Alle 25- vuotiaat kuumeilijat Vol.2

  • Viestiketjun aloittaja Vol 2
  • Ensimmäinen viesti
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?

Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?

Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)
no tuota noin..Minulla takana peruskoulu ja lukio,ei muuta. :eek:
Mutta kyllä tässä nyt kovasti koitellaan jospa meitä tulisikin kolmas.Haen yhteishaussa jatkokoulutukseen,ja jos en siihen päivään mennessä ole raskaana niin kyllä kouluun menen opiskelemaan.Todennäköisesti käyn sen koulun loppuun ja sitten yritetään uudestaan.Voi kyllä ollakin että sen aikana.Kun tuo paikka ei kouluta kuin 2 vuotta.

Olen hakenut nyt kahteen työpaikkaan ja tukeahan opiskelija saa.Toukokuulle saan sitä.Uskon rahan riittävän jos säästeliäisesti elää,mies kun on töissä.
 
baabaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?

Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)
Itsellä takana peruskoulu ja ammatillista koulutusta jälellä parisen kuukautta, kunhan vaan menisin sinne takasin ja hoitasin loppuun. Meillä oma firma, joka tuottaa sen verta että pärjätään (ja ehkä vähäm enemmänkin) ja sen lisäksi käyn osa-aika töissä tienaamassa "taskurahaa". Ja kaikki työt soviteltu siihen malliin että esikkomme on kotona, eikä päivähoidossa. Miehen kanssa vuorotellaan siis lapsen kanssa oloa. En kyllä raskaaksi tullessani miettinyt paljoakaan miten tullaan toimeen, aina se raha jostain tulee kuitenkin ja pärjätään.
 
Tasku Venus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?
Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)
minä taas olen jo valmistunut 3 vuotta sitten, työpaikka on, vaikka ei vakituinen. tosin tätä mun työsopimusta jatketaan aina kun se loppuu. (en tosin tiedä miten kauan.) :/
eli taloudellisesti nyt menee ihan ok. mies etsii nyt työpaikkaa, tiedän että se löytää sen pian. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?
Moi,

Mulla on takana 2v yliopistolla ja nyt toinen vuosi amk:ssa. Esikoisen sain tossa alanvaihdon yhteydessä. Hain opiskelupaikkaa raskaana ollessani ja sain sen. Esikoinen syntyi syksyllä, joten pidin ensimmäisen vuoden taukoa. Onhan toi yhdistelmä lapsi+opiskelu(+työ) välillä rankkaa, mutta sitä oppii kummasti priorisoimaan asioita. Mulle lisäraskautta toi esikoisen sairastelut, eka vuosi opiskeluissa (poika oli 10kk kun aloitin, meni silloin hoitoon) oli jatkuvaa poissaoloa, mutta silti hyvin sain kurssit läpi. Kyllä mä uskallan yrittää toista lasta tähän samaan rupeamaan. Jos tässä tärppää niin en tiedä miten toimin. Jäänkö vuodeksi kotiin, vai jatkanko opiskeluja heti toisen lapsen kanssa. Aika saa näyttää.

Lapsi ja opiskelu kyllä vaatii hyvät tukiverkostot tai ne ovat kyllä todella suureksi avuksi. Meillä onneksi molempien vanhemmat ovat voineet auttaa todella paljon, varsinkin noilla sairastelujaksoilla.

Meillä aika pitkälti eletään miehen rahoilla. Samoilla rahoilla maksetaan myös asuntolainaa. Toisaaltaan, tässä n. puoli vuotta sitten aloin tekemään itsekin töitä. Sellaiset 14 tuntia viikossa + 5 tuntia lisäksi joka kuukausi. Kesätyöstä saadut rahat säästettiin talven elämiseen. Koska molemmat kumminkin tekevät töitä, niin meidän ei ole tarvinnut kamalasti tinkiä mistään. Jos tiukempaa tulee (ja avrmasti niitäkin hetkiä tulee), niin silloin vain pitää tinkiä vähemmän tärkeimmistä asioista.

Mä olen ihan tyytyväinen että olen saanut jo yhden lapsen nuorena. Toivottavasti saan myös toisenkin.
 
kuupää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?

Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)

Minulla on peruskoulu ja lukio, ja nyt oon talouskoulussa. Lapsi saa tulla millon vaan tahtoo. :) Toivotaan että pian jo ilmottais itsestään. Oon miettiny, että jos vauvaa ei kuulu, meen opiskelemaan (johan täsä pian pitäs päättää mihin hakis..). Jos taas vauva pian itsestään ilmottelee, en edes hae mihinkään. Kun lapsen tekoon ryhdytään, ryhdytään siihen kunnolla ja jään kotiäidiksi vuosiksi. Vasta sitten kun viimeinenkin lapsi on tarpeeks iso (vähintään kolme) niin voi harkita opiskelua taas.

