Aloitus 1.1.2011 Löytyisikö kanssa-aloittelijoita painonpudotus urakkaan??

IhanaValo
No, kokeillaas..

Nikki: IhanaValo
Pituus: 168cm
Aloituspaino: 84,8kg (3.1.-11)
Tavoitepaino: 1.tavoite 80kg->2. 75kg->3. 70kg ->lopullinen: alle 70kg :)
Paino nyt: (pvm) 84,8kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Miulla muuten on sama homma kuin herkkupepulla, melkein samoissa lukemissa oon nyt ku mitä oli kuopuksen loppuraskaudessa..oli järkytys kun sen tajusin. Hirveesti on tullu painoa tässä viimesen vuoden aikana, osa varmaan selittyy lääkityksellä(mm.kortisonia) mut on tässä takana ihan rehellistä liikasyömistäkin+liikunnanpuutetta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Teen listauksen kunhan useampi on ilmoittanut tietonsa...

BelloMamma: Missä päin sä Cambridgailet? Itse täällä Kehä III:n sisäpuolella. Tsemppi ja halu laihtua on kova. Kuinka pitkälle se kantaa, sen näkee keväämmällä. =)
 
Viimeksi muokattu:
Nikki: BelloMamma
Pituus: 170cm
Aloituspaino: 131.8kg (3.1.11)
Tavoitepaino: Jos nyt aluks vaikka alle 100kg
Paino nyt: 131.8kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Olkkis Mä cambridgaan täällä 50km päässä siitä kehä kolmosesta =) Kiva kun on joku muukin samassa lähtötilanteessa ja samoilla metodeilla lähdössä kilojansa karistamaan. Vertaistukea =)
 
Mun on kans ehkä helpompi itselle, jos laitan nuita välitavotteita. Tavoitteena päästä ehkä jopa niihin lukemiin, joissa olin kun tapasin mieheni. Silloin painoin 66 kg ja siitä on oikeesti aikaa vaan reilu vuosi!!! Ihan uskomatonta miten kiloja on kertyny ihan vaan omaa laiskuuttaan... pakko myöntää olen heikkona herkkuihin. :ashamed: Parisuhde lihottaa!

No mutta lähinnä ajattelin aluksi ihan reippaasti saada vaan nuo vararenkaat sulamaan, jonka jälkeen keskityn enemmän kiinteytymiseen. Sit ei tuolla painolla oo niin merkitystä, sehän voi jopa nousta kun lihasmassa kasvaa...jos kasvaa. Pääasia et saisin peilikuvan, johon oisin itse tyytyväinen. Meinasin lentää persiilleen ku äsken mittasin vyötärönympärykseni, 95 cm!! Eikös sen pitäis naisilla olla alle 80 cm? Huhhuijaa....melkoinen röllykkä.

Mut aluksi siis enemmän ruokavaliota muuttamalla, herkut ja alkoholi pois ja vähähiilihydraattisella mennään. Ja tietysti liikuntaa lisäämällä, pääasiassa varmaan lenkkeilyä mun kohdalla.

Nikki: Horrorpop
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 79 kg (3.1.11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 75 kg, 2. tavoite 70 kg, 3. tavoite alle 70 kg...
Paino nyt: 79 kg (3.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -
 
Täytyy sanoa, että olin äsken lentää perseelleni :rolleyes: Siis ennen joulua kävin viimeksi vaa'alla ja silloin paino oli paljon pienempi kuin nyt... Uutena vuonna nautiskellut nakit ja sipsit tais jäädä suoraan mun vyötärölle :headwall: Se eilinen arvaus painostani osui vähän alakanttiin... Eli tässä mun lista.

Nikki: herkkupeppu
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 87,5kg (4.1.-11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 80kg 2. 75kg 3. 70kg ja allekin
Paino nyt: 87,5kg (4.1.-11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Kummasti motivaatio kohosi asteella tai parilla lisää!
 
Nikki: herkkupeppu
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 87,5kg (4.1.-11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 80kg 2. 75kg 3. 70kg ja allekin
Paino nyt: 87,5kg (4.1.-11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: Horrorpop
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 79 kg (3.1.11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 75 kg, 2. tavoite 70 kg, 3. tavoite alle 70 kg...
Paino nyt: 79 kg (3.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: BelloMamma
Pituus: 170cm
Aloituspaino: 131.8kg (3.1.11)
Tavoitepaino: Jos nyt aluks vaikka alle 100kg
Paino nyt: 131.8kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -


