+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

[align=center]

NIMI*********** HOITO ************ LASKETTUAIKA
[/align]

Jozefina........................1.ICSI......................................8.10.09
Raitanen.......................2.IVF..................................... 13.10.09
Angela77.......................3.IVF......................................13.10.09
Peppiäinen.....................1.IVF......................................14.10.09
Viol................................3.inssi...................................15.10.09
Lion32...........................1.PAS/1.IVF............................ 18.10.09
mm72...........................1.IVF.......................................19.10.09
Braba...........................3.IVF.......................................20.10.09
Silve.............................1.IVF......................................21.10.09
Ellastiina.......................1.PAS/1.IVF............................. 22.10.09
Bardolino.......................3.PAS......................................
Pupuvaimo................................................................
Kauniskuu...................................................................
Titonia............................1.inssi..................................8.11.09
Pantalaimon....................1.inssi.....................................24.11.09
Haltia.............................1.PAS/1.IVF............................6.12.09
Kuumetta........................2.IVF.....................................
Tiinuli 81.........................1.IVF....................................
Hilma78..........................1.ICSI..................................
Irene80..........................1.IVF.....................................17.12.09
Helinä22.........................1.PAS/1.IVF..................................
Aurorae..........................luomuylläri.................................
T0iv0..............................2.IVF.....................................
Pumpuli-72.......................6.IVF.....................................
Dragon-lady.....................1.PAS/1.IVF.............................



 
Rohkaisen itseni ja aloitan tämmöisen uuden pinon, sillä kaipaan vertaistukea näiltä ensimetreiltä alkaen...

JOS kaikki menee hyvin, meille tulee vauva lokakuussa!

Vauva on ollut "työnalla" kaksi vuotta. Hoidoissa olemme käyneet vuoden. Inssejä oli kaksi + yksi koti-inssi lääkkeillä. Syyskuun IVF tuotti plussan, joka hyvin pian meni kesken.

Helmikuun alussa oli sitten PAS, jossa siirrettiin kaksi blastokystaksi viljeltyä alkiota. Blastothan ovat jo 100 soluisia ja kiinnittyvät jopa 1-2päivän päästä siirrosta. Kuukautismaista kipua mulla alkoi olemaan jo pp 3-4 alkaen. Pahoinvointia ja huimausta oli lievästi viime viikolla. Olin aikas varma, että nyt on matkustaja/matkustajat edelleen kyydissä. Testin tein lauantaina pp12 (kaksi päivää etuajassa), koska olin jo melkovarma lopputuloksesta ja luotin siihen, että blastojen aikaisemman kiinnittymisen vuoksi se myös näkyy. Ja selkeä viivahan se oli (syksyinen plussa oli haamu vielä pp14). Käsittääkseni nyt mennään jo 4+6. Ultra on vasta kolmen viikon päästä, joten siihen asti pitää jännittää sitä, onko elämää ja mahdollisesti onko kyydissä kaksi. Nyt on ollut ihan suht normaali olo ja se tietysti sitten taas huolestuttaa, kun ei "kunnon oireita" ole. Ellei sitten kova kurkkukipu ole ollut raskausoire. Se alkoi lauantaina, vaikka muuten flunssaista oloa ei ole ollutkaan.
 
Voi jukra, olen pari päivää etsinyt tällaista pinoa, ja tänään ajattelin itse sen aloittaa, mutta kiva, että Ellastiina olit ehtinyt! Tarpeeseen tulee!
Tulen siis tänne hermoilemaan, en enää kehtaa edellisessä pinossani meuhkata :whistle:

Pelkään pahoin, että tipun kohta täältä....Olen nimittäin ihan hermoraunio kun minulla ei ole juurikaan oireita...
1.ivf tehtiin siis, pp 15 oli hcg 680. Mutta kun tuntuu ettei oireet lisäänny ollenkaan. Stressaan ihan järjettömästi, että alkio on lopettanut kasvunsa! Koko ajan mietin onko ja mitä ja kuinka voimakkaita oireta, enemmän vai vähemmän kuin eilen.... |O Ja välillä on ihan "tyhjä" olo tuolla masussa :'( :headwall:
Nyt on sitten tulleet rajut univaikeudet, eilen valvoin klo 02.00 lähtien... samaa rataa mennyt jo muutama yö :snotty: Pää hajoaa...

