Apua! Kuparikierukasta ja sen vaihtamisesta tietävät??????

  • Viestiketjun aloittaja kierukka
  • Ensimmäinen viesti
kierukka
Kuinka kauan maksimissaan kuparikierukka voi olla ja mitä haittaa on, jos on kovin monta vuotta sama kierukka?

Entä kun varaan yksityiselle lääkäriasemalle ajan kierukan vaihtoon, pitääkö sanoa siinä varatessa jo, että kierukan vaihdosta on kyse? Pitääkö vaihto tehdä kuukautisten aikana? Voiko uuden laittaa samalla kun vanha otetaan pois? Tuleeko kierukka sieltä Diacorista vai pitääkö mun osata hankkia se itse jostain? Papa on otettu tänä syksynä.

Kertokaa nyt tietämättömälle!!!!!
 
"vieras"
Kuinka kauan maksimissaan kuparikierukka voi olla ja mitä haittaa on, jos on kovin monta vuotta sama kierukka?

Entä kun varaan yksityiselle lääkäriasemalle ajan kierukan vaihtoon, pitääkö sanoa siinä varatessa jo, että kierukan vaihdosta on kyse? Pitääkö vaihto tehdä kuukautisten aikana? Voiko uuden laittaa samalla kun vanha otetaan pois? Tuleeko kierukka sieltä Diacorista vai pitääkö mun osata hankkia se itse jostain? Papa on otettu tänä syksynä.

Kertokaa nyt tietämättömälle!!!!!

5 vuotta max.

Kierukan vaihto vaatii pidemmän ajan kuin nopea normaalikäynti joten kannattaa sanoa siitä jo aikaa varatessa ja samalla kysyä muitakin ohjeita. Mä ostin kierukan apteekista mutta kysy sitäkin sieltä lääkäriasemalta. Ja samalla laitetaan uusi kuin vanha otetaan pois.
 
"alkup."
Kiitos vastauksista. Jännittää löydänkö hyvän gynen tähän tehtävän. Viimeksi kun kävin muista syistä gynellä, alkoi tämä gyne pitämään saarnaa kuparikierukoista, kuinka hän ei ainakaan laittaisi kenellekään kuparikierukkaa. Kuinka on huono ehkäisin ja hormonikierukka on paljon parempi. Vaikka yritin sanoa, että olen ollut tähän todella tyytyväinen, eivätkä minkäänlaiset hormonia sisältävät ehkäisyvälineet ole ikinä minulle sopineet, niin tämä vain jatkoi, ettei suostuisi kuparikierukkaa laittamaan ja kyllä hän hormonikierukkaa minullekin suosittelee jatkossa. No tälle samalle en ainakaan siis mene. Mutta mistä sen tietää kuinka fanaattisen kuparikierukan vihaajan tällä kertaa löydän.
 
"Sari"
Kuukautisten aikana vaihtamisesta en ole kuullutkaan. Minulla on ensimmäinen kuparikierukka ja se laitettiin silloin, kun ei ollut menkkoja. Olen ollut siihen todella tyytyväinen.
 
meak
Mulla oli kuparikierukka 7 vuotta vaikka 5 vuottahan se vaihtoväli pitäis olla. Mulla ei ollu mitään haittaa.

Sano aikaa varatessa mitä haluat niin osaavat neuvoa omista käytännöistään.
 
vieeras
Minulla myös kuparikierukka, tarkistettiin parin kuukauden jälkeen että on oikein paikoillaan. Seuraava tarkistus kai parin vuoden päästä. Papanäyte toki pitää käydä aiemmin antamassa.

Olen ollut ihan tyytyväinen kuparikierukkaan, mullekaan ei hormonit sovi. Jonkin verran runsaat kuukautiset on, mutta oli ne sitä jo ennen kierukkaakin.

5 vuotta minunkin tietääkseni vaihtoväli.
 

Yhteistyössä