Nikki: eeka89
Pituus: 164cm
Aloituspaino: 62,5kg (2.1.11)
Tavoitepaino: 57kg
Paino nyt: 62,5kg (2.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: Ella-Stiina
Pituus: 156cm
Aloituspaino: 57,7kg (3.1.-11)
Tavoitepaino:52kg
Paino nyt: 57,7kg (3.1.-11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: IhanaValo
Pituus: 168cm
Aloituspaino: 84,8kg (3.1.-11)
Tavoitepaino: 1.tavoite 80kg->2. 75kg->3. 70kg ->lopullinen: alle 70kg
Paino nyt: (pvm) 84,8kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: Olkkis74
Pituus: 168cm
Aloituspaino:135.9kg (3.1.11)
Tavoitepaino: Päästä alle 100kg:n
Paino nyt:135.9kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: miss.piggy
Pituus: 179 cm
Aloituspaino: 113kg
Tavoitepaino: 1. tavoite paino 99kg 2.tavoite paino 85kg
Paino nyt: 110,5 (oli tänään pakko käydä puntarissa ja katsoa onko nesteitä lähtenyt)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: mutru
Pituus: 164 cm
Aloituspaino: 75,7 (3.1.11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 73kg, 2. tavoite alle 70kg, 3. tavoite 67kg, 4. tavoite 63kg
Paino nyt: 75,7 kg (3.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: cherrrye
Pituus: 163cm
Aloituspaino: 73kg
Tavoitepaino: 60kg (vielä joskus..)
Paino nyt: 73kg (5.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Nikki: Haave
Pituus: 164cm
Aloituspaino: 88,3kg
Tavoitepaino: 64-67kg eli normaalipaino
Paino nyt: 88,3kg (5.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Päivittelen listan vaikka kerran viikossa maanantaisin niin pysyy suurin piirtein linjassa tää. Kun uusia tulee mukaan niin pistäköön vaikka mulle yv:na tietoo niin päivittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on listaa tehtynä. Jos on virheitä niin pistäkää yv:na tietoo mitä pitää korjata niin korjailen.

Tulipa muuten sellainen asia tässä mieleen että pitääkö teistä kukaan blogia laihdutuksestaan? Mä pistin itselleni pystyyn blogin joka on lähinnä päiväkirja, johon kirjoittelen tuntemuksiani ja kerron etenemisestäni. Ei kaadu kaikki sitten miehen ja lasten niskaan jos tulee takapakkeja.
 
Mä olen kanssa miettinyt blogin aloittamista, mutta kun ei ole sellaisen pitämisestä mitään kokemusta, niin täytyy vielä vähän tutustua asiaan. Jos olkkis haluat niin laitatko mulle vaikka yv.nä sun blogin osoitteen, olis kiva lukea =)
Mä söin äsken sellaisen tomaattisopan ja se oli aivan uskomattoman kamalaa, meinaa vieläkin potkia ylöspäin =( Aamulla join mansikkapirtelön ja se oli ihan jees! Tosi hyvin sulla olkkis jo paino pudonnut, toivottavasti mulla alkaa yhtä hyvin.
 
BelloMamma: Laitoin yksärin. :D

Painon tippumisesta: Täytyy muistaa että tuossa on punnittu kahdella eri vaaalla ja alkupaino on illalla ja tämän hetkinen paino on sitten kotona omalla vaaalla aamulla punnittu. Eli ei ehkä ihan suoraan vertailukelpoista mutta laitoin kuitenkin.

Mä oon tykännyt tähän mennessä kaikista maistamistani keitoista. Ainoastaan se purjo-perunakeitto ei ollut ihan lähellä sydäntä muttei sekään pahaa ollut. Lemppari on tähän astisista ollut se kana-herkkusienikeitto. Sitä vois syödä vaikka kuinka ja paljon, muttei viitsi ihan sillä sopalla pelkästään mennä ettei tuu kyllästymistä.

Kohta kahvakuulailemaan ja sen jälkeen ehkä 30min spinningiin... Jos vaikka sais extraenergiaa kulutettua. Tosin käyn muutenkin pari kolme kertaa viikossa polkemassa spinningiä niin ei tää kauheesti oo uutta, mutta kaikki täytyy tehdä jotta kilot karisee.
 
Mulle sopii kanssa maanantai punnituspäiväksi.

Tää rampaa vessassa vajaan puolen tunnin välin. Oli pakko jo vähentää juomista, muuten en saa yöllä nukuttua. Olen aiemmin juonut ihan liian vähän ja kyllähän sen tietää kuin käy jos vetääkin yht´äkkiä 3litraa vettä.
 
Mullekin käy kyllä hyvin tuo maanantai punnituspäiväksi!

Täällä on lähtenyt tämä "terveellisempi" elämä käyntiin ihan mukavasti. Kaikki herkut on nyt jonkun aikaa kokonaan pannassa. Mulla ei nimittäin ole mitään kohtuutta tuossa herkuttelussa vaan jos mä esimerkiksi otan pussista pari karkkia niin sitten on pakko syödä kaikki loputkin :D Ajattelin että jos jonkun aikaa olisin kokonaan ilman karkkia, suklaata, sipsejä ym ja sitten kun tämä painonpudotus on saanut vähän tulta alleen niin yrittäisin opetella tuota kohtuullisuutta hieman.
 