Kysymyksiä: kumpiko se on 2+0 päivä, punktio- vai siirtopäivä? Jos punktio, niin sit tänään on 5+0.
Miten pian alkaa vuoto jos alkio on lopettanut kasvunsa?
Kerron taustoja joskus myöhemmin, jos minua ei potkita pois täältä :ashamed: ;)
 
Kiva saada seuraa. Mä en itse asiassa tiedä, miten se IVF:stä lasketaan tai oikeasti edes tuosta mun PAS:ista. Tämä laskuri on mielestäni hyvä:

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Mä olen laskenut nyt sitten ihan menkoistani, koska alkio oli kuitenkin 5pv, kun se siirrettiin ja mulla oli silloin kp 20 menossa, joten päättelin, että sehän on melkeinpä sama kuin normaalistakin kierrosta. Sittenhän ne viikot kai tarkentuvat ultrassa.

Ymmärrän huolesi "oireettomuudesta"... Kyllähän niitä yrittää kaivaa, koska se luo varmuutta siitä että kohdussa on elämää. Mutta... toisaalta tässä vaiheessa ei välttämättä ole oireita. Aikaisempaan kokemukseeni liittyen mua huolestuttaisi enemmän se, jos tiputtelisi verta ja kouristelisi kuten keskenmenossani kävi heti plussasta alkaen. Nyt ei ole verta tullut yhtään ja se on itselleni ollut rauhoittavaa.

Yritä olla stressaamatta asiaa. Mäkin tosin viime yönä heräsin ja mietin kurkkukipuani "Apua, jos se onkin jokin tauti, joka tuhoaa alkion... Onkohan angina vaarallinen alkiolle..." Melkein lähdin yöllä netistä tietoa etsimään.
 
Moikka,

kiva kun laitoit tän pystyyn, Ellastiina! Mä olen jo vähän "uskaltautunut" kirjoittelemaan noissa muissa pinoissa, mut koska kaikki on niin kovin alussa, on pieni pelko ja epäusko koko ajan kuitenkin läsnä ajatuksissa... varmasti lapsettomuushoidot läpikäyneenä ymmärrätte miksi näin... ja juuri tuo iso JOS on munkin puheissa ja kirjoituksissa aina mukana.

Eli JOS siis kaikki menee hyvin, meille tulee myös vauva lokakuussa! LA on 13.10. ja haluan ajatella, että molemmat kyytiläiset selvityvät loppuun saakka! Nyt eletään rv 5+6... huomenna kääntyy taas seuraava raskausviikko, ihanaa!!

Meillä lapsettomuuden polku on ollut pitkä, olemme tienneet jo 8 vuotta että ilman apuja emme raskaudu. Syistä joskus enemmän myöhemmin.. Takana nyt 2 IVF:ää. Eka vuonna 2006 päättyi negaan, eikä pakkaseenkaan jäänyt mitään. Nyt tammikuussa tehtiin toinen IVF (ICSI), josta 2 alkion tuoresiirrosta tämä raskaus sai alkunsa! Tässä on nyt toista viikkoa sulateltu tätä ihanaa uutista, ja vielähän nää piinapäivät jatkuu, vaikka plussa on vihdoin saatu!

Ehkä tämän viikon jälkeen uskallan olla jo vähän huolettomampi, huomenna on eka neuvolakäynti ja torstaina ultra. Ultra jännittää ihan hirvittävästi, mä niiiiiiiin toivon, että kaikki on kunnossa ja kyytiläiset mukana!!! Vielä ei kai käsittääkseni kuitenkaan nää, onko molemmat kyytiläiset mukana, se kai selviää vasta lähempänä rv 8 ja yli.

Oireita mulla on ollut vatsan nipistely ja ihan hillitön unen tarve. Unta menis vaikka 10 tuntia yössä jos vain siihen mahdollisuus olisi. Kahvi ei ole maistunut, mutta mitään pahoinvointia ei ole ollut. Mulla tuli kans n. pp4 menkkamaisia kipuja, joista kyllä ehdin jo vähän masentua... sen jälkeen alkoikin noi vatsan nippailut, ja sitä on riittänyt näihin päiviin saakka. Tosin nyt on ollut vähän "hiljaisempaa", ja sehän taas on alkanut vähän huolestuttaa... :(

