Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
tuli mieleen
Meillä tuollaista helvettiä oli viime vuosi.
Se alkoi rotarokotteesta. Epäiltiin ensin äidin mielenterveyttä kun lapsessa ei muka mitään vikaa, sitten refluksia, sitten allergiaa.

Antioksidanttiklinikka ja vyöhyketerapia tuoi meillä avun.
 
alkuperäinen
[QUOTE="jaana";23154371]Velkaneuvoja tms. on kanssa yksi, jonka puoleen voisit kääntyä. Joka kunnasta semmoinen löytyy. Saisitte raha-asiat edes järjestykseen, niin olisi edes vähän vähemmän stressiä. Paljon, paljon voimia sinulle!

Oletteko muuten olleet vakuutusyhtiöön yhteydessä tuosta homeasiasta? Ja todellakin, teidän pitää päästä sieltä pois, olette kohta kaikki sairaana :([/QUOTE]

Ei vielä olla oltu,mutta täällä tapahtui toinenkin vesivahinko,se oli tuolla kellaritiloissa ja meidän kaikki omaisuus meni siellä muistoja myöden..soitettiin vakuutusyhtiöön ja vakuutusyhtiö sanoi että koska meillä ei ollut 5cm korotusta siellä lattialla tavaroidemme alla,eivät he korvaa mitään..ja kun kysyttiin taloyhtiön omalta vakuutusyhtiöltä asiasta,he sanoivat että asia ei kuulu heille vaan se on meidän oman vakuutusyhtiön asia. Eli mitä voisi olettaa nyt tästä homeongelmasta sitten että mitä v-yhtiö siihen sanoo..kovasti mainostavat nuo yhtiöt itseään mutta kyllä mun mielestä totuus on että huijausta ja kaikenmaailman porsaanreikiä ne osaa keksiä,ettei vaan tarttis auttaa tai korvata mitään ja vakuutuksenottaja jää puille paljaille.Näinhän se on. Niin,ollaan juteltu naapureiden kanssa et kuulema vakuutusyhtiönhän pitäisi maksaa meidän vuokra jossain muualla sillä aikaa kun homevauriot ja kosteusvauriot korjataan. Mutta sekin taas riippuu vakuutusyhtiöstä eikä olla vielä sitä selvitetty koska prosessi on kesken..tarkoitan että olen soittanut terveystarkastajalle joka kävi täällä,hän näki homeen ja sanoi kun kerroin että makkari on niin kylmä ettei siellä auta edes lisäpatteri..eli varmaan villat niin märkiä-niin sanoi että tulee käymään kun on lauhemmat ilmat..no,nyt on ollut just kivasti näitä pakkasia että ei vissiin kuulu häntä vähään aikaan.Osasi kyllä marmattaa mulle siitä et miksi tytöllä ei ole villasukkia jalassa,herranjumala! Yritinselittää että lapsi repii ne pois aina..oli kovin närkästynyt ihan kaikesta,en sitten tiiä mikä vaivasi,muttei näyttänyt se oleellinen kiinnostavan oikeen. Ja taloyhtiössä on vaihtunut isännöitsijä 2vuoden aikana nyt 3 kertaa.kaikki paljastuneet jonkin sortin hujareiksi taikka rahan perässä juoksijoiksi ja nyt tämä uusi sitten tosiaan teetätti nämä märkien tilojen kosteusmittaukset joista siis paljastui että meillä on vessassa suihkussa 1,5metrin korkeuteen kosteutta.Papereissa luki sitten että suositellaan remointoimista. Itseasiassa koko kerrostalon asunnoista suurin osa oli homeen taikka kosteuden vaurioittamia,muistankohan oikein että 1 asunto oli kunnossa. Eli lähtöhän tästä tulee kumminkin,emme olleet siellä yhtiökokouksessa nyt 10 päivä koska oltiin siellä Hämeenkinnan sairaalassa kun mulla itsellänikin oli siellä kolposkopiatutkimus,niin ei tiedetä mitä ne päätti korjauksen suhteen ja millä rahalla ja muut jutut. Kaippa sieltä laput tulee kotiin,vaikka tuo tiedottaminen on ollut sekin ihan retuperällä. Niin ja sieltä kellaritiloista josta mulle väitettiin että se on kuivattu ja kunnossa löytyi aivan järkyttävät lukemat mittarilla,eli meitä huijattiin siis ihan suoraan. Jätin muuten mainitsematta että meidän alakerrassa toimi joskus nuorisotila, siellä tuli myös vesivahinko,kuulema se korjattiin kunnes tuli taas uusi vesivahinko ja nyt tämä isännöitsijä ennen tätä uutta väitti meille että tila on korjattu,maalattu ja vielä että pidetään yhtiökokous siellä niin kaikki näkevät että tila on kunnossa..Noh.. kuinkas kävikään kun mittarimiehet kävivät tässä taannoin myös siellä ja kosteuttahan sieltä löytyi.Lisäksi täällä kämpässä on aina kylmä,lattiat on sikakylmät,eikä vauvaa voi todellakaan laittaa lattialle.Harmittaa kun sen pitäisi kumminkin opetella sitä mahallaan oloa varsinkin kun syntyi keskosena ja on vähän kehityksestä jäljessä testien mukaan ja fysioterapeutin.Milläs harjoittelet sitten kun itsellänikin on sormet kohmeessa.Huoltoyhtiöön on aika turha soittaa ton kylmyyden suhteen,kyllä ne tulevat käymään mutta lämmöt ei silti nouse..ompa ne tehnyt sitäkin että ovat lisänneet jonkun asukkaan pyynnöstä tuohon viereiseen kerrostaloon lämpöä ja meille vähemmän..tuo viereinen talo siis ostaa tätä lämmitystä tästä talosta..öljyllä lämpiää siis. Ja sitten pitäisi vielä maksaa yhtiövastiketta tästä kun ei edes yleisiä tiloja eli kellarikomeroa että saunaa voi käyttää edes!
Eli ei ole varmaan ihme että tässä on tullut nuo masisilääkkeet kuvioihin. Ihmettelen kyllä miten tuo mies jaksaa painaa päivää ja olla lastenkin kanssa ja vielä auttaa vanhempiaan melkeempä joka päivä tehden lumityöt ja korjaillen niille kaikkea.
 