Hei

Mahtuuko mukaan? Itse aloitin nutrilett kuurin 2.1. ja toivon että tänään pääsisin ketoosiin, niin päänsärky ja mieliteot helpottaisi.
Olen niin monet kerrat yrittänyt laihduttaa mutta aina tulee jos jonkinmoisia juhlia missä on liikaa mielitekoja, mutta nyt on tämä alkuvuosi rtauhoitettu ettei mitään juhlia ole näköpiirissä, niin saan rauhassa yrittää pudotella painoa.

Joulun jäljiltä vaaka kirkui punaisena 113kg. Eli nyt jos koskaan täytyy jotain tapahtua.

Mutta omat juttuni siis,

Nikki: miss.piggy
Pituus: 179 cm
Aloituspaino: 113kg
Tavoitepaino: 1. tavoite paino 99kg 2.tavoite paino 85kg
Paino nyt: 110,5 (oli tänään pakko käydä puntarissa ja katsoa onko nesteitä lähtenyt) ;)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Tsemppiä kaikille! =)
 
Huomenta.

Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Tuo isompi tyttö (2v.9kk) piti puoli yötä hereillä (0:30-3.00) ja sit kun pienempi heräs kuuden jälkeen maidolle, niin eiköhän tuokin pompannut ylös... huoh.. väsyttää |O

Mutta jotain positiivistakin.. eilinen vessassa ramppaaminen kyllä jo kieli siitä kuin paljon ropassa on ylimääräistä nestettä ja aamu paino olikin 128.5kg, eli 3.3kg vähemmän kuin maanantai iltana :) Mä olin niillä heinäkuun "tappo"helteillä viimeisilläni raskaana ja painoa tuli silloin kuukauden aikana 10kg.. nestettä, nestettä,sestettä! Tyttö sitten syntyi päivänä jolloin lämpöennätys rikottiin viiseisen kerran, eli 30.7 :heart: Ja en ilmeisesti ole niitä nesteitäkään saanut liikkeelle tässä 5kk aikana.
 
BelloMamma: Mullakin nesteitä lähtenyt nyt 2.8kg edestä. Lasken tuon painonvähennyksen tuosta maanantai-aamun 135.9kg:sta kun se on omalla vaaalla punnittu niin kuin muutkin. Katsotaan sitten minkä luvun tuonne listaan sitten päivitän. =)

Päivittelen noi viikon varrella mukaan tulevat aina tuonne kyseisen viikon listaan... Ei tuu sitten montaa listaa samalle viikolle. =)
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Piti oikein rekisteröityä, vaikka olen lukenut palstaa sännöllisesti jo vuoden verran. Olen ollut koko ikäni pyöreä, ja jonkinlaisen sukurasitteen vuoksi laihtuminen on ollut aina lähes mahdotonta. Orjallisella dieetillä saan pudotettua ehkä kilon kuukaudessa, jos sitäkään.

Synnytin tänä syksynä ensimmäisen lapseni, ja siinä missä monilla äititutuilla paino tippuu lähes itsestään alle lähtöpainon, minulta jäi laitokselle vain 2 kiloa. Myöhemmin lähti itsekseen vielä 4, mutta painon putoaminen loppui siihen. Kuusi kiloa on vielä jäljellä ja siitäkin olisi varaa vielä tiputtaa. Imetän vielä ja toivon että imetys kuluttaisi sen verran enemmän, että painon pudottaminen maltillisesti olisi mahdollista edes tämän kerran. Tämän kokoiseksi en halua jäädä.

Imetyksen vuoksi en voi alkaa tiukalle ruokavaliolle, joten panostan enemmänkin kuntoiluun. Ruokavaliona hyväkarppaus ja totaalinen herkkulakko. Punnitsen itseni joka aamu, ja lasken sunnuntaisin viikon keskiarvon. Keskiarvo saa sitten olla minun viikkopunnitukseni :)


Nikki: mutru
Pituus: 164 cm
Aloituspaino: 75,7 (3.1.11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 73kg, 2. tavoite alle 70kg, 3. tavoite 67kg, 4. tavoite 63kg
Paino nyt: 75,7 kg (3.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -
 
Viimeksi muokattu:
Heip ! Mahtuisinko miekin mukaan ?
Painoin ennen raskautta 60kg, mutta jotenkin noita raskaus-kiloja kertyi _yli äyräiden_ ja vaaka näyttikin 86kg synnärille mentäessä.. :O Synnytin syyskuussa 2010 ja tämän hetkinen paino 73kg, että pudotettavaa on ! Terveellinen ruokavalio ja n.30 min vaunuilua päivässä, katsellaa tuottaako tulosta.. Hope so.. :)

