Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkperäinen;22308973:
Tätä minäkin ihmettelen, onko tosiaan nykyään näin. Kun odotin,pääsin jonojen ohi ja nyt kun lapsi on maailmassa niin kintaalla viitataan. Niinkun just kun kerroin tuosta tk reissustakin niin kysyi multa ekana, miksi sä tänne tulit ja että noh kyllä vauvat itkee juu ja sitten vielä et no kyllä korvat voidaan EHKÄ katsoa! Ja tämän sanoi vastaanottoapulainen, eli sanoi tavallaan lääkärin puolesta mutta eipä sillä,oli se lääkärikin sanonko mistä..niin se Eremenko tosiaan..
Oikeesti, mulle sanottiin juurikin samalla tavalla. Meni parisen viikkoa ja lapsi oli jo hyvin lähellä "taivaan portteja". Ja mitään muita oireiluja ei ollut kuin se kankeana huutaminen, pahimmillaan 22h/vrk.
 
luomukorviketta
Ruohonjuuressa on myytävänä sellaista luomujauhetta, mitä itse ainakin antaisin vaaville vastaavanlaisessa tapauksessa. Saa varmaan tilaamallakin, tietääkö joku meneekö kauaa siinä? ja jättäisin pidemmäksi aikaa ne tippavalmisteet pois, kun nehän kertyy elimistöön... liikasaanti on todellinen vaara noilla pienillä aina.
 
Jos olisin ap, niin varaisin vauvalle ajan yksityiseltä lastenlääkäriltä. En totta vieköön odottaisi enää päivääkään. Lainaisin rahat vaikka naapurilta. Ikävä tosiasia nimittäin on, että jokaisen vanhemman on tehtävä kaikkensa omien lastensa eteen, jos huomaa ettei kaikki ole kunnossa. Ihan sama mitä tk:ssa tai nla:ssa sanotaan.Sinun lapsesi on sinun vastuulla.

En halua vaikuttaa epäystävälliseltä, mutta näin olen ihan omalla ajattelullani järkeillyt.
 
herkimmät kärsii eniten
Holle oli se luomuvalmisteen nimi ja sitä saa myös vuohenmaitoon tehtynä, jos lehmänmaitopohjainen ei sovi. Maissi täytyy olla kuitenkin luomua, etteisisällä muuntogeenisiä aineksia. Tästä kai vois tilata suoraankin:https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4570/Holle-Aidinmaidonkorvikejauhe
 
"vieras"
ihan tosi, varaa heti aika yksityiselle lastenlääkärille. ihan sama kuka maksaa, vaikka sosiaalitoimisto, jos ei ole muuten varaa. nimittäin voit kertoa asiasi myös sosiaaliviranomaiselle, jos tunnet, ettei terveydenhuollon puolella sinua kuunnella. mutta voisitko vaikka lainata todella rahat jostain yksityistä lääkärikäyntiä varten.

itse veikkaan, että lääkäri ehdottaa kokeiltavaksi almiron peptiä apteekista, sitten jos ei sekään sovi kokeillaan neocatea. mutta toimi pian. meillä lääkäri määräsi maitoallergiselle liian varhain 5kk ikäiselle soijaa ja seurauksena oli paha ummetus. almiron kävi jonkin aikaa meille, mutta ei meille oikein sekään sopinut. ikävä kyllä. mutta monelle sopii, joten kannattaa kokeilla. ja jos ei sovi sitten kokeillaan vielä neocate, mutta tässä tilanteessa ehdottomasti tarvitaan erikoislääkäriä!!!

jos kävisit yksityisellä, sitten toimisit hänen neuvojensa mukaan. silti pitäisit tuon neuvolan lääkäriajan, jossa voisit kertoa mitä yksityisellä on käyty läpi ja vaatia että tarvitsette hoitoa nyt kunnallisella puolella, koska lapsi on mitä ilmeisimmin maitoallerginen ja virallista todistusta varten ja halvempia korvikkeita varten pitäisi tehdä tarvittavat tutkimukset lääkärillä.
 
"vieras"
niin, sosiaalitoimistolla tarkoitin raha-asioiden järjestämistä. eli jos ei ole mitenkään varaa viedä lasta yksityiselle lääkärille, voit yrittää sosiaalitoimistosta saada rahaa.. tosin yksit. lääkärikäynnit ei sielläkään kuulu korvattaviin, mutta valittaa voit ainakin kuntasi tk toiminnasta. ja samalla kysyä mistä voit valittaa eteenpäin jos tarvitsee..
mutta jotta pääset heti lääkäriin ei ole aikaa valitella ja sossusta rahaa saada vaan raha pitäisi nyt ainakin lainaksi saada jostain muualta. jos ei muuta onhan noita luottofirmoja monenlaisia, mistä saa pikaluottoa. tämä tilanne kuulostaa siltä,että luotto menisi tarpeeseen, eiköhän niitä luottoja mene turhaankin.

sitten kun olet saanut nyt ensiapuhoitoa lapselle yksityiseltä alat vaatia sitä kunnalliselta puolelta.
JA OIKEUTESI OLISI SAADA KIIREELLISTÄ HOITOA TAI EDES NEUVONTAA KUNNALLISELTA PUOLELTA HETI, MUTTA JOS EI SITÄ ALA TULLA VALITA EDES SIITÄ JOLLEKIN JA TOIVOTTAVASTI SAAT SITÄ VIELÄ.
 