alkuperäinen
Meillä tuollaista helvettiä oli viime vuosi.
Se alkoi rotarokotteesta. Epäiltiin ensin äidin mielenterveyttä kun lapsessa ei muka mitään vikaa, sitten refluksia, sitten allergiaa.

Antioksidanttiklinikka ja vyöhyketerapia tuoi meillä avun.
Meillä ei otettu tuota koska meillä jäi 1 kuukauden neuvola väliin siitä syystä et meillä oli se tarkistuskäynti Hämeenlkinnassa tosta motoriikasta,eli sitä ei enään voinut antaa kun ikä ei antanut myöden.
 
"Neuvoton"
Ei kannata jäädä pohtimaan, mahtaisivatko auttaa, vaan ottaa mahdollisimman nopeasti yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen. Sieltä se kysymällä selviää. Varaa aika sosiaalityöntekijälle ja kerro kaikki nämä murheet hänelle. Hän osaa neuvoa miltä luukulta ja miten apua haetaan. Ettekös te asuneet Lopella? Googlasin teidän kunnan yhteystiedot. Oheisen linkin takaa löytyy ihmisiä joihin voi ottaa yhteyttä. http://www.loppi.fi/Loppi/Palvelut/Kuntapalvelut/Sosiaali-ja-vammaispalvelut/Sosiaalitoimisto/

