Anteeksi jo etukäten, mutta onko lihavat lapset aina tälläisia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä käy lasten kavereita paljon. Meillä on eka- toka- ja kolmasluokkalaiset lapset.

Ainoat ylipainoiset (ylipaino on huomattavaa laatua, ei mitään pikkupyöreyttä ) tuosta kirjavasta laumasta junttautuu pelikonsolille, eikä lähde ulos tai leikkeihin. Aina mankuvat syötävää, eikä normi leipä-maito-jogurtti -linja kelpaa ollenkaan.

Mua ärsyttää nämä lapset. Joo, olen naurettava, mutta mua on alkanut nyppiä tämä homma. Omat lapset ja aika moni muukin haluasi kerätä liikuntaseikkalurasteja, kun sellainen operaatio on nyt täällä meneillään... Nämä istuu ja pelaa, istuu ja pelaa, vaikka muu sakkia häviäis leikkipuistoon.

Mitä sinä tekisit? Minä sanon nätisti, että nyt teidän pitää lähteä, koska meillä on muuta touhua tms...
 
hmm
Kyllä mä pistäisin kylmästi vieraat lapset pihalle silloin kun omatkin lähtee..ja jos eivät usko tai jutisevat vastaan niin katkaisisin vaikka pääkatkaisijasta sähköt ja sitten olisin että hups, sähköt meni poikki :ashamed:
 
vieras
Missään tapauksessa yksikään vieras lapsi ei jää meille sisälle, jos omat menevät ulos. Ja jos normaali välipala mitä annan ei kelpaa, menköön kotiin syömään.
 
aavistus
ei meillä kyllä jää kaveritkaan sisälle, jos omat menee ulos ja meillä on välipalana sitä mitä on, jos ei kelpaa ei tartte syödä. Toki jos on allerginen jollekkin ja voin jotenkin asiaan vaikuttaa, niin tehdään, muuten ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konsolit kaappiin. Simple.
Joo. Ne on kaapissa. Penskat ottaa ne esille itse. Meillä on viihdehuone erikseen. Sielä telmuavat, pelaavat ja leikkivät. Omat ei ota niitä esille lupaa kysymättä, mutta vieraat ottaa, vaikka olen miljoona kertaa sanonut, että meillä ei tehdä noin.
"saako ees vähän aikaa, pliis, me halutaan..." kun menen ottamaan peliä pois. En anna pelata enää, laitan pelit pois. Seuraavalla kerralla sama ralli.

Miksi nuo on tommosia? En kestä. Alan inhota koko tenavia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä en antaisi mankujalle mitään syötävää. Niillä on varmaan kotona ruokaa...

Saatikka että antaisin vieraiden lasten jäädä meille, kun omat ei ole kotona. Ei ei :D
Mutta ne pitää joka kertaa ajaa ulso. Käsittämättömiä tapauksia.
 
k
Mä en pysty edes kuvittelemaan, että tuo juttu on totta. Lapsillamme on myös muutamia ylipainoisia ystäviä, mutta kukaan heistä ei käyttäydy tuolla tavalla. Ei todellakaan ainutkaan. He leikkivät muiden mukana, eivätkä koskaan ole pyytäneet meillä ruokaa tms.
 
aavistus
Saatko kaapin oven lukkoon? Meillä lukollisessa kaapissa, jonne saa meiltä avaimen pyytäessä (meillä saa pelata viikonloppuisin n tunnin päivässä). Jos ei mikään auta, porttikielto ko kavereilta, kunnes teidän säännöt menee perille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konsolit kaappiin. Simple.
Joo. Ne on kaapissa. Penskat ottaa ne esille itse. Meillä on viihdehuone erikseen. Sielä telmuavat, pelaavat ja leikkivät. Omat ei ota niitä esille lupaa kysymättä, mutta vieraat ottaa, vaikka olen miljoona kertaa sanonut, että meillä ei tehdä noin.
"saako ees vähän aikaa, pliis, me halutaan..." kun menen ottamaan peliä pois. En anna pelata enää, laitan pelit pois. Seuraavalla kerralla sama ralli.