Köyhiä tullaan olemaan, se on selvää. Mutta mies on sellasella alalla että aina tulee töitä riittämään, joten sitä pärjätään jos vaan osaa käyttää sen vähän rahan viisaasti. Siihe oon saanu hyvää koulutusta jo omassa kotonani, köyhässä perheessä eläny, oppinu jättämään ne turhat ostokset pois ja muutenki tiedän missä voi säästää ja miten. =) Ja miehellä sama homma.

Ei pelota yhtään se, miten pärjätään. :) Riskejä on joka asiassa...
 
alabama
Toi mitä kuupää puhu niin kuulosti ihan mun ajatuksilta.. :)
Paitti että kotiäidiksi en aio moneksi vuodeksi jäädä.Ensimmäisen syntymästä joku vuosi pari niin menen jatkamaan/aloittamaan seuraavat opiskelut.
 
Mä olen kokenut opiskelun todella hyväksi vastapainoksi lapselle (monet puhuvat töistä samoin). Siinä on jotain ihan omaa, sitä omaa aikaa ja itsensä kehittämistä. Jotain vain ihan vain itselle. Toki välillä on huono omatunto, kun ei ole tarpeeksi aikaa, mutta on vain hetkellisiä tilanteita. Ei mun pää kestäisi kotiäitiyttä. Mä taidan olla jonkin sortin uraihminen. Toisille taas kotiäitiys sopii paremmin ja se heille suotakoon. On todella hyvä että meitä on monenlaisia. Ai että olisi tylsää jos kaikki olisi vain töissä tai vain kotona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 12:38 vierailija kirjoitti:
Heippa


Olen itse kanssa alle 25v. Kova on kuume.. =)
Mutta mietin että miten te muut uskallatte näin nuorella iällä tehdä lapsia noin talouden kannalta? Eli oletteko oikeasti ehtineet jo opiskella, siis esim yliopisto ja AMK opinnot loppuun? Vai aiotteko keskeyttää?

Itseäni ainakin huolettaa raha kun olen vielä piiiitkään opiskelija. Puoliso ei ole, mutta aika hassulta tuntuisi jäädä elelemään siivelle.

Millainen on yhtälö opiskelu,osa.aika työ ja lapsi..? Kokemuksia?

Onnea muille yritykseen! (Kunpa itse uskaltaisi..)
Olen käynyt lukion ja valmistunut vuosi sitten AMK:sta. Töitä olen tehnyt kohta vuoden ajan. Esikoinen syntyi kesken koulun, olin vuoden kotona ja sitten jatkoin opiskelua, tein mm opinnäytetyön äitiyslomalla. Minusta koulussa käynti vauvan kanssa oli helpompaa kuin nyt työssä olo (paitsi taloudellisesti). Mies on muutaman vuoden vanhempi ja tehnyt koko ajan töitä. Välillä on ollut tiukkaakin, mutta hyvin ollaan toimeen tultu ja 5 vuotta maksettu asunto ja autolainaakin. Olen sitä mieltä, että lapset on tehtävä nuorena ja vanhempana voi sitten nauttia mummoilusta täysillä. Mitäs kysyitkään.. niin miten uskalletaan; voihan sitä miettiä miten tähän maailmaan ikinä uskaltaa lapsia tehdä, mutta kai se on vain pakko olla miettimättä sen enempää. Enemmän minua huolestuttaisi käydä nelikymppisenä lasten tekoon. Ei muuta kuin rohkeutta vaan ja listalle mukaan kuumeilemaan! En ole katunut vielä päivääkään!

(.) ei vieläkään ovista näkyvissä... huoh.. :/
 
alabama
Torstai 11.1.2007

alabama.............................kp 13/31
baabaa...............................kp 32/26-28
BellaMaria...........................kp 13/28-30
iita82..................................kp 19/45-63
Isaa83................................kp 17/39
Maariana83.........................kp ?
Mamma-83..........................kp???
mato82...............................kp 80/28-40
Mii83..................................kp 29/28-31
Minky.................................kp 14/35-38
minsku83............................kp 31/28-30
minttu-82............................kp ?
Nasu86...............................kp 81/29-38
Nyhverö..............................kp???
PikkuM................................kp 11/30-32
Sitä saa mitä tilaa.................kp 47/26-28
Supsis..................................kp ?
tiinu83..................................kp 26/n35
kuupää.................................kp 31/30-32
Vilinäiti.................................kp 4/36
Vilja84..................................kp 36/32
wannabe-mami......................kp ???
Yh-mamuli84.........................kp 21/28-30


