Anoppi lähetti 2 joulukorttia kahdelle lapsenlapselleen. Meidän perheessä asuu neljä lasta...

No kuulemma kyllä, mutta kyllä nämä ihme tempaukset jaksaa silti joka kerta hämmästyttää. Rouvalla itsellään on ollut uusperhe joten kuvittelisi että osaisi olla meidän saappaissa.
Niin. Kiusa se on pienikin kiusa. Itse olen monesti ihmetellyt miten jotkut jaksaa tuollaista tylytystä vuodesta toiseen. Tuleeko se jostakin katkeruudesta, omista kokemuksista vai ihan verenperintönä vittumaisuus :O Hämmästyttää päivä päivältä vaan enemmän jotkut ihmiset.

Paljon vähemmällä olisi päässyt kun olisi laittanut sen YHDEN kortin koko perheelle ja siihen jouluntoivotukset. Nyt on oikein miettinyt, että laitanpas VAAN xxxxlle ja xxxxlle kortit ja jätän ne kaksi ilman korttia...heh heh heee. Ymmärrän ap: n ärsytyksen!
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="susu";27701684]No miehen lapsi onkin tyystin eri asia, sen tiesit saavasi kun miehes valitsit. Enpä viitsi asiaan enempää pureutua kun et pointtia halua nähdä.[/QUOTE]

No ehkä sitten en. Minun on todella vaikea ymmärtää anopin ajatusmaailmaa.
 
[QUOTE="krista";27701688]Kai sä ymmärrät ettei me voidaan toimittaa kaikki kortit saman päivän aikana? Kai sä ymmärrät senkin jos eilen illalla tai yöllä postitetaan kortit, emme voi vaan jakaa tämän päivän aikana? Meillekin noi kotit tulee päivittäin ja lajittellaan päivittäin. Ennen kun rupeat suuttumaan näistä korteista, venaa viikon verran jos ne kortit kuitenkin tulee....[/QUOTE]

En mie nyt suinkaan posteljooneille ole vihainen siitä että anoppi on niin itsekäs moukka! Ei varmana tule, sen verran ihmistä tunnen.
 
"juupajuu"
Tökerö anoppi! Mulla itsellä uusperhe jossa vain mun lapsia, ei yhtään miehen/yhteistä. Kun olen anopin kanssa yhteyksissä niin aina lähettää terkkuja miehelleni JA erikseen vielä lapsille "varamummulta ja papalta" kuten itse asian ilmaisee...
 
"Vieras"
Meillä on käynyt joskus kyllä niinkin, että osan lapsista kortit on tullut eri päivinä, vaikka ne onkin samana päivänä lähetetty. Vielä siis mahdollisuus siihenkin. Mutta kurjalta kuulostaa kyllä tuo tilanne muuten! :(
 
"vieras"
Niin. Kiusa se on pienikin kiusa. Itse olen monesti ihmetellyt miten jotkut jaksaa tuollaista tylytystä vuodesta toiseen. Tuleeko se jostakin katkeruudesta, omista kokemuksista vai ihan verenperintönä vittumaisuus :O Hämmästyttää päivä päivältä vaan enemmän jotkut ihmiset.

Paljon vähemmällä olisi päässyt kun olisi laittanut sen YHDEN kortin koko perheelle ja siihen jouluntoivotukset. Nyt on oikein miettinyt, että laitanpas VAAN xxxxlle ja xxxxlle kortit ja jätän ne kaksi ilman korttia...heh heh heee. Ymmärrän ap: n ärsytyksen!
Niin ymmärrän minäkin, anoppi on tökerö. MUTTA ap ei anopin käytökselle mitään voi, on turha kuluttaa omaa energiaa ärsyyntymällä asioista, joille ei mitään voi. Omiin tunteisiin ja ajatuksiin voi vaikuttaa, toisen ei. Antaa mennä anopin juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja olla välittämättä. Laittoi sentään omille lapsenlapsille kortit, voisi nauttia sentään siitä sen sijaan, että kuluttaa aikaansa räyhäämällä päänsä sisällä.
 