"vieras"
Meillä on myös laaja-alaisesti allerginen lapsi ja jos ap:n lapsella on maitoallergia niin suosittelen todellakin yksityistä lastenlääkäriä (tai jos allergia on jo todettu niin suoraan lasten allergologia). Me ei ainakaan saatu _mitään_ apua neuvolasta eikä aluesairaalasta, koska lapsella ei ollut anafylaktisia oireita eikä silloin vauvana selvää nopeasti nousevaa nokkosrokkoa. Aikoja ei saanut ja jos kinuamalla sai niin niitä sai odottaa viikkotolkulla. Lisäksi lääkärit vaihtuivat ja useimmat olivat yleislääkäreitä. Tiedän, ettei perheemme ole ainoa. Tuntuu siltä, että julkisella puolella varsinkin suolioireet tai viiveellä ilmaantuvat oireet eivät ole allergiaoireita. Ne ovat koliikkia tai atooppista ihottumaa tai parhaimmillaan äidin yliherkkyyttä. Mur, vieläkin kiukuttaa.

Ap:lle voimia!
 
tuota,
ei oo totta tää ketju on alotettu 21pvä ja vauva huutaa edelleen.

Mehiläinen Riihimäki
Eteläinen Asemakatu 2 a
11130 Riihimäki
Aukioloajat

Lääkärikeskus
ma - to klo 8-19, pe 8-15

te olisitte jo maksaneet yksityisellä käynnin noilla omilla kokeiluillanne!
 
alkuperäinen
Eipä ole kellä olisi lainata rahaa..mun vanhemmat on kuolleet jo useita vuosia sitten ja miehen vanhemmista toinen tekee 4 tunnin työpäivää vaan ja toinen on työtön..
 
alkuperäinen
ei oo totta tää ketju on alotettu 21pvä ja vauva huutaa edelleen.

Mehiläinen Riihimäki
Eteläinen Asemakatu 2 a
11130 Riihimäki
Aukioloajat

Lääkärikeskus
ma - to klo 8-19, pe 8-15

te olisitte jo maksaneet yksityisellä käynnin noilla omilla kokeiluillanne!
Joo, niin varmaan oltaiskin mutta aina ne kysyy ollaanko jo kokeiltu jotain toista ja niin kauan kun ne kokeilut on tekemättä,ei tapahdu mitään,sillä enssijasestihan ne muut kun apteekin reseptivalmisteet eka täytyy kokeilla.
 
saman kokenut
NYT bussiin (jos ei ole autoa) ja lääkäriin. Joko oman kunnan päivystävälle tai sinne Lastenklinikalle (jos tosiaan ottavat ulkopaikkakuntalaisia ilman lähetettä????) ja sanot, ette lähde ennen kuin saat apua. Mua kaduttaa etten ollut vaativampi, vaikka yksityselle tungettiinkin tuhansia.
 
Fiona71 harmaana
meillä esikoinen huusi vuorokaudet läpeensä. Aamusta iltaan ja yöt mukaan lukien. Kanniskeltiin ja heilutettiin, mikään ei oikein auttanut. Imetin ja jätin omasta ruokavaliosta liki kaikein lopuksi pois.
Selkeästi tuli sitten kuukauden iässä ihottumaa, lopulta oli siinä yltä päältä.
Neuvolassa vähäteltiin lapsen ihottumaa ja itkemistä "kaikki vauvat kuulee itkee joskus" ja "kaikilla vauvoilla on kuiva iho".
4kk iässä todettiin maitoallergia. Apteekin korvikkeet käyttöön ja imetys lopetettiin. Niin loppui huuto ja ihottuma.

Mutta. Huudon taustalla voi aina olla muutakin kuin allergiaa! Ilman muuta lääkäriin vauva ja heti!
Joku tuolla mainitsi esim. munuaisvaivat. Nämä voivat olla yksi syy koliikkimaiseen itkuun.
 
alkuperänen
NYT bussiin (jos ei ole autoa) ja lääkäriin. Joko oman kunnan päivystävälle tai sinne Lastenklinikalle (jos tosiaan ottavat ulkopaikkakuntalaisia ilman lähetettä????) ja sanot, ette lähde ennen kuin saat apua. Mua kaduttaa etten ollut vaativampi, vaikka yksityselle tungettiinkin tuhansia.
Siis millä bussilla? Täältä menee tosi harvaan bussit ja mihkä minä laitan tuon esikosen kun en tiedä ensinnäkään tuleeko bussia takasinkaan,tossa yksi päivä niitä aikatauluja kattelin ja eipä hyvältä näyttänyt.Ja jos bussi tulisikin takasin,valvottaisinko yömyöhään puolitoistavuotiasta jossain sairaalassa ja sitten vielä bussimatkakin.Ja tutkimukset ja muut kestää niin miten se muka onnistuisi?
 
