Apua! Millä synnytys sairaalaan??

  • Viestiketjun aloittaja Titi84
  • Ensimmäinen viesti
Titi84
Olen viimeisilläni raskaana ja synntys saattaa käynnistyä hetkenä minä hyvänsä, ja meillä on pienoinen ongelma... sairaala on toisessa kaupungissa ja sinne on matkaa eikä meillä ole omaa autoa, eikä taksirahaakaan :( millä h*lvetillä me mennään sinne? jos lähdettäis julkisilla jouduttais menee bussilla, junalla ja ratikalla joka ois yhtä tuskaa ja jos synnytys alkaa yöllä niin eihän ne edes kulje. mitä ihmettä voi tehdä? kyytiäkään ei näillä näkymin ole tulossa mistään. voiko ambulanssin tilata tällaisessa tilanteessa tai saako taksia laskulle? (älkääkä kysykö miksi rahat ovat loppu, se ei liity tähän) :(
 
Taxia varten saat maksusitoumuksen kelaa varten synnäriltä kyydin jälkeen jos joudut oikeasti jäämään synnyttämään ja maksat vain omavastuun eli n. 10 euroa ja saman hintaista on se ambulanssikyytikin :)
 
.....
Taksin omavastuu on 9,25e matkasta riippumatta. Ambulanssi ei kai maksa mitään, mutta jos ei oikeasti ole hätä, niin sitä ei kyllä kannata tilata (ellei sitten laita tietämättömyyden piikkiin).
 
"heh"
no hyvin on homma hoidossa! Ja hieno alku pienen ihmisen elämässä kun ei vanhemmilla ole varaa lähteä edes synnyttämään.... jei! Onnea vaan teille! Eikö todella ole elämässänne ketään joka välittäisi teistä sen verran, että lainaisi rahat taksiin?
 
"minä"
Etkö saa mitään taksikorttia kelalta tai muualta. Kerro vaikka neuvolassa huolesi, eivätköhän he osaa neuvoa eteenpäin. Tai soita taksikeskukseen jo nyt etukäteen ja tiedustele asiaa. Kyllä se minusta taksilla pitäisi mennä, jos ei lääketieteellistä syytä ambulansssiin.
 
alkp
[QUOTE="heh";22656562]no hyvin on homma hoidossa! Ja hieno alku pienen ihmisen elämässä kun ei vanhemmilla ole varaa lähteä edes synnyttämään.... jei! Onnea vaan teille! Eikö todella ole elämässänne ketään joka välittäisi teistä sen verran, että lainaisi rahat taksiin?[/QUOTE]

rahaa on kyllä tulossa ensi kuun alussa, mutta tässä kuussa erinäisistä syistä on nyt käynyt näin ja asialle en mitään voi.

kiitos muille asiallisista vastauksista
 
Kannattaa tosiaan neuvolassa puhua asiasta. Ambulanssin voi tietenkin soittaa, mutta eivät ne välttämättä tule hakemaan. Ja tietääkseni ambulanssistakin joutuu ainakin sitten jälkikäteen maksamaan jonkun omavastuuosuuden.
 
"vieras"
Ambulanssi ei välttämättä ota edes kyytiin jos ei ole oikeasti mikään hätä. Sitä paitsi joku voi oikeasti olla avuntarpeessa juuri silloin kun se on teitä kuskaamassa...
 
...
kui sulla ei oo taksi rahaa? kyllä mulla ainakin oli loppuajasta aina se muutama kymppi jemmassa jos olis tarvinnu kiireellä mennä kun mies oli töissä? sulla on ollu kuitenkin koko raskaus sekä jo lapsen suunnittelu aika säästääkin...
 
040608
Eikös ambulanssissakin ole joku omavastuu jonka joutuu maksamaan? Lähettävät kyllä laskun myöhemmin. Eikö ole ketään autollista kaveria, naapuria jolta vois kysyä apua? Eli veis sit sairaalaan kun lähtö tulee? Kuuulostaa oudolta...
 
alkp
joo kyllä mä pystyn jälkeenpäin hoitamaan laskun, tää tilanne on väliaikainen. joo on ollu aikaa suunnitella yms mutta aina ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan että niin. ja kun toi taksimatka ei maksa vaan muutamaakymppiä täältä sairaalalle vaan useamman sellaisen.
 
alkp
[QUOTE="vieras";22656629]Ei millään pahalla mut kuulostaa vähän säälittävältä ettei ole rahaa taksi matkaan synnärille...[/QUOTE]


no vähän säälittävältähän se tuntuukin, mutta minkäs teet, kun kaikilla ei sitä rahaa ole aina edes sitä "muutamaa kymppiä"
 
-
Eikö teillä kummallakaan ole luottokorttia? Juuri tuollaisissa tilanteissa se on tarpeen. Niitä yllättäviä menoja voi tulla myös lapsen syntymän jälkeen ja rahat olla loppu, mutta lapselle on silti ostettava vaippoja, ruokaa ja lääkkeitä tarvittaessa. Kannattais varmaan miettiä joku varasuunnitelma ihan jatkoakin varten...
 
alkp
[QUOTE="Noo";22656714]Pyhällä hengelläkös meinaatte elää 3 viikkoa, kai sitä syödäkin täytyy niin itse kuin vauvankin?

Alkasin kyllä nyt heti kyselemään apua vaikka sossusta.[/QUOTE]

vauvalle on kaikki tarvittava jo valmiina, että ei tarvii pyhällä hengellä elää.
 
terkka
Voit soittaa taksin, taksikuski hakee sitten kuittauksen synnytysvastaanotosta ja hakee loput itse kelasta. Tuskin ne pakottaa siinä h-htekellä sitä omavastuutakaan maksamaan, mut kai se fiksua ois se kymppi heittää.

Ja tarvittaessa voi tietysti voi soittaa ambulanssinkin, esim. jos lapsivedet menee tai veristä vuotoa tulee, ei oo kiva taksin penkkiä mennä sotkemaan.

Ja täältä maalta taksi synnärille maksaa ainakin 150, joten ei sitä rahaa ainakaan käteisenä aina ole pussissa.
 

Yhteistyössä