Nikki: cherrrye
Pituus: 163cm
Aloituspaino: 73kg
Tavoitepaino: 60kg (vielä joskus..)
Paino nyt: 73kg (5.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -
 
Lista päivitetty. Älkää hermostuko jos päivitykset hieman kestää. Tässä tuo juniori järjestää sen verran äksöniä ettei aina heti ehdi niitä tekemään.

cherrrye: Mulla on 09/09 syntynyt poika... =) Eli vuotta sun lastasi vanhempi. =)
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Ärsyttää kun jotenkin on koko ajan nälkäolo, sama juttu jo eilen.
Ja sit kun niitä kaloreita laitan ylös Kiloklubiin, niin tuntuu koko ajan että syön liikaa, vaikka ei välttämättä yli sen suosituskalorimäärän meniskään.
Ja sillon jos miulla on paha olla, joko surun, huolen, jonkin muun ahdistuksen takia niin sillon syön aina liikaa..Oon tosin yrittäny hillitä sitä nyt.
 
Hei
Täällä olis vielä yks halukas jolla olis painoa vaikka muille jakaa! Mulla ei tullut raskausaikana "kuin" 11kg mutta niistäkin vain 5 jäi laitokselle ja loput roikkuu vielä mukana. Ennen raskauttakin painoa oli jo merkittävästi liikaa ja nyt painoindeksi on jo yli 32. Poika on kohta 10kk ja äitiysloma loppuu ens kuussa. (Poika syntyi 2kk etuajassa niin sen vuoksi saan olla vanhempainvapaalla 11kk)

Minä aloitin tänään osanutraten, eli 2-3 pussia nutria/allevoa ja lisäksi 2 kpl pientä protsku+ kasvis ateriaa. Tällä mennään niin kauan ainakin kun noita vanhoja pusseja kaapeista löytyy ja kun ne loppuu niin katson vieläkö motivaatiota riittää pusseille vai siirrynkö normaaliin kevyeen ruokaan.

Tässä olis tämä mun rimpsuni:

Nikki: Haave
Pituus: 164cm
Aloituspaino: 88,3kg
Tavoitepaino: 64-67kg eli normaalipaino
Paino nyt: 88,3kg (5.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

Toivon todella että nyt tämä ryhmän tuki on se puuttuva linkki jolla saan painoa alas ja pitkäjänteisyyttä tähän laihdutukseen sillä olen koko syksyn "laihdutellut" itsekseni ja tuloksena kaksi kiloa LISÄÄ painoa.
 
IhanaValo: Lisää vedenjuontia niin se näläntunne helpottaa. Ihmislapsenhan pitäisi juoda se 2.5-3l/pv. Kun mä aloitin Cambridgen, join vain n. 1l/pv ja menin aina syömään kun tunsin "nälkää". Nyt kun tulee tosiaan juotua, niin ei oo nälän tunnetta ollut.

Haave: Mä aloitin kuntosalilla käynnin huhtikuussa09 ja sillä sain nesteet liikkeelle (paino putosi 7kg kun nesteet lähti liikkeelle). Varsinainen painonpudotus kuitenkin tyssäsi siihen etten "osannut" syödä säännöllisesti ja vähän. Saa nähdä miten nyt tämän kuurin kanssa onnistuu. Tai siis kuuri varmastikin onnistuu mutta kuurin jälkeinen aika on se, mikä mietityttää. =)
 
olkkis74 ja IhanaValo joskus oon lukenu ihan juttua tuosta, et usein ihmiset sekoittaa janon nälän tunteeseen. Eli kannattaa juoda paljon. Ja vesi tekee muutenkin hyvää. Välillä itse juon myös nuita Funlight tiivistemehuja, ei maistu pelkkä vesi niin puulle ja nuo on sokerittomia.

Mulla on menny tää alotus ihan selkeesti miinuskaloreilla, ja ihan tarkoituksella et saan kunnon alkusysäyksen. Paljon oon syöny ananasta, välillä ihan paljaaltaan ja välillä rahkan kanssa. Ananashan tunnetusti poistaa nestettä. Sit ostin kokeilun vuoksi maustettuja riisikakkuja. Oikein kun tulee suolaisen nälkä, niin sellanen helpottaa ja on kohtuu kevyttä evästä. Mites muuten, onko kellään tarkotus ihan tarkkaan laskea kaloreita? Mä en koskaan oo oikein siitä niin välittäny, mut nyt oon huomannu paljon tarkemmin miettiväni ruokien kalorimääriä...
 

Yhteistyössä