Koitan kuitenkin olla liikoja huolehtimatta, kaikesta huolimatta. Näköjään noissa "normaaleissakin" raskauksissa oireiden määrä vaihtelee ihan päivästä riippuen, joskus enemmän joskus vähemmän. Ja ihan "normaali" tämä raskaus on yhtä lailla meilläkin, kun se nyt on alkuun saatu, sitä on vain ollut usempi leipuri leipomassa! :)

mm-72, kiva tavata nyt täällä! :)
Pää pystyyn vaan, oireettomia päiviä tosiaan on välissä kaikilla! Univaikeudet on kyl tosi raskaita, mulla on niistä kokemuksia kyllä, olen aina ollut sellainen unettomuudella stressiin reagoija... yöllä jotenkin asiat tuntuu vielä tuhat kertaa isommilta ja pahemmilta. Mulla jotenkin stressi laukesi ihan kerralla niin, et olen yöt nukkunut nyt tosi hyvin, mut niin tiedän ton sun tunteen. Olisko jotain mitä voisit vielä tehdä unettomuuteen, säännöllinen työ/ruoka/elämänrytmi, liikunnan lisääminen? Milloin sulla on ultra, ne ultran hyvät uutiset taatusti rauhoittaa mieltä! Itse kävin ennen hoitoja akupunktiossa, ja siitä sain kyllä unettomuuteen apua heti! Juuri ennen hoitojen aloittamista stressikäyrä oli kyllä jo töidenkin puolesta aika korkeella.

Ja noista laskuista, laskun aloittamispäivä on hedelmöittymispäivä, eli punktiosta seuraava päivä. (tai yö, koska yön aikana se hedelmöittyminen monesti tapahtuu...) Mulla oli punktio 19.1., laskenta alkaa 20.1. alkaen.

Miten teillä on jatkoseurannat? Mä tosiaan sain neuvola-ajan ja ultran melko aikaiseen vaiheeseen, mutta terkkarin puheesta käsitin, että se on käytäntö vain, jotta tulevan äidin mieli vähän rauhottuisi... ja ihan tarpeellinen onkin, sen verran hermostuttaa. ;)

Jatkatteko Lugeja? Mulla on ollu Luget käytössä nyt 4 vkoa, ja vasta ensi viikolla annostusta vähennän.

Tulipas paljon tekstiä... tälle oli tarve!!! Tsemppiä ja paljon onnea meille!!!
 
Raitanen: Tervetuloa! Ihana kuulla aina hyviä uutisia -- että pitkä odotus palkitaan ja pettymystentaivalessa alkaa näkyä toivoa. Sä olet ilmeisesti tasan viikon mua edellä. Omat viikkoni lienee tarkentuvat sitten ultran myötä. Olispas mullakin ultra jo aikaisemmin... Kolme viikkoa tuntuu pitkältä ajalta odottaa tietoa siitä, onko kukaan kotona. Täällä myös jännitetään ja samalla myös toivotaan sitä, että kyytiläisiä olisi kaksi. Toisaalta, jos lukumäärä näkyy vasta vkolta 8 eteenpäin, niin ehkä jaksan odottaa sen kolme viikkoa.

Myös mä reagoin asioihin unettomuuden kautta. Onneksi viime aikoina on saanut kohtuullisen hyvin nukuttua. Juttelin juuri ystäväni kanssa hänen raskaudestaan ja hän katsoi päiväkirjastaan, että juuri tässä viikon viisi vaiheilla oli oireetonta. Joten yritetään olla huolehtimatta... Sitten kun alkaa kamalat pahoinvoinnit ikävöimme näitä "oireettomia" päiviä!
 
Hei!

Mäkin siirryn tänne! Raitanen ja mm-72 ovatkin tuttuja jo tammikuun IVF-pinosta.

Pieni kertaus taustasta: lasta toivottu tammikuusta 2003 asti. Hoidot alkoi vuoden yrityksen jälkeen, tehtiin 7 inseminaatiota, ei raskautta. Ekasta IVF:stä tuoresiirrosta raskaus alkoi ja siitä pian 2-vuotias poika. Sen jälkeen tehtiin 3 PASia - ei raskautta. Toinen IVF, jonka tuoresiirrosta lähti raskaus, meni kesken viime syksynä, oli keskeytynyt keskenmeno, joten vuoto ei alkanut ennenkuin sain lääkityksen. Keskenmenon jälkeen tehtiin PAS, josta nega. Nyt joulu-tammikuussa oli kolmas IVF, jonka tuoresiirrosta plussasin. Laskettuaika olisi näillä näkymin 13.10.2009, jos sinne asti päästään.