Älä jää odottamaan, että pikavipit kasautuvat ja vajoatte yhä syvemmälle ongelmiin. Ymmärrän, että voi olla vaikeata pyytää apua itselle, mutta et sinä itsellesi tässä pyydä, vaan lapsillesi. Eivät he voi asua homevaurioisessa asunnossa. Ei kannata ajatella, että ette saa apua, jos olette hoitaneet raha-asioita hölmösti (pikavipit). Ei se ole teidän lastenne vika ja kyllä sosiaalitoimikin sen ymmärtää.
 
sh
Ihan ehdottomasti kerrot siellä sairaalassa teidän kokonaistilanteen! Osastolla on sosiaalityöntekijä, joka voi teitä auttaa kämppä- ja raha-asioissa. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että noi homeet voi hyvinkin aiheuttaa vauvan sairastelun!
 
alkuperäinen
Joo,oltiin lääkärissä ja vihdoin ja viimein saatiin diaknoosi,refluksia tuo on!! JIPPIIIII! Saatiin sellanen lääke siihen kuin Zantac, liuosta 1,5ml aamuin ja illoin. Lauantaista ollaan sitä nyt annettu eli vielä ei vaikutusta varmaan nääkään. Ja lääkäri soittaa meille 2 viikon päästä että toimiiko tuo. Jos ei ole apua, niin siirrymme Prepulsid-lääkkeeseen joka sit onkin sellanen että aiheuttaa osalle potilaista rytmihäiriöitä, joten joudutaan mennä sinne sydänkäyriin ennen lääkettä ja sitten kaksi viikkoa lääkkeen käyttämisen jälkeen että tarkistaa miten sydänkäyrät menee sitten. Kertoi myös että se on oikeastaan ainut tup Prepulsid joka voisi estää ruoan takaisin tulon mahasta koska se tyhjentää mahalaukun nopeasti jolloin ruoka ei pääse virtaamaan takaisin. Eli pulauttelua meillä on siis vieläkin,mutta jos saisi varsinkin nuo illat rauhoittumaan tuon Zantacin käytöllä.

ONKO MUILLA OLLUT TUOTA LÄÄKETTÄ, -ZANTAC-.... KOKEMUKSIA,KIITOS!!
 
alkuperäinen
Piti ihmetellä vielä että tuo Zantac lääke maksoi 42e 300milliä ja sitä ei Kela-korvata mitenkään, toisin kuin vahvemmat muodot tosta lääkkeestä elikä tabletit ja nuo. Miksi? Kun on samaa tavaraa kumminkin. Korvataanko tuota Prepulsidia ollenkaan muuten?
 
No ihan järjettömän pitkä aikahan tuohon diagnoosiin meni !
Mutta tärkeintä että saitte sen ja toivotaan että lääkkeistä on jotain apua.
Tuohon Kela-korvattavuuteen en osaa sanoa mitään, mutta kannattaa soitta Kelaan ja kysäistä.

Toivottavasti teillä elämä alkaa pikkuhiljaa helpottumaan. :flower:
 
=)
Meillä on kaksi refluksilasta. On ollut käytössä Gaviscon, Zantac, Losec, Somac, Prepulsid...
Tuo Zantac ei onnistunut meidän lapsille, oksensivat sen kaaressa aina pois. Iästä riippuen eri vaiheissa on eri lääkkeistä ollut apua ja välillä ei juuri mistään lääkkeestä. Meillä maito pahentanut kummallakin oireita, pikkuhiljaa kasvettuaan alkoi vanhempi sietää, toinen ei vieläkään "raakaa" maitoa, muita maitotuotteita kyllä. Eli vähän niinkun salapoliisihommaa välillä, mistä vois olla apua.

Tuo Prepulsid on sitten erityislupalääke, jota ei ole suomessa markkinoilla, vaan lupa haetaan valmisteelle ja sen lääkkeen voi sitten hakea vain tietystä apteekista sen jälkeen. Korvausta en tarkkaan muista, mutta mielestäni oli edullinen lääke.

tsemppiä!
 
