko valmistuminen kiinni.. Ei varmasti kauhean terapeuttista nähdä psykoottisten potilaiden jos yhtäkkiä seisoskelen jossain verilammikossa..

Kieltämättä jäi semmoinen olo ultrasta että kaikki ei ole kunnossa, sen lisäksi oli napannut A vauvasta kuvan jossa on vain neljä sormea eikä suostunut tarkastamaan että olihan niitä viisi.. kuulemma ei niitä asioita joita nyt seurataan vaan nyt katsotaan sydäntä ja plaaplaa.

täytyy vain toivoa että kaikki on kunnossa ja seuraavassa ultrassa vaadin vähän selkoa.. Täälläpäin ei muutenkaan nuita kiinnosta, soitin sinne kun alkoi tulla samanlaisia vihlovia avautumiskipuja kohdunsuulla kuin esikoisenkin odotuksen loppuaikana, niin sanoi että ei ne mitään ole, sinulla on neljän viikon päästä aika ultraan, jos haluat aiemmin tulla niin oman kunnan neuvolalääkäri tekee tutkimukset ja tarvittaessa lähetteellä pääset. että näin täällä seurataan kaksosia..

tulipa taas tekstiä :)
 
Pehmeys tarkastus ohi, eikä liika pehmenemistä ole havaittu :) Eikä myöskään mitään extra tarkkailua tällä erää. Katsotaan sitten ensikuussa rakenneultran jälkeen minkälainen tarkkailurytmi alkaa :O

Kiitos maitohappotiedoista :))

Harkitsee talvitakin laittamista ja lähtee ulkoilemaan!
 

Yhteistyössä