Antaako joku oikeasti vauvalle tuttipullosta mehua?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kyllä mä olen antanut :wave:
Mustikkamehua ja luumumehua.
Mäkin oon :) Mutta mä oon antanut myös appelsiinituoremehua pojalle aikanaan tuttipullosta :eek: Syövyttää muuten etuhampaita nuo tuoremehut!!!
Mutta vaihtoehtoja ei silloin ollut muita.... (Synnynnäinen suolistovaurio).
Onneksi tuo "mehupakko" oli vain maitohammaskauden :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen joutunut antaa ja annoin ihan lääkärin neuvosta vauva oli 7kk kuume kolmatta päivää 39+rapiat paha korvatulehdus ja pikku-ukko totaalisen juomalakon, mehu oli ainut mitä sain herralle kurkusta alas.

Nyt on taas jäänyt mehut pois kun parantui, mutta silloin tällöin saatan hörpyn antaa mukista en tuttipullosta.
Just sama tilanne meilläkin oli ku mehua sai.
 
mehukatti
nii-i... annoin pari kertaa hedelmäsokerilla makeutettua pillimehua 10kk ikäiselle kun niin kovasti "halusi" samaa mitä isosisko vieressä lipitti=).. siihen kaveri, että pilaan lapseni hampaat ja puoli tuntia siitä antoi omalle puolitoistavuotiaalleen banaanijugurtin ja kaksi maustettua lasten rahkaa.. Mietin sit siinä, että näin..montakohan sokeripalaa tossa uppos naperon suuhun..että silleen...

Mitä kaikkee myrkkyä me lapsiin upotetaan tietämättämme ja sit aletaan jotain yhtä tuotetta arvioimaan..en ymmärrä..
 
vauva 1990
Nestlellä on Ruotsissa vauvanruokapuolella myynnissä mehuja,siis ihan mehua.
Samoja löytyy Viron maaltakin.
Näitä samoja myytiin 90 luvun alussa Suomessakin mutta nämä hammasneurootikot halusi ne pois Suomen markkinoilta:(
Näistä mehuista totesin aikoinaan sen luumumehun hyväksi jos massu oli liian kovalla,sitä laitettiin pulloon ja ei olisi tarvinnut laimentaakaan mutta minä kyllä laimensin silloin:)
Jos mehuja juo oikein niin ei se hammaspeikkokaan tule suuhun;)Koskahan Suomen markkinoilta vedetään karkitkin pois kun nekin reikiinnyttää hampaita,samoin normaalit mehut pois muista epäterveellisyyksistä puhumattakaan.
Ei muuta kauppoihin myyntiin kuin näkkileipää ja vettä:D
 
vauva 1990
Nestlellä on Ruotsissa vauvanruokapuolella myynnissä mehuja,siis ihan mehua.
Samoja löytyy Viron maaltakin.
Näitä samoja myytiin 90 luvun alussa Suomessakin mutta nämä hammasneurootikot halusi ne pois Suomen markkinoilta:(
Näistä mehuista totesin aikoinaan sen luumumehun hyväksi jos massu oli liian kovalla,sitä laitettiin pulloon ja ei olisi tarvinnut laimentaakaan mutta minä kyllä laimensin silloin:)
Jos mehuja juo oikein niin ei se hammaspeikkokaan tule suuhun;)Koskahan Suomen markkinoilta vedetään karkitkin pois kun nekin reikiinnyttää hampaita,samoin normaalit mehut pois muista epäterveellisyyksistä puhumattakaan.
Ei muuta kauppoihin myyntiin kuin näkkileipää ja vettä:D
 
Viherpiipertäjä;)
Itsetehdyt sokeroimattomat mehut ovat ihan terveellistä nautittavaa pienelle lapselle. Vaikka valtaosa lapsista oppii syömään ilman ongelmia kiinteitä, on olemassa myös sellaisia lapsia, joille ei lusikka kelpaa. Tiedän tällaisia tapauksia, joille mehuilla makujen opettelu on avannut muidenkin ruokien kuin maidon ihmeellisen maailman.

Kaupan lisäaineita sisältävät mehut on aivan eri asia kuin esim itse mehulingolla tehty tuore porkkanamehu!
 
Tottahan se on, että mehu ei oo hyvästä, ainakaan liikaa juotuna. Mut tosiaan tuossa joku jo mainitsikin jogurtit yms, eiköhän niistä löydy myös paljon ainakin hampaille vahingollisia. Mut kohtuukäyttö tuskin kellekään vaarallista on. Omilleni en antanut vauvana mehua, nyt sitä jo saavat. Eipä olla koskaan hammaslääkärissä noottia saatu hampaide kunnosta. Mut kohtuus kaikessa, niin se pitäisi olla omissakin syömisissä... :whistle:
 
vieras
meillä vajaa 1v sai omenamehua nokkamukista todella kipeenä.