Vahan tokero juu, mutta jos kerran tuli erilliset kortit molemmille, niin ei IHAN niin paha kun jos ois ollu yhteiskortti jossa muiden (teidankin) nimet paitsi naiden kahden lapsen. Ja voihan olla, etta kun noin pienia ovat, ei anoppi ajatellut etta edes huomaavat asiaa. Mutta silti, kivahan tuo ois jos kaikkia lapsia kohdeltaisiin tasavertaisia, edes tallaisissa jutuissa.
 
"vieras"
Toisaalta mihin se raja vedetään? Pitääkö teidän mielestänne anopin esimerkiksi lahjoa muita lapsia täysin samalla lailla? Minun mielestä ei tarvi. Meillä aikoinaan mummi lähetti jouluna kaikille yhteisesti kortin ja leipomuksia ja omille lapsenlapsilleen vielä erikseen lahjoja ja rahaa. Musta toi oli ihan ok.
 
[QUOTE="vieras";27701743]Toisaalta mihin se raja vedetään? Pitääkö teidän mielestänne anopin esimerkiksi lahjoa muita lapsia täysin samalla lailla? Minun mielestä ei tarvi. Meillä aikoinaan mummi lähetti jouluna kaikille yhteisesti kortin ja leipomuksia ja omille lapsenlapsilleen vielä erikseen lahjoja ja rahaa. Musta toi oli ihan ok.[/QUOTE]

ei tarvitse lahjoa, mutta pienimmällä vaivalla olisi lähettänyt yhteiskortin, mutta kun ei. Ihan yhtä pieni vaiva on esim. jouluna ostaa kaikille jotain pientä kuin kahdelle jotain suurta ( tietäen vielä, että kaksi tulee surulliseksi ) varsinkin jos on rahasta pulaa. Toisaalta minä en voisi IKINÄ tehdä niin, että ostaisin vain kahdelle ja jättäisin kaksi ilman. Oli sitten omia, muiden tai naapurin Pentin!
 
"Sirkkeli"
Nooo. Mun lapsen isoäiti miehen puolelta jätti laittamatta pienemmälle sisarukselle syntsäkortin. Vaikka molemmilla lapsenlapsillaan suht yht'aikaa syntsät. Ei muka muistanut. Juu, ihan varmasti. Kummatkin on oman poikansa penskoja, mutta lapsilla eri äidit ja minua vihaa. Kiva kostaa lapselle, sattuuhan se äidin sydämeen. Ihan helvetisti. Moukka ku moukka. Tuosta akasta tulee varmaan enemmänkin surua ja riitaa teidän perheessä.
 
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";27701772] Tuosta akasta tulee varmaan enemmänkin surua ja riitaa teidän perheessä.[/QUOTE]

Ja tämä on taas kyse omasta asenteesta. Antaa toisen olla moukka kun kerran haluaa. Siitä ei tarvitse repiä omia pelihousuja, totta kai se tuntuu inhottavalta, mutta sellaista elämä on. Siitä nyt ei ainakaan ole mitään hyötyä, että alkaa riitelemään puolison kanssa asiasta.
 
No ei tod tarvitse lahjoa ja sen olen sanonutkin, mutta se ei nyt miusta todellakaan iso vaiva olisi ollut lähettää sitä yhteistä korttia kaikille! Ja joo, typeryyden edessä jumalakin on voimaton, sotaa en tästäKÄÄN nosta, mutta tehokkaasti kyllä nosteli meikäläisen verenpainetta...
 
"hmmm"
Paljon vähemmällä olisi päässyt kun olisi laittanut sen YHDEN kortin koko perheelle ja siihen jouluntoivotukset. Nyt on oikein miettinyt, että laitanpas VAAN xxxxlle ja xxxxlle kortit ja jätän ne kaksi ilman korttia...heh heh heee. Ymmärrän ap: n ärsytyksen!
tai sit on miettinyt että olenpas kiva ja laitan omille lapsenlapsilleni omat kortit niille muille en laita koska saavat omilta isovanhemmiltaan omat..
 