Mullakin on tosi epätoivoinen olo koko raskauden suhteen. Pelkään niin kovasti, että taas menee kesken. Vuotoa tai mitään suurempia kipuja ei ole, mutta ei ollut keskeytyneestäkään raskaudesta. Sen huomasin vain siitä, että oireet loppuivat kuin seinään ja ultrassa sitten paljastui, että kesken oli mennyt.

Oireita on vaihtelevasti. Vielä sunnuntaihin asti oli väsymystä, paleli ja perjantaina alkoi etomaan, eilen ja tänään ei ole ollut oikeastaan mitään oireita. Lämmötkin on vähän laskeneet, ei vielä normaalitasolle, mutta kuitenkin. Rintoja pistelee satunnaisesti, mutta ei koko ajan. Flunssanoireita on, mutta muu perhe kuumeessa ja flunssassa, joten ehkä flunssa tulossa mullekin.

Mulla on vielä varhaisultraan 2 viikko aikaa. Pakko jaksaa odottaa. Jos nyt oireita ei pian tule lisää, pelkään kyllä pahinta. Ai niin, pari päivää on selkää koskenut aika usein ja sekin on kai aika usein keskenmenon merkki... :|

Joten yhtä tuskaa tämä alkuraskaus on... Tsempataan toisiamme :)

Angela rv 6+0
 
Tervehdys kaikille!

Meillä nyt 1. IVF:n 1 PAS, josta viime viikolla plussasin! Tuoresiirrosta lokakuussa -08 tuli nega. Olen ihan haltioissani asiasta. Tosin hirmuinen pelko keskenmenosta vaanii takaraivossa... On tää kamalaa!

Oireita ei hirmuisesti ole... Rinnat ovat kyllä todella arat, mutta pientä ruskehtavaa vuotoa tulee jokseenkin koko ajan...

Jos tulee keskenmeno niin näyttääkö raskaustesti edelleen kahta viivaa vai muuttuuko yhdeksi? Jos tässä välissä tekis toisen testin ennen neuvolaa... Neuvola aika meillä on 5.3. Ja Lugeja ja Zumenoneja jatkan ainakin sinne asti. Ja oman laskemani mukaan LA olisi 18.10.
 
Hei vaan Angela77 ja Lion32! :wave:

Kyllä nämä ensimmäiset viikot ovat hermoja raastavia... Itsekin mietin oireettomuutta, koska niitä oli enemmän aikaisemmin. Jotenkin sitä on turvautunut siihen lohtuun, että kun ei ala vuotamaan runsaasti verta, mutta Angelan kokemus taas muistutti siitä, että vuodottomuuskaan ei ole sen "turvallisempaa". Ei tässä voi muuta kuin odottaa.

Itsellä rinnat arat, mutta ihan samalla tavalla ovat välillä arat ennen menkkoja. Alavatsassa on välillä sellaista kipua, joka ei kuitenkaan enää ole menkkamaista. Välillä sitten tietysti pohtii, että onko tämä nyt sitten huononlaista kipua... Töiden jälkeen oli aika nälkä ja tuli kyllä hieman voimaton olo, mutta ei kuitenkaan mikään pahaolo. Kyllä se on siunattu tila sitten, kun laatta lentää. Eipähän taravitse miettiä, että onko sitä raskaana. :LOL:

Mulla on ensimmäinen ultra vasta 9.3., joten siihen asti pitää sitten ihmetellä. Soitin myös neuvolaan ja kehotti soittamaan sitten sen ekan ultran jälkeen. Jotenkin harmitti se, että tuntui hoitaja jotenkin pitävän sitä mahdollisena, että tulee keskenmeno vielä, kun selllainen on ollut. Eihän se sanonut mitään sen suuntaista, mutta kun sitä on herkkä tulkitsemaan, koska se meinasi aluksi, ettei laita edes postia ennen kuin olen taas soittanut. Äh... vaikka niinhän se on: ei tässä mikään ole yhtään varmaa.

Lion32: niin, ehkä sitä voisi testata samanlaisella testillä, kuin sen ekankin teki ja sitten verrata niiden viivojen vahvuuksia. Jos siitä on mitään hyötyä... En tosin luottaisi siihen pelkästään kertomaan sitä, onko mennyt kesken vai ei, sillä raskaushormonian on veressä aika pitkään keskenmenon jälkeenkin. Kai se on tapauskohtaista.... Mutta omaa mieltä rauhoittaakseni voisi verrata viivojen vahvuuksia...

