Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Ihan ensin isot halit :hug:
Ap:n kirjoitus on kuin omaa tekstiäni 8½ vuotta sitten. Esikoinen ei muuta tehnytkään kuin itki, reilu 20 tuntia vuorokaudessa monen kuukauden ajan. Itse sain tuolloin todella paljon syytöksiä ja mua syyllistettiin vaikka mistä kun vauva vain huutaa ja huutaa. Lopulta lapsella todettiin laaja-alaiset ruoka-aineallergiat. Oli siis allerginen "kaikelle", soijallekin. Reagoi rintamaitoon aina voimakkaasti ja sai sekä suoli- että iho-oireita. Lisäksi todettiin mahaportin ahtauma. Ennen pylorustauti- ja allergiadiagnooseja lääkäri mm. sanoi että en osaa imettää ja annan vauvalle liikaa maitoa, eli vauvalla ylensyöntiä. :headwall: (Oli muuten entinen lastenlääkäri meidän perheessä noiden kommenttien jälkeen).

Mutta tutkimuksiin meni todella paljon aikaa ja meillä ei pystynyt nukkumaan kukaan muutamaan kuukauteen.
Toivottavasti ap:n vauva pääsee pian lääkäriin. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
"äitee"
OIkeesti, missäpäin suomea ap.vaikuttaa? Minulla olisi teille äitinmaitoa... oma vauvani 1,5v.on nyt mummolassa ja mulla pakkaa maito rintoihin. Koko ajan saan olla pumppaamassa. Jos asutte lähistöllä voisin tuoda pumppaamat maidot teille, jos kelpaa =)
 
puutumpa tähän
[QUOTE="äitee";22285696]OIkeesti, missäpäin suomea ap.vaikuttaa? Minulla olisi teille äitinmaitoa... oma vauvani 1,5v.on nyt mummolassa ja mulla pakkaa maito rintoihin. Koko ajan saan olla pumppaamassa. Jos asutte lähistöllä voisin tuoda pumppaamat maidot teille, jos kelpaa =)[/QUOTE]

Käytätkö itse maitotuotteita? Jos käytät niin äidinmaitosi ei todellakaan sovi maitoallergiselle lapselle! Enkä tarkoita tätä mitenkään pahalla sanoa.
 
..
Hae apteekista purkki neocate korviketta ja osta samalla Gaviscon lääkettä. Sitä voi antaa ihan pienelle. 6kg vauvalle 2ml 2-3krt /vrk. Ne auttaa jos on allergista refluksia. Sitten lääkäriin.
 
maitoäippä
Alkuperäinen kirjoittaja puutumpa tähän;22285717:
Käytätkö itse maitotuotteita? Jos käytät niin äidinmaitosi ei todellakaan sovi maitoallergiselle lapselle! Enkä tarkoita tätä mitenkään pahalla sanoa.
Juu, MAIDOTON äiti olen. En siis käytä maitotuotteita. Ja kommenttiisi että jos käytän maitotuotteita ettei maito kävisi maitoallergiselle lapselle, ei pidä paikkaansa. Toiset lapset saavat oireita äidin käyttämästä maidosta toiset eivät. NYKYÄÄN ei suositella heti äidille että poistaisi kaikki maitotuotteet omasta ruokavaliosta, vaan KOKEILEMALLA!!!! Toiset lapset sietävät jos äiti käyttää vähän maitotuotteita esim.juustoja, jogurtteja, vain vähän maitoa esim.kahvin seassa jne. Meillä todella maitoallerginen ensimmäinen lapsi, ja häntä imetin 2v.3kk. Alussa jouduin lopettamaan KAIKKI maitotuotteet, mutta pikkuhiljaa tyttö alkoi sietämään maitoa ja pystyin lisäilemään maitotuotteita ruokavalioon.
 
tiedän
Alkuperäinen kirjoittaja puutumpa tähän;22285717:
Käytätkö itse maitotuotteita? Jos käytät niin äidinmaitosi ei todellakaan sovi maitoallergiselle lapselle! Enkä tarkoita tätä mitenkään pahalla sanoa.
Oletko lääkäri kun diagnoosinkin jo tehnyt... oireet sopii myös moneen muuhun vaivaan....
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alakuperäinen;22285091:
EN! kun apteekin! Nutrilon Soija. Paketissa lukee sopii syntymästä alkaen!
Yliopiston apteekinkin sivuilta voi lukea että suositellaan vasta 6kk jälkeen. Onko lääkäri pyytänyt tuota antamaan? Vai itse aloit?
 
hööhii
oletko kokeillut rela tippoja? meillä ne auttoivat kun cuplatonista ei ollut apua. Sitten vain hieroskelet vauvan masua rauhallisesti ja koitat pumpata niitä jalkoja. Ja jos sinulla on lämmitettävä viljatyyny (vai mikskä näitä jyväpusseja sanotaan joita voi käyttää kylmä/lämpöhoitona) pyyhkeeseen käärittynä lattialle ja vauva siihen massulleen pötköttään taikka. Tätäkin tuli tehtyä kun omani huuti masuaan ja tämä rauhoitti hieman. Muistatko röyhtäyttää kunnolla syöntien jälkeen? Oletko kantoreppua/liinaa kokeillut? sekin saattais rauhoittaa pienen kun tuntee läheisyytesi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22286092]Yliopiston apteekinkin sivuilta voi lukea että suositellaan vasta 6kk jälkeen. Onko lääkäri pyytänyt tuota antamaan? Vai itse aloit?[/QUOTE]

Meilläkin allergialääkäri kirjoitti reseptin tuota kaksikuukautiselle. Ei kyllä vielä ole annettu kun oma maito on riittänyt, mutta en silti epäröisi antaa.
 
voih
Ei kai vaan ketjun aloittaja ole joutunut vauvansa kanssa sairaalaan sisälle... Kauhistuttaa ajatella, miten pahasti tilanne mahd.oli ja äitee vaan odotteli miestä kotiin... Tulisitpa raportoimaan ettei kauhukuvia täällä miettisi. =(
 
"vieras"
no höh, ei kai se nyt ensimmäisenä ole raportointi velvollisuudessa tänne? ja jos on kotona ja vauva samanlainen, niin ei kai se täällä jouda istumaan.
älkää nyt hyvät ihmiset, eläkö ja murehtiko toisten elämää!

toivottavasti heillä kaikki hyvin!
 
