Anoppi lähetti 2 joulukorttia kahdelle lapsenlapselleen. Meidän perheessä asuu neljä lasta...

"vieras"
Voihan ne muille tarkoitetut kortit olla vielä tulossa vai onko suosiminen muutenkin yleistä? Meille ainakin tuli kortit mummolasta eri päivinä, vaikka äitini ne oli kaikki kerralla postittanut siinä postin joulukuoressa.
 
Onko kyseessä siis uusperhe? Että nämä kaksi kortitonta lasta on sinun lapsiasi?

Jos näin on, voin vielä jotenkin käsittää anopin ajatusmaailman tässä asiassa (vaikka en samaa kyllä tekisi itse). Jos taas kaikki neljä lasta ovat sinun ja miehesi, ottaisin kyllä vittuiluna.

Lähettäkää te sitten kortti vain appiukolle ;)
 
[QUOTE="vieras";27701605]Voihan ne muille tarkoitetut kortit olla vielä tulossa vai onko suosiminen muutenkin yleistä? Meille ainakin tuli kortit mummolasta eri päivinä, vaikka äitini ne oli kaikki kerralla postittanut siinä postin joulukuoressa.[/QUOTE]

Ei niitä tule, ei varmasti tule. Hänen lapsenlapset ja sit on nää miun kakarat, nyt ainakin viimeistään sen osoitti.
 
Onko kyseessä siis uusperhe? Että nämä kaksi kortitonta lasta on sinun lapsiasi?

Jos näin on, voin vielä jotenkin käsittää anopin ajatusmaailman tässä asiassa (vaikka en samaa kyllä tekisi itse). Jos taas kaikki neljä lasta ovat sinun ja miehesi, ottaisin kyllä vittuiluna.

Lähettäkää te sitten kortti vain appiukolle ;)
On uusperhe, ja nämä kaksi kortitonta siis minun lapsiani, sitten on miehen lapsi ja yksi yhteinen, ihan nyt vaan selkeyttäkseni. Ymmärrän toki että niillä "omilla" on se oma paikka siellä sydämessä mutta voisi sitä nyt edes kohteliaisuussyistä vähän edes huomioida kun samassa huushollissa asutaan kaikki!
 
On uusperhe, ja nämä kaksi kortitonta siis minun lapsiani, sitten on miehen lapsi ja yksi yhteinen, ihan nyt vaan selkeyttäkseni. Ymmärrän toki että niillä "omilla" on se oma paikka siellä sydämessä mutta voisi sitä nyt edes kohteliaisuussyistä vähän edes huomioida kun samassa huushollissa asutaan kaikki!
No lähettäisi sitten edes kaikille yhteisen joulukortin. Sen ei luulisi olevan ylivoimainen teko sinun lapsiasi(kaan) kohtaan.

Mä kyllä varmasti sinuna loukkaantuisin.
 
  • Tykkää
Reactions: kielletty
"susu"
Ei niitä tule, ei varmasti tule. Hänen lapsenlapset ja sit on nää miun kakarat, nyt ainakin viimeistään sen osoitti.
No mietippäs itses anopin kenkiin... Okei, nyt on kyse vain korteista. Mut yleisellä tasolla, ottaisitko oman poikasi uuden naisen lapset kuin omat lapsenlapsesi? Eli lapset, ketkä ei ole sulle yhtään mitään noin sukulaisuustasolla vaan toisen miehen lapset? Ooppa rehellinen.
 
Onko muutenkin suosinut aina omiaan? Jos on, niin ei varmaan tullut yllätyksenä. Toisaalta joillekin ihmisille ne verisiteet on niin tärkeitä ja kaikki ei vain osaa suhtautua oikein uusperheisiin, varsinkaan vanhankansanihmiset. Onneksi on sitten niitä joille nuo asiat ei merkitse, vaan kaikki lapset samanarvoisia. Valitettavasti näitä on vähemmän.
 
[QUOTE="susu";27701637]No mietippäs itses anopin kenkiin... Okei, nyt on kyse vain korteista. Mut yleisellä tasolla, ottaisitko oman poikasi uuden naisen lapset kuin omat lapsenlapsesi? Eli lapset, ketkä ei ole sulle yhtään mitään noin sukulaisuustasolla vaan toisen miehen lapset? Ooppa rehellinen.[/QUOTE]

No on minun sydämessä tilaa vaikka kuinka, noin vain mahdutin sinne miehenikin lapsen, jota hoidan myös kotona omieni ohessa, näkee minua varmaan enemmän kuin omia vanhempiaan tällä hetkellä!
 
Kyllä loukkaantuisin. Aikuisen ihmisen pitää osata olla.. no niin, aikuinen ja nähdä lasten asiat lastenkin tasolta. Pari korttia lisää tuskin hetkauttaa kenenkään budjettia, tai koko perheelle yhteinen kortti. Ei voi olla niiiin ylitsepääsemätöntä!
 
  • Tykkää
Reactions: toinen näkökulma
Onko muutenkin suosinut aina omiaan? Jos on, niin ei varmaan tullut yllätyksenä. Toisaalta joillekin ihmisille ne verisiteet on niin tärkeitä ja kaikki ei vain osaa suhtautua oikein uusperheisiin, varsinkaan vanhankansanihmiset. Onneksi on sitten niitä joille nuo asiat ei merkitse, vaan kaikki lapset samanarvoisia. Valitettavasti näitä on vähemmän.
No kuulemma kyllä, mutta kyllä nämä ihme tempaukset jaksaa silti joka kerta hämmästyttää. Rouvalla itsellään on ollut uusperhe joten kuvittelisi että osaisi olla meidän saappaissa.
 
Kyllä loukkaantuisin. Aikuisen ihmisen pitää osata olla.. no niin, aikuinen ja nähdä lasten asiat lastenkin tasolta. Pari korttia lisää tuskin hetkauttaa kenenkään budjettia, tai koko perheelle yhteinen kortti. Ei voi olla niiiin ylitsepääsemätöntä!
No me kyllä laitetaan joulukortti jossa on meidän perheen KAIKKI lapset ja hyvänjoulun toivotus. Leikelköön sitten vaikka tärkeimmät itse irti jos siltä tuntuu :kieh:
 
[QUOTE="vieras";27701656]No olipa törkeetä ja ajattelematonta anopilta.
Sanoko lapset tohon mitään, tai sanoitko itse lapsille jotain tms. Siis selititkö asiaa?[/QUOTE]

Posti tuli vasta äsken, eikä lapset huomanneet asiaa, ja toisaalta ovat vielä pieniäkin, 3- ja 4- vuotiaita. Miten tuollaista voi edes selittää???
 
"krista"
Kai sä ymmärrät ettei me voidaan toimittaa kaikki kortit saman päivän aikana? Kai sä ymmärrät senkin jos eilen illalla tai yöllä postitetaan kortit, emme voi vaan jakaa tämän päivän aikana? Meillekin noi kotit tulee päivittäin ja lajittellaan päivittäin. Ennen kun rupeat suuttumaan näistä korteista, venaa viikon verran jos ne kortit kuitenkin tulee....
 

Yhteistyössä