Angela: missä vaiheessa sulla loppuivat ne oireet, kun tuli se km syksyllä? Millä viikolla tuli km?

Nämä seuraavat kolme viikkoa varmaan sitä kriittistä aikaa. Kai sitten on jo turvallisimmilla vesillä, kun syke on todettu ultrassa.
 
:wave: Heippa vaan "vanhat" tutut ja uudet tuttavuudet.

Edellisessä pinossa olin pessimisti-pirkko, nyt siihen voisi lisätä paniikki- liitteen myös....
Mulla taitaa olla la sama kuin ellastiinalla. muistankin nytten kun soittelin klinikalle ultra-aikaa niin sanoivat, että silloin olisi heidän laskujen mukaan 6+2, eli ensi torstaina. Laskevat siis Raitasen laskuopin mukaan
;) Tänään on sit 5+0 *jos on*
Mulla muuten loppui luget testipäivään.

Mä suunnittelin kanssa raskaustestivertailuja....Aattelin, että jos nyt olisi tehnyt yhden ja ensi viikon alussa toisen ja verrannut viivoja, niin olisihan siitä voinut jotain suuntaviivaa saada, mutta sitten ajattelin, että ei hemmetti, kyllä se on nyt relattava ! |O
Silti vähän kiinnostaa nuo teidän keskenmeno kokemukset/kärsimykset, että miten niitten oireitten kanssa sitten oli... :whistle:

Taivaan tosihan se on, että joskus on enemmän oireita, joskus ei ollenkaan.. Täytyisi vaan yrittää olla antamatta paniikille valtaa, mutta voi kuinka vaikeaa se on!
Tänään kun on taas täysin oireeton päivä... :x Flunssa vaan jyllää kovana, täytyy varmaan ta:lle mennä huomenna.
Voikaa hyvin kanssasiskot :flower:
 
Joo, tää on kyl hermoja raastavaa kun vaan miettii ja miettii... Mulla ollu tänään jotenkin menkkamaiset oireet vattassa. Ihan erilaista kun on ollu tässä muina päivinä... Pelkään pahinta :/ Tilasin tänään netistä raskaustestin, vaikka en tiedä onko siitä mitään hyötyä testata...
 
Huomenta!

Miten täällä voidaan?

Mulla on nyt ollut jo useamman päivän selkäkipuja, ja välillä menkkamaista jomotusta mahassa ja olen ihan hysteerinen, että kesken menee. Joka kerta vessassa käydessä paniikissa tarkistan tuleeko verta. Muut oireet vaihtelee. Eilen oli päivä, jolloin piti syödä koko ajan jotain ja oli jatkuva nälkä. Katsotaan millainen päivä tänään on :whistle: Jos tätä tahtia pitää syödä koko ajan ja vielä herkkuja, niin kyllä paino nousee hirveää vauhtia!

mm-72: mullakin luget loppui testipäivään ja uskon, että sillä ei ole merkitystä keskenmenon suhteen, koska esikoisesta luget lopetin myös plussatestiin.

Keskenmenosta: mulla oli siis viime syksynä keskeytynyt keskenmeno. Raskausoireet alkoivat n. rv 6 ja eka ultra mulla oli niin, että olisi pitänyt olla rv 7 menossa. Ultrassa lääkäri löysi sykkeen, mutta alkio vastasi kooltaan rv 6, eli viikon liian pieni. Lääkäri halusi ultrata uudestaan 1,5 viikon päästä. Ekaa ultraa seuraavana päivänä multa sitten loppui kaikki raskausoireet kuin seinään. Ei enää väsyttänyt, eikä etonut eikä mitään muutakaan. Kipuja tai vuotoa ei ollut. Ainut merkki, josta tajusin asioiden olevan huonosti, oli raskausoireiden loppuminen. Siksi nyt tässä raskaudessa tarkkailen näitä oireita extra paljon. Toisessa ultrassa sitten huomattiin, että alkio oli jo alkanut surkastua ja sain lähetteen sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen. Hcg:tä tietty löytyi verestä vielä pitkään keskenmenon jälkeenkin, taisi nollautua vasta n. kuukauden päästä keskeytyksestä. En halua pelotella teitä, mutta mulla ainakin oli selkeä merkki keskenmenosta oireiden loppuminen. Yksi oireeton päivä ei vielä tarkoita mitään, mutta jos viikkoon ei ole mitään, niin se voi olla huono merkki.