"huu"
Tulihan se diagnoosi viimein sieltä, ihan päivänselvä juttu ollut itselle jo pitkään, että refluksiahan tuo oireilu on. Meillä tytöllä rakenteellinen refluksi, johon ollut lääkityksenä heti diagnoosista alkaen Prepulsid. Suurimmalle osalle se ei aiheuta minkäänlaisia sydänoireita, mutta koska sellaisia oireita on osalla potilaista ilmennyt, on sydänfilmi otettava niiden poissulkemiseksi. Ja kuten edellä sanottiinkin, on tosiaan erityislupalääke, joka pitää erikseen tilata apteekkiin. Prepulsid on varsin edullinen, hintaa jää korvauksen jälkeen 100ml pullolle alle 6€. Meillä tuo lääke toimi aivan loistavasti, oireilu ja oksentelu loppui kahden viikon kuluessa kokonaan. Toivottavasti teilläkin tilanne ja pienen oireilu alkaa nyt helpottaa!
 
"Vieras"
Hei ap, mikä tilanne?
Tuli mieleen saisitteko ns. ehkäisevää toimeentulotukea, tässä ote Sosiaali- ja terveysministeriön sivulta:

Ehkäisevä
toimeentulotuki
Kunnat myöntävät lisäksi ehkäisevää toimeentulotukea, jonka perusteista ne päättävät itse. Sen tarkoituksena on edistää henkilön ja perheen omatoimista suoriutumista ja ehkäistä syrjäytymistä.

Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää esimerkiksi ylivelkaantumisesta tai taloudellisen tilanteen äkillisestä heikentymisestä aiheutuvien vaikeuksien lieventämiseksi.
 
alkuperäinen
Hyvää kevättä kaikille ja sen verran tulen nyt kertomaan että me tosiaan kävimme sosiaalitoimistossa ja sieltä ei apua meille herunut..koko ajan laskivat että tulot ovat liian suuret . Kaikenlisäksi itse masennuin tässä sen verran rankasti että jäin sairaslomalle kelan päivärahoille ja siirsimme isälle nämä vanhempainvapaat. Noh, kelalta tuli päättös että en saa siis rahaa 55 päivään sieltä koska en ole ollut töissä viimesenä 3 kuukautena. En tietenkään koska olen ollut kotona hoitamassa ensimmäistä lastamme joten he päättivät pistää mulle 3 kuukauden karenssin..Eli mulla ei pennin hyrrää tuloja ennen kesäkuuta siis ja siltikään sosku ei maksa mitään. Miehellä kelan rahat ovat about vähän yli 1440e/kk jos oikein muistan. Eli ei hyvin mene. Ja mulla ei siis mitään tuloja..

Käytiin sitten kirkon diakoniatoimistossa ja sieltä maksoivat pari sähkölaskua ja antoivat pari ruokakassia mutta siinä kaikki ja velkaa on vieläkin. Pitikin ottaa se ensimmäinenkin pikavippi!! Se sotki kaiken mutta onneksi niihin nyt on saanut jotenkin sovittua noita maksusuunnitelmia..

Prepulsid-lääkitys ja gastroesofagiaalinen refluksi on nyt todettu. Muttalääke ei auta,tuntuu että joissain kohti tyttö oksentaa jopa enempi mitä ennen sitä. Viikon verran ollaan sitä annettu ja on sekin kumma että siitä paperista mikä on se erityislupavalmiste hommeli-pitää maksaa 18e ja itse lääke on vain sen vitosen. Ja taas sitten kun vuosi on tullut täyteen -pitää maksaa se erityislupajuttu uudestaan..huoh.

En tiedä mihin ollaan menossa mä itse kävin jo hämeenlinnan psykiatrisella osastollakin olemassa pari päivää kun en enää jaksa,mutta ei sielläkään ollut hyvä. Joku oli saanut jotain sähköshokkihoitoja ja toinen ei pysynyt paikallaa hetkeäkään ja siis niin surullisia kohtaloita oli kyllä siellä että ei ehkä ihan mun paikka..
 