enuskoenusko
jo tää provo!!! ei kukaan voi olla noin saamaton ja välinpitämätön, kun oma lapsi kyseessä!!! Sun vauva pitäis huostaanottaa!!! soitan huomenna lopen neuvolaan ja kerron mitä täällä kirjoitteet, eiköhän ne siellä tiedä kuka olet.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22310721:
Eipä ole kellä olisi lainata rahaa..mun vanhemmat on kuolleet jo useita vuosia sitten ja miehen vanhemmista toinen tekee 4 tunnin työpäivää vaan ja toinen on työtön..
 
Siis jos tilanne olis itellä tollanen niin juu, menisin vaikka kävellen lääkärille ja juu, valvottaisin muksua sit vaikka vähä pidempään enkä keksis tekosyytä tekosyyn perään miksei mitään voi tehdä.
 
alkuperänen
jo tää provo!!! ei kukaan voi olla noin saamaton ja välinpitämätön, kun oma lapsi kyseessä!!! Sun vauva pitäis huostaanottaa!!! soitan huomenna lopen neuvolaan ja kerron mitä täällä kirjoitteet, eiköhän ne siellä tiedä kuka olet.
Soita vain, itseasiassa mua ei haittaa olleskaan. Sieltä antoivat mulle ajan 2.11 joten kerro sekin, neuvolan mielestä tälleen pitää nyt toimia.Olen kertonut siellä ihan samat jutut kun täälläkin, ja ei siellä pidetty mua minään välinpitämättömänä.!
 
df
[QUOTE="vieras";22310056]Meillä on myös laaja-alaisesti allerginen lapsi ja jos ap:n lapsella on maitoallergia niin suosittelen todellakin yksityistä lastenlääkäriä (tai jos allergia on jo todettu niin suoraan lasten allergologia). Me ei ainakaan saatu _mitään_ apua neuvolasta eikä aluesairaalasta, koska lapsella ei ollut anafylaktisia oireita eikä silloin vauvana selvää nopeasti nousevaa nokkosrokkoa. Aikoja ei saanut ja jos kinuamalla sai niin niitä sai odottaa viikkotolkulla. Lisäksi lääkärit vaihtuivat ja useimmat olivat yleislääkäreitä. Tiedän, ettei perheemme ole ainoa. Tuntuu siltä, että julkisella puolella varsinkin suolioireet tai viiveellä ilmaantuvat oireet eivät ole allergiaoireita. Ne ovat koliikkia tai atooppista ihottumaa tai parhaimmillaan äidin yliherkkyyttä. Mur, vieläkin kiukuttaa.

Ap:lle voimia![/QUOTE]

Kuin omalta näppikseltä, sillä erotuksella, että mentiin neuvolan höpöhöpö-muminoiden jälkeen suoraan yksityiselle allergologille. Enkä kadu päivääkään, ensimmäisen kerran joku otti tosissaan ja johan alkoi löytyä diagnoosiakin.

Allergialistalle (sähköpostilista) kannattaa laittaa ilmoitus, jos haluaa ostaa Neocatea. Monet myy ylimääräiset purkkinsa suorakorvaushinnalla (n. 15e) tai halvemmalla. Yksi purkki riittää n. 3 päiväksi, meillä alkoi ero näkymään jo kahden päivän jälkeen.
 
enuskoenusko
Miten joku voi vihata vauvaa noin paljon!!!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22310917:
Soita vain, itseasiassa mua ei haittaa olleskaan. Sieltä antoivat mulle ajan 2.11 joten kerro sekin, neuvolan mielestä tälleen pitää nyt toimia.Olen kertonut siellä ihan samat jutut kun täälläkin, ja ei siellä pidetty mua minään välinpitämättömänä.!
 
alkuperänen
Ja mitä mä muka voin tehdä enempää!!? Sanokaa jos ei ole varaa mennä yksityiselle eikä ole autoa eikä mene busseja niin sanokaa! Minkä mä voin enään? Olen varannu sen lääkäriajan,eka mulle siitä huudettiin nyt kun varasin niin nyt se ei ookaan ok .
 
enuskoenusko
oikeesti noin tyhmä?
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22310940:
Ja mitä mä muka voin tehdä enempää!!? Sanokaa jos ei ole varaa mennä yksityiselle eikä ole autoa eikä mene busseja niin sanokaa! Minkä mä voin enään? Olen varannu sen lääkäriajan,eka mulle siitä huudettiin nyt kun varasin niin nyt se ei ookaan ok .
 
"Äiti"
Hienoa, että sait ajan sentään neuvolan lääkärille. Oletko muuten soittanut lastenklinikalle ja yrittänyt päästä heille tutkimuksiin? Se on oikeati paras paikka vauvojen tutkimuksiin. Jos on hätä, pääsee ihan ilman lähetettä menemällä paikan päälle.
 

Yhteistyössä