Mullakin on flunssanoireita, jotka ehkä osittain peittävät raskausoireita. Onneksi sentään ei ole kuumetta.

Mä soitin myös neuvolaan ja aika varattiin varhaisultran jälkeiseen aikaan. Neuvolantäti oli kyllä tosi tsemppaava. Lupasi lähettää materiaalia postitse kotiin nyt heti. Tylsää, jos matsku tulee ennen ultraa ja ultrasta saa huonoja uutisia ja joutuu perumaan neuvola-ajan :/ Mutta sellaista elämä on.

 
Huomenta!

Tervetuloa vanhat tutut ja uudet tulijat!

Heti omiin huoliin: mulla on kans selkeesti oireet vähentyneet! Aikaisemmin alavatsan säännölinen nipistely oli hyvä ja mua rauhoittava merkki, nyt niitä ei tunnu, välillä vaan kipuilee hieman. Rinnat on kyl vielä vähän kipeet ja väsymys vaivaa. Vuotoa tai tuhruja ei kuitenkaan ole, mutta eihän se mitään kerro... :( Ja varsinkin noiden Angelan kokemusten jälkeen paniikkikäyrä on nyt tosi korkeella! Angelan kokemus on hyvä muistutus siitä, et mitä tahansa voi tapahtua, ja huomisessa ultrassa pitää sit varautua kaikenlaisiin uutisiin.

Mä kävin eilen neuvolassa, ja ultra siis on huomenna. Olis ollu kyl parempi jos ne olis olleet toisin päin... neuvolantäti oli tosi kiva ja rohkaiseva, ja ehdittiin siitä kaikki perustarkastuksetkin käymään läpi. Kyl se käynti loi taas uskoa tähän, mutta ennen ultraa en kyllä usko mitään, etenkin kun nää oireetkin vaihtelee miten sattuu.

huoh... on tää kyl aivan järkyttävää piinaa! Mut sen tiedän, et jos ultrassa tulee huonoja uutisia, niin tää tulee alas korkeelta ja kovaa, sen takia haluan valmistelle itseäni myös siihenkin. Mies kovasti tsemppaa ja koittaa pitää positiivisen ajattelun yllä, mut mä en mahda mitään näillä kamalille epäilyksille, vaikka peruspositiivinen luonne olen muutoin.

Neuvolan mukaan mulla olis menossa tänään 6+5, eli 4 päivää enemmän tulis neuvolan laskuopin mukaan. Niiden koneet laskee suoraan edellisistä kuukautisista, ei ole muita vaihtoehtoja sinne syöttää esim. tarkempaa hedelmöittymistietoa. "Raitasen laskuopin" (ja Raitasen klinikan :D ) mulla siis olis nyt 6+1.

mm72 ja Angela: mulla on menny Luget jo 4 viikkoa, ja vielä pari viikkoa edessä. Limakalvot on ärsyyntyneet siitä nyt viimeisen viikon aikana, ja sellainen hiivamainen kutina on ihan hillitöntä. Ei kiva!

Näihin tunnelmiin... Voikaa hyvin!!
 
Hei! Eikös selkäkipu voi myös olla raskausoire -- ainakin ystävälläni oli. Mä ainakin koetan saada itseni ajattelemaan, että näin aikaisin eivät varsinaiset raskausoireet eivät ole vielä edes alkaneet... Toivotaan, että näin on meidän jokaisen kohdalla. Olisihan se aika kummallista, että kaikilla meillä olisikin alkio menehtynyt vuotamatta ulos. Eiköhän tässä vaiheessa oireettomuus ole vielä aivan normaalia. Joten häntä pystyyn! (Samalla vakuutan asiaa itsellenikin.)

Lugeista: mä joudun käyttämään Lugeja ja Zumeja viikolle 12 asti. Näin TAYS:lla on PAS:in ohjeissa. Hormonien voimalla siis edelleen mennään.

Missä te muut olette hoidoissa?

Eilen soitin neuvolaan ja tänään jo oli postissa tullut infopaketti raskaudesta. Täytyypäs perehtyä siihen.
 
:wave:

Lion32, vieläkö sulla vuotelee??