[QUOTE="vieras";23637518]Siis mitä sä et jaksa? Eihän tuo sairaus ole mikään vakava asia, sekö masentaa? Vai rahatilanne?[/QUOTE]

Oletko lukenut tätä ketjua miten pitkään tilanne on jatkunut, eikä apuja varsinkaan alussa vauvalle tullut mistään suunnasta ? Ei ihme että ap:llä voimat vähissä.

Jaksamista ap, muuta en osaa sanoa.
 
alkuperäinen
Noh helpottanut on sen verran että raha asiat alkavat olla kunnossa, mutta oma mieli ei, eikä lapsen refluksikaan, eli Prepulsid ei sittenkään auttanut. Kerroin jo lääkärille ehkä sitten liian ajoissa että lääke on auttanut mutta ei sittenkään. Tyttö on kasvanut kyllä huimasti, istuu itsekseen jo ja nousee sohvien ja sänkyjen reunoja vasten ihan itse ja osaa sieltä tulla alaskin :)

Oma diaknoosini on kompleksinen trauma,vakava masennus ja kyvyttömyys käsitellä tunteita (mitä ikinä se nyt sitten tarkoittaakaan)- kaikki lapsuudesta tulleet jutut nyt tähän päivään asti vain odottivat räjähdystään kunnes tytön syntymä ne sitten lopullisesti laukaisi päälle. Tänä aikana olen kokeillut 7 eri lääkitystä ja olen ollut joka viikko terapiassa mutta mikään lääke ei ole ollut hyvä tai on ollut liikaa sivuvaikutuksia jne jne.. Eikä terapiakaan auta,en koe saavani esim.sieltä lähdön jälkeen mitään helpottunutta oloa siitä että olen saanut purkaa itseäni tai jotain sellaista.En mitään :( traumaterapiaan en vielä pääse koska en ole siinä vaiheessa että voisin sinne mennä, pitäisi olla lääkitys kunnossa ja muutenkin mieli sillälailla tasainen ja muuta. Sairaslomalla mennään ja kohta työkyvyttömyyseläkkeelle siirtyminen kun vuosi tullut täyteen sairauspäivärahoja. Jokainen päivä tuntuu kurjalta mutta jotkin päivät, tosin harvat -ovat hyviä.

Homeongelmasta sen verran että isännöitsijä on luvannut tämän kesän aikana että huoneen seinä puretaan kokonaan ja laitetaan uusiksi. Se on hyvä se. Sekä ihan uusi ulko ovi on myös luvattu, täällä vetää niin hirveästi oven välistä että talvella en voinut tätä nuorimmaista pitää lattialla ollenkaan ja kaikilla piti olla villasukat jalassa. Oven sisäpuolella lukon kohdalla kasvoi paksuja jäätikkuja ja niistä sitten norotti vettä lattian kynnykselle ihan ulko oven juureen ja vesitiputtelu kasvatti jäälammikon meille sisälle! Siis aivan tajutonta, mutta toivottavasti ensi talvena ei näin ole.

Katsotaan päivä kerrallaan, eniten olen vaan huolissani tästä omasta jaksamisestani, mies otti töistä minun takiani nyt kaikki isäkuukaudet ja kesäloman perään että voisi auttaa, nyt pelottaa kun elokuun 1 päivä tulee ja hän lähtee taas töihin,mutta onneksi siihen on vielä kuukausi aikaa. Ehkä olen toivottavasti jotenkin kunnossa siihen mennessä mutta ainakaan tähän mennessä mikään ei ole tuntunut miltään :(. Juhannuskin oli suoraan sanottuna ihan kamala, ihmiset juhlivat ja itse olin kun myrkyn niellyt, ei mitään iloa mistään.
 

Yhteistyössä