"vieras"
teillä on mitä ilmeisemmin käytössä keskosen rautavalmiste?meillä se ainakin aiheutti itkua,kokeile lopettaa se muutamaksi päiväksi ja katso onko muutosta.toinen mitä ehdotan on että ensin viet heti lääkäriin ja jos siellä ei mitään kummempaa löydetä niin vyöhyketerapiaa suosittelen,meille oli suuri apu siitä.
 
"Miranda83"
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä;22285232:
Voi herran jumala,,, vaikken jumalaan uskokkaan. Kuitenkin lapsellasi NOIN selvät maitoallergiaoireet, että oksentaa kaiken kaaressa ulos ja sinä menet antamaan sitä????? Anna herranjumala vaikka vettä jos soijamaitoa ei ole =( ÄLÄ NYT missään nimessä anna maitokorviketta... Missäpäin asutte? Jos vaikka samassa paikassa niin voisin jelppiä.
meidän keskimmäinen pluatteli maitonsa kaaressa ja sitä tuli paljon. olin aika peloissani, mutta lääkärit sanoivat et se on ihan normaalia, JOTKUT vauvat pulauttelee noin rajusti.
eipä meillä mitään hätää ollutkaan muuten.

mut AP: tän kolmannen kans se huusi kans 2vko:sta melkein 2kk ikään asti.
sotin relatippoja, ne ei heti vaikuttaneet,meniköhän viikko.. ja sitten makasin vauvan kans sängyllä hieman korotetussa asennossa vauva masulteen mun rinnan päällä ja heiluin ees takas (niinku ylösalas) ja se rauhotti aina. jopa nukuttiinkin niin joskus yöt (tyynyt oli tukena reunoilla tietty). mut nuo relat autto meillä ja itkut loppu siihen. ja alkoi nukkumaan yölläkin pitkiä pätkiä, jopa 10 tuntiakin joskus ;)

ja yks tuli mieleen, ethän anna liikaa sitä maitoo/soijaa tai liian vähän kerralla? myös jos liian usein antaa niin siitäkin voi tulla kipeäksi, kun kaikki itkut eivät ole nälkää!
 
alkuperäinen
Tulin nyt kertomaan kuulumisia. Elikkä..huoh.. lääkäri ei välittänyt pätkääkään,vastaanottovirkailija oli tympeä ja sanoi että ei täällä voi tehdä mitään, paitsi kattoa EHKÄ korvat..Selitin että kuule, mulla on puolitoistavuotias lapsikin, että kyllä tiedän millaista yöitkut sun muut jutut on,että tää on nyt ihan erilaista..jos joku on joskus käynyt Riihimäen terveyskeskuksen päivystyksessä, niin olette varmasti törmänneet tähän vastaanottovirkailijaan joka on kun sitruunan syönyt.Pääsin lääkärille, joku Eremenko oli tämä. Hän ei tehnyt mitään! Paineli vatsaa ja pisti meidät kotiin. Lähti vielä kesken kaiken vastaanottohuoneesta kävelemään kun olin pukemassa vauvalle vaatteita. Sanoi vain että soita tai mene neuvolaan. MUTTA KUN EN SAA SIELTÄ APUA! Aina vaan toitotetaan tätä että vauvat nyt itkee! Juttelin siellä odotushuoneessa erään neljän lapsen äidin kanssa ja hän sanoi minulle että vauvan itkuun on AINA joku syy. Niinpä..Mut ei tuntunut kiinnostavan tätä lääkäriä. Kerroin myös kaikki korvike vaihtojutut sun muut ja sen soijankin mutta ei sanonut siihen mitään.Kaikenlisäksi vauva rauhottui tunnin ajomatkan aikana ja nukahti joten nää ei ottaneet mua tosissaan enään sitten kaiketi. Olisivat täällä kotona kuulemassa !
Noh, en nyt sitten tiiä..Voiko niitä koliikkikeinuja lainata jostain? Jos se ei olekaan toimiva on vähän turha ehkä ostaa sellasta heti..olettasin että ovat aika tyyriitä kumminkin.?
En tosiaan nyt tiedä mitä pitäisi tehdä..kai odotan sinne neuvolaan sitten vaaa ka kuuntelen huutoa. Kaikki vaan sanoo että on koliikkia..Musta ei. Eikö sen pitäisi alkaa iän puitteissa vasta kuukauden päästä koska lapsi on 2kk?
Joku kysyi syökö keskosen rautatippoja, niin ei syö, eikä sellasista meille mitään mainittu koskaan tehollakaan.
 
Dior
Tämmöstähän se julkisella on, kun tuskin oli lastenlääkäri tuo. Älähän luovuta vielä! Käytäppä lastenlääkärillä yksityisellä lääkäriasemalla, saat todennäköisesti parempaa palvelua ja sinut otetaan tosissaan!
 

Yhteistyössä