Angela77, ihan varmaan näitä oireita etsii vielä isommalla luupilla jos on jo km takana, ja joka alkoi niinkun sulla... Mun mielestä menkkaoireet on rauhoittavia, mun ainoassa raskaudessa alkuviikot oli täys kopio menkkoja edeltävistä tuntemuksista. Ja pientä vuotookin tuli silloin tällöin, mutta niin se raskaus vaan kesti loppuun saakka!
Ruokahalu on täälläkin turhan iso :/ Ei tosiaan olisi varaa...

Raitanen, täällä peukut tanassa sun huomiselle ultralle! Uskon, että jännittää, tule antamaan tarkka raportti sitten!!

Ellastiina, mä olen hoidossa hkin väestöliitossa. Soisin, että ensiviikon käynti olisi viimeinen siellä. Mä en ole vielä soitellut neuvolaikaa, aattelin sit ultran jälkeen, JOS on tarvetta. Onhan siinä monta viikkoa ennenkuin ensikäynti pitää olla tehtynä.

(.) Kävin terveysasemalla tän flunssan takia ja sain vielä huomisen saikkua, sit alkakin loma =) Mulla on ihana lääkäri sielläkin, hyvän tahtoisesti nauroi ja tyynnytteli kun kerroin tästä oireettomuus- paniikistani. Oli sitä mieltä, että viikkoja on niin vähän, ettei oireita vielä juurikaan voi olla, tulee myöhemmin jos on edes tullakseen. Näinhän se on, MUTTA...

Nenä on sen verran tukossa että mun pakko käyttää limakalvoja supistavaa nenäsuihketta, ei todellakaan saisi jos on raskaana. Mutta aattelin sitten, että kunhan en nyt koviin huumeisiin ja muuhun kiellettyyn sekaannu :p niin suihkin ne pienet määrät että saa hegitettyä. Tässä ei paljon höyryhengittely ja nenäkannut auta...

Tänään on mun mielestä ollut alamahajomottelua selkeesti enemmän. Toivottavasti tietää hyvää... :headwall:
Mielentyyneyttä toivotan kaikille!
 
Raitanen: tosiaan tsemppiä huomiseen ultraan! Ihan käy kateeksi, että sulla on se jo huomenna.

).( Mulla tuli nyt illalla verta ihan pikkuisen Lugejen valuessa ulos. Se masensi kyllä aika paljon. Onneksi ei sen jälkeen ole tullut. Toivottavasti ei enää vuoda, sillä se muistuttaa viime syksyisestä keskenmenosta. Silloin mulla oli rankkoja kuukautismaisiakramppeja ja samalla tuli aina verta illansuussa (aina samaan aikaan).

Kamalaa tämä odottaminen, kun EI tiedä... Tein raskaustestinkin tosi laimeasta pissasta, vaikka siitä ei kyllä mitään hyötyä enää tässä vaiheessa ole... Selkeä viivahan siihen tuli. Mutta ei se sitä kerro, onko nousu- vai laskusuuntaa menossa.

mm-72: voimia sulle flunssan kanssa painimiseen! Mä en yhtään siedä nenätukkoisuutta. Sarvikunokannun otin käyttöön jo ennen PAS:ia, kun ajattelin, että se auttaisi, ettei tule nuhatippakierre päälle. Kuivailma saa mun nenän tukkoiseksi ja usein joudun sitten nenätippakierteeseen. En tiedä olisko siitä ollut apua, sillä viikonlopun kova kurkkukipu ei lopulta muuttunutkaan nuhaksi, kuten normaalisti käy! Vai olisiko se voinut olla raskausoire... En tiedä!
 
Moi,

Epätoivo valtaa :ashamed: Kaikki oireet loppu! Miten muilla? Oon kyllä niin peloissani, että tämäkin raskaus menee kesken. En käsitä, miten oireet taas loppui, mulla oli selkeitä oireita pe-su, mutta sen jälkeen ei oikein mitään. Koko ajan tutkin itseäni, ja ei ole mitään ihmeempää. Nyt on aika "krapulainen" olo, mutta se johtuu siitä, etten ole nukkunut kunnolla moneen yöhön, kun esikoisen flunssa valvottaa ja itselläkin vähän flunssaa.