PLUSSANNEET

rusina83...............................kp 30/30-36
äiti82
Jenmo85...............................kp27/28-32
Rouva-K...............................kp26/28-31
Metsätähti.............................kp 33/28-30
Nallekarkki85
Misse81
JoannaH...............................kp 38/30
Wolferiina.............................kp 34/28-34
pikkupeikko85.......................kp 25/28-29
Baby.....................................kp 50/28
Marica Mehiläinen....................kp 38/28-??
ehlk.......................................kp 87/30

 
yh-mamuli84
Ite oon suorittanu jo yhen ammattikoulu tutkinnon ja sit olin töissä jonkun aikaa ennen kun ensimmäinen ilmotti tulostaan. Äitiyslomalla ja kotihoidon tuella pärjäs ihan hyvin kun osas oikein rahan käyttää...
Nyt opiskelen ensimmäistä vuotta ja mies on vielä toistaseks työtön.
Ei mua ainakaan pärjääminen taloudellisesti huoleta, kyllä sitä jotenkin aina pärjää kun osaa käyttää ne rahat oikein. Eikä kaikki oo pelkästä rahasta kiinni, vaikka ei mitään ilmaseks saakkaan. Eli hyvin uskallettiin me ainakin alottaa yritys. Tiukkaa välillä tekee, mutta kyllä kaikki perustarpeet on aina pystytty kunnialla hoitamaan niin itselle kun lapsellekkin. Sit kun seuraava tulee niin aattelin kans olla vuoden kotona ja jatkaa opintoja, riippuu tietenkin koska tärppää :)
Jännityksellä ootan et alkaako menkat vai saako testata... jännitys tiivistyy
Jaksamisia kaikille :wave:
 
Täälläkin kuumeillaan ja pahasti. Ensi kuussa heitetään laastarit nurkkaan ja katsotaan josko meille pieni ihminen haluaisi tulla.
Itse opiskelen yliopistossa ensimmäistä vuotta ( kohta muuttuu opinnot etätaisteluksi )ja ukko on töissä, jaloissa pyörii sylivauvaksi itseään luuleva koiruus kaksi vee.
 
alabama
Perjantai 12.1.2007


alabama.............................kp 14/31
baabaa...............................kp 33/26-28
BellaMaria...........................kp 14/28-30
iita82..................................kp 20/45-63
Isaa83................................kp 18/39
Maariana83.........................kp ?
Mamma-83..........................kp???
mato82...............................kp 81/28-40
Mii83..................................kp 30/28-31
Minky.................................kp 15/35-38
minsku83............................kp 32/28-30
minttu-82............................kp ?
Nasu86...............................kp 82/29-38
Nyhverö..............................kp???
PikkuM................................kp 12/30-32
Sitä saa mitä tilaa.................kp 48/26-28
Supsis..................................kp ?
tiinu83..................................kp 27/n35
kuupää.................................kp 32/30-32
Vilinäiti.................................kp 5/36
Vilja84..................................kp 37/32
wannabe-mami......................kp ???
Yh-mamuli84.........................kp 22/28-30


PLUSSANNEET

rusina83...............................kp 30/30-36
äiti82
Jenmo85...............................kp27/28-32
Rouva-K...............................kp26/28-31
Metsätähti.............................kp 33/28-30
Nallekarkki85
Misse81
JoannaH...............................kp 38/30
Wolferiina.............................kp 34/28-34
pikkupeikko85.......................kp 25/28-29
Baby.....................................kp 50/28
Marica Mehiläinen....................kp 38/28-??
ehlk.......................................kp 87/30
 
alabama
Perjantai 12.1.2007


alabama.............................kp 14/31
BellaMaria...........................kp 14/28-30
iita82..................................kp 20/45-63
Isaa83................................kp 18/39
Maariana83.........................kp ?
Mamma-83..........................kp???
mato82...............................kp 81/28-40
Mii83..................................kp 30/28-31
Minky.................................kp 15/35-38
minsku83............................kp 32/28-30
minttu-82............................kp ?
Nasu86...............................kp 82/29-38
Nyhverö..............................kp???
PikkuM................................kp 12/30-32
Sitä saa mitä tilaa.................kp 48/26-28
Supsis..................................kp ?
tiinu83..................................kp 27/n35
kuupää.................................kp 32/30-32
Vilinäiti.................................kp 5/36
Vilja84..................................kp 37/32
wannabe-mami......................kp ???
Yh-mamuli84.........................kp 22/28-30


PLUSSANNEET

rusina83...............................kp 30/30-36
äiti82
Jenmo85...............................kp27/28-32
Rouva-K...............................kp26/28-31
Metsätähti.............................kp 33/28-30
Nallekarkki85
Misse81
JoannaH...............................kp 38/30
Wolferiina.............................kp 34/28-34
pikkupeikko85.......................kp 25/28-29
Baby.....................................kp 50/28
Marica Mehiläinen....................kp 38/28-??
ehlk.......................................kp 87/30
baabaa...............................kp 33/26-28

 

Yhteistyössä