[QUOTE="hmmm";27701782]eli koska toisten isovanhemmat on ajattelemattomia ihmisiä niin sun anoppi ei saisi olla omille lapsenlapsilleen kiva? mikset pyydä näitä toisia isovanhempia lähettämään omille lapsenlapsilleen oma joulukortit?[/QUOTE]

Koska se on moukkamaista ja miun äiti ei ikinä olisi niin häijy lapsille.
 
"vieras"
No laittoiko anoppi teille vanhemmille korttia?! Siis jospa teille on tulossa vielä muulle perheelle yhteinen kortti ja ne omat lapsenlapset sitten saivat vielä omansa? Tuo joulukortti nyt on vielä pientä, mutta kannattaa jo henkisesti varautua siihen, että isommissakin asioissa ero lasten välillä voi näkyä. Ei ehkä vielä, mutta myöhemmin. Kuka pääsee mummon luokse hoitoon? Kuka saa synttäri/joululahjoja ja kuka ei? Kenelle mummo tuo tuliaisia matkoilta? Kenelle antaa rippilahjat, yo-lahjat, valmistujaislahjat jne?
 
"vieras"
Uusperhekuviot on tässäkin hankalia. Kortit nyt voisi laittaa kaikille, tuo on törkeää, mutta entäs sitten isommat jutut? Esim lahjat tai isommat lahjat kuten rippilahjat, ylioppilaslahjat? Entä jos mummo haluaisi lähteä omien lastenlasten kanssa reissuun, pitääkö maksaa toistenkin lasten loma? Vielä jos lapset ovat jo vanhempia, ne omat lapsenlapset on ollut elämässä mukana jo monta, monta vuotta ja yhtäkkiä siihen mukaan pitäisi ottaa toisetkin lapset.
 
[QUOTE="Sirkkeli";27701772]Nooo. Mun lapsen isoäiti miehen puolelta jätti laittamatta pienemmälle sisarukselle syntsäkortin. Vaikka molemmilla lapsenlapsillaan suht yht'aikaa syntsät. Ei muka muistanut. Juu, ihan varmasti. Kummatkin on oman poikansa penskoja, mutta lapsilla eri äidit ja minua vihaa. Kiva kostaa lapselle, sattuuhan se äidin sydämeen. Ihan helvetisti. Moukka ku moukka. Tuosta akasta tulee varmaan enemmänkin surua ja riitaa teidän perheessä.[/QUOTE]

Inhottavaa :( Vielä ei niinkään, mutta lapset kasvaa koko ajan, ja viimeinen asia mitä tahdon heidän tuntevan on että nämä kaksi ovat ihania lapsia ja he pelkkiä räkänokkia... varsinkin kun vielä toistaiseksi pitävät ihmisestä. Ovat kuitenkin kuopuksen verisisaruksia ja tulevat kasvamaan hänen rinnallaan.
 
Miun mielestä penniikään ei tarvitse laittaa kiinni, mutta edelleenkin kohteliaisuuteen on varaa meillä kaikilla. Omia saa lulluttaa ja lahjoa erityisellä tavalla, totta kai, enkä edes odota että olisivat samalla viivalla ulkopuolisille.
 
"susu"
ei tarvitse lahjoa, mutta pienimmällä vaivalla olisi lähettänyt yhteiskortin, mutta kun ei. Ihan yhtä pieni vaiva on esim. jouluna ostaa kaikille jotain pientä kuin kahdelle jotain suurta ( tietäen vielä, että kaksi tulee surulliseksi ) varsinkin jos on rahasta pulaa. Toisaalta minä en voisi IKINÄ tehdä niin, että ostaisin vain kahdelle ja jättäisin kaksi ilman. Oli sitten omia, muiden tai naapurin Pentin!
3 ja 4 vuotiaat tuskin tietää että mikä lahja on keneltäkin vai miten tulevat surulliseksi siitä et anoppi ostaa toisille????? Kerrotteko lapsille, niinkuin korteistakin??? Minä ostan tasan tarkkaan niin omille lapsille kuin myös (toivottavasti) tuleville lapsenlapsille saletisti ihan eriarvoisia lahjoja kun lapsille mitkä ei ole mulle sukua, ei mitään. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
 

Yhteistyössä