Tiedän, että alkuraskaus voi olla oireeton, jokainen raskaus voi olla erilainen, mutta kaksi raskautta kokeneena tiedän, että mulla kuuluu rv 6 eteenpäin väsymys ja etominen. Ja niitä ei nyt ole. Mun tekisi mieli aikaistaa ultra-aikaa viikolla, mutta en halua pilata esikoisen synttärijuhlia, joten varasin ultran juhlien jälkeiselle viikolle, siis jos tulee huonoja uutisia, niin olisi vähän vaikea olla iloisella mielellä synttäreillä. Vaikkakin, jos oireet eivät palaa, tiedän jo, että kesken on mennyt. Mitään vuotoa ja kipuja ei ole, selkää koskee jonkin verran.

Tässähän tulee ihan hulluksi :/
 
Mä sain saikkua loppuviikoksi. Työterveyden hoitaja oli tosi ihana, kun lähdin se kysyi saako halata. Hän sanoi, että hänellä on sellainen tunne, että kaikki menee hyvin kuitenkin. Käski lepäämään.

Mun suunnitelma on se, että soitan klinikalle ja pyydän lähetteen hcg-verikokeeseen. Jos voisi käydä kahdessa verikokeessa, jotta näkisi, että mihin suuntaan hormonitaso liikkuu ja onko nousussa. Työterveydestä ei hoitaja pysty laittamaan raskauteen liittyvään verikokeeseen, koska se ei kuulu työterveyden piiriin.

Angela
: Voimia sulle! Myös mua piinaa sama asia. Missä ne oireet viipyvät? Ja se yhdistettynä tuohon pieneen tuhruun saa mut kyllä ihan epätoivon valtaan. Kunpa voisi siirtyä ajassa kuukauden eteenpäin... Pääsisi yli tässä kamalan piinaavasta ajasta.
 
Moikka kaikille!

(.) Mulla edelleen vuoto päivittäin... Pyyhkiessä tulee välillä myös ns. pieniä veriklönttejä :/ Menkkamainen olo alavatsassa ajoittain, esim. eilen oli enemmän illasta ja tänään tuntuu jo nyt. Apua :headwall: Rinnat on edelleen hiukan arat ja pahoinvointia silloin tällöin, mut kaikki noi voi johtua myös lääkkeistä... Mietin kans, et pitäskö pyytää verikokeisiin, kun pissatesti ei oikeestaan kerro mitään...

Ellastiina Kerro, jos kysyit verikokeeseen pääsyä, et pääsitkö. Mä olen myös TAYSissa hoidossa. Kysyn sit kans!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
 
).( Kirkasta vuotoa jo tullut. Eiköhän tämä raskaus taas meidän osalta ala olemaan tässä... Kipuja ei kuitenkaan ole ollut. Pienen pieni toivo on siitä, että tämä olisi se toinen kaksosista ja vahvempi alkio olisi edelleen kiinni kohdussa. Tosin juuri tuo oireettomuus vaivaa... Miksi lauantai iltana kuvotti, mutta sen jälkeen ei mitään mainittavaa...

Lion32 tuolla meidän PAS-pinolla on kyllä ollut varmasti kaikkien aikojen huonoin tuuri. Voisko tämä oikeasti olla laman aiheuttamaa henkistä lamaannusta, joka aiheuttaa sen, että alkiot eivät kiinnity tai sitten menevät kesken... Meillä olisi pakastin nyt niinkuin tyhjä... Sitten epäilyttää se, että jos kaksi kertaa on jo käynyt samalla tavalla, että menee aina kesken, voiko meillä enää olla minkäänlaista hyvää ennustetta lapsen saamisen suhteen... Adoptiojonotkin ovat viisi vuotta... Sitten täällä päässä aletaan olla 40v. ja vauvaa ei varsinkaan enää sen ikäiselle anneta edes adoptioon. Ilmoittelen miten verikokeen kanssa käy...
 
Hyvänen aika naiset... Nyt ei saa joutua paniikkiin (paraskin puhuja..) Sitten kun vuotaa niin maan pentuleesti ja kramppaa niin on vasta aihetta ajatella pahinta! Pienet vuodot ei haittaa, eikä varsinkaan jos alkioita oli 2! Ette anna nyt periksi!
Mä tuotan epäonnea joka pinoon |O
Tammikuun ivf-pinossa on kolminkertainen määrä hoidossa epäonnistuneita kuin niitä joilla (siinä vaiheessa) oli plussa....
:(
Hengessä mukana :hug:
 

Yhteistyössä