Miksi nuo on tommosia? En kestä. Alan inhota koko tenavia.
Jos tiedät, että ne ovat tulossa, niin laita ne jonnekin muualle. Sanot omille lapsillesi, että konsolit menee takas kaappiin kun vieraat menee kotiin, koska et ala kiistelemään niiden kanssa. Käskisin itse ne ulos vaan, jalkapallo tai muuta mukaan ja ulos leikkimään. Ole jämäkkä, äläkä anna pikkukakaroiden pomottaa sun omassa kotonasi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konsolit kaappiin. Simple.
Joo. Ne on kaapissa. Penskat ottaa ne esille itse. Meillä on viihdehuone erikseen. Sielä telmuavat, pelaavat ja leikkivät. Omat ei ota niitä esille lupaa kysymättä, mutta vieraat ottaa, vaikka olen miljoona kertaa sanonut, että meillä ei tehdä noin.
"saako ees vähän aikaa, pliis, me halutaan..." kun menen ottamaan peliä pois. En anna pelata enää, laitan pelit pois. Seuraavalla kerralla sama ralli.

Miksi nuo on tommosia? En kestä. Alan inhota koko tenavia.
Huh. Aika kamalia...
Tekisi varmaan itsellä mieli antaa porttikielto tuollaisille. Meidän kotona on meidän säännöt ja sillä hyvä.
 
aavistus
Alkuperäinen kirjoittaja aavistus:
Saatko kaapin oven lukkoon? Meillä lukollisessa kaapissa, jonne saa meiltä avaimen pyytäessä (meillä saa pelata viikonloppuisin n tunnin päivässä). Jos ei mikään auta, porttikielto ko kavereilta, kunnes teidän säännöt menee perille.
ja tota hymiöö en tonne tarkottanu
 
bullshit
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mä en pysty edes kuvittelemaan, että tuo juttu on totta. Lapsillamme on myös muutamia ylipainoisia ystäviä, mutta kukaan heistä ei käyttäydy tuolla tavalla. Ei todellakaan ainutkaan. He leikkivät muiden mukana, eivätkä koskaan ole pyytäneet meillä ruokaa tms.
Samat ajatukset itsellä. Tässä halutaan todenäk vaan taas vahvistaa tietynlaista stereotypiaa lihavista lapsista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aavistus:
Saatko kaapin oven lukkoon? Meillä lukollisessa kaapissa, jonne saa meiltä avaimen pyytäessä (meillä saa pelata viikonloppuisin n tunnin päivässä). Jos ei mikään auta, porttikielto ko kavereilta, kunnes teidän säännöt menee perille.
Me varmaan päädytään lukolliseen kaappiin... Olen jämäkkä kasvattaja. Oikeasti jämäkkä. Lapsillani on kuri ja rajat. Siksi kai on niin ihmeellistä, kun joka ei vaan tottele tai kuuntele vieraassa paikassa.

Omani saisivat elämänsä rangaistuksen, jos käyttäytyisivät samoin kylässä. Olen ajatellut, että nätti puhe jämäkkä ote ja aina samat rajat toimii, kun vieraatkin siihen oppivat.

Paskat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bullshit:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mä en pysty edes kuvittelemaan, että tuo juttu on totta. Lapsillamme on myös muutamia ylipainoisia ystäviä, mutta kukaan heistä ei käyttäydy tuolla tavalla. Ei todellakaan ainutkaan. He leikkivät muiden mukana, eivätkä koskaan ole pyytäneet meillä ruokaa tms.
Samat ajatukset itsellä. Tässä halutaan todenäk vaan taas vahvistaa tietynlaista stereotypiaa lihavista lapsista.
No siksi kysyin tuota. Ja vielä nimettömänä, koska arvasin vastaantoton. =) Kysyin, että ovatko tuollaisia. Eivät siis ole. Kaikki ei ole.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä käy lasten kavereita paljon. Meillä on eka- toka- ja kolmasluokkalaiset lapset.

Ainoat ylipainoiset (ylipaino on huomattavaa laatua, ei mitään pikkupyöreyttä ) tuosta kirjavasta laumasta junttautuu pelikonsolille, eikä lähde ulos tai leikkeihin. Aina mankuvat syötävää, eikä normi leipä-maito-jogurtti -linja kelpaa ollenkaan.