Lentokoneessa juuri katsoin ihaillen kun ulkomaalainen (olisikohan ollut hollantilainen) isä matkusti yksin 1,5-2v:n ja hieman alle 1v:n kanssa. Juotti pienemmälle mehua tuttipullosta nousun ja laskun ajan.:)
 
UP
Itse henkilökohtaisesti olen ihmetellyt kun muutamat tutut juottavat ihan pienestä pitäen mehuja ja kaakaota lapsille, jotka tietysti nopeasti siihen oppivat.
Meillä annetaan maitoa ja vettä ja lapsi kyllä juokin vettä todella mielellään. Yksi kaverini oikein moittivasti minulle sanoi että "Anna sille lapselle herranen aika kaakaota" kun maitoa annoin. Vastasin vain että en ala siihen tuossa iässä opettaa.
 
Voi hiivatti minne eksyin kirjoittamaan :eek:
Meillä on kolme lasta, isommat toki aikuisia ja tuo iltatähti 4,5v. Kaikki lapsemme juovat maitoa, vettä, fun light-mehuja, tavallisia kaupan (sekä itsetehtyjä) mehuja, cokista (light ja tavall.) trip-mehuja jne... Syövät eineksiä ja kotiruokaa... Vanhemmat ovat kilpatason urheilijoita ja yhdelläkään lapsista ei ole koskaan ollut reikiä hampaissaan
:attn:
 
8)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä vajaa 1v sai omenamehua nokkamukista todella kipeenä.

Lentokoneessa juuri katsoin ihaillen kun ulkomaalainen (olisikohan ollut hollantilainen) isä matkusti yksin 1,5-2v:n ja hieman alle 1v:n kanssa. Juotti pienemmälle mehua tuttipullosta nousun ja laskun ajan.:)
Öö, mitä tarkalleen tuossa ihailit?
 
vieras
Tässä ei varmaan ollu pointtina se mehun antaminen vaan pullosta antaminen. Voihan sitä antaa vähän mehua, mutta mielellään mukista.
Itse en ole antanut mehua pullosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä ei varmaan ollu pointtina se mehun antaminen vaan pullosta antaminen. Voihan sitä antaa vähän mehua, mutta mielellään mukista.
Itse en ole antanut mehua pullosta.
Huh, helpotti! Luulin jo olevani huono äiti!!!!
No, pullosta lapset ovat juoneet "maitonsa"=kliinisen erikoisvalmisteensa. Vettä sekä vanhin sitä tuoremehua 1,5-2vuotiaana
:D
 
Mä taas oon aina ihmetellyt, että miksi joka paikassa lukee, ettei tuttipullosta saa juottaa mehua. Siis ymmärrän, miksi mehu voi olla haitallista, mutta miten se tuttipullo siihen asiaan liittyy? Eikö se ole yhtä haitallista jos sen juo mukista? En vaan tajua. Jos joku tietää vastauksen niin kertokaa, olkaa ystävällisiä. :attn:

Niin ja oon juottanut mehua tuttipullosta, mutten vauvalle, vaan yli 1-v:lle. Meillä vaan tuttipullo oli käytössä aika pitkään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Mä taas oon aina ihmetellyt, että miksi joka paikassa lukee, ettei tuttipullosta saa juottaa mehua. Siis ymmärrän, miksi mehu voi olla haitallista, mutta miten se tuttipullo siihen asiaan liittyy? Eikö se ole yhtä haitallista jos sen juo mukista? En vaan tajua. Jos joku tietää vastauksen niin kertokaa, olkaa ystävällisiä. :attn:

Niin ja oon juottanut mehua tuttipullosta, mutten vauvalle, vaan yli 1-v:lle. Meillä vaan tuttipullo oli käytössä aika pitkään. :D
Uskon (en tiedä varmaksi) että tässä on kyse pullosta vieroittamisesta hampaiden tulevaa oikomistarvetta ajatellen...

 
mamma
Mä olen antanut meidän neidille nyt tässä parina kuumana päivänä mehua ja tänään jopa pullosta.. Tyttö teki juomalakon ja meillä on sisälläkin lämmintä 27 astettä O.O (vaikka ikkunat on auki ja tuuletin jauhaa.. neiti on kokoajan vaippasillaan mutta vesi ei kelpaa! Ennen on juonut vettä ihan mahdottoman hyvin eikä ole ollut ongelmaa, ihmettelen mistä tämä lakko nyt johtuu! Ruokakin menee kyllä kamalan huonosti...

Yön aikana ei ollut tullut yhtä ainutta pissiä vaippaan niin huolestuin! Mielummin annan lapselle mehua jota juo edes vähän ja sen mehun jälkeen kelpaa aina sitten vähän vesikin päälle, tosin.. todella vähän...

Niin ja, olen antanut itsetehtyä mustikkamehua hedelmäsokerilla hiukan sokeroituna.. ikää 8kk
 

Yhteistyössä