Mua ärsyttää nämä lapset. Joo, olen naurettava, mutta mua on alkanut nyppiä tämä homma. Omat lapset ja aika moni muukin haluasi kerätä liikuntaseikkalurasteja, kun sellainen operaatio on nyt täällä meneillään... Nämä istuu ja pelaa, istuu ja pelaa, vaikka muu sakkia häviäis leikkipuistoon.

Mitä sinä tekisit? Minä sanon nätisti, että nyt teidän pitää lähteä, koska meillä on muuta touhua tms...
Älä anna syötävää.
 
bullshit
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bullshit:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mä en pysty edes kuvittelemaan, että tuo juttu on totta. Lapsillamme on myös muutamia ylipainoisia ystäviä, mutta kukaan heistä ei käyttäydy tuolla tavalla. Ei todellakaan ainutkaan. He leikkivät muiden mukana, eivätkä koskaan ole pyytäneet meillä ruokaa tms.
Samat ajatukset itsellä. Tässä halutaan todenäk vaan taas vahvistaa tietynlaista stereotypiaa lihavista lapsista.
No siksi kysyin tuota. Ja vielä nimettömänä, koska arvasin vastaantoton. =) Kysyin, että ovatko tuollaisia. Eivät siis ole. Kaikki ei ole.
Jos tuo oikeasti on totta, niin mä luulen, että kyseiset tyypit käyttäytyisivät samoin myös normaalipainoisina.
 
Muutama kommentti keskustelusta....ongelma ei ole yksin lihavien vaan kyllä se on ihan tämän päivän yleinen ongelma lasten keskuudessa että pelikoneet vievät mennessään ja ulkoleikit jää. Toiseksi mistä teidät miten lapsesi käyttäytyy kylässä tai muualla poissa silmiesi alta? Saattaisitte jopa yllättyä jos näkisitte...vaikka se oma lapsi kotona on nätisti kovan kurin myötä se usein purkautuu muualla sitten toisella tapaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Muutama kommentti keskustelusta....ongelma ei ole yksin lihavien vaan kyllä se on ihan tämän päivän yleinen ongelma lasten keskuudessa että pelikoneet vievät mennessään ja ulkoleikit jää. Toiseksi mistä teidät miten lapsesi käyttäytyy kylässä tai muualla poissa silmiesi alta? Saattaisitte jopa yllättyä jos näkisitte...vaikka se oma lapsi kotona on nätisti kovan kurin myötä se usein purkautuu muualla sitten toisella tapaa.
Olen kysynyt asiaa monelta äidiltä. Ja kovan kurin myötä? Ei meillä ole kova kuri. En ole sanonutkaan niin. Lapset tietää rajansa ja ylittävätkin ne välillä. Ihan normaalia hommaa siis.

Mutta okei. Riittää. Tämä menee minun arvosteluun tämä homma. Kuten aina täälä, kun joku oikeasti kysyy jotain. Mietin tätä tunnin ja viimein kehtasin kysyä. Kiitos ja hei.
 
tiedän tunteesi ap
Meillä käy ihan normaalipainoinen poika, joka menee omine lupineen aina tietokoneelle katsomaan lasten ohjelmia. Aina, vaikka aina kiellän ja sanon, että meillä ei katsota lastenohjelmia, kun tulee vieraita. Vaan se aika käytetään leikkimiseen, ohjelmia voi katsoa kukin kotonaan.

Että ei se aina ole siitä painosta kiinni, toiset lapset vaan ei osaa käyttäytyä. Ja mua myös ärsyttää tuo homma. Siellä se on koneella taas kohta, vaikka just oisin käynyt kieltämässä. :S
 
Niin no suo anteeksi ap, en tarkoittanut kohdistaa arvostelua juuri sinuun vaan noin yleisesti esitin asiani koska mua henk.kohtaisesti raivostuttaa vanhemmat jotka kuvittelevat ettei se oma herranterttu tee koskaan mitään missään väärin kun ei se kotonakaan tee...tuossa keskustelussa jossain kohti tuli joltakin kommentti ettei minun lapseni pyytele kylässä ruokaa. Ja itse olen "kättä vääntänyt" muutaman äidin kanssa jotka eivät sitten millään uskoneet eivätkä usko vieläkään että heidän lapsensa olisi esimerkiksi kiusannut jotakuta vaikka omin silmin näin...
 

Yhteistyössä